Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.358
Reaction score
8.030
Τελικά η ΕΕ έχει την απάντηση στο ερώτημα του φίλου, για το πότε θα εξυγχρονιστεί ο στόλος στην Ελλάδα. Σύμφωνα με το σχέδιο που επεξεργάζονται, μετά το 2050 δεν θα κυκλοφορεί κανένα θερμικό ΙΧ στους δρόμους της ΕΕ, ακόμα και αν είναι Euro7. Από το 2050 μόνο ηλεκτρικά στους δρόμους.

Θα βγουν ηλεκτρικα πι?
Γιατι τοτε, με τετοια θα κυκλοφορουμε.:(:)
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.870
Reaction score
30.795
Πολύ καλό! (Αν και παραπλανητικός τίτλος)


View attachment 344997


Όπως σας είπα, είμαστε στα 100$/kWh και μέχρι το 2030 δε θα φτάσει τα 60$/kWh, θα είναι λίγο παραπάνω.

Μια 60-αρα μπαταρία τώρα έχει κόστος κελιών 6 χιλιάρικα.

Το 2030 θα κοστίζει λίγο πάνω από 3,6 χιλιάρικα.

Δηλαδή σε 6 χρόνια από τώρα, η μείωση τιμής που θα προκύψει στα EV με 60-αρα μπαταρία λόγω φτηνότερων κελιών, θα είναι μόλις 2,3 χιλιάρικα, δε θα φτάσει καν τα 2,4 χιλιάρικα.

Μη περιμένετε να γίνουν "φτηνά" τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επειδή θα πέσει η τιμή των μπαταριών.

Έπεσε ήδη. Ότι ήταν να γίνει, ουσιαστικά έχει γίνει.

Και οι μπαταρίες που θα είναι διαθέσιμες το 2030 θα είναι οι γνωστές μπαταρίες που έχουμε και τώρα διαθέσιμες, οι ίδιες χημείες, μη περιμένετε solid state και λοιπά φούμαρα σε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής το 2030.

Οι solid state, εαν προλάβουν να βγουν έστω και σα δείγμα στην κυκλοφορία μέχρι το 2030, θα είναι για ελάχιστα ΙΧ, πολύ πολύ ακριβά πχ σουπερσπορ αυτοκίνητα, κάνα Rolls-Royce, και τέτοια. Στα 50$/kWh η solid state μπαταρία, ούτε το 2050, ούτε μπορώ να φανταστώ πότε. Οκ, το βρήκα, κάποτε που δε θα ζούμε. 🤣😁🤭
Ξεχνάς ότι αρκετοί κατασκευαστές οχημάτων φτιάχνουν ήδη (ή θα φτιάξουν αργότερα) τα δικά τους εργοστάσια παραγωγής μπαταριών. Οι τιμές που αναφέρονται στο άρθρο είναι αυτές που μπορεί να δώσει η Tesla και η BYD. H καθετοποιημένη παραγωγή BEVs με τις μπαταρίες μέσα, θα ρίξει αρκετά το κόστος.

Σου δίνω ως παράδειγμα τα $60.000 Καναδά για αλλαγή μπαταρίας σε Ionic 5, τα 18.000€ - 20.000€ που θέλει η Renault για την 60αρα του Megane χωρίς εγκατάσταση σύμφωνα με Γαλλικα μέσα, ενώ η BYD ζητά 9000€ για μια τοποθετημένη 60αρα Blade. Μόλις ξεκινήσουν να κατασκευάζουν και δικές τους μπαταρίες οι τιμές θα πέσουν και άλλο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.349
Reaction score
138.112
Δεν νομίζω να μπορεί να κυκλοφορήσει ice μετά το 2035. Νομίζω δε θα βρίσκει βενζίνη.

Σε πολλές αντιπροσωπείες δεν θα υπάρχει ice ούτε για δείγμα το 2030.

Τέλος του 2025 και μέσα στο 2026 θα παράγουν μαζικά μπαταρίες πολλές δεκάδες νέα gigafactory που τώρα κατασκευάζονται. Εκεί θα τελειώσει το ποίημα, και το κόστος των κελιών θα πέσει στα 80$/kWh. Θα γεμίσουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και πολλές φίρμες θα ξεκινήσουν την κατάργηση κατασκευής των ice. Από κει κει πέρα, η ζωή των ice θα είναι μετρημένα κουκιά, και η αξία τους θα εξεφτελιστεί.
 

Μηνύματα
821
Reaction score
1.256
Από κει κει πέρα, η ζωή των ice θα είναι μετρημένα κουκιά, και η αξία τους θα εξεφτελιστεί.

Αισιόδοξο σε βλέπω, στην Ελλαδάρα μας θα έχουμε μπετζίνα μέχρι το 2055, και βλέπουμε. :lolsign:
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.870
Reaction score
30.795
Το άλλο θέμα που προκύπτει από αυτά τα σχέδια είναι οι υποδομές. Η ΕΕ έχει 25 χρόνια για να στήσει υποδομές που θα εξυπηρετουν δεκάδες εκατομμύρια ηλεκτρικά.

Για να δούμε.
 

Μηνύματα
16.723
Reaction score
23.718
δε θα χρειαστεί να εξαφανιστούν τα θερμικά, η αγορά ενέργειας θα εξισορροπήσει σε ένα βιιώσιμο σημείο μεταξύ μείγματος ηλεκτρισμού, συνθετικών efuels και carbon capture.

όποιος αγοράσει σήμερα κάτι που θέλει βενζίνη θα το κινεί για 30 χρόνια
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.349
Reaction score
138.112
Ξεχνάς ότι αρκετοί κατασκευαστές οχημάτων φτιάχνουν ήδη (ή θα φτιάξουν αργότερα) τα δικά τους εργοστάσια παραγωγής μπαταριών. Οι τιμές που αναφέρονται στο άρθρο είναι αυτές που μπορεί να δώσει η Tesla και η BYD. H καθετοποιημένη παραγωγή BEVs με τις μπαταρίες μέσα, θα ρίξει αρκετά το κόστος.

Σου δίνω ως παράδειγμα τα $60.000 Καναδά για αλλαγή μπαταρίας σε Ionic 5, τα 18.000€ - 20.000€ που θέλει η Renault για την 60αρα του Megane χωρίς εγκατάσταση σύμφωνα με Γαλλικα μέσα, ενώ η BYD ζητά 9000€ για μια τοποθετημένη 60αρα Blade. Μόλις ξεκινήσουν να κατασκευάζουν και δικές τους μπαταρίες οι τιμές θα πέσουν και άλλο.
Δεν ξεχνάω τίποτα. Τα ανέφερα λίγο πριν τα εργοστάσια που κατασκευάζονται, πολλές δεκάδες gigafactory λέμε.

Προς ώρας μόνο για Τέσλα και BYD μιλάω και γω και όλοι, διότι αυτές οι 2 φίρμες δουλεύουν το σπορ των EV, οι άλλες τώρα παν να το μάθουν, κι εδώ και τώρα, όπως λες, ζητάει 9 χιλιάρικα η BYD για 60-αρα μπαταρία, έχοντας ήδη κόστος κελιών στα 100$/kWh.

Δηλαδή στην ΒΥD τα κελιά στην 60-αρα κοστίζουν 6.000 $, και τα υπόλοιπα γύρω στα 4.000 $.

Το όμοιο ισχύει και στην Τέσλα.

Τα πολλές δεκάδες νέα gigafactory που σε λίγο καιρό θα είναι έτοιμα (μέσα στο 2026 θα ολοκληρωθούν τα περισσότερα), θα δώσουν σε όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, σε όλες τις μάρκες, ίδιο κόστος μπαταριών, όλοι θα παίζουν στα ίδια λεφτά, όλοι θα πάνε το 2026 στα 80$/kWh κόστος κελιών.

Τότε, η 60-αρα στην BYD, θα κοστίζει 4.800$ και τα υπόλοιπα 4.000$, σύνολο 8.800$, ή 8.000€.

Δηλαδή από 9 χιλιάρικα η 60-αρα μπαταρία της BYD, θα πάει στα 8 χιλιάρικα. Και τόσο θα κοστίζει σε όλους. Αυτά λέω.

Δηλαδή, ένα αυτοκίνητο σα το μοντελ Υ, το 2026, είτε το κατασκευάζει η Τέσλα είτε η Ρενό είτε η Hyundai, εφόσον έχει ίδιο εξοπλισμό, θα κοστίζει όσο κοστίζει τώρα το μοντελ Υ της Τέσλα, μείον 1-1,5 χιλιάρικα λόγω λίγο φτηνότερων κελιών απ'οτι σήμερα σε Tesla/BYD. 😎

Εν ολίγοις, οι τιμές των Tesla/BYD αντιπροσωπεύουν ήδη το πραγματικό κόστος των αυτοκινήτων και για τους λοιπούς κατασκευαστές, όταν όλοι θα έχουν δικά τους εργοστάσια παραγωγής μπαταριών και άφθονες μπαταρίες.

Τέλος του 2030, με κόστος κελιών πες 60$/kWh, η 60-αρα μπαταρία του BYD θα κοστίζει 3.600$ και 4.000$ τα υπόλοιπα, σύνολο 7.600$, ή 6.920 € με τη σημερινή ισοτιμία.

2 χιλιάρικα κάτω, στο τέλος του 2030.
Αυτααααα...😎

Όσον αφορά τα "υπόλοιπα", δεν αναμένεται καμία περαιτέρω μείωση τιμών. Το έχουν τερματίσει το σπορ ήδη, με τις structural, δεν πάει παρακάτω. Όλοι αργά ή γρήγορα, θα μεταβούν σε structural λόγω μειωμένου κόστους, δεν υπάρχει άλλη επιλογή, αν υπήρχε θα την είχε βρει ήδη η Τέσλα. 😎

Γι'αυτό αναμένουμε σοβαρό αυτοκίνητο πόλης (μοντελ 2) από την Τέσλα, στα 20-25 χιλιάρικα, με structural μπαταρίες και πρεσαριστό σασί. Οτιδήποτε άλλο, με ίδιο εξοπλισμό, θα είναι ακριβότερο.

Και φυσικά δεν μπορούν να συνεχίσουν να πουλάνε EV χωρίς κέρδος, και με χασουρα κιόλας. Για να είναι βιώσιμες, θα πρέπει να έχουν ένα τυπικό κέρδος, και οι επιδοτήσεις δε θα πάνε φορεβε.

όποιος αγοράσει σήμερα κάτι που θέλει βενζίνη θα το κινεί για 30 χρόνια
Σε καμία περίπτωση.
 
Last edited:

Μηνύματα
30.973
Reaction score
25.670
Yangwang U8

Yangwang_U8_005.jpg


Yangwang-U8-Interior.jpg


1200HP 3,5T ΜΕ 4Χ300ΗΡ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΟΤΕΡ ΣΥΝ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ 2,0ΛΙΤ 270ΗΡ ΚΑΙ 1.000ΧΛΜ

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ!!!

 


Μηνύματα
16.723
Reaction score
23.718
ναι ναι ναι έτσι ακριβώς.
όλα θα παίξουν και θα ισορροπήσουν
και ορυκτά καύσιμα
 

Μηνύματα
235
Reaction score
264
Άσχετο με την κουβέντα.
Με την αντικλεπτικη προστασία στα ηλεκτρικά τι παίζει;
Είναι εύκολο να κλέψεις ένα ηλεκτρικό;
 

Μηνύματα
16.723
Reaction score
23.718
το δύσκολο είναι να το ακινητοποιήσεις πάντως με after market λύσεις γιατί δεν μπορείς να κόψεις ρεύμα απο μια αντλία και τέλος.

πρέπει να βρεις τρόπο να ενεργοποιείς μηχανισμούς (ή έστω να δίνεις ψευδές σήμα) που δεν αφήνουν το όχημα να κινηθεί.
κατά τα άλλα αμφιβάλλω οτι όποιος μπορεί να βάλει μπροστά σύγχρονο όχημα με ηλεκτρονικό τρόπο θα έχει το παραμικρό πρόβλημα να κλέψει ένα ηλεκτρικό.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.465
Reaction score
36.040
Δεν μπορεί να βρεθεί τρόπος να διοχετεύεται στιγμιαία ρευμα σε ψηλή τάση από τις μπαταρίες σε κάποιο ηλεκτρόδιο στο κάθισμα του οδηγού, κατά προτίμηση ακριβώς κάτω από το όσχεο;
 

Μηνύματα
30.973
Reaction score
25.670
Δεν μπορεί να βρεθεί τρόπος να διοχετεύεται στιγμιαία ρευμα σε ψηλή τάση από τις μπαταρίες σε κάποιο ηλεκτρόδιο στο κάθισμα του οδηγού, κατά προτίμηση ακριβώς κάτω από το όσχεο;
ΣΚΕΨΟΥ ΤΙ ΕΧΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΤΑ ΧΑΚΑΡΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΙΝΕ ΤΑ ΜΥΔΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΕ ΧΡΟΝΟ ΝΤΕΤΕ....ΣΑΝ ΤΑ ΠΕΗΤΖΕΡ ΤΩΝ ΧΑΙΒΑΝΙΩΝ... :party:
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.465
Reaction score
36.040
ΣΚΕΨΟΥ ΤΙ ΕΧΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΤΑ ΧΑΚΑΡΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΙΝΕ ΤΑ ΜΥΔΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΕ ΧΡΟΝΟ ΝΤΕΤΕ....ΣΑΝ ΤΑ ΠΕΗΤΖΕΡ ΤΩΝ ΧΑΙΒΑΝΙΩΝ... :party:
ε τόσα αμπέρ ανεκμετάλλευτα... υπάρχει φαντάζομαι κοινό που θα ενδιαφερόταν για τέτοιο έξτρα πέραν της αντικλεπτικής του χρήσης.

Κανονικά θα έπρεπε να πουλήσω την ιδέα στους Ισραηλινούς... για Τέσλα άι-ντι-εφ εντίσιον
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.892
Reaction score
85.091
Με την αντικλεπτικη προστασία στα ηλεκτρικά τι παίζει;
Είναι εύκολο να κλέψεις ένα ηλεκτρικό;
Το βλέπω που είναι στο app. :biggrin:

Και τα Tesla μπορείς επιπλέον (εκτός από το να τα βλέπεις) να τους μειώσεις την μέγιστη ταχύτητα τόσο πολύ, που να το πιάσουν οι αστυνομικοί πίνοντας καπουτσίνο.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.870
Reaction score
30.795
Είμαι βέβαιος πως σε κάποιες εταιρείες αν έρθεις σε επαφή για αναφορά κλοπής το κλειδώνουν όπου και να είναι. Δεν θα ξαναπάρει μπροστά αν δεν πάει στο service.
 

Μηνύματα
16.723
Reaction score
23.718
αυτό έχει κάποια χρήση, αλλά από το app δυστυχώς περιορίζεσαι από το σήμα κινητής τηλεφωνίας που όταν έχεις jammer μαζί σου (πουλάνε και εκεί που έχει ανταλλακτικά για Octavia) δεν παίζει.
τώρα απο την άλλη τι χρησιμότητα έχει ένα κλεμμένο ηλεκτρικό, μοτέρ μπαταρίες σίγουρα άρα δε σε νοιάζει αν παίρνει ή όχι.
θεωρώ οτι ολόκληρα οχήματα δεν μπορούν να πουληθούν χωρίς να απενεργοποιηθούν οι OTA δυνατότητες.
 

Μηνύματα
235
Reaction score
264
μπορει να κλαπει και να πουληθει η μπαταρια ο κινητηρας αμαξωμα κλπ. Αδιαφορο αν θα κλειδωθει και δε κινειτε. Το θεμα ειναι μπαινει το καθε κλεφτρονι και φευγει η γινετε μονο με φορτωμα; Οπως και να εχει ο ιδιοκτητης θα μεινει χωρις αυτοκινητο
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.916
Μηνύματα
2.956.022
Members
38.261
Νεότερο μέλος
eypsi
Top