Μετρήσεις και ηχητική απόδοση συσκευών ήχου

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Μετρήσεις και ηχητική απόδοση συσκευών ήχου

Λιγότερη από όση ένας λαμπάτος τελικός:
Σαφώς...

Για να δούμε τώρα την παραμόρφωση της ενδοδιαμόρφωσης, η οποία είναι πιο αποκαλύπτική της συμπεριφοράς μίας ηχητικής συσκευής, μιας που ποτέ δεν θα ακούσουμε μόνο ένα μεμονωμένο ημίτονο από το σύστημά μας...

Τα πριν...



και τα μετά



Σχεδόν η ίδια συμπεριφορά και στα δύο δείγματα...
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Απάντηση: Μετρήσεις και ηχητική απόδοση συσκευών ήχου

Και τέλος ας μεταφερθούμε στο καθαρά ψηφιακό επίπεδο...

διάγραμμα του jitter...

Αρχικό δείγμα




Δεύτερο δείγμα




Το δεύτερο δείγμα είναι ψιλοαπαράδεκτο...
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Re: Απάντηση: Μετρήσεις και ηχητική απόδοση συσκευών ήχου

Συνεχίζουμε...

Διάγραμμα των 50Hz για την ίδια πηγή και πάλι, αλλά αυτή την φορά σε στάθμη -30dB
Μηπως υπαρχει καποιο λαθος οσον αφορα την συσκευη ??
Θα ελεγα οτι το πρωτο διαγραμμα ειναι Fuzz box (παραμορφωτης για Ηλεκτρικες κιθαρες) με τον ποδοδιακοπτη πατημενο, ενω το δευτερο με τον ποδοδιακοπτη απατητο.
 


Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Απάντηση: Μετρήσεις και ηχητική απόδοση συσκευών ήχου

Οπότε τι έχουμε σε αυτή την περίπτωση...

Ένα μηχάνημα που αρχικά μετράει χάλια, αλλά σύμφωνα με τον reviewer ακούγετε σαν lamborghini...

Το ίδιο δείγμα άλλος reviewer το βρίσκει ότι δεν αποδίδει σωστά...
http://stereophile.com/cdplayers/1106zanden/index5.html

Ένα δεύτερο δείγμα που μετράει καλύτερα σε κάποιες παραμέτρους, ίδια σε κάποιες άλλες, και χειρότερα στο jitter...



Θα αγοράζατε ποτέ μία τέτοια πηγή;

Αν δεν υπήρχαν οι μετρήσεις και βασιζόταν κάποιος καλόπιστος στα όσα λέει ο πρώτος reviewer τι θα γινόταν;

Τελικά πρέπει να εμπιστευόμαστε τις μετρήσεις;
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Απάντηση: Re: Απάντηση: Μετρήσεις και ηχητική απόδοση συσκευών ήχου

Μηπως υπαρχει καποιο λαθος οσον αφορα την συσκευη ??
Θα ελεγα οτι το πρωτο διαγραμμα ειναι Fuzz box (παραμορφωτης για Ηλεκτρικες κιθαρες) με τον ποδοδιακοπτη πατημενο, ενω το δευτερο με τον ποδοδιακοπτη απατητο.
Αυτό που νομίζω ότι έκανε η εταιρία στο δεύτερο δείγμα είναι ότι απλά άφησε τον "ποδοδιακόπτη". Κατά τα άλλα η κυκλωματική σχεδίαση είναι η ίδια, όπως φαίνεται από τις σχεδόν ίδιες παραμορφώσεις ενδοδιαμόρφωσης...

Στο δεύτερο δείγμα τους έλαχε όμως κι ένα χειρότερο DAC chip...
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Αποδεικνύεται λοιπόν ότι συχνά έχει σημασία το ποιός λέει τι. Για παράδειγμα, δεν έχω ιδέαν τι λέει το βιβλίο Ιστορίας της 6ης Δημοτικού. Αλλά εφ' όσον έχουν ξιφουλκήσει εναντίον του η Αρχιεπίσκοπος, ο Καρατζαφέρης, ο Παπαθεμελής και ο :mad_5: Καραμπελιάς, είμαι πλέον πεπεισμένος ότι το βιβλίο είναι το καλύτερο.
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Απάντηση: Μετρήσεις και ηχητική απόδοση συσκευών ήχου

Για να συνεχίσουμε πάνω στην συσκευή αυτή...

Τι προκαλεί αυτές τις αντιφατικές μετρήσεις;

Γιατί οι μετρήσεις μίας τέτοιας πανάκριβης συσκευής είναι τόσο μέτριες;

Όλα έχουν να κάνουν με τις επιλογές του κατασκευαστή. Ενώ για το transport χρησιμοποιεί τον καλύτερο ίσως μηχανισμό μαζικής παραγωγής που κυκλοφόρησε ποτέ, τον Philips Pro-2M στο DAC χρησιμοποιούνται τα πανάρχαια Philips TDA-1541A (Double-crown). Αν θυμάμαι καλά το DAC αυτό έχει ηληκία πάνω από 20 έτη(!!!).



Παρόμοιο συνδιασμό transport/dac φορούσαν στο παρελθόν και κάποια από τα Players της Marantz (την εποχή που η Marantz άνηκε στην Philips) και της Philips (θυμάται κανένας το cd-830;). Η μόνη διαφορά που υπάρχει είναι στο ψηφιακό ρολόι του transport όπου πάλι υπάρχει μία αντιφατική επιλογή. Αντί να χρησιμοποιηθεί ένα συνηθισμένο ρολόι (συνήθως είναι από rubidium με πιθανότητες λάθους 1 στα 10^12 δείγματα), χρησιμοποιεί ένα ρολόι από κρύσταλλο το οποίο όμως δεν έχει τόσο καλές επιδόσεις, συν του ότι είναι ιδιαίτερα ασταθές σε σχέση με τις διακυμάνσεις της θερμοκρασίες.

Η επίσημη αιτιολογία είναι "ότι ακούγετε καλύτερα". Με το jitter λοιπόν να χτυπάει κόκκινο κάποιοι νομίζουν ότι "ακούγετε καλύτερα"...

Αν σκεφτεί δε κανείς πόσο κοστίζουν τα παραπάνω υλικά και πόσο κοστίζει το ντιζαϊνάτο περίβλημα της συσκευής, θα καταλάβει ότι ένα ελάχιστο κλάσμα των χρημάτων του (κάτω από το 1/40) πηγαίνει για υλικά. Τα υπόλοιπα είναι φρουφρού και αρώματα. Με άλλα λόγια αγοράζει τεχνολογία του τέλους της δεκαετίας του '80 σε ένα νέο περίβλημα και με τιμές υπερπολλαπλάσιες...
 

Μηνύματα
5.087
Reaction score
14
Re: Απάντηση: Μετρήσεις και ηχητική απόδοση συσκευών ήχου

Γιατί οι μετρήσεις μίας τέτοιας πανάκριβης συσκευής είναι τόσο μέτριες;
Γιατί να είναι τόσο πανάκριβη μια συσκευή που δεν μετράει καν καλά;
Τι το σπάνιο και επιθυμητό έχει που να εκτοξεύει την τιμή κτήσης της σε τέτοια αντικειμενικά δυσθεώρητα για τον καθένα ύψη;
Ποια ματαιοδοξία έρχεται να καλύψει;

Όλα έχουν να κάνουν με τις επιλογές του κατασκευαστή.
Πάσο


Ενώ για το transport χρησιμοποιεί τον καλύτερο ίσως μηχανισμό μαζικής παραγωγής που κυκλοφόρησε ποτέ, τον Philips Pro-2M
Μαζική παραγωγή=Τσάμπα.
Όσο "καλύτερος" και να είναι.

στο DAC χρησιμοποιούνται τα πανάρχαια Philips TDA-1541A (Double-crown). Αν θυμάμαι καλά το DAC αυτό έχει ηληκία πάνω από 20 έτη(!!!).
Για όνομα του Θεού και της Παναγίας. :shock:
Αυτό δεν λέγεται επιλογή. Λέγεται θράσος. Και άγνοια (πιθανότατα).



Παρόμοιο συνδιασμό transport/dac φορούσαν στο παρελθόν και κάποια από τα Players της Marantz (την εποχή που η Marantz άνηκε στην Philips) και της Philips (θυμάται κανένας το cd-830;).

Ετοιματζίδικα πράγματα δηλαδή.
Όλο το κόστος είναι εδώ. Στο R&D. :p


....χρησιμοποιεί ένα ρολόι από κρύσταλλο το οποίο όμως δεν έχει τόσο καλές επιδόσεις, συν του ότι είναι ιδιαίτερα ασταθές σε σχέση με τις διακυμάνσεις της θερμοκρασίες.
Βοημίας; Αλλά και πάλι ...τα νούμερα δεν βγαίνουν.


Η επίσημη αιτιολογία είναι "ότι ακούγετε καλύτερα". Με το jitter λοιπόν να χτυπάει κόκκινο κάποιοι νομίζουν ότι "ακούγετε καλύτερα"...
Καλύτερα...από τι; :happy_6:



Αν σκεφτεί δε κανείς πόσο κοστίζουν τα παραπάνω υλικά και πόσο κοστίζει το ντιζαϊνάτο περίβλημα της συσκευής, θα καταλάβει ότι ένα ελάχιστο κλάσμα των χρημάτων του (κάτω από το 1/40) πηγαίνει για υλικά. Τα υπόλοιπα είναι φρουφρού και αρώματα.

Όπως;
Το Hype ότι κατέχεις υπερόπλο;
Ή το ασύγκριτο συναίσθημα του "φάτε τη σκόνη μου ...φτωχάντζες"
Σου επιστρέφουν δηλαδή την βλακεία που έχεις στο κεφάλι σου ...με την μορφή κουτιού και στο πουλάνε και μια περιουσία κιόλας;



Με άλλα λόγια αγοράζει τεχνολογία του τέλους της δεκαετίας του '80 σε ένα νέο περίβλημα και με τιμές υπερπολλαπλάσιες
Δύο είναι τα λόγια. Συναινετική κλοπή.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.754
Reaction score
22.508


Σπύρο, όταν βρεις χρόνο, εξήγησε λίγο πιο αναλυτικά τί λέει αυτό το διάγραμμα. Θενκς...
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Απάντηση: Re: Μετρήσεις και ηχητική απόδοση συσκευών ήχου



Σπύρο, όταν βρεις χρόνο, εξήγησε λίγο πιο αναλυτικά τί λέει αυτό το διάγραμμα. Θενκς...

Το διάγραμμα αυτό παρουσιάζει τα παράγωγα του Jitter. Ως γνωστόν το jitter εισάγει μία καθυστέρηση στο αρχικό σήμα με αποτέλεσμα να το αλλοιώνει. Εδώ λοιπόν γίνεται το εξής απλό. Δίνεται στην πηγή ένα ψηφιακό σήμα αναφοράς (στην συγκεκριμένη περίπτωση 11.025KHz) και μετράμε στην αναλογική έξοδο τα παράγωγα του σήματος σε σχέση με την αρχική συχνότητα (ουσιαστικά δηλαδή στον οριζόντιο άξονα έχουμε διαφορές συχνοτήτων σε σχέση με την θεμελιώδη). Όλα τα υπόλοιπα σήματα πλην της θεμελιώδους συχνότητας (το σήμα στα 0Hz) είναι παράγωγα του jitter.

Έτσι λοιπόν μετρώντας τις διαφορές των συχνοτήτων μεταξύ θεμελιώδους και των συμμετρικών ζευγών δεξιά και αριστερά μπορούμε να υπολογίσουμε τις διαφορές που εισάγονται στον χρονισμό του σήματος (θυμίζω ότι η συχνότητα είναι αντιστρόφως ανάλογη του χρόνου).

Στην συγκεκριμένη περίπτωση το ζεύγος που έχει την σήμανση 5 έχει την μεγαλύτερη συμμετοχή στο jitter, το ζεύγος με την σήμανση 10 την δεύτερη μεγαλύτερη κλπ κλπ...

Για αντιπαράθεση ας δούμε ένα άλλο διάγραμμα από ένα άλλο player που κοστίζει το 1/40 της αξίας του zansen...

 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Re: Απάντηση: Re: Μετρήσεις και ηχητική απόδοση συσκευών ήχου

το jitter εισάγει μία καθυστέρηση στο αρχικό σήμα με αποτέλεσμα να το αλλοιώνει
Όχι καθυστέρηση: τυχαιότητα. Δηλαδή τα κομμάτια του σήματος δεν μπαίνουν στη σειρά με απόλυτη χρονική ακρίβεια αλλά λίγο πριν ή λίγο μετά από τότε που έπρεπε να έρθει το καθένα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.502
Reaction score
142.240
Όλα έχουν μια εξήγηση όμως.
Είναι θέμα "μαγειρέματος" το να φέρεις ήχο που να σου αρέσει με λάθη απανωτά.

Το συγκεκριμένο μηχάνημα βάζω στοίχημα ότι σε όλους θα αρέσει ο ήχος του.... άσχετα αν δεν είναι και τόσο "σωστός". Σκεφτείτε και τι κάνουν τα υπόλοιπα μηχανήματα στο χώρο (ηχεία κυρίως) και σε συνδυασμό με ένα τέτοιο μηχάνημα που πάει ο ήχος και θα καταλάβετε...

Μήπως υπάρχει περίπτωση να υπερεκτιμούμε τις δυνατότητες ακοής μας (τους)??
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Απάντηση: Μετρήσεις και ηχητική απόδοση συσκευών ήχου

Ξεθάβω το θέμα για να δούμε κάτι σχετικό.

Μιλάμε για έναν ολοκληρωμένο ενισχυτή αυτή την φορά. Ας δούμε πρώτα την παραμόρφωση στο 1W.



Παραμόρφωση στα 96W.



Και τέλος παραμόρφωση ενδοδιαμόρφωσης.



Ο ενισχυτής χαρακτηρίσθηκε "απογοήτευση" βάση των μετρήσεων του και δεδομένης της κατηγορίας τιμής που ανήκει (15000€) και όχι μόνο για την παραμόρφωση που έχει αλλά και γιατί είχε σχετικά υψηλή εμπέδηση εξόδου, παρουσίασε παραμόρφωση crossover, μέτριο διαχωρισμό καναλιών κλπ κλπ.

Από την άλλη ο ίδιος ενισχυτής σε δύο διαφορετικές περιπτώσεις τόσο από τον Ελληνικό όσο και από τον ξένο τύπο έχει πάρει διθυραμβικές κριτικές.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.754
Reaction score
22.508
Απάντηση: Μετρήσεις και ηχητική απόδοση συσκευών ήχου

Κα βε φούνφ χούντερτ??
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Απάντηση: Μετρήσεις και ηχητική απόδοση συσκευών ήχου

Κα βε φούνφ χούντερτ??
όχι darTZeel CTH-8550...

Η πλάκα είναι ότι οι εργαστηριακές μετρήσεις βγαίνουν ψιλοαπαράδεκτες (φουλ παραμορφώσεις, υψηλή εμπέδηση κλπ) και στις ηχητικές δοκιμές "μαγεύουν" οι χροιές. Τελικά πολύς κόσμος παραμυθιάζεται από τις παραμορφώσεις.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.754
Reaction score
22.508
Απάντηση: Μετρήσεις και ηχητική απόδοση συσκευών ήχου

Α, μάιστα. Ο τύπος που λέει πως ο ήχος είναι single ended. Αυτήν την υψηλή αντίσταση εξόδου πώς την κατάφερε; Με κανένα "high end" zobel;
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Απάντηση: Μετρήσεις και ηχητική απόδοση συσκευών ήχου

Α, μάιστα. Ο τύπος που λέει πως ο ήχος είναι single ended. Αυτήν την υψηλή αντίσταση εξόδου πώς την κατάφερε; Με κανένα "high end" zobel;
Δεν ξέρω πως τα κατάφερε αλλά έχει 0,4 Ohm στις χαμηλές συχνότητας και 0,5 Ohm στα 20kHz.
 

Μηνύματα
1.648
Reaction score
141
τι υψηλη αντισταση εξοδου ειναι αυτη;
μηπως ειναι χαμηλη;
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Απάντηση: Re: Μετρήσεις και ηχητική απόδοση συσκευών ήχου

τι υψηλη αντισταση εξοδου ειναι αυτη;
μηπως ειναι χαμηλη;
Η αντίσταση εξόδου πρέπει σε κάθε κύκλωμα να είναι σχεδόν μηδενική. Τιμές 0,4 Ohm και 0,5 Ohm θεωρούνται υψηλές γιατί είναι περίπου της ίδιας τάξης μεγέθους με το φορτίο του ενισχυτή (8ohm ή 4ohm).

Για περισσότερα δείτε εδώ.
 


Τελευταια Μηνυματα

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.214
Μηνύματα
3.005.064
Members
38.431
Νεότερο μέλος
Αριστος
Top