Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.871
Reaction score
141.067
Μπλα μπλα μπλα , αν τα spec της cla είναι αληθινά στείλε χαιρετίσματα στο efficiency του Tesla . Σε κάνα δυο χρόνια θα πέσει πολύ γέλιο με αυτά που έχετε γραψει κατά καιρούς
Είναι πιο βαρύ από το αντίστοιχο model 3, και με μεγαλύτερη μπαταρία πλησιάζει την αυτονομία του model 3.

Προς ώρας τα στοιχεία που βλέπω στα λινκ, δείχνουν υποδεέστερο efficiency του model 3, αλλά ας περιμένουμε περισσότερες μετρήσεις.

1000015588.png


1000015587.png

Δείχνει πάντως εξαιρετικό, και σε πολύ ανταγωνιστική τιμή (εκκίνησης, γιατί με τα έξτρα...τα γνωστά, αλλά αυτά είναι και τα θετικά της πλούσιας διαμόρφωσης).

Τα 800 βολτ αρχιτεκτονικής, είναι σοβαρό πλεονέκτημα (κάποτε το κορόιδευαν μερικοί μερικοί, ονόματα δε λέμε).

ΥΓ. Οι επιδόσεις επιτάχυνσης είναι υποδεέστερες του model 3.

ΥΓ. 2. Κόστος σέρβις δεν έχει το Τέσλα, το άλλο πόσο έχει άραγε;
 
Last edited:

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.958
Reaction score
10.991
Δεν περιμένω καμια φοβερή αλλαγή στο Εφίσιενση.
Χρόοοονια τώρα.
Οσο είναι τώρα θα είναι (βλ. Tesla ), αντε να πάιξει και 1 - 2 παρακατω ανα 100.
Μικρή σημασία έχει.
Το 800V είναι η επόμενη σημαντική βελτίωση.
Μετά θα πιάσουμε το βάρος που η μείωσή του είναι πολύ ακριβό χόμπι.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.678
Reaction score
31.671
Για να μειώσουν το βάρος πρέπει τουλάχιστον να σταματήσουν τις υβριδικές πλατφόρμες "όλα σε ένα" και να σχεδιάσουν αποκλειστικά για ηλεκτρικά. Ας κάνουν αυτό και βλέπουμε. Αν δεν έρθει αυτό δύσκολα. 234 κιλά διαφορά.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.871
Reaction score
141.067
Δεν περιμένω καμια φοβερή αλλαγή στο Εφίσιενση
Ναι, δεν πρόκειται, μέχρι να βγουν μπαταρίες με λιγότερο από το μισό βάρος των τωρινών, που δε ξέρω αν θα ζούμε για να το δούμε.
 

Μηνύματα
17.169
Reaction score
24.553
εγώ πάλι διαφωνώ και θα με κεράσετε και μπριζόλα.
το efficiency είναι το next best think , οι ελαφριές μπαταρίες θα ακολουθήσουν, πιο πολύ θα δυσκολευτούμε στο θέμα του βάρους δυστυχώς
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.871
Reaction score
141.067
θα με κεράσετε και μπριζόλα
Αυτό είναι δεδομένο, άμα φέρεις την κορμάρα σου εδώ πάνω.

Αλλά για χαμηλότερο efficiency, δε το βλέπω μάνα μου.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
24.294
Reaction score
43.919
Εδώ να πούμε ότι το βάρος, που τόσο πολύ μας απασχολεί, είναι μεγάλο θέμα στα συμβατικά καθώς είναι αδύνατο με ΜΕΚ και τα πλέον σύγχρονα ηλεκτρονικά να γίνει απόλυτος δυναμικός έλεγχος της μεγάλης μάζας. Αυτό μεταφράζεται σε προβληματική σπορ οδήγηση, κυρίως, και μετά σε θέματα κατανάλωσης.

Στα ηλεκτρικά έχουμε δει ότι αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα. Βλέπουμε αυτοκίνητα 2.5 τόνων να έχουν δυναμική συμπεριφορά που δεν θα τη δουν ποτέ θερμικά, όχι αντίστοιχου βάρους αλλά ούτε στο 50% αυτών.


7:07.5

The newest entrant on this list (as mentioned earlier) is the Taycan Turbo GT—the quickest, most powerful production Porsche ever. With up to 1,092 horsepower courtesy of two electric motors, this Taycan races to 60 miles per hour in 2.1 seconds and on to a top speed of 190. And with the Wiessach package (the first four-door Porsche to get the option), this Taycan ditches the rear seats and adds carbon fiber to keep the hefty EV under 5,000 pounds.

Back in January, Porsche took a Taycan Turbo GT prototype with the Weissach package to the Nurburgring and recorded a lap time of 7:07.55. With seasoned racing driver Lars Kern behind the wheel, the Turbo GT became the fastest four-door EV on the ‘Ring and the fastest of any four-door production sedan, beating out the Jaguar XE Project 8.
 

Μηνύματα
17.169
Reaction score
24.553
το βάρος κουβάλαει όλον τον καρκίνο της αυτοκίνησης, μεγάλο βάρος>βαρύτερα εξαρτήματα>φαρδύτερα λαστιχα>βαρύτερα λάστιχα>μεγαλύτεροι τροχοί>βαρύτεροι τροχοί>ογκοδέστερα εξαρτήματα>περιβαλοντικό αποτύπωμα κατά την κατασκευή ΚΑΙ την χρήση κλπ .

αλλά δυστυχώς ακόμα δεν έχουν μπει όλοι στη διαδικασία επίλυσης του θέματος.

από την άλλη γίνεται εμφανές οτι στο θέμα αποδοτικότητας, υπάρχουν πολλές μικρές λεπτομέρειες που πρέπει να διευθετηθούν και αυτό γίνεται πιο εύκολα, δεν είναι μόνο η αεροδυναμική (που πρέπει να μην στερεί την αισθητική εταιρική ταυτότητα την ίδια στιγμή).
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
24.294
Reaction score
43.919
Ναι γνωστά όλα αυτά, εγώ απλά λέω ότι μέχρι να φτάσουμε να δούμε ελαφριά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρώτον θα έχουμε πεθάνει, δεύτερον δεν είναι ίδιας τάξης πρόβλημα με αυτό που ξέραμε στα θερμικά. Κυκλοφορείς άνετα και σβέλτα με ένα γρήγορο βαρύ ηλεκτρικό SUV με οδηγική συμπεριφορά μίνι καρτ. Οπότε μέχρι να φτάσουμε στο ιδανικό δεν αποτελεί κτγνμ το βάρος στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγος ανησυχίας. Διάβασα πιο πάνω το άρθρο που έλεγε ότι το CLA είναι πιο βαρύ κατά 65 ή 45 kg από το θερμικό S class και έβαλα τα γέλια.
Που σε configuration που κάνω σε καινούργιο (πολυθέσιο) αυτοκίνητο αν βάλω διαφορετική ζάντα ίδιου μεγέθους μου πετάει τη ρεζέρβα και το γρύλο εκτός για να μείνει εντός ορίων ωφέλιμου φορτίου (και άρα θέσεων) το αυτοκίνητο :biggrin: .
Ψυρίζουμε τη μαϊμού.
 

Μηνύματα
17.169
Reaction score
24.553
το βάρος για να κατέβει θέλει πολύ σοβαρή εσωτερική αναδιαμόρφωση στον τρόπο λειτουργίας της βιομηχανίας, όταν μοιράζεις σχεδιαστικό έργο σε ομάδες που δεν έχουν τα κατάλληλα εργαλεία να επικοινωνήσουν διαδραστικά χωρίς να χάνουν χρόνο, θα πάρει πολύ καιρό να φτιαχτεί.
και στα θερμικά και πολύ περισσότερο στα ηλεκτρικά το βάρος δεν είναι θέμα επιδόσεων γιατί απλά τα άλογα είναι στραγάλια πλέον.
ίσως μια εταιρία που θα επενδύσει σε κάποιας μορφής ΑΙ εσωτερικό έλεγχο να μπορέσει να μειώσει και το βάρος χωρίς να επιβαρύνεται ο χρόνος σχεδιασμού/εξέλιξης.
εργαλεία και λύσεις υπάρχουν, είναι δύσκολο να περαστούν σε μια εν λειτουργία βιομηχανία που δεν μπορεί να διακόψει το έργο της.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.678
Reaction score
31.671
Και βέβαια είναι μεγάλο πρόβλημα το βάρος. Μπορεί να μην το βλέπετε/ βλέπουν όσοι ασχολούνται/ ενδιαφέρονται για οχήματα άνω των 50k-60k, αλλά στα μικρά και φθηνά οχήματα είναι μεγάλος μπελάς.

Θα έλεγε κανείς πως είναι ίσως και αστείο εταιρείες όπως Mercedes & Porsche να ασχοληθούν με το βάρος. Δεν ξέρω αν το κόστος έρευνας θα τους γυρίσει ποτέ πίσω, για να κάνουν ελαφρύτερο ένα όχημα που έτσι και αλλιώς αυτός που θέλει αυτό το όχημα θα το πάρει όσο και να ζυγίζει όσο και να κοστίζει. Να το κάνει 200 κιλά ελαφρύτερο. Ε και; Αν ήταν 200 κιλά πιο βαρύ δεν θα το αγόραζαν; Χ3$τ1κ@ν.

Αντίθετα, εταιρείες που παλεύουν να φτιάξουν φθηνά οχημάτα έχουν 1000 λόγους να μειώσουν το βάρος. Το βάρος αυξάνει αναγκαστικά την χωρητικότητα της μπαταρίας, ώστε να αποκτήσει το όχημα μια λογική εμβέλεια. Αυξάνει τις ανάγκες για δυνατότερο κινητήρα ώστε να έχει νορμάλ επιδόσεις. Στην τελική έχουμε ένα βαρύ σασί που δεν σχεδιάστηκε για ηλεκτρικά αλλά για τα πάντα, με μια μεγαλύτερη από ότι πρέπει μπαταρία, και ένα δυνατότερο από ότι πρέπει κινητήρα, όπου τα κρατάνε ακριβότερες και βαρύτερες ρόδες ώστε να κινηθεί με ασφάλεια. Όλα τα παραπάνω ανεβάζουν την τιμή χωρίς λόγο. Αν ασχοληθούν σοβαρά με το βάρος, τα αυτοκίνητα θα γίνουν φθηνότερα λόγω των παραπάνω.

Αντί αυτού ασχολούνται με το πως θα φτιάξουν 1-2-3 σασί (καθαρά για λόγους οικονομίας) για όλη την ηλεκτρική και θερμική γκάμα της εταιρείας. Tragic.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
24.294
Reaction score
43.919
Αν ήταν έτσι απλά τα πράγματα τότε οι εταιρείες που κάνουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είχαν ήδη πανάλαφρα αυτοκίνητα. Τέλος πάντων the plot thickens.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.678
Reaction score
31.671
Δεν θα είχαν. Έχουν. Σχεδόν 250 κιλά διαφορά το Model 3 με την CLA. Οχήματα ιδίων διαστάσεων με ίδιες μπαταρίες. Τα 250 τι είναι; Τα καλώδια και τα κουμπιά; 😁

Δεν βλέπουμε μάλλον ότι μια εταιρεία πολυτελείας με +100 χρόνια ιστορία χρειάστηκε 8 χρόνια διαφορά για να παρουσίασει το δικό της Model 3, το οποίο κατέληξε 250 κιλά και 10.000€ παραπάνω.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
24.294
Reaction score
43.919
Δλδ το ένα είναι 2150 (αν ισχύουν τα νούμερα γιατί ακόμα δεν τα έχω δει κάπου επίσημα) και το tesla 1900, ένα μεσαίας κατηγορίας αυτοκίνητο, και το λέμε πανάλαφρο; Εχουμε χάσει το μέτρο για να υποστηρίξουμε ιδεοληψίες που λέει και ο φίλος μου.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.678
Reaction score
31.671
Που έγραψα πως είναι ελαφρύ η πανάλαφρο; Είπα πως το πιο ελαφρύ σύνολο είναι και φθηνότερο.
 

Μηνύματα
17.169
Reaction score
24.553
ατυχές παράδειγμα, η cla δεν κουβαλάει το βάρος του drive train αλλά το βάρος ενός αυτοκινήτου της κλάσης του που ποιοτικά δεν έχει σχέση με ένα τεσλα όπως τα γνωρίζουμε.

όταν θα βγει για δοκιμές θα δούμε τι πραγματικά παίζει αλλά αν ισχύουν αυτά που ανακοινώθηκαν οι παραδοσιακές εταιρίες θα ξεφύγουν συνολικά από τις νεοφυείς ev προσπάθειες.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
24.294
Reaction score
43.919
Που έγραψα πως είναι ελαφρύ η πανάλαφρο; Είπα πως το πιο ελαφρύ σύνολο είναι και φθηνότερο.
τότε μιλάς μόνος σου σε κάποιον φανταστικό διάλογο, γιατί εγώ σου έγραψα ότι αν ήταν έτσι απλά τα πράγματα όπως θες να τα παρυσιάζεις τότε όσες εταιρείες κάνουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα και όχι συμβατικά (ή οι πλατφόρμες τους είναι μόνο για ηλεκτρικά από το σχεδιασμό τους) τότε θα βλέπαμε ήδη πολύ ελαφρά αυτοκίνητα. Δεν φταίνε οι κοινές πλατφόρμες, σίγουρα όχι καθοριστικά.

Παράδειγμα, byd atto 3 βλέπω 1750Kg (νομίζω ότι το τρέχον μοντέλο το σχεδίασαν ως ηλεκτρικό αλλά δεν παίρνω και όρκο με τους κινέζους) σε αυτοκίνητο μικρομεσαίας κατηγορίας που θέλουν να είναι, και είναι, πολύ φθηνό. Αντίστοιχου μεγέθους θερμικό, ας πούμε το Kia Sportage, 1580kg στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο.

Είναι πολλοί οι παράγοντες που καθιστούν ένα σύγχρονο ασφαλές αυτοκίνητο, και πόσο μάλλον ηλεκτρικό, βαρύ και βαρύτερο από ότι ήταν πολλά χρόνια πίσω.
 


melina

Cargo 200
Μηνύματα
24.294
Reaction score
43.919
To i3 (120Ah) ήταν 4 μέτρα αυτοκίνητο (sic :biggrin: ) αλουμινένιο και πάλι ζύγιζε 1350Kg (και 20αρες ζάντες από ότι βλέπω :biggrin: ), range 285 Km WLTP δλδ 200 με το ζόρι.
 

Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.182
Reaction score
77.401
και 20αρες ζάντες από ότι βλέπω
Με 155-175 και ψηλά λάστιχα... Χάλια στρίψιμο, όσο κι αν αγαπούσα το i3.

Μόνο στο τέλος τα φάρδυναν λίγο. 🙄
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • n_olympios
    Μαντιναδόρος!
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.690
Μηνύματα
2.988.152
Members
38.359
Νεότερο μέλος
thandimo
Top