Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.872
Reaction score
136.952
Ωραιότατο αυτοκίνητο είναι το Mach E, εμένα μ'αρεσει.
Και λογική τιμή.

Ωστόσο, με dc στα 0,285, σε κάπως υψηλές ταχύτητες κίνησης (120km/h), δεν θα ήμουν τόσο αισιόδοξος για την αυτονομία του. 😁

Βέβαια είναι πολύ ωραίο νούμερο τα 600 χλμ ονομαστικής αυτονομίας, αλλά στο επίσημο site τους, λέει μέση κατανάλωση:

Screenshot_20230425-235009~2.png


17,3 kWh/100km και με μπαταρία 98,7kwh σημαίνει 570 km, κι όχι 600 km.. 🤪

Λεπτομέρειες άνευ ουσίας, σε πειράζω, στην πράξη είναι μια μεγάλη μπαταρία, και με λίγη καλή διάθεση, τα 450km νομίζω ότι θα τα βγάλει στην εθνική οδό, κι ας μην έχει εξαιρετική αεροδυναμική σχεδίαση.

Αυτοκίνητα με τέτοια μεγάλη μπαταρία, και χωρίς επιδόσεις επιπέδου Φεράρι, έχουν τη λογική να βγάλουν μπόλικα χιλιόμετρα στο δρόμο.

Το πιο σωστό όμως, είναι όπως στο iD.7 να προσέξουν περισσότερο την αεροδυναμική του σχεδίαση, ώστε σε συνδυασμό με νορμάλ επιδόσεις και υψηλό efficiency, να βγάζουν όντως μεγάλες αποστάσεις.

Όμως το Mach E είναι σουβ, και ψηλούτσικο, άρα κατάλληλο για μια ψιλοανώμαλη χωμάτινη διαδρομή στο βουνό, όπου το iD.7 θα τα βρει μπαστούνια.

Διαφορετικών αποστολών οχήματα.
 
Last edited:



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.589
Reaction score
30.492
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.872
Reaction score
136.952
Απ'οτι λέει εδώ:


Έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26!

Τόσες τρύπες από δω κι από κει, περίμενα να ξεπεράσει το 0,23 του μοντελ Υ, αλλά δεν.. τζάμπα παν οι τρύπες! 😂😁

Πολύ όμορφο εσωτερικό όμως, υπέροχο αυτοκίνητο και τιμή παραπλήσια με το πόρσε τάικαν.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.495
Reaction score
7.879
Τεράστιο ρε παιδί μου όμως. 5,10 μέτρα μήκος;;; Μα γιατί; Είπαν του τρελού να χέσει είναι η φάση. Εκεί που έφτιαχνε η Lotus κάτι αυτοκίνητα-kart, τώρα είπε να φτιάξει μεγάλο και το παράκανε.

Δες εδώ:

Screenshot_2023-04-27-01-55-59-541_com.google.android.youtube-edit.jpg
 

TGD

Μηνύματα
8.607
Reaction score
8.630
Το μήκος χρειάζεται για την χαμηλή οπισθέλκουσα. Πρέπει το πίσω μέρος να σβυνει ομαλά για να μην αποκλείεται το οριακό στρώμα.
Και οι τρύπες κάνουν καλό, πολύ καλό. Άσε που στα περισσότερα αυτοκίνητα είναι ψεύτικες!
 


TGD

Μηνύματα
8.607
Reaction score
8.630
Μια χαρά όμορφο μπορεί να είναι. Η Citroen του '70 εκεί κάτω είχαν τον συντελεστή οπισθέλκουσας.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.555
Reaction score
84.062
Όσο θα αυξάνεται ο αριθμός των διαθέσιμων ταχυφορτιστών στο οδικό δίκτυο των χωρών της Δύσης, τόσο θα μειώνεται η ανάγκη για πολύ χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας. Το ίδιο ισχύει και για την ικανότητα των αυτοκινήτων να εκμεταλλεύονται την προσφερόμενη ταχύτητα φόρτισης.
Και θα τα βρούμε κάπου στη μέση τελικά, αισθητική και συντελεστές θα κάνουν επιτέλους Ειρήνη.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.969
Reaction score
11.407
Χαμηλός συντελεστής οδηγεί σε μεγάλα - μακριά οχήματα (για δεδομένο ύψος). Στην Ευρώπη μεγάλα δεν.
Επίσης οδηγεί σε αυγουλοειδή αυτοκίνητα. Επίσης στην Ευρώπη δεν.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.872
Reaction score
136.952
Το iD.7 είναι 5 μέτρα, και το lotus 5,1μ.

Άμα θες πιο μικρό, στα 4,75 πάρε Τέσλα Υ, έχει και καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας.


:fuckyou:
 


n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.977
Reaction score
12.739
Μια χαρά όμορφο μπορεί να είναι. Η Citroen του '70 εκεί κάτω είχαν τον συντελεστή οπισθέλκουσας.
Η Citroen CX (1974-1991) είχε τον καλύτερο - τότε - αεροδυναμικό συντελεστή 0,29. Η διάδοχός της Citroen XM κατάφερε 0,26 και μαζί με το Opel Calibra μοιράστηκε το - πάλι για τότε - βραβείο για καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή.


To Honda Insight δε θεωρείται μεγάλο κι όμως κατάφερε 0,25 πριν 20+ χρόνια. Δε βλέπεται βέβαια, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.
 

Μηνύματα
16.559
Reaction score
23.494
τα αυτοκίνητα έχουν μεγαλώσει σε απαράδεκτο βαθμό.
Με τόση τεχνογνωσία σε υλικά και σχεδιασμό αναμένω να μικρύνουν και να αποκτήσουν καλύτερη εκμετάλλευση χώρων.
κουβαλάμε άχρηστα υλικά σήμερα και αυτό έχει επίδραση στην κατανάλωση και τον βαθμό απόδοσης.
το τσάμπα ρεύμα παντού δεν είναι η λύση των προβλημάτων μας, ο στόχος εξακολουθεί να είναι η βελτιστοποίηση του βαθμού απόδοσης στα πάντα.
από κινητά μέχρι αυτοκίνητα και ακίνητα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.872
Reaction score
136.952
Χαμηλός συντελεστής οδηγεί σε μεγάλα - μακριά οχήματα (για δεδομένο ύψος). Στην Ευρώπη μεγάλα δεν.
Επίσης οδηγεί σε αυγουλοειδή αυτοκίνητα. Επίσης στην Ευρώπη δεν.
Η Μερσεντές έφυγε από την Ευρώπη; 🤪😜😂😁

Γιατί βλέπω να βγάζει κάτι μακριά αυγουλοειδή αυτοκίνητα, με μια οθόνη όλο το ταμπλό λέμε.
😎

Η Μερτσέντες είναι η μόνη που έβγαλε σοβαρά καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας από Τέσλα, και πέτυχε σοβαρά μεγαλύτερη αυτονομία στα 130km/h. 😎

Για 500χλμ αυτονομία, απλή αριθμητική είναι παιδιά, αν για 130km/h θέλει 25kwh/100km, χρειάζεται μπαταρία 125 kWh. Δύσκολα. Πολύ δύσκολα, και ακριβά.

Αν αρκείται στις 18 kwh/100km, αρκεί μπαταρία ~90kwh. Εύκολο, και σχετικά φτηνό.

Για έστω λίγο μεγαλύτερη ταχύτητα κίνησης, ανεβαίνει λογαριθμικά η κατανάλωση και ο συντελεστής οπισθέλκουσας σε συνδυασμό με τη μετωπική επιφάνεια θα είναι πάντα το κυριότερο πρόβλημα στην αυτονομία.

Τώρα αν φτάσουμε σε μια τεχνολογία πολύ μεγάλης ενεργειακής πυκνότητας στις μπαταρίες, και επιτευχθεί φτηνή μπαταρία 150-αρα και 200-αρα στα 500 κιλά βάρους, οκ, ας έχει και 30kWh/100km κατανάλωση, θα βγάλει 500km. Το 2050? Ίσως, δε ξέρω.

Και θα είναι αποδεκτό το 2050 να έχει τόσο μεγάλη κατανάλωση ένα ΙΧ? Μάλλον αδύνατο. Η βελτιστοποίηση του power efficiency σε όλα, είναι βασικός στόχος.

H mercedes όμως, έβγαλε πέρσι 1200 χλμ με 100-αρα μπαταρία. Η Μερτσέντες, ξέρει. Εγώ τους βγάζω το καπέλο, έχουν φοβερό r&d.
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.977
Reaction score
12.739
Stellantis CEO Gets Surprisingly Candid about Electrification (autoweek.com)

“EVs that can get to a reasonable 400 miles of range add 1000 pounds of weight [compared to a similar internal-combustion vehicle]. That is not sustainable—there are too many kilograms of raw materials. So the industry is fighting against this overweight, looking for chemistries that are more efficient. The next generation has to double the power density of batteries, making them with less cost, a smaller carbon footprint, and fewer raw materials. Did automakers underestimate the level of raw materials that would be needed? Yes, is the honest answer.”

Τα λέει ο Tavares αλλά δεν τον πιστεύουν...

Edit: δεν είναι το σωστό quote αυτό, κάπου αλλού λέει πως τα αυτοκίνητα είναι πλέον πολύ μεγαλύτερα από τις πραγματικές μας ανάγκες - δεν το βρίσκω τώρα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.872
Reaction score
136.952
Οι στόχοι για την κλιματική αλλαγή και τα πρασινάλογα, θα οδηγήσουν υποχρεωτικά σε μικρότερο βάρος και καλύτερο efficiency σε όλα τα ΙΧ.

Όταν βγει διπλάσιο ενεργειακό density στις μπαταρίες, δε θα βάλουν διπλάσιας χωρητικότητας μπαταρίες, αλλά θα μειώσουν στο μισό το βάρος των μπαταριών.

Το iD.3 το 58-αρι, κουβαλάει λίγο πάνω από μισό τόνο μπαταρίες.
Άμα γλυτώσει 250 κιλά από κει, θα είναι θαύμα..
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.603
Μηνύματα
2.945.572
Members
38.204
Νεότερο μέλος
john-john
Top