Tέμπο, ρυθμός, συγχρονισμός και...slew rate.

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Ένα θέμα που με έχει απασχολήσει αρκετά αλλά δεν έχω βρει το χρόνο να το ψάξω όσο θα ήθελα...
Δυστυχώς το τεχνικό μου υπόβαθρο δε μου αφήνει περιθώρια για πολλά πράγματα αλλά θα δοκιμάσω να κάνω την αρχή (με λίιιιιιγο διάβασμα και λογική κάτι γίνεται) και ελπίζω οι πιο...διαβασμένοι να πάρουν τη σκυτάλη (και να με χαστουκίσουν αν γράφω μπούρδες :happy_9: ).

Αφορμή για το συγκεκριμένο thread αποτέλεσε μία φράση του "πολύ" Ken Kessler που διάβασα στον τελευταίο Ήχο.
Πιο συγκεκριμένα, στη δοκιμή του Copland CTA 405, ο Κessler γράφει (η μετάφραση είναι του Φ. Φωτιάδη, αν δεν κάνω λάθος):

"Εκεί όπου ο ενισχυτής πραγματικά λάμπει, όμως, είναι στους πλούσιους ρυθμούς της μπάντας που υποστηρίζουν τη φωνή του Chuck E. Weiss, θυμίζοντας τους Little Feat στα πρώτα τους. Εάν ήμουν από εκείνους τους παραπλανημένους που θεωρούν ότι το τέμπο, ο ρυθμός και ο συγχρονισμός της μουσικής πηγάζουν απο το σύστημα αναπαραγωγής ήχου και όχι απο την ηχογράφηση, θα όριζα τον CTA 405 ως ενισχυτή της χρονιάς."


Χμμ, άρα ο Ken δεν ανήκει σε αυτούς που ο ίδιος χαρακτηρίζει "παραπλανημένους", όμως θαυμάζει τον τρόπο που ο Copland συμβαδίζει με τον ρυθμό της μουσικής.

Απο την άλλη υπάρχουν reviewers και χομπίστες που ορκίζονται στο PRaT (PRaT = Pace, Rythm and Timing), ως κριτήριο αξιολόγησης μίας συσκευής - χαρακτηριστικό παράδειγμα ο "δικός μας", κ. Κωτσής.

To PRaT κυρίως αναφέρεται ως προτέρημα κάποιων ενισχυτών (π.χ. Naim) αλλά δεν περιορίζεται σε αυτούς. Ας πούμε, έχω ακούσει κάποιους να μιλάνε για υπεροχή του υπεροχή του βινυλίου έναντι του CD στον τομέα του PRaT.

Θα πρότεινα, χάρην ευκολίας και τουλάχιστον προς το παρόν, να επικεντρώσουμε την κουβέντα μας στους ενισχυτές.

Προσωπικά, χωρίς να είμαι guru των τεχνικών (οπότε ας με διορθώσει κάποιος αν κάνω λάθος), το μόνο μέγεθος που γνωρίζω να υπάρχει και το οποίο να μπορεί να μας δώσει ένα μέτρο της ταχύτητας κάποιου ενισχυτή είναι το slew rate.

Ο γενικός ορισμός του slew rate, σύμφωνα με τη wikipedia, έχει ως εξης:
...the maximum rate of change of signal at any point in a circuit...

Όταν μιλάμε για ένα ενισχυτή, το slew rate, απ'όσο έχω καταλάβει, αναφέρεται στον μέγιστο ρυθμό αλλαγής της τάσης εξόδου σε σχέση με την τάση εισόδου.
Χονδρικά δηλαδή, κατά πόσο είναι σε θέση να ακολουθήσει ο ενισχυτής το σήμα που λαμβάνει στην είσοδό του και να κάνει τη δουλειά του, δηλαδή την ενίσχυση, χωρίς...χρονοτριβή. :happy_8:

Ο τύπος που μας δίνει το slew rate είναι:

, όπου vout(t) η τάση εξόδου του ενισχυτή ως συνάρτηση του χρόνου t.


Είναι όμως αυτό το μέγεθος αρκετό για να εξηγήσει την υπεροχή ορισμένων συσκευών στο κομμάτι του PRaT (αν υπάρχει τέτοια υπεροχή)?


Αυτό που ήθελα να ρωτήσω, κατ'αρχήν, είναι το εξής:
Υπάρχουν "αργοί" ενισχυτές??

Λογικά, εάν ένας ενισχυτής έχει υπερβολικά χαμηλό slew rate και δεν "προλαβαίνει" να διαχειριστεί το σήμα που λαμβάνει στην είσοδό του αυτό θα φαίνεται σε κάποιο σημείο και στις υπόλοιπες μετρήσεις ή/και στις ακουστικές δοκιμές (και σίγουρα όχι με τη μορφή του χαμηλότερού tempo). Θεωρώ εξαιρετικά δύσκολο ένας ενισχυτής, προερχόμενος απο σοβαρό κατασκευαστή, να έχει τόσο χαμηλό slew rate που να υπάρχουν προβλήματα στην λειτουργία του. Άρα απο το υπερβολικά χαμηλό slew rate μάλλον δεν "κινδυνεύουμε".

Πάμε στο άλλο άκρο τώρα...
Θεωρητικά, όσο υψηλότερο slew rate έχει ένας ενισχυτής τόσο καλύτερα θα συμβαδίζει με το σήμα εισόδου. Ένας ενισχυτής με άπειρο slew rate φαντάζει ο ιδανικός απο άποψη "ρυθμού", αναπαραγωγής των δυναμικών κλπ.
Όμως μου φαίνεται αδύνατο να μην υπάρχει κάποιο σημείο πέρα απο το οποίο το slew rate παύει να μας απασχολεί. Στην τελική το slew rate σχετίζεται άμεσα με την τάση εισόδου και τις αυξομειώσεις αυτής. Αν ένας ενισχυτής έχει αρκετά υψηλό slew rate ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στο maximum του ρυθμού αλλαγής της τάσης στην έξοδο της πηγής (CD, πικάπ, whatever), τελειώνει η ιστορία.

Το πράγμα περιπλέκεται ακόμα περισσότερο καθώς διαβάζω πως:

"...Peter Baxandall in the UK set out to burst by the simple expedient of measuring the signal rate of change actually delivered by music LPs (this was before domestic digital audio). Using a simple analog measurement technique of an RC differentiator circuit connected to an oscilloscope, Baxandall was unable to measure a slew rate higher than 0.14V/µs..."

Άρα το βινύλιο - το οποίο οι υποστηρικτές του PRaT παινεύουν ως πιο "ρυθμικό" απο το CD, και άρα το προτιμούν - έχει εξαιρετικά χαμηλές απαιτήσεις απο τον ενισχυτή στον τομέα του slew rate.

Ακόμα, για ένα περισσότερο προηγμένο τεχνολογικά μέσο, όπως το DVD-A, οι δοκιμές του Stereophile στο παραπάνω άρθρο έδειξαν τα εξής:

"...the average rate of change is much lower than the peak figure, so for the vast majority of the time an amplifier should be cruising in this respect. In light of these findings, it is difficult to see how an amplifier's slew-rate capability can have much to do with any sound-quality difference that is persistent rather than, at best, episodic."


Μήπως τελικά η συσχέτιση "slew rate - PRaT" είναι άλλο ένα μυστήριο του hobby? Δηλαδή, μήπως μεταξύ δύο ενισχυτών αυτός με το υψηλότερο slew rate θα μας ακούγεται πιο ρυθμικός, παρ'όλο που στα χαρτιά και οι δύο υπερκαλύπτουν τις απαιτήσεις της πηγής μας?

Ή, τελικά, PRaT και slew rate δεν έχουν καμμία σχέση μεταξύ τους?
Αν είναι έτσι, τότε υπάρχει όντως το PRaT ως τομέας διαφοροποίησης της απόδοσης δύο συσκευών και, αν υπάρχει, που θα πρέπει να αναζητήσουμε τα αίτια της διαφοροποίησης αυτής?

To μικρόφωνο δικό σας... :cool_4:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.539
Reaction score
21.982
Κοίταξε, το slew rate είναι κάτι συγκεκριμένο, μετρήσιμο και επαληθεύσιμο, και τελικά χρήσιμο. Το PRaT είναι απλώς prat, ένα mnemonic που παραπέμπει σε επιχειρηματολογία πολύ χαμηλού επιπέδου, του στυλ «κατά την άποψή μου, δεν πρέπει να τρώμε ατζούγιες της Νεκράς Θάλασσας, γιατί είναι πολύ αλμυρές, και το πολύ αλάτι κάνει κακό».

Ένας διαβασμένος μηχανικός ήχου, ή ένας σχετικά ικανός χομπίστας, είναι σε θέση να κάνει μια ηχογράφηση να ακούγεται με PRaT, χωρίς PRaT, με λίγο PraT, με πολύ PraT, κ.ο.κ., και μετά να σκάσει στα γέλια, ακούγοντας και διαβάζοντας τα σχόλια διαφόρων, όσον αφορά το PraT του ενισχυτή, με τον οποίο άκουσαν την ηχογράφησή του.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.539
Reaction score
21.982
Και κάτι γενικότερο. Για το καλό της ηχητικής ποιότητας του συστήματός του, αλλά και της τσέπης του, όταν ένας αξιοπρεπής μουσικόφιλος συναντήσει review που να αναφέρεται σε σύγχρονες υποκειμενικές κρίσεις τύπου PRaT, (και όχι σε ορολογία 15ετίας), το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να πετάξει το περιοδικό στα σκουπίδια, ή να συνεχίσει να διαβάζει, έτσι για να γελάσει...
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.539
Reaction score
21.982
Κάτσε να έρθει ο Σπύρος να γράψει τί είναι το slew rate και πόσο από δαύτο χρειάζεται στην ακουστική συχνότητα. Εκεί να δεις γέλιο...
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Απάντηση: Re: Tέμπο, ρυθμός, συγχρονισμός και...slew rate.

Κάτσε να έρθει ο Σπύρος να γράψει τί είναι το slew rate και πόσο από δαύτο χρειάζεται στην ακουστική συχνότητα. Εκεί να δεις γέλιο...
Κάτι είχε πετάξει o Σπύρος σε άλλο θέμα που είχα αναφέρει το slew rate και ομολογώ ήταν απο τους λόγους που άνοιξα αυτό το thread. :cool_4:
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Απάντηση: Tέμπο, ρυθμός, συγχρονισμός και...slew rate.

Και για του λόγου το αληθές...Click!

Για να δούμε.... :smoking:
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
304
Απάντηση: Tέμπο, ρυθμός, συγχρονισμός και...slew rate.

Food for thought

http://www.amplifier.cd/Tutorial/Slew_Rate/SlewRate.htm

τα λέει όλα απλά και κατανοητά. Όποιος δεν καταλάβει πάλι εδώ είμαστε. Για μελετήστε το για να πάμε σε συμπεράσματα...
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Απάντηση: Tέμπο, ρυθμός, συγχρονισμός και...slew rate.

To έχω κοιτάξει λίγο το link. Βέβαια τα αγγλικά του μου θύμησαν εκθέσεις κινέζων συμφοιτητών που σπουδάζουν στην Αγγλία, αλλά εντάξει, μία γενική ιδέα παίρνεις! :mrgreen:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.539
Reaction score
21.982
Ααααχχ τέλεια, και έψαχνα αντιπροχτές, πού είχα βάλει το bookmark για αυτό το καλό παιδί.
 

Μηνύματα
709
Reaction score
10
Αν δεν έχω κάνει κανένα χοντρό λάθος και έστω ότι
μας αρκεί να αναπαράγουμε μέχρι τα 20kHz, τότε έχουμε
απαιτούμενο slew rate γύρω στο A*0.13 V/μs,
όπου Α το μέγιστο πλάτος τάσης της συσκευής μας.
Θα δείτε ότι δεν είναι κανένας φοβερός περιορισμός για
τα περισσότερα σύγχρονα ηλεκτρονικά, ακόμα και ισχύος.
Τώρα κάποιοι μπορούν να δουν ότι το bandwidth ενός
μηχανήματος εξαρτάται άμεσα από το slew rate.
Ας προχωρήσουν οι προηγούμενοι με στοιχεία τώρα... ;-)
 

Μηνύματα
709
Reaction score
10
Re: Απάντηση: Tέμπο, ρυθμός, συγχρονισμός και...slew rate.

Food for thought

http://www.amplifier.cd/Tutorial/Slew_Rate/SlewRate.htm

τα λέει όλα απλά και κατανοητά. Όποιος δεν καταλάβει πάλι εδώ είμαστε. Για μελετήστε το για να πάμε σε συμπεράσματα...
Το κακό είναι ότι για την πλειονότητα δεν είναι ξεκάθαρο
γιατί βάζουμε τετραγωνικό παλμό για να βρούμε το slew rate.
Ίσως κάποιοι να κάνανε τον κόπο να βάλουν λίγα μαθηματικούλια
και να συνέδεαν τον παλμό με γνωστές μαθηματικές πράξεις,
για να απομυθοποιηθούν τα "μαγικά" :happy_6:
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
304
Απάντηση: Re: Απάντηση: Tέμπο, ρυθμός, συγχρονισμός και...slew rate.

Το κακό είναι ότι για την πλειονότητα δεν είναι ξεκάθαρο γιατί βάζουμε τετραγωνικό παλμό για να βρούμε το slew rate.
Εϊπαμε ότι το slew rate είναι ο μέγιστος λόγος της διακύμανσης της τάσης ως προς τον χρόνο.



για να γίνει ένας τέτοιος λόγος μέγιστος θα πρέπει
α) ο αριθμητής να είναι μέγιστος (άρα πρέπει να πάρουμε την μέγιστη διακύμανση της τάσης) και
β) ο παρονομαστής ελάχιστος, άρα ο χρόνος που απαιτείται να είναι όσο το δυνατός μικρότερος.

Το μόνο σήμα που πληρεί και τις δύο προϋποθέσεις είναι ο τετραγωνικός παλμός.


Τώρα ο χρόνος που μετράμε είναι ο χρόνος που χρειάζεται το σήμα να πάει από το 10% στο 90% της τελικής τιμής του (αλλιώς χρόνος ανόδου rise time)

δες σχετικά εδώ

 

Attachments


Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
304
Απάντηση: Tέμπο, ρυθμός, συγχρονισμός και...slew rate.

το κείμενο και το σχήμα είναι από το βιβλίο Γεν. Ηλεκτρονική τόμος Α του Κ.Α. Καρύμπακα...

(έχει φάει βρίσιμο ο τύπος από γενιές φυσικών στο ΑΠΘ)
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
1) Δεν υφισταται Ηλεκτρικο ή Ακουστικο μεγεθος ή χαρακτηριστικο ονοματι ΠΡΑΤ.
Το σχολιο μου για οποιον επιννοει 'η χρησιμοποιει τετοιους ορους ειναι ακαταλληλο για φορουμ και αυτολογοκρινεται.
Στο τελος οποιος θελει να κανει Πρατ να παει να το κανει σπιτι του και οχι δημοσια.
2) Η αποδοση της ρυθμικοτητας της μουσικης ελαχιστη σχεση εχει με τα χαρακτηριστικα αυτης καθ' αυτης της οποιας Ενισχυτικης βαθμιδας, ειτε αυτη λεγεται προενισχυτης, ειτε Ενισχυτης Ισχυος.
3) Ο Ρυθμος Ανυψωσης Παλμου (Slew Rate) ειναι πολυ σπουδαιο χαρακτηριστικο ενος Ενισχυτου. Υποδηλωνει την ταχυτητα αποκρισης των κυκλωματων στην ηλεκτρικη διεγερση. Σχετιζεται επισης με την Αποκριση Συχνοτητων, και κυριως των υψηλων. Υψηλο (και ΟΜΟΙΟΓΕΝΕΣ στην κλιμακα των συχνοτητων) Slew Rate φανερωνει εξαιρετικη σχεδιαση, χρηση ποιοτικων εξαρτηματων, (πχ πυκνωτες σηματος χαμηλων απωλειων), και χαμηλη μεταθεση φασεως των διαφορων σηματων ενος μουσικου προγραμματος.
Αυτο σημαινει χαμηλη ΦΑΣΙΚΗ παραμορφωση, η οποια ειναι ο κυριος εχθρος της Διακριτικης Ικανοτητας των λεπτομερειων (Clarity - Definition) ενος Ενισχυτικου. Σε λαμπατους Ενισχυτες μεγαλο ρολο στο Slew Rate παιζει ο ΜΕΤ/ΣΤΗΣ ΕΞΟΔΟΥ, και ειδικοτερα ο βαθμος απωλειων του.
Η ρυθμικοτητα στην αποδοση μουσικων εργων επιρρεαζεται απο το Slew Rate των χαμηλοτερων συχνοτητων (αυτων που παραγουν τα οργανα του Rythm section της ορχηστρας), και μονο ως προς την ακριβεια της αποδοσης των ακαριαιων μετοπων του προγραμματος, της λεγομενης ατακας (μποτιες, σκασιμο του μπασσου).
Παραδοξως το υψηλο slew rate σε υψηλες συχνοτητες μπορει να εκληφθει απο καποιους ακροατες σαν ενοχλητικο, και επιβαρυντικο της διαρκειας των ακροασεων. Κατι τετοιο περιγραφεται απο τον ορο "Fatigue Factor" (συντελεστης κουρασης). Το αντιθετο περιγραφεται σαν "στρογγυλεμα" των υψηλων, και απο τους παραπανω ακροατες χρεωνεται στα υπερ του Ενισχυτη.
4) Ο τετραγωνικος παλμος ειναι ενα καλο μεσον για την μετρηση του slew rate. Η διαρκεια των κατακορυφων τμηματων αυτου του παλμου (ενα κατα την ανοδο του παλμου και ενα κατα την καθοδο) υποδηλωνει τον χρονο που απαιτει το εξεταζομενο κυκλωμα για να περασει απο ενα δυναμικο σε ενα αλλο. Και ειπαμε οτι το Hi End Ενισχυτικο πρεπει να το κανει αυτο σε οσο μικροτερο χρονο γινεται.

Τα παρακατω δεν αφορουν οπαδους της Ακουστικης Αξιολογησης των συσκευων.
Καθως δεν υφισταται στην φυση μεγεθος που να εξελισσεται απουσια του χρονου, δηλαδη δεν νοειται να λαμβανει δυο διαφορετικες τιμες την ιδια ακριβως χρονικη στιγμη, ετσι και ο τετραγωνικος παλμος δεν ειναι ποτε απολυτως τετραγωνικος, που σημαινει οτι οι κατακορυφες γραμμες εχουν καποια διασταση, αρα δινουν το μετρο της παρελευσης καποιου χρονου. Οσο μικροτερος αυτος ο χρονος τοσο υψηλοτερο το Slew rate, και τοσο πιο Hi End το Εργαλειο.
Φασματοσκοπικα ενας τελειος τετραγωνικος παλμος θα αποτελειτο απο μια Θεμελειωδη συχνοτητα συν ΟΛΕΣ τις Αρμονικες της στο ιδιο πλατος (ενταση) με την Θεμελιωδη.
Αυτο θα αντιστοιχουσε και σε τελεια απεικονιση του τετραγωνικου παλμου στην οθονη ενος παλμογραφου.
Επειδη οπως ειπαμε παραπανω κατι τετοιο δεν μπορει να συμβει σε αυτον τον κοσμο, υπαρχει συμβαση μεταξυ μηχανικων να θεωρειται ικανοποιητικος ενας τετραγωνικος παλμος που διαθετει εως και την 6η Αρμονικη με το πλατος της θεμελειωδους. Απο την 6η και μετα το πλατος των αρμονικων μπορει να βαινει μειουμενο.
Μια κλασσικη μετρηση Ενισχυτων ειναι η αποκριση τους στον τετραγωνικο παλμο των 10 ΚΗz. Συνηθως εμφανιζεται μια σχετικη κυρτοτητα (καμπουρα) κατα την ανοδο του παλμου που αντιπροσωπευει χαμηλο Slew rate σε αυτην την περιοχη συχνοτητων και σαφως υποδηλωνει αργο Ενισχυτη με αδυναμια στην αποδοση των υψηλων συχνοτητων που μεταφραζεται σε "στρογγυλεμα" του ηχου, δηλαδη ασαφη/ανεπαρκη αποδοση των χροιων των οργανων. Τετοιες συμπεριφορες και το μετρο της επιδρασης τους, γινονται προφανεις με την πρωτη ματια απο γνωστες του φαινομενου. Μια ακουστικη εκτιμηση απο εξασκημενο ακροατη θα επιβεβαιωσει το συγκεκριμενο μειονεκτημα, αλλα θα παρει χρονο να γινει σαφως αντιληπτο, καθως θα συγχεεται με αλλα προβληματα.
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Με αφορμη το ποστ του Σπυρου να συμπληρωσω κατι για την ανυψωση (το λεγομενο Overshoot), δηλαδη την στιγμιαια υπερβαση (κατα την ανοδο του παλμου) του δυναμικου που αντιστοιχει στην επανω γραμμη του γραφηματος, και ακολουθως την αποσβενημενη ταλαντωση που ακολουθει.
Η κατασταση που εικονιζεται στο γραφημα ειναι ενδεικτικη μιας τασης του Ενισχυτη να αποσταθεροποιηθει και να πεσει σε κατασταση αυτοταλαντωσης, (tedency for self oscilation)δηλαδη να μετατραπει σε ταλαντωτη, οποτε στην καλυτερη περιπτωση να καουν ασφαλειες και στην χειροτερη να καταστραφει τελειως. Εκτος αυτου βεβαια το Overshoot ακουστικα εκλαμβανεται σαν "ξυρισμα" (κατα τον γνωστο ορο) στις υψηλες. Αλλοι το υποδηλωνουν και σαν "γρεζι".
Ομως, γινεται φανερο οτι οι συνθηκες λειτουργιας αυτης της βαθμιδας απεχουν απο την πληρη αποσταθεροποιηση, καθως η ταλαντωση που παει να ξεσπασει αποσβενεται τελειως μετα απο καναδυο κυκλους.
Δεν ειναι διολου απιθανο ομως μια τετοια βαθμιδα να αποσταθεροποιηθει κατω απο λιγο διαφορετικες συνθηκες, οπως, να μεινει χωρις φορτιο στην εξοδο ή να αυξηθει αρκετα η ενισχυση της μετα απο υπερθερμανση ή να αυξηθει η ταση τροφοδοσιας της λογω διακυμανσεων της τασης του δικτυου ή ......
Μια σωστη σχεδιαση προσπαθει να προβλεψει και αποτρεψει την εμφανιση του Overshoot στο ελαχιστο δυνατο.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.539
Reaction score
21.982
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Tέμπο, ρυθμός, συγχρονισμός και...slew rate.

Τώρα ο χρόνος που μετράμε είναι ο χρόνος που χρειάζεται το σήμα να πάει από το 10% στο 90% της τελικής τιμής του (αλλιώς χρόνος ανόδου rise time)
... ο οποίος προσφάτως μας προέκυψε ως προδιαγραφή στις οθόνες LCD.
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
304
Απάντηση: Re: Tέμπο, ρυθμός, συγχρονισμός και...slew rate.

Δεν ειναι διολου απιθανο ομως μια τετοια βαθμιδα να αποσταθεροποιηθει κατω απο λιγο διαφορετικες συνθηκες, οπως, να μεινει χωρις φορτιο στην εξοδο ή να αυξηθει αρκετα η ενισχυση της μετα απο υπερθερμανση ή να αυξηθει η ταση τροφοδοσιας της λογω διακυμανσεων της τασης του δικτυου ή ......
Μια σωστη σχεδιαση προσπαθει να προβλεψει και αποτρεψει την εμφανιση του Overshoot στο ελαχιστο δυνατο.
Μερικές φορές αρκεί απλά ένα χωρητικό φορτίο να αποσταθεροποιήσει έναν ενισχυτή. Αν επαναλάβουμε τις μετρήσεις που βλέπουμε στο

http://www.amplifier.cd/Tutorial/Slew_Rate/SlewRate.htm

μόνο που αυτή την φορά το φορτίο είνια ένας συνδιασμός αντίστασης και πυκνωτή τα αποτελέσματα θα ήταν εντελώς διαφορετικά.
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Re: Απάντηση: Tέμπο, ρυθμός, συγχρονισμός και...slew rate.

Το κακό είναι ότι για την πλειονότητα δεν είναι ξεκάθαρο γιατί βάζουμε τετραγωνικό παλμό για να βρούμε το slew rate.

Για ποια πλειονοτητα μιλας ?
Το θεμα ειναι καθαρα τεχνικο.
Ισως εννοεις οτι χρειαζεσαι εκλαικευση του και συνδεση του με τα επιμερους Ακουστικα γνωρισματα.
Και βεβαια αυτο ειναι το δυσκολο μερος, και οχι μια καθαρα θεωρητικη εξεταση του φαινομενου.

Ίσως κάποιοι να κάνανε τον κόπο να βάλουν λίγα μαθηματικούλια και να συνέδεαν τον παλμό με γνωστές μαθηματικές πράξεις, για να απομυθοποιηθούν τα "μαγικά" :happy_6:
Ελπιζω παντως να σε καλυψαν τα παραπανω
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.539
Reaction score
21.982
Έενα - δύο - εν - δυό - έν - δυό - ένα!
Ένα στ' αριστερόου - ΠΡΑΤ - ένα κι ένα δυόου - ΠΡΑΤ - _ - ΠΡΑΤ!
Τέμπο! - Ρυθμός! - Συγχρό - νι - σμός!
Ο - λυ - μπία - κός!


:happy_9: :happy_9: :happy_9:
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
304
Απάντηση: Tέμπο, ρυθμός, συγχρονισμός και...slew rate.

Τώρα το θέμα ποιο είναι το αποδεκτό slew rate που πρέπει να έχει ένας ενισχυτής ακουστικών συχνοτήτων;

Ή μάλλον καλύτερα πόσο slew rate περιμένετε να έχει ένας ενισχυτής του εμπορίου;
 


Τελευταια Μηνυματα

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.157
Μηνύματα
2.963.634
Members
38.292
Νεότερο μέλος
harrybani
Top