- Μηνύματα
- 4.987
- Reaction score
- 4.209
Απάντηση: Re: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης
Μιλαμε ετσι για να μιλαμε.
Μιλαμε ετσι για να μιλαμε.
Ρε σκιστα κατω ....στο γονατο που λεμε!!!!!!Καλημερα σε ολους,Μανο σε ευχαριστω για τα καλα σου λογια.
Κωστα (Κογια) ρωτησες γιατι ειναι αναγκαια η ακροαση στα 6.5 μετρα,δεν εχω αλλη επιλογη βρε Κωστη,ετσι ειναι στημενο το σαλονι του σπιτιου δεν γινεται κατι αλλο δεν εχω εναλλακτικη λυση.
Λοιπον οσο αφορα τις εντασεις και την αναλογια χωρου κλπ.
Θα σας πω την δικη μου εμπειρια.
Το προηγουμενο ηχοσυστημα το οποιο αποτελειτο απο 2 τελικους ενισχυτες adcom 555 mk ii οι οποιοι δουλευαν μονοφωνικα με ισχυ 600 βατ/καναλι, και ηχεια τα jbl 4412 studio monitor (3 δρομων γουφερ 12" μιντ και τουιτερ τιτανιου).
Το εν λογω συστημα ηταν στημενο σε εναν αφροντιστο ηχητικα χωρο με διαστασεις 12.5 επι 5.5 περιπου.
Η ισχυς και οι εντασεις που διαμορφωνοντουσαν εκει μεσα ηταν ΑΠΙΣΤΕΥΤΕΣ!!
Τους adcom τους ψιλοκαταπιναν αλλα ηταν ιδανικοι για το ηχειο αυτο οσο αφορα την ισχυ.
Οταν μετακομισα λοιπον στο νεο μου σπιτι εστησα το ιδιο ηχοσυστημα στο ιδιο ρακ στις ιδιες βασεις ηχειων και εβαλα να ακουσω μουσικη.
ΩΩΩΩ!!!!!Λεω χαλασαν τα γουφερ κατα την μεταφορα και τα μιντ ξεκεντραριστηκαν.....μεγαλη στεναχωρια εκεινη την ωρα!
Παω κοντα στα ηχεια και .....ολα επαιζαν κανονικα!
Τι γινεται εδω αναρωτιεμαι.......βαζω τα B&W 801 που ειχα παλι τα ιδια.
Τοτε ευκολα καταλαβα (δεν ηθελε και πολυ μυαλο) οτι αυτος ο χωρος καταπινε τα παντα.
Με βαρια καρδια εδωσα και τα δυο ζευγη ηχειων (τα πουλησα) και την θεση αυτων πηραν τα jbl LSR 6332 studio monitor και επειδη ηταν 4 ωμ και οι adcom δεν λειτουργουσαν σε μεγαλες εντασεις κατω των 8 ωμ τους αντικατεστησα με τους bryston 7B SSTC μονομπλοκ 600βατ/καναλι.(ανεβαιναν και μεχρι 720 βατ/καναλι συμφωνα με τα πικ της bryston).
To 6332 ηταν ιδιας σχεδιαστικης αντιληψης και σχεδον ιδιας ηχητικης ποιοτητας-ταυτοτητας με τα 4412.
Δηλ γουφερ 12" μιντ και τουιτερ.
Ελα ομως που κατι παλι δεν..........γεμιζε,δηλ δεν ειχα την συμπιεση του προηγουμενου συστηματος στον προηγουμενο χωρο.
Ο προ αντικατασταθηκε (adcom 565) με τον KCT και εφερα σπιτι τα martin logan summit.
Του κερατα λεω 2 10ιντσα με 200βατ εκαστο 10ιντσο,λοιπον 4 10ιντσα επι 200βατ εκαστο(αυτοενισχυωμενα) ισον 800βατ συνολο συν τα δυο 7Β ισον 2000 καθαρα βατακια,θα γεμισει καλα ο χωρος λεω.....τρομαρα μου.
Τιποτα!Καταπληκτικα τα μαρτιν αλλα δεν...... ηθελα 5-6 τετοια για να "γεμισει".
Απο τοτε μπηκα στο τρυπακι να ψαχνω για αλλο συστημα ενισχυτων-ηχειων.
Ματαια ομως.....
Στην Αμερικη λοιπον ακουσα τα 9800 με διαφορα ενισχυτικα και κατεληξα.
Ετσι δημιουργηθηκε εν συντομια αυτο το σετ απ.
Θελω να καταληξω λοιπον οτι αυτος ο χωρος (ο δικος μου) δεν γεμιζει με τιποτα παρα μονο με αναλογου μεγεθους ηχειου και σε ισχυ και σε ογκο.
Θα μου πειτε σιγουρα καποιο για τα B&W 800-801, κατα τον Νικ.Κορακακη δεν φτανουν...........
Τωρα οσο αφορα τις εντασεις....το jbl παιζει καλα χαμηλα,αλλα η ζωη του ειναι η ισχυς.
Αυτο το ηχειο ειναι (κατ εμε) φτιαγμενο για να παιζει δυνατα,οταν το γκαζωνεις ανοιγουν οι ουρανοι μεταμορφωνεται σε ζωντανη σκηνη με τεραστιο ευρος δυναμικα και ατακες οι οποιες σε αφηνουν ξερο.
Εχω αναφερθει στο τι μουσικη ακουω,νομιζω.
Αυτα που ακουω δεν ακουγονται σιγα βρε παιδια.
Δεν μπορω να ακουσω Dire Straits στα 95-100db,θελω η νραμς
και η κιθαρα να με διαπερασουν να τις νιωσω στο πετσι μου στο σωμα μου και οχι μονο να την ακουσω για να την ακουσω θελω να εχω το ακουσμα της συναυλιας που ειχα παει πριν πολλα χρονια οταν ειχαν ερθει στην Ελλαδα,δεν ξερω εαν γινομαι αντιληπτος?
Τωρα παμε στον J.Morrelo....take five πχ,εαν ειχα μπροστα μου (αντε στα 3-4 μετρα) την γκραν κασα που λυσαει επανω της ποσα db θα επαιρνα?
Ατελειωτα db,τι διαστασεων ηχειο και τι ισχυος ηχειο πρεπει να εχω για να παρω τα δυναμικα,την ισχυ,το μεγεθος,την αληθοφανεια,το ζωντανο κλπ....?
Οταν ακουμε μουσικη κατα την γνωμη μου πρεπει και να την αισθανομαστε,αλλιως παρα ενα ζευγος ακουστικων της stax και ακου απο εκει τις χροιες και.....τις γριες.
Ελπιζω να μην εγεινα κουραστικος και ευχαριστω για τον χρονο σας.
E όχι και ατακούνωτη! Ανάλογα με τα db που θες πάει και το τακούνι καθώς και το υλικό με το ανάλογο ειδικό βάρος ναμ'. Και η επιφάνεια αυτού με ειδικές εσοχές, (όπως το μπαλάκι του γκολφ), προς αποφυγή των στροβιλισμών!Ρε σκιστα κατω ....στο γονατο που λεμε!!!!!!
Ντιμπια καργα και ρωγμες στις γυψοσανιδες .......
Μπινελικια εξω απο τους γειτονες και χαρα και τσαχπινια μεσα....
αμα δεν την τρως την μποτια ατακουνωτη στο στομαχι δεν μου λεει κατι.....
ΡΙΧΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗΣ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:626::619::612:
Δεν ξέρω τι λέει ο Κόγιας και γιατί απορεί ο Γιώργος και γιατί αμφισβητεί ο εαρ και γιατί μου αναφέρεις το NF Monitoring...Μάνο, ο μόνος τρόπος να δέχεσαι περισσότερο ευθύ ήχο απ' ότι ανακλώμενο είναι η near field ακρόαση. Γι αυτό ρωτάει διαρκώς ο πονηρός ο Κόγιας για την απόσταση.
Να ρωτήσω κάτι βασικό: Ξέρει κάποιος τι επίδραση πρέπει να έχει η αύξηση του volume στον ήχο;...
Aυτό δικαιολογεί μεν την ανάγκη έκφρασης αποριών,αλλά όχι υποχρεωτικά και τις ίδιες τις απορίες...:137:...
Μιας και είμαι νέος στο χώρο του ηχοσυστήματος και όλα αυτά μου είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα...
Το πρόβλημα είναι ότι οι εν λόγω συνιστώσες ηχητικής ενέργειας δεν χάνονται...:126:...Το σύστημα πίσω και αριστερά όπως ακούμε κάνει ένα τεράστιο τούνελ όπου ο ήχος φεύγει και χάνεται,ενώ από τα δεξιά υπάρχει αυτός ο χώρος που φιμώνει και χαώνει τις αντανακλάσεις μη έχοντας καθόλου μονωτικά...
Προτείνω λοιπόν σε όλους, ειδήμονες και κοινούς θνητούς, ν' αφήσουν τις μετρήσεις τα ντεσιμπελόμετρα και τις κριτικές ...
Το ακουστικό κριτήριο οποιουδήποτε ατόμου εκτίθεται...συστηματικά και κατά κόρον σε στάθμες ηχητικής πίεσης άνω των 90 dB θεωρείται αναξιόπιστο γιά τους υπολοίπους.Ύστερα δε από αρκετά λεπτά παραμονής σε χώρο εντός του οποίου υφίστανται οι λεγόμενες ΄΄ρεαλιστικές στάθμες ακρόασης΄΄,οποιαδήποτε ακουστική εκτίμηση θεωρείται μειωμένης χρησιμότητας ακόμα και γιά τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο....ο μόνος τρόπος να δέχεσαι περισσότερο ευθύ ήχο απ' ότι ανακλώμενο είναι η near field ακρόαση(εάν κι εφόσον το επιτρεπει ο βαθμός εγγύτητας των ακουστικών κέντρων των μονάδων επί της μπάφλας δεδομένου ηχείου). Γι αυτό ρωτάει διαρκώς ο πονηρός ο Κόγιας για την απόσταση.
Να ρωτήσω κάτι βασικό: Ξέρει κάποιος τι επίδραση πρέπει να έχει η αύξηση του volume στον ήχο;
p.s. Αυτιά μη μιλάς ρε. Πας στο Ω ενώ δεν έχουμε πει για το Β...
Δεν είναι υποχρεωτική η εγκατάσταση ηχείων δαπέδου προκειμένου ο ήχος τους να ΄΄γεμίσει΄΄(κατά τις δημοφιλείς προτροπές) έναν χώρο 40-50 τ.μ.Η εγκατάσταση μεγάλων ηχείων δαπέδου με πολλαπλά μεγάφωνα επί της μπάφλας συνδέεται με την τάση να τοποθετείται η θέση ακρόασης σε αποστάσεις μεγαλύτερες των 3 μέτρων,όπου εξασφαλίζεται η ακουστική ενοποίηση των επιμέρους πεδίων που προκύπτουν από τις αντίστοιχες μονάδες(χαμηλά-μεσαία-υψηλά).
...
Γιά μέγιστη απόσταση ακρόασης μέχρι 3 μέτρα,είναι προτιμότερα ηχεία στα οποία τα ακουστικά κέντρα των μεγαφώνων θα βρίσκονται σε εγγύτητα μεταξύ τους.
...
Σε τεχνικό επίπεδο,η εκτίμηση γιά την ΄΄καταλληλότερη΄΄ περιοχή τοποθέτησης εντός του δωματίου μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω μεθόδου Κρουστικής Απόκρισης(Impulse Response).Εξάγεται έτσι απόκριση συχνότητας ΄΄σταθεράς κατάστασης΄΄ του συστήματος ηχεία-χώρος όταν αυτό διεγείρεται από σήμα MLS(Ακολουθία Μεγίστου Μήκους) παρατεινόμενο πέραν του αναμενομένου ορίου γιά τους χρόνους αντήχησης,με το μικρόφωνο σύλληψης(δέκτης) τοποθετημένο στην υποψήφια θέση ακρόασης.Σκοπός είναι οι χρόνοι εξασθένησης που αντιστοιχούν στις διαφορετικές ζώνες οκτάβας να έχουν μεγάλο βαθμό ταύτισης,ευρισκόμενοι επιπλέον εντός καθορισμένων από τη βιβλιογραφία και την πρακτική εφαρμογή ορίων με τις καμπύλες τους να είναι όσο το δυνατόν ομαλότερες.Έχει γίνει επανειλλημένη αναφορά σε ανάλογα υπολογιστικά προγράμματα.Φαινόμενα κτενωτού φίλτρου με βυθίσεις σε διάφορες περιοχές του φάσματος υφίστανται όταν το καθυστερημένο ανακλώμενο σήμα αλληλεπιδρά καταστρεπτικά με το άμεσο από τα ηχεία σε συχνοτικές περιοχές όπου η διαφορά ανάμεσα στις διαδρομές αυτών ισούται με διαδοχικά περιττά πολλαπλάσια των αντίστοιχων ημίσεων μηκών κύματος.
...
Υπεισέρχονται βέβαια και τα χαρακτηριστικά κατευθυντικότητας-διασποράς(αχ αυτές οι καρδιοειδείς πολικές αποκρίσεις) των ηχείων και των επιμέρους μονάδων αυτών.Eπίσης μπαίνουν στο παιχνίδι και οι ιδιαίτερες προτιμήσεις του ακροατή όσον αφορά την οξύτητα εστίασης και το αντιλαμβανόμενο μέγεθος των ηχητικών ειδώλων.Η κύρια μέθοδος γιά να μην...αποκαρδιώνεται() ο χαϊφαϊντελίστας στηρίζεται στο ν'αντιμετωπίζει τη σχετική ενασχόληση ακριβώς σαν παιχνίδι.
http://www.linkwitzlab.com/rooms.htm
για τον καθήμενο σε θέση ακρόασης μπροστά από το σύστημα και ακροώμενο τον απ' ευθείας ήχο από τις κατευθυντικές πηγές(ηχεία), χάνονται... και χάνονται περισσότερο όσο δυναμώνει το SPL...Το πρόβλημα είναι ότι οι εν λόγω συνιστώσες ηχητικής ενέργειας δεν χάνονται...:126:
...................
Το ξέρω οτι πετάγομαι σαν τη π@#τ*@ αλλά 6,5μ δεν είναι πολλά.Μην ξεχνας Μανο οτι τα 6, 5 μ ειναι πολλα!
:204::204:πραγματι......ειχε χαθει το χρυσο μου............wellcome back Butakia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:403:coyiaaa νατος επεστρεψε ο μπούτιας!!!!!!!!!!!!!!
Αυτά είναι δικά σου συμπεράσματα;για τον καθήμενο σε θέση ακρόασης μπροστά από το σύστημα και ακροώμενο τον απ' ευθείας ήχο από τις κατευθυντικές πηγές(ηχεία), χάνονται... και χάνονται περισσότερο όσο δυναμώνει το SPL...
για τον καθήμενο πίσω και πλάι από το σύστημα, ναι, είναι ένα θέμα...:126:
Σωστό αλλά γιατί προτρέχεις; Δεν χρειάζεται ακόμη να μιλήσουμε τεχνικά......εάν κι εφόσον το επιτρεπει ο βαθμός εγγύτητας των ακουστικών κέντρων των μονάδων επί της μπάφλας δεδομένου ηχείου...
Αυτό με άλλα λόγια σημαίνει ότι η ορθή αναπαραγωγή ορίζεται από ένα πλήθος αλληλένδετων παραγόντων, μεταξύ αυτών και οι στάθμες ακρόασης. Για να το κάνω λιανά, αν η ακουστική εμπειρία είναι παρόμοια με το να τοποθετήσω το κεφάλι μου μέσα σε πιάνο, η ηλεκτρική κιθάρα να παίζει δίπλα από το αυτί μου ή το κοντραμπάσο να έχει αποκτήσει, νοητά, μέγεθος πολυκατοικίας, τότε αυτό δεν είναι hi fi. Σε οποιαδήποτε περίπτωση λείπει η χωρική πληροφορία από το αποτέλεσμα, δηλαδή δεν είναι σαφής η τοποθέτηση των οργάνων ή της φωνής στον χώρο και το μέγεθος σκηνής, παύει ο ήχος να έχει χαρακτηριστικά αληθοφάνειας. Αναλόγως του χώρου, οι εντάσεις δεν βοηθούν πάντα σε αυτήν την κατεύθυνση καθώς οι υψηλές εντάσεις διεγείρουν περισσότερο τους χώρους, με όλα τα συνεπακόλουθα για κάθε μέρος του φάσματος. (Γι αυτό στις εκθέσεις σας βάζουν να ακούτε σε χαμηλές στάθμες).Η ρεαλιστική αναπαραγωγή των χροιών,των δυναμικών αντιθέσεων,της ρυθμικής αγωγής και των ακουστικών ειδώλων επί της εικονικής σκηνής αντίστοιχα αποτελούν χαρακτηριστικά αλληλένδετα στην απόδοση συγκεκριμένου συστήματος.Η μεμονωμένη εκτίμηση κάποιων εξ αυτών συνεπάγεται ανισορροπία που αφορά είτε στο σύνολο μηχανημάτων-χώρου-τοποθέτησης,είτε στην αντίληψη του δεδομένου ακροατή ή και στα δύο.
Ουφ! :128:coyiaaa νατος επεστρεψε ο μπούτιας!!!!!!!!!!!!!!
για τον καθήμενο σε θέση ακρόασης μπροστά από το σύστημα και ακροώμενο τον απ' ευθείας ήχο από τις κατευθυντικές πηγές(ηχεία), χάνονται... και χάνονται περισσότερο όσο δυναμώνει το SPL...
Μην ξεχνας οτι τα 6, 5 μ ειναι πολλα!
H Διατήρηση της Ενέργειας αποτελεί μιά θεμελιώδη Αρχή της Φυσικής.Εφόσον ο ακροατής δεν ευρίσκεται εντός ανηχοϊκού θαλάμου ή ετέρου ακουστικά ΄΄νεκρού΄΄(βάσει συγκεκριμένων προδιαγραφών) δωματίου,η ενέργεια που σχετίζεται με τις συνιστώσες ανακλώμενου ήχου δεν μεταπίπτει κατά το μεγαλύτερο μέρος της σε άλλες μορφές...... 6,5μ δεν είναι πολλά.