Μηχανολογίες....

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.795
Reaction score
58.838
Απάντηση: Μηχανολογίες υψηλής ραπτικής ή αλλιώς...μηχανορραφίες

...
Όταν ξανακλείσουν τα καπάκια και τα πλαστικά, αποκτάς μια οικειότητα με τα μηχανάκια.
Βοηθάει και ότι είμαι σχετικός με την σχεδίαση, αλλά η πρώτη εντύπωση δεν αφορά το ηλεκτρονικό σχέδιο, αλλά την μηχανολογία. Πως στήριξες τους πυκνωτές? με φτηνό χυμένο θερμοπλαστικό, ή με κατεργασμένο σε CNC αλουμινένιο κολάρο και μικρές ανοξείδωτες ή αλουμινένιες allen? Πόσες φορές έλυσες τα κάρτερ, και πώς μέχρι και την εκατοστή φορά οι βίδες σφίγγουν με την ίδια ευκολία και ακρίβεια? Γιατί οι κούρμπες των καλωδίων από τους μετασχηματιστές μοιάζουν πρόχειρες, και γιατί να μην ακολουθούν τις καμπύλες της Monica Bellucci?

Υπερβολές?
Ναι, σίγουρα. ΑΛΛΑ....δείχνουν κάτι για τον ίδιο τον δημιουργό πίσω από το μηχάνημα... Με εκπλήσσει κάθε ανθρώπινο κατασκεύασμα, οι ώρες που δαπανήθηκαν από τους μηχανικούς, τα ξενύχτια τους και το όραμά τους. Δείτε έναν ανοιχτό Accuphase.....είναι αυτή η προσήλωση στην λεπτομέρεια ζηλωτή μοναχού που λέει και ο φίλος μου ο Ζαμπέτογλου στις Μηχανολογίες του, και η αρχιτεκτονική της κατασκευής που κάνει ακόμη και έναν ανίδεο περί ενισχυτών να καταλάβει ότι πρόκειται για κάτι με συνέπεια και τρέλα ταυτόχρονα.
Ξέρω, ξέρω, όλα αυτά είναι πολύ ακριβά, αλλά άλλο ακριβό και άλλο τίμιο. Αν το δείτε από την λειτουργία που επιτελεί, υπάρχουν πολλά μηχανάκια που έχουν ισάξιες ή και καλύτερες επιδόσεις. Ε και? Ο μηχανικός που έφτιαξε αυτά τα αριστουργήματα ήταν ένας, τελικά στην παραγωγή ή τρέλα του μάλλον βγαίνει ακριβή, ποιος νοιάζεται?
Όσο περίτεχνο και να είναι το ΄΄πώς΄΄ μιάς κατασκευής,εάν δεν συνδέεται αιτιατά μ΄ένα σαφές ΄΄γιατί΄΄, τότε η μηχανολογία και η τεχνολογία εκπίπτουν αντίστοιχα σε μηχανολαγνεία και τεχνολαγνεία.
Οι γυναίκες δεν τα πολυ-καταλαβαίνουν αυτά. Είναι γιατί πίσω από την πρόσοψη του ενισχυτή δεν μπορούν να δουν τον άνθρωπο, τα ηλεκτρόνια και τις αγωνίες του. Τίποτα δεν φτιάχτηκε χωρίς τα τελευταία.
Ο...Ζαμπέτας πάντως είχε ΄΄άλλη΄΄ γνώμη επ'αυτού-όπως μαρτυρούν οι στιχουργικές του μηχανολογίες:612::
http://www.stixoi.info/stixoi.php?info=Lyrics&act=details&song_id=7310

http://www.stixoi.info/stixoi.php?info=Lyrics&act=details&song_id=24223
...Πώς να εκστασιαστείς από μηχανολογικής πλευράς από μια Metric? Φαίνεται τόσο άσχημη και φτηνή που θα μπορούσαν να την πουλούν στο παζάρι που γίνεται στον Βόλο κάθε καλοκαίρι, μαζί με μαλλί της γριάς και μία δωδεκάδα πιάτα με χρυσά λουλουδάκια. Και δεν μπορεί αυτό να μην δηλώνει κάτι για τον δημιουργό πίσω από την Metric. Αλλά τι?
Έλα ντε…..:107:
Την πιθανότερη απάντηση σε μιά απλή απορία:Γιατί θα έπρεπε σώνει και καλά να "εκστασιαζόμαστε από...μηχανολογικής πλευράς" ;:126:

Εκτός και αν οι φάσεις του φεγγαριού και οι καιρικές συνθήκες ΄΄παίζουν΄΄ σημαντικότερο ρόλο απ'όσο θα ΄΄έπρεπε΄΄...στην εφαρμοσμένη μηχανολογία.
 



Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Μηχανολογίες υψηλής ραπτικής ή αλλιώς...μηχανορραφίες

Όσο περίτεχνο και να είναι το ΄΄πώς΄΄ μιάς κατασκευής,εάν δεν συνδέεται αιτιατά μ΄ένα σαφές ΄΄γιατί΄΄, τότε η μηχανολογία και η τεχνολογία εκπίπτουν αντίστοιχα σε μηχανολαγνεία και τεχνολαγνεία.
Δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω, αλλού εστιάζω...

-Among the maxims on Lord Naoshige's wall, there was this one: "Matters of great concern should be treated lightly." Master Ittei commented, "Matters of small concern should be treated seriously." -Ghost Dog: The Way of the Samurai

 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Μηχανολογίες....

“If anyone tells you there is only one way, their way, get as far away from them as possible, both physically and philosophically.” - Jim Jarmusch

Ο Jarmusch, για άλλη μια φορά, μετά το Mistery Train, καταπιάνεται με την ιδιαιτερότητα ενός λαού που είναι γενικά αλλού σε σχέση με τον δυτικό κόσμο.



Εδώ η Nikon κατασκεύασε την χειροκίνητης εστίασης FM3A το 2001, ξεσηκώνοντας όλους τους συνταξιούχους έμπειρους τεχνίτες, προσπαθώντας να βρουν λύση για να χωρέσουν τον νέο υβριδικό φωτοφράκτη στο γνώριμο σώμα της FM2N, σε μια εποχή που κάτι τέτοιο θα ήταν αδιανόητο σε οποιοδήποτε δυτικό.






Όλη η ιστορία εδώ...


...για να μην μιλήσουμε για τους κήπους τους...:105:
 

Μηνύματα
482
Reaction score
19
Είτε κοιτώ τις αριστοτεχνικά καμπυλωμένες ψήκτρες του Bryston 4BSST2, είτε τις απολήξεις των εξατμίσεων του VFR, πάντα μπαίνω στον κόπο να κοιτάξω κάτω από την επιφάνεια. Και συνήθως απογοητεύομαι. Όχι με τα συγκεκριμένα μηχανήματα, αλλά με πολλά άλλα που πέφτουν στα χέρια μου.



Πότε δεν απογοητεύομαι? Όταν η συνέπεια δεν αναλώνεται σε φτηνούς εντυπωσιασμούς. Οι τριπλές σάντουιτς πλακέτες του Bryston, ή το καταπληκτικό γυμνό μοτέρ του VFR, με φτιάχνουν περισσότερο από την εξωτερική εμφάνιση.

Όταν ξανακλείσουν τα καπάκια και τα πλαστικά, αποκτάς μια οικειότητα με τα μηχανάκια.

Βοηθάει και ότι είμαι σχετικός με την σχεδίαση, αλλά η πρώτη εντύπωση δεν αφορά το ηλεκτρονικό σχέδιο, αλλά την μηχανολογία. Πως στήριξες τους πυκνωτές? με φτηνό χυμένο θερμοπλαστικό, ή με κατεργασμένο σε CNC αλουμινένιο κολάρο και μικρές ανοξείδωτες ή αλουμινένιες allen? Πόσες φορές έλυσες τα κάρτερ, και πώς μέχρι και την εκατοστή φορά οι βίδες σφίγγουν με την ίδια ευκολία και ακρίβεια? Γιατί οι κούρμπες των καλωδίων από τους μετασχηματιστές μοιάζουν πρόχειρες, και γιατί να μην ακολουθούν τις καμπύλες της Monica Bellucci?

Υπερβολές?

Ναι, σίγουρα. ΑΛΛΑ....δείχνουν κάτι για τον ίδιο τον δημιουργό πίσω από το μηχάνημα. Και τα μηχανήματα δεν είναι άψυχα, είναι ο ίδιος ο δημιουργός και άνθρωπος πίσω από αυτά. Οι γυναίκες δεν τα πολυ-καταλαβαίνουν αυτά. Είναι γιατί πίσω από την πρόσοψη του ενισχυτή δεν μπορούν να δουν τον άνθρωπο, τα ηλεκτρόνια και τις αγωνίες του. Τίποτα δεν φτιάχτηκε χωρίς τα τελευταία. Με εκπλήσσει κάθε ανθρώπινο κατασκεύασμα, οι ώρες που δαπανήθηκαν από τους μηχανικούς, τα ξενύχτια τους και το όραμά τους. Δείτε έναν ανοιχτό Accuphase.....είναι αυτή η προσήλωση στην λεπτομέρεια ζηλωτή μοναχού που λέει και ο φίλος μου ο Ζαμπέτογλου στις Μηχανολογίες του, και η αρχιτεκτονική της κατασκευής που κάνει ακόμη και έναν ανίδεο περί ενισχυτών να καταλάβει ότι πρόκειται για κάτι με συνέπεια και τρέλα ταυτόχρονα.


Ξέρω, ξέρω, όλα αυτά είναι πολύ ακριβά, αλλά άλλο ακριβό και άλλο τίμιο. Αν το δείτε από την λειτουργία που επιτελεί, υπάρχουν πολλά μηχανάκια που έχουν ισάξιες ή και καλύτερες επιδόσεις. Ε και? Ο μηχανικός που έφτιαξε αυτά τα αριστουργήματα ήταν ένας, τελικά στην παραγωγή ή τρέλα του μάλλον βγαίνει ακριβή, ποιος νοιάζεται?

Πώς να εκστασιαστείς από μηχανολογικής πλευράς από μια Metric? Φαίνεται τόσο άσχημη και φτηνή που θα μπορούσαν να την πουλούν στο παζάρι που γίνεται στον Βόλο κάθε καλοκαίρι, μαζί με μαλλί της γριάς και μία δωδεκάδα πιάτα με χρυσά λουλουδάκια. Και δεν μπορεί αυτό να μην δηλώνει κάτι για τον δημιουργό πίσω από την Metric. Αλλά τι?

Έλα ντε…..:107:
Εξαιρετικη παρατηρηση που αγγιζει κάθε κατασκευη της καθημερινοτητας του ανθρωπου.
Είναι σημεια των καιρων η προσηλωση σε αυτό που φαινεται και η τσαπατσουλια σε ο,τι δεν φαινεται. Το μερακι των κατασκευαστων εσβησε ή παρεμεινε μια πολυτελεια αναγνωρισιμη από λιγους. Ισως ευθυνεται ο καταναλωτικος οργασμος, ισως η αγνοια κινδυνου μιας χρησιμοθηρικης προσεγγισης της γνωσης και των εφαρμογων της.

:624:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.803
Reaction score
140.900
Απάντηση: Μηχανολογίες....

Διαφωνώ με την όλη προσέγγιση.

Αυτός άλλωστε ο "θαυμασμός" για τις καμπυλωμένες ψύκτρες και τα υπέροχα καπάκια των μετασχηματιστών τροφοδοσίας, έδωσε τροφή στην ανάπτυξη ενός συστήματος αποπλάνησης του καταναλωτή και εστίασης του ενδιαφέροντός του σε πράγματα δευτερεύουσας αξίας, που όμως είναι απλά-βατά, όπως η "τακτοποίηση" των εξαρτημάτων και η εσωτερική και εξωτερική ομορφιά ενός μηχανήματος, παράγοντες που εκτόξευσαν και το κόστος των συσκευών αυτών, φτάνοντας στο σημείο να πληρώνεις την "μηχανολογικής φύσης ομορφιά" ενός ενισχυτή πολύ περισσότερο από όσο κοστίζει ένα πραγματικό μηχανολογικό έργο υψηλής αξίας, όπως ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, γεγονός εκ των πραγμάτων απαράδεκτο και εν πολλοίς απολύτως γελοίο.

Νομίζω πως καλό θα κάνει ο καθένας στον εαυτό του αν καταφέρει να απαγκιστρωθεί από το τι "φαίνεται" ως "άσχημο" ή "φτηνό", ώστε τελικά να συνειδητοποιήσει τι είναι όντως "άσχημο" και "φτηνό".

Ταυτόχρονα επιτρέψτε μου να προσθέσω πως ΜΟΝΟ η απεξάρτηση από τέτοιες "αγκυλώσεις" χαλιενδικού χαρακτήρος σε συνδυασμό με γνώση του ίδιου του αντικειμένου μπορεί να δώσει την δυνατότητα σε κάποιον καταναλωτή να εκτιμήσει και να θαυμάσει πραγματικά επιτεύγματα υψηλότατης κατασκευαστικής ποιότητας ανεξαρτήτως τιμής (όπως πχ η μέτρικ, η οποία μόνο φτηνή δεν είναι, παρότι φτερό και πούπουλο σε βάρος και με γελοίου μεγέθους-βάρους αλλά και εμφάνισης εξωτερικό τροφοδοτικό).
 

Μηνύματα
2.612
Reaction score
1.685
Απάντηση: Μηχανολογίες....

Δεν εχεις κι αδικο Κωστα, αλλα μην ξεχνας οτι τα μηχανηματα μπαινουν σε σαλονια κι οχι στην αποθηκη.

Οπως και να το κανουμε, οφειλουν να εχουν και την απαιτουμενη αισθητικη (η οποια βεβαια ειναι υποκοιμενικη).
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Μηχανολογίες....

Διαφωνώ με την όλη προσέγγιση.

Αυτός άλλωστε ο "θαυμασμός" για τις καμπυλωμένες ψύκτρες και τα υπέροχα καπάκια των μετασχηματιστών τροφοδοσίας, έδωσε τροφή στην ανάπτυξη ενός συστήματος αποπλάνησης του καταναλωτή και εστίασης του ενδιαφέροντός του σε πράγματα δευτερεύουσας αξίας, που όμως είναι απλά-βατά, όπως η "τακτοποίηση" των εξαρτημάτων και η εσωτερική και εξωτερική ομορφιά ενός μηχανήματος, παράγοντες που εκτόξευσαν και το κόστος των συσκευών αυτών, φτάνοντας στο σημείο να πληρώνεις την "μηχανολογικής φύσης ομορφιά" ενός ενισχυτή πολύ περισσότερο από όσο κοστίζει ένα πραγματικό μηχανολογικό έργο υψηλής αξίας, όπως ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, γεγονός εκ των πραγμάτων απαράδεκτο και εν πολλοίς απολύτως γελοίο.

Νομίζω πως καλό θα κάνει ο καθένας στον εαυτό του αν καταφέρει να απαγκιστρωθεί από το τι "φαίνεται" ως "άσχημο" ή "φτηνό", ώστε τελικά να συνειδητοποιήσει τι είναι όντως "άσχημο" και "φτηνό".

Ταυτόχρονα επιτρέψτε μου να προσθέσω πως ΜΟΝΟ η απεξάρτηση από τέτοιες "αγκυλώσεις" χαλιενδικού χαρακτήρος σε συνδυασμό με γνώση του ίδιου του αντικειμένου μπορεί να δώσει την δυνατότητα σε κάποιον καταναλωτή να εκτιμήσει και να θαυμάσει πραγματικά επιτεύγματα υψηλότατης κατασκευαστικής ποιότητας ανεξαρτήτως τιμής (όπως πχ η μέτρικ, η οποία μόνο φτηνή δεν είναι, παρότι φτερό και πούπουλο σε βάρος και με γελοίου μεγέθους-βάρους αλλά και εμφάνισης εξωτερικό τροφοδοτικό).

Αν εργαζόμασταν στην ίδια εταιρεία audio, σε φαντάζομαι στο τμήμα πωλήσεων να κόβεις από παντού για να γίνει ανταγωνιστικό το προϊόν, και εγώ ως μηχανικός εξέλιξης, βλέποντας το κουτσουρεμένο παιδί μου, να τα μαζεύω και να γίνομαι ψαράς στο γαιδουρονήσι….:116:
 

Μηνύματα
9.110
Reaction score
8.905
Απάντηση: Μηχανολογίες....

Κακώς γενικεύεται το θέμα, ο Γιάννης μίλησε συγκεκριμένα για την ιδεολογία/κουλτούρα ενός λαού (όποιος έχει δει τις αντίστοιχες ταινίες που αναφέρει καταλαβαίνει) και το πως συνυπάρχουν μαζί στην μηχανολογία η ποιότητα και αισθητική, κοινώς για αυτούς ήταν ένας καμβάς... κάποιοι φτιαγμένοι με φτηνά υλικά αλλά και κάποιοι με ακριβά υλικά... αλλά η αισθητική με την ποιότητα ήταν σε όλους άπλετη.

ΥΓ. Στους απέναντι και στις υποτιθέμενες χαι-εντ βιοτεχνίες, το μόνο που έμαθαν... είναι πως να κάνουν κακά αντίγραφα.
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.842
Απάντηση: Μηχανολογίες....

Αν εργαζόμασταν στην ίδια εταιρεία audio, σε φαντάζομαι στο τμήμα πωλήσεων να κόβεις από παντού για να γίνει ανταγωνιστικό το προϊόν, και εγώ ως μηχανικός εξέλιξης, βλέποντας το κουτσουρεμένο παιδί μου, να τα μαζεύω και να γίνομαι ψαράς στο γαιδουρονήσι....

.....και θα έπεφτες πάνω στον ψαροντουφεκά αδερφό του .

Κοινώς καμμιά ελπίδα
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Μηχανολογίες....

Δεν εχεις κι αδικο Κωστα, αλλα μην ξεχνας οτι τα μηχανηματα μπαινουν σε σαλονια κι οχι στην αποθηκη.

Οπως και να το κανουμε, οφειλουν να εχουν και την απαιτουμενη αισθητικη (η οποια βεβαια ειναι υποκοιμενικη).
Δεν διαφωνεί κανείς σε αυτό. Απλά να το αναφέρουν όπου πρέπει. Π..χ.
Δέν πουλαμε πχιότητα ήχου αλλα design και το χρεώνουμε τόσο.Να είμαστε και οι καταναλωτές καλυμμένοι με αυτό.
-------------

Γενικότερα πάντως μου αρέσει και μένα οπτικά μια περιποιημένη κατασκευή ανεξαρτήτως τιμής. Απο τα rack της cisco με τα "χτενισμένα" τους καλώδια μέχρι μία καμπυλωμένη-βελτιστοποιημένη ψύχρα ενός ενισχυτή.
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.842
Απάντηση: Μηχανολογίες....

Χωρίς να παραβλέπω το γεγονός οτι κάποια πουλιούνται σαν μεζονέτες ......
όσο φεύγεις από την βιομηχανική κατασκευή (Accuphase) και πας στις οικοτεχνίες παίρνεις μόνο έξωτερική εμφάνιση .
Τα παλιά γιαπωνέζικα ήταν θαύματα βιομηχανικής σχεδίασης ασχέτως ηχητικής ταυτότητας.
Άλλες εποχές,άλλοι ήχοι,άλλα γούστα,άλλες εγγραφές,άλλα ηχεία.
Μπορεί να ήταν 7/10 ηχητικά αλλά από design και εφαρμογή -αξιοπιστία ήταν 20/10.
Χαίρεσαι να το βλέπεις ρε γ@μώτο
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.255
Reaction score
28.659
Απάντηση: Μηχανολογίες....

Γιάννη Β δεν έχουν όλοι το ίδιο ψώνιο με την εφαρμοσμένη μηχανολογία , ούτε φυσικά τις ίδιες γνώσεις και μεράκι.
Μην περιμένεις λοιπόν να συμφωνήσουν όλοι μαζί σου , είναι λίγο δύσκολο.Θεωρώ οτι αυτοί που θα συμφωνήσουν είναι αυτοί που έχουν ασχοληθεί με κατασκευές και έχουν το μεράκι να το φιάξουν σωστό και οχι αρπακόλλα. Συμφωνώ με την άποψή σου , και γενικότερα με την ψαγμένη υλοποίηση μηχανημάτων . Ομως εγω είμαι εγω.




@Μανος 58, το 7/10 ηχητικά ,πως το συμπαιρένεις ? για τον accuphase ας πούμε?
Αφού οι μετρήσεις του είναι απο τις καλύτερες?
 

Μηνύματα
7.612
Reaction score
1.922
Re: Απάντηση: Μηχανολογίες....

Διαφωνώ με την όλη προσέγγιση.

Αυτός άλλωστε ο "θαυμασμός" για τις καμπυλωμένες ψύκτρες και τα υπέροχα καπάκια των μετασχηματιστών τροφοδοσίας, έδωσε τροφή στην ανάπτυξη ενός συστήματος αποπλάνησης του καταναλωτή και εστίασης του ενδιαφέροντός του σε πράγματα δευτερεύουσας αξίας, που όμως είναι απλά-βατά, όπως η "τακτοποίηση" των εξαρτημάτων και η εσωτερική και εξωτερική ομορφιά ενός μηχανήματος, παράγοντες που εκτόξευσαν και το κόστος των συσκευών αυτών, φτάνοντας στο σημείο να πληρώνεις την "μηχανολογικής φύσης ομορφιά" ενός ενισχυτή πολύ περισσότερο από όσο κοστίζει ένα πραγματικό μηχανολογικό έργο υψηλής αξίας, όπως ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, γεγονός εκ των πραγμάτων απαράδεκτο και εν πολλοίς απολύτως γελοίο.

Νομίζω πως καλό θα κάνει ο καθένας στον εαυτό του αν καταφέρει να απαγκιστρωθεί από το τι "φαίνεται" ως "άσχημο" ή "φτηνό", ώστε τελικά να συνειδητοποιήσει τι είναι όντως "άσχημο" και "φτηνό".

Ταυτόχρονα επιτρέψτε μου να προσθέσω πως ΜΟΝΟ η απεξάρτηση από τέτοιες "αγκυλώσεις" χαλιενδικού χαρακτήρος σε συνδυασμό με γνώση του ίδιου του αντικειμένου μπορεί να δώσει την δυνατότητα σε κάποιον καταναλωτή να εκτιμήσει και να θαυμάσει πραγματικά επιτεύγματα υψηλότατης κατασκευαστικής ποιότητας ανεξαρτήτως τιμής (όπως πχ η μέτρικ, η οποία μόνο φτηνή δεν είναι, παρότι φτερό και πούπουλο σε βάρος και με γελοίου μεγέθους-βάρους αλλά και εμφάνισης εξωτερικό τροφοδοτικό).
Χωρίς να διαφωνώ καθόλου με όσα γράφεις, να επισημάνω ότι αυτός που κατασκευάζει ένα αυτοκίνητο έχει

α)μια πολύ μεγάλη κλίμακα παραγωγής και

β) κέρδος κατά 90% από το after sales

Όσο να ναι αυτά τα δυο διαμορφώνουν μια έντονη διαφορά τιμής. Με άλλα λόγια ένα αυτοκίνητο που θα κατασκευαζόταν στον αριθμό στον οποίο κατασκευάζεται ένας ακριβός ενισχυτής και με προοπτική κέρδους μόνο από την πώληση, θα κόστιζε άνετα 7-8 φορές περισσότερο.

Από την άλλη το παραπάνω θα έπρεπε να αναγκάσει τους κατασκευαστές να συμπιέσουν το κέρδος τους ώστε να μην υπάρχει περίπτωση σύγκρισης της τιμής ενός ενισχυτή ή ενός ηχείου με ένα αυτοκίνητο, κάτι από μόνο του γελοίο.
 

Μηνύματα
899
Reaction score
54
Απάντηση: Μηχανολογίες....

Κατά την ταπεινή μου γνώμη οι προσεγγίσεις των Yannis B και costas EAR είναι τόσο διαφορετικές, που τελικά δεν συγκρούονται.

O πρώτος (Γιάννης) ανάμεσα στα άλλα αναφέρει:
"Ξέρω, ξέρω, όλα αυτά είναι πολύ ακριβά, αλλά άλλο ακριβό και άλλο τίμιο. Αν το δείτε από την λειτουργία που επιτελεί, υπάρχουν πολλά μηχανάκια που έχουν ισάξιες ή και καλύτερες επιδόσεις. Ε και? Ο μηχανικός που έφτιαξε αυτά τα αριστουργήματα ήταν ένας, τελικά στην παραγωγή ή τρέλα του μάλλον βγαίνει ακριβή, ποιος νοιάζεται?"

Υπάρχει συνεπώς μια παραδοχή ότι το αριστούργημα δεν είναι κατ'ανάγκη καλύτερο από άλλα μηχανήματα, αλλά είναι κατ'ανάγκη ακριβό και η αποδοχή ότι το προσωπικό όνειρο του δημιουργού κοστίζει (και πολύ περισσότερο κοστίζει για όποιον το κάνει κτήμα του).
Στην κατά Γιάννη εκδοχή νομίζω ότι αυτός που θα πιαστεί κορόιδο, θα το κάνει μάλλον συνειδητά.

Ο Costas Ear από την άλλη γράφει μια εντελώς ρεαλιστική άποψη ,με την οποία συμφωνώ απόλυτα.

Έχω όμως την εντύπωση πως πρόκειται για τόσο διαφορετικές τοποθετήσεις , που δεν συγκρούονται γιατί δεν έχουν τίποτα κοινό. Ορθολογισμός vs Πάθους να το πω; (ίσως λίγο άστοχα. Πάντως το δεύτερο στερείται εξ ορισμού λογικής, αφού είναι μόνο συναίσθημα).
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.842
Απάντηση: Μηχανολογίες....

@Μανος 58, το 7/10 ηχητικά ,πως το συμπαιρένεις ? για τον accuphase ας πούμε?
Μπορεί να ήταν 7/10 ηχητικά
Δεν συμπέρανα...υπέθεσα
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.795
Reaction score
58.838
Απάντηση: Μηχανολογίες....

...
Οπως και να το κανουμε, οφειλουν να εχουν και την απαιτουμενη αισθητικη (η οποια βεβαια ειναι υποκοιμενικη).
Σκοπός είναι να μην γίνεται και...υποποιμενική.:126:
Κατά την ταπεινή μου γνώμη οι προσεγγίσεις των Yannis B και costas EAR είναι τόσο διαφορετικές, που τελικά δεν συγκρούονται.
...
(ίσως λίγο άστοχα. Πάντως το δεύτερο στερείται εξ ορισμού λογικής, αφού είναι μόνο συναίσθημα).
Η επιμονή στη λογική από τη φύση της εμπεριέχει κι αυτή στοιχεία...πάθους.Η επιμονή στο πάθος όμως αντιστρατεύεται οποιαδήποτε λογική.
Γιάννη Β δεν έχουν όλοι το ίδιο ψώνιο με την εφαρμοσμένη μηχανολογία , ούτε φυσικά τις ίδιες γνώσεις και μεράκι.
Μην περιμένεις λοιπόν να συμφωνήσουν όλοι μαζί σου , είναι λίγο δύσκολο.Θεωρώ οτι αυτοί που θα συμφωνήσουν είναι αυτοί που έχουν ασχοληθεί με κατασκευές και έχουν το μεράκι να το φιάξουν σωστό και οχι αρπακόλλα. Συμφωνώ με την άποψή σου , και γενικότερα με την ψαγμένη υλοποίηση μηχανημάτων ...
Ένα εκ των χαρακτηριστικών που έχουν αναβιβάσει τις συνθέσεις λ.χ. του Mozart και του Beethoven σε αθάνατα ηχητικά μνημεία,αποτελεί η αδυναμία εύρεσης πιό ταιριαστού αντικαταστάτη γιά τον παραμικρό από τους φθόγγους που τις απαρτίζουν.Εδώ το "ψάξιμο" και το "μεράκι" δημιουργών κι ερμηνευτών ενισχύουν την κοινοκτημοσύνη των υλοποιήσεων από την ανθρωπότητα,αντί ν'απευθύνονται σ'ένα υποσύνολο ΄΄σαλονάτων΄΄ θαυμαστών οι οποίοι θα επιζητούσαν να χαρούν αναγνωρίζοντας πρώτα τα χρήματα που χρεώθηκαν ώστε να τα ΄΄ακούσουν΄΄ κατόπιν.

Παρομοίως,το ΄΄ψώνιο΄΄ καθενός μας δεν μπορεί ν'αντικατασταθεί εις τους αιώνας των αιώνων,όσο και αν το ΄΄ψάξουμε΄΄.Αυτό το γεγονός όμως δεν το αναβιβάζει σε έργο τέχνης,ούτε και δικαιώνει οποιαδήποτε ...προαγωγή του:126:
Yiannis B said:
Eκτός από τη φιλοσοφία κατασκευής υπάρχουν οι αντίστοιχες ΄΄φιλοσοφίες΄΄ λειτουργίας και χρήσης.Σ'ένα ισορροπημένο μηχάνημα τα μέλη της τριάδας οφείλουν να μην απέχουν παρασάγγας το ένα από το άλλο.Διότι ΄΄δρόμοι υπάρχουν πολλοί΄΄ μέχρι τη στιγμή της επιλογής κάποιου από αυτούς.:612:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.803
Reaction score
140.900
Απάντηση: Μηχανολογίες....

Αν εργαζόμασταν στην ίδια εταιρεία audio, σε φαντάζομαι στο τμήμα πωλήσεων να κόβεις από παντού για να γίνει ανταγωνιστικό το προϊόν, και εγώ ως μηχανικός εξέλιξης, βλέποντας το κουτσουρεμένο παιδί μου, να τα μαζεύω και να γίνομαι ψαράς στο γαιδουρονήσι….:116:
χαχαχχαχα, όχι βρε, δε θα "έκοβα" από "παντού", και σε καμιά περίπτωση δε θα σε άφηνα να γίνεις ψαράς, είδα και τα χαΐρια του ψαροντουφεκοστολισμένου, άσε, δε λέει! :105:

κοίτα όμως, κατά την άποψή μου, "ανταγωνιστικό" δεν σημαίνει "φτηνό", σημαίνει "άξιο", "σοβαρό", "καλοκατασκευασμένο" (με ΠΟΛΥ προσοχή στα "σημεία") και φυσικά "τίμιο" (βγάζω λαμπάκια στην έκδηλη κλοπή).

να σου πως ένα παράδειγμα από την προσωπική μου εμπειρία, η οποία δεν είναι και τόσο μικρή σε μηχανήματα, ιδίως σε πολύ ακριβά μηχανήματα:

πήρα κάποτε ένα τελικό ενισχυτή της counterpoint, τον πιο "μεγάλο" και πιο "ακριβό" που είχε η φίρμα (να μη σου πω κόστος, θα χάσεις πάσα ιδέα). επίσης κάποτε πήρα και ένα dac της goldmund, το βάρος του σε μύρια (κι ήταν βαρύ το μπουρδέλο, 3 μετασχηματιστές είχε μέσα, γομαρίσιους μάλιστα...)

τες πα, ως γνωστό το "χέριασμα" το είχα από νέος, οπότε και τα καπάκια των προαναφερθέντων μηχανημάτων ξεβιδώθηκαν πριν καν τα "ακούσω".
κ ξανα-ξεβιδώθηκαν.
κ ξανα-ξεβιδώθηκαν.
κατάλαβες...

πολύ όμορφες βίδες, άλεν, μαυριδερές - βαμμένες, κούκλες.

που όμως δεν "άντεξαν" μερικά πολύ προσεκτικά και όχι άτσαλα ή σφιχτά ξεβιδώματα-βιδώματα.
μέχρι και τα πάσα χάλασαν σε κάποιες από αυτές.
(και ξαναγόρασα βίδες από τις ίδιες τις κατασκευάστριες φίρμες για να είναι "εμφανισιακά" άψογες, αλλά αυτό δεν είναι το θέμα.)

σε πάω τώρα στη μέτρικ της κατηγορίας "πούπουλου".
αν πέσει στα χέρια σου, πχιάσε ένα κατσαβίδι και θα με θυμηθείς...
μπορεί να χρειαστεί να βάλεις όλη σου τη δύναμη για να ξεβιδώσεις μια βίδα, αλλά όταν το βγάλεις το καπάκι θα καταλάβεις πως ΠΟΤΕ δε θα χαλάσουν ούτε οι βίδες ούτε τα πάσα στο σασί.
επίσης, αν διαβάσεις προσεκτικά τις προδιαγραφές της, έχει πιστοποιημένη αντοχή σε ...πτώσεις!!!!
κατασκευαστικά είναι ένα "κτήνος" αντοχής, που θα το ζηλέψουν απίστευτα μηχανήματα της αγοράς! και ας ζυγίζει λιγότερο από τα κουμπιά χειρισμού κάποιων μηχανημάτων, ξέρεις, αυτά τα μπαμπάτσικα, τα μασίφ που "χαίρεσαι να τα χαϊδεύεις και να τα γυαλίζεις"...

νομίζω πως κατάλαβες το νόημα της "καλής μηχανολογικά κατασκευής"....

ένα άλλο παράδειγμα:

κατασκευάζουν 3 φίλοι μου ενισχυτές, ξέρεις, αυτούς τους διακοπτικούς με τις χωρίς χροιές.
οι δυο φίλοι μου τους κατασκευάζουν σε κουτί από πλέξι γκλας και ο τρίτος σε κουτί από ξύλο.
δε λέω, όμορφα, αλλά ΕΝΤΕΛΩΣ ΛΑΘΟΣ.
και βάζουν τις πλακέτες παράλληλα, όμορφα, ζυγισμένα - στοιχισμένα.
δε λέω, τακτοποιημένα, κυριλέ, αλλά ΕΝΤΕΛΩΣ ΛΑΘΟΣ.
α, δες και το νέο φόνο στέιτζ του φίλου μου του σκαλούμπακα.
όμορφα, παράλληλα οι πλακέτες μέσα.
Πάλι όμως, ΛΑΘΟΣ.


εκεί θα είμαι "βραχνάς". Να μπουν "σωστά", στα σωστά κουτιά (μεταλλικά με θωράκιση και επαρκή ψύξη).


ΥΓ

οι ενισχυτές του ενός φίλου δε λειτουργούν πλέον... αντίθετα, ίδιοι ενισχυτές σε μένα, δεν έχουν πάθει τίποτα, και πολύ σπανίως κλείνουν (άσε που δεν έχω καν διακόπτη ον-οφ...)
 

Μηνύματα
899
Reaction score
54
Απάντηση: Μηχανολογίες....

Η επιμονή στη λογική από τη φύση της εμπεριέχει κι αυτή στοιχεία...πάθους.Η επιμονή στο πάθος όμως αντιστρατεύεται οποιαδήποτε λογική.
Αυτές οι δυο προτάσεις στέκουν αυτοτελώς και διαχρονικά, εντός και εκτός νήματος. Τις επαναλαμβάνω γιατί μου αρέσουν οι ρήσεις που ρέουν απόσταγμα σκέψης.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.646
Μηνύματα
2.986.210
Members
38.354
Νεότερο μέλος
jimkalo83
Top