- Μηνύματα
- 54.876
- Reaction score
- 136.957
Χονδρικά στα iD η 77-αρα είναι κατά 32% μεγαλύτερη της 58-αρας, αλλά δεν προσφέρει 32% μεγαλύτερη αυτονομία, λόγω της αύξησης του βάρους, που συνοδεύεται από αυξημένη κατανάλωση.επίσης υπάρχει(; ) και η 77άρα μπαταρία στο iD.3 οπότε τα παραπάνω 300 χλμ γίνονται ας πούμε 380
(η μπαταρία είναι 1/3 σχεδόν χωρητικότητα, αλλά υπάρχει αυξημένο βάρος)
Έτσι τελικά η αύξηση της αυτονομίας είναι περίπου 20% μεγαλύτερη στο ταξίδι με σταθερή και χαμηλή σχετικά ταχύτητα, δηλαδή αντί για 300χλμ θα βγάλει 360χλμ.
Αυτό μεταβάλλεται στα διάφορα οχήματα του γκρουπ βαγκ αναλόγως αεροδυναμικής και βάρους του κάθε οχήματος.
Λόγου χάριν, το Q4 40 e-tron της Audi, με την 77-αρα μπαταρία, οδηγώντας όπως πάω με το iD.3 μου έβγαλε μέση κατανάλωση στη διαδρομή που κάνω καθημερινά στα 18-19 kWh/100km ενώ με το iD.3 έχω 12-13 kWh/100km, η διαφορά είναι 6 kWh/100km που ως ποσοστό στα 12 είναι 50% πάνω, άρα ενώ έχει 32% μεγαλύτερη μπαταρία, λόγω 50% αυξημένης κατανάλωσης θα μου βγάζει λιγότερα χιλιόμετρα..
Πράγμα που το είδα στην πράξη, καθώς για μια διαδρομή που συνήθως χάνω 9% μπαταρίας με το iD.3 με την 58-αρα, έχασα με το Q4 40 e-tron ποσοστό 11% της 77-αρας μπαταρίας. Απλά πράγματα..
Με 32% αυξημένη κατανάλωση, δηλαδή από 12-13 να πάει 16-17 kWh/100km θα βγάζει την ίδια αυτονομία η μεγαλύτερη μπαταρία με τη μικρότερη.
Τα Τέσλα, λόγω εξαιρετικής αεροδυναμικής και μοναδικής αντλίας θερμότητας και υψηλότατου efficiency συνολικά, βγάζουν 50% περισσότερα χιλιόμετρα από το iD.3 με την 58-αρα, ενώ η μπαταρία των Τέσλα είναι μόνον κατά 33% μεγαλύτερη, δηλαδή το συνολικό efficiency ξεπερνά το πρόβλημα του αυξημένου βάρους λόγω μεγαλύτερης μπαταρίας.
Βέβαια, και κακά τα ψέματα, την κατανάλωση την κανονίζει ο οδηγός, αναλόγως πόσο βαρύ είναι το πόδι του, και εύκολα μπορεί να την αυξήσει κατά 50% ή να την μειώσει με προσπάθεια οικονομικής οδήγησης..
Last edited: