Γρίφοι

ryk

Μηνύματα
2.112
Reaction score
925
Μου εχει σπασει λιγο τα νευρα το αεροπλανο!

Οι κινητηρες λειτουργουν και ωθουν αερα προς τα πισω.
Το αεροπλανο κινειται μπροστα απλα οι ροδες κινουνται πιο γρηγορα προς τα πισω λογω του διαδρομου .
Αυξανει ταχυτητα και απογειωνεται :o !!!
Η μονη διαφορα σε σχεση με τον σταθερο διαδρομο ειναι οτι οι ροδες θα περιστρεφονται με πολυ πολυ μεγαλυτερη ταχυτητα.
Σκεφτειτε ενα αεροπλανο με masking κατα μηκος του διαδρομου χωρις να μπορουμε να δουμε τις ροδες ή τον διαδρομο, παρα μονο τι κανει το αεροπλανο σε σχεση με τον αερα ;)

Κατι σαν να ηταν πανω σε παγο ! Το καταραμενο !!:mad:

Kudos στον Pankrok :thumbsup:
Μην μπερδεύεσαι με την κυκλική κίνηση των τροχών!
Ο διάδρομος κάθε ώρα και στιγμή θα έχει την ταχύτητα των τροχών με αντίθετη φορά (δεδομένο). Άρα κινείται το αεροπλάνο;
Η κίνηση των τροχών είναι αποτέλεσμα της ώθησης των κινητήρων.
Ξαναείπα, βάλτε ένα τρίκυκλο (είτε με κινητήρα εσωτερικής, είτε με jet) πάνω στον διάδρομο, θα κινηθεί;
Για να υπάρξει απογείωση θα πρέπει να υπάρξει κίνηση (πως αλλιώς θα παραχθεί άντωση;)
 

Μηνύματα
16.968
Reaction score
24.174
Αν προωθείται μέσω του διαδρόμου δηλαδή από την αντίθετη δύναμη από αυτήν που ασκούν οι τροχοί μέσω της τριβής στον διάδρομο θα μείνει στη θέση του.
Αν προωθείται μέσω της αντίδρασης ων αερίων που δεν έχουν σχέση με τον διάδρομο θα φύγει κανονικά
 

ryk

Μηνύματα
2.112
Reaction score
925
Αν προωθείται μέσω του διαδρόμου δηλαδή από την αντίθετη δύναμη από αυτήν που ασκούν οι τροχοί μέσω της τριβής στον διάδρομο θα μείνει στη θέση του.
Αν προωθείται μέσω της αντίδρασης ων αερίων που δεν έχουν σχέση με τον διάδρομο θα φύγει κανονικά
Βρε συ, τα αέρια της ώσης δεν θα κινήσουν τις ρόδες; Αυτές δεν θα κινήσουν τον διάδρομο; (που οφείλει να έχει ίδια και αντίθετη ταχύτητα με τις ρόδες). Βάλε ένα βιντεάκι στο youtube με μηχανάκι πάνω σε διάδρομο
 


Μηνύματα
16.968
Reaction score
24.174
Όχι δε θα κινήσει τις ρόδες .

Αυτές θα περιστραφουν λόγο διαφοράς ταχυτήτων διαδρόμου αεροσκάφους .
 

Μηνύματα
16.478
Reaction score
30.455
Βρε συ, τα αέρια της ώσης δεν θα κινήσουν τις ρόδες; Αυτές δεν θα κινήσουν τον διάδρομο; (που οφείλει να έχει ίδια και αντίθετη ταχύτητα με τις ρόδες). Βάλε ένα βιντεάκι στο youtube με μηχανάκι πάνω σε διάδρομο
Αυτό που δυσκολευόμουν να κατανοήσω και εγώ αρχικά ,για αυτό και μου φαινόταν αδύνατο να κινηθεί το αεροπλάνο ,είναι πως το τι θα κάνουν οι ρόδες ή ο διάδρομος είναι αδιάφορο. Το αεροπλάνο θα κινηθεί με την ώθηση που θα του δίνουν οι κινητήρες ,όπως ακριβώς συμβαίνει και όταν είναι στον αέρα ,μέχρι να αναπτύξει την απαιτούμενη ταχύτητα για να απογειωθεί. Για το διάστημα που οι τροχοί θα είναι σε επαφή με το έδαφος ,το μοναδικό που θα προσφέρουν θα είναι η στήριξη του αεροπλάνου σε αυτό. Το γεγονός πως ο διάδρομος θα κινείται αντίθετα με ταχύτητα ίση με αυτή που θα αναπτύσσει το αεροπλάνο ,δε θα σημαίνει τίποτα περισσότερο πέραν του ότι οι τροχοί θα περιστρέφονται με ταχύτητα πολύ μεγαλύτερη αυτής υπό φυσιολογικές συνθήκες.
Μου πήρε ώρα να το χωρέσω στην κούτρα μου ,αλλά θεωρητικά τουλάχιστον έτσι πρέπει να είναι...τώρα για το πρακτικό κομμάτι το βλέπω κομματάκι δύσκολο να δοκιμαστεί κάτι τέτοιο σε κλίμακα ...747.
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.370
Reaction score
8.064
Να κανω εγω μια τελευταια προσπαθεια για τους φιλους που δεν εχουν πειστει ότι θα απογειωθει κανονικα το αεροπλανο.

Ας χρησιμοποιησουμε το παραδειγμα με το διαδρομο γυμναστικης που είναι οικειο σε ολους. Για να προσομοιασουμε τον τροπο κινησης του αεροπλανου ας σκεφτουμε ότι ανεβαινουμε στον διαδρομο φορωντας πατινια στα ποδια. Για να προσομοιασουμε τον τροπο προωθησης του αεροπλανου ας υποθεσουμε ότι κρατιομαστε από την μπαρα του διαδρομου ή ακομα καλυτερα ότι υπαρχει ένα σκοινι σαν διαλκυνστιδα στερεωμενο στους τοιχους του δωματιου και παραλληλο στον διαδρομο (το σκοινι ειναι ο αερας και τα χερια μας οι κινητηρες).

Ο ιμαντας είναι σταματημενος. Ανεβαινουμε με τα πατινια και κρατιομαστε από την μπαρα ή το σκοινι (ας πουμε την μπαρα για ευκολια). Αν τραβηξουμε με μια πολύ μικρη δυναμη με τα χερια, κινουμαστε προς τα μπρος, αν σπρωξουμε κινουμαστε προς τα πισω (ως προς το εδαφος αλλα και ως προς το ιμαντα αφου είναι σταματημενος). Η δυναμη που πρεπει να βαλουμε για να κινηθουμε οφειλεται στην τριβη των ρουλεμαν των πατινιων που πρεπει να υπερνικηθει.

Ο ιμαντας αρχιζει να κινειται. Ας παραλειψουμε τη φαση της επιταχυνσης που είναι λιγο πιο περιπλοκη. Όταν ο ιμαντας αποκτησει σταθερη ταχυτητα, παρατηρουμε ότι μπορουμε να παραμεινουμε ακινητοι ως προς το εδαφος ασκωντας μια πολύ μικρη δυναμη στα χερια. Ουσιαστικα με το ένα δαχτυλο μπορουμε να κρατηθουμε. Αυτή η δυναμη είναι ακριβως ιδια με αυτή που χρειαζοταν πριν για να αρχισουμε να κινουμαστε, γιατι είναι ακριβως αυτή που χρειαζεται για να υπερνικηθει η τριβη των ρουλεμαν των πατινιων. Αν δεν ειχαν τριβη τα ρουλεμαν θα μπορουσαμε σε καποια στιγμη να αφησουμε τα χερια και δε θα υπηρχε καποια δυναμη να μας κινησει προς τα πισω παρολο που ο ιμαντας θα κινουνταν, όπως και οι ροδες.

Τραβαμε τωρα με τα χερια μας τη μπαρα (το αεροπλανο δινει ωση στους κινητηρες). Δεν θα κινηθουμε μπροστα ως προς το εδαφος? Και αν σπρωξουμε θα κινηθουμε προς τα πισω. Αν βαλουμε πολύ δυναμη θα αποκτησουμε μεγαλυτερη επιταχυνση, θα γινει πιο αποτομη η κινηση μας.

Ετσι λοιπον και το αεροπλανο, οσο και να κινειται ο ιμαντας, χρειαζεται μονο μια ελαχιστη ωση για να παραμεινει ακινητο ως προς το εδαφος. Όταν θελησει να απογειωθει, θα επιταχυνει τους κινητηρες κανονικα, θα αποκτησει την απαραιτητη ταχυτητα ως προς το εδαφος και τον αερα και θα απογειωθει σαν να μην υπηρχε ιμαντας με μονες διαφορες αυτην την ελαχιστη εξτρα ωση για να εξισορροπησει την τριβη από τα ρουλεμαν των τροχων του και το γεγονος ότι οι τροχοι θα περιστρεφονται με τη διπλασια γωνιακη ταχυτητα από αυτή που θα περιστρεφονταν αν απογειωνοταν από σταθερο διαδρομο (και λογικα θα γινουν φυτιλια).

Για τον φιλο που αναρωτιοταν τι σημασια εχει ο τροπος που παιρνει κινηση το οχημα, ας σκεφτουμε το εξης. Στο παραδειγμα του διαδρομου και του ανθρωπου με τα πατινια, αν ο ανθρωπος εχει την φαεινη ιδεα να κανει κανονικα πατινια πανω στον ιμαντα που τρεχει, να προσπαθησει να ωθησει τον εαυτο του δηλαδη χρησιμοποιωντας την κινηση των ποδιων του, όπως κανει στην ασφαλτο, θα γινει το εξης θεαματικο: μολις παει να βαλει πισω, λιγο λοξα το ένα ποδι για να σπρωξει, το ποδι του θα εκτοξευτει πισω και ο ιδιος θα φαει τα μουτρα του, οσο γερα και αν κρατιεται.

Αν εχει κανενας διαδρομο και πατινια, ας κανει το πειραμα για να πειστει, αν και είναι προφανες, εκτος από το τελευταιο, που αν αποφασισει να το δοκιμασει ας φορεσει full face κρανος και επιγονατιδες και ας βαλει τα βιντεα να γραφουν.


Ελπιζω να βοηθησα.
 
Last edited:

melina

Cargo 200
Μηνύματα
24.046
Reaction score
43.444
Το γεγονός πως ο διάδρομος θα κινείται αντίθετα με ταχύτητα ίση με αυτή που θα αναπτύσσει το αεροπλάνο ,δε θα σημαίνει τίποτα περισσότερο πέραν του ότι οι τροχοί θα περιστρέφονται με ταχύτητα πολύ μεγαλύτερη αυτής υπό φυσιολογικές συνθήκες.
και το γεγονος ότι οι τροχοι θα περιστρεφονται με τη διπλασια γωνιακη ταχυτητα από αυτή που θα περιστρεφονταν αν απογειωνοταν από σταθερο διαδρομο (και λογικα θα γινουν φυτιλια).
Αυτή η παραδοχή που κάνετε οτι οι τροχοί θα περιστρέφονται με μεγαλύτερη ταχύτητα από το διάδρομο παραβιάζει τον ορισμό του προβλήματος...αλλα δεν μαμιεται, μας τσάκισε τα νεύρα λέμε :p


To exactly match the speed of the wheels...
 

spylab

Shalom
Moderator
Μηνύματα
13.755
Reaction score
34.821
Ryk βαλε το masking ;) , ειναι αδιαφορο τι κανουν οι ροδες απο κατω!
Οι ροδες θα κινουνται με την ταχυτητα του διαδρομου συν την πραγματικη ταχυτητα που αναπτυσσει το αεροπλανο.
Σκεψου ενα αεροπλανο με παγοπεδιλα και ενα θεωρητικο παγο μηδενικης τριβης , παλι το αεροπλανο θα απογειωθει
Η δραση των κινητηρων και η αντιδραση του αεροπλανου γινεται σε σχεση με τον αερα !

Το παραδειγμα με τον διαδρομο ειναι πολυ καλο !
Οσο και γρηγορα να παει ο διαδρομος παλι τραβωντας ενα σχοινι θα μπρορουσαμε να παμε μπροστα φορωντας πατινια
 

Μηνύματα
16.478
Reaction score
30.455
Αυτή η παραδοχή που κάνετε οτι οι τροχοί θα περιστρέφονται με μεγαλύτερη ταχύτητα από το διάδρομο παραβιάζει τον ορισμό του προβλήματος...αλλα δεν μαμιεται, μας τσάκισε τα νεύρα λέμε :p


To exactly match the speed of the wheels...
Τι να σου πω ρε μοντ...υποθέσεις κάνω και εγώ βασισμένες στην πλήρη θεωρητική άγνοια μου...
Άλλωστε επί της ουσίας έχω ήδη απαντήσει..
Πάω να δω δυο τρία επεισόδια Mayday...!!!
Και αν δεχτούμε πως το αεροπλάνο κινείται μπροστά και ο ιμάντας κινείται ταυτόχρονα προς τα πίσω μου φαίνεται πρακτικά αδύνατο ο ιμάντας να:
... exaxctly match the speed of wheels.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.478
Reaction score
30.455
Να σας δω πουλάκια μου όταν τεθεί το ίδιο πρόβλημα με τον ιμάντα και το αεροπλάνο να προσγειώνεται σε αυτόν....:roflmao::roflmao::roflmao:
 

ryk

Μηνύματα
2.112
Reaction score
925
Ryk βαλε το masking ;) , ειναι αδιαφορο τι κανουν οι ροδες απο κατω!
Οι ροδες θα κινουνται με την ταχυτητα του διαδρομου συν την πραγματικη ταχυτητα που αναπτυσσει το αεροπλανο.
Σκεψου ενα αεροπλανο με παγοπεδιλα και ενα θεωρητικο παγο μηδενικης τριβης , παλι το αεροπλανο θα απογειωθει
Η δραση των κινητηρων και η αντιδραση του αεροπλανου γινεται σε σχεση με τον αερα !

Το παραδειγμα με τον διαδρομο ειναι πολυ καλο !
Οσο και γρηγορα να παει ο διαδρομος παλι τραβωντας ενα σχοινι θα μπρορουσαμε να παμε μπροστα φορωντας πατινια
Μην μπερδεύεσαι με την κυκλική κίνηση των τροχών!
Ο διάδρομος κάθε ώρα και στιγμή θα έχει την ταχύτητα των τροχών με αντίθετη φορά (δεδομένο). Άρα κινείται το αεροπλάνο;
Η κίνηση των τροχών είναι αποτέλεσμα της ώθησης των κινητήρων.
Ξαναείπα, βάλτε ένα τρίκυκλο (είτε με κινητήρα εσωτερικής, είτε με jet) πάνω στον διάδρομο, θα κινηθεί;
Για να υπάρξει απογείωση θα πρέπει να υπάρξει κίνηση (πως αλλιώς θα παραχθεί άντωση;)
Το έχω γράψει δύο φορές εώς τώρα, δεν απαντά κανείς, έβαλα και βιντεάκι, τι άλλο να κάνω;
Παραιτούμαι.:idk:
 


abcd

Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
Super Moderator
Μηνύματα
80.419
Reaction score
102.971
Πάω να πάρω τηλέφωνο τον Μάρκου...
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.370
Reaction score
8.064
Αυτή η παραδοχή που κάνετε οτι οι τροχοί θα περιστρέφονται με μεγαλύτερη ταχύτητα από το διάδρομο παραβιάζει τον ορισμό του προβλήματος...αλλα δεν μαμιεται, μας τσάκισε τα νεύρα λέμε :p


To exactly match the speed of the wheels...
Γιατι βρε παιδια? Διαβαστε λιγο πιο προσεκτικα.
Λεω:

οι τροχοι θα περιστρεφονται με τη διπλασια γωνιακη ταχυτητα από αυτή που θα περιστρεφονταν αν απογειωνοταν από σταθερο διαδρομο

οχι οτι οι ροδες κινουνται δυο φορες πιο γρηγορα απο οτι ο ιμαντας του κινουμενου διαδρομου. Προφανως οι ροδες κυλιονται πανω στον ιμαντα, δεν ολισθαινουν. Γιατι κολλησατε εκει?
 

Μηνύματα
16.478
Reaction score
30.455
Το έχω γράψει δύο φορές εώς τώρα, δεν απαντά κανείς, έβαλα και βιντεάκι, τι άλλο να κάνω;
Παραιτούμαι.:idk:
Ο ιμάντας κινούμενος προς τα πίσω θα ασκήσει μια οπισθέλκουσα (πως τα λέω ο π@υστης...) δύναμη στο αεροπλάνο. Αν η ώθηση από τους κινητήρες είναι μεγαλύτερη αυτής της δύναμης και με δεδομένο πως οι τροχοί περιστρέφονται ελεύθερα ,το αεροπλάνο δεν θα κινηθεί προς τα εμπρός?
 


melina

Cargo 200
Μηνύματα
24.046
Reaction score
43.444
Γιατι βρε παιδια? Διαβαστε λιγο πιο προσεκτικα.
Λεω:

οι τροχοι θα περιστρεφονται με τη διπλασια γωνιακη ταχυτητα από αυτή που θα περιστρεφονταν αν απογειωνοταν από σταθερο διαδρομο

οχι οτι οι ροδες κινουνται δυο φορες πιο γρηγορα απο οτι ο ιμαντας του κινουμενου διαδρομου. Προφανως οι ροδες κυλιονται πανω στον ιμαντα, δεν ολισθαινουν. Γιατι κολλησατε εκει?
Ακη, αν στο σημείο επαφής τροχού-ιμάντα έχουμε την ίδια γραμμική ταχύτητα (ωR) ένας παρατηρητής που είναι ακίνητος εκτός συστήματος θα βλέπει τον τροχό να κινείται ή να είναι ακίνητος; χεσ'το το αεροπλάνο, ο τροχός τι θα κάνει;
 


Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.370
Reaction score
8.064
Ακη, αν στο σημείο επαφής τροχού-ιμάντα έχουμε την ίδια γραμμική ταχύτητα (ωR) ένας παρατηρητής που είναι ακίνητος εκτός συστήματος θα βλέπει τον τροχό να κινείται ή να είναι ακίνητος; χεσ'το το αεροπλάνο, ο τροχός τι θα κάνει;
Το σημειο επαφης του τροχου εκτος απο την γραμμικη ταχυτητα λογω περιστροφης, θα εχει και γραμμικη ταχυτητα λογω κινησης του αεροπλανου ως προς τον ακινητο παρατηρητη. Αρα η γωνιακη του ταχυτητα θα ειναι διπλασια απο αυτης ενος τροχου αεροπλανου που κινειται με την ιδια ταχυτητα αλλα σε σταθερο εδαφος.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.339
Μηνύματα
2.972.040
Members
38.301
Νεότερο μέλος
antavent
Top