Γιατί τελικά σταματάμε να ακούμε νέα μουσική

Μηνύματα
5.392
Reaction score
9.434
Ναι την γνωρίζω την ορθοδοξη ερμηνεία , κυνήγι και σκοπό (δήθεν ) της αναπαραγωγής και στην ακουστική και στα άλλά (ηλεκτρονικά μηχανηματα κλπ).

Αυτό δεν υπάρχει ποτε περίπτωση να το πετύχεις εκτός εάν είχες στον χώρο σου ένα RT ιδιο με αυτό της αιθούσης.
Ακόμη και την ακουστικη του χώρου να κοπιάρεις δεν θα έχει το ίδιο ηχο ένα μουσικό όργανο με το ηχείο που αποδίδει αυτό.
 

Μηνύματα
2.073
Reaction score
4.896
Γιατι να θελουμε ολοι μας να δικαιολογησουμε τις επιλογες μας.. δεν χρειαζεται.
Ακουμε διαφορετικη μουσικη, με διαφορετικο τροπο,
το budget και ο χωρος μας ειναι διαφορετικα, ο χρονος που αφιερωνουμε διαφερει.
Το καλυτερο στα φορα ειναι μια πολιτισμενη ανταλλαγη πληροφοριας.
 

Μηνύματα
18.413
Reaction score
21.897
Ακόμη και την ακουστικη του χώρου να κοπιάρεις δεν θα έχει το ίδιο ηχο ένα μουσικό όργανο με το ηχείο που αποδίδει αυτό.
Ε, .. να ... λέω ...το καλύτερο δυνατόν ακουστικά μόνο μιλώντας ... για να μιλάμε ... τουλάχιστον το RT και όχι εξάλλου ακριβώς αλλά αρκετά υψηλό. Αλλά εάν το έχεις ...έχεις προβλήματα.
 

Μηνύματα
5.392
Reaction score
9.434
Ε, .. να ... λέω ...το καλύτερο δυνατόν ακουστικά μόνο μιλώντας ... για να μιλάμε ... τουλάχιστον το RT και όχι εξάλλου ακριβώς αλλά αρκετά υψηλό. Αλλά εάν το έχεις ...έχεις προβλήματα.
Δεν υπάρχει για μένα περίπτωση με οποιοδήποτε σύστημα και χώρο να μεταφερθεις αυτόματα στο Woodstock, το CBGB ή στην χρυσή σάλα της Βιέννης. Αυτά είναι μπούρδες.
Το πολυκαναλο δεν το έφτιαξα ακολουθώντας αυτό το αφήγημα και η πίστη αναπαραγωγή του ηχου που φτάνει σε σημείο παροξυσμου δεν με ενδιαφέρει. Από την άλλη δεν θα ακολουθήσω ούτε το αφήγημα της οντιο κοινότητας.
 

Μηνύματα
5.392
Reaction score
9.434
Για να χρησιμοποιήσω και την αριστοτέλεια λογική, δεν είναι καλό να είναι κάποιος τσιγκούνης ή σπάταλος αλλά είναι προτιμότερο να βρίσκεσαι πιο κοντά στην σπατάλη πάρα στην τσιγκουνιά. Κατι τέτοιο επιδιώκω και εγώ. Ισορροπημένο ήχο προς το ουδέτερο χωρίς όμως να το πηγαίνω στα άκρα.
Υπάρχει και η άποψη του. Φρανκ από το εργαστήρι του, διότι εγώ Θήβα ακούω όλες τις απόψεις., που είναι της γνώμης ότι όλη η αλυσίδα του ηχοσυστηματος μέχρι τα ηχεία θα πρέπει να είναι ουδέτερη και το όποιο tuning να αφήνεται μόνον στον χαρακτήρα των ηχείων. :biggrin:
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.533
Reaction score
29.129
Για να χρησιμοποιήσω και την αριστοτέλεια λογική, δεν είναι καλό να είναι κάποιος τσιγκούνης ή σπάταλος αλλά είναι προτιμότερο να βρίσκεσαι πιο κοντά στην σπατάλη πάρα στην τσιγκουνιά. Κατι τέτοιο επιδιώκω και εγώ. Ισορροπημένο ήχο προς το ουδέτερο χωρίς όμως να το πηγαίνω στα άκρα.
Υπάρχει και η άποψη του. Φρανκ από το εργαστήρι του, διότι εγώ Θήβα ακούω όλες τις απόψεις., που είναι της γνώμης ότι όλη η αλυσίδα του ηχοσυστηματος μέχρι τα ηχεία θα πρέπει να είναι ουδέτερη και το όποιο tuning να αφήνεται μόνον στον χαρακτήρα των ηχείων. :biggrin:
Μα ούτως ή άλλως ο χαρακτήρας των ηχείων είναι αυτός που επιβάλεται στην αναπαραγωγή.
Τα υπόλοιπα συνοδά ελάχιστα ως και καθόλου συνεισφέρουν.
Εχω κάνει συγκριτικό τελικών ενισχυτών , σε ίδια στάθμη εννοείται , με ακρίβεια 1mv , και οι όποιες διαφορές ήταν απο ελάχιστες έως και ανύπαρκτες . Είτε στα 10 wrms είτε στα 100wrms.
Μιά ιδέα , που πρέπει να στήσεις αυτί για να την καταλάβεις αν υπήρξε , μεταξύ sansui και rotel , αλλά ήταν τόσο αμυδρή που δεν είμαι καν σίγουρος ότι υπήρξε.
Σε κάποιο κομμάτι ήταν ακουστή αμυδρά , σε κάποιο άλλο όχι .
Η μόνη ακουστή διαφορά που ήταν εμφανής είχε να κάνει με μικρό και μεγάλο ενισχυτή.
Ο μεγάλος έχει σαφώς μεγαλύτερο headroom , και ως εκ τούτου βγάζει πιο πλούσια μπάσα και γενικά δεν στεγνώνει εύκολα.
Τυπικό παράδειγμα ένας ολοκληρωμένος 2χ80 w και ένας τελικός 2χ300w .
Ο πρώτος μένει συχνά από ρεύματα , ενώ ο δεύτερος πολύ αργότερα και αν.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.533
Reaction score
29.129
Μα ούτως ή άλλως ο χαρακτήρας των ηχείων είναι αυτός που επιβάλεται στην αναπαραγωγή.
Τα υπόλοιπα συνοδά ελάχιστα ως και καθόλου συνεισφέρουν.
Εχω κάνει συγκριτικό τελικών ενισχυτών , σε ίδια στάθμη εννοείται , με ακρίβεια 1mv , και οι όποιες διαφορές ήταν απο ελάχιστες έως και ανύπαρκτες . Είτε στα 10 wrms είτε στα 100wrms.
Μιά ιδέα , που πρέπει να στήσεις αυτί για να την καταλάβεις αν υπήρξε , μεταξύ sansui και rotel , αλλά ήταν τόσο αμυδρή που δεν είμαι καν σίγουρος ότι υπήρξε.
Σε κάποιο κομμάτι ήταν ακουστή αμυδρά , σε κάποιο άλλο όχι .
Η μόνη ακουστή διαφορά που ήταν εμφανής είχε να κάνει με μικρό και μεγάλο ενισχυτή.
Ο μεγάλος έχει σαφώς μεγαλύτερο headroom , και ως εκ τούτου βγάζει πιο πλούσια μπάσα και γενικά δεν στεγνώνει εύκολα.
Τυπικό παράδειγμα ένας ολοκληρωμένος 2χ80 w και ένας τελικός 2χ300w .
Ο πρώτος μένει συχνά από ρεύματα , ενώ ο δεύτερος πολύ αργότερα και αν.
Με τα ίδια πάντα ηχεία έτσι !
 

Μηνύματα
5.392
Reaction score
9.434
Μα ούτως ή άλλως ο χαρακτήρας των ηχείων είναι αυτός που επιβάλεται στην αναπαραγωγή.
Τα υπόλοιπα συνοδά ελάχιστα ως και καθόλου συνεισφέρουν.
Αυτό ακριβώς. Να ασχοληθείς με τον κρίκο εκείνο της αλυσίδας, εν προκειμένω τα ηχεία, που είναι σε θέση να σου δώσουν μια αντιληπτή διαφορά στον ήχο. Εφόσον βέβαια νιώθεις την ανάγκη για τιουνινγκ. 🙂
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.877
Reaction score
59.162
Ναι την γνωρίζω την ορθοδοξη ερμηνεία , κυνήγι και σκοπό (δήθεν ) της αναπαραγωγής και στην ακουστική και στα άλλά (ηλεκτρονικά μηχανηματα κλπ).

Αυτό δεν υπάρχει ποτε περίπτωση να το πετύχεις εκτός εάν είχες στον χώρο σου ένα RT ιδιο με αυτό της αιθούσης.

Η (ίδια) αίθουσα ανάλογα που κάθεσαι έχει ενυελώς άλλο ήχο και ηχητικές λεπτομέρειες αλλά κια πλάτος και βάθος σκηνής . Χονδρικά χωρίζεται σε τρια "στάδια". Κοντα στην ορχήστρα , μέση και πίσω.

Ωρα για φαί χα χα καλή συνέχεια.
Τώρα γιατί έχω την εντύπωση ότι θα χρειαζόταν ο οικιακός μας χώρος ακρόασης τιμές RT αρκετά χαμηλότερες από το αυθεντικό RT των Λυρικών Αιθουσών ... ιδέα μου θα είναι. :sneaky:

Είναι ανέφικτη η απόλυτη ανάπλαση μιας τεράστιας συγκριτικά αίθουσας όπου θα έπαιζαν μεγάλα ορχηστρικά σύνολα μέσα σ'έναν μικρό οικιακό χώρο. Για μικρά ορχηστρικά σύνολα και παροχή κατάλληλης ενέργειας σε αντηχήσεις από πολλαπλές κατευθύνσεις κάτι γίνεται ως προς τη διευκόλυνση του εγκεφάλου. Ικανοποιητική διαχείριση όμως αυτής της ενέργειας χρειάζεται πολυκαναλικά setup και αρκετά χαμηλές τιμές RT για τον ίδιο το χώρο αναπαραγωγής.
Μα ούτως ή άλλως ο χαρακτήρας των ηχείων είναι αυτός που επιβάλεται στην αναπαραγωγή.
Τα υπόλοιπα συνοδά ελάχιστα ως και καθόλου συνεισφέρουν.
Εχω κάνει συγκριτικό τελικών ενισχυτών , σε ίδια στάθμη εννοείται , με ακρίβεια 1mv , και οι όποιες διαφορές ήταν απο ελάχιστες έως και ανύπαρκτες . Είτε στα 10 wrms είτε στα 100wrms.
Μιά ιδέα , που πρέπει να στήσεις αυτί για να την καταλάβεις αν υπήρξε , μεταξύ sansui και rotel , αλλά ήταν τόσο αμυδρή που δεν είμαι καν σίγουρος ότι υπήρξε.
Σε κάποιο κομμάτι ήταν ακουστή αμυδρά , σε κάποιο άλλο όχι .
Η μόνη ακουστή διαφορά που ήταν εμφανής είχε να κάνει με μικρό και μεγάλο ενισχυτή.
Ο μεγάλος έχει σαφώς μεγαλύτερο headroom , και ως εκ τούτου βγάζει πιο πλούσια μπάσα και γενικά δεν στεγνώνει εύκολα.
Τυπικό παράδειγμα ένας ολοκληρωμένος 2χ80 w και ένας τελικός 2χ300w .
Ο πρώτος μένει συχνά από ρεύματα , ενώ ο δεύτερος πολύ αργότερα και αν.
Μου φαίνεται κάπως δύσκολο να συνέκρινες πάνω σε C O R A L έναν στιβαρό τρανζιστοράτο μ'έναν SET τελικό υπό την ίδια χαμηλή ισχύ εξόδου - λ.χ. 1-2 Watt - και να μην κατάλαβες ουσιαστική διαφορά αναμεταξύ των - χωρίς να υποστηριζόταν ποιος θα υπερείχε έναντι του άλλου. Σκέτη διαφοροποίηση. Εκτός και αν δεν θα έκανες ποτέ τέτοια δοκιμή αφού θα χρειαζόταν σχετικά χαμηλή μέση στάθμη λόγω περιορισμών που θέτει η ισχύς με την ικανότητα οδήγησης των SET.
 
Last edited:

Μηνύματα
5.392
Reaction score
9.434
Τώρα γιατί έχω την εντύπωση ότι θα χρειαζόταν ο οικιακός μας χώρος ακρόασης τιμές RT αρκετά χαμηλότερες από το αυθεντικό RT των Λυρικών Αιθουσών ... ιδέα μου θα είναι. :sneaky:

Είναι ανέφικτη η απόλυτη ανάπλαση μιας τεράστιας συγκριτικά αίθουσας όπου θα έπαιζαν μεγάλα ορχηστρικά σύνολα μέσα σ'έναν μικρό οικιακό χώρο. Για μικρά ορχηστρικά σύνολα και παροχή κατάλληλης ενέργειας σε αντηχήσεις από πολλαπλές κατευθύνσεις κάτι γίνεται ως προς τη διευκόλυνση του εγκεφάλου. Ικανοποιητική διαχείριση όμως αυτής της ενέργειας χρειάζεται πολυκαναλικά setup και αρκετά χαμηλές τιμές RT για τον ίδιο το χώρο αναπαραγωγής.
Έχει επιδειχθει πως ακόμη κσι σε εναν υπαίθρο χώρο το πολυκαναλο μπορει να αναπλασει δεδομένο χώρο, δίνοντας την εντύπωση στον θεατή αλλα και στην ορχήστρα ότι βρισκεται μέσα σε αυτόν.
Το θέμα είναι τι ακριβώς καλειται να αναπλασει το πολυκαναλο στο σπίτι μας κατά την αναπαραγωγή ενός υπαίθριου λαιβ. 🙂
 

Μηνύματα
18.413
Reaction score
21.897
Υπάρχει και η άποψη του. Φρανκ από το εργαστήρι του,
Δεν ξέρω για την άποψη του Φράνκ ή κάθε DIY αλλά και αυτούς τους εντάσσω σε ένα βαθμό στο οικιακό audio.

Εγώ είπα ότι δεν ξέρω απο home audio αλλά ξέρω πολλούς μουσικούς και ανθρώπους στουντιάδες απο το επαγγελματικό χώρο. Έχω ακούσει πολλά live αλλά και έχω παρευρεθεί σε ηχοληψίες στο στούντιο ειτε βοηθώντας φίλους μουσικούς είτε πολυ νέος, φοιτητής που βοηθούσα για χαρτζηλίκι. Αυτοί μια χαρά ακούνε διαφορές στα πάντα απο αυτές που λέτε εσύ και ο Κος Μάρκου ότι δεν ακούτε όσον αφορά στα μηχανήματα που έχουν για να διαμορφώσουν τον ήχο.

Ακόμη και όσον αφορά το οικιακό χώρο, στο σπίτι μου που τους εχω καλέσει μια χαρά ακούνε και σε αυτά που αφορούν το home audio και ας μην ξέρουν πολλά για μηχανήματα κλπ που αφορούν αυτόν τον χώρο του Hi FI.
που είναι της γνώμης ότι όλη η αλυσίδα του ηχοσυστηματος μέχρι τα ηχεία θα πρέπει να είναι ουδέτερη και το όποιο tuning να αφήνεται μόνον στον χαρακτήρα των ηχείων.
Εγω στην γλώσσα σας (αυτή του Hi Fi ) ... έχω ακολουθήσει ακριβώς αντίθετο δρόμο. Προσπάθησα όσο το δυνατό το ηχείο και η πηγή να είναι "ουδέτερες" (και αυτό που θεωρώ υποκειμενικά ουδετερότητα εγώ αλλά και αντικειμενικά με μετρήσεις τους) ... και το tuning το κάνω με όλα τα άλλα ενδιάμεσα με προεξέχοντα ρόλο στην διαμόρφωση αυτού του ενισχυτή που αντίθετα απο εσάς ακούω διαφορές και μεγάλες μάλιστα. Ή μάλλον τόσες όσες εμένα τουλάχιστον να μου φθάνουν ώστε να κάνω όσο μπορώ το tuning μου μέσα απο τις διαθέσιμες εμπορικά επιλογές.
και οι όποιες διαφορές ήταν απο ελάχιστες έως και ανύπαρκτες
Και εγώ τους μισώ τους audio people αλλά όχι για τους λόγους ότι ακούνε διαφορές :D Εσύ κατέστρεψες όλο το οικοδόμημα του HI FI με μια πρόταση σου και τους έβγαλες όλους off. :D
Τώρα γιατί έχω την εντύπωση ότι θα χρειαζόταν ο οικιακός μας χώρος ακρόασης τιμές RT αρκετά χαμηλότερες από το αυθεντικό RT των Λυρικών Αιθουσών ... ιδέα μου θα είναι. :sneaky:
Λάθος εντύπωση έχεις κατά την γνώμη μου σύμφωνα με αυτά που ξέρω εγώ και αντικειμενικά αλλά και εμπειρικά απο θέμα ακουστικής.

Αυτό το έχω εδραιώσει όταν πολυ παλιά σε ρώτησα τι γνώμη έχεις για την ακρόαση ηχητικού συστήματος που θα στηνόταν σε μια άιθουσα (μεγάλη ή και μικρή) κλασικής και η θέση ακρόασης θα ήταν κοντά (εκεί που έπρεπε τέλος πάντων). Και είπες ότι δεν θα ήταν καλό το αποτέλεσμα ενώ είναι φοβερό.
Είναι ανέφικτη η απόλυτη ανάπλαση μιας τεράστιας συγκριτικά αίθουσας όπου θα έπαιζαν μεγάλα ορχηστρικά σύνολα μέσα σ'έναν μικρό οικιακό χώρο. Για μικρά ορχηστρικά σύνολα και παροχή κατάλληλης ενέργειας σε αντηχήσεις από πολλαπλές κατευθύνσεις κάτι γίνεται ως προς τη διευκόλυνση του εγκεφάλου.
Ναι αλλά το μέγεθος παίζει ρόλο. Το ότι εσύ και όλοι οι γκουρού της ακουστικής το έχετε "παραμερίσει" σαν σπουδαιότητα αυτό δικηγορώντας ότι με ένα dsp αλλά ακόμη και με μια FR ισορροπία (τρελή μάλιστα) και τρομερά χαμηλό RT ... όλα σωστά για το εγχείρημα σε μικρό χώρο ... θα είχατε το ίδιο και καλύτερα αποτέλεσμα συγκριτικά με τον μεγαλύτερο χώρο εμένα δεν με βρίσκει σύμφωνο.

Να αναπαραχθούν σίγουρα δεν μπορούν. Το νόημα της απάντησης μου στον Κο Μάρκου ήταν άλλο. Εξάλλου και το έγραψα ξεκάθαρα. Είπα "τουλάχιστον (και κυριότερο) το RT".

Σε ερώτηση μου πρόσφατα όσον αφορά πως θα μπορούσε να διατηρηθεί υψηλό RT σε έναν οικιακό χώρο με το να διοχετεύεται η ενέργεια σε άλλο παρακείμενο χώρο .... απάντησες ότι ούτε γίνεται , ούτε το θεωρείς σωστό. Σου απάντησα μπορεί όχι λόγω ενέργειας που τόσο πολύ σημαντική είναι για εσένα και για τα εγχειρήματα σου η διατήρηση της και εγω σου είπα ότι έχει πολλά άλλα καλά μια τέτοια λύση εάν ληταν να μπορούσε να εφαρμοστεί, που θα την θυσίαζα ή δεν με ενδιαφέρει κιόλας (ιδίως εάν την έχω ήδη άπλετη ή ακόμη και να την δημιουργω εν ανάγκη και σε πλεόνασμα για να την χάσω μετά επιτηδες) ...και τι θα σημαινει αυτό ηχητικά και ακουστικά σε έναν οικιακό χώρο ... και απάντησες, ότι απάντησες τέλος πάντων. Εγώ είναι ένα θέμα που το ¨εξετάζω" ακριβώς επειδή όπως ανέφερα πιο πάνω διαφωνώ με την επικρατούσα, πολυαναφερόμενη και ευαγγέλιο άποψη των της audio κοινόητας αναφερόμενα για το θέμα αυτό.
Έχει επιδειχθει πως ακόμη κσι σε εναν υπαίθρο χώρο το πολυκαναλο μπορει να αναπλασει δεδομένο χώρο, δίνοντας την εντύπωση στον θεατή αλλα και στην ορχήστρα ότι βρισκεται μέσα σε αυτόν.
Το θέμα είναι τι ακριβώς καλειται να αναπλασει το πολυκαναλο στο σπίτι μας κατά την αναπαραγωγή ενός υπαίθριου λαιβ. 🙂
Αυτό και εάν θα ήταν μαγικό (μαύρη μαγεία χα χα) και σίγουρα πάντως "ψευτικο" καθώς ο ήχος των οργάνων σε μια ανοιχτή συναυλία δεν έχει απολύτως καμιά σχέση ηχητικά με αυτόν της αίθουσας κλασικής.

Υ.Γ. : Πρόσεξε, ... δεν ξέρω εάν γίνεται που λές ή έχει "αποδειχθεί" (πολλά παραμύθια έχουν "αποδειχθεί" στο audio ιδίως με τα βιντεάκια σου και τις απόψεις των γκουρού που βρίκσεις χα χα) ... απλώς λέω ότι εάν γινόταν (γίνεται) θα ήταν σίγουρα ψευτικό και μεγάλο trickery. Απο την άλλη όλα είναι. Για βάλε κάνενα σοβαρό :D λίνκ, όχι κανά τύπο με μούσια να λέει ιστορίες χα χα διαφημιστικές :D ).

Εδιτ : Α, νομίζα λές το αντίθετο .. ότι ενα πολκάναλο θα κάνει μια αίθουσα κλασικής να ακουγεται σαν σε ανοιχτό χώρο. Αυτό θα ήταν θαύμα , όχι απλώς trickery και μαύρη μαγεία. Αυτό που λές μπορεί και να γίνεται ίσως.
 
Last edited:

Μηνύματα
18.413
Reaction score
21.897
Εδιτ : Α, νομίζα λές το αντίθετο .. ότι ενα πολκάναλο θα κάνει μια αίθουσα κλασικής να ακουγεται σαν σε ανοιχτό χώρο. Αυτό θα ήταν θαύμα , όχι απλώς trickery και μαύρη μαγεία. Αυτό που λές μπορεί και να γίνεται ίσως. Έτσι όπως το σκέφτομαι , δεν παραβαίνει βασικές αρχες της ακουστικής (και φυσικής) που εγω τουλάχιστον ξέρω. Το αντίθετο τις παραβαίνει ... για αυτό και το λέω θαύμα.
 

Μηνύματα
1.693
Reaction score
1.779
Αν διοχετεύεται η ενέργεια σε παρακείμενο χώρο ειδικά αν προέρχεται από πρωτες ανακλάσεις αυτό είναι καλό και ρίχνει το RT στη θέση ακροασης, γιατί η ενέργεια - ανακλάσεις καθυστερούν και στην πορεία αποδυναμώνονται μέχρι να φτάσουν στο αυτί το ακροατή .Επιπλεον η περίσσεια ενέργεια στο μπάσο εκτονώνεται και μειώνεται η πιθανότητα αργού και μπουμαριστου μπάσου
 
Last edited:

Μηνύματα
18.413
Reaction score
21.897
Αν διοχετεύεται η ενέργεια σε παρακείμενο χώρο ειδικά αν προέρχεται από πρωτες ανακλάσεις αυτό είναι καλό και ρίχνει το RT στη θέση ακροασης, γιατί η ενέργεια - ανακλάσεις καθυστερούν και στην πορεία αποδυναμώνονται μέχρι να φτάσουν στο αυτί το ακροατή , αλλά φυσικά και διατηρούν καθαρό το μπάσο καθώς υπάρχει εκτόνωση
Λέμε να ξαναγυρνάνε με τη κατάλληλη καθυστέρηση και ΜΟΝΟ για το πολύ χαμηλό κυρίως που υπάρχει θέμα και που είναι το κυρίως υπεύθυνο κατά την γνώμη μου για να "μετατρέψεις" τον οικιακό σου χώρο σε αίθουσα κλασικής. Εάν δεν εχεις μεγάλο decay ποτε δεν θα ακούσεις ή θα έχεις την ψευδαίσθηση τουλάχιστον "σωστού" (κλασικής αίθουσας) χαμηλού. Είναι πολύ ιδαίτερη περίπτωση η αναφορά αυτή , δεν εγκειται σε κάτι by the book στην οικιακή ακουστική. Σαν τον χώρο που χρησιμοποιούσανε παλιά τα στούντιο (μικρού, μεσαιου μεγέθους) για να πλησιάσουν καλύτερα την ακουστική μεγαλύτερης αίθουσας και βάθους.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.693
Reaction score
1.779
Λέμε να ξαναγυρνάνε με τη κατάλληλη καθυστέρηση και ΜΟΝΟ για το πολύ χαμηλό κυρίως που υπάρχει θέμα και που είναι το κυρίως υπεύθυνο κατά την γνώμη μου για να "μετατρέψεις" τον οικιακό σου χώρο σε αίθουσα κλασικής. Εάν δεν εχεις μεγάλο decay ποτε δεν θα ακούσεις ή θα έχεις την ψευδαίσθηση τουλάχιστον "σωστού" (κλασικής αίθουσας) χαμηλού. Είναι ιδαίτερη περίπτωση η αναφορά αυτή , δεν εγκειται σε κάτι by the book στην οικιακή ακουστική. Σαν τον χώρο που χρησιμοποιούσανε παλιά τα στούντιο (μικρού, μεσαιου μεγέθους) για να πλησιάσουν καλύτερα την ακουστική μεγαλύτερης αίθουσας και βάθους.
Αρα πιστεύεις ότι το decay δεν μπορεί να το αναπαράξει η ηχογράφηση και πρέπει να το προσθέσεις τεχνητά με το χώρο σου ;
 

Μηνύματα
18.413
Reaction score
21.897
Αρα πιστεύεις ότι το decay δεν μπορεί να το αναπαράξει η ηχογράφηση και πρέπει να το προσθέσεις τεχνητά με το χώρο σου ;
Ναι ...επιτέλους κάποιος που καταλαβαίνει. :D

Αυτό που "παράγει" (αποτυπώνει ή αφήνεται να αποτυπωθεί λόγω άλλων τεχνικών περιορισμών της ίδια της ηχογράφησης) η ηχογράφηση είναι ψίχουλα συγκριτικά με αυτό. Εκτός ότι όπως είπα είναι διαφορετικό ανάλογα που κάθεσσι και για την ίδια αίθουσα αλλά και μεταξύ των αιθουσών. Υπάρχει φυσικά μια "υπογραφή" αλλά δεν κατάλαβα ; Η αίθουσα κλασικής πως νομίζουμε ότι το πετυχαίνει και γαιτί να είναι το reference μας ; Και ποια αίθουσα απο όλες ; Άσε που οι περισσότερες ειναι επιζήμιες ηχητικά κια γαιτί να ήθελα να τις αναπαράξω truly ;
 
Last edited:


Μηνύματα
18.413
Reaction score
21.897
Καταλαβαίνω αυτό που λες αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί να ισχύει αυτό που λες
Σου είπα ... γιατί εάν δέν έχεις το μεγάλο decay (ή έστω κάπως μεγάλο)... χαμηλό "σωστό" (αιθούσης) δεν ακούς. (εάν αυτό είναι το ζητούμενο σου ή το ιδανικό σου ... βεβαια πάντα εννοείται)

Δεν είναι ανάγκη πρωτα απο όλα να αναπαράξεις (να έχεις στόχο) την αίθουσα κλασικής. Ούτε απαραίτητο κιόλας για κάποιον που ακούει ροκ κλπ ή θέλει να αναπαραξει το στουντιακό μόνο χώρο. Η ακόμη ακόμη και τον στουντιακό χώρο αλλά να μην είναι μέσα σε αυτόν (στο χωρο των μουσικων που πάιζουν) αλλά απο έξω να ακούει. Ανάλογα τι θέλει ο καθένας. Υπάρχει κόσμος που δεν του αρέσει κιόλας μια αισθηση κλασικής αιθούσης και η ανάπλαση της. Δεν είναι κακό. Τίποτε δεν είναι κακό.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.693
Reaction score
1.779
Σου είπα ... γιατί εάν δέν έχεις το μεγάλο decay (ή έστω κάπως μεγάλο)... χαμηλό "σωστό" (αιθούσης) δεν ακούς. (εάν αυτό είναι το ζητούμενο σου ή το ιδανικό σου ... βεβαια πάντα εννοείται)

Δεν είναι ανάγκη πρωτα απο όλα να αναπαράξεις την αίθουσα κλασικής. Ούτε απαραίτητο κιόλας για κάποιον που ακούει ροκ κλπ ή θέλει να αναπαραξει το στουντιακό μόνο χώρο. Η ακόμη ακόμη και τον στουντιακό χώρο αλλά να μην είναι μέσα σε αυτόν (στο χωρο των μουσικων που πάιζουν) αλλά απο έξω να ακούει. Ανάλογα τι θέλει ο καθένας. Υπάρχει κόσμος που δεν του αρέσει κιόλας μια αισθηση κλασικής αιθούησης και η ανάπλαση της. Δεν είναι κακό. Τίποτε δεν είναι κακό.
Οκ εξ ορισμού μια μεγάλη αίθουσα έχει μεγάλο rt . Αρα λες γενικώς ότι μια ηχογράφηση σε μεγάλο χώρο δεν μπορείς να την ακούσεις σε μικρότερο λόγω πολύ μικρότερου rt ασχέτως αν έχει ηχογραφηθεί τέλεια το decay της μεγάλης αίθουσας. Χμ εγώ ακούω το decay που λες πχ στο duel του John Williams . Αλλά αυτό είναι χωρική πληροφορία οπότε με ακριβή αναπαραγωγή <30hz θα το άκουγα καλύτερα
 

Μηνύματα
18.413
Reaction score
21.897
Όλα αυτά (που αναφέρω) κυρίως απο άποψη ¨σκηνής¨...όχι ηχητικής λεπτομέρειας ή άλλων χαρακτηριστικών. Που και αυτό στην ουσία ένα trade off είναι και στην άιθουσα μέσα όταν παρευρίσκεσαι και ανάλογα ποια θέση κάθεσαι.
Οκ εξ ορισμού μια μεγάλη αίθουσα έχει μεγάλο rt . Αρα λες γενικώς ότι μια ηχογράφηση σε μεγάλο χώρο δεν μπορείς να την ακούσεις σε μικρότερο λόγω πολύ μικρότερου rt ασχέτως αν έχει ηχογραφηθεί τέλεια το decay της μεγάλης αίθουσας. Χμ εγώ ακούω το decay που λες πχ στο duel του John Williams . Αλλά αυτό είναι χωρική πληροφορία οπότε με ακριβή αναπαραγωγή <30hz θα το άκουγα καλύτερα
Δεν εννοώ ακριβώς αυτό ... αλλά πολύ κοντά.

Το decay της αίθουσας που θα ηχογραφηθεί είναι περιορισμένο (πολύ επιλεγμένο) και επιδέχεται μεγάλης συζήτησης και κριτικής στάσης του καθένα εάν είναι και το ζητούμενο ή το κύριο στην μουσική έκφραση που θελει να έχει απο το σύστημα του. Ιδίως εάν είναι να χάνει άλλα κυνηγώντας αυτό και διαλέγοντας format (π.χ. πολυκάναλο) μόνο για αυτό. Αλλα και πόσο αξίζει (χρηματικά) αναλογικά αυτό να το πληρώσει. Και να χασει όπως είπα άλλα που μπορεί να του προσφέρει το δικάναλο. Για αυτό και βλέπεις διχογνωμίες. (και θα εξηγούνταν και λογικά απο το να βγάζουμε όλο τον κόσμο μ@λάκες και τρελούς σε αυτά που ισχυρίζονται). Καθώς ο μόνος και κυριότερος λόγος για να πας εξάλλου σε πολυκάναλο αυτός είναι.

Αυτός δηλαδή για τον οποίο ΔΕΝ πήγε ο Ν.Κ. κατά τα παραπάνω γραφόμενα του :D :D Θα με τρελάνει αυτό το παιδί. :D
 
Last edited:


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.242
Μηνύματα
3.006.049
Members
38.435
Νεότερο μέλος
Hyparxist
Top