Κλιματική αλλαγή

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
19.708
Reaction score
32.691

Με μια κίνηση από αμφιλεγόμενη έως και ποινικά κολασιμη, που σίγουρα εγείρει αμφιβολίες δημοκρατικής νομιμοποίησης, η Αυστριακια πράσινη υπουργός το πήρε πάνω της, yolo, και υπερψηφισε.

Τι σημαίνει αυτό για τη χώρα μας;
Η οποία έχει θέσει ως προστατευομενο το 34,9% του χερσαίου εδάφους της (σε σύγκριση, η Ιταλία έχει το 21%, η Πορτογαλία το 22 και η Ισπανία το 28%), πολύ πάνω από τον ευρωπαϊκό μ.ο.; Κόστος.

Πάντως κάποιος να βάλει φρένο στις οργανώσεις που θέλουν επέκταση αυτού του ήδη υψηλού ποσοστου. Ο, τι μπήκε, μπήκε.
 

TGD

Μηνύματα
7.633
Reaction score
7.619
Με τον τρόπο που τα προστατεύουμε στην Ελλάδα δεν θα κοστίσει πολύ!
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
19.708
Reaction score
32.691
Αποκατάσταση λέει ο κανονισμός όχι 'προστασία' και σίγουρα όχι α-λα-γκρέκα

Δλδ ο αρμόδιος υπουργός ας μη σκεφτεί καμία πλατφόρμα ακόμη
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.245
Reaction score
28.754
Για πρώτη φορά η ΕΕ δημοσιεύει Risk Assessment σχετικά με την κλιματική κρίση.

"Η Ευρώπη δεν είναι προετοιμασμένη για τους ραγδαία αυξανόμενους κλιματικούς κινδύνους. Η Ευρώπη είναι η ήπειρος που θερμαίνεται ταχύτερα στον κόσμο και οι κλιματικοί κίνδυνοι απειλούν την ενεργειακή και επισιτιστική της ασφάλεια, τα οικοσυστήματα, τις υποδομές, τους υδάτινους πόρους, τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα και την ανθρώπινη υγεία. Σύμφωνα με την αξιολόγηση του European Environmental Agency, η οποία δημοσιεύεται σήμερα, πολλοί από αυτούς τους κινδύνους έχουν ήδη φτάσει σε κρίσιμα επίπεδα και θα μπορούσαν να είναι καταστροφικοί χωρίς την ανάληψη επείγουσας και αποφασιστικής δράσης."

"Η νέα μας ανάλυση δείχνει ότι η Ευρώπη αντιμετωπίζει επείγοντες κλιματικούς κινδύνους που αυξάνονται ταχύτερα από την κοινωνική ετοιμότητά της. Για να εξασφαλιστεί η ανθεκτικότητα των κοινωνιών μας, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο πρέπει να δράσουν τώρα για να περιορίσουν τους κλιματικούς κινδύνους, τόσο με την άμεση μείωση των εκπομπών όσο και με ισχυρές πολιτικές και δράσεις προσαρμογής", λέει η εκτελεστική διευθύντρια του European Environmental Agency.

Περισσότερα εδώ:
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
36.239
Reaction score
85.179
με την άμεση μείωση των εκπομπών όσο και με ισχυρές πολιτικές και δράσεις προσαρμογής
Η πλευρά που υποστηρίζω, αυτή της προσαρμογής στις τρέχουσες καταστροφικές συνέπειες, έχει μέχρι τώρα αντιμετωπιστεί πολύ πιο χαλαρά από την πιθανή αναστροφή της κλιματικής κρίσης. Καιρός για δράση λοιπόν.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
19.708
Reaction score
32.691
Υπολογίζεται ότι όλα τα κράτη της υφηλίου παρήγαγαν πέρισυ περίπου 37,4 δισ. τόνους CO2. Από αυτούς, η ΕΕ παρήγαγε περίπου 3,3 δισ τόνους. Παγκοσμίως είχαμε αύξηση 1,1%, στην ΕΕ σταθερή μείωση (λχ το 2ο 4ο του 2023 ήταν κάτω 5,3% σε σχέση με το αντίστοιχο τέταρτο του 2022). Η ΕΕ περίσυ συνέβαλε στο 8,8% της παγκόσμιας έκλυσης CO2. Ο στόχος για το 2030 είναι να πέσει κάπου στους 2,3 δισ τόνους, που μάλλον δεν τον πιάνει, θα είναι κάπου στους 2,6 δισ.



Με σταθερό τον ρυθμό αύξησης των εκπομπών CO2 παγκοσμίως -δεδομένης και της διατήρησης για κάποιες δεκαετίες ακόμη της αύξησης του παγκόσμιου πληθυσμού- αυτές θα πιάσουν περίπου τα 40 δισ τόνους το 2030.

Στην ΕΕ θα αντιστοιχεί κάπου 6% των εκπομπών αυτών. Φιλοδοξεί δε μέχρι το 2050 να έχει ουδέτερο ισοζύγιο εκπομπών (με τις μειώσεις λόγω LULUCF). Κάτι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί, θα πρέπει οι πραγματικές εκπομπές να έχουν πέσει κάτω το 1/6 (!!!) των σημερινών. Και τι θα καταφέρει εάν το πετύχει; Ότι θα κοιμάται ήσυχη -'εμείς κάναμε το καθήκον μας'- μόνο.
Αυτό δεν είναι πραγματιστική στάση. Αυτό είναι η στάση των υπερασπιστών του Κουγκίου και το Ρούπελ.


Συμφωνώ με τον Άλεξ ότι τουλάχιστον θα πρέπει να περιοριστούν τα τρελού κόστους προγράμματα πρακτικά εξάλειψης όχι απλής μείωσης των εκπομπών, και να διατεθούν τα περικοπέντα κονδύλια σε προγράμματα προστασίας από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, που έρχεται με βεβαιότητα εάν δεν έχει έρθει ήδη και τουλάχιστον στον βαθμό που αυτή είναι αναπόδραστη είναι ανόητο να προσπαθούμε ακόμη να την αποφύγουμε χωρίς να μεταθέτουμε τις δυνάμεις μας προς το plan b.

Ένα plan b που αυτονόητα θα έχει θυσίες. Θυσίες σοβαρότερες από τον δισταγμό να εγκατασταθούν οφσορ ανεμογεννήτριες μην τυχόν και διαταραχθούν τα ψάρια και τα θαλασσοπούλια. Δεν είναι ανόητο τέτοιο ενδιαφέρον για διατάραξη (πόθεν αποδεικνύεται κάτι παραπάνω από την τελευταία, αλήθεια; ) των οικοσυστημάτων όταν όπως πάμε οδεύουμε σε πλήρη καταστροφή των τελευταίων; Θα πρέπει να πάψουν να νομοθετούν με το κούνημα του δακτύλου τους οι διαβόητες οικολογικές οργανώσεις. Η κλιματική αλλαγή είναι υπαρκτή, αυτόν που θέλουμε στο πηδάλι είναι ένας Sully και όχι ένας Δαλάι Λάμα.
 

Μηνύματα
13.497
Reaction score
15.516
Υπολογίζεται ότι όλα τα κράτη της υφηλίου παρήγαγαν πέρισυ περίπου 37,4 δισ. τόνους CO2. Από αυτούς, η ΕΕ παρήγαγε περίπου 3,3 δισ τόνους. Παγκοσμίως είχαμε αύξηση 1,1%, στην ΕΕ σταθερή μείωση (λχ το 2ο 4ο του 2023 ήταν κάτω 5,3% σε σχέση με το αντίστοιχο τέταρτο του 2022). Η ΕΕ περίσυ συνέβαλε στο 8,8% της παγκόσμιας έκλυσης CO2. Ο στόχος για το 2030 είναι να πέσει κάπου στους 2,3 δισ τόνους, που μάλλον δεν τον πιάνει, θα είναι κάπου στους 2,6 δισ.



Με σταθερό τον ρυθμό αύξησης των εκπομπών CO2 παγκοσμίως -δεδομένης και της διατήρησης για κάποιες δεκαετίες ακόμη της αύξησης του παγκόσμιου πληθυσμού- αυτές θα πιάσουν περίπου τα 40 δισ τόνους το 2030.

Στην ΕΕ θα αντιστοιχεί κάπου 6% των εκπομπών αυτών. Φιλοδοξεί δε μέχρι το 2050 να έχει ουδέτερο ισοζύγιο εκπομπών (με τις μειώσεις λόγω LULUCF). Κάτι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί, θα πρέπει οι πραγματικές εκπομπές να έχουν πέσει κάτω το 1/6 (!!!) των σημερινών. Και τι θα καταφέρει εάν το πετύχει; Ότι θα κοιμάται ήσυχη -'εμείς κάναμε το καθήκον μας'- μόνο.
Αυτό δεν είναι πραγματιστική στάση. Αυτό είναι η στάση των υπερασπιστών του Κουγκίου και το Ρούπελ.


Συμφωνώ με τον Άλεξ ότι τουλάχιστον θα πρέπει να περιοριστούν τα τρελού κόστους προγράμματα πρακτικά εξάλειψης όχι απλής μείωσης των εκπομπών, και να διατεθούν τα περικοπέντα κονδύλια σε προγράμματα προστασίας από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, που έρχεται με βεβαιότητα εάν δεν έχει έρθει ήδη και τουλάχιστον στον βαθμό που αυτή είναι αναπόδραστη είναι ανόητο να προσπαθούμε ακόμη να την αποφύγουμε χωρίς να μεταθέτουμε τις δυνάμεις μας προς το plan b.

Ένα plan b που αυτονόητα θα έχει θυσίες. Θυσίες σοβαρότερες από τον δισταγμό να εγκατασταθούν οφσορ ανεμογεννήτριες μην τυχόν και διαταραχθούν τα ψάρια και τα θαλασσοπούλια. Δεν είναι ανόητο τέτοιο ενδιαφέρον για διατάραξη (πόθεν αποδεικνύεται κάτι παραπάνω από την τελευταία, αλήθεια; ) των οικοσυστημάτων όταν όπως πάμε οδεύουμε σε πλήρη καταστροφή των τελευταίων; Θα πρέπει να πάψουν να νομοθετούν με το κούνημα του δακτύλου τους οι διαβόητες οικολογικές οργανώσεις. Η κλιματική αλλαγή είναι υπαρκτή, αυτόν που θέλουμε στο πηδάλι είναι ένας Sully και όχι ένας Δαλάι Λάμα.
:D


If you’re a farmer or own land, you can produce carbon credits yourself to sell.
Anyone who owns or operates land can produce and sell carbon offsets to increase their profits while helping the environment. This is especially true of farmers and ranchers. This can be done by:

  • Conservation tillage or no-tillage practices,
  • Nutrient management and precision farming,
  • Returning biomass to the soil as mulch after harvest,
  • Planting cover crops off-season, as well as rotating crops,
  • Promoting forest regrowth and converting acreage into grasslands or woodlands,
  • Using flood irrigation systems instead of surface irrigation systems,
  • Alternating manure management and feeding schedules; and
  • Switching to alternate, renewable fuels that are low carbon.
 

Μηνύματα
13.497
Reaction score
15.516
Η γή που θα κατέχεις θα είναι μόνο η γή. Ο αέρας απο πάνω της θα ελεγχθεί με μελλοντικές νομοσθεσίες. Εάν είσαι π.χ. ο @bretsos και έχεις κότες και αυτές παράγουν υπέρμερα Co2 ή άλλα βλαβερά αέρια θα πρέπει να αγοράσεις credits απο κάποιον άλλον (ή εταιρία στην Γερμανία ή απο χρηματιστήριο) για να μπορέσεις να τις διατηρήσεις. Αυτό θα αυξήσει το κοστολόγιο σου εάν δεν μπορέσεις οικονομικά να αντεπεξέλθεις στην απαραίτητη επένδυση. Που και αυτό θα την αυξήσει βέβαια. Ή θα τις σφάξεις και δεν θα ξαναβάλεις κότες αλλά κάτι που είναι πιο φιλικό στο να τηρήσεις τα όποια όρια θα νομοθετηθούν. :D Μπορεί και να την χάνιες εάν δεν μπορείς να ανταπεξέλθεις.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.245
Reaction score
28.754
Διαφωνώ ότι πρέπει να επιβραδύνουμε. Πρέπει να επιταχύνουμε, τόσο στην ταχύτητα των έργων όσο και στην ποσότητα αυτών. Η κάλυψη των ζημιών και η προστασία είναι άλλο θέμα που θέλει άλλα κονδύλια και άλλη αντιμετώπιση.

Όσο περισσότερο καθυστερούμε τόσο περισσότερα θα πρέπει να μαζέψουμε, αν μαζεύονται.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
19.708
Reaction score
32.691
Τα κονδύλια δεν είναι άπειρα. Ούτε καν άφθονα. Πρέπει να προβούμε σε λελογισμένη χρήση και να τα διαθέσουμε εκεί που θα πιάσουν περισσότερο. Έχουμε μια πορεία μείωσης των εκπομπών. Το να θέλουμε εξάλειψη είναι και ουτοπικό και ΠΑΝΑΚΡΙΒΟ.
 

Μηνύματα
15.431
Reaction score
21.600
Διαφωνώ ότι πρέπει να επιβραδύνουμε. Πρέπει να επιταχύνουμε, τόσο στην ταχύτητα των έργων όσο και στην ποσότητα αυτών. Η κάλυψη των ζημιών και η προστασία είναι άλλο θέμα που θέλει άλλα κονδύλια και άλλη αντιμετώπιση.

Όσο περισσότερο καθυστερούμε τόσο περισσότερα θα πρέπει να μαζέψουμε, αν μαζεύονται.
επίσης πρέπει να εξαφανίσουμε και τους κινέζους από τη γη για να έχει νόημα.
μόνο ι οδικές μεταφορές στην κίνα παίζει να έχουν μεγαλύτερο αποτύπωμα από όλη την ΕΕ
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
36.239
Reaction score
85.179
Η κάλυψη των ζημιών και η προστασία είναι άλλο θέμα που θέλει άλλα κονδύλια και άλλη αντιμετώπιση.
Ναι, με έναν διπλασιασμό της φορολογίας θα το φροντίσουμε. Μετά δεν θα έχουμε λεφτά και θα μειώσουμε το ατομικό μας αποτύπωμα θέλουμε δεν θέλουμε. :biggrin:
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
19.708
Reaction score
32.691
Έστω ότι αντι της ΕΕ ήταν μόνο ας πούμε η Γαλλία που πασχιζε να εκμηδενισει τις εκπομπές μέχρι το 2050 με αιματηρό για την ίδια και τους πολίτες της κόστος. Ποιο θα ήταν το τελικό αποτέλεσμα για τον πλανήτη; Αντί της Γαλλίας, αλλάζει νομίζετε το πράμα εάν βάλουμε όλη την ΕΕ; Ορίστε τα νούμερα ομιλούν. Όσο και να σκιστουμε, μέχρι το 2030 θα έχουμε κόψει στο ιδανικότερο σενάριο 1 δισ τόννους ετήσιες εκπομπες, όταν όλος ο πλανήτης στον ρυθμό που έχει θα έχει προσθέσει αλλά 3.

Δεν είναι λογικότερο, αντί για 1 δισ τόννους να πούμε ότι καλά θα είναι και αν κόψουμε 0,7 δισ, το οποίο μπορεί να στοιχίσει ακόμη και τα μισά χρήματα (δεν το ξέρω αλλά με τον νόμο των μειούμενων αποδόσεων το υποθέτω), και στα υπόλοιπα μισά να προσθέσουμε και μερικά ακόμη και όλα αυτανα τα διαθέσουμε σε μέτρα αποτροπής καταστροφών και ελαφρυνσης των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής; Ας πούμε χρηματοδότηση στροφης σε φιλικότερες προς το περιβάλλον καλλιέργειες και αρδευτικα συστήματα, αντιπλημμυρικα, παρεμβάσεις στις θάλασσες, βιοκλιματικες παρεμβάσεις περιξ των πόλεων που λόγω φαινομένου αστικής νησιδας έχουν ηδη γίνει ανυπόφορες κλπ. Ή πιο νεωτερικα, που ούτε που τα φανταζόμαστε ο απλός κόσμος. Αυτά στοιχίζουν πάρα πολλά χρηματα εάν γίνουν σε έκταση ικανή να φέρει αποτελέσματα.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.245
Reaction score
28.754
επίσης πρέπει να εξαφανίσουμε και τους κινέζους από τη γη για να έχει νόημα.
μόνο ι οδικές μεταφορές στην κίνα παίζει να έχουν μεγαλύτερο αποτύπωμα από όλη την ΕΕ
Με την τεράστια κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας που έχει, έχει θέσει στόχο net zero το 2060 ως τον μακρύτερο ορίζοντα της. Και αυτό δεν θα έρθει αν συνεχιστεί η τεράστια παραγωγή οχημάτων εσωτερικής καύσης. Θα έρθει με τα ηλεκτρικά. Για αυτό και πουσάρει τα NEVs τόσο πολύ.
Οι πωλήσεις PHEVs + BEVs κάθε χρόνο ανεβαίνουν. Από την άλλη οι δυτικοί κατασκευαστές κατασκευάζουν "ότι θέλει ο λαός", και τόσα χρόνια πετούσαν χαρταετό, με μοναδική εξαίρεση την Tesla. Το 2023 πωλήθηκαν 14 εκατομμύρια NEVs παγκοσμίως, και από αυτά τα 8.5 εκατομμύρια ήταν στην Κίνα (70% BEVs, 30% PHEVs). Και δεν σταματούν εκεί.

Ο Michael Barnard (σύμβουλος ενεργειακών θεμάτων σε μεγάλες εταιρείες) παρακολουθεί την Κίνα από το 2014, και λέει ότι τρέχει όσο αφορά την πράσινη μετάβαση. Το 2015 το 89% των φορτηγών και λεωφορείων ήταν ντίζελ. Μέχρι το 2022 το 27% (των φορτηγών και λεωφορείων) ήταν ηλεκτρικά. Έφτασαν τα 1.2 εκ ηλεκτρικά φορτηγά και λεωφορεία στους δρόμους, ενώ στα τρένα διαθέτουν ήδη 43.000χλμ ηλεκτρικών γραμμών τρένων υψηλών ταχυτήτων, και συνεχώς τα αυξάνουν. Tο World Resources Institute αναφέρει πως αν η Κίνα ακολουθήσει αυτή τη δυναμική θα φτάσει στο peak level εκπομπών CO2 πριν το 2030 (το οποίο είναι νωρίτερα από Ευρώπη και Αμερική σύμφωνα με τον ίδιο), και θα έχει zero carbon transportation το 2060.
22.07.08-China-transport-article_Figure-1.png


Όσο αφορά την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και τον άνθρακα, έχει τεράστια παραγωγή.
530569.png

Έχει ανακοινώσει αλλά 286GW από τα οποία τα 136 ήδη κατασκευάζονται. Έχει καταργήσει και 775GW από άνθρακα λόγω παλαιότητας και μη αποδοτικής παραγωγής, κατασκευάζοντας νέα με 40% λιγότερους ρύπους. Από τους 1.4 τόνους CO2 ανά MWh πήγε στους 0.8 τόνους CO2. Το ίδιο κάνει Γερμανία και Πολωνία πχ.

Σύμφωνα πάλι με τον Barnard πριν περίπου 20 χρόνια η Κίνα είπε πως ναι υπάρχει η κλιματική αλλαγή, και ναι η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος ρυπαντής, αλλά έχει και μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια που ζουν στην απόλυτη φτώχια. "Πρέπει να τους βγάλουμε από αυτή την κατάσταση και να τους φέρουμε κοντά στην μεσαία τάξη, πριν γίνουμε zero carbon" είπε. Έφτιαξαν νέες πόλεις, λιμάνια, αεροδρόμια, νέους αυτοκινητόδρομούς. Έφτασαν στις 177.000 χλμ αυτοκινητοδρόμων, δεύτεροι μετά την Αμερική.
Η ανάγκη για επέκταση τελειώνει και οι αυξητικές καμπύλες ζήτησης άνθρακα αρχίζουν και γίνονται επίπεδες, και αργότερα θα γίνουν κατηφορικές. Σε μια έκθεση που βγήκε το 2023, όλα τα νέα εργοστάσια παραγωγής από άνθρακα στην Κίνα μπορούν να κατέβουν μέχρι το 30% της δυνατότητας παραγωγής τους, δίνοντας χώρο στις ΑΠΕ, το οποίο δεν είναι καθόλου αποδοτικό οικονομικά για εργοστάσιο παραγωγής που καίει κάτι. Δηλαδή η Κίνα έχει εργοστάσια άνθρακα και για peak load, όταν όλοι οι υπόλοιποι τα έχουν για base load, που σημαίνει full παραγωγή στο 100%. Η ίδια έκθεση λέει πως αν συνεχιστεί η εξάπλωση των ΑΠΕ και των υδροηλεκτρικών με την φόρα που ήδη έχει, το peak use του άνθρακα ίσως έρθει και το 2025. Και μετά ξεκινά η κατηφόρα.
Ο ΙΕΑ (International Energy Agency) αναφέρει πως τα επόμενα χρόνια η Κίνα θα εγκαταστήσει 30% περισσότερες ΑΠΕ από το όλο τον υπόλοιπο κόσμο μαζί.
1 δις λίτρα νερού 500 μέτρα ψηλότερα είναι μια μπαταρία 1 GWh. H λίμνη που χρειάζεται για αυτό είναι 1 τετραγωνικό χιλιόμετρο. Ο χώρος που χρειάζεται είναι πολύ μικρός σε σχέση με την ποσότητα αποθηκευμένης ενέργειας. Η Κίνα αυτή τη στιγμή διαθέτει 19GW αντλησιοταμίευση. Κατασκευάζει ήδη άλλα 68GW, με τελικό στόχο τα 365GW. Τα περισσότερα από αυτά σχεδιάζει να τα έχει σε λειτουργία πριν το 2030. Τα παραπάνω είναι 12-15ΤWh αποθηκευμένη ενέργεια, σύμφωνα με τον ίδιο.

Δεν ξέρω τι βλέπετε εσείς. Η Κίνα δείχνει να τρέχει γρηγορότερα από όλους προς την πράσινη μετάβαση, καθώς έχει να καλύψει και τεράστια νούμερα παραγωγής και αποθήκευσης.
 
Last edited:

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
19.708
Reaction score
32.691
Tο World Resources Institute αναφέρει πως αν η Κίνα ακολουθήσει αυτή τη δυναμική θα φτάσει στο peak level εκπομπών CO2 πριν το 2030 (το οποίο είναι νωρίτερα από Ευρώπη και Αμερική σύμφωνα με τον ίδιο), και θα έχει zero carbon transportation το 2060.

Προφανώς εστιάζεις -δεν ξέρω γιατί- στην εκπομπή αερίων θερμοκηπίου από τον τομέα των μεταφορών και μόνο. Διαφορετικά, για ποιο ακριβώς peak level νωρίτερα από ΕΕ (για αυτή δεν μιλάμε; Ή βάζουμε μέσα Ρωσίες και δεν συμμαζεύεται; )μιλάμε όταν το γράφημα που έβαλα παραπάνω λέει ότι η ΕΕ έχει σταθερά πτωτική πορεία στις εκπομπές για πάνω από 30 χρόνια (με εξαίρεση την ανάκαμψη μετά τη βύθιση λόγω των λοκνταουν του 2020), και μάλιστα όχι ψιλοπράγματα αλλά συνολική πτώση μέχρι το 2022 ήταν 32,50%

.

ΕΕ:




Κίνα



ακόμη δεν το έχουν πιάσει το πικ. Θα το πιάσουν κάπου στο 2030 και κάπου στα 12 δις τόννους. Δλδ κάπου 5πλάσιο από αυτό που προβλέπεται να έχει η ΕΕ ακόμη και εάν δεν πιάσει πλήρως τους στόχους. Κι ας 'τρέχουν' όπως λες. Ε καλά δεν φημίζονται και για τους δρομείς τους, αυτό να λέγεται.






"είμαστε καλοί, το μήνυμα είναι να γίνουμε καλύτεροι", ε?
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.245
Reaction score
28.754
Προφανώς εστιάζεις -δεν ξέρω γιατί- στην εκπομπή αερίων θερμοκηπίου από τον τομέα των μεταφορών και μόνο.
Διάβασε όλη την ανάρτηση πριν σχολιάσεις. 8-)
 


Μηνύματα
7.241
Reaction score
6.147
Με την τεράστια κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας που έχει, έχει θέσει στόχο net zero το 2060 ως τον μακρύτερο ορίζοντα της. Και αυτό δεν θα έρθει αν συνεχιστεί η τεράστια παραγωγή οχημάτων εσωτερικής καύσης. Θα έρθει με τα ηλεκτρικά. Για αυτό και πουσάρει τα NEVs τόσο πολύ.
Οι πωλήσεις PHEVs + BEVs κάθε χρόνο ανεβαίνουν. Από την άλλη οι δυτικοί κατασκευαστές κατασκευάζουν "ότι θέλει ο λαός", και τόσα χρόνια πετούσαν χαρταετό, με μοναδική εξαίρεση την Tesla. Το 2023 πωλήθηκαν 14 εκατομμύρια NEVs παγκοσμίως, και από αυτά τα 8.5 εκατομμύρια ήταν στην Κίνα (70% BEVs, 30% PHEVs). Και δεν σταματούν εκεί.

Ο Michael Barnard (σύμβουλος ενεργειακών θεμάτων σε μεγάλες εταιρείες) παρακολουθεί την Κίνα από το 2014, και λέει ότι τρέχει όσο αφορά την πράσινη μετάβαση. Το 2015 το 89% των φορτηγών και λεωφορείων ήταν ντίζελ. Μέχρι το 2022 το 27% (των φορτηγών και λεωφορείων) ήταν ηλεκτρικά. Έφτασαν τα 1.2 εκ ηλεκτρικά φορτηγά και λεωφορεία στους δρόμους, ενώ στα τρένα διαθέτουν ήδη 43.000χλμ ηλεκτρικών γραμμών τρένων υψηλών ταχυτήτων, και συνεχώς τα αυξάνουν. Tο World Resources Institute αναφέρει πως αν η Κίνα ακολουθήσει αυτή τη δυναμική θα φτάσει στο peak level εκπομπών CO2 πριν το 2030 (το οποίο είναι νωρίτερα από Ευρώπη και Αμερική σύμφωνα με τον ίδιο), και θα έχει zero carbon transportation το 2060.
View attachment 334853

Όσο αφορά την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και τον άνθρακα, έχει τεράστια παραγωγή. View attachment 334858
Έχει ανακοινώσει αλλά 286GW από τα οποία τα 136 ήδη κατασκευάζονται. Έχει καταργήσει και 775GW από άνθρακα λόγω παλαιότητας και μη αποδοτικής παραγωγής, κατασκευάζοντας νέα με 40% λιγότερους ρύπους. Από τους 1.4 τόνους CO2 ανά MWh πήγε στους 0.8 τόνους CO2. Το ίδιο κάνει Γερμανία και Πολωνία πχ.

Σύμφωνα πάλι με τον Barnard πριν περίπου 20 χρόνια η Κίνα είπε πως ναι υπάρχει η κλιματική αλλαγή, και ναι η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος ρυπαντής, αλλά έχει και μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια που ζουν στην απόλυτη φτώχια. "Πρέπει να τους βγάλουμε από αυτή την κατάσταση και να τους φέρουμε κοντά στην μεσαία τάξη, πριν γίνουμε zero carbon" είπε. Έφτιαξαν νέες πόλεις, λιμάνια, αεροδρόμια, νέους αυτοκινητόδρομούς. Έφτασαν στις 177.000 χλμ αυτοκινητοδρόμων, δεύτεροι μετά την Αμερική.
Η ανάγκη για επέκταση τελειώνει και οι αυξητικές καμπύλες ζήτησης άνθρακα αρχίζουν και γίνονται επίπεδες, και αργότερα θα γίνουν κατηφορικές. Σε μια έκθεση που βγήκε το 2023, όλα τα νέα εργοστάσια παραγωγής από άνθρακα στην Κίνα μπορούν να κατέβουν μέχρι το 30% της δυνατότητας παραγωγής τους, δίνοντας χώρο στις ΑΠΕ, το οποίο δεν είναι καθόλου αποδοτικό οικονομικά για εργοστάσιο παραγωγής που καίει κάτι. Δηλαδή η Κίνα έχει εργοστάσια άνθρακα και για peak load, όταν όλοι οι υπόλοιποι τα έχουν για base load, που σημαίνει full παραγωγή στο 100%. Η ίδια έκθεση λέει πως αν συνεχιστεί η εξάπλωση των ΑΠΕ και των υδροηλεκτρικών με την φόρα που ήδη έχει, το peak use του άνθρακα ίσως έρθει και το 2025. Και μετά ξεκινά η κατηφόρα.
Ο ΙΕΑ (International Energy Agency) αναφέρει πως τα επόμενα χρόνια η Κίνα θα εγκαταστήσει 30% περισσότερες ΑΠΕ από το όλο τον υπόλοιπο κόσμο μαζί.
1 δις λίτρα νερού 500 μέτρα ψηλότερα είναι μια μπαταρία 1 GWh. H λίμνη που χρειάζεται για αυτό είναι 1 τετραγωνικό χιλιόμετρο. Ο χώρος που χρειάζεται είναι πολύ μικρός σε σχέση με την ποσότητα αποθηκευμένης ενέργειας. Η Κίνα αυτή τη στιγμή διαθέτει 19GW αντλησιοταμίευση. Κατασκευάζει ήδη άλλα 68GW, με τελικό στόχο τα 365GW. Τα περισσότερα από αυτά σχεδιάζει να τα έχει σε λειτουργία πριν το 2030. Τα παραπάνω είναι 12-15ΤWh αποθηκευμένη ενέργεια, σύμφωνα με τον ίδιο.

Δεν ξέρω τι βλέπετε εσείς. Η Κίνα δείχνει να τρέχει γρηγορότερα από όλους προς την πράσινη μετάβαση, καθώς έχει να καλύψει και τεράστια νούμερα παραγωγής και αποθήκευσης.
Οι "ψύχραιμοι" και εξειδικευμένοι ερευνητές/παρατηρητές/αναλυτές έχουν αναφέρει σε διάφορες περιστάσεις τις επιδόσεις και την όποια πρόοδο της Κίνας στην πράσινη μετάβαση.
Ιδού και ένα σχετικό και αρκούντως αναλυτικό άρθρο από το...World Economic Forum...
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.245
Reaction score
28.754
Το παραπάνω γράφημα δεν λέει κάτι διαφορετικό από ότι έγραψα.
Βέβαια θέλει πολύ μελέτη για να καταλάβει κανείς.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.096
Μηνύματα
2.888.236
Members
37.986
Νεότερο μέλος
nlena
Top