Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.583
Reaction score
30.486
"Τα νησιά στα οποία δεν μπορείς να πας με ηλεκτρικό αυτοκίνητο, plug in hybrid, LPG και CNG είναι η Σκόπελος, η Αλόννησος, η Σκιάθος και ο Άγιος Ευστράτιος."

"Για να πάνε τα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων στη Φολέγανδρο θα πρέπει να περάσουν πρώτα από Πάρο ή Νάξο ή Σύρο ή Σαντορίνη κι από εκεί να πάρουν άλλο καράβι για να φτάσουν στον προορισμό τους. Όσον αφορά τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα, ο μοναδικός τρόπος για να πάει ένα όχημα εναλλακτικών καυσίμων είναι μέσω Νεάπολης."

Ελλάντα 2.0


 
Last edited:

Μηνύματα
7.473
Reaction score
1.555
Επίσης BYD, NIO, SAIC (MG) και Cherry συζητούν με Τουρκία για εργοστάσια παραγωγής με στόχο την Ευρώπη.

Και μόνο που είναι βιώσιμη εναλλακτική για τους Κινέζους να κατασκευάζουν εκτός ΕΕ για να στοχεύσουν την αγορά της ΕΕ, είναι απόδειξη ότι η ΕΕ κοιμάται (το λιγότερο).
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.583
Reaction score
30.486
Για 26.000€ (μπορεί να πάει και κάτω από 25.00€, κάτσε να δούμε) το λες και άψογο. Δεν του λείπει τίποτα.

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.852
Reaction score
136.899
Με 64-αρα μπαταρία blade και ενσωματωμένη αντλία θερμότητας;

Τζάμπα είναι. Από την BYD, αυτή, ξέρει.

Βασικά για τα EV, οι δύο μεγαλύτεροι κατασκευαστές στον κόσμο είναι Tesla και BYD. Αυτοί, την ξέρουν τη δουλειά. Οι υπόλοιποι, καλό 2040. Και αν.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.473
Reaction score
1.555
Το Seal που το είδα στο δρόμο είναι πανέμορφο πάντως. Αυτό δεν μου αρέσει τόσο, το άλλο ήταν απίστευτο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.852
Reaction score
136.899
Τα κινέζικα θα επικρατήσουν, είναι αναπόφευκτο. Και δικαίως. Έχουν ήδη πολύ μεγάλη εμπειρία, με σημαντική παραγωγή.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.583
Reaction score
30.486
Τέλος 2025 ξεκινά η παραγωγή του νέου Nissan Leaf (αν το λένε έτσι) ενώ ανακοίνωσαν πως μπαίνουν και αυτοί στο Giga Casting.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.552
Reaction score
84.057
Τα κινέζικα θα επικρατήσουν, είναι αναπόφευκτο. Και δικαίως. Έχουν ήδη πολύ μεγάλη εμπειρία, με σημαντική παραγωγή.
Όταν θα τα σβήσει remotely ο Xi γιατί δεν θα του αρέσει κάποια πολιτική της ΕΕ, θα τα ξαναπούμε
 

Μηνύματα
6.861
Reaction score
5.402
Άψογα τα βγάζετε τα Byd, αλλά για αγορά ο Ear μόνο Tesla, και ο Αλέξης ποτέ κινέζικο. :)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.852
Reaction score
136.899
Εδώ και χρόνια δουλεύουν με giga casting η Τέσλα και ακόμα περισσότερα οι Κινέζοι, κι η Νισάν θα...

Έχει χαθεί η μπαλίτσα.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.583
Reaction score
30.486
και ο Αλέξης ποτέ κινέζικο.
Τι σχέση έχει αυτό τώρα. Ναι σαν όχημα είναι άψογο, και σε αυτή την τιμή δεν του λείπει τίποτα.

Τώρα τι θα κάνει ο Αλέξης για το δικό του όχημα είναι κάτι εντελώς άσχετο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.852
Reaction score
136.899
ο Ear μόνο Tesla
Ναι, διότι έχει ακόμα μεγαλύτερη εμπειρία (στα αμιγώς EV) από την BYD, και του χρόνου λεν θα σκάσει μύτη το μικρό τους.

Μεγάλο έχω ήδη πάρει. Τέσλα.

Για αλλαγή του "μικρού" θα ενδιαφερθώ, αν και δε το λες "μικρό" το id3, το οποίο όταν το πήρα, το πήρα γιατί δεν ήταν διαθέσιμο το Τέσλα.

Αν κι όταν βγει το μικρό τέσλα, θα κινηθώ αναλόγως.

Άρα γιατί να ασχοληθώ με κάτι άλλο; 😎

Το "μεγάλο" βέβαια, δεν είναι σε ιδιαίτερα προσιτό κοστολογιο για όλους, οπότε δεν μπορεί να αφορά "όλους".

Σε υψηλότερα κοστολογια, ξέρει ο καθένας τι προτιμάει, δεν ασχολείται με μας.


Για σοβαρό EV αυτοκίνητο, όσον αφορά καθαρά το EV σαν EV κομμάτι (μπαταρία, ψύξη, διαχείριση software, κινητήρες, φόρτιση κλπ) στην πιο οικονομική κατηγορία, παίζουν μπαλίτσα τα Τέσλα και BYD, αυτοί είναι οι αρχηγοί της παγκόσμιας παραγωγής και της εμπειρίας, της γνώσης και της διάθεσης. Θα επικρατήσουν, δε προλαβαίνουν οι υπόλοιποι.
 
Last edited:

Μηνύματα
6.861
Reaction score
5.402
Τι σχέση έχει αυτό τώρα. Ναι σαν όχημα είναι άψογο, και σε αυτή την τιμή δεν του λείπει τίποτα.

Τώρα τι θα κάνει ο Αλέξης για το δικό του όχημα είναι κάτι εντελώς άσχετο.
Πώς άσχετο, στο δια ταύτα είναι το θέμα τι γίνεται. Σαν τον Ear και τον Αλέξη υπάρχουν πολλοί άλλοι που δεν θα πάρουν BYD, οι μεν λόγω Tesla, οι δε λόγω κινέζικου.
 

Μηνύματα
7.473
Reaction score
1.555
Ασχέτως του πόσο καλά είναι τα κινέζικα EV, υπάρχουν πολύ σοβαροί λόγοι ως καταναλωτές να τα αποφύγουμε, όπως και να αποφεύγουμε κάθετι που δίνει ψωμί στο πλέον απολυταρχικό και σκοτεινό καθεστώς στην ιστορία του πλανήτη, μπας και αποφύγουμε να ζήσουμε την κινέζικη δυστοπία και εμείς. Φυσικά αυτό δεν αρκεί να στηριχτεί στην ευρωπαϊκή καταναλωτική συνείδηση, αλλά πρέπει να βάλει χέρι η ΕΕ. Το οποίο σημαίνει ασήκωτους δασμούς σε όποιο αυτοκίνητο δεν παράγεται εντός ΕΕ.

Μέχρι τότε, μέχρι η αγορά των ηλεκτρικών να αποκτήσει κυριαρχικά ποσοστά στο σύνολο της Ευρώπης, θα έχουν χρόνο οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές να μάθουν από τα παθήματα των πρωτοπόρων (π.χ. είναι σαφές σήμερα ότι δεν πας πουθενά χωρίς αντλία θερμότητας, 5-6 χρόνια πριν μπορεί να μην ήταν τόσο προφανές).

Ενώ και οι κινέζοι θα έχουν το χρόνο τους να ετοιμάσουν εργοστάσια και γραμμές παραγωγής επί ευρωπαϊκού εδάφους, όπως ακριβώς αναγκάστηκαν να κάνουν Ιάπωνες και Κορεάτες από τη δεκαετία του 80/90 - οι δε Αμερικάνοι το είχαν κάνει ήδη προπολεμικά με τις ευρωπαϊκές Ford και με την Opel/Vauxhall στις κυριότερες ευρωπαϊκές αγορές, Αγγλία - Γερμανία.

Οι Κινέζοι και η Tesla έχουν το πάνω χέρι σε ότι αφορά την τεχνολογία, οι Ευρωπαίοι έχουν όμως την πρόσβαση σε όσους λαμβάνουν τις αποφάσεις, π.χ. για τις προδιαγραφές των αυτοκινήτων που εισάγονται στην Ευρώπη (κάτι που ήδη καθιστά τα κινέζικα μοντέλα που διατίθενται στην ΕΕ σημαντικά ακριβότερα από ότι στις άλλες αγορές) και για τις διαδικασίες που θα πρέπει να τηρούν όσοι παράγουν στην Ευρώπη (κάτι που προσαρμόζει το κόστος παραγωγής των ξένων επί ευρωπαϊκού εδάφους στα επίπεδα των ευρωπαίων, μειώνοντας έτσι το πλεονέκτημα του κόστους που έχει ο νεοεισερχόμενος).

Οι εξελίξεις τρέχουν, το προβάδισμα Κινέζων και Tesla δεν είναι μικρό, αλλά θεωρώ ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας το χάσμα μεταξύ των κινεζικών μοντέλων και των Tesla και των ευρωπαϊκών μοντέλων στην ευρωπαϊκή αγορά θα έχει μικρύνει.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.583
Reaction score
30.486
Πώς άσχετο, στο δια ταύτα είναι το θέμα τι γίνεται. Σαν τον Ear και τον Αλέξη υπάρχουν πολλοί άλλοι που δεν θα πάρουν BYD, οι μεν λόγω Tesla, οι δε λόγω κινέζικου.
Εντελώς άσχετο όμως. Περισσότερα άσχετο δεν γίνεται. Δεν θα πω ποτέ ότι κάτι είναι κακό επειδή πιθανότατα δεν θα το αγοράσω. Διαφορετικά πράγματα.

Δεν γίνεται να πω ότι το Dolphin είναι ένα κακό EV. Είναι πεντάστερο στο Euro NCAP, έχει μπαταρία από τις κορυφαίες στον κόσμο, έχει αντλία θερμότητας και ενεργό σύστημα ελέγχου θερμοκρασίας της μπαταρίας, το software δουλεύει, η διασύνδεση με το κινητό επίσης, και ένα σωρό άλλα πράγματα, σε αυτή την τιμή. Δεν γίνεται να πω πως αυτό το όχημα δεν είναι καλό. Θα ήμουν λάθος αν έλεγα ότι είναι κακό. Άσχετα αν θα το αγοράσω. Εντελώς άλλο πράγμα αυτό.

Αντίθετα, για παράδειγμα, δεν έχω τίποτα καλό να πω για το e:C3 ας πούμε. Τραγωδία. Δεν έχει ούτε μια οθόνη, δεν έχει αντλία, δεν έχει active thermal battery management, και το θεωρούν και φθηνό. Δηλαδή πόσο έπρεπε να έχει ένα άδειο EV; Δεν έχει οθόνες, δηλαδή δεν έχει κόστος για αυτές, για τον σχεδιασμό και την ιδιαίτερη κατασκευή του ταμπλό για να τις φιλοξενήσει, δεν έχει κόστος καλωδίωσης που θα συνδέσει τις οθόνες με το όχημα, δεν έχει κόστος και για πλακέτες που θα τρέχουν το software των οθονών, δεν έχει κόστος σχεδιασμού για το software. Δεν έχει αντλία, δηλαδή δεν έχει το κόστος αυτής, την απαραίτητη σωλήνωση - δίκτυο για ψύξη μοτέρ ούτε το πολύπλοκο σχεδιασμό της μπαταρίας με τις απαραίτητες ταινίες υγρού που θα πέρναγαν μέσα από τις κυψέλες των μπαταριών για να τις κρατήσουν στη σωστή θερμοκρασία. Πόσο δηλαδή πρέπει να έχει μια μπαταρία με ρόδες;

Και τέλος, πως να πω κακό λόγο για το Renault 5 και την μικρότερη Renault που τους βγήκε με 100 γκολ από τα αποδυτήρια στη Stellantis, με ένα όχημα στα 25.000€ που τα έχει όλα εκτός από DC (κλάϊν). Με δύο οθόνες, με Android λογισμικό, με αντλία, με, με, με.
 
Last edited:

Μηνύματα
6.861
Reaction score
5.402
Μη θίγεσαι, δεν είπα να το κακολογήσεις. Το πήρες ανάποδα.
Απλά είναι οξύμωρο που κάτι τόσο καλό όσο λες δεν θα το πάρεις ποτέ των ποτών.
Και σαν εσένα υπάρχουν πολλοί άλλοι, που και μόνο επειδή είναι κινέζικο, δεν θα βάλουν ποτέ το χέρι στην τσέπη να το αγοράσουν.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.583
Reaction score
30.486
Και για τα Tesla έχω να λέω πολλά πολλά καλά. Άσχετα αν θα πάρω κάποιο ποτέ ή όχι.

Δεν συνδέονται αυτά τα δύο.
 

Μηνύματα
6.861
Reaction score
5.402
Όλη η θετική κριτική καταρρέει, όταν στην απάντηση στο ερώτημα "εσύ θα το 'παιρνες;" λες "ποτέ".
Δεν αφαιρεί κάτι από την αντικειμενική αξία του αυτοκινήτου αυτό, αλλά σίγουρα αφαιρεί πωλήσεις.
Δεν είσαι ο μόνος πολέμιος των κινέζικων.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.583
Reaction score
30.486
Δεν νομίζω πως η δική μου τσέπη θα καθορίσει τις πωλήσεις των Κινέζων. Από την άλλη, πιθανότατα, η δική μου κρίση θα οδηγήσει κάποιον ή κάποιους και σε ένα κατάστημα Κινέζου να τα δει ή ακόμα και να τα αγοράσεις.

Το τι κάνω εγώ για μένα είναι άλλο θέμα. Ούτε θυμάμαι να έχω πει πως δεν θα αγόραζα ποτέ Κινέζο. Δεν έχω θέμα να βάλω στη λίστα μου ένα EX30 για παράδειγμα αν σήκωνε η τσέπη. Ποτέ μη λες ποτέ βέβαια, καθώς στην Κίνα πλέον παίζει από τα 28k.
 
Last edited:


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.590
Μηνύματα
2.945.287
Members
38.201
Νεότερο μέλος
Ants
Top