Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.663
Reaction score
8.277
Ένα άρθρο του ειδικού υποτίθεται τύπου παραθέτω -που έχει μάλλον ήδη παρατεθεί παραπάνω. Δεν μπορώ να γνωρίζω εάν λέει βλακείες.
Δεν λέει "βλακείες", απλώς:

1. Όταν πλησιάζεις το 100% της χωρητικότητας της μπαταρίας, η φόρτιση αρχίζει και γίνεται πολύ αργή. Εκτός λοιπόν και αν το φορτίζεις το βράδυ στο σπίτι, έξω δεν έχει νόημα να περιμένεις να φτάσει το 100% και να λες μετά "κοίτα πόση ώρα έκανε". Το στάνταρ είναι να το φορτίζεις μέχρι το 80%, άντε 90.

2. Οι 50άρηδες φορτιστές, είναι το απόλυτο minimum όταν θέλουμε να μιλήσουμε για γρήγορη φόρτιση. Σχεδόν όλα (όσα ξέρω) τα αυτοκίνητα υποστηρίζουν φόρτιση γρηγορότερη από 50kW (διπλάσια και βάλε). Πόσο μάλλον αν μιλήσουμε για το... 2030. Οπότε να το βάζεις το αυτοκίνητο να φορτίσει σε έναν πολύ αργό φορτιστή και να λες "άργησε", πάλι δεν έχει νόημα.

Συμπερασματικά, για να προσθέσεις 34kWh (όπως στο παράδειγμα) που αντιστοιχούν σε 200χλμ και βάλε, σε γρήγορο φορτιστή με τη σημερινή (τελευταία) τεχνολογία, θα σου έπαιρνε κάνα 10λεπτο. Ε, το 2030 υπολόγισε λιγότερο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.049
Reaction score
139.386
Τέλος πάντων, η μέγιστη χρήσιμη φόρτιση πρακτικά όλων των ev (από 20 έως 80% της μπαταρίας) θέλει Μαξ μισή ώρα.

20-80% είναι το 60% της μπαταρίας, αυτό χρησιμοποιείς πάντα.

Στην τυπική χρήση, δε το αφήνεις να φτάσει στο 20% και σε καμία περίπτωση δε το πας πάνω από 80% εκτός κι αν ετοιμάζεσαι για μεγάλο ταξίδι και θα ξεκινήσεις με το που θα φτάσει 100% αμέσως.

Σε στάσεις στο εθνικό οδικό δίκτυο ποτέ μα ποτέ δε πας πάνω από 80% και αναλόγως οχήματος σταματάς εκεί που έχει πέσει η ταχύτητα φόρτισης (στο 73% σε μένα).

Μία τυπική φόρτιση για 70χλμ που βγάζω κάθε μέρα, είναι από το 40 έως το 60% της μπαταρίας, δηλαδή φορτίζω το 20% μιας μπαταρίας 58-αρας δηλαδή 11,6 kWh που σε 50-αρη είναι 13,5 λεπτά.

Για 2 μέρες φόρτιση, το 40% της μπαταρίας, είναι 27 λεπτά σε 50-αρη.

Ο 50-αρης είναι γτπκ γρήγορος.
Μία μλκια και μισή είναι.

Η μπαταρία καλό είναι να μένει γύρω από το 50% πάντα.

Απαγορεύεται να πέφτει κάτω από 20% το καλοκαίρι, και το χειμώνα καλύτερα να μη πέφτει κάτω από 40%.

Πανω από 90% και κάτω από 10% είναι βέβαιο ότι γαμας τη μπαταρία ασαλιωτα.

Σε φορτιστή Τεσλα, στα 250kw, όπως καταλαβαίνει κι ο κάθε μαλαξ, σε 15 λεπτά παίρνεις πάνω από 50kwh..

Δηλαδή μια καθημερινή στάση σε Τεσλα είναι 5 λεπτη και σπανίως 10 λεπτη.
 
Last edited:


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.315
Reaction score
86.214
γιατί βενζίνη (πετρέλαιο έστω) έβαζε κανείς στο χώρο στάθμευσής του ;
Όχι, αλλά του επαιρνε 3 λεπτά για να φουλάρει.
Για βάλε όλα τα αυτοκίνητα Χ τον χρόνο που απαιτείται.
 

Μηνύματα
16.921
Reaction score
24.070
δεν είναι αυτό πρόβλημα , η νοοτροπία θα αλλάξει δε θα φορτίζει κανείς έξω μέχρι το 100% θα σταματάνε σε ένα σημείο φόρτισης για 5 λεπτά το πολύ για τις κιλοβατώρες τις μέρας και θα φεύγουν. η πληρωμή θα είναι ηλεκτρονική αυτοματέξ και σπάνια θα μεσολαβεί άνθρωπος.
και αυτά για όσους δεν έχουν πρόσβαση σε νυχτερινό ρεύμα και δεν έχουν σταθερή θέση στάθμευσης.
τον δρόμο θα δείξουν αυτοί που αγοράζουν αυτά τα 3-4 χρόνια EV , θα λύσουν πολλά θέματα καθημερινότητας μέχρι να μην μπορείς να αγοράσεις κάτι άλλο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.049
Reaction score
139.386
Καλώς ή κακώς, τα ev δε "φουλαρουν" σε 3 λεπτά κι ούτε πρόκειται.

Δεν μπορεί να συγκριθεί το φουλ γέμισμα του άδειου τεποζιτου ενός ice στο βενζινάδικο με το γέμισμα της άδειας μπαταρίας μέχρι 100%, είναι διαφορετικά πράματα, συμβιβαστείτε με την ιδέα.

Όσον αφορά την καθημερινότητα, με φορτιστή κατ'οικον, το ev φορτίζει σε μηδενικό χρόνο (δε περιμένεις ούτε 3 λεπτά σε βενζινάδικο, ούτε καν πας σε βενζινάδικο, ούτε πληρώνεις ούτε παίρνεις ρέστα, μηδέν χρόνος, φορτίζει όσο είναι σταθμευμένο, όταν δεν χρησιμοποιείται).

Από αυτήν την οπτική, ταχύτητα φόρτισης αστραπή.
Ακόμα και με σουκο. 😎
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.589
Reaction score
36.286
Πάντως δεν ξέρω εάν το παρατήρησε κανείς, του τύπου παραπάνω με τη Jaguar του βγήκε 16,57 ευρώ/100 χιλιόμετρα στην εθνική.
Πόσο μπορούν να τρέξουν αυτά τα ηλεκτρικά;
Στο βενζινοκίνητο δικό που που δεν το λες και από τα πλέον οικονομικά, σε εθνική με 140 καίει κάπου 9 λίτρα (το πολύ), το οποίο με σημερινές τιμές βενζίνης είναι περίπου 1 ευρώ φθηνότερα από το παραπάνω ηλεκτρικό. Καλά, είναι δυνατόν????
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.277
Reaction score
31.221
 

Μηνύματα
3.463
Reaction score
11.475
Ο λόγος που καθυστερεί η φόρτιση απο το 85% στο 100% είναι διαφορετικός από ότι πχ απο το 50% στο 65%.
Η επίτευξη του 100% ΔΕΝ είναι μόνο φόρτιση, αλλά ΚΑΙ ισοσταθμιση όλων των μπαταριών και αυτό επιτυγχάνεται με «άλλη» μεθοδολογία φόρτισης από το λογισμικό του αυτοκινήτου και αυτό είναι απαραίτητο για την υγεία και μακροημέρευση των μπαταριών.

Αυτά
 

Μηνύματα
77
Reaction score
141
Πάντως δεν ξέρω εάν το παρατήρησε κανείς, του τύπου παραπάνω με τη Jaguar του βγήκε 16,57 ευρώ/100 χιλιόμετρα στην εθνική.
Πόσο μπορούν να τρέξουν αυτά τα ηλεκτρικά;
Στο βενζινοκίνητο δικό που που δεν το λες και από τα πλέον οικονομικά, σε εθνική με 140 καίει κάπου 9 λίτρα (το πολύ), το οποίο με σημερινές τιμές βενζίνης είναι περίπου 1 ευρώ φθηνότερα από το παραπάνω ηλεκτρικό. Καλά, είναι δυνατόν????
Με 50-60 λεπτα που κοστίζει η κιλοβατώρα στους σταθμούς φόρτισης των ΣΕΑ και υψηλες ταχυτητες οδήγησης μπορει να ισχυει το νουμερο. Η λογική όμως ειναι ότι θα φυγεις φορτισμένος απο το σπίτι και έξω θα φορτίσεις λίγο ή καθόλου.

Πρόσφατα έκανα σε τριήμερη εκδρομη περιπου 600χλμ.
Φόρτισα φουλ σε ΑΒ πριν την αναχώρηση, κόστος μηδέν.
Στο ξενοδοχείο που έμεινα φόρτισα σε απλή πρίζα με κόστος επίσης μηδέν, που μου κάλυψε και την επιστροφή.

Με ice αντίστοιχων επιδόσεων (πχ BMW M3) θα χρειαζόμουν πάνω από 100€ βενζίνη.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.589
Reaction score
36.286
Μπορεί ο άνθρωπος να ήθελε να πάει μέχρι Θεσσαλονίκη με μια μόνο στάση, πού ξέρεις.
Με 50-60 λεπτα που κοστίζει η κιλοβατώρα στους σταθμούς φόρτισης των ΣΕΑ και υψηλες ταχυτητες οδήγησης μπορει να ισχυει το νουμερο. Η λογική όμως ειναι ότι θα φυγεις φορτισμένος απο το σπίτι και έξω θα φορτίσεις λίγο ή καθόλου.

Πρόσφατα έκανα σε τριήμερη εκδρομη περιπου 600χλμ.
Φόρτισα φουλ σε ΑΒ πριν την αναχώρηση, κόστος μηδέν.
Στο ξενοδοχείο που έμεινα φόρτισα σε απλή πρίζα με κόστος επίσης μηδέν, που μου κάλυψε και την επιστροφή.

Με ice αντίστοιχων επιδόσεων (πχ BMW M3) θα χρειαζόμουν 100€ βενζίνη.

Μπορεί για να γίνει ισο το παράδειγμα να σου κάλυπτε κάποιος το κόστος της βενζίνης. Εαν οχι ο Βασιλόπουλος, κάποια θεία ξερω γω.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.663
Reaction score
8.277
Πάντως δεν ξέρω εάν το παρατήρησε κανείς, του τύπου παραπάνω με τη Jaguar του βγήκε 16,57 ευρώ/100 χιλιόμετρα στην εθνική.
Πόσο μπορούν να τρέξουν αυτά τα ηλεκτρικά;
Στο βενζινοκίνητο δικό που που δεν το λες και από τα πλέον οικονομικά, σε εθνική με 140 καίει κάπου 9 λίτρα (το πολύ), το οποίο με σημερινές τιμές βενζίνης είναι περίπου 1 ευρώ φθηνότερα από το παραπάνω ηλεκτρικό. Καλά, είναι δυνατόν????
Συγκρίνεις λάθος πράγματα. Συγκρίνεις από τη μία το κόστος, με την κατανάλωση από την άλλη.

Η κατανάλωση της Jaguar ήταν περίπου 27kWh/100km. Αυτό, με κόστος ρεύματος 0,10€/kWh που μου κόστιζε εμένα π.χ. μέχρι πρότινος το νυχτερινό, είναι λιγότερο από 3€/100km. Με 0,62€ ανά κιλοβατώρα το κόστος βγαίνει προφανώς 6πλάσιο και κοντά στη βενζίνη, ή και παραπάνω.

Όμως, οι τιμές του "καυσίμου" δεν είναι εγγενές στοιχείο των τεχνολογιών. Αν π.χ. η βενζίνη λόγω κάποιας πετρελαϊκής κρίσης (αντίστοιχη με αυτή του ρεύματος που έχουμε τώρα) ανέβει 40%, θα μιλάμε για άλλο κόστος. Αντίστοιχα όταν το κόστος φόρτισης λόγω ανταγωνισμού θα πέσει, επίσης θα μιλάμε για άλλα νούμερα.

Το βασικό συμπέρασμα πάντως είναι ένα: Αν οδηγάς αυτή τη Jaguar όλα αυτά δεν σε ενδιαφέρουν :dance2:
 

Μηνύματα
1.318
Reaction score
1.987
Όσον αφορά την καθημερινότητα, με φορτιστή κατ'οικον, το ev φορτίζει σε μηδενικό χρόνο (δε περιμένεις ούτε 3 λεπτά σε βενζινάδικο, ούτε καν πας σε βενζινάδικο, ούτε πληρώνεις ούτε παίρνεις ρέστα, μηδέν χρόνος, φορτίζει όσο είναι σταθμευμένο, όταν δεν χρησιμοποιείται).

Από αυτήν την οπτική, ταχύτητα φόρτισης αστραπή.
Ακόμα και με σουκο. 😎
το κράτος θα επιχειρήσει στο μέλλον να πάρει πίσω μέρος των φόρων που θα χάσει και τώρα παίρνει από τη βενζίνη,
στους δημόσιους φορτιστές είναι εύκολο, θα ενσωματώσει το φόρο στη χρέωση,
για τις οικίες όμως;
θα μπορούσε ίσως να βάλει κάποια ταρίφα σε φορτιστές που έχουν δηλωθεί στον ΔΕΔΗΕ;
δεν ξέρω αν θα μπορούσε να γίνει,
αλλά από αυτήν την άποψη, το σούκο φαντάζει ακόμη πιο ελκυστικό
 

Μηνύματα
4.382
Reaction score
4.354
Πόσα μοντέλα ηλελτρικων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα αντέχουν ταχύφορτιστή πάνω από 50kw; Από όσο ξέρω υπάρχει όριο στην ισχύ φόρτισης στα περισσότερα και είναι και μικρό σχετικά
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.315
Reaction score
86.214
Αντίστοιχα όταν το κόστος φόρτισης λόγω ανταγωνισμού θα πέσει
Μην το δένετε κόμπο.
Για ποιον λόγο πιστεύετε πως το κράτος θα χαρίσει τόσα δις έσοδα από τους φόρους των καυσίμων χωρίς να πάρει τίποτα πίσω;
Για το καλό του περιβάλλοντος;
:roflmao:

Μολις τσιμπήσουν και πάρουν ηλεκτρικό πολλοί, θα ακολουθήσουν και οι φόροι.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.049
Reaction score
139.386
Μην το δένετε κόμπο.
Για ποιον λόγο πιστεύετε πως το κράτος θα χαρίσει τόσα δις έσοδα από τους φόρους των καυσίμων χωρίς να πάρει τίποτα πίσω;
Για το καλό του περιβάλλοντος;
:roflmao:

Μολις τσιμπήσουν και πάρουν ηλεκτρικό πολλοί, θα ακολουθήσουν και οι φόροι.
Ταρχιδια μου θα πάρουν. 😂🤣😎😜

Δυστυχώς για αυτούς, το ρεύμα είναι βασικό αγαθό, δε παίζει να αντικαταστήσει τη βενζινούλα.

Προφανως θα χάσουν τα ev τις όποιες φόροαπαλλαγές χαιρουν προσωρινά.
Αντε να φορολγησουν τα πολλά άλογα.
Μετά;
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.589
Reaction score
36.286
Βρε άμα θέλουν αυτοί να φορολογήσουν λέτε να μη βρουν;
If you take a walk I'll tax your feet όπως έλεγε ο μακαρίτης ο Τζωρτζ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.049
Reaction score
139.386
Έχουν πολύ υλικό να φορολογησουν ακόμα στα υγρά καύσιμα, μη σκας.

Η ιστορία με το CO2 έχει δώσει πάτημα για απεριόριστη φορολόγηση μέχρι το 2050.

Πρώτα θα ματωσουν μέχρι θανάτου οι κάτοχοι ICE, γενικά οι κατανάλωση υγρών καυσίμων θα στοχοποιηθει.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.242
Μηνύματα
2.968.274
Members
38.293
Νεότερο μέλος
KosmasTR
Top