Ενα SUB αντί 2 Woofer?

cbk

Μηνύματα
1.013
Reaction score
5
ή να αφήσεις το visaton ελεύθερο προς τα κάτω κροσάροντας το καινούργιο μεγάφωνο ή να κροσαριστούν και τα δύο μεγάφωνα.
Αν μπορούσες να μου εξηγήσεις την φράση αυτή...:120:
 

cbk

Μηνύματα
1.013
Reaction score
5
Αφού "την ψάχνεις" για κατασκευή, βλέπω πως η visaton έχει έτοιμη ΟΒ πρόταση για τα μεγάφωνα αυτά. Γιατί δεν το δοκιμάζεις?
http://www.visaton.com/en/bauvorschlaege/breitband/noboxbb/index.html
Αυτό ήταν το αρχικό σχέδιο αλλά ανέβαινε το κόστος με :
140 € τα 2 παθητικά κροσσόβερ + 220 € τα 2 μεγάφωνα BGS40 για ένα αβέβαιο αλλά και μόνιμο αποτέλεσμα. (άσε που όταν είδα τα crossover της visaton δε μου γέμισαν το μάτι...).

Ενώ με το ενεργό crossover και sub (ενεργ. ή παθητ. με bridged τελικό) νομίζω θα έχω μεγαλύτερη ευελιξία αν κάτι δε μου αρέσει.

Ακόμη και με ζεύγος μεγαφώνων θα "έπαιζα" κροσσάροντάς τα με ενεργό cross, αφού θα είχα αρκετές εναλλακτικές συνδυασμών κροσσαρίσματος, αλλά δεν έχω τις γνώσεις για την αρχική επιλογή μεγαφώνων...

Δεν ξέρω..., μήπως κάνω λάθος;
 

Μηνύματα
267
Reaction score
1
Το κόστος είναι σίγουρα μικρότερο από 2 sub 1 cross και 1 τελικό. Τώρα από εκεί και πέρα δε ξέρω αλλά τα περιοδικά ιδιοκατασκευών γράφουν πολύ καλά σχόλια για την κατασκευή και το αποτέλεσμα θα είναι πιο σίγουρο.
 

cbk

Μηνύματα
1.013
Reaction score
5
Μόλις τώρα έμαθα πως αν έχω ένα ενεργό sub δεν χρειάζομαι crossover αφού το έχει επάνω του το sub!

Άρα με συνδεσμολογία :

πηγή==> προ==> sub==> τελικός (που θα παίρνει μόνο τις μεσουψηλές από το sub)==> full range μεγάφωνα

μπορώ να κάνω τις δοκιμές μου;
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.880
Reaction score
13.161
Αν μπορούσες να μου εξηγήσεις την φράση αυτή...:120:
Η πρώτη περίπτωση είναι, αφού βρεις το γούφερ που ταιριάζει, να αφήσεις το υπάρχων μεγάφωνο ως έχει και να βάλεις ένα βαθυπερατό φίλτρο στο γούφερ για να παίζει τις συχνότητες από 600 κύκλους και κάτω.

Η δεύτερη περίπτωση είναι να τοποθετηθεί κροσόβερ και στα δύο μεγάφωνα κάνοντας <<ευκολότερη τη ζωή>> του μεγαφώνου μεσουψηλών.

Πάντως γενικά ευαίσθητα γούφερς που να κατεβαίνουν πραγματικά χαμηλά δεν υπάρχουν. Για την περίπτωση σου βέβαια και ένα 15 ιντσών που να ξεκινάει από 50 κύκλους σου κάνει.

Τι ποσό σκέφτεσαι να δώσεις?
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.880
Reaction score
13.161
Μόλις τώρα έμαθα πως αν έχω ένα ενεργό sub δεν χρειάζομαι crossover αφού το έχει επάνω του το sub!

Άρα με συνδεσμολογία :

πηγή==> προ==> sub==> τελικός (που θα παίρνει μόνο τις μεσουψηλές από το sub)==> full range μεγάφωνα

μπορώ να κάνω τις δοκιμές μου;
Σαφώς και μπορείς αλλά το <<πέρασμα>> των μεσο-υψηλών από το κροσόβερ του sub (που σίγουρα δεν θα είναι ότι καλύτερο) θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στον ήχο.
 

cbk

Μηνύματα
1.013
Reaction score
5
Η δεύτερη περίπτωση είναι να τοποθετηθεί κροσόβερ και στα δύο μεγάφωνα κάνοντας <<ευκολότερη τη ζωή>> του μεγαφώνου μεσουψηλών.
Νομίζω πως αυτό είναι το σωστό!!!
 

cbk

Μηνύματα
1.013
Reaction score
5
Πάντως γενικά ευαίσθητα γούφερς που να κατεβαίνουν πραγματικά χαμηλά δεν υπάρχουν. Για την περίπτωση σου βέβαια και ένα 15 ιντσών που να ξεκινάει από 50 κύκλους σου κάνει.

Τι ποσό σκέφτεσαι να δώσεις?
Έλεγα 70€ για κάθε μεγάφωνο...

Νόμιζα όμως πως θα είχα κάτω από 50Hz...
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.880
Reaction score
13.161
Μπορεί θεωρητικά να μην κατεβαίνει χαμηλά το μεγάφωνο των15 ιντσών αλλά, λόγο της μεγάλης του επιφάνειας, η αίσθηση χαμηλού που θα σου δώσει είναι τελείως διαφορετική από αυτή ενός 8 ιντσών μεγαφώνου, που στα χαρτιά πάει καλύτερα χαμηλά.
 

cbk

Μηνύματα
1.013
Reaction score
5
Μπορεί θεωρητικά να μην κατεβαίνει χαμηλά το μεγάφωνο των15 ιντσών αλλά, λόγο της μεγάλης του επιφάνειας, η αίσθηση χαμηλού που θα σου δώσει είναι τελείως διαφορετική από αυτή ενός 8 ιντσών μεγαφώνου, που στα χαρτιά πάει καλύτερα χαμηλά.
Ωραία! Μ'αρέσει αυτή η προοπτική!!

Το Behringer CX-2310 που λέω (ή κάποιο αντίστοιχο) μπορεί με δύο τελικούς να "κόψει" τα 8" μεγάφωνα κάτω από τους 600 που πρότεινες και να "κόψει" τα 15" πάνω από τους 600???
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.880
Reaction score
13.161
Ωραία! Μ'αρέσει αυτή η προοπτική!!

Το Behringer CX-2310 που λέω (ή κάποιο αντίστοιχο) μπορεί με δύο τελικούς να "κόψει" τα 8" μεγάφωνα κάτω από τους 600 που πρότεινες και να "κόψει" τα 15" πάνω από τους 600???
Σαφώς και μπορεί. Από ότι είδα διαθέτει και μετατόπιση φάσης για τη χρονική ευθυγράμμιση των μεγαφώνων οπότε είσαι μια χαρά.

Πάντως, για το είδος της μουσικής που το θες, θεωρώ περιττό έξοδο τον δεύτερο ενισχυτή και το ενεργό κροσόβερ.
Γιατί δεν κοιτάς τη λύση της ίδιας της Visaton με το παθητικό κροσόβερ?
 

Μηνύματα
267
Reaction score
1
Συμφωνώ με τον Πέτρο, άσε που με το ενεργό cross είναι πολλές και οι ρυθμίσεις και θα μπλέξεις. Δε σου φτάνει που θα φτιάξεις ΟΒ και είναι απο τη φύση τους παράξενα στην τοποθέτηση?

Βέβαια πιστεύω πως το ηχείο αυτό, αν ξεπεραστούν τα προβλήματά του (είναι τεράστιο και δύσκολο στην τοποθέτηση όπως είπα), θα παίζει πολύ όμορφα.

Άντε να δούμε την κατασκευή σου στην DIY κατηγορία :116:.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.880
Reaction score
13.161
Ρίξε μια ματιά στην ευαισθησία της κατασκευής η οποία πέφτει στα 90db έχοντας όμως ομαλότερη απόκριση. Αυτό σημαίνει ότι για υψηλές εντάσεις θα χρειαστείς μεγαλύτερη ισχύ.

Πάντως η ευαισθησία των 96 db που αναφέρει η Visaton για το 8 ιντσο είναι πλασματική.
 

cbk

Μηνύματα
1.013
Reaction score
5
Για να μη κάνω καταστροφική σύνδεση του νεοαποκτηθέντος subwoofer B-2092A, θα μπορούσε κάποιος να μου πεί σε ποιες από τις παρακάτω (6 & 7) εισόδους/εξόδους θα συνδέσω τον προενισχυτή και τον τελικό μου; Παραθέτω τμήμα από τις οδηγίες του manual:

6. Left In & Right In (θηλυκές): Eίναι οι συμμετρικές είσοδοι του subwoofer οι οποίες χρησιμοποιούνται σαν υποδοχές XLR. Συνδέστε τις με τις εξόδους της μονάδας μίκτη ή του προενισχυτή σας.

7. Left Out & Right Out (αρσενικές) : Aυτές οι έξοδοι δίνουν τα σήματα για το αριστερό ή δεξιό βασικό ηχείο. Η διασύνδεση σήματος γίνεται πίσω από τον διαχωριστή συχνότητας, δηλαδή χωρίς την αναλογία μπάσσου που χρησιμοποιείται για το subwoofer. Συνδέστε εδώ τα ενεργά βασικά ηχεία ή σε αδρανή ηχεία τις εισόδους του ενισχυτή.

Υπενθυμίζω πως θέλω να στείλω στα παθητικά μεγάφωνά μου (fullrange Visaton Β200) μόνο τις συχνότητες πάνω από τους 80 κύκλους.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.880
Reaction score
13.161
Για να μη κάνω καταστροφική σύνδεση του νεοαποκτηθέντος subwoofer B-2092A, θα μπορούσε κάποιος να μου πεί σε ποιες από τις παρακάτω (6 & 7) εισόδους/εξόδους θα συνδέσω τον προενισχυτή και τον τελικό μου; Παραθέτω τμήμα από τις οδηγίες του manual:

6. Left In & Right In (θηλυκές): Eίναι οι συμμετρικές είσοδοι του subwoofer οι οποίες χρησιμοποιούνται σαν υποδοχές XLR. Συνδέστε τις με τις εξόδους της μονάδας μίκτη ή του προενισχυτή σας.

7. Left Out & Right Out (αρσενικές) : Aυτές οι έξοδοι δίνουν τα σήματα για το αριστερό ή δεξιό βασικό ηχείο. Η διασύνδεση σήματος γίνεται πίσω από τον διαχωριστή συχνότητας, δηλαδή χωρίς την αναλογία μπάσσου που χρησιμοποιείται για το subwoofer. Συνδέστε εδώ τα ενεργά βασικά ηχεία ή σε αδρανή ηχεία τις εισόδους του ενισχυτή.

Υπενθυμίζω πως θέλω να στείλω στα παθητικά μεγάφωνά μου (fullrange Visaton Β200) μόνο τις συχνότητες πάνω από τους 80 κύκλους.
Στις εισόδους 6 συνδέεις την έξοδο του προενισχυτή σου και στις 7 την έξοδο προς τον τελικό που ελέγχει τα full range σου. Προσοχή στη στάθμη ώστε να μην επιβάλλονται οι χαμηλές στο πρόγραμμα.
 


PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.880
Reaction score
13.161
Νάσαι καλά. Σου εύχομαι να το χαρείς το καινούριο σου απόκτημα!
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.209
Μηνύματα
2.966.626
Members
38.306
Νεότερο μέλος
lntalis75
Top