Η επάρκεια του κρίνειν

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απάντηση: Η επάρκεια του κρίνειν

Το στανταρτ κατά DIN 45500 ορίζει τις ελάχιστες προδιαγραφές που ΟΦΕΙΛΟΥΝ να πληρούν οι εκάστοτε κατασκευαστές (σε όλη την ηχητική αλυσίδα) προκειμένου να φέρουν τη σφραγίδα hifi και διά να κρίνουν τους κριτές και επικριτές.

Από εκεί και πέρα εάν επιθυμούμε να ακούμε π.χ χαμηλές από σαμπς, έχουμε ένα όμορφο home cinema ή (σικ) hi-end. Μια φορά hi-fi δεν είναι όσο αρεστόν και αν το αποτέλεσμα μας είναι. :105:
 


Μηνύματα
1.292
Reaction score
38
Απάντηση: Η επάρκεια του κρίνειν

Θα είμαι κάπως ισοπεδωτικός... γιατί τα πράγματα είναι απλά!

- Πρώτα βρίσκουμε ζωντανό μουσικό γεγονός - κορυφαία ορχήστρα που να πάιζει όλο το ακουστό ηχητικό φάσμα...
- Μετά βρίσκουμε πολλά (καμιά 30αριά από κάθε μέρος του συστήματος) ακριβά μηχανήματα... ενισχυτές, ηχεία, πηγές και καλώδια...
- Στη συνέχεια διαπιστώνουμε (με πιστοποίση γιατρού) ότι η ακουστική μνήμη μας είναι εξαιρετική.
- Τέλος φέρνουμε την ορχήστρα και τα μηχανάκια στο σπίτι μας...!!!

Τώρα μπορούμε να κρίνουμε με ασφάλεια...


Ή κάνουμε τα εξείς πολύ δύσκολα πράματα...

- Ψάχνουμε τα ψηλά στη τσέπη μας
- Πέρνουμε μια σακούλα με τις καλύτερες ηχογραφήσεις της δισκοθήκης μας - τραγούδια αγαπημένα, που ξέρουμε απ' έξω και ανακατωτά.
- Πάμε στους αντιπρόσωπους και τους ζητάμε να βάλουν τους δισκους/σιντιά να παίξουν με τα μηχανήματα που έχουμε ήδη διαβάσει... κάπου... ότι είναι value for money και εμφανισιακά στα μέτρα μας...

... και μετά διαλέγουμε αυτό που μας αρέσει περισσότερο (όχι κατ' ανάγκη αυτό που παίζει "φυσικότερα" ή "αχρωμάτιστα" - όπως το προτιμά ο καθένας...)

Το δεύτερο τρόπο τον θεωρώ αρκετά επαρκή για να κρίνουμε με τέτοιο τρόπο ώστε τον επόμενο 1 χρόνο να μην είμαστε δυστυχισμένοι με τις επιλογές μας!!!

Μετά μαζεύουμε λίγα ακόμα ψηλά και επαναλαμβάμουμε την ίδια διαδικασία με τα νέα μοντέλα ή κριτικές που κυκλοφορούν...

:142:
 

D

Deleted member 8307

Guest
Re: Απάντηση: Re: Η επάρκεια του κρίνειν

Ποιοι άλλοι παράγοντες είναι απαιτητοί για να κρίνει κάποιος την ορθότητα κάποιου αναπαραγωμένου ακούσματος; Εκτός της υγιούς ακοής, τί άλλο είναι απαραίτητο;

Για πείτε...
Δύσκολη ερώτηση. Κάποια παιδιά απάντησαν με τα γνωστά audiophile clichés. Δεν έχω καμία διάθεση ειρωνείας ή σαρκασμού.

Δε ξέρω ... ίσως ούτε αυτό ή τίποτα άλλο.
Ίσως πρώτα είναι πιο σημαντικό να αποκτήσουμε εκείνες τις γνώσεις που θα μας βοηθήσουν να δημιουργήσουμε καθώς και να κρίνουμε με μετρήσεις ένα άρτια ακουστικό αποτέλεσμα στο σπίτι μας - στερεοφωνικό, χώρος. Οι γνώσεις αυτές μπορούν να αποκτηθούν εύκολα πια - στο avsite εμπεριέχονται στα τεχνικά θέματα. Στην συνέχεια, άμα θέλουμε μπορούμε να εμπλουτίσουμε τις γνώσεις μας στην ψυχοακουστική ή την λειτουργία της ακοής.
Η υγιής ακοή χρειάζεται για να προχωρίσουμε στην δημιουργία ενός ακριβού στερεοφωνικού ενώ η ακρόαση μουσικής σε συναυλίες έχει ψυχαγωγικό και πολιτισμικό χαρακτήρα ενώ καλλιεργεί την μουσική μας παιδεία.
Νομίζω ότι είναι ματαιοδοξία να πιστεύει κάποιος ότι με αυτόν τον τρόπο θα μπορεί να κρίνει την ηχητική αρτιότητα κάπου.
(δεν κατέβηκα από τον Άρη αλλά μετά από χρόνια συμμετοχής σε συναυλίες και εθελοντικής αιμοδοσίας στο Hi-Fi/End αυτά πιστεύω)

---

Η αποτύπωση του συναισθήματος και του feeling ενός μουσικού έργου εξαρτάται από τις ικανότητες του μηχανικού/ηχολήπτη.
Το συναίσθημα που πηγάζει από μέσα μας κατά την διάρκεια της ακρόασης εξαρτάται από την διάθεση της στιγμής, π.χ. ακούγοντας το Silence της P.J. Harvey μπορώ να είμαι από αδιάφορος μέχρι να φορτιστώ αρκετά ανεξάρτητα την ποιότητα του συστήματος.


.. Απο προσωπική εμπειρία έχω παρατηρήσει οτι τέτοια κομμάτια ακούγονται άσχημα σε μόνιτορ συστήματα ενώ ακούγονται άριστα σε φτηνά που μπουμάρουν κ.τ.λ.
Σε μεγάλο ποσοστό έχω παρατηρήσει το αντίθετο. Μουσική των Massive, Moby κ.ο.κ. ακούγονται καλύτερα σε καλύτερα συστήματα ... και δεν εννοώ τσικάμπούμ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.440
Reaction score
142.047
Απάντηση: Η επάρκεια του κρίνειν

Γειά σου Νικόλα με τα ωραία σου! Πραγματικά συμφωνώ μαζί σου, ενώ έχυσα λίγη μπύρα από τα γέλια όταν διάβασα το εξής:
μετά από χρόνια συμμετοχής και εθελοντικής αιμοδοσίας στο Hi-Fi/End
δηλώνω, χωρίς φόβο και πάθος, πως πέρασα τα ίδια πέτρινα χρόνια.
 

Μηνύματα
2.256
Reaction score
249
Απάντηση: Η επάρκεια του κρίνειν

Ρε παιδια υπαρχει συστημα που ακουγεται το ιδιο καλα σε 20-25αρη με 50-55αρη; ακουνε τα ιδια; πως θα το εκρινε ο ενας και πως ο αλλος;
Ακουει το ιδιο ο Χιουστον με το Σταματακο;(ας με συγχωρησετε για την τυχαια επιλογη ονοματων)
Αφορμη μου εδωσε το τεστ του Ιδρυτου με τις συχνοτητες-οταν το ξαναδοκιμασα και ελεγα οτι ακουγα τα 16000 ηρθε ο γυιος μου απο το διπανο δωματιο και μου ειπε μπαμπα τι ακουγεται ετσι
Αυτος που ακουει καλυτερα δεν μορει να κρινει ομως
Μηπως παιζει ρολο και η ηλικια του ηχοληπτη
 

Μηνύματα
1.597
Reaction score
6
συμφωνω JOHN.

Eδω πολλοι ακουνε ηλεκτρικο μασο και νομιζουν οτι ειναι καλσσικο κοντρα μπασο.

Ακουνε πικολο και νομιζουν οτι ακουνε φλογερα....

Ακουνε ηλεκτρικο πιανο με εκο κλπ και νομιζουν οτι ειναι STEINWAY...

Ακουνε ηλκτρικο ντραμ μασινακι της πλακας και νομιζουν οτι υπαρχει κλασσικη ντραμς....

Ακουνε πολλοι κατι ''σιγμα'' που σγυριζουν ..κλεφτικα. Ακουνε την Patricia Barber η τη Jacintha να σφυριζει τα σιγμα της κλεφτικα και τους αρεσει.....το συστημα.
νταμπα ντουμπα και ολα καλα.:111: σιγμα ψψψφσιγμα η σξιγμα...
 

Μηνύματα
1.597
Reaction score
6
και τους αρεσει η κιθαρα να εχει διαστασεις ντουλαπας:126: και οχι τις πραγματικες. Οι πραγματικες δεν εντυπωσιαζουν...οσο οι ντουλαπισιες...:133:
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.473
Reaction score
29.069
Απάντηση: Η επάρκεια του κρίνειν

Δεν νομίζω οτι έχουμε τέτχιους εδω μέσα? η μήπως έχουμε?:116:
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.911
Reaction score
13.293
Λοιπόν πάμε να δούμε ποια θα έπρεπε, ΙΔΑΝΙΚΑ, να είναι τα προσόντα ενός κριτή (πάντα κατά τη γνώμη μου)...

1) Βασικές μουσικές γνώσεις (τουλάχιστον) και ενασχόληση με κάποιο ή κάποια μουσικά όργανα.

2) Κάποιες βασικές γνώσεις ηχοληψίας βοηθάει για τήρηση των ισορροπιών. Μια ακρόαση πριν το τελικό μιξάρισμα μουσικών κομματιών κρύβει εκπλήξεις.

3) Ακροάσεις ζωντανής μουσικής (ΠΟΛΛΕΣ) σε διαφορετικούς χώρους και διαφορετικών μουσικών ειδών.

4) Εμπειρία πολλών και διαφορετικών συστημάτων αλλά και των αλλαγών που προκύπτουν σε αυτά από τις όποιες αντικαταστάσεις στους κρίκους της αλυσίδας.

5) Ιατρική εξέταση πως τα δυο αυτιά μας είναι πολύ κοντά σε δυνατότητες και ικανοποιητικά όσον αφορά τις υψηλές συχνότητες.
 

Μηνύματα
78
Reaction score
0
Απάντηση: Η επάρκεια του κρίνειν

1. Αφού το αποτέλεσμα της ηχογράφησης είναι το τί ήθελε να βγάλει ο κάθε ηχολήπτης από ένα έργο και αυτό είναι το σωστό που πρέπει να ακούμε και το benchmark συγκρισης, πως γίνετε να λέτε πως υπάρχουν κακές ηχογραφήσεις?

2. Το τί ήθελε ο τρίσμοιρος δημιουργός που έγραψε το έργο το οποίο εμείς θέμε να αναπαράγουμε λαμβάνεται υπόψιν? Φαντάζομαι πχ ότι ο Ludwig Van θα έγραφε στα @@ του αν στο σαλόνι σας το τρίτο βιολί ακουγόταν μπροστά από τον μαέστρο ή έξω από την αίθουσα ή ακόμα και πιο πέρα στην λαϊκή. Τελικά δηλαδίς το Hi Fi δεν είναι μια αναπαραγωγή ενός καλλιτεχνικού έργου αλλά μια αναπαραγωγή ενός καλλιτεχνικού δρόμενου? Δεν οφείλουμε να ακούμε Beethoven, αλλά Karajan?
 

Μηνύματα
1.597
Reaction score
6
Λοιπόν πάμε να δούμε ποια θα έπρεπε, ΙΔΑΝΙΚΑ, να είναι τα προσόντα ενός κριτή (πάντα κατά τη γνώμη μου)...

1) Βασικές μουσικές γνώσεις (τουλάχιστον) και ενασχόληση με κάποιο ή κάποια μουσικά όργανα.

2) Κάποιες βασικές γνώσεις ηχοληψίας βοηθάει για τήρηση των ισορροπιών. Μια ακρόαση πριν το τελικό μιξάρισμα μουσικών κομματιών κρύβει εκπλήξεις.

3) Ακροάσεις ζωντανής μουσικής (ΠΟΛΛΕΣ) σε διαφορετικούς χώρους και διαφορετικών μουσικών ειδών.

4) Εμπειρία πολλών και διαφορετικών συστημάτων αλλά και των αλλαγών που προκύπτουν σε αυτά από τις όποιες αντικαταστάσεις στους κρίκους της αλυσίδας.

5) Ιατρική εξέταση πως τα δυο αυτιά μας είναι πολύ κοντά σε δυνατότητες και ικανοποιητικά όσον αφορά τις υψηλές συχνότητες.
+1000

Σωστα και σοφα τα λογια σου.Συμφωνω και προσθετω ενα ακομα.

Ο ακροατης να ειναι σε θεση να αντιλαμβανεται , να αισθανεται και να ζει την ενταση των συναισθηματων των καλλιτεχνων.
Ο συνθετης , ο μουσικος, ο τραγουδιστης και ολοι μαζι ,τα συναισθηματα τους θελουν να μεταδωσουν στον ακροατη με τη συνθεση , τη μουσικη και την ερμηνεια τους.

θα ελεγα οτι η μουσικη ειναι το''φερον κυμα'' των συναισθηματων τους. Αυτα η περνανε στην ψυχη μας η οχι.
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Παιδιά το πάτε πολύ στη λεπτομέρεια.Τα πράματα είναι πιο απλά...

Στο μέσο σύστημα του Κωτσόβολου το βιολί ακούγεται σαν ξεχειλωμένη τρομπέτα.

Σε ένα σωστό σύστημα το βιολί είναι βιολί.

Επειδή το μέσο αυτί έχει μάθει να ακούει το βιολί σαν ξεχειλωμένη τρομπέτα όποιος μπορεί και ακούει το βιολί ως βιολί μπορεί εύκολα να κρίνει.

Δέν είναι δα και κανα επάγγελμα το να ακούμε ένα καλό σύστημα...
 

Μηνύματα
5.168
Reaction score
10
Παιδιά το πάτε πολύ στη λεπτομέρεια.Τα πράματα είναι πιο απλά...

Στο μέσο σύστημα του Κωτσόβολου το βιολί ακούγεται σαν ξεχειλωμένη τρομπέτα.

Σε ένα σωστό σύστημα το βιολί είναι βιολί.

Επειδή το μέσο αυτί έχει μάθει να ακούει το βιολί σαν ξεχειλωμένη τρομπέτα όποιος μπορεί και ακούει το βιολί ως βιολί μπορεί εύκολα να κρίνει.

Δέν είναι δα και κανα επάγγελμα το να ακούμε ένα καλό σύστημα...
Tα πράγματα είναι πιο απλά ακόμη! Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΩΝΗ, κανείς δεν μπορεί να την μπερδέψει.
 

D

deleted user 10898

Guest
Tα πράγματα είναι πιο απλά ακόμη! Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΩΝΗ, κανείς δεν μπορεί να την μπερδέψει.
η το χειροκροτημα που λενε οι χαιενταδες ριβιουερ... κλαπ κλαπ
 

Μηνύματα
1.597
Reaction score
6
η ακομα πιο δυσκολο να το κανω..:117:

εχουμε ποτε ακουσει τον χ τραγουδιστη απο κοντα χωρις μικροφωνα και μετα απο το συστημα μας?

εχουμε ποτε ακουσει στην αιθουσα ταδε ,μια συναυλια η ενα κοσνσερτο και την ηχογραφηση απο αυτη τη συγκεριμενη συναυλια η κονσερτο αμεσως μετα στο σπιτι μας?:126::113:
 

Μηνύματα
1.597
Reaction score
6
η το χειροκροτημα που λενε οι χαιενταδες ριβιουερ... κλαπ κλαπ
στα διαφορα συστηματα που δεν ειναι τιουναρισμενα η ειναι λαθος στημενα η η η ... το χειροκροτημα ακουγεται σα βροχη σε λαμαρινα, η χαλαζι σε λαμαρινα η σα να πεφτουν στραγαλια και φακες σε ενα ταψι:137: η σαν να τηγανιζεις ΠΑΤΑΤΕΣ:133:

αστα να πανε.
 

D

Deleted member 23222

Guest
Απάντηση: Η επάρκεια του κρίνειν

Nα έχει ανέπαφη ακοή και συνείδηση
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απάντηση: Η επάρκεια του κρίνειν

Κύριοι ο κριτής δηλάδή δεν πρέπει να ξέρει τι ηχοσύστημα έχει να κρίνει? Δεν νομίζω ότι όλοι οι reviewers κρίνουν τα συστήματα βάση audiophile καταβολών όπως λέμε. Σαν πιό έμπειροι μπορείτε να απαντήσετε εδώ....

Κατά τη γνώμη μου πρέπει να έχει άλλα κριτήρια για έναν SE ενισχυτή άλλα για έναν solid, άλλα για κόρνες, άλλα για Η/Σ, πάνελς κτλ κτλ

Εξάλου αυτή δεν είναι η αξία των συστημάτων αναφοράς? Αλλιώς ο καθένας reviewer θα άκουγε μηχανάκια και θα εξέφραζε την υποκειμενική του άποψη (αυτό κάνουμε εμείς)
Τα συστήματα αναφοράς όμως είναι για αυτόν τον λόγο... Εχει (κατά κοινή ομολογία) τους κορυφαίους ανά τύπο ενισχυτές, ηχεία, πηγές και κρίνει τα υπόλοιπα βάση αυτών.
Και μάλλον όχι μόνο....... πρέπει να έχει και εγγραφές αναφοράς ανά είδος μουσικού περιεχομένου προκειμένου να κρίνει τα αντίστοιχα μηχανάκια και ηχεία. (Εκτός εάν πιστεύουμε ότι τα ηχεία κόρνας π.χ θα αποδώσουν με SE ενισχυτές hip-hop)

Οσο αφορά την ακριβή απόδοση της κιθάρας (ένα παράδειγμα) δεν "προσδοκώ" να την ακούσω από ηχεία με πατερίτσα σαμπς αλλα "προσδοκώ" να την ακούσω από έναν SE

Το σαξόφωνο από ηχεία κόρνας. Μεγάλες ορχήστρες από B&W με 1000watts σε σαλόνι αλάνα. Τον τυρρανόσαυρο rex από subs που κατεβαίνουν στα 20hz.

Ομορφα και σωστά ότι λέμε εδώ..... αλλά ας πούμε και το αυτονόητο, ο κριτής πρέπει να γνωρίζει τι έχει να κρίνει :102:
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.154
Μηνύματα
3.003.220
Members
38.415
Νεότερο μέλος
kostas2025
Top