Αυτόνομα αυτοκίνητα

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.561
Reaction score
32.553
Δες το video με την EQS και τις 40 διορθώσεις πορείας σε μια διαδρομή. Luxury. :biggrin:
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.722
Reaction score
89.582
Ξαναλέω, δεν έχεις καταλάβει τι είναι το Luxury. Έχεις δώσει δικό σου (αυθαίρετο) ορισμό, ο οποίος δεν είναι αποδεκτός στον ειδικό τύπο, και σίγουρα από κανέναν που έχει αντίστοιχο αυτοκίνητο.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.561
Reaction score
32.553
Αλλάζουν οι καιροί. Στην Ελλάδα θα πάρει χρόνια. Όπως όλα.
 



melina

Cargo 200
Μηνύματα
24.791
Reaction score
44.817
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.722
Reaction score
89.582
Θέλουν πολύ δουλειά ακόμα για να ξεπεράσουν τον σωστό οδηγό.
Κάτσε να αρχίσουν να μπαίνουν πολλοί πελάτες, μη οπαδοί, σε πολλά χιλιόμετρα, τι έχουν να δουν τα μάτια μας. Και το προχτεσινό με το phantom braking πολύ επικίνδυνο.
Σημειώστε: οι πρώτες μέρες ήταν αποκλειστικά για fanboys :tongue:, με πρόσκληση.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
24.791
Reaction score
44.817
Θέλουν πολύ δουλειά ακόμα για να ξεπεράσουν τον σωστό οδηγό.
Κάτσε να αρχίσουν να μπαίνουν πολλοί πελάτες, μη οπαδοί, σε πολλά χιλιόμετρα, τι έχουν να δουν τα μάτια μας. Και το προχτεσινό με το phantom braking πολύ επικίνδυνο.
Σημειώστε: οι πρώτες μέρες ήταν αποκλειστικά για fanboys :tongue:, με πρόσκληση.
Αυτό που μου τράβηξε την προσοχή σε αυτό ήταν ένα σχόλιο που διάβασα κάπου ότι ενώ υπάρχει συνοδηγός για λόγους ασφάλειας σε αυτή τη δοκιμαστική περίοδο δεν έχουν βάλει ένα φυσικό κουμπί να το πατήσει για ακινητοποίηση (κλασσική σχεδίαση σε όλα τα μηχανήματα το μεγάλο κόκκινο κουμπί που το χτυπάς σε κατάσταση κινδύνου/πανικού) αλλά πρέπει να πατήσει κάπου πάνω στην touch οθόνη.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.561
Reaction score
32.553
Αν ήθελαν κουμπί θα έβαζαν οποιοδήποτε από αυτά που έχει η πόρτα. Δεν χρειάζεται red button. Προγραμματίζει τα κουμπιά όπως θέλει.

Η Κυριακή ήταν μόνο για όσους έλαβαν πρόσκληση δύο μέρες πριν ώστε να προγραμματίσουν το ταξίδι τους. Άλλοι λένε για 15 άτομα άλλοι για 20. Κάπου εκεί ήταν. Από Tesla δεν θα ήταν πάνω από 15. Από Δευτέρα έχουν λάβει και άλλοι πρόσκληση. Δεν είναι όλοι οπαδοί ή μέτοχοι. Ούτε την Κυριακή ήταν. Έξω από το Austin υπάρχει κλειστός χώρος γεμάτος Model Y Robotaxis. Άγνωστο πότε θα βγουν.

Έγιναν και άλλα λάθη στο λανσάρισμα. Κάποια μικρά κάποια μεγαλύτερα. Θα εκπαιδευτεί και θα μάθει. Για τις κούρσες που έγιναν είναι πολύ λίγα. Η συγκεκριμένη με το phantom braking έκανε πάνω από 10 διαδρομές και μόνο σε αυτή είχε θέμα. Άλλος έκανε 45 χωρίς το παραμικρό θέμα.
Το λανσάρισμα ήταν επιτυχημένο θα έλεγα. Αντί να ψάχνουμε τα αρνητικά που ήταν δεδομένο ότι θα είχε κάποια (το είχα γράψει), είναι πολύ καλύτερο να χαιρόμαστε με την εξέλιξη. Η αυτόνομη οδηγηση ήρθε για να μείνει. Και θα εξαπλωθεί. Είναι αναπόφευκτο.

Ηaters gonna hate.
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
4.069
Reaction score
8.960
Το λανσάρισμα ήταν επιτυχημένο θα έλεγα. Αντί να ψάχνουμε τα αρνητικά που ήταν δεδομένο ότι θα είχε κάποια (το είχα γράψει), είναι πολύ καλύτερο και να χαιρόμαστε με την εξέλιξη. Η αυτόνομη οδηγηση ήρθε για να μείνει. Και θα εξαπλωθεί. Είναι αναπόφευκτο.
Άλλο το ένα που λες (ότι η αυτόνομη οδήγηση ήρθε για να μείνει και θα εξαπλωθεί και αν χαιρόμαστε για αυτό) και άλλο το άλλο (πόσο καλά τα πήγαν τα Tesla robotaxi στο λανσάρισμά τους), μην τα συγχέεις.

Εγώ με όσα έχω διαβάσει εδώ μέσα, δηλαδή ότι:
α) Η Tesla έχει "γράψει" εκατομμύρια χιλιόμετρα ήδη με τις διάφορες μορφές FSD με απίστευτα καλά στατιστικά, 10 φορές καλύτερα από τον μέσο οδηγό και δεν ξέρω τι άλλο
β) Το software που φοράνε τα robotaxi είναι κάτι εντελώς άλλο και σούπερ γουάου και πολύ καλύτερο από το "απλό" FSD, δηλαδή ξέρω γω 50 φορές καλύτερο από τον μέσο οδηγό

θα περίμενα σε μερικές εκατοντάδες διαδρομές που έγιναν κατά το λανσάρισμα να μην προκύψει απολύτως κανένα πρόβλημα και όχι "κάποια". Και αν προκύψει κάποιο πρόβλημα να είναι ιδιαίτερα σπάνια περίπτωση που θα συμβαίνει κάθε πόσες δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα.

Γιατί όχι, ένας "οδηγός" που θέλει να θεωρείται απολύτως top δεν δικαιολογείται να λέμε ότι "ε, έκανε 200 διαδρομές, δεν θα έκανε και 10 βλακείες;". Όχι, ένας απολύτως top οδηγός δεν θα κάνει 10 βλακείες στις 200 διαδρομές (ή όποια ήταν τα στατιστικά του λανσαρίσματος).

Εγώ δεν λέω ότι η Tesla τα πήγε "άσχημα". Λέω ότι δεν ανταποκρίθηκε στο hype.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.722
Reaction score
89.582
Άλλο το ένα που λες (ότι η αυτόνομη οδήγηση ήρθε για να μείνει και θα εξαπλωθεί και αν χαιρόμαστε για αυτό) και άλλο το άλλο (πόσο καλά τα πήγαν τα Tesla robotaxi στο λανσάρισμά τους), μην τα συγχέεις.

Εγώ με όσα έχω διαβάσει εδώ μέσα, δηλαδή ότι:
α) Η Tesla έχει "γράψει" εκατομμύρια χιλιόμετρα ήδη με τις διάφορες μορφές FSD με απίστευτα καλά στατιστικά, 10 φορές καλύτερα από τον μέσο οδηγό και δεν ξέρω τι άλλο
β) Το software που φοράνε τα robotaxi είναι κάτι εντελώς άλλο και σούπερ γουάου και πολύ καλύτερο από το "απλό" FSD, δηλαδή ξέρω γω 50 φορές καλύτερο από τον μέσο οδηγό

θα περίμενα σε μερικές εκατοντάδες διαδρομές που έγιναν κατά το λανσάρισμα να μην προκύψει απολύτως κανένα πρόβλημα και όχι "κάποια". Και αν προκύψει κάποιο πρόβλημα να είναι ιδιαίτερα σπάνια περίπτωση που θα συμβαίνει κάθε πόσες δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα.

Γιατί όχι, ένας "οδηγός" που θέλει να θεωρείται απολύτως top δεν δικαιολογείται να λέμε ότι "ε, έκανε 200 διαδρομές, δεν θα έκανε και 10 βλακείες;". Όχι, ένας απολύτως top οδηγός δεν θα κάνει 10 βλακείες στις 200 διαδρομές (ή όποια ήταν τα στατιστικά του λανσαρίσματος).

Εγώ δεν λέω ότι η Tesla τα πήγε "άσχημα". Λέω ότι δεν ανταποκρίθηκε στο hype.
Ε ναι, αυτό λέμε. Ότι είναι παπατζής.
 



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.561
Reaction score
32.553
Έχω δει πάρα πολλά videos από τα robotaxis. Και κάποια live μάλιστα. Έχω δει επίσης πάρα πάρα πολλά με Supervised FSD. Έχω διαβάσει ελάχιστα που σπέρνουν μόνο χολή καθώς δεν καταλαβαίνουν Χριστό τι βλέπουν και τι συμβαίνει. Οι δε "αναλυτές" είναι οι χειρότεροι όλων. Καλά τους τα χώνει ο Munro. Ξέρει πολύ καλά τι λέει όπως φαίνεται. Κρατούσα λίγο πίσω όσο τον παρακολουθούσα τόσο καιρό, αλλά πλέον καταλαβαίνω πόσο δίκιο έχει.

Εκτός από το περιστατικό που ανέβασε ο Melina, το οποίο ήταν και το μοναδικό που χρειάστηκε επέμβαση από τον υπάλληλο, άλλο ένα περιστατικό είναι σημαντικό καθώς σταμάτησε στην μέση του δρόμου, έκανε μόνο του disengage. Στα υπόλοιπα (εκτός του phantom braking) έκανε ότι θα έκανε και ένας οδηγός. Έκανε παραβάσεις λένε πηγαίνοντας με 39 αντί 35. Ναι, πήγαινε με όσο πήγαιναν και τα υπόλοιπα οχήματα. Όπως κάνει κάθε οδηγός. Δεν τον έπαιρνε (μάλλον) να στρίψει αριστερά και πήγε ευθεία για να στρίψει στο επόμενο. Όπως κάνει κάθε οδηγός. Του κόρναραν λένε όταν το έκανε. Σιγά τα λάχανα που έγινε και θέμα. Σε αυτόν που έγραψε το άρθρο δεν του έχει κορνάρει ποτέ κανένας. Και άλλα άνευ σημασίας.

Το software τα πήγε εξαιρετικά καλά για λανσάρισμα. Αν παρακολουθείς στενά καταλαβαίνεις. Αν περιμένεις να ενημερωθείς από τα media καλή τύχη. Στην ουσία η πραγματικά σοβαρή εκπαίδευση του FSD (όσο αφορά την υπολογιστική ισχύ) ξεκίνησε το 2023 όταν ξεκίνησαν τα πρώτα νευρωνικά δίκτυα. Από τότε η Tesla ΑΙ αναπτύσσεται ασταμάτητα και δεν είναι καθόλου υπερβολή να πει κανείς πως είναι ίσως η μεγαλύτερη ΑΙ εταιρεία.

Τα ιδιωτικά Tesla τρέχουν την 13.2.9 όσο αφορά το Unsupervised FSD, ενώ έχουν να λάβουν update κανένα εξάμηνο. Τα Robotaxis, και σύμφωνα με όσα βγαίνουν δεξιά αριστερά, φοράνε την 13.3. Όσοι ιδιώτες έχουν την 13.2.9 και μπήκαν στα robotaxis είδαν διαφορές προς το καλύτερο. Η καλύτερη version με τις πολύ ανώτερες υπολογιστικές δυνατότητες (4Χ) δεν έχει ανέβει ακόμα στα Robotaxis. Θέλει χρόνο. Έχω γράψει στο παρελθόν και για τα δύο, και τι συμβαίνει.

Οι διαδρομές που έγιναν την Κυριακή δεν ήταν 200 αλλά πολλές παραπάνω. Τα Robotaxis ήταν overbooked και στην εφαρμογή τους έλεγε συχνά πως δεν υπάρχει διαθέσιμο όχημα. Η υπηρεσία ήταν διαθέσιμη 06:00 - 00:00. 18 ώρες. Με 15' μέσο όρο ανά διαδρομή, με την πιθανότητα ότι από τον ενθουσιασμό τους τα πήγαιναν τρένο, και με τους υπολογισμούς τους πως πρέπει να ήταν 15 Robotaxis διαθέσιμα, βγαίνουν 1080 διαδρομές.

Από την επόμενη μέρα η υπηρεσία άνοιγε και για άλλους, πάλι 06:00 - 00:00. Και τώρα που μιλάμε η υπηρεσία είναι ανοιχτή για όποιον είναι εκεί και έχει πρόσβαση στο app. Μόνο ένας που είχε πρόσβαση την Κυριακή (από τους περίπου 20 συνολικά), γνωρίζει άλλους 8 που απέκτησαν πρόσβαση τη Δευτέρα. Μέχρι σήμερα έχουν γίνει χιλιάδες διαδρομές. Πιθανότατα να ξεπεράσουν και τις 5000 μέχρι την άλλη Κυριακή. Το θεωρώ λίγο αλλά ας είναι. Αν υπήρχε κάτι θα είχε βγει.

Είναι πολύ εύκολο για έναν που διαθέτει το app να κάνει πολλές διαδρομές. Καταρχήν το θέλει ο ίδιος. Μετά έχει να πάρει μαζί του ένα μπρος - πίσω τον κάθε φίλο - γνωστό που ήταν εκεί, Και μετά όλους αυτούς τους Tesla fans που είχαν πάει απλά να δουν. Κάποιοι μάλιστα είχαν γράψει στα social media πως όποιος follower είναι στο Austin και θέλει βόλτα την έχει. Υπάρχει κόσμος από Ευρώπη που πήγε εκεί απλά να δει. Κάποιοι τυχεροί έκαναν την βόλτα τους. Για αυτό λέω πως οι 5000 διαδρομές σε μια βδομάδα για μένα είναι λίγες.


Από την άλλη, δεν έχουμε άρθρα για αυτό. Ούτε για όσα δείχνει στο video με άλλα οχήματα της ίδιας εταιρείας.

- - - - - -

Και η άποψη κάποιου μετά από 3 μέρες και 62 διαδρομές με το Tesla Robotaxi. Aπέκτησε πρόσβαση την Τρίτη.

Most surprising discovery: I saw more human driving errors than Robotaxi mistakes. Humans got in wrong lanes 5 times. The Robotaxi never made a bad lane choice once.

Instant ride matching is underrated. No waiting for driver approval or cycling through options. Just immediate connection. Makes the whole experience seamless.

Pedestrian interactions were impressive. The Robotaxi anticipated pedestrian movements and slowed or stopped when needed. Many pedestrians waved thanks without knowing it was self-driving.

The Robotaxi actively avoided unprotected left turns on busy multi-lane streets. Instead it would take a right, then left at the next light to rejoin the road. Safety over speed.

Drop-offs happen away from main roads when possible. The car turns onto side streets near your destination so you’re not opening doors into traffic. Thoughtful design.

Tesla isn’t allowing highway driving yet. Most accidents happen on city streets but most fatalities are on highways. Smart precaution even though Tesla highway tech is proven.

Safety monitor was present and did disengage the system once, when the car attempted highway access.

App connectivity problems on longer rides. Lost ability to pull over or call support on phone but rear screen controls still worked. Needs consistency across interfaces.

Feature request: mid-ride destination changes. Would add flexibility for when plans shift during the journey. Seems like an obvious next step.

The Model Y backseat with panoramic glass roof was surprisingly enjoyable. Driving through tree-lined areas felt open and peaceful. Pure vibes.

Bottom line: it just worked. The technology delivered on its promise. Surprisingly enjoyable experience that exceeded expectations.

The future of transportation is here and it’s better than I expected.

Και δύο διαδρομές

 
Last edited:

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
5.057
Reaction score
11.188
Δεν είναι όλοι οπαδοί ή μέτοχοι. Ούτε την Κυριακή ήταν. Έξω από το Austin υπάρχει κλειστός χώρος γεμάτος Model Y Robotaxis. Άγνωστο πότε θα βγουν.
Ο ορισμός του οπαδού είναι.
Όχι ότι είναι κακό.

Κάτσε να αρχίσουν να μπαίνουν πολλοί πελάτες, μη οπαδοί, σε πολλά χιλιόμετρα, τι έχουν να δουν τα μάτια μας
Αυτό ακριβώς.

Ας το κρίνουμε σαν αυτό που είναι για την ώρα.
Ενα προιον σε δοκιμαστικό στάδιο.
Ούτε φανταστικά τέλειο είναι , ούτε για πέταμα.
Εγώ πολύ αμφιβάλλω και για το αν βρει πελάτες όταν ολοκληρωθεί.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.857
Reaction score
142.978
Εγώ λέω πως είναι πάρα πολύ καλό. Αλλά όχι αυτό που παρουσιάζει η εταιρία.
Θα γίνει, και σχετικά σύντομα.
Σωστά.

Ο λόγος είναι απλός:

Η καλύτερη version με τις πολύ ανώτερες υπολογιστικές δυνατότητες (4Χ) δεν έχει ανέβει ακόμα στα Robotaxis.
Στην παρούσα φάση, είναι απλά model Y, τα φρέσκα. Τίποτα το ιδιαίτερο από σοφτγουερ, απλώς η επόμενη βερσιόν που θα λάβουν όλοι οι κάτοχοι.

Δοκιμάζει το κοινό σοφτγουερ, γιατί αυτό έχει νόημα. Αλλά δεν είναι της παρούσης να εξηγώ.

Κατά τη γνώμη μου, πήγε εξαιρετικά η αρχή της δοκιμαστικής λειτουργίας, περίμενα περισσότερη γκρίνια για δεξερωγωτι σφάλματα, καθώς είναι αρκετά ισχυρή η αντι-Τεσλα κινητικότητα στο διαδίκτυο, και ψάχνουν αφορμές για να ανεβάζουν click bait "άρθρα" γτπκ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.857
Reaction score
142.978
IMHO, όταν τις πρώτες πρώτες μέρες της υπηρεσίας robotaxi με κοινά model Y (κι όχι με το αναμενόμενο αυθεντικό robotaxi που είδαμε στην εκδήλωση της Τέσλα) έχει τέτοια άψογα αποτελέσματα, είναι εκπληκτική, αναπάντεχη επιτυχία.



Προσωπικά, περίμενα πολύ περισσότερο χαμό με διάφορα προβλήματα, λογικό και αναμενόμενο σε κάθε ξεκίνημα.
Και "χαμό", διότι διογκώνουν όσο δε πάει οτιδήποτε βρουν αρνητικό μερικοί μερικοί.

Όποτε..
Αυτό ακριβώς:

Bottom line: it just worked. The technology delivered on its promise. Surprisingly enjoyable experience that exceeded expectations.
 
Last edited:



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.610
Μηνύματα
3.019.566
Members
38.473
Νεότερο μέλος
Shawsounds
Top