Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
1.537
Reaction score
1.379
Δύσκολο να προβλέψει κανείς το μέλλον.
Κάποτε οι αυτόματες πόρτες υπήρχαν μόνο στο..σταρ Τρεκ...και κανείς δεν πίστευε ότι θα μπορούσε να φτιαχτεί κάτι τέτοιο στον πραγματικό κόσμο.
 


Μηνύματα
1.263
Reaction score
1.895
Αυτή τη στιγμή ο ευθύς ανταγωνισμός μεταξύ των δύο εταιρειών περιορίζεται στο Model 3 vs Seal.
Η Tesla έχει -ούτως ή άλλως- πολύ περιορισμένη γκάμα, ενώ η BYD δεν έχει φέρει ακόμα την πλήρη γκάμα των μοντέλων που κατασκευάζει με τη δική της επωνυμία ή των θυγατρικών της, οι οποίες μπαίνουν σε άλλα χωράφια, κυρίως του premium segment (την έκδοση του Seal U που έρχεται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα δεν τη θεωρώ ευθέως ανταγωνιστική του Υ -για διάφορους λόγους- ενώ ακόμα και το Seal είναι ένα μεσαίας κατηγορίας όχημα σε σχέση με άλλα που διαθέτει ο όμιλος).

Μεταξύ 3 και Seal, ότι και να διαλέξει κάποιος που ψάχνει για μεγάλο σεντάν, αποκλείεται να μείνει ανικανοποίητος, καθώς και τα δύο είναι εξαιρετικά! Το γράφω, έχοντας κάνει test-drive και τα δύο.
Πρέπει μόνο να αποφασίσει αν θέλει κορυφαία τεχνολογία βοηθημάτων οδήγησης, διαχείρισης μπαταρίας και αποδοτικότητα (οπότε διαλέγει το 3) ή αν προτιμά ανώτερη ποιότητα κατασκευής, κορυφαία άνεση από την ανάρτηση και ανώτερη αισθητική μέσα και έξω (οπότε διαλέγει το Seal).
τι εννοείς ανώτερη ποιότητα του Seal από το 3 ;
 

TGD

Μηνύματα
8.734
Reaction score
8.760
Mπορεί κάποιος να μας πει πως μπορεί να λυθεί το θέμα του υπεργηρασμένου στόλου των αυτοκινήτων που κυκλοφορεί στην Ελλάδα; Εννοώ τι στοχευμένες κινήσεις πρέπει να γίνουν προς την βελτίωση της κατάστασης;
Η λύση είναι απλή, αλλά κανένας δεν θέλει να την εφαρμόσει.
Δίνεις επιδότηση όχι μόνο για ηλεκτρικά, αλλά και για αγορά μεταχειρισμένων Euro6. Ακόμα και Euro5, αν κάποιος έχει ακόμα παλιότερο αυτοκίνητο. Με αυτό τον τρόπο όσοι έχουν Euro2 πάνε σε Euro5, όσοι έχουν Euro3 σε Euro6. Επιδοτούμενοι για οριστική απόσυρση όλων των παλιών. Εν τω μεταξύ, αυτοί που πουλάνε τα Euro5 και Euro6 μπορούν να πάρουν επιδότηση για ηλεκτρικό. Έτσι φέρνεις την ανανέωση του στόλου στα χαμηλότερα βαλάντια.
 

Μηνύματα
1.537
Reaction score
1.379
Κι έτσι, επειδή είμαστε βιομηχανική χώρα (βαριά βιομηχανία, αυτοκινητοβιομηχανία κλπ), ανασταίνουμε και την οικονομία.
 


Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.830
Reaction score
10.708
''Και το να κρατηθεί χαμηλά το βάρος ήταν πολύ σημαντικό για ένα αυτοκίνητο που δεν είναι γαμάτο μόνο όταν το βλέπεις, είναι γαμάτο και όταν κινείται. Είναι σταθερό και στρίβει με αυτοπεποίθηση (και) γιατί έχει ένα ακόμα μεγάλο προσόν..''

Συγγραφέας έπρεπε να γίνει.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.769
Reaction score
30.665
Κυκλοφόρησαν και οι τιμές του R5 με την 40άρα μπαταρία και το μεσαίο μοτέρ. Tο ακόμη μικρότερο μοτέρ φαίνεται να ξεκινά κάτω από 25.000€.

FB_IMG_1728281617486.jpg
 

Μηνύματα
7.500
Reaction score
1.602
Η λύση είναι απλή, αλλά κανένας δεν θέλει να την εφαρμόσει.
Δίνεις επιδότηση όχι μόνο για ηλεκτρικά, αλλά και για αγορά μεταχειρισμένων Euro6. Ακόμα και Euro5, αν κάποιος έχει ακόμα παλιότερο αυτοκίνητο. Με αυτό τον τρόπο όσοι έχουν Euro2 πάνε σε Euro5, όσοι έχουν Euro3 σε Euro6. Επιδοτούμενοι για οριστική απόσυρση όλων των παλιών. Εν τω μεταξύ, αυτοί που πουλάνε τα Euro5 και Euro6 μπορούν να πάρουν επιδότηση για ηλεκτρικό. Έτσι φέρνεις την ανανέωση του στόλου στα χαμηλότερα βαλάντια.
Καμία επιδότηση δεν χρειάζεται για αυτό.

Η λύση για την ανανέωση του στόλου είναι να σταματήσει το κράτος να μπλοκάρει με κόστη και διαδικασίες το να φέρει κάποιος μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από την ΕΕ. Μαζί ας δοθεί και ένα διαρκές κίνητρο για απόσυρση μεταχειρισμένων, με αντάλλαγμα κάποια φοροαπαλλαγή ή κάτι τέτοιο, αν δεν θέλει το κράτος να δίνει χρήμα.

Να μπορεί ο ιδιώτης να βρει μεταχειρισμένο της αρεσκείας του στη Γερμανία π.χ., να το φέρει ο ίδιος, να το εκτελωνίσει και βγάλει πινακίδες με ένα γνωστό από πριν και δεδομένο τίμημα της τάξης των 200-300€ ΤΟ ΠΟΛΥ, άντε να του βάλει και περιορισμό να περάσει ΚΤΕΟ στη χώρα προέλευσης έως και 1 μήνα πριν τον εκτελωνισμό / ταξινόμηση και ελληνικό ΚΤΕΟ έως και 1 μήνα μετά την ταξινόμηση.

Αμέσως αμέσως θα μπορεί ο κάτοχος Golf V, να πάρει Golf VIII τετραετίας με 10-11.000€. Αν αποσύρει και το παλιό του Golf, να παίρνει και ένα διχίλιαρο φοροαπαλλαγής μοιρασμένο στην επόμενη πενταετία π.χ.

Κάποτε οι κυβερνήσεις "επιδοτούσαν" την ανανέωση του στόλου με το να μειώνουν τα τέλη ταξινόμησης στα καινούρια και να αποσύρουν τα παλιά ως προϋπόθεση για τη λήψη της δήθεν επιδότησης.

Τώρα η κυβέρνηση σφυρίζει αδιάφορα στο ότι ο στόλος αγγίζει τα 20 χρόνια ηλικίας, και την ίδια στιγμή μοιράζει εκατομμύρια σε όσους είναι ήδη πολλαπλά κερδισμένοι σε σύγκριση με τα κίνητρα απόσυρσης 15-30 χρόνια πριν, αφού οι αγοραστές ηλεκτρικών ούτως ή άλλως δεν πληρώνουν τέλος ταξινόμησης, και εισπράττουν και πλέον αυτών και σημαντικό ποσό που μπορεί να φτάνει ακόμη και το 40% της αξίας του αυτοκινήτου. Και σαν να μην έφτανε αυτό, έβαλαν και τον αδιανόητα ηλίθιο όρο ότι για να πάρεις μπόνους απόσυρσης πρέπει να σου ανήκει το όχημα που αποσύρεται την τελευταία διετία. Επειδή αν εγώ αγοράσω το σαπάκι του θείου μου για 500€ και το αποσύρω με κέρδος για εμένα 1.500€ αντί για 2.000€, δεν συντελείται στο μυαλό κάποιων ανανέωση στόλου.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.158
Reaction score
137.733
Οι μπαταρίες έχουν πλέον πέσει πάρα πολύ σε κοστολογιο, καθώς η Τέσλα χρεώνει τη μεγάλη μπαταρία του LR χονδρικά ένα 10-χίλιαρο, έτοιμη, με το σασί της, τα ηλεκτρονικά της, τις ψύκτρες της και τα όλα της. Έτοιμο φουλ πακέτο.

Σε αυτό το κοστολογιο, το κόστος των κελιών μόνο, μπορεί να είναι το μισό, ίσως και λιγότερο.

Πλέον μένουν πολύ μικρά περιθώρια για μείωση τιμής, ίσως να είναι ένα 2-χιλιαρο, άντε 3-χίλιαρο με το ζόρι.

Μπορεί κάποτε η μπαταρία να κόστιζε 1200 δολάρια η κιλοβατώρα, αλλά τώρα έχει πέσει κάτω από 100 δολάρια, οπότε το σημαντικό κόστος έχει φύγει, πλέον είναι πολύ μικρά τα περιθώρια, σκεφτείτε μια μπαταρία 80 κιλοβατώρες που με 100 δολάρια/κιλοβατώρα έχει συνολικό κόστος κελιών 8.000 ευρώ.

Να πέσει στα μισά; Στα 50 η κιλοβατώρα; Πολύ δύσκολο, αλλά και πάλι το κέρδος θα είναι μαξιμουμ στα 4 χιλιάρικα. Μέχρι εκεί.

Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, χτίζονται πολλές δεκάδες εργοστάσια για να παράγουν σε 2-3-4 χρόνια αυτές τις μπαταρίες που έχουμε τώρα διαθέσιμες, όχι άλλες εξωτικές τεχνολογίες και φαντασιώσεις.

Ρίχνουν πολλά δις για να επενδύσουν σε τέτοια εργοστάσια, που θα φτιάχνουν μπαταρίες της υπάρχουσας δοκιμασμένης τεχνολογίας. Χωρίς αερολογίες. Χωρίς φαντασιώσεις για τρελές χωρητικότητες και νέα χαρακτηριστικά, γιατί το μεγάλο πρόβλημα που έχει τώρα η βιομηχανία είναι η εξάντληση των μπαταριών, δεν έχουν μπαταρίες λέμε.

Η Τέσλα έχει προπωλήσει όλη την παραγωγή των επόμενων 5 ίσως και παραπάνω ετών, για αποθήκευση ενέργειας. Δεν υπάρχουν αρκετές μπαταρίες, αυτό είναι το πρόβλημα, όχι η αναζήτηση διαστημικών τεχνολογιών.

Και επιτέλους, πρέπει κάποτε να συνειδητοποιήσετε το πραγματικό κόστος των κελιών, είναι όπως είπα, ένα 8-χιλιαρο με τιμές "λιανικής" στην 80-αρα μπαταρία του Τέσλα. Άντε να πάει 3 ή 4 χιλιάρικα παρακάτω η τιμή, μετά από 2-3 ίσως 5 χρόνια εξέλιξης της γραμμής παραγωγής, ώστε να συμπιεστεί τέρμα κάτω το κοστολογιο των κελιών.

Παρακάτω, δεν πάει, δεν πρόκειται να πάει. Αυτά.
 

Μηνύματα
16.681
Reaction score
23.661
δεν είναι το καθαρό κόστος της μπαταρίας, είναι και το βάρος της που δημιουργεί θέματα κόστους τόσο χρήσης όσο και κατασκευής.
ελαφρύτερο όχημα λιγότερα δομικά στοιχεία, μικρότερα λάστιχα , τροχοί κλπ.

το 3lr με 750 χλμ αυτονομία είναι ένα λιγότερο χρήσιμο όχημα από ένα 3 με 550 χλμ αυτονομία 100 κιλά ελαφρύτερο με στενότερα λάστιχα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.158
Reaction score
137.733
το 3lr με 750 χλμ αυτονομία είναι ένα λιγότερο χρήσιμο όχημα από ένα 3 με 550 χλμ αυτονομία 100 κιλά ελαφρύτερο με στενότερα λάστιχα.
Συμφωνώ.

Ωστόσο, το ελαφρύ και με μικρότερη αυτονομία, παραπέμπει για χρήση εντός αστικού ιστού.

Στους αυτοκινητόδρομους, η παραπάνω αυτονομία είναι πάντα χρήσιμη, και μη ξεχνάς πως ένα 10-15% της αυτονομίας θα σε χαιρετήσει σύντομα, τα 550 χλμ ονομαστικής αυτονομίας είναι 400 χλμ πραγματικής σε αυτοκινητόδρομο, και δεν κάθεσαι στο φορτιστή για πάνω από 80% φόρτισης (αργείς τζάμπα και αδίκως), και δε σταματάς για φόρτιση με 0% (σταματάς με 5-10% για λόγους ασφαλείας.

Δηλαδή, ένα αυτοκίνητο με ονομαστική αυτονομία 550 θα έχει πραγματική αυτονομία σε αυτοκινητόδρομο (με κίνηση έως 120 άντε 130) στα 400 χλμ, που μετά την αναμενόμενη πτώση χωρητικότητας των μπαταριών στα πρώτα χρόνια θα πάει στα 360-350 χλμ, το οποίο θα φορτίσεις στο δρόμο μέχρι 80% χάνοντας ένα 20% αυτονομίας, όπου το 20% αντιστοιχεί σε 70 χλμ, άρα μετά τη φόρτιση θα έχεις αυτονομία 350-70=280 χλμ, και θα σταματήσεις με 10% μπαταρία στα 245 χλμ.

Δεν είναι άσχημα, διότι μια στάση κάθε 250 χιλιόμετρα σημαίνει μια στάση κάθε 2 ώρες οδήγησης, και θα είναι στάση 15 λεπτών, σύντομη.

Αν θες στάση κάθε 3 ώρες οδήγησης με τέτοια ταχύτητα κίνησης σε αυτοκινητόδρομο, θα πρέπει το 80-10% (70%) της μπαταρίας να βγάζει 390-400 χλμ, άρα το 100% να βγάζει 570 χλμ πραγματικά, δηλαδή ονομαστική αυτονομία στα 700 χλμ μετά την πτώση αυτονομίας των μπαταριών, δηλαδή αρχική ονομαστική αυτονομία 750 χιλιόμετρα, και φτάσαμε σε αυτό που δε θεωρείς χρήσιμο. 😁🤭🤣



ΥΓ. Επιστροφή στην πραγματικότητα: μια 80-αρα μπαταρία, είναι λογική επιλογή (συνδυασμός βάρους και αυτονομίας) για EV για αυτοκινητόδρομο. Σε λίγα χρόνια χρήσης, η χωρητικότητα από 80 θα έχει γίνει 70 κιλοβατώρες.
Το efficiency μετράει από δω και πέρα. Εάν πας με 15 kWh/100 χλμ, η συνολική αυτονομία της 70-αρας μπαταρίας θα είναι 470 χλμ, και το 70% αυτής, 330 χλμ, δηλαδή χονδρικά έως 3 ώρες χαλαρής οδήγησης.
Αν πας με 20kwh/100 χλμ, από 470 αυτονομία που είχαμε πριν, πας στα 350 χιλιόμετρα αυτονομίας. Δηλαδή, efficiency, και μια 80-αρα, τέλος.
Δηλαδή, μοντελ 3/Υ LR.

Πιο ελαφρύ, με μικρότερη μπαταρία, θα έχει ελάχιστα καλύτερο efficiency, αλλά δεν αλλάζει τραγικά το ποίημα, δεν θα είναι ευχάριστο στη χρήση στα ταξίδια.

Άρα, μικρότερη μπαταρία και πιο ελαφρύ, μόνον για εντός πόλης. Τα εκτός πόλης, θα παίζουν στα 1800-2000 κιλά. Δεν είναι τρομερό, καλά είναι. Οι 3 και 3,5 τόνοι είναι αηδία. Μπεμβέ. 😁🤭🤭
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.158
Reaction score
137.733
80 αρα να ζυγίζει 100 κιλά ναι
80αρα να ζυγίζει 300 όχι
Δε το βλέπω στο σύντομο μέλλον (εντός της τρέχουσας 10-ετιας).

Άντε να γλυτώσουν 50 άντε 100 κιλά. Μέχρι εκεί. Δεν αλλάζει το ποίημα. Όσα είναι 1800 κιλά άντε να γίνουν 1700, από το κέρδος στα κελιά. Όσα είναι 3 τόνους, δεν αλλάζει κιχ.
 




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.158
Reaction score
137.733
Πολύ καλό! (Αν και παραπλανητικός τίτλος)


1000013051.png



Όπως σας είπα, είμαστε στα 100$/kWh και μέχρι το 2030 δε θα φτάσει τα 60$/kWh, θα είναι λίγο παραπάνω.

Μια 60-αρα μπαταρία τώρα έχει κόστος κελιών 6 χιλιάρικα.

Το 2030 θα κοστίζει λίγο πάνω από 3,6 χιλιάρικα.

Δηλαδή σε 6 χρόνια από τώρα, η μείωση τιμής που θα προκύψει στα EV με 60-αρα μπαταρία λόγω φτηνότερων κελιών, θα είναι μόλις 2,3 χιλιάρικα, δε θα φτάσει καν τα 2,4 χιλιάρικα.

Μη περιμένετε να γίνουν "φτηνά" τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επειδή θα πέσει η τιμή των μπαταριών.

Έπεσε ήδη. Ότι ήταν να γίνει, ουσιαστικά έχει γίνει.

Και οι μπαταρίες που θα είναι διαθέσιμες το 2030 θα είναι οι γνωστές μπαταρίες που έχουμε και τώρα διαθέσιμες, οι ίδιες χημείες, μη περιμένετε solid state και λοιπά φούμαρα σε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής το 2030.

Οι solid state, εαν προλάβουν να βγουν έστω και σα δείγμα στην κυκλοφορία μέχρι το 2030, θα είναι για ελάχιστα ΙΧ, πολύ πολύ ακριβά πχ σουπερσπορ αυτοκίνητα, κάνα Rolls-Royce, και τέτοια. Στα 50$/kWh η solid state μπαταρία, ούτε το 2050, ούτε μπορώ να φανταστώ πότε. Οκ, το βρήκα, κάποτε που δε θα ζούμε. 🤣😁🤭
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.769
Reaction score
30.665
Τελικά η ΕΕ έχει την απάντηση στο ερώτημα του φίλου, για το πότε θα εξυγχρονιστεί ο στόλος στην Ελλάδα. Σύμφωνα με το σχέδιο που επεξεργάζονται, μετά το 2050 δεν θα κυκλοφορεί κανένα θερμικό ΙΧ στους δρόμους της ΕΕ, ακόμα και αν είναι Euro7. Από το 2050 μόνο ηλεκτρικά στους δρόμους.

 

TGD

Μηνύματα
8.734
Reaction score
8.760
Από το άρθρο:
Όσα αυτοκίνητα, δεν έχουν περάσει από τα ΚΤΕΟ για δυο συνεχή έτη ή έχουν «κοπεί» από την διαδικασία ελέγχου και οι ιδιοκτήτες τους δεν επιδιόρθωσαν τις βλάβες θα πηγαίνουν «καρφί» για ανακύκλωση.
Αλήθεια, τα
σχεδόν 3 εκατομμύρια οχήματα στην Ελλάδα δεν έχουν προσέλθει στα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου
γιατί εξακολουθούν να κυκλοφορούν;
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.794
Μηνύματα
2.952.092
Members
38.239
Νεότερο μέλος
bkonar6
Top