- Μηνύματα
- 29.509
- Reaction score
- 86.745
Αν έχει κάτι ενδιαφέρον, βάλεΆμα θέλετε αναλυτικούς οδηγούς, μπορώ να κοπιαρω από τη σελίδα της ηλεκτροκίνησης
Αν έχει κάτι ενδιαφέρον, βάλεΆμα θέλετε αναλυτικούς οδηγούς, μπορώ να κοπιαρω από τη σελίδα της ηλεκτροκίνησης
Μπα, ούτε γω δε τα διαβάζω, βαριέμαι.Αν έχει κάτι ενδιαφέρον, βάλε
Αυτό είναι το χειρότερο αρνητικό μέχρι τώρα. Δεν το είχα υπολογίσει.Το ενδιαφέρον είναι η δύναμη της κοινότητας. Άμα κάνω ερώτημα είτε στην ομάδα του id3 είτε στην ομάδα της ηλεκτροκίνησης, απαντούν επιτόπου και με παίρνουν 5-6 τηλέφωνο επιτόπου.![]()
Βρε αθεοφοβεΑυτό είναι το χειρότερο αρνητικό μέχρι τώρα. Δεν το είχα υπολογίσει.![]()
Μόλις εγκατασταθεί σε κάθε ΣΕΑ ένα ζεύγος 150-αρηθων, τότε πρακτικά θα έχει τελειώσει το θέμα των υποδομών.
Πάνω που σκέφτεσαι ότι μπορεί τα ηλεκτρικά να είναι η λύση, έρχεται αυτό το post που μοιάζει με συνταγή αποφυγής EV....Μιας και έχει ανάψει η συζήτηση, ας ρίξω κι εγώ λίγο ακόμα λάδι στη φωτιά περιγράφοντας την εμπειρία μου από το ταξίδι το ΣΚ.
Ξεκίνησα οδηγώντας πολύ συντηρητικά (δεν εννοώ σαν φορτηγό στη δεξιά, αλλά ας πούμε με τον μέσο όρο ταχύτητας της κυκλοφορίας, που ήταν και λίγο αυξημένη). Ο λόγος ήταν πως δεν ήξερα αν θα βρω διαθέσιμο φορτιστή (είπαμε, έχει έναν σε κάθε ΣΕΑ) και δεν είχα ξαναφορτίσει σε DC, οπότε κράταγα μια πισινή μήπως συναντήσω κάποιο πρόβλημα. Άρα ήθελα να μπορώ να φτάσω χωρίς καν να φορτίσω, χωρίς βέβαια να είμαι 100% σίγουρος αν είναι εφικτό (310χλμ) αλλά είπα σε κάθε περίπτωση ας είμαστε συντηρητικοί και βλέπουμε.
Περνάω το πρώτο ΣΕΑ στο Σπαθοβούνι και είμαι χοντρικά με 85%, δεν θυμάμαι ακριβώς. Δεν έχει νόημα να σταματήσω, λέω θα πάω στο επόμενο (Νεστάνη). Πλησιάζω εκεί, κοιτάμε με πιο μεγάλη λεπτομέρεια το Plugshare και βλέπουμε πως έχει μόνο από την άλλη πλευρά! Ωχ, βλακεία, μένει μόνο ο επόμενος (και τελευταίος) στην Πελλάνα.
Φτάνουμε στην Πελλάνα, ελεύθερος ο φορτιστής, ευτυχώς. Περνάμε 10 λεπτά προσπαθώντας να ολοκληρώσουμε την (ΤΡΑΓΙΚΗ, που δεν θα περιγράψω τώρα) διαδικασία της nrg για να γραφτείς και να κατεβάσεις την εφαρμογή. Τα καταφέρνω, συνδέω, ξεκινάω τη φόρτιση. Το αυτοκίνητο αρχίζει να γουργουρίζει, ο φορτιστής λέει "charging". Σε λίγα δευτερόλεπτα, σταματάει. 0kWh λέει. Το ξανακάνω. Το ίδιο. Τρίτη φορά, το ίδιο...
Χωρίς άλλη επιλογή, συνεχίζουμε το ταξίδι χωρίς φόρτιση και χωρίς να ξέρω αν το πρόβλημα ήταν στον φορτιστή ή στο αυτοκίνητο. Χωρίς να ξέρουμε αν και με τι ποσοστό θα φτάσουμε (αν και τα πράγματα έδειχναν αισιόδοξα σε αυτό το κομμάτι). Χωρίς να ξέρουμε ποιά θα είναι η κατάσταση με τη φόρτιση στο κατάλυμα (αν θα δουλεύει και με τι ταχύτητα και άρα πόσες ώρες θα χρειαστούν). Υπήρχε ένας ακόμα 20άρης DC στο Lidl στη Σπάρτη, αλλά αποφασίσαμε να μην πάμε γιατί αν έφταιγε το αυτοκίνητο ή αν ήταν πιασμένος (και πολύ σύντομα θα έκλεινε), θα είχαμε κάνει χλμ τζάμπα χωρίς αποτέλεσμα.
Πρώτο καλό νέο: Μετά από 310χλμ εκ των οποίων τα 250 σε αυτοκινητόδρομο και χωρίς φόρτιση, φτάσαμε στον προορισμό μας με 26% μπαταρία. Ταχύτητα χαμηλή, αλλά όχι υπερβολικά, όχι κλειστά AC, πίσω από νταλίκες κλπ. Αργά αλλά νορμάλ (όπως πάει πάρα πολύς κόσμος ανακαλύπτω, τώρα που απλά δεν τους προσπερνάω στην πρώτη ευκαιρία).
Μπορεί λοιπόν το αμαξάκι μου να μην είναι σε καμία περίπτωση το πιο efficient, αλλά λόγω της 90άρας μπαταρίας, στην ανάγκη και με προσεκτική οδήγηση σου επιτρέπει να κάνεις πολλά χλμ. Κι αν ήταν μεγάλο emergency και έπρεπε να κάνεις "hypermiling", τότε θα ήταν πραγματικά πάρα πολλά.
Δεύτερο καλό νέο: Η πατέντα μου με τον αντάπτορα για τον φορτιστή δούλεψε άψογα και η εγκατάσταση εκεί άντεχε κανονικότατα τα 16Α, οπότε φορτίζαμε με σταθερή ταχύτητα ~15.5Α. Ως αποτέλεσμα, την άλλη μέρα μπορέσαμε να κάνουμε κανονικά το πρόγραμμά μας και να φύγουμε την Κυριακή με 100%.
Για την επιστροφή, ήξερα μεν ότι δεν έχουμε θέμα, αλλά φύγαμε πάλι συντηρητικά, γιατί κάναμε και κάποιες βόλτες και παρακάμψεις, οι οποίες εκτός από τα παραπάνω χλμ τρώνε και μπαταρία λόγω σταμάτα-ξεκίνα μέσα στο καταμεσήμερο (πρέπει να κρυώσει ξανά από την αρχή η καμπίνα, να έρθει η μπαταρία στη σωστή θερμοκρασία κλπ.) και άρα πρακτικά ξεκινήσαμε με λιγότερο από 100%.
Σταματήσαμε στη Νεστάνη να δοκιμάσω τη φόρτιση, ήταν πιασμένος από ένα από αυτά τα χαζά τα ID.3 πως τα λεν. Δεν περιμένω λέω, πάμε παρακάτω. Φτάνουμε στο Σπαθοβούνι που είχα δει στο πήγαινε πως ήταν ΕΛΠΕ και όχι nrg, να δοκιμάσω δηλαδή και έναν άλλον φορτιστή. Έλα όμως που στην άλλη πλευρά ήταν πάλι nrg
. Ό,τι να'ναι.
Τέσπα, σταματάω και βλέπω πως είναι μεν nrg αλλά άλλος φορτιστής και long story short, δούλεψε. Φόρτισα για ένα τεταρτάκι καθώς μόνο για τη δοκιμή ήθελα να φορτίσω (αφού είχα 51% και λιγότερα από 120χλμ να απομένουν) και συνέχισα, επιστρέφοντας στη συνηθισμένη μου οδήγηση, μέχρι που συναντήσαμε μποτιλιάρισμα λόγω επιστροφής και ολοκληρώθηκε το ταξίδι με ακόμα πιο απελπιστικό ρυθμό από την οικονομική μου οδήγηση.
Συμπέρασμα: Όχι, το δίκτυο και οι υποδομές ΔΕΝ είναι ακόμα έτοιμες για ξέγνοιαστο ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Τουλάχιστον όχι σε όλη την Ελλάδα.
1. Δεν έχουν όλα τα ΣΕΑ φορτιστή και ακόμα κι εγώ που είμαι πιο υποψιασμένος χρήστης μπερδεύτηκα με την Νεστάνη που είχε από τη μία πλευρά αλλά όχι από την άλλη.
2. Ένας φορτιστής ίσον κανένας. Τέλος.
3. Ο 50άρης φορτιστής είναι ανέκδοτο, να πρέπει να περιμένω μία ώρα και βάλε για να φορτίσω 20-80% και αυτό μόνο ΑΝ δεν είναι πιασμένος.
4. Ακόμα και οι υπάρχουσες υποδομές δεν δουλεύουν όπως θα έπρεπε. Στην Πελλάνα δεν λειτουργούσε το QR code για να κατεβάσεις την εφαρμογή, με χρέωσε προκαταβολικά 10€ χωρίς να με ενημερώσει και τελικά ο φορτιστής... δεν δούλεψε!
5. Σε πάρα πολλές περιοχές υπάρχει μηδενική υποδομή για destination charging. Αν δεν είχα βρει κατάλυμα με εγκατάσταση, υπήρχαν μηδενικές επιλογές στην περιοχή.
Σίγουρα τα πράγματα θα βελτιωθούν με πολύ γρήγορο ρυθμό, αλλά ακόμα δεν... Προσωπικά χέστηκα γιατί δεν το πήρα για ταξίδια, πιο πολύ δοκιμαστικά ήθελα να το κάνω τώρα για την εμπειρία, επειδή ήταν ευκαιρία χωρίς τα παιδιά (αν κάτι πάει στραβά) και επειδή έτυχε να βρω αυτό το δωμάτιο με την πρίζα. Αλλά πέρα από την "εμπειρία" του καινούργιου, όχι, δεν ήταν μια ευχάριστη (ή έστω "αδιάφορη", όπως θα έπρεπε) διαδικασία.
Αυτά, sorry για το σεντόνι.
Προσοχή στα μπλόκα.Με 120 αισθανόμουν σπορτίβ.
Έχω αλλεργία σε ό,τι έχει σχέση με κοινότητα, όλοι μαζί με μια φωνή, ομαδικές προσπάθειες κλπ.Βρε αθεοφοβετι σε πειράζει να έχεις διαθέσιμη βοήθεια, εάν τη ζητήσεις;
Έτσι εξηγείται το Av privé site...Έχω αλλεργία σε ό,τι έχει σχέση με κοινότητα, όλοι μαζί με μια φωνή, ομαδικές προσπάθειες κλπ.
Αν και δέχομαι τα θετικά τους, είναι αδιανόητο για μένα να υποστώ τα αρνητικά. Και το λέω εκ πείρας, έχοντας περάσει από αρκετές κοινότητες σε διάφορες ασχολίες. Για κάθε ένα χρήσιμο hint πρέπει να υποστείς δεκάδες μπούρδες και να έρθεις σε "επαφή" με ανθρώπους που αν δεν υπήρχε το κοινό χόμπι δεν θα τους έλεγες καλημέρα.
Αυτός είναι και ένας από τους βασικούς λόγους που έγινα πολύ καλός σε 2-3 πράγματα. Διάβαζα και πειραματιζόμουν ασταμάτητα για να μην έχω την ανάγκη κανενός. Μετά βέβαια σε ρωτάνε οι άλλοι αλλά αυτό κόβεται εύκολα.![]()
Ήταν η πρώτη του προσπάθεια εξόδου με ev.Πάνω που σκέφτεσαι ότι μπορεί τα ηλεκτρικά να είναι η λύση, έρχεται αυτό το post που μοιάζει με συνταγή αποφυγής EV....![]()
Μεταξύ μας, ούτε μέχρι Ευζώνους δεν φτάνεις...και με 25% μπαταρία, ξεκινάω και για Ισπανία.![]()
Φτάνω όμως μέχρι τον 150-αρη δίπλα στο ΙΚΕΑ που είναι στο δρόμο μου για οπουδήποτε, και σε ντετέ θα φτάνω μέχρι Ηγουμενίτσα, μετά φορτίζω και μέσα στο καράβι για Ιταλία, αν δε φορτίσει 80% στο λιμάνι πριν μπω στο πλοίο..Μεταξύ μας, ούτε μέχρι Ευζώνους δεν φτάνεις...![]()
Έτσι. Αν πας νορμάλ, όπως πάνε πολλοί με ice, δηλαδή σχεδόν νόμιμα, είναι οκ.Αργά αλλά νορμάλ (όπως πάει πάρα πολύς κόσμος ανακαλύπτω, τώρα που απλά δεν τους προσπερνάω στην πρώτη ευκαιρία).
Έτσι.με προσεκτική οδήγηση σου επιτρέπει να κάνεις πολλά χλμ
Αν θες ηλεκτρικό και δεν σε ενδιαφέρουν τα ταξίδια, ναι, είναι η λύση. Όχι απλώς είναι η λύση, είναι Η λύση. Είναι έρωτας, τα'χουμε ξαναπεί.Πάνω που σκέφτεσαι ότι μπορεί τα ηλεκτρικά να είναι η λύση, έρχεται αυτό το post που μοιάζει με συνταγή αποφυγής EV....![]()
Ακριβώς, ανάλογα ποιος είσαι.Αν σε ενδιαφέρουν τα ταξίδια γενικά και αόριστα, τότε ανάλογα ποιός είσαι, ίσως δεν είναι η λύση σήμερα. Χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν θα είναι πολύ σύντομα.