Ιστορικα Μηχανηματα.

Μηνύματα
7.417
Reaction score
12.079
Αυτή ήταν ουσιαστικά η απορία μου: Κανένα σχεδόν παλιό ηχείο (πριν τις αρχές της δεκαετίας του 90 δηλαδή) δεν θα μου έκανε κέφι να ασχοληθώ μαζί του. Τα φαρδιά και δίχως βάθος κουτιά, τα χάρτινα μεγάφωνα, τα άτακτα τοποθετημένα μεγάφωνα στη μπάφλα, τα lens που είχαν συχνά πυκνά τα twitter μου δίνουν την εντύπωση ότι οι κατασκευαστές ψάχνονταν τότε να βρούνε τι μπορεί να δουλέψει.

Προφανώς υπάρχουν εξαιρέσεις, π.χ. κάτι quad, κάποια jbl (ειδικά κάτι θηρία με κόρνα και στα μπάσα που έχω δει) τα παλιά Klipsch, κάτι μικρά αγγλικά μόνιτορ (π.χ. 3/5α) τα μεγάλα B&W matrix της εποχής και γιατί όχι και τα Audio Spectrum S37 π.χ. είναι ενδιαφέροντα και θα άξιζε ενδεχομένως να ασχοληθεί κανείς, αλλά στην πλειοψηφία μου δίνουν την εντύπωση ότι όχι.

Και αυτή η διαφορά παλιού - καινούριου δεν νιώθω να είναι τόσο έντονη σε πηγές και ενισχυτές.

Βέβαια υπάρχουν πάντα και κριτήρια πέραν απόδοσης, συναισθηματικό δέσιμο ή απωθημένα π.χ.
Αν βρεις Dahlquist DQ10 σε καλή κατάσταση και το ακούσεις, υποψιάζομαι ότι θα αναθεωρήσεις την άποψή σου.
*με τον κατάλληλο ενισχυτή, εννοείται. Π.χ. το γαϊδούρι της φωτογραφίας μου.
 

TGD

Μηνύματα
8.519
Reaction score
8.521
Δεν είναι παράξενο που ο,τι ηχείο θυμόμαστε από εκείνη την εποχή είχε αντισυμβατική σχεδίαση για να ξεπεράσει τις τεχνολογικές αδυναμίες των υλικών.
 

Μηνύματα
7.417
Reaction score
12.079
Δεν αντιλέγω ως προς σκέλος των προδιαγραφών των υλικών, αλλά το συγκεκριμένο ηχείο σχεδιάστηκε έτσι για κάποιο λόγο και σίγουρα όχι για να εντυπωσιάσει το μάτι.
 

Μηνύματα
7.433
Reaction score
1.510
Δεν είναι παράξενο που ο,τι ηχείο θυμόμαστε από εκείνη την εποχή είχε αντισυμβατική σχεδίαση για να ξεπεράσει τις τεχνολογικές αδυναμίες των υλικών.
Εγώ πάντως τα ηχεία που μπορώ να σκεφτώ και θα επέλεγα από εκείνη την εποχή έχουν συμβατικές για σήμερα σχεδιάσεις. Π.χ. 3/5α, τα διάφορα B&W Matrix, κλπ.

Αυτό το Dahlquist που δεν τα είχα ξαναδεί σε φωτογραφία χωρίς τα καλύμματα είναι πραγματικά σαν να έπεσαν τυχαία τα μεγάφωνα στην καμπίνα των μπάσων. Έχω την εντύπωση ότι τα είχα πετύχει σε αγγελία σχετικά πρόσφατα και για χαμηλό ποσό (κανένα πεντακοσάρικο; ) αλλά δεν θα έδινα τόσα λεφτά για ηχείο που δεν ξέρω, πόσο μάλλον για κάτι που είναι αρχαίο.

Πάντως και έτσι να είναι, μιλάμε για ένα ηχείο, μαζί με μερικά ακόμη μοντέλα, εξαίρεση σε εκατοντάδες ή και χιλιάδες μοντέλα που είναι για τα σκουπίδια.

Στις πηγές δεν υπάρχει... Μάλιστα υπάρχουν πηγές, ιδιαίτερα πικάπ, που είναι αξεπέραστα από τα σημερινά.
Στους ενισχυτές όμως η διαφορά είναι χαώδης...
Στους ενισχυτές εννοείς σε μία καλή ΑΒ υλοποίηση του τότε με το σήμερα; Ή έχεις κατά νου class D και Hypex υλοποιήσεις σε σχέση με τις τότε;

Πάντως έχω την εντύπωση ότι ένας καλός ενισχυτής των 80s - 90s με φρέσκα υλικά θα παίζει καλά και σήμερα. Δεν ξέρω αν θα παίζει αισθητά χειρότερα από έναν νέο, αλλά πιστεύω ότι θα παίζει καλά. Και σίγουρα καλύτερα από ότι ένα αντίστοιχης κατηγορίας τιμής ηχείο της εποχής σε σχέση με ένα σύγχρονο.
 

Μηνύματα
7.417
Reaction score
12.079
Αυτό το Dahlquist που δεν τα είχα ξαναδεί σε φωτογραφία χωρίς τα καλύμματα είναι πραγματικά σαν να έπεσαν τυχαία τα μεγάφωνα στην καμπίνα των μπάσων. Έχω την εντύπωση ότι τα είχα πετύχει σε αγγελία σχετικά πρόσφατα και για χαμηλό ποσό (κανένα πεντακοσάρικο; ) αλλά δεν θα έδινα τόσα λεφτά για ηχείο που δεν ξέρω, πόσο μάλλον για κάτι που είναι αρχαίο.
Αυτή η τοποθέτηση των μεγαφώνων ονομάζεται "phased array". Αν κοιτάξεις προσεκτικά, θα δεις ότι είναι τοποθετημένα σε διαφορετική θέση τόσο ως προς το ύψος και το πλάτος, αλλά και ως προς το βάθος.
Όντως, τα πουλάει ένας στα 600 ευρώ, αν και έχει αλλάξει υλικά στο κροσόβερ, κάτι που ναι μεν έχει μια λογική με βάση την ηλικία των ηχείων, αλλά πλέον δεν εμπιστεύομαι κανένα που θα προβεί σε μια τέτοια ενέργεια χωρίς τα απαραίτητα τεχνικά μέσα. Αν ποτέ βρω κανένα ζευγάρι χρέπι σε εξευτελιστική τιμή, θα τα αγοράσω για να τους χώσω απο μια 5δοομη πλάτη Hypex.
Αν και πλέον έχω αλλάξει στρατόπεδο και γλυκοκοιτάζω τα ενεργά ηχεία, έχοντας ακούσει τα DQ10 ( έχω μεγαλώσει μαζί τους ), μπορώ να σου πω ότι είναι ένα απο τα καλύτερα ηχεία που έχω ακούσει ποτέ, ασύλληπτη στερεοφωνική εικόνα.
Αν τα βρεις ποτέ διαθέσιμα, ζήτα να τα ακούσεις.
 


Μηνύματα
7.433
Reaction score
1.510
Αυτή η τοποθέτηση των μεγαφώνων ονομάζεται "phased array". Αν κοιτάξεις προσεκτικά, θα δεις ότι είναι τοποθετημένα σε διαφορετική θέση τόσο ως προς το ύψος και το πλάτος, αλλά και ως προς το βάθος.
Όντως, τα πουλάει ένας στα 600 ευρώ, αν και έχει αλλάξει υλικά στο κροσόβερ, κάτι που ναι μεν έχει μια λογική με βάση την ηλικία των ηχείων, αλλά πλέον δεν εμπιστεύομαι κανένα που θα προβεί σε μια τέτοια ενέργεια χωρίς τα απαραίτητα τεχνικά μέσα. Αν ποτέ βρω κανένα ζευγάρι χρέπι σε εξευτελιστική τιμή, θα τα αγοράσω για να τους χώσω απο μια 5δοομη πλάτη Hypex.
Αν και πλέον έχω αλλάξει στρατόπεδο και γλυκοκοιτάζω τα ενεργά ηχεία, έχοντας ακούσει τα DQ10 ( έχω μεγαλώσει μαζί τους ), μπορώ να σου πω ότι είναι ένα απο τα καλύτερα ηχεία που έχω ακούσει ποτέ, ασύλληπτη στερεοφωνική εικόνα.
Αν τα βρεις ποτέ διαθέσιμα, ζήτα να τα ακούσεις.
Phase array ήξερα ότι είναι να έχεις κανονικά array από σειρά μεγάφωνα, στην ίδια σειρά. Αυτό όπως το βλέπω δείχνει να είναι πεταμένα (προφανώς δεν θα είναι). Το βάθος είναι λογικό και το έχουν κάνει αρκετοί κατασκευαστές (αν και συνήθως δίνουν απλώς κλίση στην μπάφλα).

Είναι τόσο μεγάλο ρίσκο τα πειραγμένα κρος; Δεν κυκλοφορούν στο ίντερνετ σχηματικά των αυθεντικών κροσόβερ ώστε να μπορείς να τα αναπαραγάγεις με σύγχρονα υλικά;

Και με πεντάδρομη πλάτη Hypex πάντως, πάλι ενεργά δεν θα ήταν; Δεν θα άξιζε αφού τα θεωρείς τόσο αξιόλογα να τα δουλέψεις με ενεργό κρος;

Αν και εναλλακτικά, κάποιος που θα έβαζε τέτοιο ηχείο στο σαλόνι του, θα είχε πλάκα να τα δουλέψει ως retro σύστημα, με κάποιον παλιότερο ενισχυτή και πηγή.

Με τη σίτα είναι αρκετά όμορφα (θυμίζουν λίγο Quad).

Για να μην το ξεχειλώνω, δεν είμαι και στην τσέπη σου φυσικά, αν είχα τέτοια τρέλα με το συγκεκριμένο ηχείο θα τα έδινα τα 600€. Και θα έβλεπα στη συνέχεια τι θα έκανα μαζί τους. Χώρια που έχει και ένα κενό στη σίτα, αν είναι αρκετά μικρά τα ενεργά σου τα βάζεις και εκείνα εκεί στο κενό της σίτας και τα παίζεις από εκεί, μία το ένα, μία το άλλο.
 

Μηνύματα
1.430
Reaction score
1.175
Ενισχυτικά - πικάπ θα αγόραζα μετά από διάβασμα για το συγκεκριμένο μοντέλο για να γνωρίζω πόσο εύκολο είναι το service που χρειάζονται. Σίγουρα όμως μοντέλα από τέλη δεκαετίας '70 και μετά.

CDP δεν ξέρω πια τι υπάρχει στην αγορά αλλά πάνω από πενταετία δεν έπαιρνα. Εξαιρούνται κλασικά μεγαθήρια τύπου Esoteric που συνήθως είναι εκτός του budget μου.

Στα ηχεία υπάρχει πάντα το πρόβλημα να μη βρίσκεις μεγάφωνα για service, δεν μου έχει τύχει ποτέ να καταστρέψω μεγάφωνο αλλά ποτέ δε ξέρεις οπότε σε ηχείο 50 χρόνων το πιθανότερο είναι να μη βρεις εκτός και είναι τόσο κλασικό μοντέλο που ασχολούνται μαζί του και άλλοι πλην του κατασκευαστή. Πάντα υπάρχουν εξαιρέσεις όμως, π.χ. τα Infinity Kappa 100, δεν τα έχω καν ακούσει αλλά θέλω να τα αποκτήσω. Αντίθετα με αυτούς που που μαγεύονται με LS3/5A, εμένα πάντα με εντυπωσίαζαν τα μεγάλα, κατά προτιμήση 3δρομα ηχεία.
 

Μηνύματα
4
Reaction score
1
Αν κάποιος έχει στη κατοχή του ένα πολύ καλό μαγνητόφωνο 2-track ή 4-track και επιλέξει να αγοράσει σύγχρονες (και πανάκριβες) προηχογραφημένες ταινίες που έχουν γραφτεί στην επαγγελματική ταχύτητα των 15 ips είναι σίγουρο πως θα απολαύσει ένα άριστο ηχητικό αποτέλεσμα, σαφώς ποιοτικότερο από οποιαδήποτε επανέκδοση σε βινύλιο. Ομως οι περισσότερες προηχογραφημένες ταινίες από την δεκαετία του 60 και του 70 ήταν γραμμένες με πολύ πρόχειρο τρόπο και δεν ανταποκρίνονταν στις πραγματικές δυνατότητες του μέσου.

Εξαίρεση στον κανόνα αυτό ήταν οι πρώτες στερεοφωνικές ταινίες 2-track που παράχθηκαν από το 1956 έως το 1962. Είναι πλέον δυσεύρετες και πωλούνται σε εξωφρενικά υψηλές τιμές. Επίσης παίζουν σωστά μόνο σε μαγνητόφωνα 2-track.
 
Last edited:

Μηνύματα
9.827
Reaction score
13.410
SONY TA F3A πήρα ένα και βρήκα και 2 για καβαντζα σε τέλεια κατάσταση και τα 2 .. και Godmans mezo SL ηχεία συνδυασμός που σκοτώνει ( για εμένα ) ο ενισχυτής είναι 50 watt και όχι 15 πού από λάθος έγραψε ο Σάκης


eastelectronics.gr/service-sony-ta-f3a/


Goodmans Mezzo SL loudspeakers. Classic ...
 

Attachments

Last edited:

Μηνύματα
9.827
Reaction score
13.410
Τα ηχεία φοράνε το ίδιο rweeter με τα Dynaco A25




No photo description available.
..................
No photo description available.
,.
No photo description available.
......εδω είναι το crossover του ηχείου πού το έκανα ένα φρεσκάρισμα και μπήκε εξωτερικό


SONY TA F3A πήρα ένα και βρήκα και 2 για καβαντζα σε τέλεια κατάσταση και τα 2 .. και Godmans mezo SL ηχεία συνδυασμός που σκοτώνει ( για εμένα ) ο ενισχυτής είναι 50 watt και όχι 15 πού από λάθος έγραψε ο Σάκης


eastelectronics.gr/service-sony-ta-f3a/


View attachment 347809
 
Last edited:


Τελευταια Μηνυματα

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.261
Μηνύματα
2.934.579
Members
38.166
Νεότερο μέλος
giannis600
Top