Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Μηνύματα
4.987
Reaction score
4.209
Απάντηση: Re: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Μιλαμε ετσι για να μιλαμε.
 

Μηνύματα
3.345
Reaction score
460
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Καλημερα σε ολους,Μανο σε ευχαριστω για τα καλα σου λογια.

Κωστα (Κογια) ρωτησες γιατι ειναι αναγκαια η ακροαση στα 6.5 μετρα,δεν εχω αλλη επιλογη βρε Κωστη,ετσι ειναι στημενο το σαλονι του σπιτιου δεν γινεται κατι αλλο δεν εχω εναλλακτικη λυση.

Λοιπον οσο αφορα τις εντασεις και την αναλογια χωρου κλπ.
Θα σας πω την δικη μου εμπειρια.

Το προηγουμενο ηχοσυστημα το οποιο αποτελειτο απο 2 τελικους ενισχυτες adcom 555 mk ii οι οποιοι δουλευαν μονοφωνικα με ισχυ 600 βατ/καναλι, και ηχεια τα jbl 4412 studio monitor (3 δρομων γουφερ 12" μιντ και τουιτερ τιτανιου).

Το εν λογω συστημα ηταν στημενο σε εναν αφροντιστο ηχητικα χωρο με διαστασεις 12.5 επι 5.5 περιπου.
Η ισχυς και οι εντασεις που διαμορφωνοντουσαν εκει μεσα ηταν ΑΠΙΣΤΕΥΤΕΣ!!

Τους adcom τους ψιλοκαταπιναν αλλα ηταν ιδανικοι για το ηχειο αυτο οσο αφορα την ισχυ.

Οταν μετακομισα λοιπον στο νεο μου σπιτι εστησα το ιδιο ηχοσυστημα στο ιδιο ρακ στις ιδιες βασεις ηχειων και εβαλα να ακουσω μουσικη.

ΩΩΩΩ!!!!!Λεω χαλασαν τα γουφερ κατα την μεταφορα και τα μιντ ξεκεντραριστηκαν.....μεγαλη στεναχωρια εκεινη την ωρα!

Παω κοντα στα ηχεια και .....ολα επαιζαν κανονικα!

Τι γινεται εδω αναρωτιεμαι.......βαζω τα B&W 801 που ειχα παλι τα ιδια.

Τοτε ευκολα καταλαβα (δεν ηθελε και πολυ μυαλο) οτι αυτος ο χωρος καταπινε τα παντα.

Με βαρια καρδια εδωσα και τα δυο ζευγη ηχειων (τα πουλησα) και την θεση αυτων πηραν τα jbl LSR 6332 studio monitor και επειδη ηταν 4 ωμ και οι adcom δεν λειτουργουσαν σε μεγαλες εντασεις κατω των 8 ωμ τους αντικατεστησα με τους bryston 7B SSTC μονομπλοκ 600βατ/καναλι.(ανεβαιναν και μεχρι 720 βατ/καναλι συμφωνα με τα πικ της bryston).

To 6332 ηταν ιδιας σχεδιαστικης αντιληψης και σχεδον ιδιας ηχητικης ποιοτητας-ταυτοτητας με τα 4412.

Δηλ γουφερ 12" μιντ και τουιτερ.

Ελα ομως που κατι παλι δεν..........γεμιζε,δηλ δεν ειχα την συμπιεση του προηγουμενου συστηματος στον προηγουμενο χωρο.

Ο προ αντικατασταθηκε (adcom 565) με τον KCT και εφερα σπιτι τα martin logan summit.

Του κερατα λεω 2 10ιντσα με 200βατ εκαστο 10ιντσο,λοιπον 4 10ιντσα επι 200βατ εκαστο(αυτοενισχυωμενα) ισον 800βατ συνολο συν τα δυο 7Β ισον 2000 καθαρα βατακια,θα γεμισει καλα ο χωρος λεω.....τρομαρα μου.

Τιποτα!Καταπληκτικα τα μαρτιν αλλα δεν...... ηθελα 5-6 τετοια για να "γεμισει".

Απο τοτε μπηκα στο τρυπακι να ψαχνω για αλλο συστημα ενισχυτων-ηχειων.

Ματαια ομως.....

Στην Αμερικη λοιπον ακουσα τα 9800 με διαφορα ενισχυτικα και κατεληξα.

Ετσι δημιουργηθηκε εν συντομια αυτο το σετ απ.

Θελω να καταληξω λοιπον οτι αυτος ο χωρος (ο δικος μου) δεν γεμιζει με τιποτα παρα μονο με αναλογου μεγεθους ηχειου και σε ισχυ και σε ογκο.

Θα μου πειτε σιγουρα καποιο για τα B&W 800-801, κατα τον Νικ.Κορακακη δεν φτανουν...........

Τωρα οσο αφορα τις εντασεις....το jbl παιζει καλα χαμηλα,αλλα η ζωη του ειναι η ισχυς.

Αυτο το ηχειο ειναι (κατ εμε) φτιαγμενο για να παιζει δυνατα,οταν το γκαζωνεις ανοιγουν οι ουρανοι μεταμορφωνεται σε ζωντανη σκηνη με τεραστιο ευρος δυναμικα και ατακες οι οποιες σε αφηνουν ξερο.

Εχω αναφερθει στο τι μουσικη ακουω,νομιζω.

Αυτα που ακουω δεν ακουγονται σιγα βρε παιδια.

Δεν μπορω να ακουσω Dire Straits στα 95-100db,θελω η νραμς
και η κιθαρα να με διαπερασουν να τις νιωσω στο πετσι μου στο σωμα μου και οχι μονο να την ακουσω για να την ακουσω θελω να εχω το ακουσμα της συναυλιας που ειχα παει πριν πολλα χρονια οταν ειχαν ερθει στην Ελλαδα,δεν ξερω εαν γινομαι αντιληπτος?

Τωρα παμε στον J.Morrelo....take five πχ,εαν ειχα μπροστα μου (αντε στα 3-4 μετρα) την γκραν κασα που λυσαει επανω της ποσα db θα επαιρνα?

Ατελειωτα db,τι διαστασεων ηχειο και τι ισχυος ηχειο πρεπει να εχω για να παρω τα δυναμικα,την ισχυ,το μεγεθος,την αληθοφανεια,το ζωντανο κλπ....?

Οταν ακουμε μουσικη κατα την γνωμη μου πρεπει και να την αισθανομαστε,αλλιως παρα ενα ζευγος ακουστικων της stax και ακου απο εκει τις χροιες και.....τις γριες.

Ελπιζω να μην εγεινα κουραστικος και ευχαριστω για τον χρονο σας.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.911
Reaction score
2.527
Μάνο, ο μόνος τρόπος να δέχεσαι περισσότερο ευθύ ήχο απ' ότι ανακλώμενο είναι η near field ακρόαση. Γι αυτό ρωτάει διαρκώς ο πονηρός ο Κόγιας για την απόσταση.

Να ρωτήσω κάτι βασικό: Ξέρει κάποιος τι επίδραση πρέπει να έχει η αύξηση του volume στον ήχο;


p.s. Αυτιά μη μιλάς ρε. Πας στο Ω ενώ δεν έχουμε πει για το Β.

...
 

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.809
Reaction score
7.705
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Καλημερα σε ολους,Μανο σε ευχαριστω για τα καλα σου λογια.

Κωστα (Κογια) ρωτησες γιατι ειναι αναγκαια η ακροαση στα 6.5 μετρα,δεν εχω αλλη επιλογη βρε Κωστη,ετσι ειναι στημενο το σαλονι του σπιτιου δεν γινεται κατι αλλο δεν εχω εναλλακτικη λυση.

Λοιπον οσο αφορα τις εντασεις και την αναλογια χωρου κλπ.
Θα σας πω την δικη μου εμπειρια.

Το προηγουμενο ηχοσυστημα το οποιο αποτελειτο απο 2 τελικους ενισχυτες adcom 555 mk ii οι οποιοι δουλευαν μονοφωνικα με ισχυ 600 βατ/καναλι, και ηχεια τα jbl 4412 studio monitor (3 δρομων γουφερ 12" μιντ και τουιτερ τιτανιου).

Το εν λογω συστημα ηταν στημενο σε εναν αφροντιστο ηχητικα χωρο με διαστασεις 12.5 επι 5.5 περιπου.
Η ισχυς και οι εντασεις που διαμορφωνοντουσαν εκει μεσα ηταν ΑΠΙΣΤΕΥΤΕΣ!!

Τους adcom τους ψιλοκαταπιναν αλλα ηταν ιδανικοι για το ηχειο αυτο οσο αφορα την ισχυ.

Οταν μετακομισα λοιπον στο νεο μου σπιτι εστησα το ιδιο ηχοσυστημα στο ιδιο ρακ στις ιδιες βασεις ηχειων και εβαλα να ακουσω μουσικη.

ΩΩΩΩ!!!!!Λεω χαλασαν τα γουφερ κατα την μεταφορα και τα μιντ ξεκεντραριστηκαν.....μεγαλη στεναχωρια εκεινη την ωρα!

Παω κοντα στα ηχεια και .....ολα επαιζαν κανονικα!

Τι γινεται εδω αναρωτιεμαι.......βαζω τα B&W 801 που ειχα παλι τα ιδια.

Τοτε ευκολα καταλαβα (δεν ηθελε και πολυ μυαλο) οτι αυτος ο χωρος καταπινε τα παντα.

Με βαρια καρδια εδωσα και τα δυο ζευγη ηχειων (τα πουλησα) και την θεση αυτων πηραν τα jbl LSR 6332 studio monitor και επειδη ηταν 4 ωμ και οι adcom δεν λειτουργουσαν σε μεγαλες εντασεις κατω των 8 ωμ τους αντικατεστησα με τους bryston 7B SSTC μονομπλοκ 600βατ/καναλι.(ανεβαιναν και μεχρι 720 βατ/καναλι συμφωνα με τα πικ της bryston).

To 6332 ηταν ιδιας σχεδιαστικης αντιληψης και σχεδον ιδιας ηχητικης ποιοτητας-ταυτοτητας με τα 4412.

Δηλ γουφερ 12" μιντ και τουιτερ.

Ελα ομως που κατι παλι δεν..........γεμιζε,δηλ δεν ειχα την συμπιεση του προηγουμενου συστηματος στον προηγουμενο χωρο.

Ο προ αντικατασταθηκε (adcom 565) με τον KCT και εφερα σπιτι τα martin logan summit.

Του κερατα λεω 2 10ιντσα με 200βατ εκαστο 10ιντσο,λοιπον 4 10ιντσα επι 200βατ εκαστο(αυτοενισχυωμενα) ισον 800βατ συνολο συν τα δυο 7Β ισον 2000 καθαρα βατακια,θα γεμισει καλα ο χωρος λεω.....τρομαρα μου.

Τιποτα!Καταπληκτικα τα μαρτιν αλλα δεν...... ηθελα 5-6 τετοια για να "γεμισει".

Απο τοτε μπηκα στο τρυπακι να ψαχνω για αλλο συστημα ενισχυτων-ηχειων.

Ματαια ομως.....

Στην Αμερικη λοιπον ακουσα τα 9800 με διαφορα ενισχυτικα και κατεληξα.

Ετσι δημιουργηθηκε εν συντομια αυτο το σετ απ.

Θελω να καταληξω λοιπον οτι αυτος ο χωρος (ο δικος μου) δεν γεμιζει με τιποτα παρα μονο με αναλογου μεγεθους ηχειου και σε ισχυ και σε ογκο.

Θα μου πειτε σιγουρα καποιο για τα B&W 800-801, κατα τον Νικ.Κορακακη δεν φτανουν...........

Τωρα οσο αφορα τις εντασεις....το jbl παιζει καλα χαμηλα,αλλα η ζωη του ειναι η ισχυς.

Αυτο το ηχειο ειναι (κατ εμε) φτιαγμενο για να παιζει δυνατα,οταν το γκαζωνεις ανοιγουν οι ουρανοι μεταμορφωνεται σε ζωντανη σκηνη με τεραστιο ευρος δυναμικα και ατακες οι οποιες σε αφηνουν ξερο.

Εχω αναφερθει στο τι μουσικη ακουω,νομιζω.

Αυτα που ακουω δεν ακουγονται σιγα βρε παιδια.

Δεν μπορω να ακουσω Dire Straits στα 95-100db,θελω η νραμς
και η κιθαρα να με διαπερασουν να τις νιωσω στο πετσι μου στο σωμα μου και οχι μονο να την ακουσω για να την ακουσω θελω να εχω το ακουσμα της συναυλιας που ειχα παει πριν πολλα χρονια οταν ειχαν ερθει στην Ελλαδα,δεν ξερω εαν γινομαι αντιληπτος?

Τωρα παμε στον J.Morrelo....take five πχ,εαν ειχα μπροστα μου (αντε στα 3-4 μετρα) την γκραν κασα που λυσαει επανω της ποσα db θα επαιρνα?

Ατελειωτα db,τι διαστασεων ηχειο και τι ισχυος ηχειο πρεπει να εχω για να παρω τα δυναμικα,την ισχυ,το μεγεθος,την αληθοφανεια,το ζωντανο κλπ....?

Οταν ακουμε μουσικη κατα την γνωμη μου πρεπει και να την αισθανομαστε,αλλιως παρα ενα ζευγος ακουστικων της stax και ακου απο εκει τις χροιες και.....τις γριες.

Ελπιζω να μην εγεινα κουραστικος και ευχαριστω για τον χρονο σας.
Ρε σκιστα κατω ....στο γονατο που λεμε!!!!!!
Ντιμπια καργα και ρωγμες στις γυψοσανιδες .......
Μπινελικια εξω απο τους γειτονες και χαρα και τσαχπινια μεσα....

αμα δεν την τρως την μποτια ατακουνωτη στο στομαχι δεν μου λεει κατι.....

ΡΙΧΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗΣ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:626::619::612:
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Ρε σκιστα κατω ....στο γονατο που λεμε!!!!!!
Ντιμπια καργα και ρωγμες στις γυψοσανιδες .......
Μπινελικια εξω απο τους γειτονες και χαρα και τσαχπινια μεσα....

αμα δεν την τρως την μποτια ατακουνωτη στο στομαχι δεν μου λεει κατι.....

ΡΙΧΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗΣ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:626::619::612:
E όχι και ατακούνωτη! Ανάλογα με τα db που θες πάει και το τακούνι καθώς και το υλικό με το ανάλογο ειδικό βάρος ναμ'. Και η επιφάνεια αυτού με ειδικές εσοχές, (όπως το μπαλάκι του γκολφ), προς αποφυγή των στροβιλισμών!

Τα λύσατε όλα και την θέλετε και ατακούνωτη...


:126:
 

Μηνύματα
1.743
Reaction score
871
Μάνο, ο μόνος τρόπος να δέχεσαι περισσότερο ευθύ ήχο απ' ότι ανακλώμενο είναι η near field ακρόαση. Γι αυτό ρωτάει διαρκώς ο πονηρός ο Κόγιας για την απόσταση.

Να ρωτήσω κάτι βασικό: Ξέρει κάποιος τι επίδραση πρέπει να έχει η αύξηση του volume στον ήχο;...
Δεν ξέρω τι λέει ο Κόγιας και γιατί απορεί ο Γιώργος και γιατί αμφισβητεί ο εαρ και γιατί μου αναφέρεις το NF Monitoring...

Ο ήχος εξασθενεί ανάλογα με το τετράγωνο της απόστασης που διανύει...

έτσι όσο αυξάνει η ένταση, συνυπολογίζοντας και την κατευθυντικότητα των ηχείων, η διαφορά του απ' ευθείας ήχου σε σχέση με τον ανακλώμενο γίνεται τεράστια υπέρ του πρώτου, ιδιαίτερα σ' έναν πολύ μεγάλο χώρο όπως αυτόν του Αντώνη...

γι αυτό στο live ακούμε καλά όσο δυνατότερο είναι το PA(σε ανοιχτούς χώρους), η όσο πιο καλά μονωμένος είναι ο χώρος(κλειστές αίθουσες)...
 

vasilisnt

Golden Boy!
Μηνύματα
2.111
Reaction score
2.750
οσο αυξανεις την ενταση τοσο περισσοτερο επηρεαζεται ο ηχος απο τον χωρο...
 


Μηνύματα
4.987
Reaction score
4.209
Απάντηση: Re: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Καποια πραγματα που γραφονται ειναι λιγο αντιφατικα μεταξυ τους.

Λεει πχ ο Αντωνης, τον χωρο τον δεχεται ως εχει χωρις παρεμβασεις γιατι ειναι το σαλονι του, εχει οικογενεια και δεν μπορει μπορει να κανει κατι επ αυτου. Λογικοτατο, συνειδητη αποφαση και σεβαστο. Ειναι κατι που πολλοι δυστυχως δεν μπορουν να κανουν παρεμβαση σ αυτο το θεμα.

Παμε παρακατω ομως.
Επειδη του αρεσει να εχει την αισθηση του λαιφ (και σε ποιον δεν αρεσει) ακουει μονο δυνατα με τερμα τα γκαζια. Κι εδω ρωταω υπαρχει αλλο ατομο στο σπιτι? Εκει δεν υπολογιζουμε κανενα? Αντωνη δεν σε μαλωνω, ομως οταν εμεις σαν τριτοι διαβαζουμε αυτα που γραφονται δεν ειναι και το πρωτο που περναει απο το μυαλο μας?

Ακουω εως και 5 ωρες την ημερα μουσικη (να μην πω και παραπανω). Ειναι δυνατον να ακουω σ αυτες τις εντασεις χωρις να παθουν κατι τ αυτια μου? Εδω ενδεχομενως γιατρος θα πρεπει ν απαντησει, ωστοσο κατι θα ξερετε κι εσεις.

Η ενταση που ακουω την μουσικη εξαρταται απο την διαθεση της στιγμης, απο το αν υπαρχουν αλλα ατομα η οχι στο σπιτι και το τι κανουν επισης, απο το ειδος της μουσικης που ακουω απο την κουραση των αυτιων η οχι και εν πασει περιπτωσει απο ενα σωρο παραγοντες.

Απο μικρος ακομη θυμαμαι πως οταν ακουγα Black Sabath, Led Zepellin, Supertramp κλπ σε μεγαλες παντα εντασεις μετα απο ενα διωρο το πολυ τα αυτια κουραζοτανε. Οταν εβαζα Bob Dylan, Neil Young η ακομη και κλασικη μουσικη σαφως και μπορουσα να ακουσω πολυ περισσοτερη. Το θεμα ειναι οτι τοτε μονιμως ημουν τσακωμενους με τους δικους μου για το θεμα της εντασης του ηχου.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.629
Reaction score
58.095
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

...
Μιας και είμαι νέος στο χώρο του ηχοσυστήματος και όλα αυτά μου είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα...
Aυτό δικαιολογεί μεν την ανάγκη έκφρασης αποριών,αλλά όχι υποχρεωτικά και τις ίδιες τις απορίες...:137:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.629
Reaction score
58.095
Απάντηση: Re: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

...Το σύστημα πίσω και αριστερά όπως ακούμε κάνει ένα τεράστιο τούνελ όπου ο ήχος φεύγει και χάνεται,ενώ από τα δεξιά υπάρχει αυτός ο χώρος που φιμώνει και χαώνει τις αντανακλάσεις μη έχοντας καθόλου μονωτικά...
Προτείνω λοιπόν σε όλους, ειδήμονες και κοινούς θνητούς, ν' αφήσουν τις μετρήσεις τα ντεσιμπελόμετρα και τις κριτικές ...
Το πρόβλημα είναι ότι οι εν λόγω συνιστώσες ηχητικής ενέργειας δεν χάνονται...:126:
...ο μόνος τρόπος να δέχεσαι περισσότερο ευθύ ήχο απ' ότι ανακλώμενο είναι η near field ακρόαση(εάν κι εφόσον το επιτρεπει ο βαθμός εγγύτητας των ακουστικών κέντρων των μονάδων επί της μπάφλας δεδομένου ηχείου). Γι αυτό ρωτάει διαρκώς ο πονηρός ο Κόγιας για την απόσταση.
Να ρωτήσω κάτι βασικό: Ξέρει κάποιος τι επίδραση πρέπει να έχει η αύξηση του volume στον ήχο;
p.s. Αυτιά μη μιλάς ρε. Πας στο Ω ενώ δεν έχουμε πει για το Β...
Το ακουστικό κριτήριο οποιουδήποτε ατόμου εκτίθεται...συστηματικά και κατά κόρον σε στάθμες ηχητικής πίεσης άνω των 90 dB θεωρείται αναξιόπιστο γιά τους υπολοίπους.Ύστερα δε από αρκετά λεπτά παραμονής σε χώρο εντός του οποίου υφίστανται οι λεγόμενες ΄΄ρεαλιστικές στάθμες ακρόασης΄΄,οποιαδήποτε ακουστική εκτίμηση θεωρείται μειωμένης χρησιμότητας ακόμα και γιά τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο.
http://www.avsite.gr/vb/showthread....%F4%E7%F2-%E1%EA%EF%DE%F2&p=893408#post893408
Η ρεαλιστική αναπαραγωγή των χροιών,των δυναμικών αντιθέσεων,της ρυθμικής αγωγής και των ακουστικών ειδώλων επί της εικονικής σκηνής αντίστοιχα αποτελούν χαρακτηριστικά αλληλένδετα στην απόδοση συγκεκριμένου συστήματος.Η μεμονωμένη εκτίμηση κάποιων εξ αυτών συνεπάγεται ανισορροπία που αφορά είτε στο σύνολο μηχανημάτων-χώρου-τοποθέτησης,είτε στην αντίληψη του δεδομένου ακροατή ή και στα δύο.
http://www.avsite.gr/vb/showthread....6%E7%F3%E7-%F4%F9%ED-%F7%F1%EF%E9%FE%ED/page4


Δεν είναι υποχρεωτική η εγκατάσταση ηχείων δαπέδου προκειμένου ο ήχος τους να ΄΄γεμίσει΄΄(κατά τις δημοφιλείς προτροπές) έναν χώρο 40-50 τ.μ.Η εγκατάσταση μεγάλων ηχείων δαπέδου με πολλαπλά μεγάφωνα επί της μπάφλας συνδέεται με την τάση να τοποθετείται η θέση ακρόασης σε αποστάσεις μεγαλύτερες των 3 μέτρων,όπου εξασφαλίζεται η ακουστική ενοποίηση των επιμέρους πεδίων που προκύπτουν από τις αντίστοιχες μονάδες(χαμηλά-μεσαία-υψηλά).
...
Γιά μέγιστη απόσταση ακρόασης μέχρι 3 μέτρα,είναι προτιμότερα ηχεία στα οποία τα ακουστικά κέντρα των μεγαφώνων θα βρίσκονται σε εγγύτητα μεταξύ τους.
...
Σε τεχνικό επίπεδο,η εκτίμηση γιά την ΄΄καταλληλότερη΄΄ περιοχή τοποθέτησης εντός του δωματίου μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω μεθόδου Κρουστικής Απόκρισης(Impulse Response).Εξάγεται έτσι απόκριση συχνότητας ΄΄σταθεράς κατάστασης΄΄ του συστήματος ηχεία-χώρος όταν αυτό διεγείρεται από σήμα MLS(Ακολουθία Μεγίστου Μήκους) παρατεινόμενο πέραν του αναμενομένου ορίου γιά τους χρόνους αντήχησης,με το μικρόφωνο σύλληψης(δέκτης) τοποθετημένο στην υποψήφια θέση ακρόασης.Σκοπός είναι οι χρόνοι εξασθένησης που αντιστοιχούν στις διαφορετικές ζώνες οκτάβας να έχουν μεγάλο βαθμό ταύτισης,ευρισκόμενοι επιπλέον εντός καθορισμένων από τη βιβλιογραφία και την πρακτική εφαρμογή ορίων με τις καμπύλες τους να είναι όσο το δυνατόν ομαλότερες.Έχει γίνει επανειλλημένη αναφορά σε ανάλογα υπολογιστικά προγράμματα.Φαινόμενα κτενωτού φίλτρου με βυθίσεις σε διάφορες περιοχές του φάσματος υφίστανται όταν το καθυστερημένο ανακλώμενο σήμα αλληλεπιδρά καταστρεπτικά με το άμεσο από τα ηχεία σε συχνοτικές περιοχές όπου η διαφορά ανάμεσα στις διαδρομές αυτών ισούται με διαδοχικά περιττά πολλαπλάσια των αντίστοιχων ημίσεων μηκών κύματος.
...
Υπεισέρχονται βέβαια και τα χαρακτηριστικά κατευθυντικότητας-διασποράς(αχ αυτές οι καρδιοειδείς πολικές αποκρίσεις) των ηχείων και των επιμέρους μονάδων αυτών.Eπίσης μπαίνουν στο παιχνίδι και οι ιδιαίτερες προτιμήσεις του ακροατή όσον αφορά την οξύτητα εστίασης και το αντιλαμβανόμενο μέγεθος των ηχητικών ειδώλων.Η κύρια μέθοδος γιά να μην...αποκαρδιώνεται() ο χαϊφαϊντελίστας στηρίζεται στο ν'αντιμετωπίζει τη σχετική ενασχόληση ακριβώς σαν παιχνίδι.

http://www.linkwitzlab.com/rooms.htm
 

Μηνύματα
1.743
Reaction score
871
Re: Απάντηση: Re: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Το πρόβλημα είναι ότι οι εν λόγω συνιστώσες ηχητικής ενέργειας δεν χάνονται...:126:

...................
για τον καθήμενο σε θέση ακρόασης μπροστά από το σύστημα και ακροώμενο τον απ' ευθείας ήχο από τις κατευθυντικές πηγές(ηχεία), χάνονται... και χάνονται περισσότερο όσο δυναμώνει το SPL...

για τον καθήμενο πίσω και πλάι από το σύστημα, ναι, είναι ένα θέμα...:126:
 

Μηνύματα
4.987
Reaction score
4.209
Απάντηση: Re: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Μην ξεχνας Μανο οτι τα 6, 5 μ ειναι πολλα!
 


Μηνύματα
1.646
Reaction score
141
Re: Απάντηση: Re: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Μην ξεχνας Μανο οτι τα 6, 5 μ ειναι πολλα!
Το ξέρω οτι πετάγομαι σαν τη π@#τ*@ αλλά 6,5μ δεν είναι πολλά.
 

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.809
Reaction score
7.705
Απάντηση: Re: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

coyiaaa νατος επεστρεψε ο μπούτιας!!!!!!!!!!!!!!
:204::204:πραγματι......ειχε χαθει το χρυσο μου............wellcome back Butakia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:403:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.279
Reaction score
137.935
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

για τον καθήμενο σε θέση ακρόασης μπροστά από το σύστημα και ακροώμενο τον απ' ευθείας ήχο από τις κατευθυντικές πηγές(ηχεία), χάνονται... και χάνονται περισσότερο όσο δυναμώνει το SPL...

για τον καθήμενο πίσω και πλάι από το σύστημα, ναι, είναι ένα θέμα...:126:
Αυτά είναι δικά σου συμπεράσματα;
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.911
Reaction score
2.527
Re: Απάντηση: Re: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

...εάν κι εφόσον το επιτρεπει ο βαθμός εγγύτητας των ακουστικών κέντρων των μονάδων επί της μπάφλας δεδομένου ηχείου...
Σωστό αλλά γιατί προτρέχεις; Δεν χρειάζεται ακόμη να μιλήσουμε τεχνικά...

Ας βάλουμε επιτέλους το θέμα σε μια σειρά γιατί ο καθένας το βλέπει από διαφορετική σκοπιά. Ο καρντάσης μίλησε για την απόδοση της δυναμικής περιοχής, εσύ αναφέρεις θέματα απόστασης ακρόασης γενικώς και την επίδραση των υψηλών εντάσεων στα αυτάκια μας, όταν οι παροικούντες δεν ξέρουν τι κάνει το volume...

Το καλύτερο είναι να ξεκινήσουμε από εδώ:
Η ρεαλιστική αναπαραγωγή των χροιών,των δυναμικών αντιθέσεων,της ρυθμικής αγωγής και των ακουστικών ειδώλων επί της εικονικής σκηνής αντίστοιχα αποτελούν χαρακτηριστικά αλληλένδετα στην απόδοση συγκεκριμένου συστήματος.Η μεμονωμένη εκτίμηση κάποιων εξ αυτών συνεπάγεται ανισορροπία που αφορά είτε στο σύνολο μηχανημάτων-χώρου-τοποθέτησης,είτε στην αντίληψη του δεδομένου ακροατή ή και στα δύο.
Αυτό με άλλα λόγια σημαίνει ότι η ορθή αναπαραγωγή ορίζεται από ένα πλήθος αλληλένδετων παραγόντων, μεταξύ αυτών και οι στάθμες ακρόασης. Για να το κάνω λιανά, αν η ακουστική εμπειρία είναι παρόμοια με το να τοποθετήσω το κεφάλι μου μέσα σε πιάνο, η ηλεκτρική κιθάρα να παίζει δίπλα από το αυτί μου ή το κοντραμπάσο να έχει αποκτήσει, νοητά, μέγεθος πολυκατοικίας, τότε αυτό δεν είναι hi fi. Σε οποιαδήποτε περίπτωση λείπει η χωρική πληροφορία από το αποτέλεσμα, δηλαδή δεν είναι σαφής η τοποθέτηση των οργάνων ή της φωνής στον χώρο και το μέγεθος σκηνής, παύει ο ήχος να έχει χαρακτηριστικά αληθοφάνειας. Αναλόγως του χώρου, οι εντάσεις δεν βοηθούν πάντα σε αυτήν την κατεύθυνση καθώς οι υψηλές εντάσεις διεγείρουν περισσότερο τους χώρους, με όλα τα συνεπακόλουθα για κάθε μέρος του φάσματος. (Γι αυτό στις εκθέσεις σας βάζουν να ακούτε σε χαμηλές στάθμες).

To volume λοιπόν πρέπει να κάνει ένα πολύ απλό πράγμα. Να μεγαλώνει την (νοητά σχηματισμένη στον χώρο) μουσική σκηνή και να την φέρνει πιο κοντά στον ακροατή. Αυτό προφανώς είναι ανάλογο της εκάστοτε ηχογράφησης. Οι περισσότερες ηχογραφήσεις δεν έχουν επαρκή πληροφορία χώρου καθώς είναι παραγωγές φτιαγμένες είτε για να εντυπωσιάσουν τους ανίδεους, είτε για να παίζουν καλά ακόμη και σε αυτοκίνητο. Όμως ξαναλέω, σε αυτές τις περιπτώσεις δεν μιλάμε για hi fi. Αν θέλουμε λοιπόν να ακούμε σωστά, το όριο στάθμης πρέπει να είναι εκεί που ο συνδυασμός συστήματος - χώρου σταματά να αποδίδει αληθοφανώς την χωρική πληροφορία και δίνει ένα ακαθόριστο αποτέλεσμα που μπορεί να είναι ευχάριστο, μπορεί και όχι.

Παμ' παρακάτ τώρα;

...
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.629
Reaction score
58.095
Απάντηση:΄΄Καμμένοι΄΄ στο...διάστημα

για τον καθήμενο σε θέση ακρόασης μπροστά από το σύστημα και ακροώμενο τον απ' ευθείας ήχο από τις κατευθυντικές πηγές(ηχεία), χάνονται... και χάνονται περισσότερο όσο δυναμώνει το SPL...
Μην ξεχνας οτι τα 6, 5 μ ειναι πολλα!
... 6,5μ δεν είναι πολλά.
H Διατήρηση της Ενέργειας αποτελεί μιά θεμελιώδη Αρχή της Φυσικής.Εφόσον ο ακροατής δεν ευρίσκεται εντός ανηχοϊκού θαλάμου ή ετέρου ακουστικά ΄΄νεκρού΄΄(βάσει συγκεκριμένων προδιαγραφών) δωματίου,η ενέργεια που σχετίζεται με τις συνιστώσες ανακλώμενου ήχου δεν μεταπίπτει κατά το μεγαλύτερο μέρος της σε άλλες μορφές...
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.839
Μηνύματα
2.953.815
Members
38.247
Νεότερο μέλος
NSR
Top