- Μηνύματα
- 3.618
- Reaction score
- 6
Αναλογική Αποθορυβοποίηση
Με αυτό το θέμα και κατόπιν παρότρυνσης ενός καλού φίλου, μέλους του site, ολοκληρώνω την παρουσίαση των επαγγελματικών αναλογικών ηχογραφήσεων.
Όταν μιλάμε για αποθορυβοποίηση, εννοούμε την μετρίαση του θορύβου της αναλογικής ταινίας.
Τα σημαντικότερα συστήματα αποθορυβοποίησης ήταν, το DOLBY NR (το NR σημαίνει noise reduction και δεν έχει καμία σχέση, όπως πολλοί πιστεύουν με τύπο του DOLBY) και το DBX.
Το σύστημα βέβαια που επικράτησε, ήταν το DOLBY, το οποίο έκανε την εμφάνιση του το 1966 όταν η Dolby Laboratories εισήγαγε το Dolby A ως το πρώτο επαγγελματικό σύστημα αποθορυβοποίησης.

Ακλούθησαν τα :
Dolby B, το οποίο βρίσκαμε από τα μέσα του ’70 σε όλα σχεδόν τα κασετόφωνα. Dolby B αναπτύχθηκε μετά το Dolby Α με 10 dB μείωση του θορύβου σε συχνότητες πάνω από το 1 kHz, κυρίως για τις κασέτες. Ήταν πολύ πιο απλό από ό, τι Dolby A και, επομένως, πολύ λιγότερο δαπανηρή για την εφαρμογή στα καταναλωτικά προϊόντα. Οι Dolby B εγγραφές είναι αποδεκτές, όταν αναπαράγονται σε εξοπλισμό που δεν διαθέτει αποκωδικοποιητή Dolby Β, όπως τα πιο φθηνά κασετόφωνα. Ωστόσο, το Dolby B προβλέπει λιγότερο αποτελεσματική μείωση του θορύβου από το Dolby A, γενικά με συντελεστή πάνω από 3 dB. Από τα μέσα της δεκαετίας του 1970, το Dolby B κατέστη πρότυπο για κασέτες μουσικής και παρά το γεγονός ότι είναι φθηνό, ελλείψη ολοκληρωμένου εξοπλισμού αποκωδικοποίησης κύκλωμα, η αναπαραγωγή είναι αποδεκτή σε ένα μέσον αναπαραγωγής. Οι περισσότερες κασέτες έκαναν χρήση αυτής της παραλλαγής.
Dolby C, το οποίο εμφανίστηκε στα Hi-End κασετόφωνα, την δεκαετία του ’80. Το Dolby C προβλέπει μέχρι και 20 dB μείωση θορύβου της υψηλής συχνότητας, αλλά οι εγγραφές που γίνονται με το εν λόγω σύστημα είναι πολύ χειρότερες όταν αναπαράγονται σε εξοπλισμό που δεν έχει Dolby C. Ορισμένες από αυτές μπορούσαν να μετριαστούν με τη χρήση Dolby B κατά την αναπαραγωγή.
Dolby SR, το οποίο ήταν ο αντικαταστατής (ας πούμε) του Dolby A, πολύ ακριβότερο σύστημα αποθορυβοποίησης και το βρίσκαμε μόνο σε επαγγελματικές εφαρμογές. Το σύστημα SR Dolby (Spectral Recording) (φασματική καταγραφή), είναι μια επιθετικότερη προσέγγιση μείωσης θορύβου από το Dolby Α. Προσπαθεί να μεγιστοποιήσει το καταγραμμένο σήμα χρησιμοποιώντας πάντα μια σύνθετη σειρά φίλτρων που αλλάζουν σύμφωνα με το σήμα εισαγωγής. Κατά συνέπεια, το Dolby SR είναι σε θέση να μειώσει τον θόρυβο των υψηλών συχνοτήτων κατά 25 DB.

Dolby S, το οποίο υπάρχει σε ορισμένες Hi-Fi και ημι-επαγγελματική συσκευή εγγραφής. Είχε ως στόχο ότι το Dolby S θα γίνει πρότυπο για τις εμπορικές κασέτες, περίπου κατά τον ίδιο τρόπο που είχε Dolby Β κατά τη δεκαετία του 1970, αλλά αυτό δεν συνέβη ποτέ, εφ όσον το Dolby S ήρθε στην αγορά σε μια χρονική στιγμή που η κασέτα ήταν να αντικατασταθεί από το CD, ως την κυρίαρχη μορφή μαζικής αγοράς μουσικής. Η Dolby Labs ισχυρίστηκε ότι οι περισσότεροι καταναλωτές, δεν θα μπορούσαν να διακρίνουν μεταξύ του ήχου ενός CD και μιας κωδικοποιημένης κασέτας με Dolby S. Εν πάση περιπτώση, το Dolby S, εμφανίστηκε ως ένα χαρακτηριστικό για high-end εξοπλισμό ήχου. Το Dolby S είναι πολύ πιο ανθεκτικά στην αναπαραγωγή των προβλημάτων που συνδέονται με το θόρυβο από τον μηχανισμό μεταφοράς ταινιών από ότι το Dolby C. Για τo Dolby S επίσης, υπήρξε ο ισχυρισμός ότι κατά την αναπαραγωγή θα υπήρχε συμβατότητα με το Dolby B ,δηλαδή μια κασέτα εγγεγραμμένη με Dolby S, θα μπορούσε να αναπαραχθεί με Dolby B ΝR και κατά κάποιο τρόπο πραγματοποιήθηκε. Είναι ουσιαστικά μια ελαφρύτερη έκδοση του Dolby SR και χρησιμοποιεί πολλές από τις τεχνικές της. Το Dolby S, μπορεί να μειώσει το θόρυβο μέχρι 10 dB ,σε χαμηλές συχνότητες και μέχρι 24 dB, σε υψηλές συχνότητες.
Ελπίζω να φάνηκαν χρήσιμα.
Με εκτιμηση
Β.Β
Με αυτό το θέμα και κατόπιν παρότρυνσης ενός καλού φίλου, μέλους του site, ολοκληρώνω την παρουσίαση των επαγγελματικών αναλογικών ηχογραφήσεων.
Όταν μιλάμε για αποθορυβοποίηση, εννοούμε την μετρίαση του θορύβου της αναλογικής ταινίας.
Τα σημαντικότερα συστήματα αποθορυβοποίησης ήταν, το DOLBY NR (το NR σημαίνει noise reduction και δεν έχει καμία σχέση, όπως πολλοί πιστεύουν με τύπο του DOLBY) και το DBX.
Το σύστημα βέβαια που επικράτησε, ήταν το DOLBY, το οποίο έκανε την εμφάνιση του το 1966 όταν η Dolby Laboratories εισήγαγε το Dolby A ως το πρώτο επαγγελματικό σύστημα αποθορυβοποίησης.

Ακλούθησαν τα :
Dolby B, το οποίο βρίσκαμε από τα μέσα του ’70 σε όλα σχεδόν τα κασετόφωνα. Dolby B αναπτύχθηκε μετά το Dolby Α με 10 dB μείωση του θορύβου σε συχνότητες πάνω από το 1 kHz, κυρίως για τις κασέτες. Ήταν πολύ πιο απλό από ό, τι Dolby A και, επομένως, πολύ λιγότερο δαπανηρή για την εφαρμογή στα καταναλωτικά προϊόντα. Οι Dolby B εγγραφές είναι αποδεκτές, όταν αναπαράγονται σε εξοπλισμό που δεν διαθέτει αποκωδικοποιητή Dolby Β, όπως τα πιο φθηνά κασετόφωνα. Ωστόσο, το Dolby B προβλέπει λιγότερο αποτελεσματική μείωση του θορύβου από το Dolby A, γενικά με συντελεστή πάνω από 3 dB. Από τα μέσα της δεκαετίας του 1970, το Dolby B κατέστη πρότυπο για κασέτες μουσικής και παρά το γεγονός ότι είναι φθηνό, ελλείψη ολοκληρωμένου εξοπλισμού αποκωδικοποίησης κύκλωμα, η αναπαραγωγή είναι αποδεκτή σε ένα μέσον αναπαραγωγής. Οι περισσότερες κασέτες έκαναν χρήση αυτής της παραλλαγής.
Dolby C, το οποίο εμφανίστηκε στα Hi-End κασετόφωνα, την δεκαετία του ’80. Το Dolby C προβλέπει μέχρι και 20 dB μείωση θορύβου της υψηλής συχνότητας, αλλά οι εγγραφές που γίνονται με το εν λόγω σύστημα είναι πολύ χειρότερες όταν αναπαράγονται σε εξοπλισμό που δεν έχει Dolby C. Ορισμένες από αυτές μπορούσαν να μετριαστούν με τη χρήση Dolby B κατά την αναπαραγωγή.
Dolby SR, το οποίο ήταν ο αντικαταστατής (ας πούμε) του Dolby A, πολύ ακριβότερο σύστημα αποθορυβοποίησης και το βρίσκαμε μόνο σε επαγγελματικές εφαρμογές. Το σύστημα SR Dolby (Spectral Recording) (φασματική καταγραφή), είναι μια επιθετικότερη προσέγγιση μείωσης θορύβου από το Dolby Α. Προσπαθεί να μεγιστοποιήσει το καταγραμμένο σήμα χρησιμοποιώντας πάντα μια σύνθετη σειρά φίλτρων που αλλάζουν σύμφωνα με το σήμα εισαγωγής. Κατά συνέπεια, το Dolby SR είναι σε θέση να μειώσει τον θόρυβο των υψηλών συχνοτήτων κατά 25 DB.

Dolby S, το οποίο υπάρχει σε ορισμένες Hi-Fi και ημι-επαγγελματική συσκευή εγγραφής. Είχε ως στόχο ότι το Dolby S θα γίνει πρότυπο για τις εμπορικές κασέτες, περίπου κατά τον ίδιο τρόπο που είχε Dolby Β κατά τη δεκαετία του 1970, αλλά αυτό δεν συνέβη ποτέ, εφ όσον το Dolby S ήρθε στην αγορά σε μια χρονική στιγμή που η κασέτα ήταν να αντικατασταθεί από το CD, ως την κυρίαρχη μορφή μαζικής αγοράς μουσικής. Η Dolby Labs ισχυρίστηκε ότι οι περισσότεροι καταναλωτές, δεν θα μπορούσαν να διακρίνουν μεταξύ του ήχου ενός CD και μιας κωδικοποιημένης κασέτας με Dolby S. Εν πάση περιπτώση, το Dolby S, εμφανίστηκε ως ένα χαρακτηριστικό για high-end εξοπλισμό ήχου. Το Dolby S είναι πολύ πιο ανθεκτικά στην αναπαραγωγή των προβλημάτων που συνδέονται με το θόρυβο από τον μηχανισμό μεταφοράς ταινιών από ότι το Dolby C. Για τo Dolby S επίσης, υπήρξε ο ισχυρισμός ότι κατά την αναπαραγωγή θα υπήρχε συμβατότητα με το Dolby B ,δηλαδή μια κασέτα εγγεγραμμένη με Dolby S, θα μπορούσε να αναπαραχθεί με Dolby B ΝR και κατά κάποιο τρόπο πραγματοποιήθηκε. Είναι ουσιαστικά μια ελαφρύτερη έκδοση του Dolby SR και χρησιμοποιεί πολλές από τις τεχνικές της. Το Dolby S, μπορεί να μειώσει το θόρυβο μέχρι 10 dB ,σε χαμηλές συχνότητες και μέχρι 24 dB, σε υψηλές συχνότητες.
Ελπίζω να φάνηκαν χρήσιμα.
Με εκτιμηση
Β.Β