Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.898
Reaction score
9.875
Είχα διαβάσει σχετικά, αλλά να το βλέπεις σε λειτουργία είναι κάτι άλλο: "γέμισμα" ηλεκτρικού σε λιγότερο χρόνο από όσο παίρνει να γεμίσεις ένα τεπόζιτο με καύσιμο!
Το μέλλον είναι εδώ -ή μάλλον "εκεί", προς το παρόν...
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.809
Reaction score
29.493
Εδώ κάνουν battery swap σε επικαθήμενα φορτηγά σε 1-2 λεπτά.
Άλλοι βέβαια ασχολούνται με υδρογόνα :biggrin:

 

Μηνύματα
4.526
Reaction score
7.821
Ζήτησα μια προσφορά για το enyaq to 50αρι και μου στέλνει για το 80αρι (ENYAQ iV 80 204PS) σε τιμή πολύ κοντά στο 50. Παίρνω τηλ και υπάρχει προωθητική ενέργεια στο 80αρι 7500.

Δλδ το 80αρι σε ασημί χρώμα τελική 46500 - ΚΗ3 = 36500
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
37.025
Reaction score
87.730
"γέμισμα" ηλεκτρικού σε λιγότερο χρόνο από όσο παίρνει να γεμίσεις ένα τεπόζιτο με καύσιμο!
Αυτό μάλιστα!

Και σταθμοί φόρτισης αντίστοιχου αριθμού με τα βενζινάδικα σε κοντινές με τις σημερινές τοποθεσίες.

Έτσι θα έχουμε απρόσκοπτη μετάβαση χωρίς ασχολία με τις ιδιαιτερότητες του ηλεκτρικού.
 




xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
37.025
Reaction score
87.730
Η καθολική χρήση των εναλλασσόμενων μπαταριών για την χρήση των ΙΧ.
Εγώ αναφερόμουν στην πολύ γρήγορη φόρτιση, αντίστοιχη η συντομότερη με μια στάση σε βενζινάδικο.
 



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.809
Reaction score
29.493
Εγώ αναφερόμουν στην πολύ γρήγορη φόρτιση, αντίστοιχη η συντομότερη με μια στάση σε βενζινάδικο.
Το κατάλαβα. Χρειάζονται εναλλάξιμες μπαταρίες. Και για να γίνει αυτό πρέπει όλοι οι κατασκευαστές οχημάτων να τα βρουν τόσο στις διαστάσεις των battery packs, όσο και στην χωρητικότητα τους (kWh), καθώς το battery density είναι συγκεκριμένο. Και τον τρόπο στήριξης της στο όχημα. Να βρουν με τι τρόπο θα διαβάζει το κάθε διαφορετικό όχημα την ίδια μπαταρία, και πως θα την διαχειρίζεται. Να συμφωνήσουν όλοι στον τρόπο ψύξης της μπαταρίας, που θα μπουν οι υποδοχές για το ψυκτικό υγρό, καθώς πρέπει να είναι σε όλα τα οχήματα στο ίδιο σημείο ώστε να τροφοδοτούν την μπαταρία. Να τα βρουν στο τύπο της αντλίας καθώς κάθε όχημα θα θέλει τη δική του, επειδή θα έχει και διαφορετικό μοτέρ να ψύξει.
Και αφού κάνουν όλα τα παραπάνω ( like never ), θα πρέπει να βρουν με τι τρόπο η ίδια μπαταρία θα μπορεί να εξυπηρετεί το όχημα που κατασκευάστηκε και πωλείται για την πόλη, με αυτό που εκτελεί χρέη SUV, οχήματος επιδόσεων κλπ κλπ. Πως θα σχεδιαστεί η μπαταρία που θα μπορεί να την πίνει η Taycan και ταυτόχρονα δεν είναι υπερβολή και εκτοξεύει το κόστος αγοράς ενός Dolphin ή ID3. Γιατί άλλη έξοδο σε KW έχει η μπαταρία της Taycan, άλλη του Dolphin, άλλη του SUV και πάει λέγοντας. Και τι χωρητικότητα θα έχει αυτή η μπαταρία; Τα οχήματα για την πόλη δεν θέλουν μεγάλη μπαταρία επειδή δεν έχουν μεγάλο βάρος ούτε τρέχουν. Τα SUV θέλουν μεγάλη μπαταρία επειδή είναι βαριά και πρέπει να πάνε μακριά. Τα επιδόσεων θέλουν μεγάλη μπαταρία επειδή πίνουν. Τι δυνατότητες φόρτισης θα έχουν; Δεν θέλουν όλα το ίδιο. Και άλλα.....

Εδώ δεν έχουν κάτσει να τα βρουν στα βασικά, θα κάνουν τα παραπάνω που όπως φαίνεται και από πάνω είναι ανέφικτα; Δεν έχουν καταλήξει σε ένα βύσμα. NACS η Αμερική, CCS η Ευρώπη, Chademo η Ασία. Ούτε που θα είναι η υποδοχή φόρτισης δεν έκατσαν να βρουν. Έχουν οχήματα με το βύσμα στη μάσκα, οχήματα με το βύσμα μπρος αριστερά, μπρος δεξιά, πίσω δεξιά και πίσω αριστερά. Πέντε διαφορετικά σημεία για την ίδια δουλειά. Δεν έχουν καταλάβει ακόμα ότι όταν θα υπάρξει ένα standard θα μειωθεί το μήκος των καλωδίων στους δημόσιους φορτιστές για παράδειγμα. Ότι δεν θα τρέχεις να ψάχνεις που διάολο θα βάλεις τον φορτιστή στο garage. Ότι δεν θα χρειάζεται να ξοδεύεις ποσά σε καλώδια φόρτισης 5-7-10 μέτρων, επειδή εκεί που έβαλες την πρίζα λαλάκα δεν φτάνει το καλώδιο και πρέπει να κάνω σβούρες να το φέρω όσο ποιο κοντά γίνεται.

Και by the way, χρόνια μας πολλά. :drinks:
 
Last edited:

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
37.025
Reaction score
87.730
Το κατάλαβα. Χρειάζονται εναλλάξιμες μπαταρίες. Και για να γίνει αυτό πρέπει όλοι οι κατασκευαστές οχημάτων να τα βρουν τόσο στις διαστάσεις των battery packs, όσο και στην χωρητικότητα τους (kWh), καθώς το battery density είναι συγκεκριμένο. Και τον τρόπο στήριξης της στο όχημα. Να βρουν με τι τρόπο θα διαβάζει το κάθε διαφορετικό όχημα την ίδια μπαταρία, και πως θα την διαχειρίζεται. Να συμφωνήσουν όλοι στον τρόπο ψύξης της μπαταρίας, που θα μπουν οι υποδοχές για το ψυκτικό υγρό, καθώς πρέπει να είναι σε όλα τα οχήματα στο ίδιο σημείο ώστε να τροφοδοτούν την μπαταρία. Να τα βρουν στο τύπο της αντλίας καθώς κάθε όχημα θα θέλει τη δική του, επειδή θα έχει και διαφορετικό μοτέρ να ψύξει.
Και αφού κάνουν όλα τα παραπάνω ( like never ), θα πρέπει να βρουν με τι τρόπο η ίδια μπαταρία θα μπορεί να εξυπηρετεί το όχημα που κατασκευάστηκε και πωλείται για την πόλη, με αυτό που εκτελεί χρέη SUV, οχήματος επιδόσεων κλπ κλπ. Πως θα σχεδιαστεί η μπαταρία που θα μπορεί να την πίνει η Taycan και ταυτόχρονα δεν είναι υπερβολή και εκτοξεύει το κόστος αγοράς ενός Dolhin ή ID3. Γιατί άλλη έξοδο σε KW έχει η μπαταρία της Taycan, άλλη του Dolphin, άλλη του SUV και πάει λέγοντας. Και τι χωρητικότητα θα έχει αυτή η μπαταρία; Τα οχήματα για την πόλη δεν θέλουν μεγάλη μπαταρία επειδή δεν έχουν μεγάλο βάρος ούτε τρέχουν. Τα SUV θέλουν μεγάλη μπαταρία επειδή είναι βαριά και πρέπει να πάνε μακριά. Τα επιδόσεων θέλουν μεγάλη μπαταρία επειδή πίνουν. Τι δυνατότητες φόρτισης θα έχουν; Δεν θέλουν όλα το ίδιο. Και άλλα.....

Εδώ δεν έχουν κάτσει να τα βρουν στα βασικά, θα κάνουν τα παραπάνω που όπως φαίνεται και από πάνω είναι ανέφικτα; Δεν έχουν καταλήξει σε ένα βύσμα. NACS η Αμερική, CCS η Ευρώπη, Chademo η Ασία. Ούτε που θα είναι η υποδοχή φόρτισης δεν έκατσαν να βρουν. Έχουν οχήματα με το βύσμα στη μάσκα, οχήματα με το βύσμα μπρος αριστερά, μπρος δεξιά, πίσω δεξιά και πίσω αριστερά. Πέντε διαφορετικά σημεία για την ίδια δουλειά. Δεν έχουν καταλάβει ακόμα ότι όταν θα υπάρξει ένα standard θα μειωθεί το μήκος των καλωδίων στους δημόσιους φορτιστές για παράδειγμα. Ότι δεν θα τρέχεις να ψάχνεις που διάολο θα βάλεις τον φορτιστή στο garage. Ότι δεν θα χρειάζεται να ξοδεύεις ποσά σε καλώδια φόρτισης 5-7-10 μέτρων, επειδή εκεί που έβαλες την πρίζα λαλάκα δεν φτάνει το καλώδιο και πρέπει να κάνω σβούρες να το φέρω όσο ποιο κοντά γίνεται.

Και by the way, χρόνια μας πολλά. :drinks:
Τα τεχνικά τα ξέρω και είναι άλλος ένας λόγος που συμφωνώ στο ανέφικτο της υπόθεσης.

Αλλαγή μπαταριών;

Σιγά μη δώσω την μπαταρία μου για να πάρω μία άλλη φορτισμένη. Τι είναι; Μπουκάλα υγραερίου; :biggrin:

Γρήγορη φόρτιση, κάτω από 5 λεπτά, σε όλους τους σταθμούς που θα βρίσκονται παντού. Τότε κανείς δεν θα έχει δεύτερες σκέψεις και η μετάβαση θα τσουλαει από μόνη της. Πάντα σε συνδυασμό με τη μείωση των τιμών λόγω οικονομίας κλίμακας.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter
  • spylab
    Shalom

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.589
Μηνύματα
2.910.238
Members
38.069
Νεότερο μέλος
giorgosper
Top