Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
1.194
Reaction score
189
Απόλυτα λογικό. Από τους 100 που κυκλοφορούν με σαράβαλο για πέταμα οι 99 δεν έχουν χρήματα για νέο όχημα, πόσο μάλλον ηλεκτρικό +30.000€.
Επίσης το ότι ένα όχημα είναι παλιό δεν συνεπάγεται πως είναι και σαράβαλο. Το δικό μου για παράδειγμα του χρόνου γίνεται 20 ετών και δεν έχει τίποτα. Τίποτα όμως. Έχει πάνω 260.000χλμ και όπως το έχω θα περάσει τα 400.000 άνετα. Ιδιωτικό ΚΤΕΟ περνάω για πλάκα και μου δίνουν και συγχαρητήρια όπως το έχω. Έχει ηλεκτρικά παράθυρα, υδραυλικό τιμόνι, ABS, ESP, δισκόφρενα μπρος πίσω, κατάφερα να ρίξω την κατανάλωση κάτω από 7l/100km. Γιατί να το πετάξω; Αν το δώσω απόσυρση για ένα χιλιάρικο είναι σα να το πετάω. Θα πάρω και ηλεκτρικό και αυτό θα μείνει για δεύτερο και για ώρα ανάγκης. Με 1000€ δεν παίρνεις τέτοιο αυτοκίνητο ούτε στον ύπνο σου (general speaking 🙂).
Ποιο είναι αυτό?
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.589
Reaction score
30.492
Ποιο είναι αυτό?
Nissan Almera N16

Άσχετο με τα παραπάνω.
Η Nissan στην Γλυφάδα έχει δύο Leaf (40kw & 62kw) καινούργια με τελική τιμή -9000€ από την κανονική. Έχουν αφαιρέσει την επιδότηση και έβαλαν και άλλα 1000€ έκπτωση.

:rolleyes: Για όποιον ενδιαφέρεται.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.194
Reaction score
189
Η τεχνολογία e-power της nissan, τι λέει? Ξέρω ότι δεν είναι αμιγώς ηλεκτρικό, αλλά φαίνεται μια ενδιάμεση κατάσταση.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.589
Reaction score
30.492
Μεταβατικό στάδιο. Για μεγάλα ταξίδια και στην περίπτωση που ο οδηγός δεν έχει την διάθεση να περιμένει να φορτίσει είναι μια λύση. Για αστική μετακίνηση θεωρώ πως δεν αξίζει. Κάπου θα βρεί να φορτίσει ακόμα και αν δεν έχει στο σπίτι.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.589
Reaction score
30.492
Θα πάρει κάποιος e-power Qashqai για αστική μετακίνηση και θα σέρνει και το βάρος του κινητήρα και των μπαταριών και θα έχει και το κόστος βενζίνης; Όταν θα μπορεί να φορτίζει μια φορά τη βδομάδα; Δεν ξέρω, δεν μου ακούγεται λογικό.
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.495
Reaction score
7.879
Για να δουλέψουν καλά αυτές οι λύσεις (είτε το e-power, είτε τα PHEVs γενικώς, είτε τα EVs με range extender) χρειάζεται ένας κινητήρας με πολύ μικρότερο βάρος και μειωμένες ανάγκες συντήρησης.

Διαβάζουμε τελευταία συνέχεια για διάφορες νέες "επαναστατικές" μηχανές εσωτερικής καύσης (όπως π.χ. αυτή ή αυτή) που θα έχουν υποπολλαπλάσιο βάρος από τις κανονικές, δεν θα χρειάζονται συντήρηση κλπ. Αλλά στην πραγματικότητα δεν ξέρω σε τι στάδιο είναι, ούτε αν θα προλάβουν να βγουν στην αγορά όσο θα είναι ακόμα χρήσιμες (πριν βελτιωθούν δηλαδή αρκετά οι μπαταρίες σε επίπεδο χρόνου φόρτισης, αντοχής και βάρους).
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.564
Reaction score
98.609
Αυτό που δεν περίμενα είναι πόσο λίγοι ζήτησαν επιδότηση για φορτιστή.
Αρχικά είχα ζητήσει επιδότηση για φορτιστή, αλλά την ακύρωσα για να μην περιπλέξω χωρίς λόγο τη διαδικασία.
Υπάρχει το πιθανό σενάριο έξτρα χρέωσης ηλεκτρικού ρεύματος αργότερα, σε όποιον -δήλωσε ότι- έβαλε φορτιστή στο σπίτι. Άρα με αυτό σαν δεδομένο, όσοι τους δήλωσαν και επιδοτήθηκαν, πιθανότατα να την "πληρώσουν" αργότερα.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.589
Reaction score
30.492
Αν δεν κάνω λάθος τον φορτιστή τον δηλώνεις έτσι κ αλλιώς. Δεν έχει σημασία η επιδότηση.
 


TGD

Μηνύματα
8.607
Reaction score
8.630
Τον δηλώνεις στον ΔΕΔΗΗΕ υποχρεωτικά με την εγκατάσταση ή μπορείς να το αναβάλλεις ως την επόμενη προγραμματισμένη πιστοποίηση;
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.495
Reaction score
7.879
Γενικά είναι λίγο χαζό όλο αυτό το θέμα. Εγώ έχω φορτιστή που είναι "φορητός", πάνω στο καλώδιο δηλαδή. Οπότε τον βάζω και τον βγάζω όποτε θέλω, αν έρθει ο ΔΕΔΔΗΕ τον κρύβω.

Άρα θεωρείται ότι έχω εγκαταστήσει φορτιστή ή δεν έχω; Αν τον βιδώσω στον τοίχο τότε θα έχω;

Τον ηλεκτρολόγο που τον ρώτησα δεν ήξερε να μου πει. Όχι για τη δική μου περίπτωση, γενικά. Και έτσι τελικά δεν έκανα καν νέα ΥΔΕ (για τον έξτρα πίνακα που μπήκε κλπ.), θα κάνω όταν λήξει η παλιά.
 

Μηνύματα
6.861
Reaction score
5.402
Η εγκατάσταση υποδομών φόρτισης σε υφιστάμενες ηλεκτρικές εγκαταστάσεις θα πρέπει υποχρεωτικά να γνωστοποιείται στον Διαχειριστή Δικτύου με τη συμπλήρωση του κατάλληλου εντύπου σύνδεσης/ενημέρωσης που έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο του Διαχειριστή και διαφοροποιείται ανάλογα με το επίπεδο τάσης σύνδεσης της παροχής (έντυπο ΧT και έντυπο ΜΤ). Στην περίπτωση που για τη σύνδεση των υποδομών απαιτείται επαύξηση ισχύος της υφιστάμενης παροχής, ο καταναλωτής με το ίδιο έντυπο αιτείται την επαύξηση. Το έντυπο ΧΤ ή ΜΤ υποβάλλεται στην έδρα της αρμόδιας Περιοχής ΔΕΔΔΗΕ στην οποία ανήκει η εγκατάστασή του. Ειδικά για τη σύνδεση υποδομών φόρτισης σε εγκαταστάσεις ΜΤ της Αττικής, το έντυπο υποβάλλεται στην έδρα της Δ/νσης Περιφέρειας Αττικής (ΔΠΑ). Η συμπλήρωση του εντύπου σύνδεσης/ενημέρωσης και η συνυποβολή των απαιτούμενων εγγράφων και στοιχείων καθίσταται υποχρεωτική σύμφωνα με το άρθρο 27 του ν. 4710/2020.


Άρθρο 27
Προδιαγραφές ηλεκτρικής εγκατάστασης σημείων επαναφόρτισης Η/Ο Σύνδεση στο δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας

1.
Οι ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις των σημείων επαναφόρτισης Η/Ο σχεδιάζονται, κατασκευάζονται, λειτουργούν και ελέγχονται σύμφωνα με τις απαιτήσεις και προδιαγραφές που ορίζονται στο Ελληνικό Πρότυπο ΕΛΟΤ 60364 «Απαιτήσεις για ηλεκτρικές εγκαταστάσεις», ή στα αντίστοιχα ισοδύναμα ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα.

2. Προϋπόθεση για την έναρξη της διαδικασίας για τη σύνδεση και λειτουργία υποδομών φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι η συμπλήρωση από τον ιδιοκτήτη ή τον Φ.Ε.Υ.Φ.Η.Ο. των στοιχείων σε ειδικό προς αυτόν τον σκοπό έντυπο σύνδεσης/ενημέρωσης, το οποίο αναρτάται στην ιστοσελίδα της ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ. Το συμπληρωμένο έντυπο σύνδεσης/ενημέρωσης υποβάλλεται στην αρμόδια Μονάδα του ΔΕΔΔΗΕ, όπου ανήκει η παροχή στην οποία θα συνδεθεί το σημείο επαναφόρτισης Η/Ο.


 
Last edited:

Μηνύματα
6.861
Reaction score
5.402
Δικαιολογητικά για την ολοκλήρωση και καταβολή της ενίσχυσης για «έξυπνο» σημείο επαναφόρτισης H/O (Β Φάση Ολοκλήρωσης)
Κατηγορία Α (Φυσικό Πρόσωπο)
i. Απόδειξη αγοράς συσκευής που λειτουργεί ως σημείο επαναφόρτισης Η/Ο.
ii. Αντίγραφο της συμπληρωμένης Υπεύθυνης Δήλωσης Εγκαταστάτη από τον ηλεκτρολόγο εγκαταστάτη του σημείου επαναφόρτισης, θεωρημένη με το γνήσιο της υπογραφής.
iii. Αντίγραφο του συμπληρωμένου εντύπου σύνδεσης/ενημέρωσης ΔΕΔΔΗΕ (όπως αυτό ορίζεται στην παρ. 2, άρ. 27, ν.4710/2020) από τον ηλεκτρολόγο εγκαταστάτη του σημείου επαναφόρτισης.


 

Μηνύματα
6.861
Reaction score
5.402
Έγγραφα και στοιχεία που απαιτούνται

1. Έγγραφο ηλεκτροδότησης (αφορά νέα παροχή και συνυποβάλλεται)

2. Υπεύθυνη Δήλωση για τον καθορισμό των ΔΤ, ΔΦ, ΤΑΠ θεωρημένη από τον αρμόδιο Δήμο (αφορά νέα παροχή και δύναται να υποβάλλεται σε επόμενο στάδιο της διαδικασίας ηλεκτροδότησης)

3. Υπεύθυνη Δήλωση Εγκαταστάτη (ΥΔΕ) για τη συνολική εγκατάσταση σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση με ΦΕΚ Β’ 4825/24.12.2019 (συνυποβάλλεται για εγκατάσταση σε υφιστάμενη παροχή χωρίς επαύξηση, ενώ σε κάθε άλλη περίπτωση δύναται να υποβάλλεται σε επόμενο στάδιο της διαδικασίας ηλεκτροδότησης και πριν την ενεργοποίηση της σύνδεσης)

4. Υπεύθυνη Δήλωση του ν. 1599/86 από τον αδειούχο ηλεκτρολόγο εγκαταστάτη ότι «η εγκατάσταση με ΑΠ …….. σχεδιάστηκε, κατασκευάστηκε, ελέγχθηκε και λειτουργεί σύμφωνα με το Πρότυπο ΕΛΟΤ 60364 όπως ισχύει» ή σύμφωνα με αντίστοιχο ισοδύναμο ευρωπαϊκό ή διεθνές πρότυπο. (συνυποβάλλεται για εγκατάσταση σε υφιστάμενη παροχή χωρίς επαύξηση, ενώ σε κάθε άλλη περίπτωση δύναται να υποβάλλεται σε επόμενο στάδιο της διαδικασίας ηλεκτροδότησης και πριν την ενεργοποίηση της σύνδεσης)

5. Υπεύθυνη Δήλωση του ν. 1599/86 από τον αδειούχο ηλεκτρολόγο εγκαταστάτη ότι «η εγκατάσταση με ΑΠ …….. σχεδιάστηκε, κατασκευάστηκε, ελέγχθηκε και λειτουργεί σύμφωνα με τον ισχύοντα Εθνικό Κανονισμό Εγκατάστασης και Συντήρησης Υπαίθριων Γραμμών Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΚΕΣΥΓΗΕ – ΦΕΚ Β’ 608/6.10.1967)» (αφορά παροχή σε δημόσιο χώρο και υποβάλλεται σε επόμενο στάδιο της διαδικασίας ηλεκτροδότησης και πριν την ενεργοποίηση της σύνδεσης)

6. Τεχνικά φυλλάδια του κατασκευαστή των υποδομών επαναφόρτισης από τα οποία προκύπτει η ισχύς φόρτισης, τυχόν πρόσθετες λειτουργίες όπως η διαχείριση ισχύος και η συμμόρφωση με τα πρότυπα. (συνυποβάλλονται)

7. Έγγραφο από τη Διεύθυνση Δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ για τη συμμόρφωση της υποδομής επαναφόρτισης με το φυλλάδιο «Τεχνικών Απαιτήσεων Σύνδεσης στο Δίκτυο Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας Υποδομών Επαναφόρτισης Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων σε Δημόσιους Χώρους μέσω Ανεξάρτητων Τριφασικών Παροχών Χαμηλής Τάσης» (αφορά ΜΟΝΟ υποδομές με εγκατάσταση του μετρητή ΔΕΔΔΗΕ εντός του ερμαρίου της υποδομής επαναφόρτισης και συνυποβάλλεται)


 

Μηνύματα
6.861
Reaction score
5.402
Αυτά όλα είχα διαβάσει τότε, και αποφάσισα να ακυρώσω την αίτηση για επιδότηση φορτιστή, με το σκεπτικό ας σιγουρέψω τα υπόλοιπα 9 χιλιάρικα της επιδότησης και gάμησα εγώ το 500άρικο του φορτιστή. :)
 

Μηνύματα
6.861
Reaction score
5.402
Στις αιτήσεις επιδότησης, αν λείπει κάποιο έγγραφο, σου στέλνουν μήνυμα ότι λείπει. Αν κατά λάθος ξαναπατήσεις υποβολή χωρίς να έχεις ανεβάσει το απαιτούμενο έγγραφο ή έχοντας ανεβάσει λάθος έγγραφο, σου πετάνε ένα συγυρισμένο απορρίπτεται η αίτηση και σου έρχεται ο ουρανός σφοντύλι.

Υπάρχει η δυνατότητα υποβολής νέας αίτησης, αλλά όχι άμεσα. Θα πρέπει να συμπεριληφθεί πρώτα η αίτηση ως απορριφθείσα στις Αποφάσεις Υπαγωγής, έως και τρεις μήνες μετά. Και μόνο τότε επιτρέπεται η εκ νέου υποβολή δεύτερης και τελευταίας αίτησης.

Συνολικά μέχρι τώρα έχουν απορριφθεί 1.171 αιτήσεις.
 


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.969
Reaction score
11.407
Αυτά όλα είχα διαβάσει τότε, και αποφάσισα να ακυρώσω την αίτηση για επιδότηση φορτιστή, με το σκεπτικό ας σιγουρέψω τα υπόλοιπα 9 χιλιάρικα της επιδότησης και gάμησα εγώ το 500άρικο του φορτιστή. :)
9 χιλιάρικα να υποθέσω με απόσυρση;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.589
Reaction score
30.492
Κατά την άποψη μου ο φορτιστής πρέπει να δηλωθεί. Σήμερα, αύριο ή σε ένα χρόνο, πρέπει να δηλωθεί. Οι οικιακοί φορτιστές μόνο θα αυξάνονται και αυτό είναι πρόβλημα για το δίκτυο. Εξάλλου, με τον καιρό θα το βλέπει και ο ΔΕΔΔΗΕ στους πίνακες του. Κυρίως τη νύχτα. Ακόμη και να μην δηλωθούν, αν θέλει και όταν έρθει η ώρα, γιατί θα έρθει το θεωρώ βέβαιο, θα τους βρει από το Υπουργείο Μεταφορών και την ΑΑΔΕ.

Ο ΔΕΔΔΗΕ πρέπει να ξέρει πόσοι φορτιστές υπάρχουν και που, επειδή αργότερα η επιβάρυνση θα είναι μεγάλη, και σταδιακά θα απαιτούνται επεμβάσεις - αναβαθμίσεις σε τοπικά δίκτυα. Αν θα έχουμε πτώση τάσης ή πλήρη διακοπή λόγω φόρτου στον τοπικό ΜΣ δεν θα φταίει ο ΔΕΔΔΗΕ. Αν είναι να υπάρξει extra χρέωση kwh ή δικτύου λόγω ηλεκτρικού οχήματος, θα τον βρουν τον αδήλωτο φορτιστή ότι και να γίνει. Είναι βέβαιο. Σε αυτό θα βοηθήσει πολύ και ο έξυπνος μετρητής που θα έχουμε όλοι μέχρι το 2028, άντε 2030 αν δεν κολλήσουμε πάλι με τα δικαστήρια.. Θα μπορεί να στέλνει real time δεδομένα στον διαχειριστή δικτύου. Οπότε η ξαφνική και πολύωρη, κυρίως νυχτερινή, αύξηση κατά 3,6kw, 7.2kw ή και παραπάνω θα δηλώνει ξεκάθαρα τι συμβαίνει.

Αυτό που δεν είναι γνωστό είναι αν οι αδήλωτοι φορτιστές θα έχουν πρόστιμο. λόγω φόρτου δικτύου, και πόσο. Μην ξεχνάμε επίσης πως με το νέο νόμο κάποιο νέο τμήμα του δικτύου μπορεί να είναι και ιδιωτικό. Ο νέος νόμος επιτρέπει την αγορά ή κατασκευή δικτύου από ιδιώτες, ακόμα και ενεργειακές κοινότητες. Αν ο ιδιώτης αντιμετωπίζει πρόβλημα στο δίκτυο του λέτε να το αφήσει έτσι; Δεν νομίζω.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.599
Μηνύματα
2.945.568
Members
38.204
Νεότερο μέλος
john-john
Top