Αυτή είναι η πρώτη φορά που γράφω όχι μόνο στο αξιολογότατο αυτό φόρουμ, αλλά και σε οποιοδήποτε άλλο φόρουμ.
Τυχαίνει να γνωρίζω και να έχω ακούσει το Grimm LS1 ήδη από το 2012. Αποτελεί κατά τη γνώμη μου το πιο ολοκληρωμένο, επιστημονικά τεκμηριωμένο, ριζοσπαστικό και αναμφίβολα ηχητικά υπερεπαρκές σύστημα ηχητικής αναπαραγωγής που είχα την ευκαιρία να γνωρίσω στη ζωή μου.
Η πρώτη σκέψη που και εγώ έκανα όταν τα πρωτοάκουσα ήταν: πόσο δύσκολο είναι να αποχωριστώ τα μηχανήματά μου που μετά από 35 χρόνια απίστευτης σπουδής και οικονομικής αφαίμαξης κατάφερα να «καταλήξω» και να τα αντικαταστήσω με δύο «πορτατίφ» όπως τόσο εύστοχα χαρακτηρίστηκαν οι δύο κύριες μονάδες του εν λόγω συστήματος. Δυστυχώς όμως έτσι έχουν τα πράγματα, η τεχνολογία συχνά μας αφήνει άφωνους ανατρέποντας απότομα ότι έχουμε χτίσει ή πιστεύουμε.
Το ίδιο έχει συμβεί τόσες και τόσες φορές σε όλα σχεδόν τα τεχνολογικά πεδία συμπεριλαμβανομένων των πεδίων της ηχητικής αναπαραγωγής, κυρίως όμως όσον αφορά την ψηφιακή τεχνολογία, τους τρόπους αποθήκευσης ηχητικής πληροφορίας και τις ηχητικές πηγές εν γένει. Στον τομέα όμως των ενισχυτών ισχύος και των ηχείων μέχρι το πρόσφατο παρελθόν υπήρξε μια μακρά τεχνολογική στασιμότητα. Συστήματα μηχανημάτων πολύ υψηλού κόστους μετά από δεκαετίες εξέλιξης κατάφεραν να προσεγγίσουν το όριο της ηχητικής τελειότητας. Αυτά όμως είναι πολύ λίγα. Ελάχιστοι άντεξαν το οικονομικό κόστος, το χρόνο που απαιτούνταν αλλά είχαν τελικά και την τύχη να τα κατακτήσουν. Για κάθε ένα τυχερό υπήρχαν αναρίθμητοι απογοητευμένοι που άλλαζαν μηχανήματα προσπαθώντας να διορθώσουν το λάθος με άλλο λάθος (αφού συχνά δύο λάθη μαζί μας δίνουν το σωστό) και άλλοι που πουλούσαν το μηχάνημα που δεν έφταιγε τελικά για το αποτέλεσμα που είχαν, χάνοντας χρόνο και ενέργεια.
Δεν μπορούμε και δεν πρέπει να απορρίψουμε τις προσπάθειες που για ένα αιώνα τουλάχιστον έχουν κάνει οι επιστήμονες των ηλεκτρονικών και του ήχου. Άλλωστε δεν θα μπορούσε να γεννηθεί το Grimm LS1 αν δεν πατούσε στις προϋπάρχουσες γνώσεις. Μπορούμε όμως να είμαστε σίγουροι πως σύντομα ο ήχος που όλοι αναζητούμε θα μπορέσει επί τέλους να μπει στα σαλόνια μας με λιγότερα χρήματα, κόπο και φυσικό όγκο. Και τότε θα φανεί ποιοι αγαπούσαν τόσα χρόνια την μουσική αναπαραγωγή και όχι την αναζήτηση μηχανημάτων και τη δόμηση πολύπλοκων συστημάτων.
Τυχαίνει να γνωρίζω και να έχω ακούσει το Grimm LS1 ήδη από το 2012. Αποτελεί κατά τη γνώμη μου το πιο ολοκληρωμένο, επιστημονικά τεκμηριωμένο, ριζοσπαστικό και αναμφίβολα ηχητικά υπερεπαρκές σύστημα ηχητικής αναπαραγωγής που είχα την ευκαιρία να γνωρίσω στη ζωή μου.
Η πρώτη σκέψη που και εγώ έκανα όταν τα πρωτοάκουσα ήταν: πόσο δύσκολο είναι να αποχωριστώ τα μηχανήματά μου που μετά από 35 χρόνια απίστευτης σπουδής και οικονομικής αφαίμαξης κατάφερα να «καταλήξω» και να τα αντικαταστήσω με δύο «πορτατίφ» όπως τόσο εύστοχα χαρακτηρίστηκαν οι δύο κύριες μονάδες του εν λόγω συστήματος. Δυστυχώς όμως έτσι έχουν τα πράγματα, η τεχνολογία συχνά μας αφήνει άφωνους ανατρέποντας απότομα ότι έχουμε χτίσει ή πιστεύουμε.
Το ίδιο έχει συμβεί τόσες και τόσες φορές σε όλα σχεδόν τα τεχνολογικά πεδία συμπεριλαμβανομένων των πεδίων της ηχητικής αναπαραγωγής, κυρίως όμως όσον αφορά την ψηφιακή τεχνολογία, τους τρόπους αποθήκευσης ηχητικής πληροφορίας και τις ηχητικές πηγές εν γένει. Στον τομέα όμως των ενισχυτών ισχύος και των ηχείων μέχρι το πρόσφατο παρελθόν υπήρξε μια μακρά τεχνολογική στασιμότητα. Συστήματα μηχανημάτων πολύ υψηλού κόστους μετά από δεκαετίες εξέλιξης κατάφεραν να προσεγγίσουν το όριο της ηχητικής τελειότητας. Αυτά όμως είναι πολύ λίγα. Ελάχιστοι άντεξαν το οικονομικό κόστος, το χρόνο που απαιτούνταν αλλά είχαν τελικά και την τύχη να τα κατακτήσουν. Για κάθε ένα τυχερό υπήρχαν αναρίθμητοι απογοητευμένοι που άλλαζαν μηχανήματα προσπαθώντας να διορθώσουν το λάθος με άλλο λάθος (αφού συχνά δύο λάθη μαζί μας δίνουν το σωστό) και άλλοι που πουλούσαν το μηχάνημα που δεν έφταιγε τελικά για το αποτέλεσμα που είχαν, χάνοντας χρόνο και ενέργεια.
Δεν μπορούμε και δεν πρέπει να απορρίψουμε τις προσπάθειες που για ένα αιώνα τουλάχιστον έχουν κάνει οι επιστήμονες των ηλεκτρονικών και του ήχου. Άλλωστε δεν θα μπορούσε να γεννηθεί το Grimm LS1 αν δεν πατούσε στις προϋπάρχουσες γνώσεις. Μπορούμε όμως να είμαστε σίγουροι πως σύντομα ο ήχος που όλοι αναζητούμε θα μπορέσει επί τέλους να μπει στα σαλόνια μας με λιγότερα χρήματα, κόπο και φυσικό όγκο. Και τότε θα φανεί ποιοι αγαπούσαν τόσα χρόνια την μουσική αναπαραγωγή και όχι την αναζήτηση μηχανημάτων και τη δόμηση πολύπλοκων συστημάτων.