Το καφενείο των φιλόζωων

Faidros Barlas

Φρομ δε ρίβερ του δε ση
Μηνύματα
1.033
Reaction score
2.068

Ο Πίτερ Σίνγκερ στον Πρόλογο της «Απελευθέρωσης των ζώων» (1975) υπογραμμίζει την έκπληξη των φανατικών ζωόφιλων συνομιλητών του, καθώς καταβρόχθιζαν τα σάντουιτς με τα αλλαντικά, όταν τους απαντούσε ότι δεν είχε κατοικίδια. Ο φιλόσοφος προσπαθούσε να τους εξηγήσει ότι κύριο μέλημά του ήταν η απαλλαγή των ζώων από τον πόνο και τη δυστυχία, από τις αυθαίρετες διακρίσεις σε βάρος τους και τη βάναυση εκμετάλλευσή τους, διότι θεωρούσε εσφαλμένη την πρόκληση αχρείαστου πόνου σε οποιοδήποτε άλλο πλάσμα. Ο ίδιος δεν «ενδιαφερόταν» για τα ζώα, ούτε τον διακατείχε κάποιο τρελό πάθος για σκύλους ή γάτες. Δεν «αγαπούσε» τα ζώα: επιθυμούσε απλώς οι άνθρωποι να τα αντιμετωπίζουν για αυτό που είναι: ως πλάσματα αισθανόμενα, ευαίσθητα και ανεξάρτητα και όχι ως μέσα για τους σκοπούς τους, όπως εκείνοι είχαν μεταχειριστεί το ζώο του οποίου το κρέας έτρωγαν.

Το «ζώο», όπως και ο νέγρος του Φανόν, είναι μια αυθαίρετη κατασκευή του ανθρώπου, ο οποίος, διαιρώντας τον κόσμο σε μια προσπάθεια να τον προσπελάσει, κατέστησε οντολογικά παγιωμένη αυτήν τη διαίρεση. Αναγκάζουμε τα ζώα να ζουν μαζί μας, στις πόλεις και στα αποστειρωμένα σπίτια μας, τα υποβάλλουμε σε στειρώσεις με το πρόσχημα της φροντίδας τους, αφαιρώντας ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής τους και για να μπορούμε να τα χειριστούμε καλύτερα, τα πηγαίνουμε βόλτα σε μέρη που έχουν κατασκευαστεί για την ικανοποίηση των δικών μας αναγκών· κλείνουμε ένα ζώο φύσει θηρευτή όπως η γάτα στους τέσσερις τοίχους ενός διαμερίσματος, απομακρύνουμε βίαια το σκυλί μας από ό,τι για το ίδιο είναι η ουσία της ζωής, αφού για τα δικά μας αισθητικά κριτήρια θεωρείται ακαθαρσία.
 


Μηνύματα
32.172
Reaction score
27.120
Το «ζώο», όπως και ο νέγρος του Φανόν, είναι μια αυθαίρετη κατασκευή του ανθρώπου, ο οποίος, διαιρώντας τον κόσμο σε μια προσπάθεια να τον προσπελάσει, κατέστησε οντολογικά παγιωμένη αυτήν τη διαίρεση.
ΑΥΤΟ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ.
ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΒΙΟΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ
ΤΟΥΣ ΜΕ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟ ΤΡΟΠΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΕΝΤΕΛΩΣ ΦΑΣΙΣΤΙΚΑ.
ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΔΗΛΑΔΗ...
ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΤΟ ΠΛΕΟΝ ΕΠΕΞΗΓΗΜΑΤΙΚΟ ΗΤΑΝ Η "ΑΒΑΣΤΑΧΤΗ ΕΛΑΦΡΟΤΗΤΑ" ΤΟΥ ΚΟΥΝΤΕΡΑ.
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
10.008
Reaction score
33.924

Ο Πίτερ Σίνγκερ στον Πρόλογο της «Απελευθέρωσης των ζώων» (1975) υπογραμμίζει την έκπληξη των φανατικών ζωόφιλων συνομιλητών του, καθώς καταβρόχθιζαν τα σάντουιτς με τα αλλαντικά, όταν τους απαντούσε ότι δεν είχε κατοικίδια. Ο φιλόσοφος προσπαθούσε να τους εξηγήσει ότι κύριο μέλημά του ήταν η απαλλαγή των ζώων από τον πόνο και τη δυστυχία, από τις αυθαίρετες διακρίσεις σε βάρος τους και τη βάναυση εκμετάλλευσή τους, διότι θεωρούσε εσφαλμένη την πρόκληση αχρείαστου πόνου σε οποιοδήποτε άλλο πλάσμα. Ο ίδιος δεν «ενδιαφερόταν» για τα ζώα, ούτε τον διακατείχε κάποιο τρελό πάθος για σκύλους ή γάτες. Δεν «αγαπούσε» τα ζώα: επιθυμούσε απλώς οι άνθρωποι να τα αντιμετωπίζουν για αυτό που είναι: ως πλάσματα αισθανόμενα, ευαίσθητα και ανεξάρτητα και όχι ως μέσα για τους σκοπούς τους, όπως εκείνοι είχαν μεταχειριστεί το ζώο του οποίου το κρέας έτρωγαν.

Το «ζώο», όπως και ο νέγρος του Φανόν, είναι μια αυθαίρετη κατασκευή του ανθρώπου, ο οποίος, διαιρώντας τον κόσμο σε μια προσπάθεια να τον προσπελάσει, κατέστησε οντολογικά παγιωμένη αυτήν τη διαίρεση. Αναγκάζουμε τα ζώα να ζουν μαζί μας, στις πόλεις και στα αποστειρωμένα σπίτια μας, τα υποβάλλουμε σε στειρώσεις με το πρόσχημα της φροντίδας τους, αφαιρώντας ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής τους και για να μπορούμε να τα χειριστούμε καλύτερα, τα πηγαίνουμε βόλτα σε μέρη που έχουν κατασκευαστεί για την ικανοποίηση των δικών μας αναγκών· κλείνουμε ένα ζώο φύσει θηρευτή όπως η γάτα στους τέσσερις τοίχους ενός διαμερίσματος, απομακρύνουμε βίαια το σκυλί μας από ό,τι για το ίδιο είναι η ουσία της ζωής, αφού για τα δικά μας αισθητικά κριτήρια θεωρείται ακαθαρσία.
Ωωωω! Φαιδριάς και στο καφενείο μας! Οποία τιμή δι ημάς τους ανυποψίαστους.
 



Μηνύματα
19.214
Reaction score
23.202
Εμ, τι θαρρούσες Σταύρο μου! Περιοδεύουμε σήμερα σε όλα τα καφενεία της επικράτειας, τώρα βάλαμε στο στόχαστρο τους ζωόφιλους!
Εμένα μου αρέσουν αυτοί που έχουν τρομερή και μεγάλη ευαισθησία στα ζώα (και εάν υποφέρουν ή πεθαίνουν) και οι ίδιοι δεν τους πειράζει να πεθαίνουν οι άνθρωποι. :D

Πρός το καλό των ζώων και σαν μικρή παρηγορίά για τους ανθρώπους που νοιάζονται και ανησυχούν για τον πόνο που βιώνουν κατά την διάρκεια μιας αρρώστιας (χωρίς πόνο) ή και πόνου ας εχουν υπόψιν τους ότι :

... από Α.Ι. αλλά εγω του είπα τι να πεί καθώς ξέρω περισσότερα απο αυτα που γράφει για το θέμα αλλά το A.I. σε πολλες περιπτώσεις βοηθάει πολυ καλύτερα στο να αναπτυξει και να συνθέσει όλα αυτά που θες να πεις (και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για αυτό τον σκοπό). Εσυ Φιαδρό δνε το χρειάζεσαι το A.I. κάνεις καλύτερη δουλειά χα χα.

Τα ζώα νιώθουν τον πόνο, αλλά όχι με τον ίδιο σύνθετο τρόπο που τον βιώνουν οι άνθρωποι. Η κύρια διαφορά έγκειται στην ψυχολογική και γνωστική διάσταση του πόνου.


Η Βιολογική Βάση του Πόνου (Το κοινό στάδιο)

Όπως και οι άνθρωποι, τα ζώα διαθέτουν ένα νευρικό σύστημα που τους επιτρέπει να αντιλαμβάνονται τον πόνο ως ένα βιολογικό ερέθισμα. Αυτό το στάδιο του πόνου, που ονομάζεται "νευρωνικός", είναι ουσιαστικά η αίσθηση που προκαλείται από την ιστική βλάβη. Εγκεφαλικές περιοχές όπως ο θάλαμος και ο σωματοαισθητικός φλοιός ενεργοποιούνται τόσο στους ανθρώπους όσο και σε πολλά είδη ζώων, στέλνοντας το σήμα του πόνου. Αυτός είναι ο λόγος που ένα σκυλί θα κλαίει όταν πατήσει κάτι αιχμηρό, ή ένας χοίρος θα τσιρίξει όταν τραυματιστεί.


Η Ψυχολογική Βάση του Πόνου (Η διαφορά)

Εδώ βρίσκεται η σημαντική διαφορά. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος, με τον ιδιαίτερα ανεπτυγμένο προμετωπιαίο φλοιό, επεξεργάζεται τον πόνο σε πολλά ακόμα επίπεδα. Η εμπειρία του ανθρώπινου πόνου περιλαμβάνει:

  • Αγωνία και Προσμονή: Ο άνθρωπος σκέφτεται την αιτία του πόνου, φοβάται τι θα συμβεί στη συνέχεια και ανησυχεί για τις μακροπρόθεσμες συνέπειες. Η γνώση του θανάτου και η αγωνία της αρρώστιας ή του τραυματισμού που μπορεί να οδηγήσει σε αυτόν, μεγεθύνει τον πόνο.
  • Συναισθηματική Επεξεργασία: Ο άνθρωπος συνδέει τον πόνο με συναισθήματα όπως η απόγνωση, η θλίψη και ο φόβος. Ο πόνος δεν είναι μόνο ένα βιολογικό σήμα, αλλά και μια βαθιά ψυχολογική εμπειρία.
  • Μνήμη: Ο άνθρωπος θυμάται τον πόνο από προηγούμενες εμπειρίες, κάτι που επηρεάζει την αντίληψή του για τον τρέχοντα πόνο.
  • Γλωσσική Έκφραση: Η δυνατότητα να περιγράψεις τον πόνο σου με λέξεις και να ζητήσεις βοήθεια είναι μια μοναδική ανθρώπινη ικανότητα.
Τα περισσότερα ζώα δεν έχουν την ίδια αναπτυγμένη συνείδηση του θανάτου ή την ικανότητα να επεξεργάζονται ψυχολογικά τον πόνο με τον ίδιο τρόπο. Ενώ μπορεί να εκδηλώνουν φόβο ή στρες, δεν βιώνουν τον πόνο με την ίδια έννοια της «αγωνίας για το μέλλον» ή της «ψυχικής οδύνης» που τον συνοδεύει στους ανθρώπους. Ακριβώς όπως ανέφερες, ο οργανισμός τους έχει μηχανισμούς για να αντιμετωπίζει τον πόνο πιο «πρωτόγονα» και αποτελεσματικά, χωρίς τις ψυχικές προεκτάσεις που τον καθιστούν μια τόσο επώδυνη και πολύπλοκη εμπειρία για εμάς.
 
Last edited:




Μηνύματα
654
Reaction score
1.000
Τι γίνεται ρε παιδιά...



Κυκλοφορούν ελεύθεροι....

Και ένας φιλικοτατος σκυλάκος
Οση ώρα είμαστε στο καφε, κάτω από τη καρέκλα μου...
Ευτυχώς δεν του πάτησα καμια μουσούδα η καμία ουρά...

IMG_20250812_133528_710.jpg
 





Μηνύματα
16.643
Reaction score
4.358

 

abcd

Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
Super Moderator
Μηνύματα
82.179
Reaction score
107.705
Φυσικά δε φταίει το ζώο.

 

Μηνύματα
16.643
Reaction score
4.358
Φυσικά δε φταίει το ζώο.

Εντωμεταξύ, αυτός παραπάτησε κι έπεσε. Ο ελέφαντας, ΔΥΣΤΥΧΩΣ, δεν τον πείραξε.
 

Μηνύματα
16.643
Reaction score
4.358
 

Μηνύματα
16.643
Reaction score
4.358


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.902
Μηνύματα
3.033.370
Members
38.519
Νεότερο μέλος
mrkgeo
Top