Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

Μηνύματα
34
Reaction score
23
.........
Με τον όρο μικροδυναμικές αντιθέσεις περιγράφονται συμβάντα των οποίων οι μεταβολές ενέργειας εκτείνονται σε στενότερα περιθώρια πλάτους σε σχέση με τα ποσά ενέργειας που αποδίδονται από τα όργανα ως σύνολο στη μίξη. Αφορούν συνήθως είτε σε μεμονωμένα όργανα είτε σε αρμονικέςσυζεύξεις μεταξύ μεμονωμένων οργάνων.

Παραδείγματα τέτοιων φαινομένων είναι ο παλμός από το περίβλημα ή τη στεφάνη σε τύμπανα κατά την κρούση των , οι εσωτερικές αντηχήσεις από πνευστά όργανα, ήχοι από το δοξάρι σε γνωστά έγχορδα όργανα, ήχος δακτύλων σε τάστα κιθάρας, επαγωγικές δονήσεις γειτονικών χορδών κατά την κρούση πλήκτρων στο πιάνο, η ρεαλιστική αντίληψη λ.χ. ενός οργάνου με χαμηλή ενέργεια σε μια συμφωνική ορχήστρα εν μέσω κρεσέντο από το σύνολο των οργάνων , οι αρμονικές συζεύξεις μεταξύ διαφορετικών φωνών σε μια χορωδία , κτλ.
Σε ευχαριστώ, με έβγαλες από τον κόπο. Αυτά ακριβώς είναι τα μικροδυναμικά.
Τον όρο "μικροδυναμικά" τον χρησιμοποιούσε, από τα πολύ παλιά χρόνια, ο Κατσένης και άλλοι στα τεστ του περιοδικού ΗΧΟΣ, όταν ήταν στις δόξες του.
Αντιπαρέρχομαι την ειρωνεία κάποιων περί του όρου "ρεαλιστικά μικροδυναμικά" και πλέον θεωρώ ότι έγινε πλήρως κατανοητός ο συγκεκριμένος όρος.
 

Μηνύματα
16.739
Reaction score
19.726
Κατά την ακρόαση live ακούμε ένα μονάχα νοητό κανάλι με τρισδιάστατη σύσταση από το περιβάλλον όπου εκτυλίσσεται το μουσικό γεγονός και είτε μας αρέσει είτε όχι πολυκαναλικά setup στημένα με στοιχειώδεις διατυπώσεις αναπλάθουν αυτό το ΄΄μοναδικό΄΄ κανάλι - όπως θα το έχει διαμορφώσει η εκάστοτε παραγωγή - με ανώτερη αληθοφάνεια σε σχέση με δικαναλικά απαρτιζόμενα από τα ίδια ακριβώς ηχεία. Η σύγκριση έχει βάση μονάχα όποτε γίνεται ανάμεσα σε ταυτόσημα ηχειακά κανάλια ανεξάρτητα από την τιμή των αντίστοιχων ηχείων.
Αντιπαρερχόμενος αυτά που γράφησαν (όχι απο εσένα) και συγχέουν τo multitracking με το multichannel εγγραφή να πω κάτι για αυτή την παράγραφο ;

Πως Bhutia σε LIve σε ανοιχτό χώρο θα τοποθετήσεις πρακτικά πολλά και μάλιστα σε πολύ δύσκολες θέσεις ώστε να μπορέσεις να αποτυπώσεις και εκτελέσεις πολυκάναλη εγγραφή ; Ξέριες πόσο δύσκολο είναι ; Για αυτό και στην πράξη δεν γίνεται / συνηθίζεται. Αυτό εάν πούμε ότι μπορεί να επιτευχθεί είναι μόνο σε στούντιο ή σε εσωτερικό χώρο (τώρα κάποιες αίθουσες κλασικής) και πάλι με πολύ μεγάλη δυσκολία, γνώση και χρόνο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.138
Reaction score
139.573
Αντιπαρερχόμενος
Αντιπαρερχόμενος δε θα πεις τίποτα.
Και παρερχόμενος και ερχόμενος.

Και ερωτώμενος.
Και παρερωτώμενος και αντιπαρερωτώμενος.

Αντιπαρερμηνευόμενος και παρερμηνευόμενος.
Ο ερμηνευόμενος.

Οσονούπω και συνελόντι ειπείν.
Ελόντι. Έλον.

Δίδρομο δίδρομο δίδρομο. (Μπίτλτζους)
 

Μηνύματα
1.489
Reaction score
1.508
Ωραία τα περλισοντι ες εφτοντιΤι αλλά κάποια διδρομοντι είναι πολύ καλοντι…μην είσαι κουφαλοντι
 

Μηνύματα
16.739
Reaction score
19.726
Αντιπαρερχόμενος δε θα πεις τίποτα.
Και παρερχόμενος και ερχόμενος.

Και ερωτώμενος.
Και παρερωτώμενος και αντιπαρερωτώμενος.

Αντιπαρερμηνευόμενος και παρερμηνευόμενος.
Ο ερμηνευόμενος.

Οσονούπω και συνελόντι ειπείν.
Ελόντι. Έλον.

Δίδρομο δίδρομο δίδρομο. (Μπίτλτζους)
Τι ; Λάθος την χρησιμοποίησα την μετοχή στην παθητική φωνή ; Δε νομίζω. Εάν ναι , ε καλά μην περιμένεις και πολλά τώρα. :D
Πως Bhutia σε LIve σε ανοιχτό χώρο θα τοποθετήσεις πρακτικά πολλά και μάλιστα σε πολύ δύσκολες θέσεις ώστε να μπορέσεις να αποτυπώσεις και εκτελέσεις πολυκάναλη εγγραφή
Ωχχχ .... ξέχασα το "μικρόφωνα" :D

Πάμε ξανά : "Πως Bhutia σε LIve σε ανοιχτό χώρο θα τοποθετήσεις πρακτικά πολλά μικρόφωνα και μάλιστα σε πολύ δύσκολες θέσεις ώστε να μπορέσεις να αποτυπώσεις και εκτελέσεις πολυκάναλη εγγραφή ....... μπλά μπλά κλπ "
 
Last edited:


Μηνύματα
7.654
Reaction score
2.636
Οι αποαντήσεις από τους επαγγελματίες που δημιουργούν τέχνη μέσω των ηχογραφήσεων φυσικών ήχων (natural sounds)
Ολα τα αρχεια δημιουργούν μια μεγάλη μουσική σκηνή , εφόσον το ηχείο μπορει να αναπαράγει σωστα όλες τα μικροδυναμικά της ηχογράφησης. Προσοχή με τις καμπάνες της Notre Dame. Κάποια DACs δεν τις αντέχουν και ψαλιδίζουν .

Multichannel Field Recording Workshops



Bill Fontana - PRIMAL ENERGIES

 
Last edited:



Μηνύματα
471
Reaction score
373
Μαλλον εχει πολυ ζωη το δικαναλο ακομα.
Κατεβαστε το sampler του David Chesky και ισως ανακαλυψεται επεπλεον δυνατοτητες του συστηματος σας.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.138
Reaction score
139.573
Η χρήση πολλαπλών μικροφώνων για μια σοβαρή σύγχρονη ιμερσιβ ηχογράφηση, είναι τόσο δύσκολη, που τόσο δυσκολεύονται αυτοί που τόσο τις κάνουν, είναι τόσο δυσκολεμένοι έως τόσο παραδυσκολεμένοι και φυσικά, τόσο αντιπαραδυσκολεμένοι.

Αλλά τις κάνουν. Ακούστε τις, και ξαναμιλάμε. 😂
 

Μηνύματα
7.654
Reaction score
2.636
Το ερώτημα είναι έαν η μουσική αυτή καθευατή χρειάζεται τόση τεχνολογία για να μας ικανοποιήσει ψυχικά.
Για μένα η τεχνολογία και η παράνοια των ηχητικών εφέ της σύγχρονης εποχής , δημιουργεί μεγαλύτερη καταστροφή στη μουσική ως τέχνη, με την παραδοσιακή έννοια του όρου.
Δεν θα ήθελα να συμβάλω οικονομικά στο να πλουτίζουν τα εργοστάσια, πέρα από την πλάκα που κάνουμε όταν θαυμάζουμε κάποια ακριβά μηχανήματα.

Οταν παίζω κλασική κιθάρα, με το δάσκαλο να με συνοδεύει, το συναίσθημα που δημιουργεί ο φυσικός ήχος δύσκολα θα μπορούσα να σας το περιγράψω.
 
Last edited:

Μηνύματα
464
Reaction score
1.594
Καλο θα ειναι να αφησουμε τα τρισδιαστατα στην ησυχια τους μιας και ακομα και απο ενα ηχειο που ειναι σημειακη πηγη τρισδιαστατα φτανει ο ηχος σε εμας.

Καλο επισης θα πρεπει να μην θολωνουμε τα απολυτως ξεκαθαρα δεδομενα προκειμενου να υποστηριξουμε τα πιστευω μας. Οσα pdf και να διαβασω δεν προκειται να γινω χειρουργος ουτε μπορω να καταλαβω τις πραγματικες δυσκολιες που στην πραγματικοτητα θα αντιμετωπιζα.

Τα καναλια σε ενα Live ειναι ΔΥΟ που καποιος ηχοληπτης καλειται να τα φτιαξει ετσι ωστε να αντιπροσωπευουν την ορχηστρα στα αυτια των θεατων.

Οι δυσκολιες ειναι αρκετες μιας και λογω της μεγαλης ισχυος των συστηματων υπαρχουν και ταυτοχρονα πολυ μεγαλες ανακλασεις που σε καποιους χωρους "βρωμιζουν" πολλες φορες τον πρωτευοντα ηχο, υπαρχει η ηχοαποροφηση που το κοινο δημιουργει κλπ κλπ.

Πως Bhutia σε LIve σε ανοιχτό χώρο θα τοποθετήσεις πρακτικά πολλά και μάλιστα σε πολύ δύσκολες θέσεις ώστε να μπορέσεις να αποτυπώσεις και εκτελέσεις πολυκάναλη εγγραφή ; Ξέριες πόσο δύσκολο είναι ; Για αυτό και στην πράξη δεν γίνεται / συνηθίζεται.
Οπως αναφερε και ο @thva λιγο πιο πανω ειναι τρομερα δυσκολο να γινει ενα Live πολυκαναλο εκτος και αν καποιος ηχοληπτης ριξει στα πλευρικα και οπισθια καναλια καμπανακια και αλλα δευτερευοντα οργανα που απλα θα δινουν μιαν αλλη αισθηση στο κοινο. Εχουν γινει τετοια Live αν και μετρημενα στα δαχτυλα του ενος χεριου.

Αξιζει καπου εδω να αναφερω πως υπαρχει μεγαλο αγχος στους μουσικους και στα φωνητικα για το πως ακουγονται απο το κοινο. Αυτο βεβαια ειναι και δειγμα οτι ο συντελετης σεβεται το κοινο του και δεν πρεπει να το παρεξηγει ενας ηχοληπτης ομως πολλες φορες εχει συνηθισει στον ηχο που εκεινος θελει και οχι στον φυσικο ηχο πχ του οργανου του.

Για να γινω κατανοητος καποτε με φωναξαν να ρυθμισω σε ενα σχημα μια Tascam. τους ειπα θα ρυθμισω ενα ενα οργανο και μετα θα παιξετε ενα τραγουδι ολοι και θα φυγω (βλεπετε δεν αντεχω τα λαικα). Οταν εφτασα στον μπουζουκτζη των ρωτησα οπως τους αλλους αν θελει να τον ρυθμισω οπως νομιζω εγω ή θελει να ρυθμισουμε οπως θελει εκεινος. Μου απαντησε να κανουμε και τους δυο τροπους σε δυο διαφορετικα καναλια.

Τοτε ηλθε ο επιχειρηματιας και μου ειπε στο αυτι πως αυτος ειναι μεγαλο ονομα και παιζει στην παραλιακη (Νεραιδα ή Αστερια αν θυμαμαι καλα) τον χειμωνα και πως του εκαμε μεγαλη χαρη να ελθει να παιξει το καλοκαιρι εκει.

Τον ρυθμισα και με τους δυο τροπους λοιπον και μου λεει κοιταζοντας με με μισο ματι : H δικη σου ρυθμιση ειναι φτωχη !

Τον ρωταω λοιπον : Το μπουζουκι σας ειναι καλο ? Εχει καλον ηχο ? Μου απαντησε πως ειναι αριστο και οταν μου ειπε την τιμη που το αγορασε μου επεσε το σαγονι.

Του λεω λοιπον : Θα σας ανοιγοκλεινω τον ηχο αλλα εσεις θα συνεχιζεται να παιζετε ποτε με την μια ρυθμιση και ποτε με την αλλη και εσεις θα μου πειτε ποια ρυθμιση ειναι αυτη που πλησιαζει τον ηχο του οργανου σας.

Ειχε καλο αυτι ευτυχως αλλα δεν με πιστευε μεχρι που ηλθε στην κονσολα να το δει με τα ματια του λεγοντας μου ποτε να βαζω την μια και ποτε την αλλη ρυθμιση και ποτε να ακουγεται μονο το οργανο του.

Κρατησε λοιπον την δικη μου ρυθμιση, επαιξαν ενα κομματι ολοι μαζι και εφυγα.

Μετα 2-3 μηνες πριν φυγει για Αθηνα ηλθε και με ευχαριστησε και μου ζητησε αν θα μπορουσα να ανεβω Αθηνα να τον ρυθμισω στο μαγαζι που θα δουλευε.

Του εξηγησα πως αυτο θα ηταν προσβολη για τον ηχοληπτη του μαγαζιου εκει και πως δεν εχει παρα να καμει αυτο που καναμε μαζι.

Μερικες μερες μετα με πηρε ο ηχοληπτης του για να του πω τι εκανα για να κανει και εκεινος και το θεμα εληξε.

Το ερωτημα που μου εμεινε ηταν πως ενας μουσικος της κλασης του ο οποιος ειχε και 'καλο αυτι' ειχε συνηθισει να παιζει ετσι.

Αυτό εάν πούμε ότι μπορεί να επιτευχθεί είναι μόνο σε στούντιο ή σε εσωτερικό χώρο (τώρα κάποιες αίθουσες κλασικής) και πάλι με πολύ μεγάλη δυσκολία, γνώση και χρόνο.
θα διαφωνησω ομως με τον @thva μιας και τα σχηματα μιας ορχηστρας κλασικης μουσικης ειναι απολυτως καθορισμενα και ο ακροατης απαιτει αυτην την εικονα εχοντας την ορχηστρα μπροστα του και οχι σαν αυτος να βρισκεται μεσα στην ορχηστρα.

Αυτα απο εναν χωριατη συνταξιουχο με το ενα ποδι στο χωμα !

Σημ. Επειδη καποιος με διορθωσε που ειπα 'μιξαρισε' και δεν ειπα down scaling θα του πω πως οταν η ΔΕΗ ετρεχε με εναν DEC (Digital) με εναν Alpha 64 bit δουλευα σε εναν DEC με διπλους ALPHA σε 3D προγραμματα αλλα προτιμω να μιλαω απλα και πως ΚΑΝΕΝΑΣ επεξεργαστης δεν θα μπορεσει να φτιαξει απο μια δικαναλη εγγραφη μια πολυκαναλη που θα ακουγεται σωστα απο εναν μουσικοφιλο τουλαχιστον οχι μεχρι να μπω ολοκληρος στο χωμα.
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
39.531
Reaction score
80.631
Διαφωνώ σε αυτό επειδή υφίσταται το φαινόμενο προτεραιότητας όπως έχει τεκμηριωθεί μέσα από τις μελέτες του Helmut Haas καθώς και άλλες ψυχοακουστικές ιδιότητες όπως το Cocktail Party Effect..

Κατά την ακρόαση live ακούμε ένα μονάχα νοητό κανάλι με τρισδιάστατη σύσταση από το περιβάλλον όπου εκτυλίσσεται το μουσικό γεγονός και είτε μας αρέσει είτε όχι πολυκαναλικά setup στημένα με στοιχειώδεις διατυπώσεις αναπλάθουν αυτό το ΄΄μοναδικό΄΄ κανάλι - όπως θα το έχει διαμορφώσει η εκάστοτε παραγωγή - με ανώτερη αληθοφάνεια σε σχέση με δικαναλικά απαρτιζόμενα από τα ίδια ακριβώς ηχεία. Η σύγκριση έχει βάση μονάχα όποτε γίνεται ανάμεσα σε ταυτόσημα ηχειακά κανάλια ανεξάρτητα από την τιμή των αντίστοιχων ηχείων.

Από εκεί και πέρα η απόλαυση μουσικών έργων μέσα από ηχοσυστήματα ενέχει γενικώς στοιχεία ματαιότητας και αβεβαιότητας ως προς το τι ακριβώς θα σήμαινε αυτό για την ψυχαγωγία και... ψυχολογία καθενός χομπίστα.

Με τον όρο μικροδυναμικές αντιθέσεις περιγράφονται συμβάντα των οποίων οι μεταβολές ενέργειας εκτείνονται σε στενότερα περιθώρια πλάτους σε σχέση με τα ποσά ενέργειας που αποδίδονται από τα όργανα ως σύνολο στη μίξη. Αφορούν συνήθως είτε σε μεμονωμένα όργανα είτε σε αρμονικέςσυζεύξεις μεταξύ μεμονωμένων οργάνων.

Παραδείγματα τέτοιων φαινομένων είναι ο παλμός από το περίβλημα ή τη στεφάνη σε τύμπανα κατά την κρούση των , οι εσωτερικές αντηχήσεις από πνευστά όργανα, ήχοι από το δοξάρι σε γνωστά έγχορδα όργανα, ήχος δακτύλων σε τάστα κιθάρας, επαγωγικές δονήσεις γειτονικών χορδών κατά την κρούση πλήκτρων στο πιάνο, η ρεαλιστική αντίληψη λ.χ. ενός οργάνου με χαμηλή ενέργεια σε μια συμφωνική ορχήστρα εν μέσω κρεσέντο από το σύνολο των οργάνων , οι αρμονικές συζεύξεις μεταξύ διαφορετικών φωνών σε μια χορωδία , κτλ.
ε μας το χάλασες... :biggrin:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.138
Reaction score
139.573
Το ερώτημα είναι έαν η μουσική αυτή καθευατή χρειάζεται τόση τεχνολογία για να μας ικανοποιήσει ψυχικά.
Αναμασάς τώρα χιλιοειπωμένα κλισέ. 😎

Έχουμε ξεκαθαρίσει πως η ευχαρίστηση και η ψυχική ικανοποίηση του μουσικόφιλου, έρχεται επαρκώς κι από το τελευταίο ποταπό ραδιοφωνάκι ή μπλου τουθ ηχειάκι. Να μη τα ξαναλέμε. 😎

Επίσης μια ταινία ή μια σειρά που αγαπάς, την παρακολουθείς μια χαρά κι από την οθόνη του κινητού σου, ή από το ταμπλετ/λάπτοπ, και ο περισσότερος κόσμος από μια μικρή τηλεορασίτσα με τα ηχειάκια της. Ούτε 100" ούτε προβολέας δε χρειάζεται για να είσαι σινεφίλ, και σινεφίλ δεν γίνεσαι επειδή έχεις προβολέα. Βασικαί αρχαί.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.654
Reaction score
2.636
Αναμασάς τώρα χιλιοειπωμένα κλισέ. 😎

Έχουμε ξεκαθαρίσει πως η ευχαρίστηση και η ψυχική ικανοποίηση του μουσικόφιλου, έρχεται επαρκώς κι από το τελευταίο ποταπό ραδιοφωνάκι ή μπλου τουθ ηχειάκι. Να μη τα ξαναλέμε. 😎

Επίσης μια ταινία ή μια σειρά που αγαπάς, την παρακολουθείς μια χαρά κι από την οθόνη του κινητού σου, ή από το ταμπλετ/λάπτοπ, και ο περισσότερος κόσμος από μια μικρή τηλεορασίτσα με τα ηχειάκια της. Ούτε 100" ούτε προβολέας δε χρειάζεται για να είσαι σινεφίλ, και σινεφίλ δεν γίνεσαι επειδή έχεις προβολέα. Βασικαί αρχαί.
Εάν το ζητούμενο δεν είναι η ευχαρίστηση της μουσικής, τότε είναι η επίδειξη της οικονομικής κατάστασης, κάτι που δεν ισχύει για όλους τους άλλους
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.275
Μηνύματα
2.969.814
Members
38.293
Νεότερο μέλος
ONIKOS1
Top