Σπύρος Μπλάτσιος
Διακεκριμένο μέλος
- Μηνύματα
- 15.897
- Reaction score
- 305
Είναι νομίζω γνωστό ότι στο χόμπι μας έχει διεισδύσει μία λανθασμένη αντίληψη περί χαϊφιντελισμού. Μια αντίληψη που βασίζεται στην κλασσική νεοελληνική ατάκα "ξέρεις ποιος είμαι εγώ ρε;" καθώς και στην άγνοια κάποιων σε βασικά στοιχεία ηλεκτρακουστικής. Κάποιοι νοπμίζουν ότι ένα σύστημα δεν στήνεται-προσαρμόζεται στις ανάγκες του καθενός μας, αλλά απλά αγοράζεται. Πιστεύουν δηλαδή ότι με τα λεφτά θα αποκαταστήσουν την γνώση, μετατρέποντας το χόμπι σε μια απλή επίδειξη κομπλεξισμού. Φυσικά αν αυτό ίσχυε στην πραγματικότητα, την θεωρία της σχετικότητας δεν θα την είχε διατυπώσει ο Αινστάιν, αλλά ο Ροκφέλλερ.
Αυτοί οι διάφοροι αδαείς λοιπόν, έχουν στήσει έναν ψευτοελιτισμό γύρω από το χόμπι, ο οποίος με την πάροδο του χρόνου έχει αποφέρει 2 βασικά αποτελέσματα:
α) Οι αρκετοί κατασκευαστές έχουν φτάσει τις τιμές κάποιων προϊόντων σε δυσθεώρητα ύψη γιατί ξέρουν ότι ο αδαής θα επενδύσει πάραυτα.
β) Απομακρύνονται από το χόμπι όποιοι λογικοί άνθρωποι προσπαθούν αν το προσεγγίσουν.
Δεν ξέρω αν το έχετε πάρει χαμπάρι αλλά στα μάτια του μέσουν ανθρώπου φαινόμαστε ψιλιπαρανοϊκοί. Απλά σκεφτείτε να πείτε σε κάποιον τρίτο ότι ξοδέψατε 2000€ για να αγοράσετε ένα καλώδιο. Το πιο πιθανό είναι από 'κει και πέρα να σας κοιτά με μισό μάτι....
Προ μηνός διάβαζα σε οικονομική εφημερίδα τον τρόπο που κατέκρινε πρώην στέλεχος επιχείρησης για την διαχείριση των οικονομικών του. Έγραφε απαξιωτικά για το εν λόγω στέλεχος, ότι το έτος 2000 αγόρασε ηχοσύστημα για το γραφείο του αξίας 6.000.000 δρχ, το οποίο ο συντάκτης του κειμένου θεωρούσε υπερβολικό ποσό όχι μόνο για το 2000, αλλά και για σήμερα. Τα χρήματα αυτά (6.000.000δρχ) είναι 17500€ περίπου. Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι είχε αγοραστεί ένα σύστημα πηγή-ενισχυτής-ηχεία, ένα Interconnect καλώδιο του 1m και 2x3m καλώδιο ηχείων. Εντελώς πρόχειρα θα μπορούσαμε να πούμε ότι ξοδεύτηκαν 5000€ για κάθε συσκευή και τα υπόλοιπα 2500€ πήγαν σε καλώδια, ρακ κ.λπ. κ.λπ. Σύμφωνα με πρόσφατη διαφήμιση σε ειδικό έντυπο τα χρήματα που ξόδεψε το στέλεχος της επιχείρησης, τοποθετούσαν το σύστημα απλά στις παρυφές του χάι-ενδ. Αυτό όμως το entry-level σύστημα οδήγησε το στέλεχος στην απαξίωση του συντάκτη.
Αυτοί οι διάφοροι αδαείς λοιπόν, έχουν στήσει έναν ψευτοελιτισμό γύρω από το χόμπι, ο οποίος με την πάροδο του χρόνου έχει αποφέρει 2 βασικά αποτελέσματα:
α) Οι αρκετοί κατασκευαστές έχουν φτάσει τις τιμές κάποιων προϊόντων σε δυσθεώρητα ύψη γιατί ξέρουν ότι ο αδαής θα επενδύσει πάραυτα.
β) Απομακρύνονται από το χόμπι όποιοι λογικοί άνθρωποι προσπαθούν αν το προσεγγίσουν.
Δεν ξέρω αν το έχετε πάρει χαμπάρι αλλά στα μάτια του μέσουν ανθρώπου φαινόμαστε ψιλιπαρανοϊκοί. Απλά σκεφτείτε να πείτε σε κάποιον τρίτο ότι ξοδέψατε 2000€ για να αγοράσετε ένα καλώδιο. Το πιο πιθανό είναι από 'κει και πέρα να σας κοιτά με μισό μάτι....
Προ μηνός διάβαζα σε οικονομική εφημερίδα τον τρόπο που κατέκρινε πρώην στέλεχος επιχείρησης για την διαχείριση των οικονομικών του. Έγραφε απαξιωτικά για το εν λόγω στέλεχος, ότι το έτος 2000 αγόρασε ηχοσύστημα για το γραφείο του αξίας 6.000.000 δρχ, το οποίο ο συντάκτης του κειμένου θεωρούσε υπερβολικό ποσό όχι μόνο για το 2000, αλλά και για σήμερα. Τα χρήματα αυτά (6.000.000δρχ) είναι 17500€ περίπου. Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι είχε αγοραστεί ένα σύστημα πηγή-ενισχυτής-ηχεία, ένα Interconnect καλώδιο του 1m και 2x3m καλώδιο ηχείων. Εντελώς πρόχειρα θα μπορούσαμε να πούμε ότι ξοδεύτηκαν 5000€ για κάθε συσκευή και τα υπόλοιπα 2500€ πήγαν σε καλώδια, ρακ κ.λπ. κ.λπ. Σύμφωνα με πρόσφατη διαφήμιση σε ειδικό έντυπο τα χρήματα που ξόδεψε το στέλεχος της επιχείρησης, τοποθετούσαν το σύστημα απλά στις παρυφές του χάι-ενδ. Αυτό όμως το entry-level σύστημα οδήγησε το στέλεχος στην απαξίωση του συντάκτη.