Τελικά, μετρήσεις ή ακουστική εκτίμηση;

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.746
Reaction score
22.489
Δειτε την ερωτηση που ακολουθει ως μια καλοπροαιρετη απορια
καποιου που παρακολουθει τουτη την ερμη την κατηγορια και δεν
μπορει να βγαλει ακρη.

Εστω πως ενας υποψηφιος αγοραστης ειναι μεταξυ δυο ξευγ. ηχειων.
Το ενα ξευγος ειναι αριστο στις μετρησεις, κορυφη στις αποκλισεις
με δυο λογια...τζιτζι.
Παρ'ολα αυτα , ακομα και εαν το δοκιμασει με διαφορα set ups
το ηχειο δεν του "καθεται στο αυτι"
Το αλλο ηχειο τωρα. σχεδον ιδιας τιμης με το πρωτο, δεν ειναι
και οτι καλυτερο στις μετρησεις.
Αλλα στον φιλο μας του αρεσει πολυ περισσοτερο απο το πρωτο
στις διαφορετικες ακροασεις που εχει κανει, ακομα και στην
οικια του.

Ποιο απο τα δυο πρεπει να επιλεξει και γιατι?
Εξ αφορμής του παρατιθεμένου μηνύματος του Αντρέα, και μετά από μια τεχνικού περιεχομένου συζήτηση που κατ΄επανάληψη έχω κάνει με αρκετούς φίλους και γνωστούς, θέτω το παραπάνω ερώτημα.

Πού βασίζεσθε για να αγοράσετε κάτι, και κυρίως γιατί; Είναι εφικτό να αγοράσει κάποιος μια συσκευή, βασιζόμενος μόνο στα χαρτιά; Και τί είδους μπορεί να είναι αυτή η συσκευή; Εντάξει, θα μου πείτε πως κάπου θα πάτε να την ακούσετε τη συσκευή που σας ενδιαφέρει, αλλά αν μένετε στην επαρχία; Τότε τί γίνεται;

Απόψεις; (Συνοδευμένες με τη λέξη "διότι", αν είναι δυνατόν)...
 


Μηνύματα
460
Reaction score
199
Απάντηση: Τελικά, μετρήσεις ή ακουστική εκτίμηση;

Αυτοι που μενουν στην επαρχια, οπως και εγω δυστηχως αγοραζουμε απο διαισθηση πολλες φορες.
Ευτυχως μεχρι τωρα οι αγορες μου με ικανοποιησαν.
Τωρα οσον αφορα την ερωτηση, μετρησεις η ακουστικη εκτιμηση, φυσικα ψηφιζω ακουστικη εκτιμηση, καθοτι ειμαι οπαδος των λυχνιων.
Γιατι πιστευω το συναισθημα που βγαζει η μουσικη δεν μπορουμε να το μετρησουμε με οργανα.
 

Μηνύματα
250
Reaction score
0
Εξ αφορμής του παρατιθεμένου μηνύματος του Αντρέα, και μετά από μια τεχνικού περιεχομένου συζήτηση που κατ΄επανάληψη έχω κάνει με αρκετούς φίλους και γνωστούς, θέτω το παραπάνω ερώτημα.

Πού βασίζεσθε για να αγοράσετε κάτι, και κυρίως γιατί; Είναι εφικτό να αγοράσει κάποιος μια συσκευή, βασιζόμενος μόνο στα χαρτιά; Και τί είδους μπορεί να είναι αυτή η συσκευή; Εντάξει, θα μου πείτε πως κάπου θα πάτε να την ακούσετε τη συσκευή που σας ενδιαφέρει, αλλά αν μένετε στην επαρχία; Τότε τί γίνεται;

Απόψεις; (Συνοδευμένες με τη λέξη "διότι", αν είναι δυνατόν)...
Εσύ τι προτιμάς δάσκαλε, γυναίκα με IQ η με χαρακτήρα;

Και επιτέλους εξήγα μου τι διάφορα ακούς από το 0.015 στο 0.000010 THD και πως αντιλαμβάνεσαι ακουστικά την διάφορα:
 

Μηνύματα
5.087
Reaction score
14
Αγοράζω κάτι διότι μου αρέσει.

Το ''αρέσει''... είναι πολύ χρονοβόρο να το αναλύσω...στερεοφωνικά. :145:

Βασίζομαι στην αντίληψη μου.
Δεν επηρρεάζομαι, ή σωστότερα, επηρρεάζομαι πολύ λίγο πλέον, από την αντίληψη των άλλων για τα πράγματα.
Δεν υπάρχει περίπτωση να αγοράσω κάτι από την μπροσούρα.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.911
Reaction score
13.295
Εγώ πάλι ανοίγω καπό και αν δω κάτι καλό προχωράω... Με λίγα λόγια μια ματιά στο εσωτερικό του μου αρκεί για να καταλάβω τι γίνεται:111:
 


Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Εξ αφορμής του παρατιθεμένου μηνύματος του Αντρέα, και μετά από μια τεχνικού περιεχομένου συζήτηση που κατ΄επανάληψη έχω κάνει με αρκετούς φίλους και γνωστούς, θέτω το παραπάνω ερώτημα.

Πού βασίζεσθε για να αγοράσετε κάτι, και κυρίως γιατί;
Πρωτα απ ολα επιτρεψε μου να αμφιβαλλω για την "αθωοτητα" του ερωτηματος του Αντρεα. Θεωρω οτι περιεχει αποψη, καθως αναφερεται τελειως κατα τυχη στο ειδος εκεινο συσκευης για το οποιο οι μετρησεις ΔΕΝ ειναι παρα μονο ενδεικτικος παραγων.

Αλλα ας δουμε την ουσια.
Οπως ειναι γνωστο τα τεχνικα χαρακτηριστικα οπως δινονται απο τους κατασκευαστες ΜΠΟΡΟΥΝ να ειναι ιδιαιτερα παραπλανητικα. Θεωρω οτι κατα την αξιολογηση συσκευων HiEnd, η Ακουστικη και η Τεχνοκρατικη προσεγγιση ειναι εξισου απαραιτητες για να αποκομισει κανεις σφαιρικη αντιληψη.
Το παραπανω εχει επιχειρηθει να παραφραστει, οτι δηλαδη ορισμενους Τεχνοκρατες και ασχετους με την μουσικη ενδιαφερουν μονο οι μετρησεις, προκειμενου να υποστηριχτει η αντιθετη υπερβολη.

Ας δουμε μερικα αδιαμφισβητητα γεγονοτα, καθολου σπανιες κακοτοπιες της αγορας.

Ειναι γνωστο οτι Ενισχυτες εμφανιζονται στα χαρτια να παραγουν πολλαπλασια Ισχυ απ' οτι στην πραγματικοτητα μπορουν. Ειναι επισης γνωστο οτι ενα "οικονομικο" τροφοδοτικο μπορει να ταισει ικανοποιητικα μονο το ενα καναλι ενος Στερεο Ενισχυτη, και οταν ζητανε και τα δυο ρευμα να αδυνατει να τα χορτασει.

Προενισχυτες εχουν πολλαπλασιο θορυβο απ'οτι δηλωνεται.

Κοσμιτικες προσθηκες και εφφε ντυνονται με χρηστικο μανδυα.

Ενισχυτες δηλωνουν απατηλα Ταξη Α' την στιγμη που απλα σερβιρουν "ολιγον απο Ταξη Α".

Ηχεια εχουν κατα κανονα μικροτερη Αντισταση απ' οτι αναφερεται μονολεκτικα στα specs, και ειναι λιγοτερο ευαισθητα απ οσο δηλωνουν.

Players με λαμπατη Εξοδο αποδεικνυεται οτι την λαμπα την εχουν για εφφε.

Ενισχυτες (συνηθως SET) εχουν οροφη απαραμορφωτης Ισχυος στα μισα Βαττ απ οτι υποτιθεται οτι βγαζουν.

Αξιοπρεπεστατα Brand names κατασκευαζουν ΚΑΙ οικονομικα μοντελα με below zero ποιοτικο επιπεδο.

Με τι τροπο μπορει κανεις να γνωριζει με ακριβεια αυτα και αλλα πολλα, εαν οχι μεσω ενος υπευθυνου εργαστηριακου ελεγχου ?

Για καποιον γνωστη του τι αντιπροσωπευουν τα αποτελεσματα συγκεκριμενων μετρησεων, σε Ακουστικο επιπεδο, η εικονα μιας συσκευης μπορει να ειναι ηδη σκιαγραφημενη σε μεγαλο βαθμο, ΠΡΙΝ καν δει την συσκευη και φυσικα πριν την ακουσει.

Αυτο βεβαια προυποθετει μεγαλη τριβη και εμπειρια σε αυτον ΑΚΡΙΒΩΣ τον τομεα : να εισαι σε θεση να μεταφραζεις τα νουμερα σε Ακουστικη συμπεριφορα.

Και ειναι σιγουρο οτι ακομη και ο πιο εμπειρος Ακροατης ειναι αδυνατον να διαθετει αυτην την ικανοτητα, εαν δεν συνδιαζει ικανες Τεχνικες γνωσεις.

Το να μην διαθετει ενας ακροατης σε βαθος τεχνικες γνωσεις δεν ειναι κακο. Δεν χρειαζεται να εισαι ειδικος Επιστημονας για να στησεις ενα σωστο συστημα.
Δεν παυει ομως να αποτελει ενα μειονεκτικο σημειο, πρωτα απ ολα για τον ιδιο, διοτι δεν μπορει να ερμηνευσει τα πως και γιατι των μηχανηματων, και το παζλ δεν παυει να εχει γι' αυτον κενα.

Το λαθος ειναι οταν καποιος, αντι να μπει στον κοπο να μαθει μερικα πραγματα, να αναγει αυτην την ανεπαρκεια σε θεωρια, ενω ταυτοχρονα να αναζητα την δικαιωση και την συναισθηματικη καλυψη μεσα στον κυκλο των ομοιως αμμαθων με αυτον.

Ποιους αλλους και σε τι ενοχλουν οι μετρησεις ?

Αφενος καθε εναν που φοβαται οτι το σκαλισμα των Αντικειμενικων επιδοσεων της συσκευης μπορει να σημανει προβληματικη εμπορικη της καρριερα.

Αφετερου, στα πλαισια των review, ολη η ενοχληση πηγαζει απο το γεγονος οτι ενας σωστος εργαστηριακος ελεγχος μιας συσκευης , μπορει να περιοριζει τον υποκειμενισμο και να αφαιρει το μονοπωλιο της ορθης κρισης απο τον αλανθαστο και παντοδυναμο ρηβιουερ.
Στην τελευταια περιπτωση, το μηνυμα ειναι ξεκαθαρο :
"Εμπιστευτειτε μας τυφλα. Οποιαδηποτε αλλη πηγη πληροφοριων για το μηχανημα, σας ειναι περιττη.
Επιτελους. ειδαμε και παθαμε να χτισουμε την αξιοπιστια μας και δεν επιτρεπουμε σε κανενα να μας αμφισβητει, you filthy no name bastard sarababeatches."

 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Απάντηση: Re: Τελικά, μετρήσεις ή ακουστική εκτίμηση;

Πρωτα απ ολα επιτρεψε μου να αμφιβαλλω για την "αθωοτητα" του ερωτηματος του Αντρεα. Θεωρω οτι περιεχει αποψη, καθως αναφερεται τελειως κατα τυχη στο ειδος εκεινο συσκευης για το οποιο οι μετρησεις ΔΕΝ ειναι παρα μονο ενδεικτικος παραγων.

Αλλα ας δουμε την ουσια.
Οπως ειναι γνωστο τα τεχνικα χαρακτηριστικα οπως δινονται απο τους κατασκευαστες ΜΠΟΡΟΥΝ να ειναι ιδιαιτερα παραπλανητικα. Θεωρω οτι κατα την αξιολογηση συσκευων HiEnd, η Ακουστικη και η Τεχνοκρατικη προσεγγιση ειναι εξισου απαραιτητες για να αποκομισει κανεις σφαιρικη αντιληψη.
Το παραπανω εχει επιχειρηθει να παραφραστει, οτι δηλαδη ορισμενους Τεχνοκρατες και ασχετους με την μουσικη ενδιαφερουν μονο οι μετρησεις, προκειμενου να υποστηριχτει η αντιθετη υπερβολη.

Ας δουμε μερικα αδιαμφισβητητα γεγονοτα, καθολου σπανιες κακοτοπιες της αγορας.

Ειναι γνωστο οτι Ενισχυτες εμφανιζονται στα χαρτια να παραγουν πολλαπλασια Ισχυ απ' οτι στην πραγματικοτητα μπορουν. Ειναι επισης γνωστο οτι ενα "οικονομικο" τροφοδοτικο μπορει να ταισει ικανοποιητικα μονο το ενα καναλι ενος Στερεο Ενισχυτη, και οταν ζητανε και τα δυο ρευμα να αδυνατει να τα χορτασει.

Προενισχυτες εχουν πολλαπλασιο θορυβο απ'οτι δηλωνεται.

Κοσμιτικες προσθηκες και εφφε ντυνονται με χρηστικο μανδυα.

Ενισχυτες δηλωνουν απατηλα Ταξη Α' την στιγμη που απλα σερβιρουν "ολιγον απο Ταξη Α".

Ηχεια εχουν κατα κανονα μικροτερη Αντισταση απ' οτι αναφερεται μονολεκτικα στα specs, και ειναι λιγοτερο ευαισθητα απ οσο δηλωνουν.

Players με λαμπατη Εξοδο αποδεικνυεται οτι την λαμπα την εχουν για εφφε.

Ενισχυτες (συνηθως SET) εχουν οροφη απαραμορφωτης Ισχυος στα μισα Βαττ απ οτι υποτιθεται οτι βγαζουν.

Αξιοπρεπεστατα Brand names κατασκευαζουν ΚΑΙ οικονομικα μοντελα με below zero ποιοτικο επιπεδο.

Με τι τροπο μπορει κανεις να γνωριζει με ακριβεια αυτα και αλλα πολλα, εαν οχι μεσω ενος υπευθυνου εργαστηριακου ελεγχου ?

Για καποιον γνωστη του τι αντιπροσωπευουν τα αποτελεσματα συγκεκριμενων μετρησεων, σε Ακουστικο επιπεδο, η εικονα μιας συσκευης μπορει να ειναι ηδη σκιαγραφημενη σε μεγαλο βαθμο, ΠΡΙΝ καν δει την συσκευη και φυσικα πριν την ακουσει.

Αυτο βεβαια προυποθετει μεγαλη τριβη και εμπειρια σε αυτον ΑΚΡΙΒΩΣ τον τομεα : να εισαι σε θεση να μεταφραζεις τα νουμερα σε Ακουστικη συμπεριφορα.

Και ειναι σιγουρο οτι ακομη και ο πιο εμπειρος Ακροατης ειναι αδυνατον να διαθετει αυτην την ικανοτητα, εαν δεν συνδιαζει ικανες Τεχνικες γνωσεις.

Το να μην διαθετει ενας ακροατης σε βαθος τεχνικες γνωσεις δεν ειναι κακο. Δεν χρειαζεται να εισαι ειδικος Επιστημονας για να στησεις ενα σωστο συστημα.
Δεν παυει ομως να αποτελει ενα μειονεκτικο σημειο, πρωτα απ ολα για τον ιδιο, διοτι δεν μπορει να ερμηνευσει τα πως και γιατι των μηχανηματων, και το παζλ δεν παυει να εχει γι' αυτον κενα.

Το λαθος ειναι οταν καποιος, αντι να μπει στον κοπο να μαθει μερικα πραγματα, να αναγει αυτην την ανεπαρκεια σε θεωρια, ενω ταυτοχρονα να αναζητα την δικαιωση και την συναισθηματικη καλυψη μεσα στον κυκλο των ομοιως αμμαθων με αυτον.

Ποιους αλλους και σε τι ενοχλουν οι μετρησεις ?

Αφενος καθε εναν που φοβαται οτι το σκαλισμα των Αντικειμενικων επιδοσεων της συσκευης μπορει να σημανει προβληματικη εμπορικη της καρριερα.

Αφετερου, στα πλαισια των review, ολη η ενοχληση πηγαζει απο το γεγονος οτι ενας σωστος εργαστηριακος ελεγχος μιας συσκευης , μπορει να περιοριζει τον υποκειμενισμο και να αφαιρει το μονοπωλιο της ορθης κρισης απο τον αλανθαστο και παντοδυναμο ρηβιουερ.
Στην τελευταια περιπτωση, το μηνυμα ειναι ξεκαθαρο :
"Εμπιστευτειτε μας τυφλα. Οποιαδηποτε αλλη πηγη πληροφοριων για το μηχανημα, σας ειναι περιττη.
Επιτελους. ειδαμε και παθαμε να χτισουμε την αξιοπιστια μας και δεν επιτρεπουμε σε κανενα να μας αμφισβητει, you filthy no name bastard sarababeatches."

+1000 τα είπες όλα...
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.746
Reaction score
22.489
Μερικά κομβικά σημεία, μέχρι στιγμής:

1. Διαίσθηση
2. Συναίσθημα
3. «Μ’ αρέσει»
4. Σηκωμένο καπώ
5. Μετάφραση των μετρήσεων σε ακουστική συμπεριφορά.

Ερώτηση: Εάν κάποιος κατέχει το αντικείμενο σε βάθος και αγοράζει έχοντας την κρίση του βασισμένη μόνο στα χαρτιά και τις μετρήσεις, είναι διασφαλισμένος έναντι του ενδεχομένου αποτυχημένης αγοράς; Και γιατί; (Ας αφήσουμε το γούστο της εμφάνισης στην άκρη).
 


Μηνύματα
5.087
Reaction score
14
Ερώτηση: Εάν κάποιος κατέχει το αντικείμενο σε βάθος και αγοράζει έχοντας την κρίση του βασισμένη μόνο στα χαρτιά και τις μετρήσεις, είναι διασφαλισμένος έναντι του ενδεχομένου αποτυχημένης αγοράς; Και γιατί; (Ας αφήσουμε το γούστο της εμφάνισης στην άκρη).

Κατά την άποψη μου...όχι.

Διότι τα χαρτιά μπορεί να γράφουν ότι θέλει ο κατασκευαστής να βγει προς τα έξω και όχι την αλήθεια.

Οι μετρήσεις, όταν γίνονται από τρίτους μη οικονομικά εμπλεκόμενους με το προιόν ή με την παραγωγό εταιρεία, μπορούν να είναι ικανός μπούσουλας για κάποιον που γνωρίζει να τις ''διαβάζει''.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.746
Reaction score
22.489
Ωραία, αλλά κοιτάξτε δυό παραδείγματα.

1. Είστε κάτοχος ενός μεγάλου στουντίου ηχογραφήσεων, και θέλετε να αγοράσετε καινούργια κονσόλα. Ας υποθέσουμε ότι έχετε τη δυνατότητα να δείτε κάποιες ανοικτές, πώς είναι κατασκευασμένες. Πού θα πάτε να ακούσετε ένα τέτοιο πράγμα; Πώς θα διασφαλίσετε ότι το ακούστε υπό συνθήκες ελεγχόμενες; Ποιος σας λέει πως αυτό που ακούτε, οφείλεται στην κονσόλα και όχι σε χίλια δυό άλλα, όπως τα μικρόφωνα, τα monitor, τα ακουστικά, και δεν ξέρω τί άλλο;

2. Γνωστό σκάφος, γνωστότατης ελληνικής επιχείρησης καθελκύσθηκε και τοποθετήθηκε σε δρομολόγια στο Αιγαίο. Όπως είναι φυσικό, η αγορά του επελέγη χωρίς δοκιμή, άλλωστε αυτού του είδους τα οχήματα κατασκευάζονται επί παραγγελία. Από την αρχή, το σκάφος παρουσίαζε επίμονα και πολύ σοβαρά μηχανικά προβλήματα στους κινητήρες, που του στερούσαν πολλά δρομολόγια, καθυστερήσεις για τις οποίες ο κατασκευαστής του σκάφους πλήρωσε στην πλοιοκτήτρια εταιρεία ένα σωρό λεφτά, υπό μορφήν ρήτρας την οποία είχε υπογράψει εξ αρχής. Τελικά, το πρόβλημα λύθηκε με αντικατάσταση των κινητήρων, (εξ όσων γνωρίζω).

Σχόλια;
 

sk

Μηνύματα
541
Reaction score
499
Η απάντηση του Κου Σπέρτου, είναι τόσο ολοκληρωμένη που δεν αφήνει περιθώρια ιδιαίτερων προσθηκών.
Συμφωνώ απόλυτα με αυτή και ιδιαίτερα με το : «Το να μην διαθετει ενας ακροατης σε βαθος τεχνικες γνωσεις δεν ειναι κακο. Δεν χρειαζεται να εισαι ειδικος Επιστημονας για να στησεις ενα σωστο συστημα.
Δεν παυει ομως να αποτελει ενα μειονεκτικο σημειο, πρωτα απ ολα για τον ιδιο, διοτι δεν μπορει να ερμηνευσει τα πως και γιατι των μηχανηματων, και το παζλ δεν παυει να εχει γι' αυτον κενα.»


Αν θέλω να το κάνω ακόμη λίγο πιο δύσκολο, τότε έχω να παρατηρήσω ότι έτσι όπως έχει τεθεί η αρχική ερώτηση, μιλά για αρχική επιλογή / αγορά.

Έστω λοιπόν ότι αυτή έχει γίνει, και έγινε με καθαρά υποκειμενικά κριτήρια, ακούγοντας μηχανήματα και καταλήγοντας στην – όσο το δυνατόν καλύτερη - κάλυψη του προσωπικού γούστου και μόνο.

Τι γίνεται όταν αυτό – το προσωπικό γούστο μας – αλλάζει με τον καιρό ?

Όταν ωριμάζει / διαμορφώνεται αρκετά και παύει να σε ευχαριστεί τόσο αυτό που μέχρι τότε σε ικανοποιούσε ?
Όπως π.χ. οταν καταλαβαίνεις ότι το γεμάτο ουρές μπάσο του ηχείου σου (που το εκλάμβανες ευχαριστημένος ως βαθύ χαμηλό) είναι ψεύτικο και αρχίζεις να αναζητείς κάτι πιο αληθοφανές, πιο κόφτο / στακάτο ?

Τώρα πλέον έχεις ήδη έτοιμη την αλυσίδα, άρα ποιον κρίκο της πρέπει να αλλάξεις ?

Και με τι κριτήρια θα το κάνεις ?
Υποκειμενικά ?
Με ολιγόλεπτες ακροάσεις, σε άλλους χώρους με άλλα συνοδά ?
Μήπως αναγκαστικά πρέπει πρώτα να κατανοήσεις το πως & γιατί, πριν αρχίσεις το ράβε - ξήλωνε ?
Αν σε ενδιαφέρει πραγματικά να οδηγήσεις εσύ τις αλλαγές (και όχι η Θεά Τύχη), μήπως αναγκαστικά θα πρέπει να γίνεις λίγο «επιστήμονας» ?
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Τελικά, μετρήσεις ή ακουστική εκτίμηση;

Το κοινό που μπορώ να βρω στα δυο παραδείγματα είναι η "αξιοπιστία".

Για το πρώτο παράδειγμα...
Πιστεύεις ότι ο ιδιοκτήτης του studio ή ο ηχολήπτης που θα επιλέξει την κονσόλα, ξέρει τον όρο Hi-End ?
θα αρκεστεί σε μια κονσόλα γνωστής εταιρείας, θα κοιτάξει την τεχνολογία που προσφέρει καθώς και τις ευκολίες, συμβατότητα, κτλ..., περισσότερο πρακτικά πράγματα δηλαδή.

Κάτι ανάλογο γίνεται και στην δευτερη περίπτωση αλλά εκεί επειδή τα χρήματα είναι πολλά και η ευθύνη μεγαλύτερη, έχουν τέτοιες "προδιαγραφές", ελέγχους που είναι καλυμμένοι εξ'αρχής.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.455
Reaction score
142.100
Οι απαντήσεις στα ερωτήματα του Ανδρέα (όπως και στα δικά σου φίλε μου ΚΚ) δεν μπορούν να είναι κοινές - μπούσουλας για όλους, διότι κάθε περίπτωση εμπεριέχει έναν διαφορετικό παράγοντα, τον χειρότερο απ'όλους: τον αγοραστή. Τον παράγοντα "άνθρωπο" δηλαδή.

Σε αυτόν τον "παράγοντα" συνυπάρχουν ακόμα μερικές ενδιαφέρουσες παράμετροι, όπως το οικονομικό επίπεδο της αγοράς, το θέμα χώρου τοποθέτησης και σημασίας που θα δωθεί στην τελειότερη το δυνατό τοποθέτηση των ηχείων στο χώρο, το είδος της αναπαραγόμενης μουσικής και οι στάθμες αυτής, καθώς τέλος και οι απαιτήσεις του εκάστοτε επίδοξου αγοραστή.

Ο παράγων "γνώση" είναι ενσωματωμένος στον "άνθρωπο", όπως και η "εμπειρία".

Με όλα τα παραπάνω υπ΄όψιν, τι πας να βρεις? Μπούσουλα για όλους? Ειλικρινά δε σε καταλαβαίνω..... :145:

Φυσικά στο αρχικό παράδειγμα η λογική απάντηση είναι "άς πάρει ό,τι του αρέσει".

Δυστυχώς όμως αυτό δε λέει τίποτα!

Διότι η ερμηνεία αυτής της απάντησης εξαρτάται από τον παράγοντα "άνθρωπο".

Αν στον άνθρωπο του παραδείγματος αρέσει η επιφάνεια, το εύκολο συμπέρασμα, η αγορά του στυλ: "άντε να το πάρω για να τελειώνω και με αυτά, μετά έχουν σειρά οι κουρτίνες" κτλ κτλ κτλ (βάλε και λίγη μαγεία και χαϊεντισμό του στυλ "η λάμπα με το βινύλιο είναι γεμάτα χροιές που σε κάνουν να δακρύζεις", τότε τα πράγματα είναι απλά, θα τσιμπήσει αυτό που του άρεσε περισσότερο στο αυτί, αδιαμαρτήρητα, θα το βάλει στην άκρη, και κάθε 3 μήνες θα το ξεσκονίζει. 25 χρόνια μετά το ίδιο θα έχει και θα πιστεύει ότι είναι ό,τι καλύτερο υπάρχει στην αναπαραγόμενη μουσική....

Αν όμως στον άνθρωπο του παραδείγματος αρέσει το "ψάξιμο", έχει διάθεση για περισσότερη "γνώση", θέλει να ανοίγει τα "καπάκια" των μηχανημάτων και να εξηγεί γιατί παίζει το ένα έτσι και το άλλο γιουβέτσι, κτλ κτλ κτλ, τότε η απάντηση είναι επίσης απλή, θα μελετήσει σε βάθος τα "χαρτιά", θα προβεί και σε μετρήσεις, θα αλλάξει υλικά, θα στήσει όλη την σειρά των μηχανημάτων με ξεκάθαρες τεχνικές προδιαγραφές, θα γνωρίζει τα σημεία που υστερεί το σύστημα, θα βελτιώνει συνέχεια μηχανήματα και χώρο, θα παιδεύεται μια ζωή, αυτό δηλαδή θα είναι το χόμπυ του! Θα μάθει περισσότερα, και φυσικά μετά από 25 χρόνια θα έχει αλλάξει πολλές φορές "ήχο". Φυσικά θα επιτύχει ήχο πολύ ανώτερο από τον προηγούμενο φίλο μας, αλλά ταυτόχρονα θα πιστεύει ότι αυτό που ακούει δεν είναι με τίποτα ό,τι καλύτερο υπάρχει στην αναπαραγόμενη μουσική.... Πάντα υπάρχει περιθώριο για βελτίωση!

Ανάμεσα στα δυό "άκρα" των προηγούμενων παραδειγμάτων υπάρχουν άπειρες ενδιάμεσες περιπτώσεις.

Το ίδιο ισχύει σε ο,τιδήποτε, στο αυτοκίνητο, στην εικόνα, ακόμα και στο πλοίο που ανέφερες ή στην κονσόλα του στούντιο. Εμπλέκεται ο παράγων "άνθρωπος" και διαφοροποιεί το αποτέλεσμα με άπειρους συνδυασμούς! Είναι η ομορφιά της ανρώπινης φύσης... :145:

ΟΚ?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.455
Reaction score
142.100
Να προσθέσω πως η απάντηση του φίλου μου του Μιχάλη είναι (όπως πάντα) φως στο τούνελ!
 

Μηνύματα
436
Reaction score
0
Αν δεν ακούσω κάτι στο σύστημά μου, δεν το αγοράζω. Απλά πράγματα.

Ναι, λόγω Θεσσαλονίκης έχω πολύ περιορισμένη γκάμα συσκευών προς ακρόαση, αλλά better safe than sorry.

Τώρα, στην περίπτωση που θα έπρεπε ντε και καλά να πάρω κάτι στα τυφλά, θα διασταύρωνα τις πληροφορίες μου.
Να μετράει καλά και να μετράει καλά σε δυο-τρεις διαφορετικούς "πάγκους".
Αν το ένα ρηβιού λέει "αυτό είναι φλατ" και το άλλο λέει "έντονες μεσαίες", τότε δε μου κάνει. Ακόμα κι αν τελικά είναι όντως φλατ...

Τις ακουστικές εντυπώσεις των άλλων, δε μπορώ να τις εμπιστευτώ. Ακούω με τα δικά μου αυτιά, όχι με των αλλονών.

Παρ' όλα αυτά, μπορείς να "διαβάσεις ανάμεσα στις γραμμές", αν διαβάζεις καιρό τον ρηβιούερ και ξέρεις τι του αρέσει και κατά πόσον αρέσει και σε σένα αυτό. Υπάρχει ας πούμε γνωστός ρηβιούερ που ξέρω ότι τα γούστα του στα ηχεία είναι εκ διαμέτρου αντίθετα με τα δικά μου.
Αυτόν τον εμπιστεύομαι, θα πάρω αυτό που θα χαρακτηρίσει πολύ "μόνιτορ", "στεγνό" κλπ...
 

Μηνύματα
201
Reaction score
0
Πηρα ενα ηχειο που κατα γενικη ομολογια ηταν καλο (Audio spectrum ερμης tls)
Πηρα ενα ενισχυτη ομοιως (Crown k1)
Πηρα ενα cd παρομοιως (Μαραντζ 63 κις)

Τα εβαλα να παιξουν και ηταν μια χαρα.

Το αφεντικο αποφασισε να αλλαξει τον χωρο εριξε ενα τοιχο μετακινησε ενα πασο και μετα μου επετρεψε να τα συνδεσω (παλι καλα) αλλα στον αντιθετο χωρο που τα ειχα πριν.

Τα εβαλα να παιξουν και ηταν δυο τρομαρες!!!!

Πηγα και πηρα ενα Behringer ψηφιακο εκουαλαϊζερ , κανω οτι γουσταρω και βρηκα την ησυχια μου.:143:

Τι μετρησεις και τι ακροασεις μου λετε τωρα ρε παιδια!!!!!για να ακους μουσικη μεσα σε διαμερισμα που μενεις με την οικογενεια σου????
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.455
Reaction score
142.100
Μιχάλη μην εξάπτεσαι, κι εγώ μαζί σου (επίσης χρησιμοποιώ το μπέρι και μάλιστα έχω κατ'επανάληψη πει πως θεωρώ την διόρθωση χώρου απαραίτητη).

Το ζουμί είναι αλλού.

Τα μηχανήματα που ΜΠΟΡΟΥΝ να παίξουν καλά, μετράν και καλά. Αυτά, αν στο χώρο σου χρειαστούν διόρθωση, θα τη δώσεις και θα ηρεμήσεις.

Τα μηχανήμτα που δε μετρούν καλά, μπορεί να παίξουν καλά (ή έστω να σε ικανοποιήσουν) μόνο τυχαία. Αν σου κάτσει δηλαδή. Και αν χρειαστεί διόρθωση, δεν μπορούν, δε γίνεται να βγάλουν αυτό που δε βγάζουν.

Εδώ ερχόμαστε και σε άμεση σχέση με το ποιός πραγματικά μπορεί να σε βοηθήσει στις επιλογές σου.

Αυτός που τα πουλάει και σου λεέι "άκου το, ξεσκίζει σου λέω!", αυτός που έτυχε κάπου κάποτε να τα ακούσει και δε του άρεσαν (ο ίδιος ακούει σπίτι του από φορητό αυτό που κουβαλάν οι μαύροι πλανώδιοι πωλητές αντιγράφων CD με κακό εξώφυλλο), αυτός που ακούει άλλη μουσική από σένα και κάπου που το άκουσε ένας φίλος του του είπε ότι παίζει παπάδες, αυτός που γράφει εδώ μέσα στο φόρουμ και λέει ότι δε του αρέσει γιατί στα ίδια χρήματα το δήνα έχει πιο δεμένο μπάσσο, ή τέλος αυτός που εξηγεί κάποια πράγματα γιατί συμβαίνουν και πως όφειλαν να είναι και που παρουσιάζει όσο εκτενώς μπορεί τις μετρήσεις του και τις δοκιμές του? ε?

Οπότε η τελευταία σου πρόταση μπορεί να διαφοροποιηθεί ως εξής: "Τι ακροασεις μου λετε τωρα ρε παιδια!!!!!για να ακους μουσικη μεσα σε διαμερισμα που μενεις με την οικογενεια σου????

ΟΙ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΔΕ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΕ ΒΛΑΨΟΥΝ, ΟΙ ΑΚΡΟΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΙΔΙΩΣ ANTΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΝΑΙ.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.172
Μηνύματα
3.003.681
Members
38.420
Νεότερο μέλος
Iliashifi
Top