Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)



wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.927
Reaction score
21.886
Αύριο, καλώς εχόντων των πραγμάτων κι εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, θα έχω την ευκαιρία να οδηγήσω το ΚΙΑ EV3 για απόσταση πέραν των 200χλμ.

Θα σας μεταφέρω την εμπειρία μου.
 


wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.927
Reaction score
21.886
Αύριο, καλώς εχόντων των πραγμάτων κι εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, θα έχω την ευκαιρία να οδηγήσω το ΚΙΑ EV3 για απόσταση πέραν των 200χλμ.

Θα σας μεταφέρω την εμπειρία μου.
Λοιπόν, το αυτοκίνητο που οδήγησα ήταν το ΚΙΑ EV3 GT Line Executive (προδιαγραφές και τιμές [πριν την επιδότηση] εδώ).

Ξεκίνησα με την μπαταρία φορτισμένη στο 90% (σύμφωνα με τις οδηγίες του αντιπροσώπου και του κατασκευαστή). Η συνολική διαδρομή ήταν 295χλμ, την οποία έκανα σε 3:32 ώρες, με 5.1km/kWh. Κατά την παράδοση του αυτοκινήτου, η μπαταρία ήταν στο 18%, με την εξωτερική θερμοκρασία να είναι κατά μέσο όρο στους 11 βαθμούς Κελσίου.

20250221_150637.jpg


Η οδήγηση έγινε κατά 99% στο ECO mode. Στις 2-3 φορές που το έβαλα στο Sport mode, η αμεσότητα στην επιτάχυνση με άφησε άφωνο. Όχι ότι στο ECO mode η επιτάχυνση υπολοιπόταν, αλλά σε σύγκριση με το Sport mode, ήταν λιγότερο άμεση. Γεγονός είναι ότι, όπως και σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η αντίδραση του αυτοκινήτου στην πίεση του ποδιού στο πετάλι με σκοπό την αύξηση της ταχύτητας ήταν άμεση - καμία σχέση με το ICE που οδηγώ (Nissan Qashqai του 2012) κι όχι μόνο αυτό.

Τα καθίσματα ήταν πολύ άνετα, με κάθε δυνατή παράμετρο ρύθμισης διαθέσιμη. Το τιμόνι και το κάθισμα του οδηγού (όπως κι αυτό του συνοδηγού) ήταν θερμαινόμενα. Ενεργοποίησα τη λειτουργία θέρμανσης στο τιμόνι και στο κάθισμα του οδηγού (στη χαμηλή βαθμίδα και τα δύο). Στο τιμόνι μου άρεσε πολύ η αίσθηση, στο κάθισμα βρήκα τη ζέστη υπερβολική - δεν θέλω καν να σκέφτομαι πόσο θα ζεσταινόμουν εάν είχα θερμάνει το κάθισμα στη μεσαία ή την υψηλή βαθμίδα! Εννοείται ότι ενεργοποίησα το Bluetooth στο κινητό μου, το ένωσα με το αυτοκίνητο κι άκουγα playlist από το Tidal σε όλη τη διαδρομή. 🤘 Μάλιστα, στη θέση που έβαλα το κινητό, φόρτιζε ασύρματα.

Μιας κι αναφέρθηκα στη μουσική, να πω ότι το ένα πράγμα που δεν μου άρεσε ήταν ο ήχος της μουσικής. Το Qashqai έχει subwoofer από κατασκευής κι ο ήχος είναι ικανοποιητικός (δεν ζητάω πολλά από το ηχοσύστημα του αυτοκινήτου). Στο EV3 ελέω έλλειψης subwoofer (το οποίο διατίθεαι με το επόμενο επίπεδο εξοπλισμού), ο ήχος ήταν "άδειος" και "ξερός". Όσο και να "έπαιξα" με τις ρυθμίσεις του ήχου, (ανεβάζοντας το bass στο maximum, το treble στο 1/4 της "διαδρομής" και το midrange στα 3/4 της "διαδρομής"), δεν άλλαξαν πολλά πράγματα.* Όπως και να 'χει, δεν ήταν κάτι το οποίο μου χάλασε την εμπειρία, οπότε, απλώς το αναφέρω.

Ο εξωτερικός θόρυβος εντός της καμπίνας ήταν σχεδόν μηδαμινός, επομένως έμεινα ευχαριστημένος από την μόνωση του αυτοκινήτου. Προφανώς, η έλλειψη μηχανής συνέτεινε στη γενικότερη έλλειψη θορύβου εντός της καμπίνας, κάτι το οποίο έκανε το ταξίδι ακόμα πιο ευχάριστο.

Δεν έχω ιδιαίτερο γούστο ή "καλλιτεχνική" άποψη για το cockpit - μου αρκεί να είναι λειτουργικό. Στην αρχή, έπαθα ένα μικρό shock από τα πόσα προειδοποιητικά "καμπανάκια" έπαιζαν, μόλις γινόταν αντιληπτό κάτι το οποίο "ξέφευγε" από τα standards ασφαλούς οδήγησης. Για παράδειγμα, πίσω από το τιμόνι έχει ένα μικρό "radar" το οποίο παρακολουθεί τα μάτι του οδηγού. Όταν κοίταζα κάπου άλλου εκτός από μπροστά, ακουγόταν προειδοποιητικός ήχος κι άναβε κι η σχετική φωτεινή ένδειξη στην οθόνη του οδηγού.

20250221_132201.jpg


Με γνώμονα τη λειτουργικότητα, με ενόχλησε το γεγονός ότι από την οπτική γωνία του οδηγού, αποκρύπτονταν κάποιες πληροφορίες. Τι εννοώ; Αυτό:

20250221_132207.jpg


Πολύ κοντά στο τιμόνι, σε βαθμό που δεν έβλεπα εκεί, ήταν οι πληροφορίες για τη θερμοκρασία εντός της καμπίνας του αυτοκινήτου, οι βαθμοί, η ένταση κι η κατεύθυνση του ανεμιστήρα κτλ (για να βγάλω τη φωτογραφία έπρεπε να γύρω προς τα αριστερά). Στη μέση ήταν οι πληροφορίες για τη μουσική (ΟΚ, αδιάφορο) κι ο χάρτης τέρμα αριστερά - ειδικά για να δω τον χάρτη έπρεπε να αποστρέψω το βλέμα μου από την κατεύθυνση κίνησης του αυτοκινήτου, οπότε ενεργοποιόταν η ηχητική/οπτική προειδοποίηση που ανέφερα πριν. ΟΚ, δεν χρειαζόμουν τον χάρτη (ήξερα πού πήγαινα και πώς να πάω εκεί), όμως το πρόβλημα (για μένα) παραμένει. Δεν ξέρω εάν στο interface των ρυθμίσεων δίνεται η δυνατότητα να αναδιατάξει κάποιος αυτές τις τρεις ενδείξεις και να βάλει π.χ. τους χάρτες στη μέση και τις πληροφορίες του τραγουδιού στα αριστερά. Εάν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, θα προτιμούσα την οθόνη να έχει μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό.

Επίσης, στον "τεμπέλη" μου έλειψαν 1-2 θήκες για ένα μικρό μπουκάλι ή κάτι παρόμοιο, αλλά ΟΚ, δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα. :)

Γενικά, θα έλεγα ότι η εμπειρία οδήγησης του ΚΙΑ EV3 ήταν πάρα πολύ ευχάριστη, σε βαθμό που θέτει σοβαρή υποψηφιότητα να είναι το επόμενο αυτοκίνητό μου - και δεν εξέτασα καν παραμέτρους όπως η χωρητικότητα της μπαταρίας, ο χρόνος φόρτισης, η οπισθέλκουσα κτλ. Ίσως να είμαι λίγο άδικος απέναντι σε άλλες προτάσεις (ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα) της αγοράς (Toyota, MG, VW, Ford, Nissan κτλ), επειδή δεν έχω αντίστοιχη εμπειρία οδήγησης (εκτός από ένα test drive διάρκειας 30 λεπτών του Nissan Ariya). Γεγονός είναι ότι με όλα αυτά που προσφέρει το EV3, στην τιμή καταλόγου, προσωπικά με αφήνει πολύ ικανοποιημένο. Εάν είχα τώρα διαθέσιμα τα χρήματα, θα το αγόραζα αύριο.


*Συμπέρασμα: subwoofer(s) παντού, λέμε!!! :biggrin:
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.406
Reaction score
11.165
Γεγονός είναι ότι με όλα αυτά που προσφέρει το EV3, στην τιμή καταλόγου, προσωπικά με αφήνει πολύ ικανοποιημένο. Εάν είχα τώρα διαθέσιμα τα χρήματα, θα το αγόραζα αύριο.
Όπου EV3 βγάλε το... 3 και θα καταλήγεις στο ίδιο συμπέρασμα όποτε κάνεις test-drive οχήματος αυτής της κατηγορίας. ;)
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.726
Reaction score
8.403
Εάν είχα τώρα διαθέσιμα τα χρήματα, θα το αγόραζα αύριο.
Πριν πάρεις την τελική απόφαση, δεν ρίχνεις μια ματιά στη Γερμανία;

Κάπου πήρε τ'αυτί μου ότι τα πουλάνε μισοτιμής λέει τα ηλεκτρικά εκεί. Δες μήπως βρεις καμιά ευκαιρία να πάρεις κανένα, γιατί να πληρώνεις εδώ φουλ πράις; Και πιάσε και για μένα ένα άμα βρεις 😆
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.927
Reaction score
21.886
Όπου EV3 βγάλε το... 3 και θα καταλήγεις στο ίδιο συμπέρασμα όποτε κάνεις test-drive οχήματος αυτής της κατηγορίας. ;)
Περιμένω πως και πως την κάθοδο της BYD για να κάνω test drive αντίστοιχο όχημα. :)
Πριν πάρεις την τελική απόφαση, δεν ρίχνεις μια ματιά στη Γερμανία;

Κάπου πήρε τ'αυτί μου ότι τα πουλάνε μισοτιμής λέει τα ηλεκτρικά εκεί. Δες μήπως βρεις καμιά ευκαιρία να πάρεις κανένα, γιατί να πληρώνεις εδώ φουλ πράις; Και πιάσε και για μένα ένα άμα βρεις 😆
Φιλαράκι, τα αυτοκίνητα στη Γερμανία είναι αριστεροτίμονα. Εδώ οδηγάμε δεξιοτίμονα. :)
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.726
Reaction score
8.403
Φιλαράκι, τα αυτοκίνητα στη Γερμανία είναι αριστεροτίμονα. Εδώ οδηγάμε δεξιοτίμονα. :)
Ωχ, σωστό κι αυτό. Καλά, πάρε για μένα ένα τότε.

Ψάχνω μία i4 του '24 με 25 χιλιάρικα. Ή μια Mach-E αντίστοιχη. Κάτι τέτοιο.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.927
Reaction score
21.886
Ωχ, σωστό κι αυτό. Καλά, πάρε για μένα ένα τότε.

Ψάχνω μία i4 του '24 με 25 χιλιάρικα. Ή μια Mach-E αντίστοιχη. Κάτι τέτοιο.
Θα με "κεράσεις" μια ακρόαση στο ηχοσύστημά σου και θα το σκεφτώ. :biggrin:
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.498
Reaction score
31.470
Λοιπόν, το αυτοκίνητο που οδήγησα ήταν το ΚΙΑ EV3 GT Line Executive (προδιαγραφές και τιμές [πριν την επιδότηση] εδώ).

Ξεκίνησα με την μπαταρία φορτισμένη στο 90% (σύμφωνα με τις οδηγίες του αντιπροσώπου και του κατασκευαστή). Η συνολική διαδρομή ήταν 295χλμ, την οποία έκανα σε 3:32 ώρες, με 5.1km/kWh. Κατά την παράδοση του αυτοκινήτου, η μπαταρία ήταν στο 18%, με την εξωτερική θερμοκρασία να είναι κατά μέσο όρο στους 11 βαθμούς Κελσίου.

View attachment 359572

Η οδήγηση έγινε κατά 99% στο ECO mode. Στις 2-3 φορές που το έβαλα στο Sport mode, η αμεσότητα στην επιτάχυνση με άφησε άφωνο. Όχι ότι στο ECO mode η επιτάχυνση υπολοιπόταν, αλλά σε σύγκριση με το Sport mode, ήταν λιγότερο άμεση. Γεγονός είναι ότι, όπως και σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η αντίδραση του αυτοκινήτου στην πίεση του ποδιού στο πετάλι με σκοπό την αύξηση της ταχύτητας ήταν άμεση - καμία σχέση με το ICE που οδηγώ (Nissan Qashqai του 2012) κι όχι μόνο αυτό.

Τα καθίσματα ήταν πολύ άνετα, με κάθε δυνατή παράμετρο ρύθμισης διαθέσιμη. Το τιμόνι και το κάθισμα του οδηγού (όπως κι αυτό του συνοδηγού) ήταν θερμαινόμενα. Ενεργοποίησα τη λειτουργία θέρμανσης στο τιμόνι και στο κάθισμα του οδηγού (στη χαμηλή βαθμίδα και τα δύο). Στο τιμόνι μου άρεσε πολύ η αίσθηση, στο κάθισμα βρήκα τη ζέστη υπερβολική - δεν θέλω καν να σκέφτομαι πόσο θα ζεσταινόμουν εάν είχα θερμάνει το κάθισμα στη μεσαία ή την υψηλή βαθμίδα! Εννοείται ότι ενεργοποίησα το Bluetooth στο κινητό μου, το ένωσα με το αυτοκίνητο κι άκουγα playlist από το Tidal σε όλη τη διαδρομή. 🤘 Μάλιστα, στη θέση που έβαλα το κινητό, φόρτιζε ασύρματα.

Μιας κι αναφέρθηκα στη μουσική, να πω ότι το ένα πράγμα που δεν μου άρεσε ήταν ο ήχος της μουσικής. Το Qashqai έχει subwoofer από κατασκευής κι ο ήχος είναι ικανοποιητικός (δεν ζητάω πολλά από το ηχοσύστημα του αυτοκινήτου). Στο EV3 ελέω έλλειψης subwoofer (το οποίο διατίθεαι με το επόμενο επίπεδο εξοπλισμού), ο ήχος ήταν "άδειος" και "ξερός". Όσο και να "έπαιξα" με τις ρυθμίσεις του ήχου, (ανεβάζοντας το bass στο maximum, το treble στο 1/4 της "διαδρομής" και το midrange στα 3/4 της "διαδρομής"), δεν άλλαξαν πολλά πράγματα.* Όπως και να 'χει, δεν ήταν κάτι το οποίο μου χάλασε την εμπειρία, οπότε, απλώς το αναφέρω.

Ο εξωτερικός θόρυβος εντός της καμπίνας ήταν σχεδόν μηδαμινός, επομένως έμεινα ευχαριστημένος από την μόνωση του αυτοκινήτου. Προφανώς, η έλλειψη μηχανής συνέτεινε στη γενικότερη έλλειψη θορύβου εντός της καμπίνας, κάτι το οποίο έκανε το ταξίδι ακόμα πιο ευχάριστο.

Δεν έχω ιδιαίτερο γούστο ή "καλλιτεχνική" άποψη για το cockpit - μου αρκεί να είναι λειτουργικό. Στην αρχή, έπαθα ένα μικρό shock από τα πόσα προειδοποιητικά "καμπανάκια" έπαιζαν, μόλις γινόταν αντιληπτό κάτι το οποίο "ξέφευγε" από τα standards ασφαλούς οδήγησης. Για παράδειγμα, πίσω από το τιμόνι έχει ένα μικρό "radar" το οποίο παρακολουθεί τα μάτι του οδηγού. Όταν κοίταζα κάπου άλλου εκτός από μπροστά, ακουγόταν προειδοποιητικός ήχος κι άναβε κι η σχετική φωτεινή ένδειξη στην οθόνη του οδηγού.

View attachment 359570

Με γνώμονα τη λειτουργικότητα, με ενόχλησε το γεγονός ότι από την οπτική γωνία του οδηγού, αποκρύπτονταν κάποιες πληροφορίες. Τι εννοώ; Αυτό:

View attachment 359571

Πολύ κοντά στο τιμόνι, σε βαθμό που δεν έβλεπα εκεί, ήταν οι πληροφορίες για τη θερμοκρασία εντός της καμπίνας του αυτοκινήτου, οι βαθμοί, η ένταση κι η κατεύθυνση του ανεμιστήρα κτλ (για να βγάλω τη φωτογραφία έπρεπε να γύρω προς τα αριστερά). Στη μέση ήταν οι πληροφορίες για τη μουσική (ΟΚ, αδιάφορο) κι ο χάρτης τέρμα αριστερά - ειδικά για να δω τον χάρτη έπρεπε να αποστρέψω το βλέμα μου από την κατεύθυνση κίνησης του αυτοκινήτου, οπότε ενεργοποιόταν η ηχητική/οπτική προειδοποίηση που ανέφερα πριν. ΟΚ, δεν χρειαζόμουν τον χάρτη (ήξερα πού πήγαινα και πώς να πάω εκεί), όμως το πρόβλημα (για μένα) παραμένει. Δεν ξέρω εάν στο interface των ρυθμίσεων δίνεται η δυνατότητα να αναδιατάξει κάποιος αυτές τις τρεις ενδείξεις και να βάλει π.χ. τους χάρτες στη μέση και τις πληροφορίες του τραγουδιού στα αριστερά. Εάν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, θα προτιμούσα την οθόνη να έχει μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό.

Επίσης, στον "τεμπέλη" μου έλειψαν 1-2 θήκες για ένα μικρό μπουκάλι ή κάτι παρόμοιο, αλλά ΟΚ, δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα. :)

Γενικά, θα έλεγα ότι η εμπειρία οδήγησης του ΚΙΑ EV3 ήταν πάρα πολύ ευχάριστη, σε βαθμό που θέτει σοβαρή υποψηφιότητα να είναι το επόμενο αυτοκίνητό μου - και δεν εξέτασα καν παραμέτρους όπως η χωρητικότητα της μπαταρίας, ο χρόνος φόρτισης, η οπισθέλκουσα κτλ. Ίσως να είμαι λίγο άδικος απέναντι σε άλλες προτάσεις (ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα) της αγοράς (Toyota, MG, VW, Ford, Nissan κτλ), επειδή δεν έχω αντίστοιχη εμπειρία οδήγησης (εκτός από ένα test drive διάρκειας 30 λεπτών του Nissan Ariya). Γεγονός είναι ότι με όλα αυτά που προσφέρει το EV3, στην τιμή καταλόγου, προσωπικά με αφήνει πολύ ικανοποιημένο. Εάν είχα τώρα διαθέσιμα τα χρήματα, θα το αγόραζα αύριο.


*Συμπέρασμα: subwoofer(s) παντού, λέμε!!! :biggrin:
Τα κουμπιά που είναι στην πόρτα δεν σε ενόχλησαν; Η ποιότητα των πλαστικών στο αμάξι γενικά σου άρεσε;
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.927
Reaction score
21.886
Τα κουμπιά που είναι στην πόρτα δεν σε ενόχλησαν;
Όχι ιδιαίτερα. Η πραγματικότητα είναι ότι έψαξα λίγο μέχρι να ανακαλύψω πού ήταν τα κουμπιά που ενεργοποιούν τη θέρμανση του καθίσματος και του τιμονιού - τα οποία ήταν πάνω στην πόρτα. Επειδή δεν είναι κουμπιά που χρησιμοποιούνται συνέχεια, δεν με ενόχλησαν.
Η ποιότητα των πλαστικών στο αμάξι γενικά σου άρεσε;
Ναι. Όπως είπα, δεν έχω ιδιαίτερη εμπειρία με EVs, άρα ούτε και με το εσωτερικό EVs - για την ακρίβεια, δεν έχω μέτρο σύγκρισης, όμως ό,τι ακούμπησα/χρησιμοποίησα κι ήταν πλαστικό, για μένα ήταν ΟΚ.

Αν υπήρχε τρόπος να βελτιώσω την εργονομία ή/και την τοποθεσία κάποιων πλήκτρων ή/και κουμπιών της κονσόλας, θα το έκανα. Πέραν τούτου, ουδέν.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.498
Reaction score
31.470
Στα 55δις ευρώ το κόστος επιδότησης των BEVs από το 2007 μέχρι σήμερα στη Νορβηγία. Τα οποία τα βγάζει σε ένα χρόνο, αν σκεφτεί κανείς πως 60δις ευρώ ήταν τα έσοδα της από το πετρέλαιο, το 2024. Μεγάλο ρόλο στην μετάβαση έπαιξε η υψηλή φορολόγηση των θερμικών.

 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.726
Reaction score
8.403
Στα 55δις ευρώ το κόστος επιδότησης των BEVs από το 2007 μέχρι σήμερα στη Νορβηγία. Τα οποία τα βγάζει σε ένα χρόνο, αν σκεφτεί κανείς πως 60δις ευρώ ήταν τα έσοδα της από το πετρέλαιο, το 2024.
Όλες οι χώρες έχουν έσοδα και έξοδα. Για να δώσει αυτές τις επιδοτήσεις η Νορβηγία πρόσθεσε κάποια δις έξοδα ανά έτος.

Το να ξεχωρίζεις ένα συγκεκριμένο έσοδο και να λες ότι τις επιδοτήσεις "τις βγάζει" από εκεί, είναι άκυρο. Άσε που το συγκεκριμένο έσοδο πάει στο "Oil Fund" και ΔΕΝ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αυτόν τον σκοπό, παρά μόνο σε ένα πολύ μικρό ποσοστό.

Το ότι γενικά η Νορβηγία είναι πλούσια χώρα και έχει να δώσει λεφτά σε ό,τι της καπνίσει, οκ, το γνωρίζουμε.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.498
Reaction score
31.470
NIO battery swap & factory tour. Ήδη το 50% της ετήσιας κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας έρχεται από φωτοβολταϊκά. Ετοιμάζουν μεγάλη επέκταση του εργοστασίου, ενώ φέρνουν μέσα και άλλους suppliers, να κατασκευάζουν τα εξαρτήματα εντός. Μόλις ολοκληρωθεί θα είναι το μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής smart BEVs στον κόσμο, με πάνω από 50.000 εργαζόμενους.



Time lapse από αυτό που υπάρχει σήμερα.


Το ΝeoPark μόλις ολοκληρωθεί. Αυτό που υπάρχει σήμερα είναι το κάτω, κάτω από την κόκκινη γραμμή. Μέσα στην κίτρινη είναι όλο το πάρκο. Το οποίο θα διαθέτει εμπορικό και πολιτιστικό κέντρο και όπως φαίνεται και κατοικίες.
1000020872.jpg

1000020871.jpg
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.498
Reaction score
31.470
Όλες οι χώρες έχουν έσοδα και έξοδα. Για να δώσει αυτές τις επιδοτήσεις η Νορβηγία πρόσθεσε κάποια δις έξοδα ανά έτος.

Το να ξεχωρίζεις ένα συγκεκριμένο έσοδο και να λες ότι τις επιδοτήσεις "τις βγάζει" από εκεί, είναι άκυρο. Άσε που το συγκεκριμένο έσοδο πάει στο "Oil Fund" και ΔΕΝ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αυτόν τον σκοπό, παρά μόνο σε ένα πολύ μικρό ποσοστό.

Το ότι γενικά η Νορβηγία είναι πλούσια χώρα και έχει να δώσει λεφτά σε ό,τι της καπνίσει, οκ, το γνωρίζουμε.
Γνωρίζουμε τι γίνεται στη Νορβηγία. Αυτό που λέω είναι ότι ακόμη και ως αστρονομικό νούμερο έχει έρθει πίσω, άσχετα που πάνε και έρχονται τα ποσά. Δηλαδή την μετάβαση την λες και δωρεάν.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.726
Reaction score
8.403
Αυτό που λέω είναι ότι ακόμη και ως αστρονομικό νούμερο έχει έρθει πίσω
Εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω τι εννοείς "έχει έρθει πίσω". Πώς οι επιδοτήσεις που δόθηκαν στα EVs έχουν έρθει πίσω μέσω του πετρελαίου;
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
24.124
Reaction score
43.598
Στα 55δις ευρώ το κόστος επιδότησης των BEVs από το 2007 μέχρι σήμερα στη Νορβηγία. Τα οποία τα βγάζει σε ένα χρόνο, αν σκεφτεί κανείς πως 60δις ευρώ ήταν τα έσοδα της από το πετρέλαιο, το 2024. Μεγάλο ρόλο στην μετάβαση έπαιξε η υψηλή φορολόγηση των θερμικών.

3+ δις το χρόνο για μια οικονομία με μέγεθος πάνω από 400 δις (usd), με μεγάλη διείσδυση ΑΠΕ και χωρις εγχώρια παραγωγή αυτοκινήτων δεν είναι για να προκαλεί εντύπωση.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.498
Reaction score
31.470
Εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω τι εννοείς "έχει έρθει πίσω". Πώς οι επιδοτήσεις που δόθηκαν στα EVs έχουν έρθει πίσω μέσω του πετρελαίου;
O κράτος μπορεί να τραβήξει μέχρι 3% το χρόνο από το Oli Fund, σύμφωνα με όσα μου απάντησε το Gemini. Φαντάζομαι πως αυτά είναι από τα ετήσια έσοδα και όχι από το αποθεματικό. Υποθέτοντας πως αυτό το κάνει ας πούμε τα τελευταία 25 χρόνια, και θεωρώντας πως βγάζει 55-60 δις το χρόνο από τα πετρέλαια της, αυτό μας κάνει κάπου 40δις στα ταμεία του κράτους για κάθε χρήση (ΒΕVs). Η ταχεία αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων μειώνει την κατανάλωση καυσίμων, οπότε μπορεί είτε να πουλήσει παραπάνω ποσότητα στο εξωτερικό είτε να μειώσει την παραγωγή. Ταυτόχρονα δεν ξοδεύει το πετρέλαιο που δεν πούλησε εσωτερικά για παραγωγή ενέργειας καθώς πάνω από το 90% των αναγκών της καλύπτεται από νερά. WIn Win για αυτούς. Τσάμπα τους ήρθε.

Ακόμη και να μην είναι ακριβώς το παραπάνω, ο οποιοσδήποτε συνδυασμός σε ποσά και χρονολογίες τους δίνει ένα win win, όποτε και να έρθει αυτό.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.498
Reaction score
31.470
"......the two companies will develop battery swapping technology....".
Βασικά η CATL ήδη το εξελίσσει. Έχει πάρει σοβαρές διαστάσεις στην Κίνα και εμείς το κοροϊδεύαμε. Το δείχνουν και οι πωλήσεις της NIO, ONVO, και οι διαθέσιμοι σταθμοί αλλαγής. Μετά την Κινεζικη πρωτοχρονιά, σε άλλη αργία, η ΝΙΟ έσπασε κάθε ρεκόρ με 132.000 αλλαγές σε μια μέρα. Έβγαλε και 150kWh NMC στα battery swap stations.


 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Safety Last
  • spylab
    Shalom

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.480
Μηνύματα
2.978.470
Members
38.326
Νεότερο μέλος
Greg14
Top