Αυτόνομα αυτοκίνητα

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.409
Reaction score
144.250
Θα κάνω μια προσπάθεια να βάλω όλα τα πράγματα στη θέση τους, γιατί οι παπάντζες είναι ατελείωτες.

1. Κορόιδεψε η Τέσλα τους αγοραστές των αυτοκινήτων της με υποσχέσεις περί αυτόνομης οδήγησης;

Όχι βέβαια!
Μέχρι το 2023, ήταν επισήμως και με τη βούλα "beta" το FSD της Τέσλα.
Όποιος αγόραζε ένα υπό εξέλιξη beta software, αυτό αγόραζε, και τίποτα παραπάνω, και το έλεγε με bold γραμματοσειρά η Τέσλα το beta.

Μόλις το 2024 έγινε σκέτο "FSD" (και επισήμως supervised, δηλαδή level 2 για να μην έχει απορίες κανένας).

Από το 2024 που δεν είναι πλέον beta, δουλεύει όχι απλά "καλά", αλλά απίστευτα, σπουδαία, και σχεδόν δε χρειάζεται καμία επέμβαση από τον οδηγό, αλλά ΠΑΝΤΑ ο οδηγός έχει την ευθύνη και πρέπει συνεχώς να έχει την επίβλεψη του αυτοκινήτου, και βεβαίως να διορθώνει τυχόν λάθη του FSD.

Στις χώρες που δεν έχει πλήρη αδειοδότηση το level 2 FSD, όπως στην Ελλάδα, υποχρεώνεται ο οδηγός να έχει και τα 2 χέρια στο τιμόνι, όπως λέει το μανιουαλ χρήσης, και το ελέγχει αυτό το αυτοκίνητο (με κάμερα, όπως κι αν δε κοιτάει το δρόμο αλλά το κινητό του), και "τιμωρεί" τον οδηγό, με ακύρωση της χρήσης του FSD για κάποια διαστήματα (έως 2 εβδομάδες).


Όσοι τρακαρουν και πάνε να τα φορτώσουν στο FSD, είναι κλόουν.


2. Μα με την αυτόνομη οδήγηση δεν μας κορόιδεψε η Τέσλα;

Όχι, κανέναν δεν κορόιδεψε η Τέσλα.

Η αυτόνομη οδήγηση είναι ένα εντελώς άλλο πακέτο που εξέλιξε η Τέσλα, για τα αυτόνομα οχήματα (robotaxi), που δεν έχουν καμία σχέση όλα αυτά με τον πελάτη που αγοράζει ένα Τέσλα αυτοκίνητο.

3. Τι δυνατότητες έχει το FSD της Τέσλα σήμερα;

Πλέον το FSD της Τέσλα είναι λεβελ 5 ξεκάθαρα. Γι'αυτό και προηγείται οποιασδήποτε άλλης φίρμας που ασχολείται με αυτόνομη οδήγηση.

Όποιος δεν το καταλαβαίνει αυτό, είναι απλώς αδιάβαστος.

Η χρήση των model Y ως robotaxi με αυτές τις δυνατότητες FSD, όπως είναι εμφανές, γίνεται σε μη χαρτογραφημένες περιοχές (αντίθετα με την waymo) και αυτό διαφοροποιεί το level 4 των υπολοίπων, από το level 5 της Τέσλα.

Δεν χρειάζεται καμία χαρτογράφηση, πάει όπου θέλουν να πάει, βασιζόμενο στους απλούς χάρτες που έχουν όλα τα Τέσλα.

Αυτό, σημαίνει λεβελ 5.
Οι "χαρτογραφημένες περιοχές", είναι λεβελ 4.

Το ότι περιορίζεται σε συγκεκριμένες περιοχές, είναι θέμα νομοθεσίας.

Το ότι έχει άνθρωπο να κάθεται στην θέση του συνοδηγού, είναι θέμα νομοθεσίας.

Μόλις καλυφθούν οι απαιτήσεις της νομοθεσίας, για χιλιόμετρα αυτόνομης κλπ, θα ανοίξει, είναι έτοιμο. Είναι λεβελ 5, δεν χρειάζεται καμία χαρτογράφηση περιοχής, τίποτα δεν χρειάζεται.

4. Τι δυνατότητες FSD θα έχουν οι πελάτες της Τέσλα, που αγοράζουν ένα ΙΧ για δική τους χρήση;

Θα είναι λεβελ 2.

Το ίδιο όχημα, εάν το διαθέσουν οι πελάτες στην Τέσλα για χρήση ως robotaxi στις ώρες που δε το χρειάζονται, θα αλλάζει δυνατότητες FSD σε λεβελ 5 (εφόσον υπάρχει αδειοδότηση εννοείται) και θα δουλεύει αυτόνομα σε λέβελ 5. Όταν θα επιστρέφει στον κάτοχο, θα είναι πάλι λεβελ 2.

Ομοίως, ένα νέο όχημα Τέσλα που παραδίδεται αυτόνομα στην οικία του αγοραστή, δουλεύει με λεβελ 5 από τα κεντρικά της Τέσλα μέχρι το σπίτι του αγοραστή, και μετά μετατρέπεται σε λεβελ 2, για supervised FSD, καθώς αυτό "πουλάει" η Τέσλα στον πελάτη.

5. Είναι ηλίθιοι όσοι αγόρασαν φουλ πακέτο FSD στην Ελλάδα, ενώ είναι πετσοκομμενες οι δυνατότητές του, λόγω θεσμικών περιορισμών;

Όχι βέβαια.

Αυτοί έχουν ένα πιο έξυπνο αυτοκίνητο από μένα που δεν αγόρασα όλο το πακέτο FSD, βλέπουν το αυτοκίνητό τους να σταματάει στους σηματοδότες, να αλλάζει ρεύματα κυκλοφορίας, να κάνει summon, να παρκάρει, κλπ, πράγματα που δε κάνει το δικό μου.

Καλώς το αγόρασαν, εφόσον ξέρουν τι προσφέρει.

Μόνον όσοι το αγόρασαν χωρίς να ξέρουν τι προσφέρει είναι ηλίθιοι. Εντελώς ηλίθιοι μάλιστα, αν το αφήνουν να οδηγεί μόνο του, χωρίς επίβλεψη, τρακαρουν, και μετά ζητάνε και τα ρέστα. Οι ηλίθιοι.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.409
Reaction score
144.250
Και πάμε στην μεγαλύτερη παρανόηση εβερ:

Για ΙΧ έγραψα.
Α τώρα το γυρίσαμε στα ΙΧ.
Τι τώρα; 7 ποστ πριν το έγραψα.
Αγαπητέ μου συνάδελφε, βρίσκεσαι σε λάθος θρεντ.😁
Μαντάρα τα έχεις κάνει μέσα στο μυαλό σου!

Στο θρεντ της αυτόνομης οδήγησης, δεν έχουν καμία απολύτως θέση τα ΙΧ.😎

Εδώ μιλάμε για FSD δυνατότητες (λεβελ 4 ή 5) σε αυτόνομα οχήματα.

Στα ΙΧ της Τέσλα, όπως λέει ξεκάθαρα η Τέσλα (τόσο στο μανιουαλ χρήσης όσο και στο site της, που αγοράζεις (άμα θες) είτε "δυνατότητα Full self driving" με 7,5 χιλιάρικα, είτε "ενισχυμένο autopilot" με 3.800€, ότι αυτές οι δυνατότητες δεν καθιστούν αυτόνομο το αυτοκίνητο, και απαιτείται συνεχής επίβλεψη από τον οδηγό.

Δεν πουλάει αυτόνομη οδήγηση η Τέσλα σε ιδιώτες, σε ΙΧ.

Ποτέ δε πούλησε τέτοιο πράγμα. 😎

Ούτε στις ΗΠΑ, ούτε στην Κίνα, ούτε στην Ευρώπη, ούτε πουθενά!

Κανένας μας δεν περιμένει τέτοιο πράγμα από την Τέσλα στα ΙΧ που έχουμε! Ένα αδειοδοτημένο (από την νομοθεσία στη χώρα μας) λεβελ 2 περιμένουμε. Μέχρι εκεί.

Ένα φουλ λειτουργικό supervised FSD!

Και οι όποιες καθυστερήσεις, οφείλονται στην έλλειψη νομοθεσίας για τέτοια αδειοδότηση στην Ευρώπη, όχι στην Τέσλα, όχι στον Έλον! 😎

Μην μπερδεύετε την εντελώς διαφορετική μπίζνα της Τέσλα για τα robotaxi και την αυτόνομη οδήγηση, με τα ΙΧ που πουλάει στους καταναλωτές η Τέσλα με λεβελ 2 (supervised FSD). 😎

Ακόμα κι όταν αδειοδοτηθεί η Τέσλα για αυτόνομη οδήγηση στην Ευρώπη, ίσως το 2030 ιδέαν δεν έχω, μπορεί και το 2050, τότε απλώς θα γεμίσει όλη την Ευρώπη με robotaxi. Εμείς οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων Τέσλα, πάλι με λεβελ 2 θα είμαστε, με supervised FSD!
(εκτός κι αν είναι τόσο τρελοί αυτοί εκεί μέσα στην Τέσλα και βγάλουν να πουλάνε κάνα πακέτο αυτόνομης οδήγησης σε ιδιώτες, που δεν το πιστεύω πιθανό, γιατί τότε όντως θα γεμίσει με μηνύσεις για κάθε τράκα, κι άλλη όρεξη δεν έχει)

Μέχρι τότε, η Τέσλα αγαπητέ μου τα λέει πέραν για πέραν ξεκάθαρα, επισήμως, στο site της, για όλα τα πακέτα που μπορείς να αγοράσεις:

Οι τρέχουσες ενεργοποιημένες λειτουργίες απαιτούν ενεργή επίβλεψη από τον οδηγό και δεν καθιστούν το όχημα αυτόνομο.


Αυτά...🤣😁😂
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
31.229
Reaction score
90.831
Αγαπητέ μου συνάδελφε, βρίσκεσαι σε λάθος θρεντ.😁
Μαντάρα τα έχεις κάνει μέσα στο μυαλό σου!

Στο θρεντ της αυτόνομης οδήγησης, δεν έχουν καμία απολύτως θέση τα ΙΧ.😎
Γιατί;
Όταν θα γίνει level 4-5 οποιοδήποτε σύστημα, δεν θα είναι αυτόνομο το ΙΧ που θα το φοράει;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.409
Reaction score
144.250
Γιατί;
Όταν θα γίνει level 4-5 οποιοδήποτε σύστημα, δεν θα είναι αυτόνομο το ΙΧ που θα το φοράει;
Ξεκόλλα βρε, δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα στα σχέδια κανενός, τουλάχιστον για το ορατό μέλλον, για τα επόμενα τουλάχιστον 15 χρόνια πιστεύω.

Δεν προβλέπεται να πουλάει η waymo αυτόνομα οχήματα σε ιδιώτες.

Ομοίως η Τέσλα, κι όλοι οι υπόλοιποι.

Αυτά είναι για εταιρική χρήση, σα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, σαν τις εταιρείες ταξί τελοσπαντων.

Στους ιδιώτες, πιο πιθανό είναι η ενοικίαση τέτοιας υπηρεσίας, για συγκεκριμένο δρομολόγιο ή για συγκεκριμένη (μικρή) χρονική περίοδο, με μορφή συνδρομής, εάν και εφόσον έχει το ΙΧ αυτές τις ικανότητες, και βεβαίως εάν υπάρχει νομιμότητα χρήσης, αδειοδότηση, ασφάλιση, κλπ.

Αυτά όταν γίνουν, θα είναι η εποχή που κανένας δεν θα αγοράζει αυτοκίνητο, δεν θα συμφέρει, δε θα έχει νόημα πλέον. Θα είναι υπηρεσία ανα χρήση, κάτι σα το ταξί, απλώς θα υπάρχουν άπειρα ταξί χωρίς οδηγό, διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή να σε πάνε όπου θες, με πολύ χαμηλή χρέωση.

Πολύ μακρινά σενάρια.

Εμείς τώρα, βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να περιμένουμε σύντομα (ως ιδιοκτήτες ενός ΙΧ) την δυνατότητα να έχουμε ένα πλήρως λειτουργικό λεβελ 2 σύστημα στο αυτοκίνητό μας, όπως ήδη γίνεται στις ΗΠΑ.

Αυτό είναι το μέλλον για μας, για τα ΙΧ μας.

Η αυτόνομη οδήγηση είναι άλλο φρούτο, είναι εταιρική υπηρεσία, δηλαδή να έχουμε μια waymo ή μια Τέσλα robotaxi κάποτε στη χώρα, έστω μόνο στις 2-3 μεγάλες πόλεις, ταξί χωρίς οδηγό. Αυτό.
 

Μηνύματα
351
Reaction score
363
Θα είναι υπηρεσία ανα χρήση, κάτι σα το ταξί, απλώς θα υπάρχουν άπειρα ταξί χωρίς οδηγό, διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή να σε πάνε όπου θες, με πολύ χαμηλή χρέωση.
Οι δρόμοι όμως έχουν περιορισμένη χωριτικοτητα. Δε μπορεί να κυκλοφορούν άπειρα ρομποταξι συν τα ιχ που δεν θα εξαφανιστούν ξαφνικά.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
31.229
Reaction score
90.831
Ξεκόλλα βρε, δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα στα σχέδια κανενός, τουλάχιστον για το ορατό μέλλον, για τα επόμενα τουλάχιστον 15 χρόνια πιστεύω.
Μην τα λες αυτά θα σε διαγράψει ο Έλον από τη σέχτα 😝
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.409
Reaction score
144.250
Είπαμε, τα παιδιά που γεννιούνται σήμερα, όπως λένε οι μεγάλοι στο χώρο, δεν θα (χρειαστεί να) μάθουν οδήγηση.

Έχουμε 18 χρόνια μπροστά μας για να αποδειχθεί αυτό.
2025+18= 2043

Τότε, εμείς θα είμαστε πρακτικά ανίκανοι για οδήγηση, λόγω ηλικίας, αντανακλαστικών, κλπ. Ευτυχώς για μας, θα προλάβουμε να πηγαίνουμε όπου θέλουμε, χωρίς να χρειάζεται να οδηγούμε (θα αρκεί να έχουμε λεφτά να νοικιάζουμε κάνα ρομποτάξι).

Το σημερινό μας BEV, δε θα χρειαστεί να βγάλει πάνω από 18 χρόνια, άντε μια αλλαγή μπαταρίας στα 9, και τέλος. 🤣😁😂

Ένα αξιοπρεπές λεβελ 2 autopilot θέλουμε, να μας βοηθάει στο δρόμο, να παρκάρει, να οδηγεί με ασφάλεια, να χρειάζεται λίγα από μας, και να παίζει ωραία μουσική.

Ευλογημένη γενιά είμαστε, είδαμε τη γέννηση των ηλεκτρονικών υπολογιστών, και θα δούμε και την επέλαση των ρομπότ, της ΑΙ, την κατάκτηση του διαστήματος (πάμε στον Άρη Έλον, άντε άντε🤣).
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
31.229
Reaction score
90.831
Ας κάνουμε μια περίληψη:
Το FSD στα ΙΧ αυτοκίνητα είναι Level 2.

Ευχαριστούμε πολύ. Τελείωσε το θέμα.
:lolsign:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.409
Reaction score
144.250
Ποτέ δεν υπήρξε τέτοιο "θέμα", παρά μόνο στο κεφάλι σου. 🤣😁😂

Τουλάχιστον, κάτι έμαθες σήμερα! 🤣😁😂

Σε αυτό το θρεντ, το "θέμα" είναι η αυτόνομη οδήγηση, όπως εκφράζεται και από τα robotaxi της Τέσλα (model Y προς ώρας) στο πιλοτικό πρόγραμμα που ξεκίνησε μόλις προ 2 μηνών περίπου, όπου το FSD είναι δυνατοτήτων επιπέδου level 5, αλλά προς ώρας παίζει σε συγκεκριμένη περιοχή, λόγω κανονισμών, άρα παίζει level 4.

Κράτα λοιπόν και το εξής σημαντικό στοιχείο: οι ικανότητες του FSD της Τέσλα, όπως αυτό φαίνεται στα robotaxi, είναι level 5, προφανώς λόγω των δυνατοτήτων του νευρωνικού δικτύου της Τέσλα (ΑΙ).

Όπως ακριβώς τα λέει στο τελευταίο εντός θέματος ποστ μου.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
31.229
Reaction score
90.831
Ποτέ δεν υπήρξε τέτοιο "θέμα", παρά μόνο στο κεφάλι σου. 🤣😁😂
Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα

Για δες τι γράφει ο άλλος πιστός μερικές σελίδες πίσω…
Φυσικά και υπάρχει θέμα. Αλλά ξεκαθαρίστηκε. Ελπιζω να το χωνέψει.
Ευχαριστούμε πολύ. Level 2.
Τέλος λέμε.
Τα υπόλοιπα στο μακρινό μέλλον.
Άντε γεια.👋
Σε αυτό το θρεντ, το "θέμα" είναι η αυτόνομη οδήγηση, όπως εκφράζεται και από τα robotaxi της Τέσλα
Οχι αγαπητέ, δεν θα καθορίζεις εσύ το θέμα.
Το θέμα του θρεντ είναι τα αυτόνομα οχήματα γενικά. Και συμπεριλαμβάνει φυσικά και τα ΙΧ, το παρόν και το μέλλον τους.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.005
Reaction score
32.974
Η τοποθέτηση μου είναι η παρακάτω:

- Το autopilot είναι Level 2.
- Tο unsupervised FSD είναι Level 3 (+).
- Tο Robotaxi είναι Level 5. Aπλά τους είναι δύσκολο να το χωνέψουν. *
- Tο Level 5 θα έρθει και στα Tesla ΙΧ.
- Η ΕΕ θα δώσει άδεια γρηγορότερα. Level 5 και για TAXI και για IX. Αν φτάσει 2030 θα είναι για ΠΟΛΛΕΣ κλοτσιές.

Όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια.
:biggrin:

494255_cd46cce021b1a55bcf9ad6c6349599a7.png

* Μόνο με κάμερες και μόνο 40.000€. Πως γκένεν αυτό; Δεν γκένεν:dance2:. Κάτσε να δεις γέλια που θα κάνουμε όταν θα έρθει ακόμη φθηνότερο και Level 5. Έχει πει κάτι ωραίο ο ιδρυτής της Tesla στο video που ανέβασα στο άλλο θέμα. Δείτε το. 😁
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
31.229
Reaction score
90.831
Tο unsupervised FSD είναι Level 3 (+).
Δεν υπάρχει αυτό ακόμα.
Άρα πρέπει να γράψεις: «το unsupervised FSD ΘΑ είναι….»
Θα.
Θα θα θα θα
Θαθαθαθαθαθαθαθθα
:lolsign:

Επίσης, για να μιλάμε σωστά: το unsupervised Full self driving ως έκφραση είναι πλεονασμός.
Ή θα γράψεις Unsupervised Self Driving ή απλώς Full Self Driving.
Τι αγγλικά έμαθε ο προφήτης εκεί στην Νότιο Αφρική ρε φίλε :roflmao:
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.005
Reaction score
32.974
Τι αγγλικά έμαθε ο προφήτης εκεί στην Νότιο Αφρική ρε φίλε :roflmao:
Το έχει η χώρα μάλλον Και ας υπάρχει τμήμα Marketing. :biggrin:
Θα μπορούσαν να πουν απλά πως δουλεύει μόνο σε αυτοκινητόδρομο με πολύ κίνηση μέχρι 60χλμ/ώρα. Μετάφραση: πρέπει να υπάρχει όχημα μπροστά και μέχρι 60χλμ/ώρα 🙃. Το ότι το Pilot θεωρείται Level 3 και το FSD level 2 το αφήνω ασχολίαστο.

DRIVE PILOT by
Mercedes-Benz.


DRIVE PILOT is a conditionally automated driving system (SAE Level 3), which allows to engage in secondary activities under certain conditions. It can be activated in conditions up to 60 km/h in heavy traffic or congestion situations on suitable motorway sections in Germany and up to 40 mph on selected freeways in the U.S. states of California and Nevada.
 
Last edited:

melina

Cargo 200
Μηνύματα
25.110
Reaction score
45.408
conditionally automated driving system
τουλάχιστον σέβονται τους πελάτες τους και δεν τους λένε παπάτζες που για να καταλάβουν τι κάνει εν τέλει θα πρέπει να διαβάσουν όλο το user manual, να δουν 100 youtube και tiktok videos και να είναι μέλη του avsite με κενή ignore list. :biggrin:
 


melina

Cargo 200
Μηνύματα
25.110
Reaction score
45.408
Σοβαρά τώρα, σε 2 παραγράφους σε μια ιστοσελίδα της εταιρείας καταλαβαίνω ακριβώς περί τίνος πρόκειται ώστε να προχωρήσω αν θέλω στην αγορά του συστήματος ή όχι. Ούτε παραπλανητικοί όροι ούτε παραπομπές αλλού. Το συγκρίνεις αυτό με την πολιτική της τεσλα;
Σε περίπτωση που δεν έγινε κατανοητό, δεν αναφέρομαι στο ποιο σύστημα είναι καλύτερο, αναφέρομαι καθαρά στην πολιτική προώθησης και επικοινωνίας της κάθε εταιρείας (φοβάμαι ότι πρέπει να το κάνω πενηνταράκια για να είναι σαφές).
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
31.229
Reaction score
90.831
Σε περίπτωση που δεν έγινε κατανοητό, δεν αναφέρομαι στο ποιο σύστημα είναι καλύτερο, αναφέρομαι καθαρά στην πολιτική προώθησης και επικοινωνίας της κάθε εταιρείας (φοβάμαι ότι πρέπει να το κάνω πενηνταράκια για να είναι σαφές)
Ακριβώς. Αλλά οι πιστοί σφυρίζουν αδιάφορα…
Το ότι το Pilot θεωρείται Level 3 και το FSD level 2 το αφήνω ασχολίαστο
Δεν το έχω ψάξει και βαριέμαι, αλλά αν ισχύει φαντάζομαι πως έτσι αποφάσισαν οι ρυθμιστικές αρχές σε κάποια χώρα.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.005
Reaction score
32.974
Άλλη μια και τελευταία για το θέμα.

Το τι κάνει το FSD είναι ξεκάθαρο._
Το τι καταλαβαίνει ο καθένας είναι άλλο θέμα.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
31.229
Reaction score
90.831
Άλλη μια και τελευταία.
Δεν είναι το θέμα τι κάνει το FSD. Το θέμα είναι τι κλάση είναι βάσει των ρυθμιστικών αρχών, και πως διαφημίζεται από το αρχιλαμόγιο.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.934
Μηνύματα
3.034.780
Members
38.520
Νεότερο μέλος
Atoll
Top