Ηχεία 2Ω;

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.457
Reaction score
1.946
Είναι σωστό, και λάθος αυτό που λες εσύ, γιατί ξαναλέω ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑ Η ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ για αντίστοιχα μεγάφωνα (έβαλα και λινξ ρε μπαγάσα)

Ασε τα μάγγυζ, πιάσε κλασσικά ηλεκτροδυναμικά μεγάφωνα.
Πιάσε ένα διπλοπυνικό γούφερ, την μία φορά βάλε τα πηνία σε σειρά, την άλλη παράλληλα (με το vol στην ίδια θέση, και μην σκατώσεις τις φάσεις), και έλα να μου πεις πότε παίζει πιο δυνατά

Για να έχει ένα 4Ωμο ίδια ευαισθησία με ένα 8Ωμο, θα πρέπει ή να έχουν βάλει άλλο σύρμα και άλλη περιέλιξη, ή διαφορετικής σχεδίασης πηνίο/κάλυψη μαγνήτη, ή ασθενέστερο μαγνήτη, ή μεγαλύτερο διάκενο, κλπ κλπ, ΔΕΝ θα πρόκειται για αντίστοιχο μεγάφωνο
 
Last edited:

Μηνύματα
27.918
Reaction score
26.281
Ξεκινάμε από την διατομή του πηνιοσύρματος και τις στρώσεις που θα έχει το εκάστοτε πηνίο .
Για να μπορούμε να συγκρίνουμε ένα 8ωμο πηνίο με ένα 4ωμο , που να έχουν όμως την ίδια δύναμη μετακίνησης του κώνου και άρα του αέρα. Στο 8ωμο πας αναγκαστικά σε λεπτότερο σύρμα με πιο πολλές στρώσεις, μπορεί και 4.
Στο 4ωμο θα πας σε παχύτερο σύρμα , με λιγότερες στρώσεις για να έχει την ίδια ισχύ μετακίνησης του κώνου , αλλλά με περισσότερα ρεύματα . Μιλάμε για ίδιο διάκενο και ίδιο μαγνήτη . Για να έχουμε δύο αντίστοιχα μεγάφωνα , απλά με άλλη ωμική αντίσταση .
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.696
Reaction score
12.410
Είναι λάθος αυτό.

Μόνον από την ευαισθησία εξαρτάται η στάθμη κάθε ηχείου, όχι από την αντίσταση.

Να σου δώσω τα μαγκνεπαν που είναι 4ωμ στα μπάσα, 3 ωμ στα μεσαία και 2,5 ωμ στα πρίμα να μου πεις πόσο πιο δυνατά παίζουν σε σχέση με ένα τυπικό 8ωμο ηχείο. 😁😎🤣



Να σου δώσω κι εσένα τα μαγκνεπαν, να κάνεις μετρήσεις στάθμης να βρεις τα 6 παραπανισια ντεσιμπέλ του λιγότερο από 4ωμ μαγκνεπαν σε σχέση με ένα 8ωμο ηχείο, να γελάσουμε λιγάκι.


Συγκεντρωθείτε και οι δυό σας, μην κάνετε γενικεύσεις. Μόνον η ευαισθησία μετράει.

Ο τρόπος που θα φτιαχτεί το πηνίο φωνής, σε ένα μεγάφωνο, μπορεί να καθορίσει τόσο την ευαισθησία όσο και την αντίσταση.
Η χρήση διαφορετικής διατομής πηνιοσύρματος, διαφορετικού υλικού (αντίστασης) σύρματος, διαφορετικής διαμέτρου πηνίου φωνής, διαφορετικού αριθμού σπειρών, και διαφορετικού μαγνητικού πεδίου του μαγνήτη του μεγαφώνου, διαφοροποιούν προς διαφορετικές κατευθύνσεις τόσο την αντίσταση όσο και την ευαισθησία. Όλες οι εκβάσεις και όλοι οι συνδυασμοί, είναι εφικτοί.
Ισχύει για όλα τα ηχεία του πλανήτη χωρίς εξαίρεση, πως τα 4ωμα παράγουν +6 db από τα 8ωμα.
Ανεξαρτήτως ευαισθησίας αυτό. Αν είναι 4ωμο και 84 db, σαν 8ωμο θα είναι 78. Σιγά το θέμα.
1721295928877.png

Μην με κάνεις να ψάχνω σελίδα. Τα λέει απλά και κατανοητά.
 

Μηνύματα
27.918
Reaction score
26.281
Παρόλα ταύτα , το πόσο δυνατά παίζει ένα μεγάφωνο εχει άμεση σχέση με την ευαισθησία του αρχικά , όχι τόσο με την αντίσταση , εκεί εμπλέκονται και άλλοι παράγοντες , όπως ενισχυτής κλπ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.225
Reaction score
128.219
Για να έχει ένα 4Ωμο ίδια ευαισθησία με ένα 8Ωμο, θα πρέπει ή να έχουν βάλει άλλο σύρμα και άλλη περιέλιξη, ή διαφορετικής σχεδίασης πηνίο
Αυτό είναι αναγκαίο, εάν θέλουν υψηλότερο max SPL, διότι αν κάνω αυτό:

Πιάσε ένα διπλοπυνικό γούφερ, την μία φορά βάλε τα πηνία σε σειρά, την άλλη παράλληλα
Τότε τα 2 πηνία παραλλήλως, στην ίδια τάση εξόδου του ενισχυτή (στο ίδιο σημείο του volume control) θα τα διαπεράσουν πολλαπλάσια αμπέρ και θα τα πάρω στα χέρια. 😁🤪

Εάν δεν αλλάξουν την διατομή του πηνιοσύρματος, το οποίο αντέχει συγκεκριμένα Αμπέρ, τότε το μεγάφωνο θα αντέχει λιγότερα αμπέρ από τον ενισχυτή, θα αντέχει λιγότερη τάση, και ίδια συνολική ισχύ.

Συνολικά, με τα ίδια 2 πηνία, είτε εν σειρά είτε παράλληλα, ένα μεγάφωνο θα αντέχει συνολικά την ίδια ισχύ, τα ίδια βατ, όσα αντέχουν αθροιστικά τα δύο αυτά πηνία, και θα βγάζει το ίδιο max SPL.

Αν προδιαγράφονται για 100 βατ τα 2 εν σειρά πηνία (50 βατ έκαστο), πάλι 100 βατ θα προδιαγράφονται και παράλληλα.

Δύο 4ωμα πηνία εν σειρά θα δώσουν 8 ωμ.
Δύο 4ωμα πηνία παράλληλα, θα δώσουν 2 ωμ.

Και θα παίζουν το ίδιο max SPL, αντέχοντας την ίδια ισχύ.

Απλώς τα 2ωμα θα τραβάνε ένα σωρό αμπέρ σε χαμηλή τάση, ενώ τα 8ωμα θα τραβάνε λιγότερα αμπέρ σε υψηλότερη τάση.

Ωστόσο, ναι βεβαίως, θα φτάνουν αυτό το max SPL σε διαφορετική θέση του volume control, χαμηλότερα το 2-ωμο, καθώς ο ενισχυτής θα βγάζει ίδια ισχύ σε διαφορετική θέση του volume control (περισσότερα αμπέρ σε χαμηλότερη τάση).

Ένας ενισχυτής που έχει τέλειο τροφοδοτικό και διπλασιάζει ισχύ σε κάθε υποδιπλασιασμο αντίστασης, πχ 100 βατ στα 8 ωμ και 200 βατ στα 4 ωμ και 400 βατ στα 2 ωμ, θα καταφέρει να δώσει έως 400 βατ στο εν λόγω 2ωμο ηχείο, ενώ σε 8ωμο θα δίνει έως 100 βατ.

Ένας ενισχυτής που βγάζει ίδια ισχύ σε οποιαδήποτε αντίσταση φορτίου, δεν θα έχει ουδεμία αλλαγή.😎

Βεβαίως οι ενισχυτές που διπλασιάζουν ισχύ μέχρι τα 2 ωμ, είναι ελάχιστοι, διότι προφανώς γίνεται "οικονομία" υλικών.

Εάν δε φτάνει ο ενισχυτής των 100 βατ για να οδηγήσει το μεγάφωνο στα 8 ωμ (πες ότι έχουμε μεγάφωνο που θέλει 400 βατ) τότε η "λύση" δεν είναι να βάλεις 2ωμο μεγάφωνο στον ενισχυτή για να του αρμέξεις 400 βατ, αλλά να πάρεις ισχυρότερο ενισχυτή στα 8 ωμ, ή σε κάθε περίπτωση, να πάρεις ικανό ενισχυτή για να οδηγήσει το μεγάφωνο που έχεις.

Η τυπική χρήση 2ωμων μεγαφώνων στα αυτοκίνητα, γίνεται διότι θέλουν να "αρμέξουν" τη μέγιστη δυνατή τιμή ισχύος, στην περιορισμένη τάση που έχουν διαθέσιμη στο αυτοκίνητο (η τάση της μπαταρίας).

Στο σπίτι, βάζουμε μετασχηματιστές και έχουμε ότι τάση θέλουμε, δε χρειάζεται να αρμέγουμε τη μέγιστη ισχύ σε χαμηλές τάσεις.

Όπως είπα, έχουμε ενισχυτές τάσης.

Στο σπίτι, εάν το 8ωμο ηχείο θέλει 1 κιλοβάτ για να δουλέψει πλήρως (να φτάσει στο max SPL), η προφανής λύση είναι να πάρεις ενισχυτή 1 κιλοβάτ στα 8ωμ.

Η επιλογή να κάνεις 2ωμο το ηχείο ώστε να χρησιμοποιηθεί ενισχυτής που βγάζει 1 κιλοβάτ στα 2 ωμ (δηλαδή 500 στα 4 και 250 στα 8) δεν έχει κανένα όφελος, απλώς θα χρειαστεί καλώδια ηχείων πιο χοντρά, ώστε να αντέχουν τα περισσότερα αμπέρ.

Σε κάθε περίπτωση, παίρνουμε ενισχυτή που να οδηγεί το ηχείο μας, και μάλιστα με άφθονο δυναμικό περιθώριο (τουλάχιστον +3 dB), και δεν "αρμέγουμε" τα τροφοδοτικά των ενισχυτικών, εκτός κι αν μιλάμε για περιορισμούς τάσης όπως στα αυτοκίνητα, τα υπόλοιπα είναι ιστορίες γι'αγρίους.


ΥΓ. Έχουν κάποια πλεονεκτήματα τα πηνία λίγων περιελίξεων σε πηνίο φωνής, άρα χαμηλής αντίστασης, αλλά αυτά δεν αφορούν ευαισθησία.

ΥΓ. 1. Στην περίπτωση μεγαφώνου με 1 πηνίο, κι όχι διπλοπηνιακό, εάν μιλάμε για 4-ωμο μεγάφωνο, τότε θα έχει πηνίο χοντρότερου πηνιοσύρματος σε σχέση με το 8-ωμο αντίστοιχο μεγάφωνο, ώστε να αντέχει περισσότερα αμπέρ το 4-ωμο, ώστε να αντέξει ίδια ισχύ με το 8-ωμο και να βγάλει ίδιο max SPL.😎


ΥΓ. 2. Εν προκειμένω: 😎
Ο εν λόγω κυριούλης, σοβαρός άνθρωπος λέμε 😁🤪🤪, στο μεγάλο του ηχείο, που βάζει 2 γουφερ 15" αν δε κάνω λάθος, προφανώς πρόκειται για 4-ωμα μεγάφωνα, αντί να τα βάλει εν σειρά και να φτιάξει ένα 8-ωμο ηχείο, εύκολο φορτίο για όλους τους ενισχυτές, τα βάζει παράλληλα και φτιάχνει ένα 2-ωμο ηχείο, κι άντε βρες ενισχυτή να τα οδηγήσεις. 😁🤣😁🤪😁

Με τα 2 αυτά μεγάφωνα, πες ότι αντέχει 500 βατ το ηχείο, πες 250 βατ ότι αντέχει κάθε γουφερ.

Είτε παράλληλα, είτε εν σειρά, τα 2 αυτά γουφερ θα αντέχουν 500 βατ, δεν αλλάζει τίποτα, ούτε στο max SPL.

Στη λογική επιλογή της εν σειρά σύνδεσης των γουφερ (8ωμ ηχείο) θα απαιτούσε ενισχυτή μίνιμουμ 500 βατ στα 8 ωμ. Εύκολο, βρίσκεις άπειρους.

Τώρα, στην παράλληλη σύνδεσή τους, φτιάχνει ένα 2-ωμο ηχείο που επίσης ζητάει μίνιμουμ 500 βατ ισχύ, αλλά τώρα βάζει τον κόσμο να ψάχνει ενισχυτή που να προδιαγράφεται με μίνιμουμ ισχύ 500 βατ στα 2 ωμ!

Χαχαχαχαχαχαχαχαχα, έλα μνι στον τόπο σου.
 
Last edited:

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.696
Reaction score
12.410
Λοιπόν ΟΛΑ τα χαρακτηριστικά ενός μεγαφώνου είναι απόρροια της αντίστασης του πηνίου του. ΟΛΑ...
Ηλεκτρικά, μηχανικά και ηλεκτρομηχανικά.
Για τον πλήρη καθορισμό τους δεν χρειάζεται τίποτα άλλο από δύο συγκριτικές μετρήσεις του πηνίου του.

Τώρα ο μόνος τρόπος σύγκρισης των δύο καταστάσεων, 8 Ωμ και 4 Ωμ, είναι αυτές να είναι αντίστοιχες.
Το αναφέρω στο πρώτο μου μήνυμα.
Για να γίνει αυτό ένας και μοναδικός τρόπος υπάρχει. Να δούμε τι συμβαίνει με το ένα μεγάφωνο μόνο του (8 ωμ) και τι συμβαίνει όταν παραλληλίσουμε δύο ίδιες μονάδες (4 ωμ).
Παρόμοιος τύπος μεγαφώνου με επιλογή πηνίου 8 ή 4 ωμ δεν έχει ίδια χαρακτηριστικά.
Μόνο έτσι θα έχουμε σωστό αποτέλεσμα.

Η ευαισθησία του μεγαφώνου είναι μέγεθος υπολογίσιμο από τα χαρακτηριστικά του, που όπως είπα προκύπτουν από την τιμή εμπέδησης του πηνίου του.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.225
Reaction score
128.219
έβαλα και λινξ ρε μπαγάσα
Στα λινγκζζς που έβαλες, φαίνεται πως και οι δύο εκδόσεις μεγαφώνων αντέχουν ακριβώς ίδια ισχύ

Power Handling (RMS)
40 Watts
Power Handling (max)
80 Watts

Αυτό σημαίνει πως το 4-ωμο έχει πιο χοντρό πηνιοσυρμα για να αντέχει περισσότερα αμπέρ, υποχρεωτικά.

Και προφανώς ίδιο max SPL, είναι δεδομένο.
 

Μηνύματα
12.955
Reaction score
10.189
Απλώς τα 2ωμα θα τραβάνε ένα σωρό αμπέρ σε χαμηλή τάση, ενώ τα 8ωμα θα τραβάνε λιγότερα αμπέρ σε υψηλότερη τάση.
Ίδια δεν είναι η τάση και στις 2 περιπτώσεις;
 

Μηνύματα
27.918
Reaction score
26.281
Για να γίνει αυτό ένας και μοναδικός τρόπος υπάρχει. Να δούμε τι συμβαίνει με το ένα μεγάφωνο μόνο του (8 ωμ) και τι συμβαίνει όταν παραλληλίσουμε δύο ίδιες μονάδες (4 ωμ).
Πέρα για πέρα λάθος να συγκρίνεις ένα 8ωμο μεγάφωνο με ΔΥΟ 8ωμα παράλληλα.
Συγκρίνεις πάντα ένα μεγάφωνο , με 8ωμο και άλλο ένα με 4ωμο πηνίο . Ολα τα άλλα ίδια.
Τώρα για το άλλο ποστ ςου για τα 6 db επάνω από το 4ωμο σε σχέση με το 8ωμο δεν ξέρω που τα βρήκες , αλλά πάλι είναι λάθος.
 


PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.696
Reaction score
12.410
Πέρα για πέρα λάθος να συγκρίνεις ένα 8ωμο μεγάφωνο με ΔΥΟ 8ωμα παράλληλα.
Συγκρίνεις πάντα ένα μεγάφωνο , με 8ωμο και άλλο ένα με 4ωμο πηνίο . Ολα τα άλλα ίδια.
Τώρα για το άλλο ποστ ςου για τα 6 db επάνω από το 4ωμο σε σχέση με το 8ωμο δεν ξέρω που τα βρήκες , αλλά πάλι είναι λάθος.
Ουδεμία επαφή... Όταν ένα μεγάφωνο έχει διαφορετικό πηνίο είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ τα υπόλοιπα να είναι ίδια.
Μεγάφωνα της Scanspeak ίδιας σειράς και σχεδίασης σε 8ωμο και 4ωμο.
https://www.scan-speak.dk/datasheet/pdf/22w-8534g00.pdf
https://www.scan-speak.dk/datasheet/pdf/22w-4534g00.pdf

Το που τα βρήκα, δείχνω το βιβλίο του Ντίκασον από κάτω, που είναι μια εξαιρετική εισαγωγή γύρω από τα ηχεία.
 

Μηνύματα
27.918
Reaction score
26.281
Πέρα από την διαφορετική , λίγο αυτεπαγωγή και την ευαισθησία λόγω διαφορετικής αντίστασης οι άλλες παράμετροι δεν διαφέρουν. Ναι το ένα έχει πηνίο με τρεις στρώσεις το 8ωμο και το άλλο με δύο . Σιγά τα ωά.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.249
Reaction score
21.013
Δίκην ανακεφαλαίωσης: Ποια τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των ηχείων ονομαστικής αντίστασης 2Ω εν συγκρίσει προς τα 4ωμα και τα 8ωμα;
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.225
Reaction score
128.219
Έχουν ένα σοβαρό πλεονέκτημα.
Καταρράκωση του df, με αποτέλεσμα να είναι πιο σημαντικές οι ακουστές διαφορές στα καλώδια ηχείων (αναλόγως ατασθαλιών της εμπέδησης στο φάσμα), τα οποία έχουν δικαιολογία για να είναι και πολύ πιο χοντρά. 😁🤣🤪
 


toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.457
Reaction score
1.946
το πόσο δυνατά παίζει ένα μεγάφωνο εχει άμεση σχέση με την ευαισθησία του αρχικά , όχι τόσο με την αντίσταση ,
Η ευαισθησία του μεγαφώνου είναι μέγεθος υπολογίσιμο από τα χαρακτηριστικά του, που όπως είπα προκύπτουν από την τιμή εμπέδησης του πηνίου του.
Όπως σωστά λέει ο Πέτρος, η ευαισθησία δεν είναι καμία αυθύπαρκτη οντότης , αλλά αποτέλεσμα της κατασκευής του μεγαφώνου, που εκτός βέβαια από τον κώνο και την ανάρτηση, καθορίζεται από ΔΥΟ (με συντρηπτική βαρύτητα έναντι των υπολοίπων) παράγοντες:

1) Το μαγνητικό πεδίο όπου κινείται το πηνίο φωνής, και

2) Το ρεύμα που θα περάσει μέσα από το πηνίο. Αν υποδιπλασιάσεις την αντίσταση στο ίδιο μαγνητικό πεδίο, θα περάσει το διπλό ρεύμα για ίδια διέγερση τάσης άρα η διπλή ισχύς. Αυτή, πολλαπλασιασμένη με τον ισχνότατο συντελεστή απόδοσης που έχουν τα μεγάφωνα, θα βγεί στον αέρα σαν διπλή ακουστική ισχύς : + 3dB.

H ευαισθησία – σαν αποτέλεσμα του υποδιπλασιασμού της αντίστασης – θα έχει αυξηθεί κατά +3dB

. . . τρόπος σύγκρισης των δύο καταστάσεων, 8 Ωμ και 4 Ωμ, είναι . . .
. . . να δούμε τι συμβαίνει με το ένα μεγάφωνο μόνο του (8 ωμ) και τι συμβαίνει όταν παραλληλίσουμε δύο ίδιες μονάδες (4 ωμ).
Αν όμως μετατρέψεις ένα ηχείο από 8ωμο σε 4ωμο, προσθέτοντας ένα ακόμα ίδιο μεγάφωνο κολλητά στο προηγούμενο με παράλληλη σύνδεση, τότε η ευαισθησία θα αυξηθεί κατά +6dB (!!) επειδή τα μεγάφωνα δεν ισοδυναμούν πλέον με δύο ανεξάρτητες πηγές, αλλά με μία διπλής επιφάνειας κώνου --> άλλα +3dB από αυτό, εκτός από τα +3dB λόγω διπλής ισχύος.
Όχι για όλες τις συχνότητες, αλλά για όσες η απόσταση των κέντρων των μεγαφώνων είναι μικρότερη του ¼ ή του ½ (δεν θυμάμαι ακριβώς) του μήκους κύματος.

Πέτρο αυτό πρέπει να θυμάσαι από το βιβλίο του Ντίκασσον
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.457
Reaction score
1.946
Όταν ένα μεγάφωνο έχει διαφορετικό πηνίο είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ τα υπόλοιπα να είναι ίδια.
Σωστό, αλλά οι διαφορές για παρόμοιες εκδόσεις συνήθως δεν είναι και τόσο τραγικές
. . . Ναι το ένα έχει πηνίο με τρεις στρώσεις το 8ωμο και το άλλο με δύο
Γιατί εγώ βλέπω δύο στρώσεις και στα δύο ;;
 

Μηνύματα
2.311
Reaction score
2.854
Απλά τα πράγματα.... Στα 4 ωμ, η μπριζόλα είναι ωμή.
Στα 2 ωμ , η μπριζόλα έχει καεί,κάρβουνο.
Ανάλογα πως την θες....
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.457
Reaction score
1.946
Κατά τα άλλα, παίδες είστε απαράδεκτοι.

Σπεύσατε να βουτήξετε στο προσφιλές σπορ του αβουσάιτ «κράζουμε-είναι όλοι άσχετοι-είμαστε έξυπνοι» χωρίς καν να δείτε ή έστω να ακούσετε προσεκτικά (προφανές αυτό) τα λεγόμενα του τύπου στην αρχή του βίντεο.

Κατ΄αρχάς ποτέ δεν δίνει έμφαση στα 2ωμα ηχεία – απλώς παρεπιπτόντως αναφέρει «μήπως πρέπει να το σκεφτούμε, μπαίνουμε σε εποχές που όλο και περισσότεροι ενισχυτές τα αντέχουν, έχω στην γκάμα μου ένα».

Κυρίως επικεντρώνεται στο 4Ω vs 8Ω – ΑΥΤΟΣ είναι ο τίτλος του βίντεο - και δηλώνει «εγώ σαν κατασκευαστής ηχείων γουστάρω περισσότερο τα 4ωμα. Επειδή είναι πιο ευαίσθητα άρα ξεκινάνε να παίζουν με μικρότερους ενισχυτές, και - ισχυρίζεται - σε στάθμες σπιτιού για συνηθισμένους ακροατές ακόμα και ενισχυτές που δεν ήταν φτιαγμένοι γι’ αυτά τόσα χρόνια, στατιστικά δεν πολυίδρωσαν»

Το τελευταίο προσωπικά μου ξυνίζει κάπως, αλλά και πάλι για κράξιμο δεν είναι.
Το κυριότερο, μιλάει για σταθερότερη εμπέδηση, το συζητάμε αυτό

Τεσπα . . .


Στην περίπτωση μεγαφώνου με 1 πηνίο, κι όχι διπλοπηνιακό, εάν μιλάμε για 4-ωμο μεγάφωνο, τότε θα έχει πηνίο χοντρότερου πηνιοσύρματος σε σχέση με το 8-ωμο αντίστοιχο μεγάφωνο, ώστε να αντέχει περισσότερα αμπέρ το 4-ωμο, ώστε να αντέξει ίδια ισχύ με το 8-ωμο και να βγάλει ίδιο max SPL.😎
Όχι απαραίτητα. Στα μεγάφωνα λογικού μεγέθους την max SPL συνήθως την καθορίζει η μηχανική κατασκευή, κυρίως η x-max. Στα ΡΑ θηρία δεν γνωρίζω, αλλά και πάλι θεωρώ ότι είναι πολύ επικίνδυνο από άποψη αξιοπιστίας να καθορίζει τα όρια του ηχείου η διατομή του σύρματος. Στοιχηματίζω ότι και εδώ θα είναι γενναιόδωρα oversized.


Κατά τα άλλα έγραψες ολόκληρο κατεβατό, εξ αιτίας του γνωστού κολλήματός σου με την μέγιστη στάθμη. Που είναι ίδια και στις δύο περιπτώσεις. Ε, και ;

Στα λινγκζζς που έβαλες, φαίνεται πως και οι δύο εκδόσεις μεγαφώνων αντέχουν ακριβώς ίδια ισχύ

Power Handling (RMS)

40 Watts

Power Handling (max)

80 Watts

. . .

Και προφανώς ίδιο max SPL, είναι δεδομένο.

. . .

Συνολικά, με τα ίδια 2 πηνία, είτε εν σειρά είτε παράλληλα, ένα μεγάφωνο θα αντέχει συνολικά την ίδια ισχύ, τα ίδια βατ, όσα αντέχουν αθροιστικά τα δύο αυτά πηνία, και θα βγάζει το ίδιο max SPL.

Αν προδιαγράφονται για 100 βατ τα 2 εν σειρά πηνία (50 βατ έκαστο), πάλι 100 βατ θα προδιαγράφονται και παράλληλα.

Δύο 4ωμα πηνία εν σειρά θα δώσουν 8 ωμ.

Δύο 4ωμα πηνία παράλληλα, θα δώσουν 2 ωμ.

Και θα παίζουν το ίδιο max SPL, αντέχοντας την ίδια ισχύ.

Ε, και ;;
Όμως:

Ωστόσο, ναι βεβαίως, θα φτάνουν αυτό το max SPL σε διαφορετική θέση του volume control, χαμηλότερα το 2-ωμο, καθώς ο ενισχυτής θα βγάζει ίδια ισχύ σε διαφορετική θέση του volume control (περισσότερα αμπέρ σε χαμηλότερη τάση).

. . .

Απλώς τα 2ωμα θα τραβάνε ένα σωρό αμπέρ σε χαμηλή τάση, ενώ τα 8ωμα θα τραβάνε λιγότερα αμπέρ σε υψηλότερη τάση.

Ναι, αυτό έχει όνομα : Το 2ωμο έχει μεγαλύτερη ευαισθησία έναντι του 8ωμου κατά +6dB !

Επίσης σημαίνει ότι ξεκινώντας με -6dB έναντι του 8ωμου, για πχ 83dB μεση στάθμη στην θέση ακρόασης, έχεις +6dB πρόσθετο περιθώριο μέχρι την maxSPL έναντι του 8ωμου.

Επίσης σημαίνει ότι αν οδηγείς θηρίο με κάποιον «σχετικά» μικρό κλασσ-Ντε που είναι σε θέση να αντέξει τα 2Ω (και τέτοιοι υπάρχουν) αλλά δεν είναι σε θέση από πλευράς τάσης να σπρώξει το θηρίο 2ωμο στην maxSPL του, και πάλι θα φτάνει σε +6dB στάθμη έναντι του ματσαρίσματος με 8ωμο, όταν ο ενισχυτής τώρα τερματίζει.
Και ακόμα και με τέτοιο ενισχυτή, αυτή η στάθμη θα είναι ΜΕ-ΓΑ-ΛΗ !

Στο σπίτι, εάν το 8ωμο ηχείο θέλει 1 κιλοβάτ για να δουλέψει πλήρως (να φτάσει στο max SPL), η προφανής λύση είναι να πάρεις ενισχυτή 1 κιλοβάτ στα 8ωμ.
Αυτή είναι λύση προφανής για `σένα και τους "ανθεκτικούς"


ΥΓ. 2. Εν προκειμένω: 😎

Ο εν λόγω κυριούλης, σοβαρός άνθρωπος λέμε 😁🤪🤪, στο μεγάλο του ηχείο, που βάζει 2 γουφερ 15" αν δε κάνω λάθος, προφανώς πρόκειται για 4-ωμα μεγάφωνα, αντί να τα βάλει εν σειρά και να φτιάξει ένα 8-ωμο ηχείο, εύκολο φορτίο για όλους τους ενισχυτές, τα βάζει παράλληλα και φτιάχνει ένα 2-ωμο ηχείο, κι άντε βρες ενισχυτή να τα οδηγήσεις. 😁🤣😁🤪😁

Με τα 2 αυτά μεγάφωνα, πες ότι αντέχει 500 βατ το ηχείο, πες 250 βατ ότι αντέχει κάθε γουφερ.

Είτε παράλληλα, είτε εν σειρά, τα 2 αυτά γουφερ θα αντέχουν 500 βατ, δεν αλλάζει τίποτα, ούτε στο max SPL.

Στη λογική επιλογή της εν σειρά σύνδεσης των γουφερ (8ωμ ηχείο) θα απαιτούσε ενισχυτή μίνιμουμ 500 βατ στα 8 ωμ. Εύκολο, βρίσκεις άπειρους.

Τώρα, στην παράλληλη σύνδεσή τους, φτιάχνει ένα 2-ωμο ηχείο που επίσης ζητάει μίνιμουμ 500 βατ ισχύ, αλλά τώρα βάζει τον κόσμο να ψάχνει ενισχυτή που να προδιαγράφεται με μίνιμουμ ισχύ 500 βατ στα 2 ωμ!

Χαχαχαχαχαχαχαχαχα, έλα μνι στον τόπο σου.
Τσαμπιόνι της ομάδας «κράζω-είναι βλάκες-είμαι έξυπνος», σκοπίμως «ξεχνάει» ότι το ηχείο αυτό προσφέρεται σαν 8ωμο με τα δύο 10ιντσα σε σειρά, αλλά απλά υπάρχει μία 2ωμη έκδοση για αυτούς που την μπορούν. Για την ακρίβεια προσφέρονται δύο μόνο 2ωμα, σε μια τεράστια γκάμα ηχείων.

Και το ηχείο φιλαράκο δεν «ζητάει μίνιμουμ 500 (400είναι) βατ ισχύ», ΕΣΥ τα ζητάς λόγω κολλήματος με την max-SPL.

Ανευ κολλήματος, με 98dB στο 1W στο 1μέτρο, χρειάζεσαι 32 βαττάκια για να κάθεσαι στα 2 μέτρα και να ακούς με 87dB μέση στάθμη, οποιαδήποτε μουσική αψαλίδιστη. Με 8V και 4Α Πωωωπωωω !

Να λέει ψέμματα και να είναι 98dB/4W/1m ; Ε, τότε θές 128W, με 16V και 8Α (ΑΝ λέει ψέμματα). Πωωωπωωω !



Έχουν ένα σοβαρό πλεονέκτημα.

Καταρράκωση του df,
Αρα θέλεις τα δύο γούφερ σε σειρά ε ;

Θα μείνεις έκπληκτος !
Δεν σου κάνω τον έξυπνο, και εγώ έκπληκτος έμεινα

https://blogs.qsc.com/cinema/2020/07/10/series-versus-parallel-surround-wiring/

Ωφείλουν να ταιριάξουν τα μεγάφωνα θα μου πεις.
Χμμμμ
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.271
Μηνύματα
2.894.754
Members
38.018
Νεότερο μέλος
Θανασης Κ.
Top