Ας πσωνίσουμε, επιτέλους, ενεργά ηχεία ή ο αγώνας (του Κωσταφτχιά) τώρα δικαιώνεται!

wnet

Nearfield
Μηνύματα
5.252
Reaction score
18.179
Και επειδή ή τα έχω καταλάβει πολύ καλά ή τα έχω κάνει τελείως μαντάρα !! (μάλλον αυτό!)... έρχεται αυθόρμητα η ερώτηση,,,,
Γιατί τότες να παλεύουμε με τα eq και τα dsp να σιάξουμε την καμπύλη απόκρισης... και δε βάζουμε τα dsp να φτιάχνουν μια καμπύλη σαν την παραπάνω και μάλιστα διαφορετική για κάθε στάθμη ακρόασης;;
(Προσωπικά επειδή όλη η μουσική μου ξεκινάει από pc και τρέχω ένα ΑΡΟ μόνιμα για eq... έχω τη βασική μου ρύθμιση που υποτίθεται διορθώνει τα ηχεία το χώρο και την ...ηλικία μου... και άλλες 2 πιο "σκληρές" με μια δόση από τις παραπάνω καμπύλες που τις χρησιμοποιώ τα βράδια αν παίζω χαμηλά μουσική.....)
Θα ζήσω γιατρέ? !!!!
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
41.081
Reaction score
83.029
Και επειδή ή τα έχω καταλάβει πολύ καλά ή τα έχω κάνει τελείως μαντάρα !! (μάλλον αυτό!)... έρχεται αυθόρμητα η ερώτηση,,,,
Γιατί τότες να παλεύουμε με τα eq και τα dsp να σιάξουμε την καμπύλη απόκρισης... και δε βάζουμε τα dsp να φτιάχνουν μια καμπύλη σαν την παραπάνω και μάλιστα διαφορετική για κάθε στάθμη ακρόασης;;
(Προσωπικά επειδή όλη η μουσική μου ξεκινάει από pc και τρέχω ένα ΑΡΟ μόνιμα για eq... έχω τη βασική μου ρύθμιση που υποτίθεται διορθώνει τα ηχεία το χώρο και την ...ηλικία μου... και άλλες 2 πιο "σκληρές" με μια δόση από τις παραπάνω καμπύλες που τις χρησιμοποιώ τα βράδια αν παίζω χαμηλά μουσική.....)
Θα ζήσω γιατρέ? !!!!
στο μυαλό μου είσαι...
αν δεν παίζει ρόλο το rt60:p τότε κατά πάσα πιθανότητα θα είναι γιατί τα αυτιά μας είναι τοποθετημένα στο πλάι και όχι φάτσα κάρτα με τα ηχεία...λέω εγώ τώρα8-)

γι αυτό και τα ακουστικά έχουν διαφορετικό tuning από τα ηχεία...λέω ξανά τώρα
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.984
Reaction score
59.773
Δεν χρειάζεται,εφόσον ο τόνος αναφοράς για το λογισμικό διόρθωσης θα εκπέμπεται στην ενδεδειγμένη και βέλτιστη στάθμη γύρω από τα 80 dB στη θέση ακρόασης.Η καμπύλη ισοστάθμισης που ανταποκρίνεται συμπαθητικά προς το ακουστικό μας σύστημα αντιστοιχεί σε τιμές συνεχούς στάθμης.Όταν η τελευταία ανέρχεται θα είναι το ίδιο το ακουστικό μας σύστημα που θα αναδιαμορφώνει την ισοστάθμιση.

Πλην όμως η άνοδος συνεχούς στάθμης πάνω από τα 90 dB θα επιφέρει βλάβες στην ακοή σε συνάρτηση με τους χρόνους έκθεσης.
Είναι πολύ άχαρη αυτή η πραγματικότητα...
Στις δε κατώτερες στάθμες είχε προβλεφθεί η πάλαι ποτέ ρύθμιση Loudness που καταργήθηκε στις περισσότερες περιπτώσεις (προ)ενισχυτικών ως μη ανταποκρινόμενη σε διάφορες χαϊενδικές και πιουρίστικες επιταγές.

Γι αυτό και θεωρείται αποδεκτή η επίδοση ενός (δικάναλου) ηχοσυστήματος ικανού για απαραμόρφωτες συνεχείς (μέσες) στάθμες στη ζώνη 80-90 dB και ακολούθως απαραμόρφωτες στιμιαίες κορυφές στα 110 dB. συν μερικά ακόμη για διάθεση δυναμικού περιθωρίου.Όλα αυτά βεβαίως πραγματοποιούμενα στη θέση ακρόασης και σε πρόγραμμα με υψηλές απαιτήσεις στην απόδοση ενέργειας.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.900
Reaction score
143.072
Γιατί τότες να παλεύουμε με τα eq και τα dsp να σιάξουμε την καμπύλη απόκρισης... και δε βάζουμε τα dsp να φτιάχνουν μια καμπύλη σαν την παραπάνω και μάλιστα διαφορετική για κάθε στάθμη ακρόασης;;
Δεν παλεύουμε με τα DSP να σιάξουμε την καμπύλη απόκρισης, λάθος το έχεις καταλάβει.

Με τα DSP φτιάχνουμε το τάργκετ κερβ αυτό:



Και δη την συνεχόμενη γραμμή "all listeners".

Κατά βάση και χονδροειδώς η ίδια τάργκετ κερβ έχει προβλεφθεί κι εδώ:



Οπότε, εντελώς χονδρικά θες ένα τονισμό στα μπάσα λίγο πάνω από 10 ντεσιμπέλ.

Στο ίδιο πνεύμα κυμαίνεται και το γνωστό BBC dip. Γκούγκλαρέ το.

Δηλαδή, το φλατ άκουσμα, είναι ..λάθος. Δεν προβλέπεται.

Αυτά τα τάργκετ κερβ προβλέπονται, έτσι στήνεις το στέρεο, και "αρέσει" σε όλους, ανεξαιρέτως.

Μελετημένα, κι αποδεδειγμένα. ;)

Στις δε κατώτερες στάθμες είχε προβλεφθεί η πάλαι ποτέ ρύθμιση Loudness που καταργήθηκε στις περισσότερες περιπτώσεις (προ)ενισχυτικών ως μη ανταποκρινόμενη σε διάφορες χαϊενδικές και πιουρίστικες επιταγές.
Οι σύγχρονοι σοβαροί προενισχυτές, διαθέτουν ενσωματωμένο φίλτρο loudness και μάλιστα μεταβλητού gain, αναλόγως θέσης του volume.

Προενισχυτής χωρίς loudness, πατσάς δίχως μπούκοβο. :D
 

A

AKARL

Guest
Δεν χρειάζεται,εφόσον ο τόνος αναφοράς για το λογισμικό διόρθωσης θα εκπέμπεται στην ενδεδειγμένη και βέλτιστη στάθμη γύρω από τα 80 dB στη θέση ακρόασης.Η καμπύλη ισοστάθμισης που ανταποκρίνεται συμπαθητικά προς το ακουστικό μας σύστημα αντιστοιχεί σε τιμές συνεχούς στάθμης.Όταν η τελευταία ανέρχεται θα είναι το ίδιο το ακουστικό μας σύστημα που θα αναδιαμορφώνει την ισοστάθμιση.

Πλην όμως η άνοδος συνεχούς στάθμης πάνω από τα 90 dB θα επιφέρει βλάβες στην ακοή σε συνάρτηση με τους χρόνους έκθεσης.
Είναι πολύ άχαρη αυτή η πραγματικότητα...
Στις δε κατώτερες στάθμες είχε προβλεφθεί η πάλαι ποτέ ρύθμιση Loudness που καταργήθηκε στις περισσότερες περιπτώσεις (προ)ενισχυτικών ως μη ανταποκρινόμενη σε διάφορες χαϊενδικές και πιουρίστικες επιταγές.

Γι αυτό και θεωρείται αποδεκτή η επίδοση ενός (δικάναλου) ηχοσυστήματος ικανού για απαραμόρφωτες συνεχείς (μέσες) στάθμες στη ζώνη 80-90 dB και ακολούθως απαραμόρφωτες στιμιαίες κορυφές στα 110 dB. συν μερικά ακόμη για διάθεση δυναμικού περιθωρίου.Όλα αυτά βεβαίως πραγματοποιούμενα στη θέση ακρόασης και σε πρόγραμμα με υψηλές απαιτήσεις στην απόδοση ενέργειας.
Ας ξαναεπισκεφτούμε, λοιπόν, τσι περίφημες καμπύλες ακουστότητας για να δούμε ήντα θ΄ απογενούμε:



Στην περίπτωσή μου υπάρχει μια υποβαθύφωνη μονάδα η οποία, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, προδιαγράφεται για μέγιστη ηχητική στάθμη 113 δΒ στο ένα μέτρο (Peak SPL at 1m: 113 dB). Αν λάβουμε υπόψιν τα μπάουνταρυ γκέϊνς και την απόσταση ακρόασης στα 2,5 μέτρα τότε η μέγιστη εφικτή καμπύλη ακουστότητας στη θέση ακρόασης φαίνεται να είναι αυτή που αντιστοιχεί στα 60 φονς ή, εναλλακτικά, η μέση στάθμη να κυμαίνεται πέριξ των 60 δΒ.

Ερώτηση Α: Ορθά το αντιλαμβάνομαι το παραπάνω;

Ερώτηση Β: Τι (ρεαλιστικές - η διευκρίνηση απευθύνεται στον αγαπητό ΕΑΡ) επιλογές υπάρχουν για την επίτευξη απαραμόρφωτων συνεχών (μέσων) στάθμεων στη ζώνη 80-90 dB και ακολούθως απαραμόρφωτων στιμιαίων κορυφών στα 110 dB από δικάναλο (2.1 ή 2.2) ηχοσύστημα;

Ερώτηση Γ: Τι συνέπειες στα δεδομένα της ερωτήσεως Γ επιφέρει η διευθέτηση πολυκάναλου ηχοσυστήματος αυστηρά 5.2 (η διευκρίνηση απευθύνεται στον αγαπητό ΕΑΡ);

Τις ευχαριστίες μου ωλλ αράουντ. :hi:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.984
Reaction score
59.773
...
Στην περίπτωσή μου υπάρχει μια υποβαθύφωνη μονάδα η οποία, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, προδιαγράφεται για μέγιστη ηχητική στάθμη 113 δΒ στο ένα μέτρο (Peak SPL at 1m: 113 dB). ...
Όπως έχει σημειωθεί,η δηλωθείσα μέγιστη στάθμη δεν θ'ανταποκρίνεται στο προδιαγεγραμμένο κάτω όριο απόκρισης...
Μα δεν έγραψα μόνο αυτό...:confused:
Ξεκινάς από εσφαλμένη υπόθεση...
 
Last edited:

A

AKARL

Guest
Όπως έχει σημειωθεί,η δηλωθείσα μέγιστη στάθμη δεν θ'ανταποκρίνεται στο προδιαγεγραμμένο κάτω όριο απόκρισης...
Μα δεν έγραψα μόνο αυτό...:confused:
[DOUBLEPOST=1543910855][/DOUBLEPOST]
Ξεκινάς από εσφαλμένη υπόθεση...
Κι αν δεν βοηθήσεις εκεί θα μείνω. ;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.900
Reaction score
143.072
Στην περίπτωσή μου υπάρχει μια υποβαθύφωνη μονάδα η οποία, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, προδιαγράφεται για μέγιστη ηχητική στάθμη 113 δΒ στο ένα μέτρο (Peak SPL at 1m: 113 dB).
Πολύ αμφιβάλλω αν αυτή η τιμή στάθμης, αφορά τους 20 κύκλους...

Οφείλεις να βρεις σχεδιάγραμμα max spl στο φάσμα για να οργανώσεις το έγκλημα. ;)

Χονδρικά, εκτιμώ ότι ένα 10-άρι πρισόνους, σε χώρο 30τμ δε ξεπερνάει στη θέση ακρόασης τα 100 ντεσιμπέλ στους 20 κύκλους, με φουλ boundaries gain.

2 πρισόνους 104-105 ντιμπί.
Τα 4 πρισόνους, ναι, τα 110 ντιμπί τα έχουν.

Θες 8 πρισόνους για 120 ντεσιμπέλ στους 20.

Εντελώς χονδρικά αυτά.. πιο πολύ "ένστικτο".

Αυτά θα είναι οι στιγμιαίες στάθμες κορυφής. Το απόλυτο Μαξ.

Μη σκας. Γράφεις στα παλαιότερα των υποδημάτων σου τους 20 κύκλους, και σκέφτεσαι με τους 30 κύκλους ως βάση, όπου ένα πρισόνους θα φτάσει τα 110 ντεσιμπέλ, και 2 θα παίζουν μέχρι 115 ντεσιμπέλ περίπου.

Για 60 ντιμπιά στον ένα χιλιόκυκλο, θες 80 ντιμπιά στο σημείο κρος και 100 ντιμπιά στους 30.

Βήματα των 20.

Αυτά, στη θέση ακρόασης.

Δες λοιπόν, ο δορυφόρος που θες, βγάζει Μαξ εσπιέλ 80 ντιμπί στους 80 κύκλους; (Στη θέση ακρόασης)

Τότε είσαι οκ για ακρόαση με κορυφές στα 60 ντιμπί στον ένα χιλιόκυκλο.

Για να ακούσεις στη στάθμη αναφοράς, στο 0dbfs της βιομηχανίας audio, στη στάθμη χωρίς φίλτρο λάουντνες, οι απαιτήσεις Μαξ εσπιέλ στη θέση ακρόασης είναι οι εξης:

1 χιλιόκυκλο 80 ντιμπί
80 κύκλοι 95 ντιμπί (δορυφόρος)
30 κύκλοι 110 ντιμπί (σαμπ)

Βήματα των 15 ντεσιμπέλ (έφυγε το λάουντνες φίλτρο, πριν ήταν βήματα των 20)

20 κύκλοι 120 ντεσιμπέλ (8-άδα θες)

Πάμε τώρα στους 2 δορυφόρους με γραφήματα Μαξ εσπιέλ:




95 ντεσιμπελ θες Μαξ εσπιέλ στους 80 κύκλους στη θέση ακρόασης.

Ούτε στο 1 μέτρο με 3% δε στο δίνουν.

Φάκιν φάκτς.

Δεν παίζει στάθμη 0 dbfs με κλανιές..


ΥΓ. Δες πόσο πονηρό είναι σχεδιαστικά το ηχείο, ώστε να δίνει "μπούστ" στους 80, μπας και ξεγελάσει το αυτί. Η κοιλιά όμως που ακολουθεί στους 90-100-110 κύκλους, δεν συγχωρεί υπερβολές..
 
Last edited:

Μηνύματα
22.273
Reaction score
15.548
Οι σύγχρονοι σοβαροί προενισχυτές, διαθέτουν ενσωματωμένο φίλτρο loudness και μάλιστα μεταβλητού gain, αναλόγως θέσης του volume.

Προενισχυτής χωρίς loudness, πατσάς δίχως μπούκοβο. :D
audyssey multeq xt32 ;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.900
Reaction score
143.072
Το μικρότερο ηχείο της φίρμας που δίνει 95 ντεσιμπελ στους 80, είναι το 310:



Κι όχι με 1% παραμόρφωση... (Μόνο στο 1μ)

Φάκιν φάκτς..

Ίσα ίσα για 0dbfs.. Οριακά στα 2μ, με αυξημένη παραμόρφωση.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.900
Reaction score
143.072
Είπαμε, με μικρά ηχεία, σε μικρές αποστάσεις ακρόασης, ακούς σωστά σε νορμάλ στάθμη.

Μη περιμένεις φουλ ασυμπίεστη στάθμη μπότας από 6" και 7", δε γίνεται...

Συμβιβασμός (και στη στάθμη, και στην απόκριση, και μόνιμη χρήση λάουντνες φίλτρου). Ή χώσε λεφτά.
Με κλανιές δε βάφονται αβγά στο όντιο.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.900
Reaction score
143.072
Τώρα κατάλαβες γιατί αρέσει στον κόσμο το κλιπς! Χαχαχαχαχα

Επίσης τώρα κατάλαβες, πως βλέποντας απλώς μερικά σχεδιαγράμματα, ή και το μέγεθος του γούφερ, καταβαίνεις την ανεπάρκεια των ηχείων για ρεαλιστική αναπαραγωγή. Δε χρειάζονται ακροάσεις... :p

Το δυσκολότερο φάσμα ενός δορυφόρου, είναι το 80-380 κύκλοι (κοίτα ξανά την κοιλιά στα σχεδιαγράμματα των άνω ηχείων). Δες τώρα το σημείο κρος των "δορυφόρων" της ATC... Θα με θυμηθείς, το έχω σχολιάσει κατ'επανάληψιν, αλλά μόνο κανας μπούτχιας με νιώθει! Εκεί, στα χαμηλομεσαία θα αδειάσει. Εκεί θες 8" για να βγάλει οριακά το αναμενόμενο, και πάλι με Μαξ απόσταση ακρόασης τα 2μ.

Και πάλι συμβιβασμός είναι.

Διότι αλλιώς, θες το ηχείο που πήρε ο μπούτχιας, ή το ηχείο που πήρε ο φλας. Αυτά ναι, είναι σοβαροί δορυφόροι, δεν μασάνε. 8-)
 
Last edited:


A

AKARL

Guest
Είπαμε, με μικρά ηχεία, σε μικρές αποστάσεις ακρόασης, ακούς σωστά σε νορμάλ στάθμη.

Μη περιμένεις φουλ ασυμπίεστη στάθμη μπότας από 6" και 7", δε γίνεται...

Συμβιβασμός (και στη στάθμη, και στην απόκριση, και μόνιμη χρήση λάουντνες φίλτρου). Ή χώσε λεφτά.
Με κλανιές δε βάφονται αβγά στο όντιο.
Εδά κάνουμε δουλειά; :idk:

Κουρτίνα 1:

Free-field frequency response (1/6 oct.). TOP = Horizontal placement: -15° (blue) / 0° (red) / +15° (green) horizontal off-axis; BOTTOM = Vertical placement: 0° (red) / 30° (green) horizontal off-axis.

5_FreqResponse.png


Distortion 2nd (orange) / 3rd (green) vs frequency response (red).

5_Distortion.png



Κουρτίνα 2:

Free-field frequency response (1/6 oct.). TOP = Horizontal placement: -15° (blue) / 0° (red) / +15° (green) horizontal off-axis; BOTTOM = Vertical placement: 0° (red) / 30° (green) horizontal off-axis.

7_FreqResponse.png



Distortion 2nd (orange) / 3rd (green) vs frequency response (red).

7_Distortion.png
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.900
Reaction score
143.072
Για στάθμη αναφοράς (80 ντιμπιά στον χιλιόκυκλο):
95 ντεσιμπελ θες μαξ εσπιέλ από 80 έως 200 κύκλους στη θέση ακρόασης.
Και τα σχεδιαγράμματα μαξ εσπιέλ της Κλάιν μαϊν, μη τα ψάχνεις σε άλλες φίρμες, δε θα τα βρεις διόλου εύκολα...
 

A

AKARL

Guest
Για στάθμη αναφοράς (80 ντιμπιά στον χιλιόκυκλο):


Και τα σχεδιαγράμματα μαξ εσπιέλ της Κλάιν μαϊν, μη τα ψάχνεις σε άλλες φίρμες, δε θα τα βρεις διόλου εύκολα...
Ούτε αφτά κάνουν;;;;; :o:o
 



Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • spylab
    TrumpoMusk

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.634
Μηνύματα
3.020.648
Members
38.473
Νεότερο μέλος
Shawsounds
Top