Ηχος πιανου.

Μηνύματα
1.541
Reaction score
5
Απάντηση: Ηχος πιανου.

Οταν αναφερομουν σε εκθεσεις... δεν ελεγα τις εκθεσεις στα διαφορα ξενοδοχεια... αλλα οταν καποιος εκθετε"/παρουσιαζει ενα ηχοσυστημα οπουδηποτε...
 

Μηνύματα
226
Reaction score
1
Απάντηση: Ηχος πιανου.

Τα οργανα ειναι φτιαγμενα να τα ακουει ο ακροατης και οχι ο οργανοπαικτης,
Αλλιως ακουει ο εκτελεστης που ακουμπαει το οργανο κι αλλιως ο ακροατης .Ο στοχος (στην κατασκευη των οργανων) ηταν παντοτε ο ακροατης που συνηθως ειναι μακρια .
Απο κοντα ακουει κανεις ματ το πιανο γιατι ακους και το επιπλο τις ανακλασεις του τοιχου (στο ορθιο πιανο) κλπ .
Οσο απομακρυνεσαι ακους λιγοτερο ματ περισσοτερο στακατα και πριμα.I think..!
 

Μηνύματα
1.747
Reaction score
874
Μετά από ενδελεχή μελέτη του παρόντος νήματος κάποιος συμπεραίνει τα εξής...

1 - Οι τσελίστες έχουν αυτογνωσία(post 15) και γνωρίζουν πολύ καλά από photoshop(post 13)...
2 - Είναι απόλυτα φυσιολογικό για ένα τσέλο να κοστίζει 1,5 εκατ. ευρώ ενώ για ένα καλώδιο ή έναν ενισχυτή τα λεφτά όσα κι αν είναι είναι πεταμένα...
3 - Δεν χρειάζεται καλό σύστημα για ν' ακούσεις σωστά τις χροιές του παραπάνω 1,5 εκατ. τσέλου και γενικά για ν' ακούς μουσική...Ίσως μια λατέρνα κάνει καλύτερα τη δουλειά...
4 - Όλοι εδώ μέσα ακούνε κι από δυο τρεις καμεράτες τη μέρα και κόπτονται για τις χροιές των φυσικών οργάνων...
5 - Δεν υπάρχει hi-fi και hi-end...όλοι εμείς που ασχολούμεθα με το σπορ είμαστε γρόθοι(κρητική απόδοση του μ@λ@κα)
6 - Ο κόσμος (από admins μέχρι καταξιωμένους χαιεντάδες) είναι έτοιμος να χάψει τις μ...........εεε......τις κουβέντες του κάθε αλεξιπτωτιστή είτε αυτός παίζει τσέλο είτε βιόλα είτε πασαβιόλα είτε σαξοπουλόφωνο είτε πίπιζα είτε οποιοδήποτε άλλο όργανο και τρέχει να συμφωνήσει μαζί του...
7 - Παρατείνω το self_ban που έχω επιβάλει στον εαυτό μου για μερικές μέρες γιατί αν συνεχίσω θα ban_αριστώ μόνιμα...
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.202
Reaction score
3.830
Τι φωνάζεις ρε?
Μακάρι να ακούγαμε συχνότερα απόψεις ανθρώπων που έχουν σπουδάσει μουσική και παίζουν όργανα. Εγώ νομίζω ότι μόνον κέρδος είναι για εμάς η εμπειρία τους στον φυσικό ήχο.

...
 

Μηνύματα
1.541
Reaction score
5
Απάντηση: Re: Ηχος πιανου.

Μετά από ενδελεχή μελέτη του παρόντος νήματος κάποιος συμπεραίνει τα εξής...

1 - Οι τσελίστες έχουν αυτογνωσία(post 15) και γνωρίζουν πολύ καλά από photoshop(post 13)...
2 - Είναι απόλυτα φυσιολογικό για ένα τσέλο να κοστίζει 1,5 εκατ. ευρώ ενώ για ένα καλώδιο ή έναν ενισχυτή τα λεφτά όσα κι αν είναι είναι πεταμένα...
3 - Δεν χρειάζεται καλό σύστημα για ν' ακούσεις σωστά τις χροιές του παραπάνω 1,5 εκατ. τσέλου και γενικά για ν' ακούς μουσική...Ίσως μια λατέρνα κάνει καλύτερα τη δουλειά...
4 - Όλοι εδώ μέσα ακούνε κι από δυο τρεις καμεράτες τη μέρα και κόπτονται για τις χροιές των φυσικών οργάνων...
5 - Δεν υπάρχει hi-fi και hi-end...όλοι εμείς που ασχολούμεθα με το σπορ είμαστε γρόθοι(κρητική απόδοση του μ@λ@κα)
6 - Ο κόσμος (από admins μέχρι καταξιωμένους χαιεντάδες) είναι έτοιμος να χάψει τις μ...........εεε......τις κουβέντες του κάθε αλεξιπτωτιστή είτε αυτός παίζει τσέλο είτε βιόλα είτε πασαβιόλα είτε σαξοπουλόφωνο είτε πίπιζα είτε οποιοδήποτε άλλο όργανο και τρέχει να συμφωνήσει μαζί του...
7 - Παρατείνω το self_ban που έχω επιβάλει στον εαυτό μου για μερικές μέρες γιατί αν συνεχίσω θα ban_αριστώ μόνιμα...
Μην παιρνεις ολους στο λαιμο σου... ο "καποιος" που αναφερεις στην πρωτη σου προταση, εισαι εσυ... και μαλιστα με κακη αισθηση χιουμορ και ενα πολυ "στενο" τροπο σκεψης...

1) Δυστυχως οχι ολοι... (για το photoshop δε ξερω)

2) Ιεροσυλια... Δε μπαινω καν στη διαδικασια να σου εξηγησω γιατι η "ωραια κοιμωμενη" εχει τετοια αξια (που οπως ειπα ειναι θεωρητικα ανεκτιμητη)... ειναι σαν να προσπαθησεις να εκτιμησεις την Gioconda... Για το παραπανω τσελλο κοιτα στο google, wiki, κλπ...!

3) Υπερβολες για να κερδισεις εντυπωσεις... εισαι των ακρων γενικα ή των κοτσανων?

4) Οχι ολοι...

5) Υπαρχει... αλλα εχει ξεφυγει λιγο, παρουσιαζοντας ψευτικα εκπληκτικα τους ηχους φυσικων οργανων.

6) Δε ψαχνω ουτε ακολουθητες ουτε κινηματα οπως οι κλικες σας. Την αποψη μου ειπα. Δε σε βολευει? κοιτα τις αποδειξεις των καλωδιων ρευματος και φαντασου τον ηχο απο τρομπονι... για να καταλαβεις ποσο δικιο εχεις!

7) Καλα και το παραπανω ποστ να μην εγραφες, δε θα χαναμε και τιποτα το ουσιαστικο... υπερβολες και ακροτητες ηταν...


Καποιοι αραδιαζετε τις γνωσεις και εμπειριες και και και και εχετε αποψη... καποιοι εχουμε δωσει τη ζωη μας για το "real thing"... πριν το παιξετε υπερανω... think twice...

Δεν ηρθα ουτε για να μετρηθω στο ποιος την εχει καλυτερη (τη γνωση)... Ηθρα να πω την αποψη μου... αν εκανα λαθος, ας σβηστει... Εγω μια φορα δεν χανω...
 

Μηνύματα
1.541
Reaction score
5
Απάντηση: Ηχος πιανου.

Τα οργανα ειναι φτιαγμενα να τα ακουει ο ακροατης και οχι ο οργανοπαικτης,
Αλλιως ακουει ο εκτελεστης που ακουμπαει το οργανο κι αλλιως ο ακροατης .Ο στοχος (στην κατασκευη των οργανων) ηταν παντοτε ο ακροατης που συνηθως ειναι μακρια .

Απο κοντα ακουει κανεις ματ το πιανο γιατι ακους και το επιπλο τις ανακλασεις του τοιχου (στο ορθιο πιανο) κλπ .
Οσο απομακρυνεσαι ακους λιγοτερο ματ περισσοτερο στακατα και πριμα.I think..!
Η πρωτη παραγραφος ειναι σωστη.
Η δευτερη οχι ακριβως γιατι η αλλαγη στον ηχο εχει σχεση με τι οικογενεια οργανων ειναι, που παιζει, θερμοκρασια, υγρασια, γεματη/αδεια αιθουσα κλπ...
 

Μηνύματα
14.212
Reaction score
1.844
Απάντηση: Ηχος πιανου.

Μετά από ενδελεχή μελέτη του παρόντος νήματος κάποιος συμπεραίνει τα εξής...
4 - Όλοι εδώ μέσα ακούνε κι από δυο τρεις καμεράτες τη μέρα και κόπτονται για τις χροιές των φυσικών οργάνων...
7 - Παρατείνω το self_ban που έχω επιβάλει στον εαυτό μου για μερικές μέρες γιατί αν συνεχίσω θα ban_αριστώ μόνιμα...
Λόγω νηστείας θα περιοριστώ σε δυό απαντήσεις.
4 - Αυτό που είπα είναι πως αν είσαι βαρύ πεπόνι (με σημαίνουσα άποψη) ακούς ζωντανές παραστάσεις για να μην ξεχνάς πως είναι η πραγματική μουσική και τι ψάχνεις να πλησιάσεις. Αν δεν είσαι θέστηκες, κάνεις ότι γουστάρεις, όπως ταπεινό anem-san.
7 - Εγώ που μπανιάρομαι κάθε δυό μέρες, είναι κακό; Βοηθάτε, προβληματίστηκα, ο δόλιος! :114:
Τι φωνάζεις ρε?
Μακάρι να ακούγαμε συχνότερα απόψεις ανθρώπων που έχουν σπουδάσει μουσική και παίζουν όργανα. Εγώ νομίζω ότι μόνον κέρδος είναι για εμάς η εμπειρία τους στον φυσικό ήχο.

...
Συμφωνώ και νομίζω πως απόψεις μουσικών βοηθάνε πολύ. :109:
 

Μηνύματα
5.020
Reaction score
8
Εν οψη των ημερων του Πασχα που μελονται να ερθουν πις μπραδερς και επι το ελληνικοτερον ειρηνη υμειν. Αν σας ενδιαφερει και η αποψη μου, που απο πιρσιρικας επαιζα κλασσικη κιθαρα και αργοτερα ηλεκτρικη σε διαφορα μικροσυγκροτηματα εχω να σας πω οτι σε πολυ γενικες γραμμες η αποδοση ενος φυσικου οργανου απο ενα τραντζιστορακι με αριστα το 100 φτανει το 20 απο ενα κλασσικο συστημα ολα σε ενα το 40, απο ενα καλο χαι φαι το 50 και απο τα χαι εντ συστηματα απο το 10-70, αντε σε καποια κορυφαια που δεν εχω ακουσει το 80.
Αντιθετα στην αναπαραγωγη καποιων ηλεκτρικων οργανων η συναυλιων, ενα καλο χαι εντ συστημα αποδιδει απο 100-150 καλυτερα απο το πραγματικο και αφτο οχι μονο λογω της επεξεργασιας στα στουντιο, αλλα και απο τα οχι τοσο καλης ποιοτητας μικροφωνα και μεγαφωνα των συναυλιων και γενικα των παραστασεων με μη φυσικα οργανα -ακομα και μια κλασσικη κιθαρα οταν ο ηχος της περναει απο μικροφωνο γινεται κατα καποιο τροπο ηλεκτροακουστικη- αλλα και λογω της διαφορετικης θεσης του καθε ακροατη στον χωρο που ποτε δεν μπορει να ειναι σωστα ισοσταθμισμενη για τον καθενα ξεχωριστα οπως μπορει να γινει με την θεση ακροασης σε εναν οικιακο χωρο.
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Το πιάνο είναι όντως σχεδόν μουντό όργανο. Δεν συμφωνώ μόνο σε αυτό που αναφέρεις για την ανάλυση, ίσως λέμε βέβαια το ίδιο πράγμα με άλλο τρόπο. Νομίζω ότι αυτή η υπερβολή που ακούς σε διάφορα συστήματα όπως λες, οφείλεται σε λαμπρές και ανύπαρκτες υψηλές που τονίζονται υπερβολικά.

Κάτι παρόμοιο ακριβώς με τον τρόπο με τον οποίον αναπαράγουν ορισμένα συστήματα την κλασική κιθάρα. Βάζουν πρίμα εκεί που δεν υπάρχουν.

Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Η ηχογράφηση παίζει τον πιο σημαντικό ρόλο. Πάντως στις καλές ηχογραφήσεις, όπου υπάρχει δηλαδή πληροφορία χώρου και συνεπώς το μικρόφωνο δεν είναι χωμένο μέσα στο πιάνο (πχ της Deutsche Grammophon), το πιάνο ακούγεται μια χαρά. Σε κάτι χαϊεντάδικα cd πάλι, το πιάνο ακούγεται εντυπωσιακό μεν, ψεύτικο δε.

Το πιάνο είναι το δυσκολότερο όργανο στην ηχοληψία.
Σαν όργανο στις κλασσικές ηχογραφήσεις, γιατί στις τζαζ είναι τελείως διαφορετική η αντιμετώπιση, είναι κατά πλειονότητα ένα Grand Steinway. Η ηχογράφησή του γίνεται με 2 ή περισσότερα μικρόφωνα για να εξασφαλιστεί η ομοιογένεια, η αίσθηση του χώρου-αν είναι χρησιμοποιήσιμος- και η σαφής άρθρωση χωρίς
να θυσιαστεί η αίσθηση ότι παίζει σε απόσταση από τον ακροατή.
Αν θέλετε μπορώ να σας δώσω μερικά flat δείγματα σε υψηλή ανάλυση ώστε να έχετε μία αναφορά στις συγκρίσεις ηχείων.
Θ.Ζ
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.202
Reaction score
3.830
Το πιάνο είναι το δυσκολότερο όργανο στην ηχοληψία.Σαν όργανο στις κλασσικές ηχογραφήσεις, γιατί στις τζαζ είναι τελείως διαφορετική η αντιμετώπιση, είναι κατά πλειονότητα ένα Grand Steinway. Η ηχογράφησή του γίνεται με 2 ή περισσότερα μικρόφωνα για να εξασφαλιστεί η ομοιογένεια, η αίσθηση του χώρου-αν είναι χρησιμοποιήσιμος- και η σαφής άρθρωση χωρίςνα θυσιαστεί η αίσθηση ότι παίζει σε απόσταση από τον ακροατή.Αν θέλετε μπορώ να σας δώσω μερικά flat δείγματα σε υψηλή ανάλυση ώστε να έχετε μία αναφορά στις συγκρίσεις ηχείων.
Θ.Ζ
Έτσι είναι αν ξέρει κανείς από ηχοληψία... :126:
Grand Steinway παίζει ο Pollini και νομίζεις ότι είσαι στην αίθουσα. Προφανώς η πληροφορία χώρου δεν βγαίνει από ένα μικρόφωνο εντός του πιάνου...
Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως για την προσφορά κε Ζαφειρόπουλε, εγώ τουλάχιστον πολύ θα ήθελα τα εν λόγω δείγματα.

...
 

Μηνύματα
1.541
Reaction score
5
Απάντηση: Ηχος πιανου.

Το πιανο ειναι δυσκολο στην ηχογραφηση γιατι θελει 2 με 3 μικροφωνα κοντα στις χορδες γιατι εχει δυο σειρες (χορδων) που η μια καπακωνει την αλλη σε καποιο μερος και αυτο καθiστα δυσκολη την ισσοροποια μπασες-πριμες, πρεπει να ειναι στη σωστη θεση και οχι τοσο κοντα στα σφυρακια γιατι ακουγονται σε τετοιες αποστασεις (που δυστυχως οι πολυ "ψηλες" ΕΙΝΑΙ κοντα στα σφυρακια και θελει μαεστρια και γνωση του ηχοληπτη), θελει καποια μικροφωνα στην κατευθυνση του ηχου του φυσικου ηχειου του πιανου γιατι αλλιως χανεις την γενικη εικονα (ογκο) του ηχου ενος πιανου και καποια περιφεριακα για την αισθηση του χωρου...
Φυσικα ολα αυτα για ηχογραφηση και οχι συναυλια!
Αυτα απ'οσα θυμαμαι που μου ελεγε και εβλεπα απο εναν ηχοληπτη να δουλευει πανω σε ενα φιλαρακι που εκανε CD πριν 2 χρονια...
Μετα απο ολα αυτα πεφτει επεξεργασια, κομπρεσαρισματα κλπ και εχεις εναν ηχο... ακομη καλυτερο απο ενα Steinway ή Fazzioli αλλα οχι το real thing...
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Re: Ηχος πιανου.

...
...

Το πιάνο είναι το δυσκολότερο όργανο στην ηχοληψία.
Σαν όργανο στις κλασσικές ηχογραφήσεις, γιατί στις τζαζ είναι τελείως διαφορετική η αντιμετώπιση, είναι κατά πλειονότητα ένα Grand Steinway. Η ηχογράφησή του γίνεται με 2 ή περισσότερα μικρόφωνα για να εξασφαλιστεί η ομοιογένεια, η αίσθηση του χώρου-αν είναι χρησιμοποιήσιμος- και η σαφής άρθρωση χωρίς
να θυσιαστεί η αίσθηση ότι παίζει σε απόσταση από τον ακροατή.
....
Αφού από πολλούς θεωρείται ο "Βασιλιάς των οργάνων" καλό θα ήταν να μάθουμε περισσότερα για αυτό.
Οι τεχνικές είναι συγκεκριμένες αλλά υπάρχουν και περιθώρια 'πειραματισμού' ανάλογα την περίπτωση.
Από την άλλη υπάρχουν και πράγματα που σπάνια αλλάζουν.

Δείτε εδώ ένα ενδιαφέρον άρθρο που καταθέτουν μερικοί ηχολήπτες, τον τρόπο που εφαρμόζουν.

Μετά ελπίζω να πούμε και μερικά πράγματα για ποιο (ποίους) λόγο θεωρείται δύσκολο στην ηχοληψία. (δυναμική περιοχή/εικόνα)

http://mixonline.com/recording/applications/audio_recording_piano/
 

Μηνύματα
4
Reaction score
0
Re: Απάντηση: Re: Ηχος πιανου.

Αφού από πολλούς θεωρείται ο "Βασιλιάς των οργάνων" καλό θα ήταν να μάθουμε περισσότερα για αυτό.
Οι τεχνικές είναι συγκεκριμένες αλλά υπάρχουν και περιθώρια 'πειραματισμού' ανάλογα την περίπτωση.
Από την άλλη υπάρχουν και πράγματα που σπάνια αλλάζουν.

Δείτε εδώ ένα ενδιαφέρον άρθρο που καταθέτουν μερικοί ηχολήπτες, τον τρόπο που εφαρμόζουν.

Μετά ελπίζω να πούμε και μερικά πράγματα για ποιο (ποίους) λόγο θεωρείται δύσκολο στην ηχοληψία. (δυναμική περιοχή/εικόνα)

http://mixonline.com/recording/applications/audio_recording_piano/
Κατ' αρχάς ο αστείος λόγος που το πιάνο είναι "δύσκολο" όργανο, στην Ελλάδα που δουλεύουμε, είναι γιατί η κατάστασή τους πάμπολλες φορές είναι καλή για συναυλία αλλά κάκιστη για ηχογράφηση. Τα πιάνα που ακούμε στους δισκους βρίσκονται σε ειδικά δωμάτια και παίζονται λίγες ώρες πριν, μόνον από τους πιανίστες που ηχογραφούν, ηχογράφηση και πάλι ύπνο.
Τα υπόλοιπα...θόρυβοι, διακροτήματα και έλλειψη ομοιογένειας. Καλείσαι λοιπόν να λύσεις
διάφορα αινίγματα και εκτός από γνώση και εμπειρία πρέπει να διαθέτεις και....τύχη.
Ας μην μιλήσουμε για τις αίθουσες και τις δυσκολίες τους. Αλλες με μη χρησιμοποιήσιμη ακουστική, άλλες χωρίς και άλλες μόνο για διαδηλώσεις.
Αυτά τα απαισιόδοξα για τα Ελληνικά πράγματα. Υπάρχουν βέβαια και οι εξαιρέσεις για να μην ντρεπόμαστε για το αποτέλεσμα. (Μέγαρο-Ωδείο Αθηνών κλπ.)
Θα επανέλθω όμως και με πιό αισιόδοξες πληροφορίες.
Θ.Ζ.
 

Μηνύματα
5.168
Reaction score
10
Κυριε Θεμη και μενα θα με ενδιαφεραν τα δειγματα υψηλης αναλυσης, αν ειναι δυνατον.
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Γενικώς οι περισσότεροι υποθέτω ότι μιλάτε για το πιάνο σε ηχογραφήσεις τζαζ και λιγώτερο σε κλασικές.
Το πιάνο κάθε άλλο παρά μουντό είναι. Οταν όμως ακούγεται
σε τζάζ ηχογραφήσεις ηχογραφημένο πάντα σχεδόν 10 πόντους απο τις χορδές και ισοσταθμισμένο αρκούντως, απλά είναι ένα όργανο όπως το θέλει ο παραγωγός και μακρυά από το φυσικό.
Παράδειγμα τα σόλο του K.Jarett που δεν έχουν σχέση
με ένα πιάνο όπως το ακούει κανείς σε μία αίθουσα φυσικά.
Δυστυχώς για τους νεώτερους δεν υπάρχει πια ούτε ένας χώρος
που να μπορούν ν'ακούσουν ένα μικρό συνολάκι τζαζ να παίζει
φυσικά χωρίς ηχομεγέθυνση (βλέπε ΜΠΑΡΑΚΟΣ το '60-'70).
Οταν λοιπόν λείπουν αυτές οι ευκαιρίες για να αντιληφθεί κανείς
πως είναι οι φυσικές χροιές των οργάνων και η φυσική ισορροπία
των συχνοτήτων, κρίνει από τις "περιποιημένες" πολυμικροφωνικές ηχογραφήσεις και βρίσκει μοιραία το φυσικό
άτονο (ακομπρεσάριστο) ή μουντό (flat).
Το επακόλουθο λοιπόν είναι οι σύγχρονοι ακροατές να μην αναζητούν σαν κύριο προσόν σε ένα ηχείο την ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ και τις φυσικές χροιές, αλλά κυρίως τις δυναμικές, την αμεσότητα, ανάλυση και προβολή (βλέπε κόρνες ή ενός δρόμου ηχεία).
Υπάρχουν βέβαια και εταιρίες σαν την Chesky που σέβονται
ιδιαίτερα τις φυσικές χροιές όλων των οργάνων.
Θα επανέλθω και με περισσότερα τεχνικά.
Θ.Ζ.
 


Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
30.874
Reaction score
30.168
Απάντηση: Re: Ηχος πιανου.

Αφού από πολλούς θεωρείται ο "Βασιλιάς των οργάνων" καλό θα ήταν να μάθουμε περισσότερα για αυτό.
Βασικά ο βασιλιάς των οργάνων είναι το εκκλησιαστικό όργανο. Εμένα με συναρπάζει ο ήχος του ειδικά όταν βρίσκεται σε μεγάλο καθεδρικό ναό με μεγάλη αντήχηση, αλλά για να το χαρείς θέλεις καλό sub και άριστη ηχογράφηση.
Εξίσου δύσκολο με το πιάνο δηλ.
 


gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.710
Reaction score
4.382
Συζήτησα το θέμα με 2 φίλους(ο ένας είναι ηχολήπτης και ο αλλος σπουδάζει ηχοληψία)και μου ειπαν και 2 πως ο κυριότερος λόγος που τα όργανα ακούγονται διαφορετίκα(πιο ''φωτεινά'' μερικές φορές )είναι επειδή τα πειράζουν συχνοτικά κατα τη διάρκεια τoυ mastering.Όπως και τις φωνές.
 

Μηνύματα
1.541
Reaction score
5
Απάντηση: Ηχος πιανου.

Ακριβως οτι εγραψα στην τελευταια προταση του μηνυματος 31...
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.133
Μηνύματα
3.002.406
Members
38.412
Νεότερο μέλος
FotisLam
Top