Και flat, και γλυκόηχο;

Μηνύματα
1.115
Reaction score
677
Αν αλλάξεις και μάρκα χορδής αλλιως θα ακους
Όταν μια πηγή παράγει εναν ήχο ας πούμε χορδή παράγονται και αρμονικες ή όχι
Όταν ενα μεγάφωνο παράγει ήχο δεν παράγονται αρμονικές;
Ωραία λοιπόν,αλλάζουν οι αρμονικές και το μόρφημα,όχι ο τόνος.
Αυτή είναι ιδιότητα του υλικού.
Το μεγάφωνο,υλικό δεν είναι;Δεν θα διαφοροποιείται κι αυτό το κακόμοιρο σύμφωνα με την σύνθεσή του;
Το ξύλο,αλουμίνιο,αστερόσκονη,κλπ,που ανακλάται ο ήχος πριν πάει στο ρεφλεξ η οπουδήποτε το φωτίσει ο Θεός δεν θα εισάγει και αυτό τα δικά του;
Αυτά πως αποτυπώνονται;
 

Y

Yiannis_B

Guest
Ωραία λοιπόν,αλλάζουν οι αρμονικές και το μόρφημα,όχι ο τόνος.
Αυτή είναι ιδιότητα του υλικού.
Το μεγάφωνο,υλικό δεν είναι;Δεν θα διαφοροποιείται κι αυτό το κακόμοιρο σύμφωνα με την σύνθεσή του;
Το ξύλο,αλουμίνιο,αστερόσκονη,κλπ,που ανακλάται ο ήχος πριν πάει στο ρεφλεξ η οπουδήποτε το φωτίσει ο Θεός δεν θα εισάγει και αυτό τα δικά του;
Αυτά πως αποτυπώνονται;
Χρωματισμοί...

Αρκετές πληροφορίες για να συμπληρωθεί το puzzle, παίρνεις με μετρήσεις στο πεδίο του χρόνου...:rolleyes:


"Colouration analysis
Loudspeakers differ from most other items of audio equipment in suffering from 'colouration'. This refers to the tendency of various parts of the speaker: the cone, its surround, the cabinet, the enclosed space, to carry on moving when the signal ceases. All forms of resonance cause this, by storing energy, and resonances with high Q factor are especially audible. Much of the work that has gone into improving speakers in recent years has been about reducing colouration, and Fast Fourier Transform, or FFT, measuring equipment was introduced in order to measure the delayed output from speakers and display it as a time vs. frequency waterfall plot or spectrogram plot. Initially analysis was performed using impulse response testing, but this 'spike' suffers from having very low energy content if the stimulus is to remain within the peak ability of the speaker. Later equipment uses correlation on other stimulus such as a Maximum length sequence analyser or MLSSA. Using multiple sine wave tones as a stimulus signal and analyzing the resultant output, Spectral Contamination testing provides a measure of a loudspeakers 'self-noise' distortion component. This 'picket fence' type of signal can be optimized for any frequency range, and the results correlate exceptionally well with sound quality listening tests."
http://en.wikipedia.org/wiki/Loudspeaker_measurement

http://www.ecoustics.com/articles/understanding-speaker-frequency-response/

http://en.wikipedia.org/wiki/Impulse_response
 

Μηνύματα
1.115
Reaction score
677
Χρωματισμοί...
Ακριβώς.
Υπάρχει λοιπόν κατά την γνώμη σας απολύτως σωστός αναπαραγωγέας;
Γιατί αν κάποιος μου πει για ποσοστά,δεν μου λέει κάτι.
Ή είναι 100% σωστό κάτι,ή δεν είναι.Ολίγον έγκυος,δεν γίνεται.
(Ας μην λάβουμε υπ' όψιν τα υπόλοιπα κομμάτια της αλυσίδας,ενισχυτές,κλπ..)
Θα παλεύουμε λοιπόν με τα θηρία ή καλό είναι να χαλαρώσουμε και να ακούμε αυτό που μας αρέσει και μας πάει στο αυτί και στον χαρακτήρα;:roflmao:
 

Μηνύματα
2.256
Reaction score
249
Γιάννη να σε ρωτησω κάτι
Αν έχουμε δυο βιολιά και το ενα είναι βαμμένο με το χψ βερνίκι και παράγει άλλο ήχο το ενα είναι χρωματισμένο και το άλλο όχι;
Υπάρχει flat βιολί;
Αν ακούσουμε ενα "χρωματισμένο" βιολί σε ουδέτερο ηχείο το αποτέλεσμα πρεπει να είναι χρωματισμένο δηλαδή όταν ακουμε ενα ηχείο για να το εκτιμήσουμε σωστα πρεπει να ξέρουμε και τα οργανα που επαιξαν

Με το Σωκράτη συμφωνουμε
 

Μηνύματα
1.115
Reaction score
677
Γιάννη να σε ρωτησω κάτι
Αν έχουμε δυο βιολιά και το ενα είναι βαμμένο με το χψ βερνίκι και παράγει άλλο ήχο το ενα είναι χρωματισμένο και το άλλο όχι;
Υπάρχει flat βιολί;
Αν ακούσουμε ενα "χρωματισμένο" βιολί σε ουδέτερο ηχείο το αποτέλεσμα πρεπει να είναι χρωματισμένο δηλαδή όταν ακουμε ενα ηχείο για να το εκτιμήσουμε σωστα πρεπει να ξέρουμε και τα οργανα που επαιξαν

Με το Σωκράτη συμφωνουμε
Εντάξει,εννοείται πως το ηχείο θα αναδείξει την διαφορά.
Το θέμα είναι όμως το τι θα προσθέσει και τι θα αφαιρέσει από την κάθε και όποια διαφορά,σε τι ένταση,σε τι θερμοκρασία,με τι περιεχόμενο,κλπ...
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
14.361
Reaction score
37.175
πω πωω κουραστηκα ρε κιολας...πφφφ...

καλα κανω κι ακουω μονο...

"ακουστε την" εσεις αλλιως....!

:D
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.008
Το έχω διαβάσει,πολύ χρήσιμο.
Παίζουμε μια νότα στην κιθάρα,έτσι;
Ο ήχος που ακούμε είναι ο κατευθείαν της χορδής,ο της αντανάκλασης από το ηχείο της κιθάρας,ο κατευθείαν του συνόλου και ο της αντανάκλασης από τον χώρο χοντρικά.
Αν από τα τρία στοιχεία (εκτός του απ' ευθείας),αλλάξουμε ο ένα,τα δύο,ή και τα τρία,ακούμε το ίδιο;
Να το κάνω ακόμα απλούστερο,χωρίς τόσες παραμέτρους.
Στην ίδια κιθάρα,παίζουμε το ίδιο Α ,κουρδισμένο στην εντέλεια ακόμα και ως προς το διακρότημα.
Στην μια περίπτωση με πλαστικές και στην άλλη με μεταλλικές χορδές.
Γιατί νομίζετε πως ακούμε διαφορετικά;
http://www.avsite.gr/forum/threads/Αποκρυπτογράφηση-των-χροιών.86665/
ep4ender said:
Δύσκολο μου φαίνεται αυτό...σκέψου πχ. ότι όταν το ακουστικό κέντρο βρίσκεται στο μέσο 2 πηγών που δεν το κοιτάν επακριβώς, όπως συμβαίνει στη μέση 2 ηχείων, τότε αντιλαμβάνεται πιο δυνατά από την πραγματικότητα τις υψηλές συχνότητες.
Πανεύκολο,άμα η θέση ακρόασης κείτεται πέρα από την ισχύουσα κρίσιμη απόσταση γιά δεδομένο χώρο.Δεν θα συνέβαινε απαραίτητα το ίδιο γιά τις μετρήσεις απόκρισης...
Υπάρχουν "εύηχες" παραμορφώσεις? :thumbsdown:
Η μυθική υπόσταση αρκετών υλοποιήσεων-όχι αναγκαστικά ηχειακών- έχει στηριχθεί στη χειραγώγηση ευφωνικών παραμορφώσεων από την πλευρά του σχεδιαστή...
Εγώ είπα άλλη μία γνώμη…
Στο κείμενο της δοκιμής ο αρθρογράφος δίνει επανειλημμένα έμφαση στην κάλυψη μικρών χώρων από το εν λόγω ηχείο.Η σύνθεση του ακουστικού πεδίου εντός μικρών χώρων διακρίνεται από μεγαλύτερη ανομοιογένεια.
Ανάλογα με τη διαρρύθμιση του συστήματος,την επίπλωση και την επένδυση της τοιχοποιίας,ενέργεια από υψηλές συχνοτικές συνιστώσες πιθανόν να μην έχει προλάβει την ένταξη στο πεδίο αντήχησης.
Ένας χώρος με μικρό όγκο διακρίνεται επιπλέον από μικρότερη ανοχή της αντίληψης ενός ακροατή στην αύξηση της εκπεμπομένης στάθμης εντός αυτού..
 
Last edited:

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Αν έχουμε δυο βιολιά και το ενα είναι βαμμένο με το χψ βερνίκι και παράγει άλλο ήχο το ενα είναι χρωματισμένο και το άλλο όχι;
Υπάρχει flat βιολί;
Ντάξει οκ...δεν είχα διαβάσει όλο το μήνυμα, απαντάς μόνος σου...
 

Y

Yiannis_B

Guest
Ακριβώς.
Υπάρχει λοιπόν κατά την γνώμη σας απολύτως σωστός αναπαραγωγέας;
Γιατί αν κάποιος μου πει για ποσοστά,δεν μου λέει κάτι.
Ή είναι 100% σωστό κάτι,ή δεν είναι.Ολίγον έγκυος,δεν γίνεται.
(Ας μην λάβουμε υπ' όψιν τα υπόλοιπα κομμάτια της αλυσίδας,ενισχυτές,κλπ..)
Θα παλεύουμε λοιπόν με τα θηρία ή καλό είναι να χαλαρώσουμε και να ακούμε αυτό που μας αρέσει και μας πάει στο αυτί και στον χαρακτήρα;:roflmao:
Το ξέρεις ότι δεν είναι έτσι...;)
 

Μηνύματα
1.115
Reaction score
677
Το ξέρεις ότι δεν είναι έτσι...;)
Το ξέρω και ξέρεις πως υπερβάλλω.
Ο όρος φλατ όμως είναι βαρύς...
Αυτό που δεν ξέρω είναι το επιστημονικά αποδεκτό ποσοστό αυτής της παραμόρφωσης,σε ποιο σημείο,και τα ηχεία που παρουσιάζουν τέτοιες μετρήσεις (όπως αυτή που πολύ σωστά πόσταρες παραπάνω) στις μπροσούρες τους.
(Για όποιον έχει τις γνώσεις να τις αποκρυπτογραφήσει τέλος πάντων..)
Πάντως εγώ σε όσα site κατασκευαστών έχω μπει,μια ξερή απόκριση συχνότητας βλέπω.(Και πολλά λέω...)
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.843
Ξέρεις κατασκευαστή που θα έβγαζε τα μάτια του μόνος του ;
Όλοι μιλούν για την μουσικότητα και την τρισδιάστατη εικόνα των κατασκευών τους
 

D

Deleted member 23222

Guest
Να μου δώσετε παρακαλώ τον όρο flat...γιατί είμαι από χωριό..
Άντε γιατί θα φτάσουμε στον Αριστοτέλη...

ΥΓ. Και δεν εννοώ εσάς τους...παλιούς,παμπόνηροι!!!
 




Y

Yiannis_B

Guest
Φλατ πατριώτ σημαίνει αφνό που βάνεις μ' αφνό που βγαιν νάν τα ίδγια :whistling:
:rolleyes:

Ρεύμα μπαίν, κώνος μπανοβγαίν...που το είδες το φλατ βρε μάστορα?...:focus:
 
Last edited by a moderator:

Μηνύματα
1.115
Reaction score
677
Πάντως είναι εντυπωσιακό το να μιλάμε για flat αναπαραγωγή και να μην λαμβάνουμε υπ' όψιν το τι συμβαίνει κατα την διάρκεια της.
Ωραίες οι μετρήσεις με sine wave,με ροζ θορύβους,κλπ,τι γίνεται όμως κατά την αληθινή αναπαραγωγή;
Ας ρίξουμε μια ματιά λοιπόν στον πιο αδύναμο κρίκο,το κρος και όποιος θέλει συμπληρώνει.

Τα της σπατάλης κλπ,τα ξέρουμε όλοι λίγο-πολύ,τα παραμέσα ψάχνουμε..
Μερικές σκόρπιες σκέψεις επάνω σε πράγματα που όλοι ξέρουμε πως ισχύουν..
Πολλά παθητικά κρος,ειδικά στον κλάδο των χαμηλών περιέχουν μεταξύ των άλλων πηνία με πυρήνα από φερρίτη ή σίδηρο.
Που βελτιώνει μεν την επαγωγή,καταστρέφει όμως την γραμμικότητα.
Το αποτέλεσμα είναι να συμπεριφέρεται διαφορετικά ανάλογα με την ενίσχυση του σήματος.
Τσιγκούνικες κατασκευές (χιλιάδων ευρώ στην ετικέτα),χρησιμοποιούν bipolar ηλεκτρολυτικούς οι οποίοι είναι γνωστό πως αλλάζουν τιμές ανάλογα την θερμοκρασία και την ηλικία.Επίσης γνωστό είναι πως οι ονομαστικές τιμές τους πάνε συχνά μακριές βόλτες.

Μπορεί κανείς να συνεχίσει να λέει πολλά,όμως το σίγουρο είναι πως σε συνθήκες νορμάλ ακροάσεων,οι αποστειρωμένες μετρήσεις δεν αντιπροσωπεύουν την αλήθεια....ίσως μια μέτρηση σαν αυτή που ποστάρισε παραπάνω ο φίλος Γιάννης να λέει πολλά,που την βρίσκεις όμως....
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Κάποιοι από σας ίσως τα είχαν ακούσει σε 2 εκθέσεις που τα είχα παρουσιάσει ή στο κατάστημα και τα βάσης και τα πατώματος της φωτογραφίας.
Και τα μεν και τα δε ήταν μόνον 11λίτρα ενεργού όγκου, εξ ού και η σπουδαία ομοιογένεια, τα δε πατώματος είχαν άμμο στο υπόλοιπο της καμπίνας (συνολ. βάρος 42κιλά), έναν δηλαδή εντυπωσιακό μηχανικό ισοσταθμιστή για το χαμηλό.
Μπορεί να κανονιστεί ακρόαση για όποιον ενδιαφέρεται.
 

A

amoustakas

Guest
Αν βάλει κανείς π.χ. ένα πιάνο μακριά από τοίχους θα παίξει εντελώς διαφορετικά από ότι σχεδόν κολλητά στον τοίχο και σε μια γωνία. Ανάλογα διαφορετικά θα παίξει σε ένα δωμάτιο με χαλιά κλπ. και ένα σχετικά γυμνό. Μπορεί να μου πει κανείς που είναι flat; :biggrin:
 

Μηνύματα
2.527
Reaction score
1.831
Αν βάλει κανείς π.χ. ένα πιάνο μακριά από τοίχους θα παίξει εντελώς διαφορετικά από ότι σχεδόν κολλητά στον τοίχο και σε μια γωνία. Ανάλογα διαφορετικά θα παίξει σε ένα δωμάτιο με χαλιά κλπ. και ένα σχετικά γυμνό. Μπορεί να μου πει κανείς που είναι flat; :biggrin:
Γειά σου Αργύρη!
το που είναι το πιάνο δε μας ενδιαφέρει, αυτό θα επηρεάσει την ηχογράφηση.
Το θέμα είναι να βγαίνει από το σύστημα ότι ακριβώς μπαίνει.

Η απόκριση των ηχείων μετράται με βάση κάποιες προδιαγραφές. Εννοείται ότι σε οικιακές συνθήκες η απόκριση πάει περίπατο αλλά καλύτερα είναι να ξεκινάς με κάτι ίσιο παρά με...τρικυμία!

Αλήθεια είναι ότι κάποιες φορές λάθος συστήματα σε λάθος χώρους φέρνουν σωστά αποτελέσματα αλλά δεν είναι ο κανόνας...
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.887
Μηνύματα
3.032.542
Members
38.515
Νεότερο μέλος
Alebut
Top