Από όλες τις Όπερες η Boheme του Puccini είναι η πιο σημαντική ως προς το πόσο εξαιρετικά η μουσική δένει σαν "γάντι" με το libretto.
Εδώ έχουμε τις δύο εξαίσιες Άριες του Τενόρου και της Σοπράνο, όπου ο σπουδαίος αυτός Οπερατικός συνθέτης τονίζει και..."ζωγραφίζει" κάθε λέξη με τη μουσική της έννοια, δίνοντας την κορύφωση όχι στο τέλος της Άριας αλλά στην...εξέλιξή της...Στου Τενόρου προς το τέλος στη λέξη..."Speranza" (ελπίδα) και στης Σοπράνο στη μέση όταν αναφέρεται..."στο πρώτο φιλί του Απρίλη"...
Από...ό,τι καλύτερο, πλεόν αισθαντικό η τέχνη της Όπερας έχει...
Και για να ολοκληρώσουμε το Φινάλε της Πρώτης Πράξης της Boheme, μετά τις δύο εξαίσιες Άριες του Τενόρου και της Σοπράνο, το εξαίρετο Ντουέτο τους..."O soave fanciulla"...Εδώ, ο Puccini αφήνει να φθάσει η κορύφωση στο...τέλος του Ντουέτου...στη λέξη...Amor...σε ανοδική κλίμακα...φθάνοντας σε ένα εντυπωσιακό...κόντρα ντο (αλλά...of stage)!..
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ερμηνεία (φωνητική και εκφραστική) του Pavarotti στον ρόλο του Rodolfo θεωρείται ότι αποτελεί ό,τι καλύτερο και πιο ολοκληρωμένο έχει κάνει στην πλούσια καριέρα του.
Επίσης, και οι δύο Σοπράνο στα ανωτέρω βίντεο, η Mirella Freni και η Renata Scotto, έχουν υπάρξει από τις πλέον κορυφαίες ερμηνεύτριες του πολύ ευαίσθητου ρόλου της Mimi...