- Μηνύματα
- 58.857
- Reaction score
- 144.883
Μη ξεχνάμε και την Πόρσε, που δε πουλάει πολλά κομμάτια και δεν θα τη δούμε στο Τοπ25.Έτσι και αλλιώς 4-5 είναι οι παίχτες από Κίνα που θα τα καταφέρουν καλά εκτός Κίνας. Σιγά το νέο. Δεν πρόκειται να υπάρξουν 26 Κινέζοι στο TOP25. Ούτε καν 10 δεν θα είναι.
Όσο για το market share ακόμα είναι πολύ νωρίς. Η BYD πουλάει λόγω φήμης και χαμηλής τιμής. Τα καλύτερα όχημα της BYD σε πωλήσεις έχουν 30k - 40k. Μοντέλα των 30k δεν υπάρχουν σε αλλες γνωστές όπως ΝΙΟ, ZEEKR, XPENG. Ούτε η Leapmotor δεν είχε μέχρι πρόσφατα. Το μικρό Τ03 ήρθε πέρσι αν θυμάμαι καλά. Όπως και η Geely επίσης.
H BYD θα τα πάει περίφημα στην Ευρώπη. Τώρα μεταξύ NIO και XPENG θεωρώ πως η XPENG έχει περισσότερες πιθανότητες. Η ΝΙΟ παίζει και να μην ζήσει ούτε εντός Κίνας. H Geely θα πάει καλά είτε με κάποια είτε με όλα τα brands. Κάποια ίσως δεν υπάρχουν μέχρι το 2030. Η MG επίσης θα πάει καλά. Και η Xiaomi αν έρθει. Οι υπόλοιποι είναι άλλη κουβέντα, καθως αρκετοί παίζει να μην υπάρχουν ούτε την Κίνα μετά το 2030.

Κάθε μάρκα έχει τις πωλήσεις της και το αγοραστικό κοινό της, και μερικά μοντέλα που φιγουράρουν στο τοπ των πωλήσεων, σα τα ντάτσια, δεν τα λες και αμαξάρες, Ε;



Το θέμα είναι ότι ανάμεσα στις υπάρχουσες μάρκες της παραδοσιακής αυτοκινητοβιομηχανίας που έκανε εμπόριο στην Ευρώπη (κυρίως ευρωπαϊκά, γιαπωνέζικα, κορεάτικα) κατάφεραν και χώθηκαν 2+ ντουζίνες κινεζικών. Όπως τα κορεάτικα χρειάστηκαν κάποιο χρόνο για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού, έτσι και τα κινέζικα χρειάζονται χρόνο.
Ήρθαν όμως, και ήρθαν για να μείνουν.
Και έρχονται κι άλλα, απαιτώντας όλο και μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας, και είναι ασταμάτητοι.
Οι Κινέζοι ήδη παράγουν αρκετά ΕV για να καλύψουν την παγκόσμια ζήτηση. Δεν το'χουν σε τίποτα να ρίξουν τις τιμές κι άλλο, κι άλλο, κι όσο χρειάζεται, για να γίνουν αυτά τα "ντάτσια" του παραδοσιακού τοπ των πωλήσεων της Ευρώπης. Γιατί μπορούν.
Καλομελέτα...