Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.168
Reaction score
35.560
Η Ελλάδα έχει ιστορική ευκαιρία να απεξαρτηθεί για πρώτη φορά από τα ορυκτά/εισαγόμενα καύσιμα και να αποκτήσει ενεργειακή ανεξαρτησία. Το τι σημαίνει αυτό και πόσο σημαντικό είναι από 10 διαφορετικές πλευρές, ελπίζω να μην χρειάζεται να το εξηγήσω.

Φυσικά για να γίνει αυτό θα πρέπει να προχωρήσει και η αποθήκευση που σίγουρα έχει καθυστερήσει, αλλά θα γίνει.

Και έχουμε τον έναν που φοβάται τι θα γίνει αν δεν έχουμε ρεύμα (αλλά θα έχουμε βενζίνη για κάποιον λόγο), τον άλλο που του βρωμάνε τα ηλεκτρικά και θεωρεί πως είναι καλύτερα χωρίς καθόλου αυτοκίνητο και τον τρίτο που δεν θέλει να τα δίνουμε στους Κινέζους για να τα δίνουμε μόνο στους Γερμανούς. Γιατί οι Γερμανοί είναι φίλοι μας, ως γνωστόν. Τέτοιο καλό που μας έχουν κάνει οι Γερμανοί άλλος δεν μας το'χει κάνει.

Το δεύτερο δεν είναι προαπαιτουμενο του πρώτου, το ανάποδο μάλλον ισχύει. Ας έρθει η ενεργειακή απεξάρτηση, που δεν μπορεί προς το παρόν να υπάρξει ούτε καν για τις τρέχουσες ανάγκες που είναι μόνο οικιακές και σε πενιχρό βαθμό βιομηχανικές, πόσο μάλλον για την επαύξηση τους που θα έφερε η συνολική στροφή στην ηλεκτροκίνητη, και βλέπουμε.
Για την τελευταία λείπουν υποδομές, οι οποίες δεν βλέπω πώς συνδέονται με το πρώτο ζήτημα.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.798
Reaction score
136.695
Μεταφέρω ποστ από φατσομπουκ:


Model 3 Rwd vs Byd Atto 3. (Σεντόνι)
Η απόφαση (leasing) στο τέλος της δημοσίευσης.

Budget 300-400 μίσθωμα με προκαταβολή περίπου 11-12κ.

Test Drive Byd Atto 3 (comfort)
Πρώτη εντύπωση: Wow, πολυ καλύ ποίοτητα καμπίνας, βαριά πόρτα , καλή εργονομία (αγαπάμε κουμπάκια).
Θετικά:
1. Αστεία ευκολοδήγητο , άνετο , τρομερή ηχομόνωση
2. Πολύ καλή θέση οδήγησης (suv βεβαίως)
3. Ωραίο εσωτερικό ( υποκειμενικό)
4. Ηλιοροφή ανοιγόμενη + κουρτινάκι
5. Κουμπιά για τα πάντα ( ισως υποκειμενικό)
6. Σουπερ γρήγορο software infotainment
7. Καντράν οδηγού

Αρνητικα:
1. Αυτονομία ταξιδιού + 88KW ταβανι στο DC charging
2. 200 ίπποι ειναι οκ , αλλά σίγουρα δεν εντυπωσιάζει σε επιδόσεις ( φυσικα απέναντι στο tesla)
3. 'Ελλειψη charging points σε σχέση με το tesla θα πρέπει να το κάνεις manually τον προγραμματισμό σου.
4. Πορτπαγκάζ οριακά μικρό για την κατηγορία του.
5. Λιγο παραπανω κιτσ εσωτερικό απο όσο θα ήθελα
6. Δεν εχει one pedal drive, πατας φρένο αναγκαστικα για να μπει regen, και προοδευτικά μπαινει το μηχανικο φρένο.

Test Drive Model3 RW
Πρώτη εντύπωση: Οκ το έχω ξαναδεί , έχω οδηγήσει και το παλιό . Η πρώτη λέξη που έιπα ειναι , πολυ αποστειρωμένο εσωτερικό αλλα πολυ ωραίο το design του highland. Η γυναίκα ως μη γνωστης ειπε εχει design supercar ( υπερβολή ξέρω).

Θετικά:
1. One pedal drive -> Κορυφαίο , ασυναγώνιστο
2. Δύναμη -> Oh boy δεν εχει σχέση με το Atto -> 0-140 με κλειστα τα μάτια και μια ανασα.
3. Software -> top οτι και να πουμε.
4. Πορτπαγκάζ μεγαλύτερο σε λιτρα, πιο αβολο σε σχημα.
5. Minima design μου αρέσει αλλα, ειμαι αναμεσα σε tesla και στο byd , θελω both worlds , minimal με λιγα κουμπια
6. Κορυφάια αυτονομία ( βοηθαει το sedan)

Αρνητικά:
1. Ρε παιδια εστω κουμπιά για τον κλιματισμό θα το ήθελα. τα φλας τα συνήθισα αμέσως.
2. Θέση οδήγησης, hard no -> έβλεπα μονιμα τα sun visors και δεν ειμαι κανα τρελο ύψος, και η θέση τερμα κάτω.
3. Πρεπει να γίνει εστω hatchback το πορτπαγκάζ δεν βολευει φουλ σενταν.
4. Ηλιοροφή μη ανοιγόμενη + με 37 χθές μιλάμε έκαιγε φουλ. Παιζει αξεσουαρ κουρτινακι έμαθα μετα.
5. Πολυ αποστειρωμένο εσωτερικό + σιγουρα 1 κλικ κατω σε ποιοτητα υλικων καμπίνας απο το atto 3.
Με αυτα και με αυτά πάμε στην τιμή για 4 ετη και 15000 χλμ το χρονο:

BYD 280 (comfort) 296(design) + 9000 + ΦΠΑ.
Tesla 430 + 10000 + ΦΠΑ.

Δεν μπόρεσα να το δικαιολογήσω το παραπάνω στο tesla.
Η απόφαση παρθηκε για το BYD καθως η τιμή ηταν ασυναγώνιστη, και τα οποια αρνητικά παραβλέφθηκαν.

Η BYD δίνει σε χαμηλότερη τιμή τα αυτοκίνητά της στις εταιρείες λιζινγκ, απ'οτι είναι η επίσημη τιμή λιανικής πώλησής τους για ιδιώτες.

Η Τέσλα δε το κάνει αυτό.

Κι έτσι, μια αρχική διαφορά 3.000€ μεταξύ των δύο ΙΧ, γίνεται 6.000€ στις εταιρείες λιζινγκ.

Συμπέρασμα: Για λιζινγκ, οι τιμές των BYD θα είναι ασυναγώνιστες. 😎

Άλλο 280€ το μήνα, κι άλλο 430€ το μήνα..
(+ Ένα χιλιάρικο στην προκαταβολή)

Για 2 έτη λιζινγκ, το συνολικό κόστος είναι:

BYD 15.720€.
Tesla 20.320€.

Λόλα να ένα 5-χιλιαρο. Για λιζινγκ; Τρίχες, η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου θα πει: άστο στην τσέπη το 5-χιλιαρο.

Αντικειμενικά μιλώντας, τα 280€ το μήνα είναι εξαιρετικό τρεχούμενο κόστος για λιζινγκ, ιδίως εάν έχει 150% υπεραποσβεση και εάν κάνεις άφθονα χιλιόμετρα, οπότε από το κέρδος της βενζίνης (συν ότι δε πληρώνεις ασφάλεια, σέρβις, ελαστικά κλπ), πρακτικά σου βγαίνει τζάμπα.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.469
Reaction score
1.550
Εγώ ίσως είμαι χαζός, αλλά το όφελος του λήζινγκ δεν το καταλαβαίνω. Δεν είναι 280€ ή 430€ το μήνα, είναι τόσο συν την προκαταβολή. Στο τέλος της περιόδου μίσθωσης έχεις πληρώσει αυτοκίνητο και δεν έχεις αυτοκίνητο. Και μετά, για το επόμενο, ξανά μανά τα ίδια. Οκ, αντιληπτό, για όποιον το περνάει ως επαγγελματικό έξοδο είναι καλό, ειδικά με την υπεραπόσβεση. Οι υπόλοιποι έχουν να πληρώσουν σε όλα αυτά και ΦΠΑ.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.542
Reaction score
30.448
Για πόσο ακόμα όμως; Διαβάζω πως η ΕΕ προσανατολίζεται σε δασμούς 30% αλλά το άφησε για την επόμενη ηγεσία λόγω εκλογών.
Αυτό σημαίνει καπέλο τουλάχιστον 10.000€. Αυτό σημαίνει πως η επιδότηση πάει περίπατο. Το BYD Dolphin από 25.000€ θα πάει 35.000€ μετά την επιδότηση. Το ίδιο και το MG4. Πάνω από 10.000€ θα φάει στο κεφάλι το EX30. Γιατί πρέπει να βάλεις και σε αυτά. Όχι μόνο στις Κινέζικες μάρκες.

Καθίκια.

Αλληλεγγύη my a..
Οι Γερμανοί δεν θέλουν δασμούς γιατί πουλάνε Κίνα. Οι Γάλλοι θέλουν γιατί δεν πουλάνε Κίνα. Η Νορβηγία, η πλουσιότερη ίσως χώρα στον κόσμο, με 95% πωλήσεις ηλεκτρικών, ψάχνει νέα κοιτάσματα (οικολογία my a....) επειδή πρέπει να διασφαλιστεί η σταθερή οικονομία της χώρας (πωλήσεις ορυκτών στην πράσινη Ευρώπη).

Εμετός.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.488
Reaction score
7.873
Εγώ ίσως είμαι χαζός, αλλά το όφελος του λήζινγκ δεν το καταλαβαίνω. Δεν είναι 280€ ή 430€ το μήνα, είναι τόσο συν την προκαταβολή. Στο τέλος της περιόδου μίσθωσης έχεις πληρώσει αυτοκίνητο και δεν έχεις αυτοκίνητο. Και μετά, για το επόμενο, ξανά μανά τα ίδια. Οκ, αντιληπτό, για όποιον το περνάει ως επαγγελματικό έξοδο είναι καλό, ειδικά με την υπεραπόσβεση. Οι υπόλοιποι έχουν να πληρώσουν σε όλα αυτά και ΦΠΑ.
Αχ σε παρακαλώ μην μας το κάνεις πάλι αυτό 😅

 

Μηνύματα
7.469
Reaction score
1.550
Η Ελλάδα έχει ιστορική ευκαιρία να απεξαρτηθεί για πρώτη φορά από τα ορυκτά/εισαγόμενα καύσιμα και να αποκτήσει ενεργειακή ανεξαρτησία. Το τι σημαίνει αυτό και πόσο σημαντικό είναι από 10 διαφορετικές πλευρές, ελπίζω να μην χρειάζεται να το εξηγήσω.

Φυσικά για να γίνει αυτό θα πρέπει να προχωρήσει και η αποθήκευση που σίγουρα έχει καθυστερήσει, αλλά θα γίνει.

Και έχουμε τον έναν που φοβάται τι θα γίνει αν δεν έχουμε ρεύμα (αλλά θα έχουμε βενζίνη για κάποιον λόγο), τον άλλο που του βρωμάνε τα ηλεκτρικά και θεωρεί πως είναι καλύτερα χωρίς καθόλου αυτοκίνητο και τον τρίτο που δεν θέλει να τα δίνουμε στους Κινέζους για να τα δίνουμε μόνο στους Γερμανούς. Γιατί οι Γερμανοί είναι φίλοι μας, ως γνωστόν. Τέτοιο καλό που μας έχουν κάνει οι Γερμανοί άλλος δεν μας το'χει κάνει.
Οι Γερμανοί είναι στην ίδια βάρκα με εμάς, οι Κινέζοι όχι. Αυτό θα έπρεπε να είναι εξίσου εύκολα αντιληπτό με το τι σημαίνει η ευκαιρία να απεξαρτηθεί η Ελλάδα από εισαγόμενα καύσιμα και να έχει ενεργειακή ανεξαρτησία (παρεμπιπτόντως η Ελλάδα δεν αποκτά ενεργειακή ανεξαρτησία με τα κινέζικα φωτοβολταϊκά, την νοικιάζει μέχρι να χρειαστεί να αγοράσει τα επόμενα).
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.542
Reaction score
30.448
Εγώ ίσως είμαι χαζός, αλλά το όφελος του λήζινγκ δεν το καταλαβαίνω. Δεν είναι 280€ ή 430€ το μήνα, είναι τόσο συν την προκαταβολή. Στο τέλος της περιόδου μίσθωσης έχεις πληρώσει αυτοκίνητο και δεν έχεις αυτοκίνητο. Και μετά, για το επόμενο, ξανά μανά τα ίδια. Οκ, αντιληπτό, για όποιον το περνάει ως επαγγελματικό έξοδο είναι καλό, ειδικά με την υπεραπόσβεση. Οι υπόλοιποι έχουν να πληρώσουν σε όλα αυτά και ΦΠΑ.
Για τις επιχειρήσεις έχει κάποια λογική. Για τον ιδιώτη καμία.
 

Μηνύματα
16.525
Reaction score
23.421
δεν γίνεται η Κίνα να επιδοτεί ανερυθρίαστα τις εξαγωγές της και οι υπόλοιποι να περιμένουμε πότε θα κλείσουμε τα δικά μας για να γίνουν οι κινέζοι μονοπώλιο και να μας πάνε στα 4 μετά
έχουν εφαρμόσει αρκετές φορές στο πρόσφατο παρελθόν την ίδια πρακτική , η φορολογία των κινεζικών προϊόντων πρέπει να αυξηθεί όσο χρειαστεί. Αυτοί μας χρειάζονται πλέον , όχι εμείς αυτούς.
 

Μηνύματα
7.469
Reaction score
1.550
Για τις επιχειρήσεις έχει κάποια λογική. Για τον ιδιώτη καμία.
Προφανώς ως ιδιώτης μιλώ, όχι ως επιχείρηση. Εγώ είμαι μισθωτός με μπλοκάκι, είμαι σε μία ενδιάμεση κατάσταση, όπου δεν δικαιολογώ έξοδα (άρα δεν με ενδιαφέρει η υπεραπόσβεση) και απαλλάσσομαι του μισού ΦΠΑ των δόσεων λήζινγκ (δεν έχω καταλάβει γιατί), αλλά όσο και να το στίβω το μυαλό μου δεν μπορώ να το δικαιολογήσω.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.542
Reaction score
30.448
Ναι γιατί οι άλλοι πάνε πίσω. Ο λόγος που η Γερμανική εταιρεία φωτοβολταϊκών που έλεγα πήγε Αμερική είναι επειδή θα γλιτώσει κάποια εκατοντάδες εκατομμύρια φορολογίας μέσω του νέου IRA.

Οι Γερμανοί τα έσκαγαν σε κάθε ηλεκτρικό που έβγαινε από τη χώρα μέχρι που είδαν πως δεν πάει άλλο. Το Γαλλικό κράτος είναι μέσα σε όλες τις Γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Αυτό κάθεται παναγίτσα σίγουρα.

Απλά κάποιες χώρες δεν είναι ηλίθιες. Οι Αμερικάνοι τραβάνε Ευρωπαϊκές εταιρείες μέσω φορολογίας. Το ίδιο κάνουν και οι Ολλανδοί. Πριν λίγα χρόνια άνθρωπος του Ολλανδικού κράτους πήγε στο Σικάγο να βρει γνωστό που έχει εκεί εταιρεία να του κάνει προσφορά να έρθει στην Ολλανδία με 10 χρόνια μηδέν φορολόγηση. Ο καθένας κοιτάζει την πάρτη του. Και καλά κάνει.
 

TGD

Μηνύματα
8.591
Reaction score
8.604
(παρεμπιπτόντως η Ελλάδα δεν αποκτά ενεργειακή ανεξαρτησία με τα κινέζικα φωτοβολταϊκά, την νοικιάζει μέχρι να χρειαστεί να αγοράσει τα επόμενα).
Το εργοστάσιο που έφτιαχνε φωτοβολταϊκά στην Τρίπολη τι απέγινε; Τότε έπρεπε να έβαζαν δασμούς, τώρα δεν φτιαικανεβας φωτοβολταϊκά στην Ευρώπη.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.542
Reaction score
30.448
Οι Γερμανοί είναι στην ίδια βάρκα με εμάς, οι Κινέζοι όχι. Αυτό θα έπρεπε να είναι εξίσου εύκολα αντιληπτό με το τι σημαίνει η ευκαιρία να απεξαρτηθεί η Ελλάδα από εισαγόμενα καύσιμα και να έχει ενεργειακή ανεξαρτησία (παρεμπιπτόντως η Ελλάδα δεν αποκτά ενεργειακή ανεξαρτησία με τα κινέζικα φωτοβολταϊκά, την νοικιάζει μέχρι να χρειαστεί να αγοράσει τα επόμενα).
Εν μέρει έχεις δίκιο, αλλά η αλλαγή των πάνελς δεν είναι υποχρεωτική. Τα 25 χρόνια είναι εγγύηση. Μετά δεν σταματούν να παράγουν. Και δεν είναι καθόλου βέβαιο αν θα παράγουν λιγότερο μετά από 25 χρόνια. Οι κλιματικές συνθήκες αλλάζουν και υπάρχουν πολλά παραδείγματα που μετά από 10 και 15 χρόνια φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις παράγουν περισσότερη ενέργεια από ότι τον πρώτο χρόνο.

Αργότερα, όταν πραγματικά θα θέλουν αλλαγή, θα έχει αλλάξει τόσο πολύ η τεχνολογία και το efficiency, που θα παίρνεις την ίδια παραγωγή με τα μισά πάνελς μη σου πω και ακόμα λιγότερα. Ήμαστε ήδη στο 33% efficiency. Το μόνο που χρειάζεται είναι να τα κάνουμε να ζούν και περισσότερα χρόνια.
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.545
Reaction score
98.520
Πληροφοριακά, με παραγγελία, προκαταβολή και αίτηση στο "κινούμαι Ηλεκτρικά 2" από τον Φεβρουάριο του 2023 και παραλαβή του αυτοκινήτου τον Ιανουάριο του 2024, η αίτησή μου είναι ακόμα στο στάδιο όπου έχω υποβάλει το αποδεικτικό προκαταβολής. Ακόμα δεν έχει ανοίξει το στάδιο των τελικών δικαιολογητικών, οπότε προβλέπω να παίρνω
τ' @@ μου αντί των 8.000 €

Ευτυχώς που μου έκοψε η Mercedes 8.000 €. Λέτε να το έμαθαν στην ΑΑΔΕ και να έκοψαν το δικό τους; :roflmao:

@Abessalom @pankrok Λατινοπούλου δαγκωτό! :laugh:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.798
Reaction score
136.695
Εγώ ίσως είμαι χαζός, αλλά το όφελος του λήζινγκ δεν το καταλαβαίνω. Δεν είναι 280€ ή 430€ το μήνα, είναι τόσο συν την προκαταβολή. Στο τέλος της περιόδου μίσθωσης έχεις πληρώσει αυτοκίνητο και δεν έχεις αυτοκίνητο. Και μετά, για το επόμενο, ξανά μανά τα ίδια
Δεν έχεις "πληρώσει αυτοκίνητο", πλήρωσες 9 χιλιάρικα για BYD ή 10 χιλιάρικα για Τέσλα.

Δεν έχει 10 χιλιάρικα το Τέσλα, δεν "πήρες αυτοκίνητο".

Πληρώνεις ως προκαταβολή τρόπον τινά την πτώση αξίας του αυτοκινήτου για τη διάρκεια του λιζινγκ, λεφτά που έτσι κι αλλιώς τα χάνεις, ακόμα κι αν πληρώσεις το 100% της αξίας του αυτοκινήτου και πας να το πουλήσεις μετά από κάποια χρόνια.

Η κατοχή αυτοκινήτου συνεπάγεται κόστος, ίσο με τη μείωση της αξίας του ΙΧ που πήρες.

Χονδρικά αυτό υπολογίζεται ως 10% της αξίας του αυτοκινήτου κατ'ετος, για τα πρώτα 7 χρόνια.

Με λιζινγκ, μπορείς να δίνεις την προκαταβολή (10 χιλιάρικα) κάθε 4 χρόνια, και κάθε 4 χρόνια να έχεις καινούριο αυτοκίνητο.
Στις 6 συνεχόμενες 4-ετιες, θα έχεις δώσει 60 χιλιάρικα, και οκ, δε θα έχεις αυτοκίνητο.
Εάν τα είχες δώσει μαζεμένα τα 60 χιλιάρικα στην αρχή, θα σου έμενε ένα αυτοκίνητο 6*4=24-ετιας. Δηλαδή, μηδενικής αξίας.

Με λιζινγκ, για τα 24 αυτά χρόνια, δε θα έχεις πληρώσει ούτε μια φορά ελαστικά, ούτε μια φορά ασφάλιση ή σέρβις. Τίποτα. Μόνον το τρεχούμενο κόστος.

Ταυτόχρονα, όλο το τρεχούμενο κόστος, για κάθε επιχείρηση ή εργαζόμενο, περνάει στα έξοδα.

Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, περνάει προσαυξημενο κατά +50%, οπότε γλυτώνεις λεφτά που θα έδινες στην εφορία, δηλαδή το πραγματικό έξοδο είναι ακόμα μικρότερο.

Εν ολίγοις, όχι, δε "πλήρωσες" αυτοκίνητο που δε σου μένει.
Είναι απολύτως λάθος αυτός ο ισχυρισμός.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.469
Reaction score
1.550
Το εργοστάσιο που έφτιαχνε φωτοβολταϊκά στην Τρίπολη τι απέγινε; Τότε έπρεπε να έβαζαν δασμούς, τώρα δεν φτιαικανεβας φωτοβολταϊκά στην Ευρώπη.
Άσε την Τρίπολη, εδώ οι Κινέζοι πέταξαν εκτός αγοράς τους Γερμανούς. Ας είναι καλά το dumping, ακριβώς ότι κάνουν οι Κινέζοι τώρα με τα ηλεκτρικά.

Εδώ και μία δεκαετία φωτοβολταϊκό πάνελ = Κίνα.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.488
Reaction score
7.873
δεν γίνεται η Κίνα να επιδοτεί ανερυθρίαστα τις εξαγωγές της και οι υπόλοιποι να περιμένουμε πότε θα κλείσουμε τα δικά μας για να γίνουν οι κινέζοι μονοπώλιο και να μας πάνε στα 4 μετά
Ποια είναι αυτά τα "δικά μας" δεν έχω καταλάβει όμως εγώ. Δηλαδή να μην αγοράζουμε σαν Ελλάδα τα φθηνότερα κινέζικα και να αγοράζουμε τα ακριβότερα γερμανικά επειδή είναι "δικά μας";

Να στηρίζουμε "το σπίτι μας" γιατί στις στιγμές που είχαμε ανάγκη έτρεξαν να μας βοηθήσουν; Και την ίδια αλληλεγγύη περιμένουμε ότι θα δείξουν και στο μέλλον αν βρεθούμε σε ανάγκη;

Να πάνε να μην πω και οι Γερμανοί και οι Φινλανδοί και οι Ολλανδοί και όλοι τους. Ό,τι είναι πιο συμφέρον για μας.
 

Μηνύματα
7.469
Reaction score
1.550
Δεν έχεις "πληρώσει αυτοκίνητο", πλήρωσες 9 χιλιάρικα για BYD ή 10 χιλιάρικα για Τέσλα.

Δεν έχει 10 χιλιάρικα το Τέσλα, δεν "πήρες αυτοκίνητο".

Πληρώνεις την πτώση αξίας του αυτοκινήτου για τη διάρκεια του λιζινγκ, λεφτά που έτσι κι αλλιώς τα χάνεις, ακόμα κι αν πληρώσεις το 100% της αξίας του αυτοκινήτου και πας να το πουλήσεις μετά από κάποια χρόνια.

Η κατοχή αυτοκινήτου συνεπάγεται κόστος, ίσο με τη μείωση της αξίας του ΙΧ που πήρες.

Με λιζινγκ, μπορείς να δίνεις την προκαταβολή (10 χιλιάρικα) κάθε 4 χρόνια, και κάθε 4 χρόνια να έχεις καινούριο αυτοκίνητο.
Στις 6 συνεχόμενες 4-ετιες, θα έχεις δώσει 60 χιλιάρικα, και οκ, δε θα έχεις αυτοκίνητο.
Εάν τα είχες δώσει μαζεμένα τα 60 χιλιάρικα στην αρχή, θα σου έμενε ένα αυτοκίνητο 6*4=24-ετιας. Δηλαδή, μηδενικής αξίας.

Με λιζινγκ, για τα 24 αυτά χρόνια, δε θα έχεις πληρώσει ούτε μια φορά ελαστικά, ούτε μια φορά ασφάλιση ή σέρβις. Τίποτα. Μόνον το τρεχούμενο κόστος.

Ταυτόχρονα, όλο το τρεχούμενο κόστος, για κάθε επιχείρηση ή εργαζόμενο, περνάει στα έξοδα.

Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, περνάει προσαυξημενο κατά +50%, οπότε γλυτώνεις λεφτά που θα έδινες στην εφορία, δηλαδή το πραγματικό έξοδο είναι ακόμα μικρότερο.

Εν ολίγοις, όχι, δε "πλήρωσες" αυτοκίνητο που δε σου μένει.
Είναι απολύτως λάθος αυτός ο ισχυρισμός.
Κώστα συχνά διαβάζοντας σε, καταλαβαίνω να νομίζεις πως ότι ισχύει για το δικό σου σενάριο χρήσης είναι αυτούσιο και για των υπολοίπων.

Δεν αγοράζουν όλοι οι άνθρωποι αυτοκίνητο κάθε 4 χρόνια. Δεν κάνουν όλοι οι άνθρωποι 15-20.000 χλμ το έτος. Δεν θεωρούν όλοι οι άνθρωποι ότι αξίζει να πληρώνουν 1000€ παραπάνω το έτος ασφάλιστρα "για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο". Δεν αλλάζουν όλοι οι άνθρωποι δύο φορές ελαστικά στα 4 χρόνια. Και πάει λέγοντας.

Στα 4 χρόνια που λες λοιπόν, αγοράζοντας νέο αυτοκίνητο ας πούμε κάποιος θα έχει δώσει 30.000€ για το κόστος του αυτοκινήτου. Και θα έχει δώσει και άλλα 4-5.000 για σέρβις, ασφάλιστρα, ελαστικά, κλπ. που ειδάλλως καλύπτει η μίσθωση. Σύνολο πες 35.000€. Στο τέλος της τετραετίας, όπως είναι η αγορά μεταχειρισμένων μετά το covid, θα έχει κάτι που θα μπορεί να πουλήσει για 20.000€ (για πλάκα). Κόστος αυτοκινήτου για 4 χρόνια 15.000€, 3.750€ το έτος ή 312,5€ το μήνα. Και το αμάξι δικό του, είτε θελήσει ενδιάμεσα να το πουλήσει στη διετία, είτε θελήσει να το κρατήσει 20 χρόνια. Και αν θελήσει στην τετραετία καινούριο αυτοκίνητο, μπορεί τότε πουλώντας αυτό να αγοράσει ένα ίδιο με 30 ή 35.000€, δίνοντας 15.000€ (και όχι 30-35.000€ εκ νέου), ή αν το κρίνει τότε λογικό, να πάει τότε σε leasing.

Η εναλλακτική ποια είναι; Να δώσει 10.000 προκαταβολή και να πληρώνει και 300€ το μήνα για 4 χρόνια, πληρώνοντας στο βάθος της τετραετίας συνολικά 25.000€ και στην τετραετία ξανά μανά από το μηδέν;

Αυτό του τρεχούμενου κόστους ως έξοδο για τον εργαζόμενο μπορείς να το εξηγήσεις; Έχεις υπόψιν σου να απαλλάσσεται κανείς από τέτοιες δαπάνες; Ή έχεις απλά κατά νου το "κτίσιμο αφορολογήτου" που επιτυγχάνεται ούτως ή άλλως με το σούπερ μάρκετ;

Μπορεί να θεωρείς ότι ο κόπος του σέρβις, του άγχους μην τρακάρεις πουθενά, γενικά ο χρόνος σου, αποτιμάται π.χ. στα 200€ το μήνα και ειλικρινά το δέχομαι. Αλλά αυτό προφανώς είναι μία αυστηρά προσωπική σου αποτίμηση χωρίς καθολική αξία.
Ποια είναι αυτά τα "δικά μας" δεν έχω καταλάβει όμως εγώ. Δηλαδή να μην αγοράζουμε σαν Ελλάδα τα φθηνότερα κινέζικα και να αγοράζουμε τα ακριβότερα γερμανικά επειδή είναι "δικά μας";

Να στηρίζουμε "το σπίτι μας" γιατί στις στιγμές που είχαμε ανάγκη έτρεξαν να μας βοηθήσουν; Και την ίδια αλληλεγγύη περιμένουμε ότι θα δείξουν και στο μέλλον αν βρεθούμε σε ανάγκη;

Να πάνε να μην πω και οι Γερμανοί και οι Φινλανδοί και οι Ολλανδοί και όλοι τους. Ό,τι είναι πιο συμφέρον για μας.
Πιο συμφέρον για εμάς, είναι να μην επικρατήσει η κινεζική δυστοπία στον υπόλοιπο πλανήτη. "Δικά μας" είναι και τα κορεάτικα, και τα ιαπωνικά και τα αμερικάνικα, οτιδήποτε δεν παράγεται ή χρηματοδοτείται από το δυνάστη του τρίτου κόσμου για να μηδενίσει την παραγωγή των άλλων.
 

Μηνύματα
4.115
Reaction score
3.540
Caltrans pilot program tests replacing gas tax with charging per mile driven


On average, Californians pay about $300 a year in state gas taxes," Prehoda said. "EVs have a $100 (annual) registration fee... that's a $200 million a year loss." To bridge that gap, Caltrans is proposing what it calls the California Road Charge, which would tax drivers on the number of miles they drive.
 

Μηνύματα
7.469
Reaction score
1.550
Εν μέρει έχεις δίκιο, αλλά η αλλαγή των πάνελς δεν είναι υποχρεωτική. Τα 25 χρόνια είναι εγγύηση. Μετά δεν σταματούν να παράγουν. Και δεν είναι καθόλου βέβαιο αν θα παράγουν λιγότερο μετά από 25 χρόνια. Οι κλιματικές συνθήκες αλλάζουν και υπάρχουν πολλά παραδείγματα που μετά από 10 και 15 χρόνια φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις παράγουν περισσότερη ενέργεια από ότι τον πρώτο χρόνο.

Αργότερα, όταν πραγματικά θα θέλουν αλλαγή, θα έχει αλλάξει τόσο πολύ η τεχνολογία και το efficiency, που θα παίρνεις την ίδια παραγωγή με τα μισά πάνελς μη σου πω και ακόμα λιγότερα. Ήμαστε ήδη στο 33% efficiency. Το μόνο που χρειάζεται είναι να τα κάνουμε να ζούν και περισσότερα χρόνια.
Το θέμα είναι ότι στην 25ετία θα έχεις το 80% της σημερινής παραγωγής και θα χρειαστεί ή θα συμφέρει να τα σκάσεις για να αγοράσεις νέα. Άρα, δεν είσαι όσο ενεργειακά ανεξάρτητος νομίζεις ότι είσαι. Οκ, έχεις αλλάξει "προμηθευτή", αντί να χρηματοδοτείς καθημερινά τους πετρελαιάδες, θα χρηματοδοτείς μία φορά τη δεκαπενταετία ή τριακονταετία ανά σταθμό τους Κινέζους. Ανεξάρτητος ενεργειακά πάντως δεν είσαι.
Caltrans pilot program tests replacing gas tax with charging per mile driven


On average, Californians pay about $300 a year in state gas taxes," Prehoda said. "EVs have a $100 (annual) registration fee... that's a $200 million a year loss." To bridge that gap, Caltrans is proposing what it calls the California Road Charge, which would tax drivers on the number of miles they drive.
Νομοτελειακά θα αλλάξει δραματικά το καθεστώς φορολόγησης ώστε να μην χαθούν τα δις που δίνει στην οικονομία μέσω φόρων το αυτοκίνητο. Το τρομακτικό θα είναι να παρασυρθεί από αυτό και το κόστος του οικιακού ηλεκτρισμού, στη λογική με την οποία πάγωσε ο ελληνικός βοράς δέκα χρόνια πριν, όταν εξισώθηκε η τιμή του πετρελαίου κίνησης με του θέρμανσης.

Κάθε βήμα στην χρέωση ανά χρήση, επιταχύνει τη μετάβαση στην οικονομία του διαμοιρασμού.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.544
Μηνύματα
2.943.561
Members
38.195
Νεότερο μέλος
Polatof
Top