Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.902
Reaction score
137.061
Φίλος με Τέσλα εδώ στο Πλαγιάρι, έβγαλε τον καθρέφτη και έβαλε στη θέση του μια dedicated οθόνη-καθρεφτη με δικιά της κάμερα (χωρίς ψεκαστήρι :fuckyou: :gotcha:)

Έχουν πολλές δυνατότητες πλέον αυτά, αλλάζεις γωνίες θέασης, ύψος, κλπ, και εξαιρετική απόδοση εικόνας, είτε μέρα είτε νύχτα.


Επόμενη μπούρδα, κάμερα με ψεκαστήρι σε 1, 2... :tongue:
Κάμερα όχι μόνον χωρίς ψεκαστήρι, χωρίς κάν πίσω τζάμι λέμε :fuckyou: νομίζω έβλεπα το ίδιο και στο λαμποργινι, αλλά τες πα, εδώ δες:


Και ομοίως το άουντι



Και γενικά.. buy buy πίσω παράθυρο

 
Last edited:

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.701
Reaction score
21.522
Μην το καθυστερήσεις
Δεν τίθεται θέμα καθυστέρησης. Τίθεται αφενός θέμα χρηματικών διαθέσιμων, όπως προανέφερα, καθώς και διαθέσιμων επιλογών αφετέρου. Επιλογές, οι οποίες αναμένεται να αυξηθούν σε αριθμό και, αναπόφευκτα, να ωριμάσουν ως τεχνολογία, όταν έρθει η χρονική στιγμή για να προβώ στην αγορά.
Όχι, να το καθυστερήσει.
Να πάει η Tesla στην Κύπρο και μετά.
Οι επιλογές που είπα πιο πάνω... :)
 

Μηνύματα
16.581
Reaction score
23.517
το ariya είναι οτι καλύτερο κυκλοφορεί εκτός tesla στα μηχ ηλεκτρικά και μακράν το πιο εμπνευσμένο και φρέσκο σχέδιο εσωτερικού.
χώρια του ότι είναι 4κίνητο, με ανοιγόμενη ηλιοροφάρα και Ιαπων.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.902
Reaction score
137.061
το ariya είναι οτι καλύτερο κυκλοφορεί εκτός tesla στα μηχ ηλεκτρικά και μακράν το πιο εμπνευσμένο και φρέσκο σχέδιο εσωτερικού.
χώρια του ότι είναι 4κίνητο, με ανοιγόμενη ηλιοροφάρα και Ιαπων.
Έχει τόσο σοβαρά μειονεκτήματα όμως, που κατά τη γνώμη μου παύει να αποτελεί σοβαρή επιλογή.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.701
Reaction score
21.522
Έχει τόσο σοβαρά μειονεκτήματα όμως, που κατά τη γνώμη μου παύει να αποτελεί σοβαρή επιλογή.
Για πες, να μαθαίνουμε κι εμείς. (από ενδιαφέρον ρωτάω)
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.611
Reaction score
30.503
Και αρκετά προβλήματα στην κατασκευή του που ακόμα δεν έχουν λύσει εκεί στη Nissan.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.902
Reaction score
137.061
Η βασική τριάδα:

Δεν έχει αντλία θερμότητας, ελεεινό efficiency, κακή αεροδυναμική.

Επιπλέον: αυξημένος θόρυβος κύλισης (προσωπικά για μένα, πολύ σημαντικό).

Κερασάκι στην τούρτα: πολύ χαμηλή μέγιστη ισχύς φόρτισης..
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.501
Reaction score
7.887
Δεν έχει αντλία θερμότητας, ελεεινό efficiency, κακή αεροδυναμική.
Επιπλέον: αυξημένος θόρυβος κύλισης (προσωπικά για μένα, πολύ σημαντικό).
Κερασάκι στην τούρτα: πολύ χαμηλή μέγιστη ισχύς φόρτισης..
Γενικά δεν ακούγεται και σαν "ό,τι καλύτερο κυκλοφορεί εκτός Tesla" :p
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.701
Reaction score
21.522
Η βασική τριάδα:

Δεν έχει αντλία θερμότητας, ελεεινό efficiency, κακή αεροδυναμική.

Επιπλέον: αυξημένος θόρυβος κύλισης (προσωπικά για μένα, πολύ σημαντικό).

Κερασάκι στην τούρτα: πολύ χαμηλή μέγιστη ισχύς φόρτισης..
Ενδιαφέρον. Ευχαριστώ.
 

Μηνύματα
1.611
Reaction score
1.927
Τα παλιά Tesla Μodel S που ακόμα πάνε, μετά από 10 χρόνια στο δρόμο, και μάλιστα μερικά μετά από 1.000.000 χλμ, NMC έχουν.

Είναι γνωστό πως όλοι προτιμούν τις LFP και λόγω κόστους. Κάποιοι μάλιστα έλεγαν πως δεν γίνεται να φτιάξεις φθηνό EV με NMC. Όταν το 2021 η Renault ανακοίνωσε πως το νέο 5EV θα έχει NMC ορισμένοι γελούσαν. Η Renault λοιπόν ανακοίνωσε μετά πως το 2024 θα κατασκευάζει NMC με λιγότερα από $85/ KWh. Φθηνότερα και από LFP.

Κοντός ψαλμός. Σε ένα μήνα θα ξέρουμε. Σε ένα μήνα γίνεται επίσημη παρουσίαση του Renault 5EV. Kαι τι μπαταρία έχει θα μάθουμε, και τιμή, και άλλα. Κάποιοι μιλάνε και για κάτω από 24.000 ευρώ. Να δούμε βέβαια και τι θα προσφέρει στα 24k.
Η διαρκεια της μπαταριας οπως εγραψα και πιο πανω δεν εξαρταται απο τα χιλιομετρα αλλα απο τον τροπο με τον οποιο διαχειριζεσαι την φορτιση της. Οι NMC αν φορτιζουν στο 100% και αποφορτιζουν στο 0% βγαζουν 500 κυκλους φορτισης αλλα αυτο το νουμερο τετραπλασιαζεται αν οι κυκλοι φορτισης γινονται στο προβλεπομενο DoD (Depth of Discharge) που ειναι 80-90%.
Μετα το περας των κυκλων φορτισης, η διαρκεια ζωης τους πεφτει κατακορυφα και πρακτικα αχρηστευονται.
Οι κατασκευαστες ηλεκτρικων αυτοκινητων για να αυξησουν την διαρκεια ζωης των NMC μπαταριων τους, αφηνουν ενα μεγαλο ποσοστο της αποθηκευμενης ενεργειας αχρησημοποιητο ωστε στην χειροτερη περιπτωση το DoD να μην υπερβαινει το 60-80% (επιλογη του κατασκευαστη)
Οι LFP μπαταριες εχουν 3000-5000 κυκλους φορτισης με DoD 100% (δηλαδη εως και 10 φορες μεγαλυτερο απο τις NMC για ιδιο DoD) και επιλεον οταν φτασει αυτον τον αριθμο κυκλων φορτισης η χωρητικοτητα θα εχει πεσει στο 80% και θα συνεχισει να δουλευει κανονικα για πολλους κυκλους ακομα απλα με λιγο μικροτερη χωρητικοτητα. Στην πραξη, ενα αυτοκινητο με LFP μπαταριες, δεν θα χρειαστει να αλλαξει ποτε μπαταρια ακομα και αν φτασει να γινει Classic car 30+ χρονων.

Οι μπαταριες NMC προτιμηθηκαν στα πρωτα χρονια των ηλεκτρικων γιατι εχουν μεγαλυτερη πυκνοτητα ενεργειας (150-200Wh/Kg) και γιατι ηταν ο πιο διαδεδομενος τυπος μπαταριων λιθιου αρα μπορουσαν να τις προμηθευουν σε χαμηλοτερο κοστος.
Το γεγονος οτι ειναι πιο ακριβες στην κατασκευη απο τις LFP δεν τις εμποδιζει να ειναι σημαντικα φτηνοτερες απο αυτες στην αγορα λογω ποσοτητας. Αυτο ομως σιγα σιγα αντιστρεφεται οσο παιρνουν μεγαλυτερο μεριδιο οι LFP στην αγορα.
Το ιδιο συμβαινει αυτη τη στιγμη με τις μπαταριες Sodium-ion οι οποιες αν και πολυ φτηνοτερες στην κατασκευη απο τις LFP αυτη τη στιγμη ειναι πιο ακριβες απο αυτες, κατι που επισης θα αλλαξει οταν οι Sodium Ion παρουν μεγαλυτερο μεριδιο στην αγορα (που μαλλον θα γινει δυσκολα αν δεν ξεπεραστουν τα προβληματα της διαθεσιμης ενεργειας στην διαρκεια αποφορτισης των Sodium ion).
Μεχρι πριν 2-3 χρονια μια μπαταρια LFP για φωτοβολταικα κοστιζε περιπου 2000ευρω τα 100Ah και μπορουσες να φτιαξεις μια NMC με 18650 που υπαρχουν στην αγορα με το κιλο με το 1/10 του κοστους. Τωρα που οι LFP εχουν κατακλυσει την αγορα το κοστος τους εχει πεσει στα 300€/100Ah στην λιανικη αγορα. Οι NMC στην χονδρικη για τους κατασκευαστες ηταν πολυ φτηνοτερες απο τις LFP αλλα σιγα μην λεγανε δημοσια οτι προτιμουν τις επικινδυνες και με ημερομηνια ληξης NMC επειδη ηταν φτηνοτερες.


Oι ΝMC εκτος των αλλων εχουν και το μεγαλυτερο προβλημα ολων.
Ειναι υπευθυνες για το κακο ονομα που εχουν βγαλει οι μπαταριες λιθιου για φωτιες και εκρηξεις και φυσικα οχι χωρις λογο.
Οι NMC ειναι μια εν δυναμει βομβα, ετοιμη να εξαυλωσει οτι βρισκεται μεσα και γυρω απο το αυτοκινητο. Οι LFP ειναι εντελως ακινδυνες. Και ας μην μιλησουμε για τις περιβαλοντικες επιπτωσεις των NMC.

Οι επιλογες των κατασκευαστων οσον αφορα τον τυπο της μπαταριας, με αφηνουν παγερα αδιαφορο σαν κριτηριο για το ποιες μπαταριες ειναι καλυτερες.
Για εμενα οι κατασκευαστες που εν ετη 2024 χρησημοποιουν ακομα NMC μπαταριες εχουν φαει ακυρο και ο μονος λογος που μπορουν ακομα να πουλανε αυτοκινητα με NMC μπαταριες ειναι επειδη ο κοσμος δεν γνωριζει (ακομα) τις διαφορες.
 


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.501
Reaction score
7.887
Με αφορμή και το άρθρο για τη Hertz, κάποιες σκέψεις που έκανα κι εγώ μετά το πρόσφατο ταξίδι.

Όταν είχα πάει στη Σουηδία πριν 4 χρόνια θυμάμαι να σκέφτομαι ότι οι άνθρωποι είναι χρόνια μπροστά από εμάς όσον αφορά τα ηλεκτρικά (τότε εδώ δεν υπήρχε σχεδόν τίποτα). Έβλεπες συνέχεια Tesla στον δρόμο, για ταξί δεν το συζητάμε (πλειοψηφία ηλεκτρικά) κλπ.

Ακόμα και στο Άμστερνταμ που είχα πάει τελευταία φορά πριν 10 χρόνια θυμάμαι να βλέπω Tesla (Model S). Όχι πολλά, αλλά είδα.

Φέτος η κατάσταση ήταν λες και πάγωσε ο χρόνος. Στην Ολλανδία βλέπεις μεν Tesla αλλά τολμώ να πω όχι περισσότερα από όσα βλέπεις αυτή τη στιγμή στα Βόρεια προάστεια της Αθήνας! Σε καμία περίπτωση τα ηλεκτρικά δεν πλησίαζαν την πλειοψηφία στο Άμστερνταμ (ακόμα και στο κέντρο) για την ακρίβεια δεν θα τα έλεγα καν "πολλά". Μετράω και τα παρκαρισμένα, που έχεις την ευκαιρία να δεις δεκάδες αυτοκίνητα στη σειρά και να καταλάβεις καλύτερα αναλογίες.

Στη Μπρυζ παρκάραμε σε ένα τεράστιο parking με εκατοντάδες αυτοκίνητα. Πώς ήταν οι εικόνες που μας περιέγραφε ο Κώστας από το δικό του ταξίδι, με φορτιστές σε όλες τις θέσεις κλπ; Ε, καμία σχέση. Σε όλον τον (φίσκα) όροφο είχε 6-7 θέσεις φόρτισης σε μία άκρη και δεν ήταν γεμάτες.

Μου έκανε τόση εντύπωση που έψαξα τα στατιστικά και π.χ. για την Ολλανδία βλέπω τα εξής (μόνο για BEVs μιλάω πάντα):

1705054709345.png


Τεράστια αύξηση από 2016 έως 2019 αλλά τα τελευταία 5 χρόνια σχεδόν πλήρης στασιμότητα.

Θα πει κάποιος μπορεί να έφτασαν το 90% της αγοράς, πόσο να ανέβει μετά;
Όχι, έχουν φτάσει με το ζόρι το 1/3 των πωλήσεων (29% τους πρώτους 8 μήνες του 2023):

και όπως είδαμε παραπάνω δεν δείχνουν σημάδια ανόδου.

Οπότε, αγνοώντας το ροζ προπαγανδιστικό (με καλές προθέσεις 😋) συννεφάκι στο οποίο ίπτανται τα δικά μας threads εδώ (και ίσως και η χώρα, με δεδομένο πως είμαστε κάποια χρόνια πίσω), φαίνεται πως όντως υπάρχει σημαντικό πάγωμα της αγοράς των BEVs.

Και μάλιστα σε χώρες όπως αυτές που ανέφερα, οι οποίες είναι "ταμάμ" για ηλεκτρικά, λόγω καλών υποδομών, πολύ μικρών αποστάσεων, μικρών ταχυτήτων (όριο 100, που φυσικά το τηρούν, στους αυτοκινητόδρομους στην Ολλανδία!) και όχι υπερβολικά ακραίων θερμοκρασιών (βλ. Νορβηγία).

Πραγματικά δεν ξέρω γιατί κάποιος στην Ολλανδία να έπαιρνε κάτι άλλο εκτός Tesla τη σήμερον ημέρα, αλλά φαίνεται πως κάποιος λόγος υπάρχει και είναι σημαντικός.
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.581
Reaction score
84.184
φαίνεται πως όντως υπάρχει σημαντικό πάγωμα της αγοράς των BEVs
Μακάρι.
Επιθυμώ όσο το δυνατόν λιγότερες πωλήσεις ώστε να αναγκάζονται οι κυβερνήσεις να δίνουν κίνητρα, και οι εταιρίες να κατεβάζουν τις τιμές.
Και από την άλλη να αναπτύσσονται οι υποδομές, οπότε με λίγα αυτοκίνητα θα έχουμε ποιοτικότερη πρόσβαση σε αυτές.
 


ika

News
Μηνύματα
16.218
Reaction score
14.938
Λογικό να εμπλέκονται συχνότερα σε ατυχήματα τα νοικιαζόμενα Tesla.
Ποιος θα νοικιάσει Tesla και δεν θα το τρέξει να δει επιταχύνσεις και δεν θα δοκιμάσει και το autopilot;
Δεν θα μπορούσαν να καταργήσουν το autopilot?
 

Μηνύματα
6.862
Reaction score
5.405
Όπως μπορούν να περιορίσουν και τη ροπή και την τελική ταχύτητα.
Να νοικιάζεις Tesla και να πηγαίνεις αναγκαστικά σαν κότα.
Μια χαρά θα πέσει η αναλογία ατυχημάτων στα νοικιαζόμενα Tesla μετά.
 

Μηνύματα
1.246
Reaction score
1.862
Λογικό να εμπλέκονται συχνότερα σε ατυχήματα τα νοικιαζόμενα Tesla.
Ποιος θα νοικιάσει Tesla και δεν θα το τρέξει να δει επιταχύνσεις και δεν θα δοκιμάσει και το autopilot;
δεν νομίζω ότι το θέμα αφορά μόνο ενοικιαζόμενα, ίσως εκεί υπάρχουν στατιστικά δεδομένα

πιστεύω ότι όταν θα υπάρχουν πολλά ηλεκτρικά θα αυξηθούν τα τροχαία στις πόλεις,
υπάρχουν κάτι γκομεν΄%τσες αλλά όχι μόνο, που πατάνε όσο πάει χωρίς να ξέρουν να οδηγάνε
και χωρίς να καταλαβαίνουν με πόσα μπορεί να στρίψει το αυτοκίνητο και πόσο θέλει να σταματήσει,
την κατάσταση σώζει ότι οδηγάνε αναιμικά αυτοκίνητα τα οποία ούτε πιάνουν ταχύτητα εύκολα και επίσης καταλαβαίνουν ότι το πατάνε επειδή ζορίζεται
με τα ηλεκτρικά θα πιάνουν 80-100 σε χρόνο dt και θα νομίζουν ότι πάνε με 40
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.611
Reaction score
30.503
Η εταιρεία έχει μιλήσει στο παρελθόν για τον ηλεκτρικό στόλο της. Η αρχή έγινε όταν ανακοίνωσε πως δεν θα πάρει άλλα ηλεκτρικά προς το παρόν, χωρίς να ακυρώσει την κύρια παραγγελία. Πάτησε ένα HOLD.

Τα προβλήματα της με τα ηλεκτρικά αφορούν πρώτα και κύρια το μεγάλο χρόνο επισκευής, και μετά το κόστος. Ένα χτυπημένο Tesla για εργασίες 1 άντε 2 εβδομάδων (αν ήταν θερμικό), κάθεται για 2 μήνες τουλάχιστον. Όσο αφορά το κόστος επισκευής 20%-50% παραπάνω.

Τι θα κάνει η εταιρεία; θα κάθεται να τα κοιτάει και θα πληρώνει και παραπάνω; Εννοείται ότι θα τα διώξει. Θα κρατήσει λίγα για τους @μένους.
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.631
Μηνύματα
2.946.660
Members
38.211
Νεότερο μέλος
Atomkinder
Top