Featured Μπορούμε να απολαύσουμε τις μουσικές μας μόνο σε μεγάλες εντάσεις ? Really?

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.547
Reaction score
27.348
Το έχω ξαναγράψει .
Οταν ακούω για να γουστάρω , ΔΕΝ ακούω σε reference level αλλά σαφώς πιο πάνω.
Οταν ήρθε εδώ ο @AndreasLav ακούγαμε χαλαρά στα 105db και θέλαμε κιάλλο , και οι δύο.
Τελικά φτάσαμε κάποια στιγμή τα 120db.
Μετά που πήγε σπίτι του μου είπε ότι νόμιζε πως το δικό του είναι χαλαζμένο. :lolsign:
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.011
Reaction score
41.804
Πρωτες σειρες σε συναυλια (σε κλειστο χωρο), αυτη ειναι η στάθμη, αν μπορεις και οσο μπορει ο καθενας(και αμα μπορει).🐒
Υγ...ηταν η συναυλια κολαση... και την έκανες απολαυση...(Αναφερόμενος σε κοκκινομαλλα)
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.511
Reaction score
135.821
Ακόμα και στα τύμπανα πάντως, ακόμα και στην γνωστή "μποτιά" την πλέον ευχάριστη σε λάιβ στάθμες, δεν χρειάζεται (και δεν είναι "σωστό" στην τελική) να ακούγεται σα να είναι το κεφάλι μας μέσα στο τύμπανο. 😁

Εάν υποθέσουμε πως έχουμε μπροστά μας μια ορχήστρα με 5-6 όργανα, και ντραμς φυσικά, και μπάσο, και πιάνο, και άλλα φυσικά όργανα, δεν είναι "φυσικό" να έχουμε το κεφάλι μας μέσα στο πιάνο και μέσα στο μπάσο και μέσα στα τύμπανα ταυτόχρονα. Μπροστά τους θα είμαστε, σε κάποια λογική απόσταση.

Πες ότι είμαστε σε μια συναυλία του Βασιλάκη (του Παπακωνσταντίνου), με ορχήστρα πίσω του, αποτελούμενη μόνον από φυσικά όργανα, κι άϊντε αυτός να γρατζουνάει μια κιθάρα.

Χωρίς μικρόφωνα κι ηχεία, σε ένα σχετικά μικρό κλειστό μαγαζί, σε μια παμπ ξερωγω.

Ο τραγουδιστής είναι μπροστά μας, σε μια λογική απόσταση, πες στα 3-4-5 μέτρα, ακόμα και πρώτο τραπέζι πίστα να είμαστε.

Πίσω του είναι η υπόλοιπη ορχήστρα, αραδιασμένοι οι μουσικοί απ'ακρη σ'άκρη της σκηνής. Έχουμε σίγουρα αρκετά μέτρα απόσταση από αυτούς.

Δεν μπορεί να είναι το κεφάλι μας μέσα στα τύμπανα..
(Βεβαίως κι αυτά θα ακούγονται λίαν πειστικά σε στάθμη..)

Η προσομοίωση του volume σε τέτοια επίπεδα, ώστε να μας ακούγεται η καμπάνα η φωνάρα του Βασιλάκη σα να είναι στα 3-4, άϊντε 5 μέτρα μπροστά μας, είναι μια λογική επιλογή στάθμης. Και φωνάζει πολύ ο έρμος, δυνατή φωνή έχουν όλοι οι τραγουδιστές, τουλάχιστον στα νιάτα του ήτανε από τα πρώτα λαρύγγια, τώρα γέρασε κι αυτός, πάει..
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.011
Reaction score
41.804
Ετσι, θα ελεγα πρωτη σειρα..αλλα θα παρερμηνευοταν... Πρωτες σειρες ειναι καλα.. μια αποσταση πυρασφαλειας.. :)
Τυμπανα δεν παλευονται αποσταση αναπνοής, ενιοτε και οι ιδιοι οι ντραμερ...
Ευτυχως οι ηχογραφησεις περνανε κομπρεσιο μιξη κτλ.. και εχουμε το τελικό προιον για να παίζουμε εμεις εκ του ασφαλους...🙊🙉🙈
(υγ. Αυτα ενω εχω σε αποσταση 30-40 μετρων, γονο ηλιθιων γονεων, γενους θυληκου..να στριγκλιζει!!)
(Λιγο βουντού ηθελε κ σταματησε)
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.050
Reaction score
21.408
Ακόμα και στα τύμπανα πάντως, ακόμα και στην γνωστή "μποτιά" την πλέον ευχάριστη σε λάιβ στάθμες, δεν χρειάζεται (και δεν είναι "σωστό" στην τελική) να ακούγεται σα να είναι το κεφάλι μας μέσα στο τύμπανο. 😁

Εάν υποθέσουμε πως έχουμε μπροστά μας μια ορχήστρα με 5-6 όργανα, και ντραμς φυσικά, και μπάσο, και πιάνο, και άλλα φυσικά όργανα, δεν είναι "φυσικό" να έχουμε το κεφάλι μας μέσα στο πιάνο και μέσα στο μπάσο και μέσα στα τύμπανα ταυτόχρονα. Μπροστά τους θα είμαστε, σε κάποια λογική απόσταση.

Πες ότι είμαστε σε μια συναυλία του Βασιλάκη (του Παπακωνσταντίνου), με ορχήστρα πίσω του, αποτελούμενη μόνον από φυσικά όργανα, κι άϊντε αυτός να γρατζουνάει μια κιθάρα.

Χωρίς μικρόφωνα κι ηχεία, σε ένα σχετικά μικρό κλειστό μαγαζί, σε μια παμπ ξερωγω.

Ο τραγουδιστής είναι μπροστά μας, σε μια λογική απόσταση, πες στα 3-4-5 μέτρα, ακόμα και πρώτο τραπέζι πίστα να είμαστε.

Πίσω του είναι η υπόλοιπη ορχήστρα, αραδιασμένοι οι μουσικοί απ'ακρη σ'άκρη της σκηνής. Έχουμε σίγουρα αρκετά μέτρα απόσταση από αυτούς.

Δεν μπορεί να είναι το κεφάλι μας μέσα στα τύμπανα..
(Βεβαίως κι αυτά θα ακούγονται λίαν πειστικά σε στάθμη..)

Η προσομοίωση του volume σε τέτοια επίπεδα, ώστε να μας ακούγεται η καμπάνα η φωνάρα του Βασιλάκη σα να είναι στα 3-4, άϊντε 5 μέτρα μπροστά μας, είναι μια λογική επιλογή στάθμης. Και φωνάζει πολύ ο έρμος, δυνατή φωνή έχουν όλοι οι τραγουδιστές, τουλάχιστον στα νιάτα του ήτανε από τα πρώτα λαρύγγια, τώρα γέρασε κι αυτός, πάει..
Ρε άστα 'φτα τα καλλιτεχνικά με τις ισορροπίες..
Του 'βαλες του ανθρώπου κανα τέτχοιο που είναι μεν ''χαλαρό'' αλλά δαγκώνει εκεί που δεν το περιμένεις να νιώσει λίγο από warp speed.. ?
(πρέπει να εκπαιδεύονται και σ' αυτό αν δεν θέλεις να ''χάσεις'' κάποιον στην εκκίνηση.. :tongue:)

 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.011
Reaction score
41.804
Ααα γιατί εγώ δεν είμαι !
Εισαι... Το σπιτι σου ειναι σα συναυλιακος χωρος...🙊🙉🙈
... Ενα τσιγαρο δρομος η αλλαγη δωματιου...
Και ηχητικα..μεχρι να βρει τοιχο και να ξαναγυρίσει χανει το δρομο η αντανακλαση...ασε που δε καπνίζει (η αντανακλαση)
 

Μηνύματα
1.969
Reaction score
4.656
Εάν υποθέσουμε πως έχουμε μπροστά μας μια ορχήστρα ....δεν είναι "φυσικό" να έχουμε το κεφάλι μας μέσα στο πιάνο και μέσα στο μπάσο και μέσα στα τύμπανα ταυτόχρονα. Μπροστά τους θα είμαστε, σε κάποια λογική απόσταση.
Τελικα γινονται θαυματα τον δεκαπενταυγουστο.
Ο EAR καταλαβε την αξια της απλης και φυσικης στερεοφωνικης αναπαραγωγης..
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.547
Reaction score
27.348
Εισαι... Το σπιτι σου ειναι σα συναυλιακος χωρος...🙊🙉🙈
... Ενα τσιγαρο δρομος η αλλαγη δωματιου...
Και ηχητικα..μεχρι να βρει τοιχο και να ξαναγυρίσει χανει το δρομο η αντανακλαση...ασε που δε καπνίζει (η αντανακλαση)
Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Εμείς πάντως καπνίζουμε. :lolsign:
 

Μηνύματα
15.779
Reaction score
18.347
Ρε άστα 'φτα τα καλλιτεχνικά με τις ισορροπίες..
Του 'βαλες του ανθρώπου κανα τέτχοιο που είναι μεν ''χαλαρό'' αλλά δαγκώνει εκεί που δεν το περιμένεις να νιώσει λίγο από warp speed.. ?
(πρέπει να εκπαιδεύονται και σ' αυτό αν δεν θέλεις να ''χάσεις'' κάποιον στην εκκίνηση.. :tongue:)

Μελωδικό (για ηλεκτρονική μουσική). :D
 



Μηνύματα
2.182
Reaction score
3.316
Το έχω ξαναγράψει .
Οταν ακούω για να γουστάρω , ΔΕΝ ακούω σε reference level αλλά σαφώς πιο πάνω.
Οταν ήρθε εδώ ο @AndreasLav ακούγαμε χαλαρά στα 105db και θέλαμε κιάλλο , και οι δύο.
Τελικά φτάσαμε κάποια στιγμή τα 120db.
Μετά που πήγε σπίτι του μου είπε ότι νόμιζε πως το δικό του είναι χαλαζμένο. :lolsign:
Κάγκουρα..
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.594
Reaction score
21.404
Το έχω ξαναγράψει .
Οταν ακούω για να γουστάρω , ΔΕΝ ακούω σε reference level αλλά σαφώς πιο πάνω.
Οταν ήρθε εδώ ο @AndreasLav ακούγαμε χαλαρά στα 105db και θέλαμε κιάλλο , και οι δύο.
Τελικά φτάσαμε κάποια στιγμή τα 120db.
Μετά που πήγε σπίτι του μου είπε ότι νόμιζε πως το δικό του είναι χαλαζμένο. :lolsign:
@JOHN MARKOU & @AndreasLav τι ακούσατε;
 

Μηνύματα
159
Reaction score
545
Όσο αφορά το συγκεκριμένο νήμα..
Έγραψε ο EAR στο νήμα του πως ο φίλος επισκέπτης (αν ισχύει) προτιμούσε ν' ακούει σε εντάσεις λίγο πιο χαμηλές κι ας είχε το σύστημα φοβερές δυνατότητες..
Αυτό εμένα μου δείχνει πως πέρα απ' την επάρκεια του εκάστοτε συστήματος υπάρχει και η προτίμηση (που ''λοκάρει'' δηλ. και ευχαριστιέται ή αναλύει καλύτερα κάποιος συγκεκριμένος άνθρωπος την τάδε στιγμή).
Και αυτό είναι το point του νήματος, όχι αν ακούγεται καλύτερα γενικά η μουσική χαμηλά ή όχι..
Τόσα χρόνια αυτό πίστευα: Ότι οι "φοβερές δυνατότητες" ενός συστήματος συνίστατο στο να μπορούν μεταφέρουν την εμπειρία της ζωντανής μουσικής (φωνές, όργανα, ορχήστρα, σύνολα, μπάντες, you name it) ακριβώς ή έστω πολύ κοντά στο πως θα τη βίωνες αν ήσουν στο χώρο της συναυλίας με τις εκάστοτε πάντα εντάσεις. Δηλαδή να μετατρέπεται το σύστημα σε μία πύλη προς την .. αληθινή ζωή μετά μουσικής.

Όταν άκουγα οποιοδήποτε σύστημα που δεν ανταποκρινόταν σε αυτα τα κριτήρια, (χρόνια ψάχνω πχ τον αληθινό ήχο των βιολιών και του πιάνου στις νορμάλ εντάσεις τους- αυτοί οι ήχοι μέχρι στιγμής μου φαίνονται σχεδόν "ακατόρθωτο" να αναπαραχθούν από "ηχεία") έφευγα και πήγαινα παρακάτω.

Λάθος μου. Αυτό είναι μόνο μία από τις δυνατότητες ενός συστήματος.

Για το σύστημα του Κώστα τα έγραψα, τα λόγια έτσι κι αλλιώς δεν αρκούν. Δεν είναι τυχαίο πάντως που έχει το "EAR" στο usename του.

Ένα από πράγματα που βίωσα εκεί και μέχρι και τώρα με απασχολεί ήταν όντως η "πάλη των εντάσεων". Εκείνος μονίμως υψηλότερα, εγώ μονίμως χαμηλότερα.

Μέχρι σήμερα νόμιζα ότι αυτοί που ακούν "δυνατά" μουσική είναι πιο κωφοί, μετρήσιμα, από μένα. Ντρέπομαι που έκανα τόσο ηλίθιες και απλοϊκές σκέψεις.

Η δίψα για τον ήχο που έχει καθένας και το πως τον αντιλαμβάνεται και τον βιώνει είναι κάτι τόσο προσωπικό όσο και η σχέση του με τον κόσμο που τον περιβάλλει.

Εγώ θα κλάψω όταν ακούσω εκείνες τις λεπτές χροιές μίας φωνής ή ενός οργάνου, που θα μου θυμίσουν ότι είναι κάτι ζωντανό.

Ο Κώστας πάλι θέλει να τρώει τις μπριζόλες ζωντανές.

Ε γι΄ αυτό έχουμε μαζευτεί όλοι σε αυτό το φόρουμ, γιατί είμαστε για φάρμακα
 

skonst

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.042
Reaction score
1.047
Πώς να καθορίσεις τη μέγιστη απόδοση ήχου.
Ένα ηχητικό σύστημα πρέπει να είναι έτσι σχεδιασμένο, ώστε να αποδίδει το μέγιστο SPL στην θέση ακρόασης που έχουμε επιλέξει-οριοθετήσει. Σε γενικές γραμμές, ένα επαγγελματικό ηχείο θα πρέπει να είναι ικανό να παράγει έναν ήχο, το επίπεδο του οποίου να είναι σε υψηλότερο επίπεδο από το επίπεδο του background θορύβου κατά 15-25dB και να μπορεί να διατηρεί σταθερό το επίπεδο αυτό. Στην περίπτωση που το επίπεδο θορύβου είναι χαμηλότερο των 45 dB SPL, το ηχείο θα πρέπει να είναι ικανό να παράγει συνεχόμενο ήχο των 75 dB SPL στην περιοχή που διανέμεται ο ήχος –σημείο ακρόασης και με κορυφές που να φτάνουν στα 10-20 dB υψηλότερα, και οι οποίες να μην παρουσιάζουν παραμόρφωση. Όπως έχουμε ήδη αναφέρει στο προηγούμενο άρθρο, το οποίο φέρει τίτλο «Τεχνικά χαρακτηριστικά των ηχείων», η ευαισθησία ενός ηχείου είναι η ακουστική ένταση (dB), που παράγει ένα ηχείο σε απόσταση 1m, όταν αυτό έχει τροφοδοτηθεί με ηλεκτρική ισχύ 1W. Επομένως η ευαισθησία μπορεί να χρησιμοποιηθεί προκειμένου να υπολογιστεί η ένταση του ήχου που παράγεται, υπολογίζοντας τις αποστάσεις από την πηγή και την ισχύ. Τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται προκειμένου να υπολογιστεί η Maximum SPL ενός ηχείου είναι τα εξής:
  • Η μέγιστη συνεχόμενη ονομαστική ισχύ(maximum continuous power rating) του ηχείου/ μετασχηματιστή
  • Η ονομαστική ευαισθησία του ηχείου (dB SPL 1W @1m)
  • Η απόσταση που υπάρχει μεταξύ του ακροατή και του ηχείου
Χρησιμοποιώντας τις παραπάνω τρεις παραμέτρους, μπορεί να υπολογιστεί η μέγιστη απόδοση ενός ηχείου. Για παράδειγμα, θα εξετάσουμε μια κόρνα ανακοινώσεων, η οποία έχει κατασκευαστεί ώστε να είναι κατάλληλη για εξωτερική χρήση. Θεωρήσουμε ότι απαιτούνται κατά μέσο όρο 90 dB SPL για μια απόσταση 25m περίπου από την πηγή- κόρνα. Έστω ότι έχουμε μια κόρνα με 30W η οποία έχει ευαισθησία 112 dB, σε απόσταση 1m, (1W @1m). Για να έχουμε ανοχή (headroom) σε σύντομες κορυφές χωρίς παραμόρφωση προσθέτουμε 6dB SPL στα 90dB, οπότε σύνολο 96dB.
Πόση ισχύ απαιτείται προκειμένου να φτάσουμε την ακουστική πίεση- ένταση ήχου 96dB;
Η καθορισμένη ευαισθησία είναι 112 dB 1W @1m. Χρησιμοποιώντας το διάγραμμα στο οποίο απεικονίζεται η αλλαγή του επιπέδου ευαισθησίας σε σχέση με την απόσταση, μπορεί κανείς να διαπιστώσει πόσο μειώνεται το επίπεδο αυτό (27.71dB) άρα 28dB στην απόσταση των 25m, συγκρίνοντας το με τις αρχικές τιμές οι οποίες λάμβαναν χώρα στο 1m.
Το διάγραμμα μας δείχνει ότι η μείωση των 28 dB στην απόσταση των 25m με την κόρνα σε λειτουργία 112 dB με ισχύ 1W @1m θα αποδίδει ένταση 112-28=84dB SPL στα 25μ. Αυτό είναι 12 dB μικρότερο από το επιθυμητό επίπεδο που έχουμε υπολογίσει των 96dB SPL.
Χρησιμοποιώντας αντίστοιχα το διάγραμμα όπου απεικονίζεται η αλλαγή της ευαισθησίας σε συνάρτηση με την ισχύ, μπορεί κανείς να υπολογίσει πόση ισχύ απαιτείται ( περίπου 16W) προκειμένου να αυξηθεί το επίπεδο της ακουστικής πίεσης- ένταση ήχου κατά 12dB.
Άρα προσθέτοντας στην αρχική ευαισθησία 112 dB 1W @1m τα 12dB που προστίθενται χάρις στην αθηξημένη ισχύ τών 16W θα έχουμε συνολική ακουστική πίεση – ένταση ήχου 124db @ 1m άρα 84dB+12dB=96dB.
Ποια είναι η μέγιστη μακροπρόθεσμη μέση ικανότητα αναπαραγωγής ήχου του ηχείου στα 25m;
Η μακροπρόθεσμη μέση τιμή ισχύος (αντοχή σε ισχύ του πηνίου) της κόρνας μας είναι 30W. Χρησιμοποίησε το παρακάτω διάγραμμα όπου απεικονίζεται η αλλαγή της ευαισθησίας σε συνάρτηση με την ισχύ για να βρείτε την μέγιστη ακουστική ισχύ – ένταση ήχου οδηγούμενη από ισχύ των 30W με σημείο αναφοράς απόστασης του 1m. Προσθέτοντας λοιπόν 112dB + 15dB = 127dB SPL @ 1m. Διάγραμμα με απόσταση.

Διάγραμμα αλλαγής ευαισθησίας σε σχέση με την απόσταση

Διάγραμμα αλλαγής ευαισθησίας σε σχέση με την ισχύ


Γωνία Κάλυψης ενός Ηχείου
Γωνία κάλυψης ενός ηχείου καλείται η περιοχή εντός της οποίας η SPL δεν μειώνεται περισσότερο από 6dB από την εμβέλεια λειτουργίας του (on-axis) σε συγκεκριμένο εύρος συχνοτήτων. Η επιθυμητή γωνία κάλυψης για ένα ηχείο εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως για παράδειγμα από το είδος του ηχείου, την διάταξη και των συνολικό αριθμό των ηχείων που χρησιμοποιούνται, από την απόσταση μεταξύ των ηχείων, καθώς και την ακουστική του περιβάλλοντα χώρου. Κανονικά, συστήματα διανομής ήχου και τα ηχητικά συστήματα για background μουσική απαιτούν ηχεία με μεσαία-μεγάλη διασπορά (γωνία κάλυψης ≥60°). Στην περίπτωση που τα ηχεία είναι τοποθετημένα κοντά στους ακροατές, όπως για παράδειγμα συμβαίνει σε ένα χαμηλοτάβανο δωμάτιο ή σε εκκλησιαστικούς ναούς κοντά στους ακροατές, τότε η μεγάλη διασπορά είναι ιδιαίτερα επιθυμητή (γωνία κάλυψης ≥100°).

Απόκριση Συχνοτήτων ηχείων


Mls μέτρηση

Με τον όρο απόκριση συχνοτήτων αναφερόμαστε στο εύρος των συχνοτήτων, όπου λειτουργεί το ηχείο, το οποίο συνήθως μπορεί να μεταβάλλεται σε ένταση ανά συχνότητα. Για παράδειγμα, η απόκριση συχνοτήτων για ένα επαγγελματικό studio monitor είναι συνήθως 35Hz-18KHz +/-3dB. Αυτό σημαίνει ότι έχοντας είσοδο σήματος απόλυτα σταθερό χωρίς καμία διακύμανση στην είσοδο του ηχείου στο φάσμα από 35Hz έως 18KHz έχουμε διακυμάνσεις ακουστικής έντασης στις συγκεκριμένες συχνότητες οι οποίες είναι μεταξύ +3dB από το σημείο των 0dB & -3dB από το σημείο των 0dB, δηλαδή 6dB συνολική διακύμανση. (βλέπε παρακάτω παράδειγμα απόκρισης συχνότητες). Σε γενικές γραμμές, ένα πιο ευρύ φάσμα απόκρισης συχνοτήτων ενός ηχείου υποδηλώνει την αναπαραγωγή ήχου υψηλής ευκρίνειας (Hi Fidelity). Ο περιορισμός του εύρους της απόκρισης συχνοτήτων (το οποίο μπορεί κανείς να επιτύχει με την ενεργοποίηση πχ των φίλτρων low-cut) μπορεί να λειτουργήσει ως πλεονέκτημα σε περιπτώσεις, όπου:

  • Θέλουμε να αποφύγουμε το φαινόμενο υπερκάλυψης χαμηλών συχνοτήτων – masking, το οποίο συμβαίνει κατά κόρον σε χώρους με μεγάλες ανακλάσεις.
  • Θέλουμε να αυξήσουμε το headroom του συστήματος και κατά συνέπεια να αποφύγουμε την παραμόρφωση στα υψηλά επίπεδα.
  • Να πάρουμε το μέγιστο της σχέσης κόστους –απόδοσης


Μέτρηση rta

Παρακάτω ακολουθούν κάποιες οδηγίες για την απόκριση συχνοτήτων και οι οποίες αφορούν σε συγκεκριμένες εφαρμογές ηχητικών συστημάτων και για συγκεκριμένους χώρους εγκατάστασης:

  • Συστήματα ανακοινώσεων (με ή χωρίς σήματα emergency), τα οποία χρησιμοποιούνται μόνο για ομιλία σε θορυβώδη περιβάλλον : 350Hz-5KHz
  • Συστήματα μόνο για ομιλία σε εσωτερικούς χώρους : 120Hz-10KHz
  • Συστήματα χαμηλής έντασης μουσικής background music : 100Hz-10KHz
  • Foreground music, υψηλής ποιότητας background music, εφαρμογές ήχου, bar/club, café, DJs,fitness clubs, αίθουσες δεξιώσεων, κέντρα διασκέδασης και συστήματα παρουσίασης: 80Hz (ή χαμηλότερα)-16KHz (ή υψηλότερα). Επιτυγχάνοντας την πολυπόθητη χαμηλή απόκριση συχνοτήτων ίσως απαιτείται η χρήση ενός subwoofer ώστε να πετύχουμε υψηλής ποιότητας αποτέλεσμα σε ένα ηχείο.
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.050
Reaction score
21.408
Όταν άκουγα οποιοδήποτε σύστημα που δεν ανταποκρινόταν σε αυτα τα κριτήρια, (χρόνια ψάχνω πχ τον αληθινό ήχο των βιολιών και του πιάνου στις νορμάλ εντάσεις τους- αυτοί οι ήχοι μέχρι στιγμής μου φαίνονται σχεδόν "ακατόρθωτο" να αναπαραχθούν από "ηχεία") έφευγα και πήγαινα παρακάτω.
Γιατί δεν το 'λεγες τόσο καιρό βρε παιδάκιμ' να σου πω... :rolleyes:
Πάρε Spendor.. :biggrin: :tongue::lolsign:

Για το σύστημα του Κώστα τα έγραψα, τα λόγια έτσι κι αλλιώς δεν αρκούν. Δεν είναι τυχαίο πάντως που έχει το "EAR" στο usename του.
Έχει ξεχάσει το Φι..
FEAR έπρεπε να γράψει..
ΝαπαναδεισεκειμεσαJohnWickνασεπιασηψυχησ'

Τες πα.. :rolleyes:

Ο Κώστας πάλι θέλει να τρώει τις μπριζόλες ζωντανές.
'συ που το ΄δες κι από κοντά..
Είναι τουλάχιστον εκλεπτυΖμένος ή τις μπουκώνει σαν τον El Conte ? :whistling:





Υ.Γ.
..και ωραία πήγες - άκουσες..
Καταλαβαίνω..
Εμπειρία..
Η ανακατασκευή στο σπίτι πότε ξεκινά ?
'Η πάμε για μετακόμιση.. :whistling::tongue::rolleyes: :lolsign:
 

skonst

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.042
Reaction score
1.047
Ηχητικά συστήματα TOA κατάλληλα για ανακοινώσεις

Πρόκειται για συστήματα, τα οποία χρησιμοποιούνται για την μετάδοση φωνητικών ανακοινώσεων σε ένα συγκεκριμένο χώρο ή χώρους ή ακόμα και σε ολόκληρο το κτίριο. Η μετάδοση καθαρού και κατανοητού ήχου ομιλίας, για σωστές ανακοινώσεις, αποτελεί το κύριο μέλημα για ένα paging system. Για το σχεδιασμό ενός paging system, πρέπει να λαμβάνεις υπόψη τα κάτωθεν:
  • Ο ανθρώπινος λόγος-φωνή κυμαίνεται μεταξύ των συχνοτήτων (frequency response) 350Hz- 5KHz. Επομένως το σύστημα θα πρέπει να έχει ομαλή και σταθερή frequency response σ΄ αυτές τις συχνότητες.
  • Η καθαρότητα ομιλίας επηρεάζεται θετικά από ένα σύστημα το οποίο λειτουργεί σε εύρος συχνοτήτων 1-5KHz. Η διαρκής κάλυψη της ακουστικής περιοχής είναι ιδιαίτερης σημασίας.
  • Η ανθρώπινη φωνή μπορεί να διαφοροποιείται σημαντικά όσο αναφορά την ένταση, με αποτέλεσμα να σημειώνονται συχνά κορυφές, οι οποίες επιδρούν αρνητικά στην ισχύ του συστήματος. Η υπερβολική παραμόρφωση, η οποία ευθύνεται στην υπεροδήγηση του ενισχυτή ή των ηχείων– μπορούν να μειώσουν την καθαρότητα του ήχου, ενώ σε μια τέτοια περίπτωση υπονομεύει ο κίνδυνος να καούν τα ηχεία.
Ενίσχυση ομιλίας

Τυπική συνδεσμολογία για εφαρμογές ομιλίας με προτεινόμενα τα νέα ηχεία της Audiophony SR-12A

Πρόκειται για ένα σύστημα, το οποίο πρέπει να ενισχύει την ομιλία για παρατεταμένες χρονικές περιόδους ( όπως για παράδειγμα συμβαίνει σε ένα χώρο συνεδριάσεων). Ένα τέτοιο σύστημα φαντάζει σαν μια πρόκληση για το σχεδιαστή του. Τα παρακάτω αποτελούν κύρια σημεία, τα οποία πρέπει να λάβουμε υπόψη για το σχεδιασμό ενός συστήματος για ενίσχυση ομιλίας:
  • Είναι σημαντικό να αποφύγουμε νεκρά σημεία ήχου, ώστε να μεγιστοποιήσουμε την καθαρότητα του λόγου και να αποφύγουμε τους μικροφωνισμούς.
  • Η χρήση πολλαπλών μικροφώνων σε ένα σύστημα ηχείων, όπως συμβαίνει για παράδειγμα σε ένα πάνελ συζητήσεων, είναι μια πρόκληση: με το διπλασιασμό του αριθμού των μικροφώνων μειώνεται κατά 3dB η μέγιστη ένταση που μπορεί να φτάσει το σύστημα πριν το μικροφωνισμό.
  • Η συνολική ένταση που μπορεί να φτάσει το σύστημα εξαρτάται από τις θέσεις των μικροφώνων, την διάταξη των ηχείων σε συνδυασμό με τα ακουστικά χαρακτηριστικά των μικροφώνων, των ηχείων και του χώρου.
Συνοδευτική μουσική χαμηλής έντασης –Background Music

Ολοκληρωμένες λύσεις από τη Γαλλική εταιρεία Audiophony για συστήματα μουσικής background


Mix 5.2 μίκτης 2 ζωνών από την jb-systems για ρύθμισης της έντασης σε δυο διαφορετικούς ενισχυτές.

Η συνοδευτική μουσική χαμηλής έντασης διαφέρει όσον αφορά τις προηγούμενες κατηγορίες και για το σύστημα που απαιτείται πρέπει να λάβουμε υπόψη μας τα ακόλουθα:
  • Για την αναπαραγωγή φυσικού ακούσματος μουσικής απαιτείται ένα ελάχιστο εύρος συχνοτήτων frequency response των 100 Hz – 10 kHz, το οποίο από μπορείτε να δείτε είναι αρκετά πιο μεγάλο από αυτό που απαιτείται για το paging system.
  • Οι πηγές ήχου σε ένα σύστημα background music στην πραγματικότητα έχουν περιορισμένη δυναμική περιοχή και χαμηλότερο επίπεδο μέγιστης έντασης από αυτό της μουσικής υψηλής έντασης –foreground music ή ενός συστήματος ανακοινώσεων (βλέπε παρακάτω).
  • Τα συστήματα για background music συνήθως δεν απαιτούν ακριβή ισορροπία στο φάσμα συχνοτήτων και σταθερότητα της κάλυψης του εύρους αυτών, όπως αυτό συμβαίνει στην περίπτωση της ομιλίας. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η διάταξή των ηχείων στο χώρο να είναι πιο αραιή.
 

Μηνύματα
15.779
Reaction score
18.347
Γιατί δεν το 'λεγες τόσο καιρό βρε παιδάκιμ' να σου πω... :rolleyes:
Πάρε Spendor.. :biggrin: :tongue::lolsign:



Έχει ξεχάσει το Φι..
FEAR έπρεπε να γράψει..
ΝαπαναδεισεκειμεσαJohnWickνασεπιασηψυχησ'

Τες πα.. :rolleyes:



'συ που το ΄δες κι από κοντά..
Είναι τουλάχιστον εκλεπτυΖμένος ή τις μπουκώνει σαν τον El Conte ? :whistling:





Υ.Γ.
..και ωραία πήγες - άκουσες..
Καταλαβαίνω..
Εμπειρία..
Η ανακατασκευή στο σπίτι πότε ξεκινά ?
'Η πάμε για μετακόμιση.. :whistling::tongue::rolleyes: :lolsign:
Τα Spendor παίζουν το βιολί που ψάχνει να ακούσει σωστά ο Hans @Hans of Matrix λές και ο βιολιστής βάζει διπλάσια δύναμη στον δείκτη συγκριτικά με όλα τα άλλα δάχτυλα όταν κρατάει το δοξάρι. :D :D Πλάκα κάνω, δεν το έχω ακούσει.

Hans όταν παίζεις δυνατά το pitch δεν αλλάζει ; Το ίδιο και στα μηχανήματα και χειρότερα. :D
 
Last edited:



Τελευταια Μηνυματα

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.338
Μηνύματα
2.937.318
Members
38.172
Νεότερο μέλος
GBOUGAS
Top