Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla και BYD)

melina

Cargo 200
Μηνύματα
24.504
Reaction score
44.319
Πάντως δεν σχετίζεται με τις πωλήσεις ηλεκτρικών στην Ευρώπη που είδαμε προσφάτως. Μπορεί να έχει σχέση με άλλες αγορές (Κίνα) ή άλλα αυτοκίνητα.
Μπορεί ακόμα να σχετίζεται με αυξημένα έξοδα. Αν δεν κάτσεις να τα δεις στον ισολογισμό δεν θα βγάλεις άκρη.
Αστα, μαύρα μαντάτα, γιατί χωρίς κερδοφορία δεν θα δούμε φθηνά μερσεντε στο μέλλον, την πατήσαμε.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.116
Reaction score
32.152
Ξεχάσατε να βάλετε μέσα τη χασούρα από κάθε πώληση ηλεκτρικού, γιατί κέρδος απο εκεί εν έχει. Ως γνωστόν, κέρδη βγάζουν μόνο Tesla, BYD, και άλλη μία Κινέζικη. Όλοι οι άλλοι μπαίνουν μέσα.

Όσο για τη μερτσεντέ φθηνά για την τσέπη σας μπορεί να δείτε, αλλά πολύ χλομό αν βγάζει κάτι η εταιρεία από την πώληση.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.320
Reaction score
88.669
Αυτό είναι πολύπλοκο, γιατί πρέπει να συνυπολογιστεί και το όποιο όφελος/κόστος στις εκπομπές διοξειδίου και τα πρόστιμα που πιθανόν πληρώνουν οι εταιρείες όταν δεν πουλάνε αρκετά ηλεκτρικά. Και μάλιστα "αγοράζουν" αριθμούς παραγωγής ηλεκτρικών από την Tesla με ένα πολύπλοκο σύστημα που δεν έχω μελετήσει σε βάθος.

Πάντως το P/E της Tesla είναι 117 και της Mercedes/VW κοντά στο 5. Για όποιον καταλαβαίνει. :biggrin:
Κλωνατέξ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.418
Reaction score
142.021
Όπως και να'χει, με οποιασδήποτε δικαιολογία, το 40-45% μείωση κερδοφορίας είναι πολύ σημαντικό νούμερο, και καλώς ή κακώς, δεν έχουν την δικαιολογία της Τέσλα (μείωση παραγωγής λόγω αλλαγής μοντέλου, τόσα έβγαλαν τα εργοστάσια, τόσα πούλησαν).

Άλλο ένα 40-45% και μηδένισε το κοντέρ. 😁

Τέλος πάντων, καρφί δε μου καίγεται, ας τα βρούνε οι Γερμανοί τα προβλήματά τους, γιατί έτσι, μειώνοντας στο μισό την κερδοφορία τους, ομολογουμένως δε παν καλά.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.320
Reaction score
88.669
Net liquidity rose to a comfortable €33.3 billion, (end of 2024: €31.4 billion) providing a solid foundation for navigating through times of geopolitical and macroeconomic unpredictability.


Έπεσε η κερδοφορία αλλά αυξήθηκε το net liquidity κατά 2δις μέσα σε 4 μήνες.
Ας πει κάποιος που ξέρει καλύτερα οικονομικά τι σημαίνει αυτό, και πως αυτά τα δυο μπορεί να συνδέονται...
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
24.504
Reaction score
44.319
Net liquidity rose to a comfortable €33.3 billion, (end of 2024: €31.4 billion) providing a solid foundation for navigating through times of geopolitical and macroeconomic unpredictability.


Έπεσε η κερδοφορία αλλά αυξήθηκε το net liquidity κατά 2δις μέσα σε 4 μήνες.
Ας πει κάποιος που ξέρει καλύτερα οικονομικά τι σημαίνει αυτό, και πως αυτά τα δυο μπορεί να συνδέονται...

Οι εταιρείες φουντάρουν όταν έχουν πρόβλημα ρευστότητας και όχι όταν έχουν μειωμένα κέρδη ή και ζημιές.
Από ότι βλέπω στον τομέα των αυτοκινήτων η κερδοφορία έπεσε 24% ενώ στα Vans (sprinters βασικά) 40%. Εκεί δλδ που αυξήθηκαν πολύ οι πωλήσεις των BEV.

Οποιος είχε κατσει να δει το event της MB πέρσι, εκεί όπου πρωτοπαρουσίασαν και το CLA, θα είχε δει ότι η εταιρεία έχει τον έλεγχο των πραγμάτων. Η πορεία είναι εντός των προβλέψεων λίγο πολύ και αυτό είναι το σημαντικό. Αυτούς που πιάνονται στον ύπνο (ονόματα δεν λέμε) να φοβάστε.
Η μείωση της κερδοφορίας ανησυχεί μόνο τους short term επενδυτές και κανέναν άλλο και θα φανεί ενδεχομένως στο ταμπλό. Η ισχυρή ρευστότητα, η επιβεβαίωση της ισχυρής παρουσίας του brand στο top segment (εκεί που ανήκει) και η γνώση των φυλάκων είναι εχέγγυα καλής πορείας.
Εν ολίγοις το παρακάτω τα λέει όλα.

Outlook
The Group and divisional guidance would remain unchanged before considering any additional tariff impact. However, assuming all of the currently implemented and the announced tariffs become effective and remain in place until the end of the year, material impacts are expected. The current volatility with regard to tariff policies, mitigation measures and resulting potential direct and indirect effects, in particular on customer behaviour and demand, is too high to reliably assess the business development for the remainder of the year. Therefore, reporting figures cannot be estimated with the necessary level of certainty.

Assuming current trade policies persist, EBIT and free cash flow of the industrial business, as well as the adjusted returns on sales of Mercedes-Benz Cars and Mercedes-Benz Vans, will be negatively impacted. Negative impacts on the cash conversion rates of the automotive segments cannot be ruled out either.
 



symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.904
Reaction score
8.752
Ξεχάσατε να βάλετε μέσα τη χασούρα από κάθε πώληση ηλεκτρικού, γιατί κέρδος απο εκεί εν έχει. Ως γνωστόν, κέρδη βγάζουν μόνο Tesla, BYD, και άλλη μία Κινέζικη. Όλοι οι άλλοι μπαίνουν μέσα.
Αυτό δεν παίζει να ισχύει με την καμία, παρά μόνο αν βάλεις μέσα και τα κόστη ανάπτυξης. Που είναι προφανές και λογικό ότι κάποια στιγμή θα επένδυαν για να αναπτύξουν την απαραίτητη τεχνογνωσία για τα ηλεκτρικά και κατά αυτή την περίοδο θα έμπαιναν μέσα.

Κατά τα άλλα από τι τα φτιάχνουν τα ηλεκτρικά και μπαίνουν μέσα; Με την εξαίρεση της μπαταρίας είναι πολύ πιο απλά οχήματα από τα θερμικά. Και η μπαταρία πόσο πιο ακριβά να τους κοστίζει από την Tesla; Δεν τις φτιάχνουν μόνοι τους, έτοιμες τις παίρνουν από μεγάλους κατασκευαστές.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.418
Reaction score
142.021
Here's the issue: EVs are still largely unprofitable for most automakers besides Tesla, Hyundai-Kia to some degree, and a handful of Chinese carmakers. So, as EV sales rise for VW, they're bringing overall profits and profit margins down.

 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.116
Reaction score
32.152
Είναι γνωστό πως εκτός από 2-3 άντε 4 κατασκευαστές ηλεκτρικών ΟΛΟΙ οι υπόλοιποι μπαίνουν μέσα. Μάλιστα όσα περισσότερα πουλάνε τόσο πιο μέσα μπαίνουν, καθώς ούτε έχουν βρει τον τρόπο να τα κατασκευάζουν φθηνά, ούτε έχουν μεγάλο αριθμό πωλήσεων να ρίξουν το κόστος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα όσα είπε η ίδια η Ford. Σε κάθε πώληση ηλεκτρικού μπαίνει μέσα $35.000 - $40.000 ανάλογα το μοντέλο. Δεν είναι φήμες, μόνοι τους τα λένε.

Τώρα πως η Tesla καταφέρνει και έχει κέρδος σε κάθε πώληση τα έχουμε πει. Και οι μόνοι που ξύπνησαν γρήγορα ήταν οι Κινέζοι. Κάποιοι δυτικοί πήραν πρέφα αλλά είναι μικροί και δεν τραβάει ακόμη η άμαξα, και οι υπόλοιποι προσπαθούν να ανακαλύψουν τον τροχό. Υπάρχουν και αυτοί που δεν μπορούν, και είτε έχουν μείνει πίσω, είτε ξεκινούν συνεργασίες για υιοθετήσει ξένων πλατφορμών, software κλπ.

O στόλος οχημάτων μιλάει από μόνος του. 7.250.000 οχήματα η Tesla, 5.500.000 η BYD, και μετά το χάος. Και η συντριπτικότατη πλειοψηφία των BYD είναι εντός Κίνας. Οπότε στη δύση η Tesla παίζει μόνη της. Δύο όμιλοι ίσα που έχουν περάσει το 1.000.000 στόλο BEVs. Κανένας δυτικός κατασκευαστής δεν έχει ξεπεράσει το 1.000.000 BEVs. Και η Tesla έχει ήδη 7.250.000.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.116
Reaction score
32.152
Όσο για τα P/E είναι η κλασική ιστορία γιατί όσοι δεν ασχολούνται με την Tesla την βλέπουν ως φούσκα. Και κάποιον άλλο ως εγγύηση. Οι μέτοχοι, και όχι μόνο, της Tesla δεν βλέπουν απλά έναν κατασκευαστή οχημάτων αλλά πολλά παραπάνω που έρχονται. Σε άλλους βλέπουν απλά έναν κατασκευαστή που δεν κάνει κάτι άλλο και δεν βλέπουν και τίποτα σπουδαίο για το μέλλον εκτός από αυτοκίνητα. Το πόσα είναι και αυτό μια συζήτηση, καθώς οι πωλήσεις δεν ανεβαίνουν. Ανεβαίνει όμως ο αριθμός κατασκευαστών.

Τώρα τι θα γίνει με την μετοχή της Τesla στο μέλλον κανείς δεν ξέρει. Όλα όσα έχει ανακοινώσει αργά ή γρήγορα θα βγουν. Οπότε ή θα τραβήξει την ανηφόρα, ή θα παίζει στα ίδια υψηλά τότε επίπεδα καθώς αυτή θα είναι η πραγματική αξία της.
 




Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.135
Μηνύματα
3.002.638
Members
38.414
Νεότερο μέλος
arishonda
Top