Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.559
Reaction score
30.459
Χθές πέρασε ένα σε σκούρο πράσινο μπροστα μου
Πέρσι Σαρωνίδα περπατούσαμε στην παραλιακή, να περάσουμε από την υπόγεια διάβαση ώστε να πάμε στη θάλασσα. Από το πουθενά, και χωρίς να ακούσω το παραμικρό, πέρασε δίπλα μου (στα 3 μέτρα ίσως να λέω και πολλά) μια μαύρη Taycan με 1000. Τρόμαξα τόσο που τον έβριζα.

Εδώ από ηλεκτρικά supercars έχουμε μια μαύρη και μια άσπρη Taycan, και ένα μαύρο Audi e-Tron σαν το παραπάνω. Η Taycan είναι .....νάρα.
Με το δάκτυλο στην σκανδάλη
Κάτσε μην έχει εισοδηματικά κριτήρια όπως έχει ακουστεί και στο παρελθόν. Γιατί την παραπάνω επιδότηση από τα 8k την βλέπω μόνο μέχρι ένα νούμερο. Όχι flat. Επίσης είχε ακουστεί πως θα παίζει ρόλο και η τιμή του οχήματος. Προφανώς όσο μεγαλύτερη η τιμή τόσο μικρότερη και η επιδότηση. Και βέβαια αν υπάρχει στα αρκετά ακριβά EVs.

Είχαν πει και στο παρελθόν πως μπορεί να φτάσει και στα 12k, αλλά για εισοδήματα μέχρι 30k, και είχε και κάτι άλλα μέσα που δεν θυμάμαι, για να πιάσεις τα 12k επιδότηση.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.469
Reaction score
1.550
Αυτό που θα ήθελα να δω θα ήταν:

1. Απόσυρση οχημάτων από 15-20 ετών και πάνω, με κίνητρο κουπόνι για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου αξίας π.χ. 1.000-1.500 €.
2. Επιδότηση τιμής οχήματος όπως μέχρι σήμερα, αλλά με δυνατότητα για παράκαμψη της κατάθεσης της επιδότησης στον αγοραστή και απευθείας πληρωμή του πωλητή.
3. Επιδότηση επιτοκίου χρηματοδότησης με εισοδηματικά κριτήρια.

Θα μπορούσε η επιδότηση τιμής με το κουπόνι της απόσυρσης και ένα λογικό ποσό που να μπορεί σχετικά εύκολα να συγκεντρώσει ένας εργαζόμενος μέτριων αποδοχών (δηλαδή συνολικά ένα ποσό της τάξης των 20.000€, με τα 10-11.000€ να προέρχονται από τις αποταμιεύσεις του αγοραστή, οι 8.000€ η επιδότηση και τα 1.500€ το κουπόνι της απόσυρσης) να λειτουργούν ως προκαταβολή για την αγορά του οχήματος (π.χ. ένα Tesla M3 αρχικής τιμής 43.000€) και το υπόλοιπο ποσό να μπορεί να αγοραστεί σε δόσεις 3-5 ετών, με επιδότηση του επιτοκίου.

Έτσι θα μπορούσε κάποιος πληρώνοντας π.χ. ένα πεντακοσάρικο το μήνα για 4-5 χρόνια να αποκτήσει ένα καινούριο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Αυτός είναι θεωρώ ο ενδεδειγμένος τρόπος για ανανέωση του στόλου οχημάτων, που είναι από τους παλιότερους στην Ευρώπη.

Αυτό επίσης είναι βέβαια και το κράτος να σου πληρώνει το μισό αυτοκίνητο, κάτι το οποίο είναι από κάθε άποψη αμφισβητήσιμο. Από την άλλη όλοι στο φόρουμ μια χαρά έχουν αντιμετωπίσει την επιδότηση 8.000€ για ιδιώτες και αρκετών παραπάνω χρημάτων για επαγγελματίες, υποθέτω δεν θα έχουν αντίρρηση να υπάρξει πιο γενναιόδωρη επιδότηση και για τους ιδιώτες.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.559
Reaction score
30.459
Η ΕΕ ετοιμάζει μέτρα για την "επιτάχυνση" αλλαγής των παλαιών οχημάτων. Ιδανικά θέλουν να μην κυκλοφορούν οχήματα άνω των 10 ετών. Τώρα πως θα το πετύχουν αυτό, και μάλιστα στην Ελλάδα, θα έχει ενδιαφέρον.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.816
Reaction score
136.745
θέλουν να μην κυκλοφορούν οχήματα άνω των 10 ετών. Τώρα πως θα το πετύχουν αυτό
Να βγούν υπάλληλοι του δήμου με χιλιάδες φορτηγά να φορτώσουν όλα τα αυτοκίνητα ηλικίας >9 ετών που θα βρίσκουν στους δρόμους, είτε παρκαρισμένα είτε να κυκλοφορούν. Κάψιμο, όλα.

Επιτέλους, θα κυκλοφορούμε χωρίς καθόλου κίνηση.
Άδειοι δρόμοι ολόβε.
 

Μηνύματα
7.469
Reaction score
1.550
Ο μόνος τρόπος με τις τρέχουσες τιμές των αυτοκινήτων, σε συνδυασμό με τις τρέχουσες αποδοχές των Ελλήνων είναι με γενναία κίνητρα απόσυρσης και γενναία επιδότηση αγοράς νέων.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.816
Reaction score
136.745
Ο μόνος τρόπος με τις τρέχουσες τιμές των αυτοκινήτων, σε συνδυασμό με τις τρέχουσες αποδοχές των Ελλήνων είναι με γενναία κίνητρα απόσυρσης και γενναία επιδότηση αγοράς νέων.
Συν τέλη κυκλοφορίας παλαιών ΙΧ σε επίπεδα μονοκατοικίας στην Εκάλη.

Και για φορτηγά και επαγγελματικά οχήματα γενικώς, τέλη κυκλοφορίας σε επίπεδα τιμής βίλλας 850τμ στη Μύκονο. Με σκάφος στην τιμή.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.816
Reaction score
136.745
Σωστά. Καθώς αυτός που έχει παλαιό όχημα το έχει από επιλογή.
Ναι φυσικά.

Και δε τον νοιάζει τι βγάζει η εξάτμιση, και δε πρόκειται να κάνει σέρβις της προκοπής ποτέ.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.816
Reaction score
136.745
Άμα αρχίσουμε τα καλοκαίρια να πιάνουμε 55°C στους δρόμους, θα φταίει ο ανάδρομος Ερμής.

Τον παλιότερο στόλο στην Ευρώπη έχουμε, κανένας δεν ασχολείται ουσιαστικά με το θέμα.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.559
Reaction score
30.459
Οπότε η πρόταση σου είναι ότι αμάξι θα έχει μόνο όποιος μπορεί να πληρώνει 20k-30k κάθε 10 χρόνια.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.816
Reaction score
136.745
Οπότε η πρόταση σου
Δεν υπάρχει λύση κατά τη γνώμη μου. Το έχουν καθυστερήσει τόσο πολύ, που δε λύνεται.

Ιδίως τα επαγγελματικά, φορτηγά ημιφορτηγά.

Μόνο μαχαίρι, αλλά ποιος.

Με 17,5 χρόνια μέση ηλικία στόλου, σημαίνει πως το 80% του στόλου είναι >10-ετιας. Άντε γεια.

ΥΓ. Επιδότηση leasing μικρών ηλεκτρικών, ώστε να είναι σχεδόν τζάμπα, όπως η Γαλλία, σε συνδυασμό με συνεχείς αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας των παλιών, μέχρι να είναι τρελό το κόστος για να κυκλοφορείς παλιό αυτοκίνητο. Και πάλι, τα επαγγελματικά είναι πρόβλημα που δε λύνεται.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.559
Reaction score
30.459
Δεν υπάρχει λύση κατά τη γνώμη μου. Το έχουν καθυστερήσει τόσο πολύ, που δε λύνεται.

Ιδίως τα επαγγελματικά, φορτηγά ημιφορτηγά.

Μόνο μαχαίρι, αλλά ποιος.

Με 17,5 χρόνια μέση ηλικία στόλου, σημαίνει πως το 80% του στόλου είναι >10-ετιας. Άντε γεια.
Για να πέσει μαχαίρι πρέπει να πέσουν και μερικά δις. Δεν υπάρχουν τα δις οπότε θα γίνει σταδιακά (μερικές δεκαετίες), και με τον τρόπο που μπορούν, τόσο οι καταναλωτές όσο και η κυβέρνηση.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.816
Reaction score
136.745
(μερικές δεκαετίες)
Ε, αυτό λέω. Χαλαρά δε λύνεται, θέλει πολλές δεκαετίες με χαλαρά μέτρα, δηλαδή καλό όχι 2050 αλλά 2250 και βλέπουμε.

Παράδειγμα "σκληρών" μέτρων:

Τριπλασιασμός των (πολύ χαμηλών) τελών κυκλοφορίας του χρόνου για όλα τα αυτοκίνητα >10 ετών, και από κει και πέρα, τετραπλασιασμος των τελών κυκλοφορίας κάθε επόμενο έτος.

Πόσοι θα αντέξουν να το κρατήσουν πάνω από 5 χρόνια; 😜🤪😁🤣

Βάλε και μια έξτρα (πες την "πράσινη") φορολόγηση στο πετρέλαιο (κίνησης και θέρμανσης), να διπλασιάζεται η τιμή του κάθε έτος, και να δεις που θα ξηλωθούν όλα.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.559
Reaction score
30.459
Ε, αυτό λέω. Χαλαρά δε λύνεται, θέλει πολλές δεκαετίες με χαλαρά μέτρα, δηλαδή καλό όχι 2050 αλλά 2250 και βλέπουμε.
Τα φορτηγά έχουν διαφορετική αντιμετώπιση από τα ΙΧ. Όσο για τα ΙΧ, ακόμα και αν ισχύσει το 2035, ξέρουμε ήδη πως θερμικά οχήματα και μάλιστα παλιά θα κυκλοφορούν και πολύ μετά το 2050. Αν δεν βλέπεις θερμικό κατά το 2060 να αισθάνεσαι τυχερός. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.816
Reaction score
136.745
Νέα ΙΧ βενζίνης με προδιαγραφές euro 5 - 6 - 7 κλπ ας κυκλοφορούν μέχρι να σβήσει ο ήλιος.

Δεν αποτελούν πρόβλημα αυτά.
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.545
Reaction score
84.033
Είχαν πει και στο παρελθόν πως μπορεί να φτάσει και στα 12k, αλλά για εισοδήματα μέχρι 30k, και είχε και κάτι άλλα μέσα που δεν θυμάμαι, για να πιάσεις τα 12k επιδότηση.
Ας μου βγει και 10k, ή και λιγότερο, δεν πειράζει, αρκει να κρατήσουν τις αποσβέσεις όπως είναι και να κάνουν και το:
2. Επιδότηση τιμής οχήματος όπως μέχρι σήμερα, αλλά με δυνατότητα για παράκαμψη της κατάθεσης της επιδότησης στον αγοραστή και απευθείας πληρωμή του πωλητή.
Αυτό είναι το πιο βασικό
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.557
Μηνύματα
2.944.104
Members
38.197
Νεότερο μέλος
YiorgosM
Top