Κατασκευή ηχείων στα όρια του Hi End ....

Μηνύματα
404
Reaction score
1.005
Το καλό με το ψηφιακό crossover είναι ότι έχεις φουλ ελευθερία στο πώς θα κινηθείς με τους ενισχυτές,μπορείς ανά δρόμο να επιλέξεις διαφορετικό ενισχυτή.εγω έχω επιλέξει τους μικρούς sciit rekkr για το tweeter κ mid που είναι κόρνες και στα χαμηλά crownαρες.θες λάμπες στο tweeter; τάξη α,παίζεις όπως θες όρεξη να έχεις χρόνο κ χρήμα.εγω προτείνω minidsp flex8 και ξεχωριστούς ενισχυτές έχω μείνει πολύ ευχαριστημένος

Υ.Γ δεν ταλαιπωρείς και τούς ενισχυτές σου με τεράστια βυθίσματα που βλέπουμε σε αναλογικά κρος σε πολλά ηχεία
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.690
Reaction score
12.401
Να σας βάλω bilnd test ενεργό με τους ενισχυτές που συνήθως χρησιμοποιούν, vs το ίδιο με passive cross ποιοτικά υλικά και εξίσου ενισχυτή να δούμε τι θα επιλέξετε :p
Εσύ τους πας αμέσως στα βαθιά...
Κάτσε να μάθουν πρώτα τι κάνει το crossover!
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.690
Reaction score
12.401
Υ.Γ δεν ταλαιπωρείς και τούς ενισχυτές σου με τεράστια βυθίσματα που βλέπουμε σε αναλογικά κρος σε πολλά ηχεία
Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει. Ταλαιπωρείς στο μέγιστο το ενισχυτικό στάδιο εξαιτίας της ηλεκτρεγερτικής δύναμης, που παράγει ο κινητήρας-μεγάφωνο.
 

Μηνύματα
15.440
Reaction score
21.611
το να χρησιμοποιήσεις ενεργό διαχωρισμό δεν πρέπει να σημαίνει οτι θα αγνοήσεις την χρησιμότητα παθητικών στοιχείων που θα διορθώσουν την εμπέδηση της κάθε μονάδας.
οι παράλληλοι κλάδοι RLC & RC είναι εκ των ουκ άνευ και έχουν πάντα μόνο θετικό αντίκτυπο.

τώρα κάτι πιουρίστες που θεωρούν οτι τα πολλά υλικά χαλάνε τον ήχο είναι καταδικασμένοι να ταλαιπωρούν ηχεία και ενισχυτές και να πετάν λεφτά σε καλώδια και άλλες χαζομάρες.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.984
Reaction score
127.641
Ακριβώς.

Εάν χρειάζεται διόρθωση η μιγαδική αντίσταση ενός μεγαφώνου, με ένα zobel λόγου χάριν, αυτό είναι άσχετο του παθητικού κρος και πρέπει να γίνει, αν και εφόσον υπάρχει όντως πρόβλημα, και αν και εφόσον έχει θέμα ο τελικός ενισχυτής.

Η απλή υλοποίηση παθητικού κρος για διαχωρισμό συχνοτήτων, δεν λύνει ως δια μαγείας όλα τα προβλήματα αυτά, ούτε πρέπει να αφεθούν στην τύχη τους, είτε με παθητικό είτε με ενεργό κρος.

Η χρήση καλωδίου ηχείων υψηλής χωρητικότητας, σε παθητικές εφαρμογές, μπορεί να επιδεινώσει σημαντικά ένα ήδη υπάρχον πρόβλημα, ή να δημιουργήσει εκ νέου ένα πρόβλημα που δεν υπήρχε.
Υψηλής χωρητικότητας καλωδιώσεις ηχείων, υπάρχουν άφθονες στην αγορά, κυρίως τα foil.
 
Last edited:

Μηνύματα
27.776
Reaction score
26.120
Αν έχει πρόβλημα ο εκάστοτε τελικός και απαιτείται zobel , δεν κάνει απλά για να οδηγήσει το συγκεκριμένο μεγάφωνο.
Δεν έχω δεί υλοποίηση σε ενεργό ηχείο με zobel στην έξοδο του οιουδήποτε τελικού προς το ηχείο .
Βέβαια δεν τα έχω δεί και όλα .
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.984
Reaction score
127.641
Πάντως το να συζητάμε ακόμα, εν έτει 2024, τα πλεονεκτήματα (ή μη) της ενεργούς πολυενίσχυσης, σε σχέση με τα παθητικά κρος και τον έναν πολυαγαπημένο μας ενισχυτή (τον ακριβό), πακέτο με τα λατρεμένα μας καβλώδια ηχείων (τα πσαγμένα με τα χρυσά αυτιά μας) για μέλι μεσαίες (και μεταξένια πρίμα), ειλικρινά με ξεπερνάει.

Βεβαίως καταντάει αστείο (για να μη πω γελοίο).

Ιθαγενείς. Τι α κάεις;
 

Μηνύματα
27.776
Reaction score
26.120
Εμένα πάλι ο φίλος μου που κατασκευάζει μεγάφωνα ,αλλά και ηχεία επιμένει ότι τα ενεργά δεν είναι πάντα η καλύτερη λύση .
Επιμένει πως ότι μπορείς να κάνεις με ενεργά ,dsp κλπ , μπορούν να γίνουν και με παθητικά .
Νταξ όχι όλα ,αλλά στο κομάτι του κροςς θεωρεί ότι τα πάντα μπορούν να επιτευχθούν.
Και σκέψου είναι ο άνθρωπος που με βοήθησε και καθοδήγησε να στήσω τα δικά μου.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.984
Reaction score
127.641
Να τον χαίρεσαι τον φίλο σου, αλλά τέτοιες "εμμονές" δεν είναι καθόλου "έξυπνες".

Δεν πρόκειται για διαγωνισμό του τι μπορεί να φτιαχτεί. Να κι αν μπορεί, να κι αν δε μπορεί. Η ουσία μετράει.

Έχω φάει πολλά λεφτά σε παθητικά κρος, και έχω δει όλο το ποίημα και την παραφιλολογία. Κι εγώ, κι ένας φίλος μου. 😜🤣🤪😁
 

Μηνύματα
27.776
Reaction score
26.120
Βρε αγόρι μου δεν είπα ότι συμφωνώ με τις απόψεις του .
Απλά εξηγώ ότι ένας άνθρωπος που έχει φτάσει στο σημείο να κατασκευάζει δικά του μεγάφωνα, όχι μόνο ηχεία , ε ! έχει και τις απόψεις του.
Τι να κάνουμε τώρα.
Εγώ πάντως εργαστήριο και όλα αυτά που χρειάζονται για την συναρμολόγηση παθητικών κροςς και τα ρέστα δεν έχω φυσικά και δεν πρόκειται να ασχοληθώ.
Εφτιαξα εκεί ότι έφτιαξα , καλά παίζει , ε! , εντάξει τέλος .
 

Μηνύματα
15.440
Reaction score
21.611
υπάρχουν και κάποιες εξαιρετικές υλοποιήσεις με παθητικά κυκλώματα διαχωρισμού, μην τα μηδενίζουμε όλα.
αν ο σχεδιασμός επιτρέπει χρονική "ισοστάθμιση" των μεγαφώνων (ηλεκτρικά και μηχανικά) , αν το δίκτυο προσφέρει ωμικό φορτίο (από 200hz Και πάνω προφανώς πιο κάτω αδύνατο) αν τελοσπάντων γίνουν 5-6 πράμματα σωστά ένα παθητικό μπορεί να παίξει και να μετρήσει εξαιρετικά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.984
Reaction score
127.641
αν ... , αν ... αν τελοσπάντων γίνουν 5-6 πράμματα σωστά ένα παθητικό μπορεί να παίξει και να μετρήσει εξαιρετικά.
Αν αν αν, οκ, δε διαφωνούμε.

Ο "αντίλογος" στα ανωτέρω που λες, είναι απελπιστικά απλός:

Ένα ενεργό μπορεί να παίξει και να μετράει εξαιρετικά. 🤣🤪😁

(Και πιο εύκολα, και πιο φτηνά)

Κομον σενς.
 

Μηνύματα
15.440
Reaction score
21.611
Πάλι πρέπει να γίνουν κάποια πράγματα σωστά, δεν αλλάζει κάτι.
Για έναν diyer τελικά είναι πιο εύκολο να φτιάξει ένα σωστό 3δρομο με fusion πάρα ένα σωστό 2δρομο παθητικό, αλλά δεν σημαίνει ότι η μία σχολή ή η άλλη είναι καλύτερη γενικώς.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.984
Reaction score
127.641
Αντικειμενικά, η ενεργή προσέγγιση είναι καλύτερη.

Για πολλούς λόγους, αδιαμφισβήτητους.
Αντικειμενικά λέμε.


Για έναν diyer τελικά είναι πιο εύκολο να φτιάξει ένα σωστό 3δρομο με fusion πάρα ένα σωστό 2δρομο παθητικό
Σωστά.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.690
Reaction score
12.401
Αντικειμενικά υπάρχουν καλά ενισχυτικά και ηχεία που λειτουργούν αδιαλείπτως για +30 χρόνια.
Με προσεγμένα υλικά, που εξασφαλίζουν απόδοση και διάρκεια στο χρόνο.
Ακόμα και δεκαετίες μετά, είναι σχετικά εύκολα επισκευάσιμα και με επάρκεια ανταλλακτικών.

Όποιος έχει τα κότσια ας ανοίξει το πολυδιαφημισμένο ενεργό του, και ας ανεβάσει φωτογραφίες!!!
Ούτε ο Κινέζος που τα έφτιαξε δεν θα ξέρει τι είναι μετά από 6-7 χρόνια.
Για διάρκεια ζωής δεν το συζητάμε...
Με ημερομηνία λήξης και μάλιστα σύντομη. Μετά ανακύκλωση και μόλυνση.
Με μεγάφωνα του κώλου και το DSP να δουλεύει υπερωρίες, φέρνοντας στα όρια τα ενισχυτικά όταν ανεβαίνει λίγο η στάθμη.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.984
Reaction score
127.641
Τα ίδια μπορούν να ειπωθούν και αντίστροφα.

Μάλιστα, σε πολύ ακριβά παθητικά ηχεία, είναι σύνηθες να βρίσκεις ελεεινά υλικά στο κρος και στην καλωδίωση, και μηδενική υποστήριξη μετά από μερικά χρόνια.

Δε μιλάμε καν για κινεζιές σε παθητικά ηχεία και ενισχυτικά, που έχουν κατακλύσει την αγορά.

Ταυτόχρονα, σε σοβαρά, επώνυμα ενεργά ηχεία, ακόμα και χαμηλού κόστους, υπάρχει πλήρης υποστήριξη μέχρι να σβήσει ο ήλιος.

Και αντικειμενικά, υπάρχουν άπειρα ενεργά ηχεία στον πλανήτη, που λειτουργούν πραγματικά αδιαλείπτως εδώ και δεκαετίες, χωρίς προβλήματα, στην απαιτητική χρήση των στούντιο, κι όχι απλώς στην χαλαρή οικιακή αναπαραγωγή. 😎

Ο επαγγελματικός στίβος είναι η φόρμουλα 1, εκεί όντως χρειάζονται αντοχές, και εννοείται, υποστήριξη. Γι'αυτό μάρκες σα την Genelec, JBL, Neumann, ATC, PMC, κλπ, έχουν το "όνομα" που έχουν.
 
Last edited:

Μηνύματα
190
Reaction score
231
O επαγγελματικός ήχος είναι αυτό ακριβώς που λέει, ήχος για τα πανηγύρια σε reference στάθμες.
Πλην πολύ μικρών εξαιρέσεων, αλλά και πάλι, δεν …
Τι όχι ;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.984
Reaction score
127.641
"Ήχος για τα πανηγύρια" είναι τυπικά, στην συντριπτική πλειοψηφία του γενικού πληθυσμού (των χαλιεντάδων συμπεριλαμβανομένων), ο οικιακός δικαναλος σαλονάτος ήχος. 😎

Ένα απλό σετ μετρήσεων, σε σπίτια κόσμου (χαλιεντάδων συμπεριλαμβανομένων) αποδεικνύει εύκολα και αβίαστα το ανωτέρω.

Αντιθέτως, στην συντριπτική πλειοψηφία των στούντιο, ο ήχος είναι άριστος, μετρημένα και πιστοποιημένα, κι όταν πάει (αν πάει) κανας τυπικός μέσος άνθρωπος (των χαλιεντάδων συμπεριλαμβανομένων) απορεί πόσο λάθος είναι αυτό που ακούει σπίτι του (εξαιρούνται οι κωφοί).

Ομοίως οι επαγγελματίες στο χώρο του ήχου (συμπεριλαμβανομένου του κάθε καλιμπρατορα) όταν πάνε στα σπίτια του κόσμου (των χαλιεντάδων συμπεριλαμβανομένων) απορούν πόσο λάθος ακούει ο κοσμακης. 😎

Βεβαίως, δεν έχει καμία απολύτως σημασία το πώς θα ακούγεται ο ήχος στο σπίτι οποιουδήποτε, είναι εντελώς άνευ αξίας, και δεν σχετίζεται διόλου με το πόσο μουσικόφιλος είναι ο χρήστης, καθώς υπάρχουν άπειροι πραγματικοί μουσικόφιλοι, με πλέον ταπεινά (low fi) σεταπ.

Άσχετα εντελώς αυτά τα "χόμπι".

Αντιθέτως, ο επαγγελματίας έχει ανάγκη να μπορεί να διακρίνει πολλά πράγματα στον ήχο, για να "φτιάξει" ένα δίσκο, να διορθώσει κάποια φωνή μιας τραγουδίστριας που ξέφυγε, να φέρει ισορροπία στα όργανα, να παραδώσει ένα αξιόλογο μάστερ, μια μίξη, και πάει λέγοντας. Εκεί, είναι σημαντικό να παίζει σωστά το σεταπ, ειδάλλως η δουλειά που θα κάνει θα είναι κουκουρούκου.
 
Last edited:

Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
7.383
Reaction score
8.371
Η πλάκα είναι ότι αυτό συμβαίνει στις περισσότερες hi end υποτίθεται εταιρείες κατασκευής ηχείων.
Ανοίγεις το εσωτερικό και τρομάζεις από την προχειρότητα της συναρμολόγησης, την ευτέλεια των υλικών κατασκευής κλπ.
Εξωτερικά όμως, βλέπεις γυαλισμένες, επικίνδυνα προκλητικές υλοποίησες, πανάκριβου κόστους απόκτησης.
Όλα αυτά έχουν αντίκτυπο φυσικά στην τελική απόδοση, όμως .... το όνομα, και το.... μάτι μετράει!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.984
Reaction score
127.641
Έχω περάσει πολλές δεκαετίες μέσα στον ευρύτερο χώρο του hi-end, κι έχω δώσει μπόλικα τσουβαλια λεφτά στο βωμό των ακριβών αυτών προϊόντων (των καλωδίων συμπεριλαμβανομένων), και εκ (μεγάλης) προσωπικής εμπειρίας, συμφωνώ με τον ανωτέρω και επαυξάνω.

Επίσης έχω περάσει από το στάδιο της ιδιοκατασκευής, κι έχω φτιάξει ένα καράβι ηχεία και ενισχυτικά, από λαμπάτα μέχρι τρανζίστορ, μοσφετ και τέλος διακοπτικα.
Εννοείται πως έχω εξαντλήσει το θέμα της βελτίωσης υλικών σε "ακριβό hi-end" εξοπλισμό, είτε σε ηχεία, είτε σε Ντακ, σε τρανσπορτ, σε προενισχυτές και τελικούς, σε μοσφετ και σε λυχνίες, όλα τα έσφαξα όλα τα βελτίωσα, το έχω δει όλο το ποίημα απ'άκρη σ'άκρη.
Το έχω κάνει πράξη απ'ολες τις πλευρές το DIY.

Προσωπικά, μετά από ένα πολύ μεγάλο "κύκλο" μέσα στους χώρους των γαλαζοαίματων χαλιεντάδων, και μετά από μπόλικο διάβασμα, κατέληξα σε επαγγελματικά μηχανήματα υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής και κορυφαίων μετρήσεων (προοριζόμενα κυρίως για στουντιακή χρήση) και βρήκα την υγειά μου, πακέτο με πολύ καλύτερο ηχητικό αποτέλεσμα.

Για μένα δεν υπάρχει επιστροφή στα καλογυαλισμένα ντουλάπια του hi-end, διότι πραγματικά με ενδιαφέρει το "πως ακούγεται", αλλά ταυτόχρονα εκτιμώ πως όλα αυτά είναι άνευ ουσίας, και όποιος θέλει ένα καλογυαλισμένο ντουλάπι στο σαλόνι του, καλά θα κάνει να το πάρει και να είναι ευτυχής με την επιλογή του. Το πώς θα παίζει, είναι πρακτικά αδιάφορο. Με λίγο καλό ουίσκι και καλή παρέα, όλα παίζουν τέλεια. 😎
 
Last edited:


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.106
Μηνύματα
2.888.794
Members
37.990
Νεότερο μέλος
vproadie
Top