Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
16.552
Reaction score
23.486
το βάρος αν και σε συνθήκες κίνησης πόλης είναι κάτι που θα το εκμηδενίσει (σχεδόν) η ανάκτηση ενέργειας και αυτό όσο βελτιώνεται ο βαθμός απόδοσης από μπαταρία στο δρόμο και πίσω θα βελτιώνεται έχει και μια παράμετρο εξίσου σημαντική που επιφέρει μη ανακτήσιμες απώλειες, όπως πχ την ανάγκη για βαρύτερο όχημα που στηρίζει δομικά το βάρος της μπαταρίας (δηλαδή η βαριά μπαταρία δημιουργεί επιπλέον βάρος από το δικό της) και που όλο μαζί απαιτεί με τη σημερινή τεχνολογία ελαστικών φαρδύτερα λάστιχα κατ επέκταση απώλειες κύλισης ΚΑΙ αεροδυναμικά θέματα.

για να φτάσει αυτό το 11KWH/100km (που δεν το φτάνει οι κινέζοι είναι μεγάλοι ψεύτες) θα πρέπει να πέσουμε στο όχημα αυτό τουλάχιστον 500 κιλά κάτω και φάρδος ελαστικού το πολύ 215 και πάλι με πολύ δουλειά στην αεροδυναμική.

δυστυχώς κανένας κατασκευαστής δεν δίνει την δέουσα σημασία στο βάρος , καθώς η εξέλιξη στους κινητήρες (που είναι πολύ υψηλή) δίνει και αμέτρητα άλογα, (300 ίπποι σε suv είναι νούμερα που βλέπουμε εύκολα και για πλάκα, όταν η 911 σε δραχμές έβγαζε 275) και χαμηλή κατανάλωση (λόγω τεχνολογίας) δημιουργώντας μια καβάτζα για 2000+ κιλά αμαξώματος με συμβατικό κινητήρα.
άντε τώρα να προσπαθήσεις να μειώσεις το βάρος αυτό στα 1300 κιλά (που και πάλι πολλά είναι) όταν έχεις να κουβαλήσεις και την γμμπαταρία που είναι απο μόνη της ασήκωτη.

το άλλο πρόβλημα είναι οτι τελικά αντί να επικεντρωθούν στη μείωση του βάρους (που περιβαλλοντικά εκτός από τον βαθμό απόδοσης του οχήματος βελτιώνει και άλλα θέματα, όπως μείωση της φθοράς της ασφάλτου - αποτύπωμα CO2 στις εργασίες επισκευής - , μείωση στην ανάγκη για παραγωγή ελαστικών - μικρότερα λάστιχα, ελαφρύτερα, λιγότερη ενέργεια παραγωγής, λιγότερες πρώτες ύλες, μεταφορά, συσκευασία κλπ- και γενικά το ελαφρύ όχημα έχει μικρότερο αποτύπωμα κατά την κατασκευή του ήδη , χώρις την λειτουργία ) προσπαθούν να βρουν τρόπο να βάλουν φθηνότερες μεγάλες μπαταρίες που εκτός του ότι απαιτούν περισσότερες πρώτες ύλες , θέλουν τελικά και περισσότερη ενέργεια να φορτιστούν.

φαύλος κύκλος η όλη πορεία μέχρι στιγμής.
αντί να φτιάξουν όχημα να βγάζει 500χλμ με 60KWh φτιάχνουν 100+αρες μπαταρίες
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.850
Reaction score
136.887
Μη ξεχνάς ότι η ενεργειακή πυκνότητα συνεχώς αυξάνεται,
Σωστά, αλλά με πολύ μικρά βήματα.

Οι αλλαγές είναι πρακτικά ανεπαίσθητες στην 5-ετια.


το efficiency των κινητήρων συνεχώς μειώνεται
Αυξάνεται εννοείς.
Οκ, αλλά ήδη είναι τόσο υψηλό το efficiency των ηλεκτροκινητήρων, που μικρή αξία έχει.

Πιο σημαντικό για να καταλάβεις, είναι να χρησιμοποιηθεί η θερμότητα που παράγουν οι ηλεκτροκινητήρες, μέσω μιας ..octavalve.


η SAMSUNG ανακοίνωσε ότι έχει έτοιμη Solid State μπαταρία
Πολλοί βγάζουν τέτοιες ανακοινώσεις, και 100-αδες πανεπιστήμια στον κόσμο λένε τα ίδια.

Αυτά στην συντριπτική πλειοψηφία τους, δε θα βγούνε ποτέ στην παραγωγή, για διάφορους λόγους.

Όταν κι αν βγούνε κάποια από αυτά, θα είναι για τόσο λίγους, για τόσο ειδικές εφαρμογές (πχ φόρμουλα) που δε μας ενδιαφέρει.


θα χρειαστούν τουλάχιστον 5-6 χρόνια ακόμα ώστε να μπει και σε οχήματα χαμηλότερης αξίας.
Πολύ αισιόδοξος είσαι.
Νομίζω πως θέλει μια 20-ετια..


το ηλεκτρικούλη των 20k που περιμένει ο Έλληνας για να κάνει τα ταξίδια του, έχει μια δεκαετία στο κεφάλι ακόμα, μη σου πω και παραπάνω
Μη σου πω και ποτέ και σε στεναχωρήσω. 😜😁🤣
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.582
Reaction score
30.485
Η αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας είναι αυτή που θα ρίξει το βάρος. Σε εργαστηριακό επίπεδο υπάρχουν ήδη μπαταρίες με πάχος όσο μια σελίδα, κόστος 1/10 των σημερινών και αποθήκευση 500wh/kg. Υπερδιπλάσιο από τις σημερινές. Υπάρχουν δεδομένα στο διαδίκτυο και videos με μετρήσεις.

Όσο για τα σημερινά δεδομένα, 60kWh μπαταρία, σε eco mode και πολιτισμένη οδήγηση σχεδόν 500χλμ αυτονομία. Όταν ευνοεί η θερμοκρασία βέβαια. Renault Megane e-Tech 60kWh. Διαφορετικά οχήματα, από διαφορετικές χώρες. Το "500χλμ με 60άρα μπαταρία" υπάρχει και σήμερα
FB_IMG_1722566259979.jpg
FB_IMG_1722323780429.jpg
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.850
Reaction score
136.887
τελικά αντί να επικεντρωθούν στη μείωση του βάρους
Εκεί είναι το ζουμί.

Ακόμα και η αλλαγή τάσης από τα παλιά 12-βολτ που βλέπουμε στο cybertruck, έχει σημαντικό όφελος στο βάρος εξαιτίας των καλωδιώσεων, σε συνδυασμό με νέο τρόπο δικτύωσης (no can bus).

Όπως είπε ο Παναγιώτης, θέλει επικέντρωση στη μείωση του βάρους, θέλει μικρότερες ζάντες, πιο στενά ελαστικά (205 θα έλεγα μάξιμουμ), έξυπνη διαχείριση ενέργειας (octavalve και αντλίες θερμότητας πολύ υψηλού efficiency), και γαμοαεροδυναμική σχεδίαση λέμε, αλλαγή της όψης των ΙΧ, πρέπει κάποτε να ξεχάσει ο κόσμος τις φαρδιές μεγάλες μάσκες της μπεμβέ...
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.582
Reaction score
30.485
Όσο για τα σημερινά δεδομένα, 60kWh μπαταρία, σε eco mode και πολιτισμένη οδήγηση σχεδόν 500χλμ αυτονομία. Όταν ευνοεί η θερμοκρασία βέβαια. Renault Megane e-Tech 60kWh. Διαφορετικά οχήματα, από διαφορετικές χώρες. Το "500χλμ με 60άρα μπαταρία" υπάρχει και σήμερα
Το παραπάνω ηλεκτρικό (και άλλα με παρόμοιες δυνατότητες) είναι ότι πρέπει για κάποιον που δεν έχει επιλογή φόρτισης στο σπίτι. Με 20χλμ την ημέρα θα φορτίζει κάθε 15 μέρες, ακόμα και με κλιματισμό. Και 50χλμ να κάνει δεν θα πήγαινε στο φορτιστή παραπάνω από μια φορά την εβδομάδα.
 

Μηνύματα
7.473
Reaction score
1.555
Πάντως το βάρος αυξάνεται διαρκώς και προ ηλεκτροκίνησης. Οι τάσεις που ακολουθεί η αυτοκινητοβιομηχανία ήταν για αύξηση βάρους και όχι μείωσή του - η δε πρόοδος σε ελαστικά, αεροδυναμική, απόδοση κινητήρων, συστήματα διαχείρισης ενέργειας (στα θερμικά π.χ. τα έξυπνα αυτόματα κιβώτια και τα συστήματα διαχείρισης του κινητήρα) μεταφραζόταν σε μικρότερη αύξηση κατανάλωσης σε σημαντικά μεγαλύτερων διαστάσεων οχήματα.

Σε αυτό το κλίμα, με αυτές τις τάσεις, ήρθαν να προστεθούν μπαταρίες του ενός τόνου.

Ρεαλιστικά, με επαρκές δίκτυο ταχυφορτιστών στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο και επαρκές δίκτυο απλών φορτιστών στις πόλεις, το ηλεκτρικό για ταξίδια με 20.000€ ήδη υπάρχει, έστω σε περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων - είναι το BYD Seal. 60 kWh μπαταρία, οριακά μία (πιθανότερο δύο) φόρτιση για το Αθήνα - Θεσσαλονίκη, στην καθημερινή οδήγηση στην πόλη γέμισμα μια φορά στις 10-15 ημέρες, για καθημερινές προαστιακού τύπου μετακινήσεις κατά κανόνα θα υπάρχει και ιδιόκτητη θέση στάθμευσης άρα και οικιακός φορτιστής.

Το αύριο με solid state μπαταρίες, θεωρώ πιθανότερο να είναι αυτοκίνητα που θα έχουν 70άρες μπαταρίες και μισό τονο χαμηλότερο βάρος, παρά αυτοκίνητα με 100άρες μπαταρίες.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.582
Reaction score
30.485
Δείτε την νέα BMW M5. Υβριδικό sedan 2.5 τόνων :biggrin:. Τα ηλεκτρικά μας φταίνε. Παίζει να είναι το πιο βαρύ sedan ever. Kάπου διάβασα να ρίχνουν (οι fans ή η εταιρεία δεν λέει) το φταίξιμο στην μπαταρία. :biggrin:
Με την 19kWh μπαταρία που έχει, το βάρος της δεν είναι πάνω από 100kg, αν υπολογίσει κανείς ότι φοράει μπαταρίες τελευταίας τεχνολογίας δηλαδή κοντά στις 200wh/kg. Είναι 520kg βαρύτερη από την προηγούμενη Μ5 (όπως λένε στα περιοδικά) και τους φταίει η ούτε 100kg μπαταρία. :biggrin:

To φορτηγό Ford F150 Lighning με την 98άρα μπαταρία ζυγίζει 200kg παραπάνω από την Μ5, 2.7 τόνους. :roflmao:
 
Last edited:

Μηνύματα
16.552
Reaction score
23.486
στην bmw τον παίζουν , πουλάνε από συνήθεια γιατί είναι premium εταιρία και έχουν πιστούς αγοραστές αλλά αν υπάρχει θεός του efficiency στους ουρανούς πρέπει να τους ρίξει emp να κλείσει το μπουρδέλο για πάντα.
2.5 τόνους το σεντάν 2.8 το suv ρεαντεγαμηθειτερεγελοίοι
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.850
Reaction score
136.887
Αναλόγως έκδοσης, το μοντελ 3 ζυγίζει από 1750 έως 1830 κιλά.

Πες 1.8 τόνους χονδρικά.

Άμα κατέβει 300 κιλά ακόμα, στον 1,5 τόνο, τελειώσαμε. Παρακάτω δε πάει, και δε πρόκειται να πάει, για πολλούς λόγους.

Τα 300 κιλά αυτά, είναι πραγματικά δύσκολο να επιτευχθούν. Μέχρι και τις βίδες έκοψαν στο οριακό μέγεθος για να "πιάνουν". Έχουν κάνει ότι είναι ανθρωπίνως εφικτό.

Τουλάχιστον δεν είναι κοντά στους 3 τόνους όπως κάποια ευρωπαϊκά μοσχάρια..

Ωστόσο, ένα μικρότερο μοντέλο πόλης, το αναμενόμενο μοντελ 2, παίζει να βγει κάτω από 1,5 τόνο και να ανακατέψει άσχημα την κατάσταση.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.582
Reaction score
30.485
H ΒΜW έφτιαξε ένα καταπληκτικό ηλεκτρικό (αρέσει δεν αρέσει άσχετο) το i3. Ακόμα και το τελευταίο μοντέλο πριν το σταματήσει (λαλακία της), που φορούσε 42άρα μπαταρία ζύγιζε 1245kg.

Μετά τα γ@&%$ε

Το συγκεκριμένο ηλεκτρικό είχε και πολύ καλή σχεδίαση στην μπαταρία. Αν πήγαινε για αλλαγή, μπορούσες να βγάλεις ένα module και να το πάρεις στο σπίτι σου για storage, στην κυριολεξία. Είχαν κάνει τόσο ωραία σχεδίαση που το μόνο που χρειαζόταν ήταν να το βγάλεις όπως είναι σαν κουτί, το πας σπίτι και μετά ήταν πολύ εύκολο να συνδεθεί.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.850
Reaction score
136.887
1,8*0.7=1,26 τόνους.

Αυτός είναι ο στόχος βάρους για το μοντελ 2.



Βασικά την BYD έρχεται να ανταγωνιστεί.
(Εννοείται, καθώς BYD-Tesla παίζει κυρίως ο ανταγωνισμός στα EV)
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.582
Reaction score
30.485
Video tour 18' στο εργοστάσιο της NIO, εσωτερικά και εξωτερικά, και μάλιστα 360°. Κουνείστε το κινητό αν βλέπετε από αυτό, ή το mouse πάνω στην εικόνα. Εντυπωσιακό.

Κόστος επένδυσης 7 δις δολάρια με δυνατότητα παραγωγής 1.000.000 οχημάτων το χρόνο. Στο ίδιο οικόπεδο των 11 τετραγωνικών χιλιομέτρων βρίσκονται και άλλα 10 εργοστάσια κατασκευής εξαρτημάτων. 100% κάθετη παραγωγή σε απόσταση "αναπνοής" από την γραμμή παραγωγής των οχημάτων. Κάτι λέγαμε για τον τρόπο που σκέφτονται και δρουν οι Κινέζοι πριν 2-3 σελίδες, ακόμα και για τα ποδήλατα.
Το 25% της ενέργειας που καταναλώνει όλη η εγκατάσταση έρχεται από τις ΑΠΕ που είναι εγκατεστημένες εντός οικοπέδου. Έχω δει και άλλα videos από γραμμές παραγωγής, και της NIO είναι, αν μη τι άλλο, εντυπωσιακή. Ειδικά κάποια Ευρωπαϊκά εργοστάσια είναι για κλάματα μπροστά σε αυτό.

 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.582
Reaction score
30.485
Και άλλα πλάνα από την παραγωγή. Πρώτη φορά βλέπω να μην ασχολείται ούτε έναν άνθρωπος για την τοποθέτηση του ταμπλό και να γίνεται μόνο από robots. Από ότι φαίνεται τόσο τα οχήματα όσο και η γραμμή παραγωγής είναι έτσι σχεδιασμένα ώστε να μην χρειάζεται μια γραμμή παραγωγής για κάθε όχημα, αλλά μια για όλα και έχουν δύο, ή οι δύο γραμμές κατασκευάζουν 8 οχήματα (4+4). Δεν έγινε ξεκάθαρο. Παίρνει ιδέες και ο Elon (Model "2"). Πολύ ωραίο το ΝΙΟ Ε5.

 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.494
Reaction score
7.879
Όλοι οι (εντυπωσιακοί) ρομποτικοί βραχίονες στο εργοστάσιο έγραφαν πάνω KUKA, οπότε από περιέργεια έψαξα να δω τι εταιρεία είναι αυτή. Γερμανική εταιρεία διαβάζω, με ιστορία 126 ετών, με πελάτες τις BMW, GM, Chrysler, Ford, Volvo, Hyundai, Volkswagen, και Daimler.

"Ορίστε", θα πει κάποιος, "σε ποιους στηρίζονται οι Κινέζοι για να φτιάξουν τόσο high tech εργοστάσια".

Όμως, plot twist: εδώ και 8 χρόνια η KUKA ανήκει στη Midea! 😄
Ορίστε λοιπόν, θα πει κάποιος άλλος, από ποιον εξαρτώνται πλέον οι υπόλοιποι για να φτιάξουν high tech γραμμές παραγωγής.

Και φυσικά θα βγουν πάλι κάποιοι die-hards (ονόματα δεν λέμε) και θα πουν "σιγά μην οι κινέζοι", "θέλουν 100 χρόνια" κλπ κλπ. αλλά το μόνο που θα καταφέρουν είναι σε λίγα χρόνια να φάνε το καπέλο τους, αν και με αυτά που βλέπουμε θα έπρεπε να το έχουν κάνει ήδη.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.819
Reaction score
10.698
Δε τρελάθηκα κιόλας.
Μια σύγχρονη γραμμή παραγωγής είναι.
Να συμφωνήσουμε ότι οι Κινέζοι φτάσανε στα Ευρωπαϊκά στάνταρντ και ότι σε μια δεκαετία θα μας έχουν καταπιεί όλους.
Αλλά αυτό έχει να κάνει με τον συγκεντρωτικό τρόπο που λειτουργούν, την τεράστια εσωτερική τους αγορά κτλ κτλ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.850
Reaction score
136.887
Να συμφωνήσουμε ότι οι Κινέζοι φτάσανε στα Ευρωπαϊκά στάνταρντ
Αυτό ρε συ, ισχύει εδώ και καιρό, και να σου πω από πότε; Από τότε που κυκλοφορούν στην Ευρωπαϊκή αγορά ΙΧ made in china.

Όσον αφορά τα EV, κάπως ή κακώς, οι Κινέζοι έχουν ξεφύγει πλέον, είναι πολύ πολύ πάνω από τα "ευρωπαϊκά στάνταρντ", είναι πολύ πολύ πάνω από τις δυνατότητες όλης της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας σε όλους τους τομείς, και δεν υπολείπονται σε τίποτα, ούτε στην ασφάλεια (5-αστερα).

Τα αποκαλούμενα ως "ευρωπαϊκά στάνταρντ", μεταξύ μας, είναι μιας εποχής που τα σύγχρονα ΙΧ ήταν "σόμπες με ρόδες".
Από τότε που τα σύγχρονα ΙΧ έγιναν "τάμπλετ με ρόδες", η Κίνα είναι μπροστά, τα δικά τους στάνταρτ τρέχει να φτάσει καταϊδρωμένη η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, με αγορά τεχνολογίας από τους Κινέζους. 😎
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.582
Reaction score
30.485
Και για να μην καταστραφεί (ο Ευρωπαίος), καθώς το παιχνίδι είναι χαμένο στα ηλεκτρικά, το γύρισε στα θερμικά (Γερμανοί). Για τα Γαλλικά (εκτός Renault) και τα Ιταλικά ούτε λόγος. "Ηλεκτρική τραγωδία" από πλευρά τεχνολογίας.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.850
Reaction score
136.887
Εντάξει, στις σόμπες με ρόδες, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία καλά κρατεί το στέμμα. 😜🤣

Τι; Να πας να πάρεις κινέζικο θερμικό; Οκ, πάρε, γιατί είναι πάμφθηνο, αλλά η καλή η σόμπα, είναι ευρωπαϊκή.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.582
Reaction score
30.485
Real life test κατανάλωσης του Renault Scenic e-Tech με την μεγάλη μπαταρία, δηλαδή βάρος, 91kWh. Μέση ταχύτητα 93χλμ/ώρα, με κλιματισμό στους 20 βαθμούς, και μέση κατανάλωση 14,9kWh/100km, ενώ είδε και 14,5kWh. Για 1950kg μεγάλο ευρωπαϊκό SUV του 2024 νομίζω μια χαρά. Να πέσει το βάρος και η τιμή και θα είναι αστέρι. Πιάνει ήδη σχεδόν 600χλμ.

 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.587
Μηνύματα
2.945.175
Members
38.201
Νεότερο μέλος
Ants
Top