Featured ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ... ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ.

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.614
Reaction score
2.261
Στη μελέτη 2.93, ώστε να μείνει "καθαρό" 2.80. Ο μπετατζής το κόντυνε 8 πόντους και έψαχνα να βρω κάτι θετικό σε αυτό, αλλά δεν...
Έτσι γίνονται τα εγκλήματα.
Αρα δεν πρόκειται για ψηλοτάβανη κατασκευή όπως τα παλιά τα χρόνια.
Και όπως κατά κανόνα γίνεται σήμερα, το 2,80 είναι μικρό, και σε πετάει έξω από σχεδόν όλα τα διάφορα σετ "ιδανικών" αναλογιών διαστάσεων δωματίου, εκτός αν και το δωμάτιο είναι μικρό συνολικά.
Αυτό δεν είναι μεγάλο πρόβλημα για τις συχνότητες πέραν του μπάσου, γιατί αντιμετωπίζεται με κατάλληλη τοποθέτηση και λίγη φροντίδα.

Για τις χαμηλές τώρα:
Το 2,80 δίνει ένα πρώτο στάσιμο ύψους στα 62Hz, το επόμενο στα 123Ηz, και μερικά ανώτερα σε ανώτερα πολλαπλάσια. Το ηχητικό αποτέλεσμα στην θέση ακρόασης των ανώτερων, επηρεάζεται έντονα από τα στάσιμα των άλλων διαστάσεων, τα SBIR, την τοποθέτηση, τις επιπλώσεις, ακόμα και την υφή όλων των υλικών του δωματίου. Η απάντηση είναι λοιπόν ιδιαίτερη για κάθε διαφορετική περίπτωση, αλλά κατά κανόνα αντιμετωπίσιμη

Ta 123Ηz δεν διεγείρονται για ύψος γούφερ γύρω στα 70cm (το 1/4 του ύψους), κάτι που κατά κανόνα συμβαίνει λίγο-πολύ κατά προσέγγιση στα περισσότερα ηχεία. Διεγείρονται όμως από τα σαμπ, ή από γούφερ στο κάτω μέρος ηχειου δαπέδου.

Τα 62Hz είναι τα δύσκολα της ιστορίας, γιατί ενεργοποιούνται τόσο από τα σαμπ, όσο και από τα γούφερ των ηχείων (τόσο πιο αισθητά, όσο χαμηλότερα βρίσκεται το κέντρο του μεγαφώνου από τα ~90cm).

Ολα τα στάσιμα ύψους είναι έντονα στην περιοχή των ηχείων και των σαμπ. Το τι απομένει στην θέση ακρόασης διαφοροποιείται και επηρεάζεται από τις υπολοιπες ανακλάσεις, αλλά τα 62Hz παραμένουν δύσκολα και δυστυχώς αναίσθητα σε απορροφητικές διατάξεις λογικών διαστάσεων.

Θα΄λεγα λοιπόν οτι τα προβλήματα θα ήταν ίδιας φιλοσοφίας για κάθε ύψος ταβανιού, αλλά σε διαφορετικές συχνότητες. Για ένα ταβάνι στα 3,60μ πχ, αυτές θα ήσαν τα 48Ηz και τα 96Hz (και ναι, αυτό ίσως βόλευε κι'όλας σε ένα βαθμό τα δίδρομα με πεντάιντσα)
 

Μηνύματα
466
Reaction score
805
Αρα δεν πρόκειται για ψηλοτάβανη κατασκευή όπως τα παλιά τα χρόνια.
Και όπως κατά κανόνα γίνεται σήμερα, το 2,80 είναι μικρό, και σε πετάει έξω από σχεδόν όλα τα διάφορα σετ "ιδανικών" αναλογιών διαστάσεων δωματίου, εκτός αν και το δωμάτιο είναι μικρό συνολικά.
Αυτό δεν είναι μεγάλο πρόβλημα για τις συχνότητες πέραν του μπάσου, γιατί αντιμετωπίζεται με κατάλληλη τοποθέτηση και λίγη φροντίδα.

Για τις χαμηλές τώρα:
Το 2,80 δίνει ένα πρώτο στάσιμο ύψους στα 62Hz, το επόμενο στα 123Ηz, και μερικά ανώτερα σε ανώτερα πολλαπλάσια. Το ηχητικό αποτέλεσμα στην θέση ακρόασης των ανώτερων, επηρεάζεται έντονα από τα στάσιμα των άλλων διαστάσεων, τα SBIR, την τοποθέτηση, τις επιπλώσεις, ακόμα και την υφή όλων των υλικών του δωματίου. Η απάντηση είναι λοιπόν ιδιαίτερη για κάθε διαφορετική περίπτωση, αλλά κατά κανόνα αντιμετωπίσιμη

Ta 123Ηz δεν διεγείρονται για ύψος γούφερ γύρω στα 70cm (το 1/4 του ύψους), κάτι που κατά κανόνα συμβαίνει λίγο-πολύ κατά προσέγγιση στα περισσότερα ηχεία. Διεγείρονται όμως από τα σαμπ, ή από γούφερ στο κάτω μέρος ηχειου δαπέδου.

Τα 62Hz είναι τα δύσκολα της ιστορίας, γιατί ενεργοποιούνται τόσο από τα σαμπ, όσο και από τα γούφερ των ηχείων (τόσο πιο αισθητά, όσο χαμηλότερα βρίσκεται το κέντρο του μεγαφώνου από τα ~90cm).

Ολα τα στάσιμα ύψους είναι έντονα στην περιοχή των ηχείων και των σαμπ. Το τι απομένει στην θέση ακρόασης διαφοροποιείται και επηρεάζεται από τις υπολοιπες ανακλάσεις, αλλά τα 62Hz παραμένουν δύσκολα και δυστυχώς αναίσθητα σε απορροφητικές διατάξεις λογικών διαστάσεων.

Θα΄λεγα λοιπόν οτι τα προβλήματα θα ήταν ίδιας φιλοσοφίας για κάθε ύψος ταβανιού, αλλά σε διαφορετικές συχνότητες. Για ένα ταβάνι στα 3,60μ πχ, αυτές θα ήσαν τα 48Ηz και τα 96Hz (και ναι, αυτό ίσως βόλευε κι'όλας σε ένα βαθμό τα δίδρομα με πεντάιντσα)
Σε ευχαριστώ για την πολύ κατατοπιστική απάντηση. Συνεπώς, απ' ό,τι καταλαβαίνω, μια μείωση 10 εκ. καμία αισθητή διαφορά δεν κάνει. Δυστυχώς όλα τα νέα κτίσματα τα σχεδίαζαν χαμηλοτάβανα, για να κερδηθούν τα έξτρα μέτρα που έδινε ο ΝΟΚ, ωστόσο στη δική μου περίπτωση και χαμηλό έγινε (λογικά θα μείνει και λιγότερο από 2.75) και τα bonus έχασα λόγω της κατάργησής τους.
Το δωμάτιο δεν είναι μικρό (ήθελα να κάνω το living room αίθουσα ακρόασης), οπότε μπαίνω σε σκέψεις να στήσω το κυρίως σύστημα σε χώρο του υπογείου.
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.614
Reaction score
2.261
Μισό!
Δεν κατάλαβες, δεν θεωρώ, ΙΜΗΟ τουλάχιστον, τα σετ ιδανικών αναλογιών καθόλου περιοριστικά (αρκεί να μην είναι όλες οι διαστάσεις ακριβή πολλαπλάσια η μία της άλλης), ώστε να αναγκαστείς να πας σε μικρό δωμάτιο.
Ισα-ίσα, το μικρό δωμάτιο εισάγει ένα πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα: πολύ μικρές καθυστερήσεις άφιξης των πρώτων ανακλάσεων, που βλάπτουν έντονα την εικόνα και την ρεαλιστικότητα.
Το δε μεγαλύτερο δωμάτιο εννιά στις δέκα φορές υπερτερεί στην απόδοση του μπάσου
 

Μηνύματα
5.430
Reaction score
6.580
Τι υπογειολαγνεια ειναι αυτη ;; :D
Φτιαξε το στο χωρο που εισαι , να ειναι λειτουργικο και ευχαριστο, προσαρμοσε τα ιδανικα ηχεια στο χωρο και οπου βολευουν εσενα κυριως και ολα γινονται.
Ολοι οι χωροι καπου εχουν θεματα , ποιος σου ειπε οτι τα υπογεια ειναι καλυτερα ;
 

Μηνύματα
184
Reaction score
160
Αρα δεν πρόκειται για ψηλοτάβανη κατασκευή όπως τα παλιά τα χρόνια.
Και όπως κατά κανόνα γίνεται σήμερα, το 2,80 είναι μικρό, και σε πετάει έξω από σχεδόν όλα τα διάφορα σετ "ιδανικών" αναλογιών διαστάσεων δωματίου, εκτός αν και το δωμάτιο είναι μικρό συνολικά.
Αυτό δεν είναι μεγάλο πρόβλημα για τις συχνότητες πέραν του μπάσου, γιατί αντιμετωπίζεται με κατάλληλη τοποθέτηση και λίγη φροντίδα.

Για τις χαμηλές τώρα:
Το 2,80 δίνει ένα πρώτο στάσιμο ύψους στα 62Hz, το επόμενο στα 123Ηz, και μερικά ανώτερα σε ανώτερα πολλαπλάσια. Το ηχητικό αποτέλεσμα στην θέση ακρόασης των ανώτερων, επηρεάζεται έντονα από τα στάσιμα των άλλων διαστάσεων, τα SBIR, την τοποθέτηση, τις επιπλώσεις, ακόμα και την υφή όλων των υλικών του δωματίου. Η απάντηση είναι λοιπόν ιδιαίτερη για κάθε διαφορετική περίπτωση, αλλά κατά κανόνα αντιμετωπίσιμη

Ta 123Ηz δεν διεγείρονται για ύψος γούφερ γύρω στα 70cm (το 1/4 του ύψους), κάτι που κατά κανόνα συμβαίνει λίγο-πολύ κατά προσέγγιση στα περισσότερα ηχεία. Διεγείρονται όμως από τα σαμπ, ή από γούφερ στο κάτω μέρος ηχειου δαπέδου.

Τα 62Hz είναι τα δύσκολα της ιστορίας, γιατί ενεργοποιούνται τόσο από τα σαμπ, όσο και από τα γούφερ των ηχείων (τόσο πιο αισθητά, όσο χαμηλότερα βρίσκεται το κέντρο του μεγαφώνου από τα ~90cm).

Ολα τα στάσιμα ύψους είναι έντονα στην περιοχή των ηχείων και των σαμπ. Το τι απομένει στην θέση ακρόασης διαφοροποιείται και επηρεάζεται από τις υπολοιπες ανακλάσεις, αλλά τα 62Hz παραμένουν δύσκολα και δυστυχώς αναίσθητα σε απορροφητικές διατάξεις λογικών διαστάσεων.

Θα΄λεγα λοιπόν οτι τα προβλήματα θα ήταν ίδιας φιλοσοφίας για κάθε ύψος ταβανιού, αλλά σε διαφορετικές συχνότητες. Για ένα ταβάνι στα 3,60μ πχ, αυτές θα ήσαν τα 48Ηz και τα 96Hz (και ναι, αυτό ίσως βόλευε κι'όλας σε ένα βαθμό τα δίδρομα με πεντάιντσα)
Δεν είναι καλύτερα σε αυτές τις περιπτώσεις να γίνει κάποια επέμβαση στο ταβάνι με μια ψευδοροφή οδοντωτού τύπου ή κάποια diffuser με τα γνωστά ξύλινα πάνελ ;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.741
Reaction score
142.733
Ισα-ίσα, το μικρό δωμάτιο εισάγει ένα πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα: πολύ μικρές καθυστερήσεις άφιξης των πρώτων ανακλάσεων, που βλάπτουν έντονα την εικόνα και την ρεαλιστικότητα.
Σωστά.

Χρειάζεται ένα χρονικό "παράθυρο" κενό ανακλασεων, που δυσκολεύει να επιτευχθεί όσο μικραίνει ο χώρος, οπότε μικραίνουν οι αποστάσεις των πρώτων ανακλασεων, άρα μικραίνει ο χρόνος που αυτές φτάνουν σε εμάς.

Μας ενδιαφέρει όχι μόνον η ισχύς της κάθε πρώτης ανάκλασης, που περιορίζεται σημαντικά με scattering (πες διάχυση), αλλά και ο χρόνος άφιξής της, ώστε να μην εμπλέκεται αυτή με την άμεση ακτινοβολία του ηχείου, να μπορεί να ξεχωρίσει από το ανθρώπινο αυτί.

Για να λυθεί αυτό το σημαντικό πρόβλημα, απαιτείται είτε σημαντικό toe in / cross firing των δορυφόρων, ώστε να μεγαλώσει το μήκος της πρώτης ανάκλασης που θα φτάσει σε εμάς, είτε/και σημαντική ηχοαπορρόφηση στα σημεία πρώτης ανάκλασης.


ΥΓ. Για τα στάσιμα πέριξ των 60 κύκλων, χρειάζεται φραγή των μπας ριφλεξ των δορυφόρων, διότι συνήθως εκεί κάπου βαράνε.
Για τα στάσιμα πέριξ στα 120, χρειάζεται προσεκτική επιλογή και τοποθέτηση δορυφόρων, ώστε το ύψος του γουφερ να είναι τέτοιο, ώστε να μην βαράει εκεί ο χώρος.
Για όλα τα προβλήματα κάτω των 80 κύκλων, χρειάζονται πολλαπλά σαμπ, σωστά τοποθετημένα.
Στην τοποθέτηση των σαμπ, θα πρέπει να αποφευχθούν οι θέσεις που διεγείρουν σημαντικά τους ρυθμούς του δωματίου, όσο αυτό είναι εφικτό.
Οι λύσεις σε ακραίες περιπτώσεις, είναι πολύπλοκες, από ενεργή απορρόφηση μέχρι DBA κλπ.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.741
Reaction score
142.733
Οι μεγάλοι χώροι, είναι ευχή και κατάρα μαζί.

Σαφώς κερδίζουν εκ των πραγμάτων, διότι έχουν μεγάλες αποστάσεις, μεγάλες διαδρομές της άμεσης, άρα μείωση της ισχύος της άμεσης και μόνον από την απόσταση (-6dB σε κάθε διπλασιασμό), αλλά έχουν και το χρονικό παράθυρο κενού ανακλασεων εκ των πραγμάτων, και βεβαίως κερδίζουν στο μπάσο, όπου οι ρυθμοί του δωματίου πάνε πολύ χαμηλά, όπου είτε δε μας ενδιαφέρει καν, είτε είναι και θεμιτή μια ενίσχυση (παίζει και στα όρια των υποήχων).

Κατάρα όμως, διότι για να γεμίσουν οι μεγάλοι χώροι με μπάσο, ιδίως με μπάσο πίεσης, θέλουν ένα σκασμό λεφτά σε μεγάλα μεγάφωνα και οδήγηση αυτών, ενώ αντιθέτως, πολύ ευκολότερα και οικονομικότερα γεμίζεις με ισχυρότατο μπάσο ένα μικρού όγκου δωμάτιο. Σε μεγάλο δωμάτιο, ακόμα και πολύ μεγάλα ηχεία "χάνονται", δεν επαρκούν, είναι πρόβλημα. Και θέλει μεγάλη αυτοσυγκράτηση για "σχετικά μικρή" απόσταση ακρόασης σε μεγάλο χώρο, δεν έρχεται εύκολα κάτι τέτοιο.

Είναι ακριβό χόμπι ο ήχος σε μεγάλο δωμάτιο.
Πολύ ακριβό.
 

Μηνύματα
184
Reaction score
160
Στις κινηματογραφικές αίθουσες για την κάλυψη των χαμηλών συχνοτήτων (20-80 Hz) συνήθως τοποθετούνται από 4 έως 8 subwoofer 18¨ με ισχύ ανά μονάδα 600-800 watt. Ο στόχος σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές είναι τα 112 db max SPL στα 2/3 της αίθουσας
 

Μηνύματα
705
Reaction score
1.325
Οι μεγάλοι χώροι, είναι ευχή και κατάρα μαζί.

Σαφώς κερδίζουν εκ των πραγμάτων, διότι έχουν μεγάλες αποστάσεις, μεγάλες διαδρομές της άμεσης, άρα μείωση της ισχύος της άμεσης και μόνον από την απόσταση (-6dB σε κάθε διπλασιασμό), αλλά έχουν και το χρονικό παράθυρο κενού ανακλασεων εκ των πραγμάτων, και βεβαίως κερδίζουν στο μπάσο, όπου οι ρυθμοί του δωματίου πάνε πολύ χαμηλά, όπου είτε δε μας ενδιαφέρει καν, είτε είναι και θεμιτή μια ενίσχυση (παίζει και στα όρια των υποήχων).

Κατάρα όμως, διότι για να γεμίσουν οι μεγάλοι χώροι με μπάσο, ιδίως με μπάσο πίεσης, θέλουν ένα σκασμό λεφτά σε μεγάλα μεγάφωνα και οδήγηση αυτών, ενώ αντιθέτως, πολύ ευκολότερα και οικονομικότερα γεμίζεις με ισχυρότατο μπάσο ένα μικρού όγκου δωμάτιο. Σε μεγάλο δωμάτιο, ακόμα και πολύ μεγάλα ηχεία "χάνονται", δεν επαρκούν, είναι πρόβλημα. Και θέλει μεγάλη αυτοσυγκράτηση για "σχετικά μικρή" απόσταση ακρόασης σε μεγάλο χώρο, δεν έρχεται εύκολα κάτι τέτοιο.

Είναι ακριβό χόμπι ο ήχος σε μεγάλο δωμάτιο.
Πολύ ακριβό.
Καλημέρα, πόσο μεγάλος πρέπει να είναι ο χώρος για να θεωρείται μεγάλος ; Στο περίπου ποια είναι τα όρια των διαστάσεων, μικρού - μεγάλου χώρου ;
Εαν δεν κάνω λάθος στην βιβλιογραφία όταν αναφέρονται μεγάλα δωμάτια, εννοούν μεγάλες αίθουσες ενώ τα τυπικά δικά μας δωμάτια θεωρούνται μικρά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.741
Reaction score
142.733
Σωστά, όλα τα "δωμάτια" ανήκουν στους "μικρούς οικιακούς χώρους" όσον αφορά τα δεδομένα της ακουστικής "μεγάλων χώρων", που αφορούν θέατρα και μεγάλες γνωστές αίθουσες κλασικής μουσικής.

Στους "μεγάλους χώρους" με δεδομένα ακουστικής, έχουμε αληθή αντήχηση. Εκεί, οι χρόνοι αντήχησης είναι η ομορφιά τους για λάιβ ορχήστρα.

Στους "μικρούς χώρους" (οικιακούς), με δεδομένα ακουστικής, αληθής αντήχηση δεν υπάρχει. Υπάρχει χρόνος μείωσης ισχύος ανακλασεων.

Αληθή αντήχηση έχεις πχ σε φαράγγια, μιλάμε για echo. Αυτή είναι η αντήχηση.

Ωστόσο, μέσα στα όρια των "μικρών οικιακών χώρων" μπορούμε να διακρίνουμε 3 κατηγορίες δωματίων:

1. Πολύ μικρούς οικιακούς χώρους, από 9 τμ (δωμάτιο 3*3) έως ας πούμε 20-25τμ.

2. Τυπικούς "ευρύχωρους" οικιακούς χώρους, από πχ 25-30 τμ έως 45-50 τμ (στα 50 αγγίζει τα όρια του μεγάλου οικιακού χώρου)

3. Μεγάλους οικιακούς χώρους, >50τμ, έως πχ 100τμ (από κει και πάνω είναι μάλλον κινηματογράφος ή καμία τρελή έπαυλη).

Οι διαφορές που ανέπτυξα παραπάνω, αφορούν τους μεγάλους οικιακούς χώρους σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες αυτών.

Προσωπικά θεωρώ ως καλύτερο συμβιβασμό τη δεύτερη κατηγορία οικιακών χώρων.

Σαφώς θα προτιμούσα (για λόγους απόδοσης) μεγάλο οικιακό χώρο, πχ ένα 8*10 δωμάτιο (να'τα τα 80τμ) με τουλάχιστον 3,5μ ύψος, αλλά το κοστολόγιο για να γεμίσεις τέτοιο χώρο είναι αστρονομικό, ενώ και το σπίτι που θα έχει τέτοιο χώρο μόνο για dedicated χρήση AV θα είναι σίγουρα στην πολύ υψηλή κατηγορία τιμής.


Όχι μόνον ο ήχος, αλλά και η εικόνα κοστίζει πάρα πολύ σε μεγάλους οικιακούς χώρους, θέλει πολύ μεγάλο πανί, ισχυρό προβολέα για τέτοιο μέγεθος εικόνας, κλπ.

Σε μεσαίο οικιακό χώρο, είσαι οκ με ένα τυπικό προβολέα, χωρίς ακρότητες, ενώ σε μικρό οικιακό χώρο, τηλεόραση και τέλος.

Το κοστολόγιο για όλα, ανεβαίνει λογαριθμικά όσο μεγαλώνει το μέγεθος του δωματίου.
 
Last edited:

Μηνύματα
18.792
Reaction score
22.482
Καλημέρα, πόσο μεγάλος πρέπει να είναι ο χώρος για να θεωρείται μεγάλος ; Στο περίπου ποια είναι τα όρια των διαστάσεων, μικρού - μεγάλου χώρου ;
Εαν δεν κάνω λάθος στην βιβλιογραφία όταν αναφέρονται μεγάλα δωμάτια, εννοούν μεγάλες αίθουσες ενώ τα τυπικά δικά μας δωμάτια θεωρούνται μικρά.
Επαγγελματικά απο άποψη ακουστικής και όχι τι νομίζει ο καθένας μας ή τι του φαίνεται για "μεγάλος" χώρος .... το όριο (μικρότερο) της αλλαγής απο το να ονομαστεί ένας χώρος μεγάλος είναι αυτός της (μιας μεγάλης) σχολικής αίθουσας (και πάνω φυσικά) και με ύψος ταβανιού 3.5 μέτρα αλλά καλύτερα και όχι πανω απο 4.5. Σαν πιο συμβιβαστική λύση μετά είναι ένας χώρος 10 Χ 8 μέτρα όπως λέει ο Ear παραπάνω. Δηλαδή δύο διαστάσεις τουλάχιστον στα 10 μέτρα (ή έστω η μια διάσταση απο τις δύο τουλάχιστον να τα πλησιάζει).
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.741
Reaction score
142.733
Σωστά.

Τα 10μ της μιας διάστασης είναι το όριο για να θεωρώ και γω έναν οικιακό χώρο ως "μεγάλο".

Στην παρούσα κατάσταση του χώρου που διαθέτω, αν και περί τα 35τμ, "κλέβω εκκλησία" γιατί η μία πραγματική διάσταση στο χώρο μου (όχι η ψεύτικη γυψοσανιδούλα που χώρισα το δωμάτιο) είναι πρακτικά στα 10μ (και το πλάτος είναι στα 6,5).

Όποτε, στο μπάσο, το δωμάτιο των 35τμ συμπεριφέρεται σα να είναι δωμάτιο 65 τμ (έχω Ρυθμό στους 16-17 κύκλους)..

Και 3,1μ πραγματικό ύψος, άσε τη γυψοσανίδα. 😎


ΥΓ.😁🤣😂

Έχει πλάκα το waveforming, όπου δηλώνεις τις διαστάσεις του δωματίου, και μετά τις μετρήσεις που κάνει, βρίσκει τον πρώτο Ρυθμό, και φτιάχνει μπάσο πίεσης κάτω από τη συχνότητα αυτού του Ρυθμού, δηλαδή σταματάει να ακυρώνει με την πίσω συστοιχία σαμπ, και τα χρησιμοποιεί όλα μαζί για μπάσο πίεσης. Εμένα, ασχέτως των διαστάσεων που δηλώνω (5,5*6,5) βρίσκει αυτόματα τους 17 κύκλους. 😁🤣😂
 
Last edited:

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.637
Reaction score
29.239
3. Μεγάλους οικιακούς χώρους, >50τμ, έως πχ 100τμ (από κει και πάνω είναι μάλλον κινηματογράφος ή καμία τρελή έπαυλη).
Γι αυτό σου άρεσε ο χώρος μου . 70 τμ, με το χωλ πάει στα 82 περίπου.
 


Μηνύματα
18.792
Reaction score
22.482
Αρα δεν πρόκειται για ψηλοτάβανη κατασκευή όπως τα παλιά τα χρόνια.
Και όπως κατά κανόνα γίνεται σήμερα, το 2,80 είναι μικρό, και σε πετάει έξω από σχεδόν όλα τα διάφορα σετ "ιδανικών" αναλογιών διαστάσεων δωματίου, εκτός αν και το δωμάτιο είναι μικρό συνολικά.
Αυτό δεν είναι μεγάλο πρόβλημα για τις συχνότητες πέραν του μπάσου, γιατί αντιμετωπίζεται με κατάλληλη τοποθέτηση και λίγη φροντίδα.

Για τις χαμηλές τώρα:
Το 2,80 δίνει ένα πρώτο στάσιμο ύψους στα 62Hz, το επόμενο στα 123Ηz, και μερικά ανώτερα σε ανώτερα πολλαπλάσια. Το ηχητικό αποτέλεσμα στην θέση ακρόασης των ανώτερων, επηρεάζεται έντονα από τα στάσιμα των άλλων διαστάσεων, τα SBIR, την τοποθέτηση, τις επιπλώσεις, ακόμα και την υφή όλων των υλικών του δωματίου. Η απάντηση είναι λοιπόν ιδιαίτερη για κάθε διαφορετική περίπτωση, αλλά κατά κανόνα αντιμετωπίσιμη

Ta 123Ηz δεν διεγείρονται για ύψος γούφερ γύρω στα 70cm (το 1/4 του ύψους), κάτι που κατά κανόνα συμβαίνει λίγο-πολύ κατά προσέγγιση στα περισσότερα ηχεία. Διεγείρονται όμως από τα σαμπ, ή από γούφερ στο κάτω μέρος ηχειου δαπέδου.

Τα 62Hz είναι τα δύσκολα της ιστορίας, γιατί ενεργοποιούνται τόσο από τα σαμπ, όσο και από τα γούφερ των ηχείων (τόσο πιο αισθητά, όσο χαμηλότερα βρίσκεται το κέντρο του μεγαφώνου από τα ~90cm).

Ολα τα στάσιμα ύψους είναι έντονα στην περιοχή των ηχείων και των σαμπ. Το τι απομένει στην θέση ακρόασης διαφοροποιείται και επηρεάζεται από τις υπολοιπες ανακλάσεις, αλλά τα 62Hz παραμένουν δύσκολα και δυστυχώς αναίσθητα σε απορροφητικές διατάξεις λογικών διαστάσεων.

Θα΄λεγα λοιπόν οτι τα προβλήματα θα ήταν ίδιας φιλοσοφίας για κάθε ύψος ταβανιού, αλλά σε διαφορετικές συχνότητες. Για ένα ταβάνι στα 3,60μ πχ, αυτές θα ήσαν τα 48Ηz και τα 96Hz (και ναι, αυτό ίσως βόλευε κι'όλας σε ένα βαθμό τα δίδρομα με πεντάιντσα)
Το να είναι όμως χαμηλά τα γούφερ στο ηχείο (ή να έχεις down firing port) είναι πολυ καλό για το first reflection και απο που αρχίζει. Οι διαφορές είναι σχετικά μεγάλες.

Εδω μπορεί κάποιος να πειραματιστεί παίρνοντας μια ιδέα για τις διαφορές που προκύπτουν.

 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.637
Reaction score
29.239
Τι ύψος έχεις? Είναι νταξ αναλογικά με τις άλλες διαστάσεις?
3 μέτρα έχω, μπορεί και κανά 2 πόντους λιγώτερο.
5,5 πλάτος με 12 μήκος , και το Γ της τραπεζαρίας, και το τεράγωνο σχεδόν του χωλ της εισόδου.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.579
Μηνύματα
3.016.416
Members
38.463
Νεότερο μέλος
jimarasm
Top