- Μηνύματα
- 16.552
- Reaction score
- 23.486
το βάρος αν και σε συνθήκες κίνησης πόλης είναι κάτι που θα το εκμηδενίσει (σχεδόν) η ανάκτηση ενέργειας και αυτό όσο βελτιώνεται ο βαθμός απόδοσης από μπαταρία στο δρόμο και πίσω θα βελτιώνεται έχει και μια παράμετρο εξίσου σημαντική που επιφέρει μη ανακτήσιμες απώλειες, όπως πχ την ανάγκη για βαρύτερο όχημα που στηρίζει δομικά το βάρος της μπαταρίας (δηλαδή η βαριά μπαταρία δημιουργεί επιπλέον βάρος από το δικό της) και που όλο μαζί απαιτεί με τη σημερινή τεχνολογία ελαστικών φαρδύτερα λάστιχα κατ επέκταση απώλειες κύλισης ΚΑΙ αεροδυναμικά θέματα.
για να φτάσει αυτό το 11KWH/100km (που δεν το φτάνει οι κινέζοι είναι μεγάλοι ψεύτες) θα πρέπει να πέσουμε στο όχημα αυτό τουλάχιστον 500 κιλά κάτω και φάρδος ελαστικού το πολύ 215 και πάλι με πολύ δουλειά στην αεροδυναμική.
δυστυχώς κανένας κατασκευαστής δεν δίνει την δέουσα σημασία στο βάρος , καθώς η εξέλιξη στους κινητήρες (που είναι πολύ υψηλή) δίνει και αμέτρητα άλογα, (300 ίπποι σε suv είναι νούμερα που βλέπουμε εύκολα και για πλάκα, όταν η 911 σε δραχμές έβγαζε 275) και χαμηλή κατανάλωση (λόγω τεχνολογίας) δημιουργώντας μια καβάτζα για 2000+ κιλά αμαξώματος με συμβατικό κινητήρα.
άντε τώρα να προσπαθήσεις να μειώσεις το βάρος αυτό στα 1300 κιλά (που και πάλι πολλά είναι) όταν έχεις να κουβαλήσεις και την γμμπαταρία που είναι απο μόνη της ασήκωτη.
το άλλο πρόβλημα είναι οτι τελικά αντί να επικεντρωθούν στη μείωση του βάρους (που περιβαλλοντικά εκτός από τον βαθμό απόδοσης του οχήματος βελτιώνει και άλλα θέματα, όπως μείωση της φθοράς της ασφάλτου - αποτύπωμα CO2 στις εργασίες επισκευής - , μείωση στην ανάγκη για παραγωγή ελαστικών - μικρότερα λάστιχα, ελαφρύτερα, λιγότερη ενέργεια παραγωγής, λιγότερες πρώτες ύλες, μεταφορά, συσκευασία κλπ- και γενικά το ελαφρύ όχημα έχει μικρότερο αποτύπωμα κατά την κατασκευή του ήδη , χώρις την λειτουργία ) προσπαθούν να βρουν τρόπο να βάλουν φθηνότερες μεγάλες μπαταρίες που εκτός του ότι απαιτούν περισσότερες πρώτες ύλες , θέλουν τελικά και περισσότερη ενέργεια να φορτιστούν.
φαύλος κύκλος η όλη πορεία μέχρι στιγμής.
αντί να φτιάξουν όχημα να βγάζει 500χλμ με 60KWh φτιάχνουν 100+αρες μπαταρίες
για να φτάσει αυτό το 11KWH/100km (που δεν το φτάνει οι κινέζοι είναι μεγάλοι ψεύτες) θα πρέπει να πέσουμε στο όχημα αυτό τουλάχιστον 500 κιλά κάτω και φάρδος ελαστικού το πολύ 215 και πάλι με πολύ δουλειά στην αεροδυναμική.
δυστυχώς κανένας κατασκευαστής δεν δίνει την δέουσα σημασία στο βάρος , καθώς η εξέλιξη στους κινητήρες (που είναι πολύ υψηλή) δίνει και αμέτρητα άλογα, (300 ίπποι σε suv είναι νούμερα που βλέπουμε εύκολα και για πλάκα, όταν η 911 σε δραχμές έβγαζε 275) και χαμηλή κατανάλωση (λόγω τεχνολογίας) δημιουργώντας μια καβάτζα για 2000+ κιλά αμαξώματος με συμβατικό κινητήρα.
άντε τώρα να προσπαθήσεις να μειώσεις το βάρος αυτό στα 1300 κιλά (που και πάλι πολλά είναι) όταν έχεις να κουβαλήσεις και την γμμπαταρία που είναι απο μόνη της ασήκωτη.
το άλλο πρόβλημα είναι οτι τελικά αντί να επικεντρωθούν στη μείωση του βάρους (που περιβαλλοντικά εκτός από τον βαθμό απόδοσης του οχήματος βελτιώνει και άλλα θέματα, όπως μείωση της φθοράς της ασφάλτου - αποτύπωμα CO2 στις εργασίες επισκευής - , μείωση στην ανάγκη για παραγωγή ελαστικών - μικρότερα λάστιχα, ελαφρύτερα, λιγότερη ενέργεια παραγωγής, λιγότερες πρώτες ύλες, μεταφορά, συσκευασία κλπ- και γενικά το ελαφρύ όχημα έχει μικρότερο αποτύπωμα κατά την κατασκευή του ήδη , χώρις την λειτουργία ) προσπαθούν να βρουν τρόπο να βάλουν φθηνότερες μεγάλες μπαταρίες που εκτός του ότι απαιτούν περισσότερες πρώτες ύλες , θέλουν τελικά και περισσότερη ενέργεια να φορτιστούν.
φαύλος κύκλος η όλη πορεία μέχρι στιγμής.
αντί να φτιάξουν όχημα να βγάζει 500χλμ με 60KWh φτιάχνουν 100+αρες μπαταρίες