Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.196
Reaction score
35.611
Για τα ηλεκτροκίνητα δεν βλέπω να λέει κάτι στο πρόγραμμα η Λατινοπούλου.... ούτε καν για την ενεργειακή πολιτική της Ευρώπης. Από την άλλη, η πιο ακραία δεξιά τύπου Λεπέν και Μελόνι όπου εντάσσεται, κόβει έδρες από τους Πράσινους, και είναι αναθεωρητική των ευρωπαϊκών πολιτικών ως προς το ζήτημα της ενέργειας (όχι σε βάρος της καθημερινότητας των πολιτών, εν ολίγοις).

Από την παρα-άλλη, βέβαια, φαίνεται για κοπέλα που θα γούσταρε κάποιον με καινούργιο εντυπωσιακό τουτού. Ηλεκτρικό και αθόρυβο, για να ακούγεται μόνο η Φωνή της Λογικής.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.583
Reaction score
30.486
Θεωρητικά για εμένα αυτά.

1ον και κυριότερο για εμένα, δεν έχω χώρο φόρτισης.
2ον, και ίσως κυριότερο για τους λοιπούς, πλέον κάνω 5-6 χιλ. χιλιόμετρα ετησίως, κατά 95% εκτός πόλης άρα όχι ό,τι καλύτερο για ηλεκτρικό. Και να αυξάνονταν αυτά τα χιλιόμετρα, πάλι δεν θα έπιαναν καν τις 10 χιλιάδες.
3ον δεν έχω τον καημό της αλλαγής όσο το τουτού μου παραμένει σε καλή κατάσταση (εκτός εάν επρόκειτο για κανένα ακόμη παλαιότερο classic car εκεί θα το σκεφτόμουν, με τα χιλιόμετρα που κάνω)

Φυσικά επιβαρύνω τον πλανήτη πολύ-πολύ λιγότερο από τους ηλεκτροκίνητους, ακόμη και με βενζινοκίνητο euro3.
Υπάρχουν νέα δεδομένα από ανθρώπους που δεν έχουν χώρο αλλά έχουν ηλεκτρικό, και λένε πως και έτσι έχουν κέρδος.

Με τα χιλιόμετρα που κάνεις δεν χρειάζεσαι καν αυτοκίνητο.

Όσο για την οικολογική επιβάρυνση μην είσαι τόσο σίγουρος.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.196
Reaction score
35.611
Όσο για την οικολογική επιβάρυνση μην είσαι τόσο σίγουρος.
τα βάζω όλα στη ζυγαριά και είμαι όχι απλώς σίγουρος αλλα απολύτως βέβαιος.
Ακόμη και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα καθαρά του κόστους χρήσης να πάρουμε με βάση το ενεργειακό μείγμα της χώρας (είπαμε ότι δεν έχω χώρο φόρτισης) πάλι έτσι είναι. Που αυτό είναι το ελάχιστο. 5k χιλιόμετρα 95% εκτός πόλης, unbeatable scenario
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.583
Reaction score
30.486
Εγώ λέω να μην είσαι. Στις εκτός πόλης διαδρομές η φόρτιση θα γίνεται σε δημόσιο φορτιστή. Και το πιθανότερο είναι να γίνεται μέρα. Οπότε, είναι πολύ πιθανό η φόρτιση να έρχεται από ΑΠΕ.

Η χώρα γεμίζει μικρά και μεγάλα πάρκα. Ένα 800αρι πάρκο το μεσημέρι δίνει ρεύμα σε 16 50άριδες DC.
 


Μηνύματα
7.473
Reaction score
1.555
Με 40 λεπτά την κιλοβατώρα κόστος φόρτισης σε δημόσιο αργό φορτιστή και 60 σε ταχυφορτιστή (ενδεικτικές τιμές ΔΕΗ), αν τα χιλιόμετρα που κάνει κάποιος είναι π.χ. 10.000 ετησίως με τα 3.000 από αυτά να είναι σε ταξίδια σε αυτοκινητόδρομο και τα υπόλοιπα σε αστικές και περιαστικές περιοχές, αυτός θα χρειάζεται πες 15 kWh/100 χλμ για τα 7.000 χλμ και 23 kWh/100 χλμ για τον αυτοκινητόδρομο, σύνολο 1740 kWh το έτος. Αν π.χ. τις 800 τις γεμίσει σε αργό φορτιστή και τις υπόλοιπες 940 σε γρήγορο, θα πληρώσει 884€ για κόστος κίνησης το έτος. Με ντήζελ, 6 λίτρα μέση κατανάλωση στα 100 χλμ και 1,75€ το λίτρο το ντήζελ, θα πληρώσει 1050€ για κόστος κίνησης το έτος. Διαφορά 166 € το έτος. Με παλιό βενζινοκίνητο, με μέση κατανάλωση 10-11 λίτρα στα 100 χλμ. και 1,85€ τη βενζίνη, ξεπερνάμε βέβαια το διχίλιαρο, γλυτώνεις 1135€ το έτος.

Αν μπει στην εξίσωση και η σημαντικά αυξημένη ασφάλεια (από ότι καταλαβαίνω εύκολα δίνεις 1000€ το έτος παραπάνω για να είσαι πλήρως καλυμένος σε μία κατάσταση η οποία είναι ακόμη άγνωστη σε κόστος αποκατάστασης σε περίπτωση ατυχήματος ή καταστροφής), σαφώς και υποσκελίζεται το φτηνότερο κόστος κίνησης, ακόμη και αν υποτεθούν 500€ το έτος για σέρβις που πες ότι για κάποιο μαγικό λόγο το ηλεκτρικό θα το γλυτώσει (στην πράξη μόνο αν είναι Τέσλα και αυτό επειδή δεν υπάρχει δίκτυο σέρβις).

Ενώ με παραπάνω από τις μισές κιλοβατώρες φόρτισης σε ταχυφορτιστή δεν ξέρω τι συνέπειες θα υπάρχουν και στη ζωή της μπαταρίας.

Με αυτά τα οικονομικά δεδομένα δεν δικαιολογείται η εκταμίευση 30-40.000€ για νέο αυτοκίνητο.

Αν είναι να αγοραστεί νέο αυτοκίνητο ούτως ή άλλως, οκ, κάπως αλλάζει, καθώς π.χ. το 3 είναι ανώτερο κάθε άλλου αυτοκινήτου που μπορεί να αγοράσει κανείς καινούριο με περίπου 30.000€.
 

Μηνύματα
19
Reaction score
18
Από όπου και να πιάσει κάποιος το ζήτημα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τον τρόπο που τα φέρνουν θα βρει ... ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ (τωρινά και μελλοντικά)

1. υποδομές (δημόσιες και ιδιωτικές)
2. αυτονομία
3. ρευματοκλοπη
4. οικολογικό κόστος κατασκευής και απόσυρσης τους
και το πιο σημαντικό ...
5. ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΈΝΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ & ΚΡΥΦΕΣ ΧΡΕΩΣΕΙΣ

τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βολεύουν κατασκευαστές, κυβερνήσεις ( τύπου Πεισιστράτου, Μουσολίνι, Χίτλερ , Πολ Ποτ, Μαο και Σταλιν) και όσους καταναλωτές βλέπουν το τώρα και όχι το μέλλον και που θα οδηγήσει η καθολική χρήση τους.

και όποιος πει οτι είναι το μέλλον (όπως ο OP) πρέπει να διαβάσει λίγο την ιστορία του αυτοκίνητου όπου θα μάθει οτι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν εμφανιστεί την ίδια εποχή με τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καυσης.

Έτσι για την Ιστορία και μόνο ... https://www.gocar.gr/gofwd/specials/12534,H_istoria_toy_hlektrikoy_aytokinhtoy.html
 

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.826
Reaction score
76.311
και όποιος πει οτι είναι το μέλλον (όπως ο OP) πρέπει να διαβάσει λίγο την ιστορία του αυτοκίνητου όπου θα μάθει οτι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν εμφανιστεί την ίδια εποχή με τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καυσης.
Ούτε στην δεύτερη πρόταση δεν έφτασες; :rolleyes:😅
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.196
Reaction score
35.611
Είναι πολλές οι παράμετροι που θα πρέπει να υπολογιστούν για να συγκρίνουμε μήλα με μήλα, ακόμη και εάν μόνο κριτήριο είναι το τελικό κόστος στην τσέπη μας.

Πάντως στο δικό μου, μέση κατανάλωση καθώς το κινώ ιδίως εκτός πόλης 11 λίτρα δεν έχω. 7,5-8, και είναι και εξακύλινδρο. Δεν το συζητώ ότι για τα χιλιόμετρά μου δεν δικαιολογείται ηλεκτρικό. Όταν τα παιδιά ήταν μικρά και τα πήγαινα στο σχολείο και συνέχιζα προς το γραφείο, έκανα 12k άσχημα χιλιόμετρα, τα 8k πόλη και με κίνηση συνήθως, τα 4k εκτός. Ο Αλέξης επιχειρηματολογεί ότι με αυτά τα χιλιόμετρα δεν δικαιολογείται αυτοκίνητο, αλλά δεν μπορεί να κοστολογηθεί η ευκολία. Δλδ τι, θα έμπαινα στη διαδικασία της ενοικίασης κάθε φορά που θα ήθελα να πάω κάπου; Αστείο.

Εδώ δεν δυσανασχετώ που έχω -το πλέον άδικο κατά τη γνώμη μου εάν αναλογιστούμε πόσο το κινώ και σε τι αφορούν ως σύλληψη- 615 ευρώ τέλη.
 

Μηνύματα
19
Reaction score
18
Ούτε στην δεύτερη πρόταση δεν έφτασες; :rolleyes:😅
εφτασα αλλα ηθελα να τονισω την 1η που ειπες οτι ειναι το ΜΕΛΛΟΝ

προσωπικα προτιμω να μεινω χωρίς αυτοκίνητο παρα να αγορασω ηλεκτρικό!

Αρα για μενα, ΔΕΝ θα ειναι ΠΟΤΕ το... ΜΕΛΛΟΝ και ενδεχεται να ειναι και αλλοι πολλοι σαν και μενα 8-)
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.583
Reaction score
30.486
Επειδή παίρνουν φωτιά 🔥, δεν πάνε Σπάρτη, μας παρακολουθούν κλπ. Τα γνωστά.
 

Μηνύματα
19
Reaction score
18
εφτασα αλλα ηθελα να τονισω την 1η που ειπες οτι ειναι το ΜΕΛΛΟΝ

προσωπικα προτιμω να μεινω χωρίς αυτοκίνητο παρα να αγορασω ηλεκτρικό!

Αρα για μενα, ΔΕΝ θα ειναι ΠΟΤΕ το... ΜΕΛΛΟΝ και ενδεχεται να ειναι και αλλοι πολλοι σαν και μενα 8-)
και τελικά ειμαστε πάρα πολλοί παγκοσμίως όπως και μεσα στις κατασκευάστριες χώρες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων...

Άσχημα νέα για τη Γερμανία -Χιλιάδες απούλητα αυτοκίνητα βουλιάζουν τα λιμάνια | carandmotor.gr

υ.γ. μετα απο 21 λεπτα δεν μπορω να κανω edit.... ειχα πολλα χρονια να ασχοληθω με φορουμ και το βλέπω σε πολλά φορουμ να γινεται το ιδιο. μεγα λαθος τοσο μικρός χρόνος αλλά ειναι το μικρότερο προβλημα σε σχεση με τα τεραστια προβληματα της κακης ενσωματωσης της νεας τεχνολογίας γενικότερα στην ζωή μας, οπως ειναι και τα ηλεκτρικα αυτοκίνητα! :mad:
 




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.852
Reaction score
136.899
και 23 kWh/100 χλμ για τον αυτοκινητόδρομο
Έκανα κοντά στα 15.000χλμ το προηγούμενο καλοκαίρι, εν μέσω καύσωνα, γυρίζοντας όλη την Ευρώπη. Μέση κατανάλωση 19,9 είχα μόνον στην Γερμανία, όπου πήγαινα όπου δεν έχει όρια με 215 στάνταρ.
Στο σύνολο των 15.000 χλμ σε αυτοκινητόδρομους, είχα μέση κατανάλωση 17,5.

Με Τέσλα.

με παραπάνω από τις μισές κιλοβατώρες φόρτισης σε ταχυφορτιστή δεν ξέρω τι συνέπειες θα υπάρχουν και στη ζωή της μπαταρίας.
Τίποτα.

Με Τέσλα.
 

kostas999

Ανάποδη Πυξίδα
Μηνύματα
988
Reaction score
1.027
Σκεφτείτε στην ευρωβουλή τον Αυτιά να μιλάει για ηλεκτροκίνηση!! Όχι ρε φίλε, δεν παω με τίποτε σε ηλεκτρικό με τις αλλοπρόσαλες πολιτικές της EU που δεν ξέρει τι θέλει! Άσε που αν γίνει καμια στραβή δε θα έχουμε ρεύμα οπότε θα ψάχνουμε όπως οι Ουκρανοί βενζίνη σε μπιτόνι.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.583
Reaction score
30.486
Δεν ξέρω που θα βρεις μπετζίνα, ρεύμα πάντως βρίσκεις και τσάμπα. 😉
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.494
Reaction score
7.879
Η Ελλάδα έχει ιστορική ευκαιρία να απεξαρτηθεί για πρώτη φορά από τα ορυκτά/εισαγόμενα καύσιμα και να αποκτήσει ενεργειακή ανεξαρτησία. Το τι σημαίνει αυτό και πόσο σημαντικό είναι από 10 διαφορετικές πλευρές, ελπίζω να μην χρειάζεται να το εξηγήσω.

Φυσικά για να γίνει αυτό θα πρέπει να προχωρήσει και η αποθήκευση που σίγουρα έχει καθυστερήσει, αλλά θα γίνει.

Και έχουμε τον έναν που φοβάται τι θα γίνει αν δεν έχουμε ρεύμα (αλλά θα έχουμε βενζίνη για κάποιον λόγο), τον άλλο που του βρωμάνε τα ηλεκτρικά και θεωρεί πως είναι καλύτερα χωρίς καθόλου αυτοκίνητο και τον τρίτο που δεν θέλει να τα δίνουμε στους Κινέζους για να τα δίνουμε μόνο στους Γερμανούς. Γιατί οι Γερμανοί είναι φίλοι μας, ως γνωστόν. Τέτοιο καλό που μας έχουν κάνει οι Γερμανοί άλλος δεν μας το'χει κάνει.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.583
Reaction score
30.486
Η Ελλάδα έχει ιστορική ευκαιρία να απεξαρτηθεί για πρώτη φορά από τα ορυκτά/εισαγόμενα καύσιμα και να αποκτήσει ενεργειακή ανεξαρτησία.
Αυτό. Τελεία. Όποιος δεν καταλαβαίνει αυτό δεν υπάρχει κανένας λόγος να μιλάμε παραπάνω.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.590
Μηνύματα
2.945.284
Members
38.201
Νεότερο μέλος
Ants
Top