Συγκριτικά Tests - Ηχητικές διαφορές μεταξύ MP3 και HD @24bit /96KHz

Μηνύματα
6.734
Reaction score
543
Με τα παρακάτω 3 διαδοχικά tests, μπορείτε να ακούσετε τι ακριβώς χάνεται, ως μουσική πληροφορία, μεταξύ ενός track υψηλής ανάλυσης (24/96) και του ιδίου track που όμως έχει μετατραπεί σε MP3, σε τρεις διαφορετικές δειγματοληψίες: στα 320Kbps, στα 190Kbps και στα 65Kbps.

https://rapidshare.io/1L4B/[email protected]_minus_Track_1_MP3_@65_Kbps.flac

Καλές συγκρίσεις

Υ.Γ Παρακαλώ να μην αναφερθεί δημόσια ποιο είναι το μουσικό θέμα που βρίσκεται κρυμμένο μέσα στη λάσπη 8-)
 

Μηνύματα
6.734
Reaction score
543
Απαιτείται από τον υπολογιστή σας, ή το DAC, να μπορεί να αναπαράγει μουσικά αρχεία τύπου flac, ανάλυσης 24-bit 96KHz
 

Μηνύματα
2.418
Reaction score
5.193
Με τα παρακάτω 3 διαδοχικά tests, μπορείτε να ακούσετε τι ακριβώς χάνεται, ως μουσική πληροφορία, μεταξύ ενός track υψηλής ανάλυσης (24/96) και του ιδίου track που όμως έχει μετατραπεί σε MP3, σε τρεις διαφορετικές δειγματοληψίες: στα 320Kbps, στα 190Kbps και στα 65Kbps.

https://rapidshare.io/1L4B/[email protected]_minus_Track_1_MP3_@65_Kbps.flac

Καλές συγκρίσεις

Υ.Γ Παρακαλώ να μην αναφερθεί δημόσια ποιο είναι το μουσικό θέμα που βρίσκεται κρυμμένο μέσα στη λάσπη 8-)
Το μεγάλο ζητούμενο δεν είναι να ακούσεις διαφορές, αλλά να πετύχεις πιο είναι το 24bit χα χα.... υπάρχει το γνωστό τυφλό τεστ που δεν ξέρεις ποιο είναι ποιο .. και εκεί καταλαβαίνεις ότι οι διαφορές είναι δυσδιάκριτες (κυρίως μεταξύ 320Kbps, 16bit, 24bit Κ.λ.π)
 

Μηνύματα
6.734
Reaction score
543
Το μεγάλο ζητούμενο δεν είναι να ακούσεις διαφορές, αλλά να πετύχεις πιο είναι το 24bit χα χα.... υπάρχει το γνωστό τυφλό τεστ που δεν ξέρεις ποιο είναι ποιο .. και εκεί καταλαβαίνεις ότι οι διαφορές είναι δυσδιάκριτες (κυρίως μεταξύ 320Kbps, 16bit, 24bit Κ.λ.π)
Αυτό που λες είναι άλλο test και πρεπει νσ γίνη με τυφλή διαδικασία ΑΒΧ,

Θα ανεβάσω σε λίγο να ακούσεις μόνο τη διαφορά μεταξύ 24 bit & 16 bits από το παραπάνω Track 1 και μετά θα μου πεις τι άκουσες , ΟΚ ?
 

Μηνύματα
6.734
Reaction score
543
Μόνο η ηχητική διαφορά μεταξύ 24 bit & 16 bits από το παραπάνω μουσικό κομμάτι (Track 1)
Το original αρχείο ήταν σε format 24/96 flac (level 5)


Απαιτείται πολύ καλό DAC χαμηλού θορύβου , πολύ καλός ενισχυτής υψηλού κέρδους και προφανώς εξαιρετικά ηχεία ή ακουστικά
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.809
Reaction score
130.094
Μα πόσο χιούμορ έχει αυτός ο άνθρωπος!

Εύγε! Πάντα τέτοια! Άξιος!
 

Μηνύματα
1.318
Reaction score
2.641
Οι διαφορές 16,24 bit κ.λ.π είναι τριτοτέρτα στην απόλαυση της μουσικής.
Πρώτον και κυριότερο θεώρησε το δυναμικό εύρος .
Το πως το μαγείρεψαν οι μαστεράδες και την ικανότητα των μηχανημάτων σου να το αποδώσουν.
Δυστυχώς όπως επισημαίνει και η γελοιογραφία παρακάτω …..

IMG_1136.jpeg
 

Μηνύματα
6.734
Reaction score
543
Εδώ δεν τίθεται θέμα ευχαρίστησης , είναι μαθηματικά .
Η άσκηση είναι θεωρώ απλή . Ακούς μόνο αυτό που χάνεις λόγω του απωλεστικού αλγορίθμου συμπίεσης των δεδομένων.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.809
Reaction score
130.094
Ακούς μόνο αυτό που χάνεις λόγω του απωλεστικού αλγορίθμου συμπίεσης των δεδομένων.
Σωστό αυτό.

Ωστόσο, ο (απωλεστικός) αλγόριθμος συμπίεσης, είναι τέτοιος, ώστε σύμφωνα με την επιστήμη της ψυχοακουστικής, δεν μπορείς να ακούσεις αυτά που χάθηκαν όταν ακούς τα ..υπόλοιπα. 😎

Βεβαίως όταν τα ακούς σκέτα, μόνα τους, είναι εύκολα ακουστά τα απωλεσθέντα.

Θαύμα; Όχι. Σα να αφαίρεσαν 12 κόκκους άμμου από τις ενωμένες χούφτες ενός παιδιού, που κουβαλάνε κάνα δυό κιλά άμμο. Δεν μπορεί να αντιληφθεί το παιδί ότι τα αφαίρεσαν, αλλά μόνα τους, σε μια καθαρή παλάμη, μια χαρά τα βλέπει το παιδάκι.
 


Μηνύματα
6.734
Reaction score
543
Σωστό αυτό.

Ωστόσο, ο (απωλεστικός) αλγόριθμος συμπίεσης, είναι τέτοιος, ώστε σύμφωνα με την επιστήμη της ψυχοακουστικής, δεν μπορείς να ακούσεις αυτά που χάθηκαν όταν ακούς τα ..υπόλοιπα. 😎

Βεβαίως όταν τα ακούς σκέτα, μόνα τους, είναι εύκολα ακουστά τα απωλεσθέντα.

Θαύμα; Όχι. Σα να αφαίρεσαν 12 κόκκους άμμου από τις ενωμένες χούφτες ενός παιδιού, που κουβαλάνε κάνα δυό κιλά άμμο. Δεν μπορεί να αντιληφθεί το παιδί ότι τα αφαίρεσαν, αλλά μόνα τους, σε μια καθαρή παλάμη, μια χαρά τα βλέπει το παιδάκι.
Σωστά !
Γι αυτό το λόγο όταν χτενίζομαι κοιτάω τη βούρτσα για να δω την απώλεια. Η γυναίκα μου όμως δεν θα καταλαβει την ίδια μέρα τη διαφορά. Πλένω τη βούρτσα κάθε φορά μετά το χτένισμα ;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.809
Reaction score
130.094
Καλά κάνω και δε χτενίζομαι λοιπόν!

Σε αντίστοιχο μήκος κύματος με τους ανωτέρω αλγόριθμους, βρίσκεται το μεγάλο δυναμικό εύρος και οι πληροφορίες πολύ χαμηλής στάθμης.

Δεν έχει νόημα να βάλεις τέρμα το volume για να τις ακούσεις, για να ακούσεις τι χάνεται και αν τυχόν αναπαράγεται.

Όπως δεν έχει νόημα να ασπρίσεις τα μαύρα στον προβολέα, για να δεις τι δε φαίνεται κανονικά στις σκιές.

Νόημα έχει τι δυναμικό εύρος μπορεί να ακούγεται στην πραγματικότητα, με το volume στην συνήθη θέση, πες στη μέση "στάθμη αναφοράς" του καθενός σεταπ.
Αυτό μετριέται φυσικά, και βρίσκεται ανάμεσα στη μέγιστη στάθμη του σεταπ (max SPL, κυρίως στα μπάσα) και στην ουδό ακοής, ή στην ουδό θορύβου του χώρου (όποιο είναι σε υψηλότερη στάθμη).

Πάνω από 100, είναι τρελό κατόρθωμα, ασκήσεις ακριβείας για λίγους και εκλεκτούς, σε dedicated χώρο φυσικά, με πανίσχυρα σαμπ. Μην ξεχνάτε πως η ουδος ακοής στους 20 κύκλους, βρίσκεται κοντά στα 75 dB SPL (A)..

Πόσο δυναμικό εύρος ακούει το αυτί μας με μέγιστη στάθμη 130 dB SPL (A) στους 20 κύκλους; 130-75= 55 dB.

Αυτό είναι το χρήσιμο sinad εκεί κάτω, εφόσον βέβαια μπορεί το ηχείο μας να φτάσει τα 130 dB SPL (A) στην αρχή της πρώτης οκταβας (μόνον με μια τρελή αρμαθιά τρομερών σαμπ).

Και πάλι, η ακουστική κόπωση που θα χτυπήσει ανελέητα το αυτί μας σύντομα, θα ανεβάσει γρήγορα την ουδό ακοής (μέθοδος προστασίας). Ποια 55 dB..

Γι'αυτό σας λέω, χαλαρώστε λίγο, κι αφήστε τις δήθεν τελειότητες και τα τεστ δυναμικού εύρους, αυτά είναι αντρίκια πράματα, μόνον για ενήλικα σαμπ (>18"). 😁

Άλλωστε, αυτός είναι ο λόγος που "μια χαρά" ακούγεται το πικάπ. 🤣😁
 

skonst

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
532
Reaction score
358
Καλή η φορητότητα των MP3 αλλά μήπως έχουμε μένει πολύ πίσω ποιοτικά;
Αυτό σκεφτόμουν ακούγοντας το The Dark Side Of The Moon των Pink Floyd που επανακυκλοφόρησε τον προηγούμενο μήνα. Πρόκειται για remastered έκδοση στην οποία περιλαμβάνεται και ένα Blu-ray με ήχο 96kHz, 24-bit.

H διαφορές σε σχέση με το αντιστοιχο κομμάτι σε 128kbps είναι χαοτικές ενώ σε σχέση με το αντίστοιχο CD λιγότερο αντιληπτές αλλά υπαρκτές. Ακολουθεί ένα διάγραμα που εμφανιζει το φασματογράφημα (δηλαδη την γραφική απεικόνηση των ηχητικών συχνοτήτων όπου ο οριζόντιος άξονας αντιστοιχέι στο χρόνο και ο κάθετος στις συχνότητες) του κομματιού για διάφορα είδης συμπίεσης και μέσων. Όσο εντονότερο έιναι το χρώμα τόσο πιο έντονα ακούγεται η συγκεκριμένη συχνότητα.



Παρατηρούμε άμεσα την απώλεια συχνοτήτων όσο μειώνεται η ποιότητα κωδικοποίησης. Επίσης έχουμε απώλεια σε λεπτομέρεια αναπαράστασης των ηχητικών κυμάτων.

Για να βελτιώσουμε την ποιότητα της μουσικής που ακούμε πρέπει αφενός να εξασφαλίσουμε ότι η πηγή μας (DVD,CD, ψηφιακό αρχείο) έχει την καλύτερη δυνατή ποιότητα και αφετέρου το σύστημα αναπαραγωγής μας είναι ποιοτικό ή τουλάχιστον έχει ρυθμιστεί ηχητικά σωστά(Σωστή καλωδίωση,σωστή επιλογή τρόπων σύνδεσης). Πώς τα γίνονται όμως όλα αυτά στην πράξη;

Διακρίνουμε 3 περιπτώσεις ακροάσεων:

• Στο σπιτι σε κάποιο HI-FI αυτόνομο σύστημα αναπαραγωγής (Home Cinema, Στερεοφωνικό)

Πρόκειται για την περίπτωση όπου έχουμε την μεγαλύρη ευελιξία σε επιλογή πηγών και μέσων αναπαραγωγής. Οι διαφορές θα είναι άμεσα αντιληπτές και μάλιστα όσο ποιοτικότερα τα ηχεία σας και η συσκευή αναπαραγωγής τόσο καλυτερο ηχητικό αποτέλεσμα θα έχετε. Προτιμήστε ποιοτικά ηχεία από κάποια λιγότερο αλλά πιο μεγάλης έντασης στο ίδιο εύρος τιμής. Φροντίστε για βέλτιστες συνδέσεις μεταξύ των συσκευών σας. Για παράδειγμα, Αν το DVD player έχει κάποιο σύστημα βελτιστοποίσης των ψηφιακών αρχείων ήχου ή καλύτερο αποκωδικοποιητή από τον ενισχυτή σας συνδεστε το αναλογικά με τον ενισχυτή. Αν ο ενισχυτής αντιθέτως έχει καλύτερα σύστηματα βελτιστοποίσης των ψηφιακών αρχείων ήχου συνδέστε το DVD με ψηφιακή σύνδεση με αυτόν ώστε να γίναι καλύτερα η αναπαραγωγή της ψηφιακής πηγής CD/ DVD. Και φυσικά μιας και μιλάμε για φορητότητα, αν τα αρχεία σας τα έχετε σε κάποιο σκληρό δίσκο για να μην ψαχνετε όλη την ώρα τη δισκοθήκη σας, προτιμήστε να τα κωδικοποιείτε με μη απωλεστικους αλγόριθμους(FLAC, WMA lossless) ή στην χειρότερη αν επιθυμείτε μεγαλύτερη οικονομία χώρου με τις βέλτιστες δυνατές ρυθμίσεις που σας δίνει ο εκάστοτε απωλεστικός αλγόριθμος (MP3, WMA, AAC).

• Στον υπολογιστη/ laptop
Το βασικότερο που πρέπει να κάνετε είναι να πάρετε αφενός μια καλή κάρτα ήχου (υπάρχουν αρκετά ποιοτικές προτάσεις με κόστος 40-60 ευρώ. Σε συνδυασμό με ένα ποιοτικό ζευγάρι ηχείων θα σας καλύψει απόλυτα. Φυσικά όπως και παραπάνω η επιλογή ποιοτικών ψηφιακών αρχείων είναι καίρια.

• Σε κάποια φορητή συσκευή (Κινητά, Tablet, iPad)
Λόγω του περιορισμένου αποθηκευτικου χώρου λογικά θα περιοριστείτε σε ψηφιακά αρχεία. Προτιμείστε τις βέλτιστες ρυθμίσεις για το κωδικοποιητή που χρησιμοποιείτε (MP3, AAC). Επίσης ένα αρχείο MP3 ή AAC στα 128kbps είναι άσκοπο να το κάνετε 320kbps για να βελτιώσετε την ποιοτητά του, γιατι ακριβώς το mp3 είναι απωλεστικό οπότε εχει χαθεί οριστικά μέρος της αρχικής πληροφορίας του. Βρείτε την αρχική πηγή CD/ DVD/ Blu-ray και επανακωδικοποιηστε το. Σημαντικό ρόλο θα παίξει και ένα καλό ζευγάρι ακουστικά.

Και μιας και είμαστε σε περίοδο κρίσης δεν χρειάζεται να επιλέξετε ακριβές λύσεις. Αν ο εξοπλισμός σας είναι χαμηλού κόστους, τόσο πιο θεαματικές θα είναι οι ηχητικές διαφορές που θα παρατηρήσετε με μια αναβάθμιση μικρού κόστους. Και να προτιμάται όμοιγένεια στο σύστημα σας. Ενα χαμήλότατης ποιοτητας αρχείο ήχου θα ακουστεί τόσο άσχημα όσο και το καλυτερο αρχείο σε ένα χαμηλα ποιοτικά σύστημα αναπαραγωγής. Σε κάθε περίπτωση ο κανόνας είναι να προτιμάτε τη ποιοτικότερη κωδικοποίηση/ επιλογή φυσικού μέσου που μπορεί να υποστηρίξει η συσκευή σας.
 

Attachments


Μηνύματα
2.419
Reaction score
3.002
Καλή η φορητότητα των MP3 αλλά μήπως έχουμε μένει πολύ πίσω ποιοτικά;
Αυτό σκεφτόμουν ακούγοντας το The Dark Side Of The Moon των Pink Floyd που επανακυκλοφόρησε τον προηγούμενο μήνα. Πρόκειται για remastered έκδοση στην οποία περιλαμβάνεται και ένα Blu-ray με ήχο 96kHz, 24-bit.

H διαφορές σε σχέση με το αντιστοιχο κομμάτι σε 128kbps είναι χαοτικές ενώ σε σχέση με το αντίστοιχο CD λιγότερο αντιληπτές αλλά υπαρκτές. Ακολουθεί ένα διάγραμα που εμφανιζει το φασματογράφημα (δηλαδη την γραφική απεικόνηση των ηχητικών συχνοτήτων όπου ο οριζόντιος άξονας αντιστοιχέι στο χρόνο και ο κάθετος στις συχνότητες) του κομματιού για διάφορα είδης συμπίεσης και μέσων. Όσο εντονότερο έιναι το χρώμα τόσο πιο έντονα ακούγεται η συγκεκριμένη συχνότητα.



Παρατηρούμε άμεσα την απώλεια συχνοτήτων όσο μειώνεται η ποιότητα κωδικοποίησης. Επίσης έχουμε απώλεια σε λεπτομέρεια αναπαράστασης των ηχητικών κυμάτων.

Για να βελτιώσουμε την ποιότητα της μουσικής που ακούμε πρέπει αφενός να εξασφαλίσουμε ότι η πηγή μας (DVD,CD, ψηφιακό αρχείο) έχει την καλύτερη δυνατή ποιότητα και αφετέρου το σύστημα αναπαραγωγής μας είναι ποιοτικό ή τουλάχιστον έχει ρυθμιστεί ηχητικά σωστά(Σωστή καλωδίωση,σωστή επιλογή τρόπων σύνδεσης). Πώς τα γίνονται όμως όλα αυτά στην πράξη;

Διακρίνουμε 3 περιπτώσεις ακροάσεων:

• Στο σπιτι σε κάποιο HI-FI αυτόνομο σύστημα αναπαραγωγής (Home Cinema, Στερεοφωνικό)

Πρόκειται για την περίπτωση όπου έχουμε την μεγαλύρη ευελιξία σε επιλογή πηγών και μέσων αναπαραγωγής. Οι διαφορές θα είναι άμεσα αντιληπτές και μάλιστα όσο ποιοτικότερα τα ηχεία σας και η συσκευή αναπαραγωγής τόσο καλυτερο ηχητικό αποτέλεσμα θα έχετε. Προτιμήστε ποιοτικά ηχεία από κάποια λιγότερο αλλά πιο μεγάλης έντασης στο ίδιο εύρος τιμής. Φροντίστε για βέλτιστες συνδέσεις μεταξύ των συσκευών σας. Για παράδειγμα, Αν το DVD player έχει κάποιο σύστημα βελτιστοποίσης των ψηφιακών αρχείων ήχου ή καλύτερο αποκωδικοποιητή από τον ενισχυτή σας συνδεστε το αναλογικά με τον ενισχυτή. Αν ο ενισχυτής αντιθέτως έχει καλύτερα σύστηματα βελτιστοποίσης των ψηφιακών αρχείων ήχου συνδέστε το DVD με ψηφιακή σύνδεση με αυτόν ώστε να γίναι καλύτερα η αναπαραγωγή της ψηφιακής πηγής CD/ DVD. Και φυσικά μιας και μιλάμε για φορητότητα, αν τα αρχεία σας τα έχετε σε κάποιο σκληρό δίσκο για να μην ψαχνετε όλη την ώρα τη δισκοθήκη σας, προτιμήστε να τα κωδικοποιείτε με μη απωλεστικους αλγόριθμους(FLAC, WMA lossless) ή στην χειρότερη αν επιθυμείτε μεγαλύτερη οικονομία χώρου με τις βέλτιστες δυνατές ρυθμίσεις που σας δίνει ο εκάστοτε απωλεστικός αλγόριθμος (MP3, WMA, AAC).

• Στον υπολογιστη/ laptop
Το βασικότερο που πρέπει να κάνετε είναι να πάρετε αφενός μια καλή κάρτα ήχου (υπάρχουν αρκετά ποιοτικές προτάσεις με κόστος 40-60 ευρώ. Σε συνδυασμό με ένα ποιοτικό ζευγάρι ηχείων θα σας καλύψει απόλυτα. Φυσικά όπως και παραπάνω η επιλογή ποιοτικών ψηφιακών αρχείων είναι καίρια.

• Σε κάποια φορητή συσκευή (Κινητά, Tablet, iPad)
Λόγω του περιορισμένου αποθηκευτικου χώρου λογικά θα περιοριστείτε σε ψηφιακά αρχεία. Προτιμείστε τις βέλτιστες ρυθμίσεις για το κωδικοποιητή που χρησιμοποιείτε (MP3, AAC). Επίσης ένα αρχείο MP3 ή AAC στα 128kbps είναι άσκοπο να το κάνετε 320kbps για να βελτιώσετε την ποιοτητά του, γιατι ακριβώς το mp3 είναι απωλεστικό οπότε εχει χαθεί οριστικά μέρος της αρχικής πληροφορίας του. Βρείτε την αρχική πηγή CD/ DVD/ Blu-ray και επανακωδικοποιηστε το. Σημαντικό ρόλο θα παίξει και ένα καλό ζευγάρι ακουστικά.

Και μιας και είμαστε σε περίοδο κρίσης δεν χρειάζεται να επιλέξετε ακριβές λύσεις. Αν ο εξοπλισμός σας είναι χαμηλού κόστους, τόσο πιο θεαματικές θα είναι οι ηχητικές διαφορές που θα παρατηρήσετε με μια αναβάθμιση μικρού κόστους. Και να προτιμάται όμοιγένεια στο σύστημα σας. Ενα χαμήλότατης ποιοτητας αρχείο ήχου θα ακουστεί τόσο άσχημα όσο και το καλυτερο αρχείο σε ένα χαμηλα ποιοτικά σύστημα αναπαραγωγής. Σε κάθε περίπτωση ο κανόνας είναι να προτιμάτε τη ποιοτικότερη κωδικοποίηση/ επιλογή φυσικού μέσου που μπορεί να υποστηρίξει η συσκευή σας.
Mp3 έχω να ακούσει κάμποσο καιρό.
Flac μόνο.
 


Μηνύματα
6.734
Reaction score
543
Σε αντίστοιχο μήκος κύματος με τους ανωτέρω αλγόριθμους, βρίσκεται το μεγάλο δυναμικό εύρος και οι πληροφορίες πολύ χαμηλής στάθμης.

Δεν έχει νόημα να βάλεις τέρμα το volume για να τις ακούσεις, για να ακούσεις τι χάνεται και αν τυχόν αναπαράγεται.
Καλημέρα Κώστα

Τα παραπάνω tests στόχο έχουν να συγκρίνουμε με ακουστική μέθοδο, κι όχι με οπτική, την απώλεια μουσικής πληροφορίας μεταξύ τριών mp3, τα οποία έχουν δημιουργηθεί με χρήση του foobar 2000 (V.2.1.5 /64), με τρία διαφορετικά bit rates (320, 190,65Kbps).
Δεν αποτελεί συγκριτικό δυναμικού εύρους μεταξύ των συγκεκριμένων τριών δειγμάτων.
Καμία σχέση με min και max στάθμες, που μπορούν να περαστούν σε ένα αρχείο (track 24/96 flac), με κορυφαίο εξοπλισμό ικανό να αποτυπώσει πλήρως το θόρυβο ενός air jet κατά την απογείωση και στο ίδιο track το κουνούπι που πετάει στα 2 μέτρα από το μικρόφωνο.

"Μια μελέτη θορύβου σε αεροσκάφη Airbus A321 ανέφερε επίπεδα στο εξωτερικό των κινητήρων περίπου 140 dB κατά την απογείωση. Οι συνθήκες σε άλλα αεροσκάφη ενδέχεται να έχουν υψηλότερα ή χαμηλότερα επίπεδα θορύβου"

Επίσης η άσκηση δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να μας φανερώσει τα προβλήματα των subs σε ένα χώρο που ούτε το 1/3 του μήκους κύματος δεν μπορεί να αναπαρχθεί πλήρως, κυρίως λόγω των διαστάσεων του χώρου αλλά και των συντονισμών των διαφόρων αντικειμένων. Θα μου πεις τώρα, ότι εσύ το νιώθεις το πολύ βαθύ χαμηλό των 16 Hz, επειδή μπορεί να έχεις 4 subs στις γωνίες και εντέχνως αλλάζεις τις φάσεις για να ακυρώσεις τους ιδιοσυντονισμούς του χώρου κ.λ.π.
Όμως δεν γίνεται για τους περισσότερους από εμάς να σπάσουμε τον ενδιάμεσο τοίχο του σαλονιού μας, για να ακούμε ρεαλιστικά μπάσα στην αγαπημένη σειρά με τον άρχοντα των δακρυλιδιών. Εγώ τις βλέπω τις ταινίες και τις ακούω είτε από τα ηχεία της τηλεόρασης είτε από το δικάναλο όταν δεν βαριέμαι να το ανάψω. Με ενδιαφέρει η ταινία , να φανταστείς βλέπω και πολλές ασπρόμαυρες ταινίες .

Capture.PNG


Δεν έχουν τις ίδιες γνώσεις και εμπειρία όλα τα μέλη του avsite, ούτε έχουν τη διάθεση να ξοδέψουν πάνω από 5.000 ετυρώ για να απολαύσουν την αγαπημένη τους μουσική.

Αν θέλεις , ανέβασε και τα δικά σου tests σε άλλο νήμα , για να μπω κι εγώ να στο μαμίσω :gotcha:
 

Μηνύματα
6.734
Reaction score
543
mp3 128K? Εν έτει 2024; Σοβαρά τώρα;
Κώστα , υπάρχουν ακόμα εκατοντάδες ραδιοφωνικοί σταθμοί που αναμεταδίδουν με bit rate 128 Kbps.
Οπως υπάρχουν στην Ελλάδα και οι μισθωτοί μηχανικοί υπολογιστών των 1.000 ευρώ. Τέτοιους θέλαμε και προσλαμβάναμε την εταιρεία και σε κάθε αγγελία δεχόμαστε πάνω από 300 βιογραφικά από τα οποία τα 100 περίπου ικανοποιούν τα τυπικά προσόντα (πτυχεία & ελάχιστη 5ετής εμπειρία στο ζητούμενο αντικείμενο)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.809
Reaction score
130.094
Αν θέλεις , ανέβασε και τα δικά σου tests σε άλλο νήμα , για να μπω κι εγώ να στο μαμίσω
Είμαι συνηθισμένος σε τέτοιες απαντήσεις σε δικά μου νήματα, πάει ο καιρός που με ενοχλούσε αυτό (προ 20-ετιας ίσως). 🤣

Προφανώς δεν συνδέεται ο απωλεστικός αλγόριθμος συμπίεσης του MP3 με το δυναμικό εύρος, ούτε το μειώνει, απλώς ήθελα να συνδέσω αυτό το θέμα που ξεκίνησες εδώ, με ένα άλλο θέμα που ξεκίνησες αλλού (περί ακρόασης πληροφορίας πολύ χαμηλής στάθμης).

Σε κάθε περίπτωση, είναι τεχνικής φύσεως αυτά τα θέματα, και δεν έχω προσωπικά καμία διάθεση να τα μαμίσω, αλλά δεν υπόσχομαι κιόλας..🤭
Καλή η φορητότητα των MP3 αλλά μήπως έχουμε μένει πολύ πίσω ποιοτικά;
Ναι. Έχουμε μείνει πίσω.

Το MP3 επικράτησε λόγω streaming, όπου το μικρό του μέγεθος αποτέλεσε σοβαρό πλεονέκτημα.

Μετά από τόσα χρόνια που πέρασαν, αυτό το πλεονέκτημα πλέον είναι μάλλον ασήμαντο, καθώς έχει προχωρήσει η τεχνολογία στην διαχείριση μεγαλύτερου όγκου δεδομένων στο στριμινγκ, καθώς βλέπουμε 4k εικόνα με ήχο Dolby Atmos σε διάφορες πλατφόρμες στριμινγκ, όπως Netflix, Disney+ κλπ, οπότε ένα απλό ηχητικό streaming δε χρειάζεται κανένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον στον όγκο δεδομένων του.

Αυτό σκεφτόμουν ακούγοντας το The Dark Side Of The Moon των Pink Floyd που επανακυκλοφόρησε τον προηγούμενο μήνα. Πρόκειται για remastered έκδοση στην οποία περιλαμβάνεται και ένα Blu-ray με ήχο 96kHz, 24-bit.
Πρόκειται για νέα remastered όπως λες έκδοση (το έκανα bold), οπότε σε κάθε remastering οι μηχανικοί ήχου κάνουν ότι καλύτερο μπορούν, και είναι λογικό να ακούς κάποια διαφορά μόνο και μόνο από αυτή τη διαδικασία, του remastering.

Στο ανωτέρω Blu-ray που λες, η μουσική των pink Floyd διατίθεται και σε Dolby Atmos, και σε αυτό το φορμάτ, η διαφορά με το δικαναλο στριμ του ίδιου μάστερινγκ, είναι τόσο χαοτική, τόσο τερατώδης, που κάθε σύγκριση δικαναλου από δικαναλο (μεταξύ των μάστερινγκ ή/και των δειγματοληψιών που λες) είναι λιγότερο από τιποτένια, άνευ ενδιαφέροντος και άνευ ουσίας.

Ναι, έχουμε μείνει πίσω, διότι δε διατίθεται ευρέως και σε υψηλή ποιότητα μέσω στριμινγκ η μουσική αυτή σε Dolby Atmos.

Βέβαια έχει ξεκινήσει το tidal να έχει Dolby Atmos, όπως και το apple music, αλλά εάν δεν προχωρήσει καλά το Auro CX codec (δεν βλέπω προς ώρας άλλη λύση στον ορίζοντα), δεν προσεγγίζουν υψηλή πιστότητα στο στριμινγκ, είναι "βαρέως" απωλεστικός ο αλγόριθμος που χρησιμοποιούν, και δεν διατηρεί την ύπαρξη των objects, πράγμα πολύ σημαντικό στα φορμάτ αυτά ήχου, τα οποία είναι object oriented και εμπεριέχουν διακριτά ηχητικά objects.
 
Last edited:

Μηνύματα
6.734
Reaction score
543
Μη με παρεξηγείς .Τελειώνει η άδεια μου, πολύ σύντομα, και μετά τα κεφαλια μέσα.
Απλώς θα ήθελα, τα νεώτερα μέλη του avsite να πάρουν μια πρώτη αίσθηση τι σημαίνει απωλεστικός αλγόριθμος συμπίεσης και το ακουστικό φάσμα που χάνεται , με μια απλή ακρόαση ακόμα και με χρήση των ακουστικών τους
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.809
Reaction score
130.094
Η απώλεια πληροφορίας ήταν πάντα ένα δημοφιλές θέμα ενασχόλησης στο audio.

Προ αμνημονεύτων ετών, ψάχναμε τους τότε αναπτυσσόμενους αλγόριθμους συμπίεσης στο MP3, οι οποίοι πέρασαν αρκετά στάδια εξέλιξης.

Στις μέρες μας, ψάχνουμε τους αλγόριθμους συμπίεσης των ιμερσιβ φορμάτ, κυρίως του Dolby Atmos, καθώς αυτό διατίθεται ευρέως μέσω στριμινγκ, τόσο σε παρόχους στριμινγκ ταινιών κινηματογράφου, όσο και σε παρόχους στριμινγκ μουσικής.

Στις μέρες μας, ο νέος κι ωραίος μη απωλεστικός αλγόριθμος συμπίεσης (ιδανικός για στριμινγκ) των ιμερσιβ φορμάτ ήχου, με διατήρηση των objects (εφόσον αυτά υπάρχουν), είναι το Auro CX. Θα μας απασχολήσει στα χρόνια που έρχονται.

Σε λίγες ημέρες, θα ξεκινήσει να διατίθεται η δυνατότητα στριμινγκ με Auro CX. Τώρα ξεκινάει αυτό.

Κι ενώ το MP3 βρίσκεται σε άνθιση στις μέρες μας, τόσο σε παρόχους στριμινγκ μουσικής, όσο και σε διάφορες εφαρμογές, νομίζω πως σιγά σιγά θα περάσει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, διότι πλέον, δεν υπάρχει πρόβλημα αποθήκευσης και διαχείρισης σημαντικού όγκου δεδομένων σε σχέση με το παρελθόν, αυτό συνεχώς θα βελτιώνεται περαιτέρω, οπότε οι απωλεστικοί αλγόριθμοι συμπίεσης σιγά σιγά θα αντικατασταθούν από μη απωλεστικούς αλγόριθμους συμπίεσης σε κάθε εφαρμογή.

Το λες και εξέλιξη.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.495
Μηνύματα
2.906.562
Members
38.052
Νεότερο μέλος
s tv
Top