Να βαλω "μεγαλυτερα" ελαστικα-ζαντες σε ενα C3 που οδηγει γυναικα?

Μηνύματα
1.895
Reaction score
786
Tα ελαστικα του C3 της συμβιας εχουν φαει τα ψωμια τους και ειμαστε για αλλαγη. Οι ζαντες ειναι σιδερενιες 14" με πλαστικο τασι, οποτε ως λογικος ανθρωπος ψηνω το ετερο ημισυ να τις αλλαξουμε με την ευκαιρια και να βαλουμε αλουμινιου. Επισης τα λαστιχακια ειναι απιστευτα στενα (δυστυχως δεν θυμαμαι νουμερα αυτη τη στιγμη) και δειχνουν αστεια πανω στο αυτοκινητο, ειδικα αν το κοιτας απο πισω. Το μοντελο ειναι 1.4 και ειμαι απολυτα βεβαιος οτι το 1.6 φοραει φαρδυτερα και μαλλον 15". Δεν θελω να κανω τιποτα υπερβολες, απλα να "δειξει" λιγο το οχημα...

Το θεμα ειναι, ανεβαζοντας διασταση μηπως το "χαλασω" το γαλλάκι? Οι 15" θα δειχνουν πιο ωραιες αναμφισβητητα, αλλα δεν θελω να βαρυνει το τιμονι στο παρκαρισμα ή να κοπαναει στους κ*λοδρομους, ποιος την ακουει μετα την κατοχο και οδηγο... Επισης μια που το 1400αρι δεν βαζει και φωτια στο δρομο οπως ειναι, μηπως γινει "τα ζωα μου τα αργα" με μεγαλυτερα ζαντολαστιχα?

Μηπως ξερει κανεις και την διασταση ελαστικων του 1.6 να μην πηγαινω σαν τον σκυλο να "μυριζω" τα ξενα αυτοκινητα? Και να βαλω Michelin ή τιποτα αλλο? Νομιζω οτι τα Michelin "καιγονται" γρηγορα...

ΥΓ: Εχουν πλακα οι γυναικες οταν τους μιλας για μεγαλυτερα λαστιχα, ζαντες αλουμινιου κλπ. Σε κοιτουν λες και εισαι εξωγηινος! :D
 

Μηνύματα
554
Reaction score
0
Αν διαπιστώσει αλλαγή στην άνεσή της .. την έβαψες!
Λογικά θα έχεις λίγο μεγαλύτερη κατανάλωση και θόρυβο με λίγο πιο βαρύ τιμόνι...
Επειδή δεν θα τα καταλάβει αυτά δεν σε απασχολεί. Ομως αν καταλαβαίνει περισσότερο τις λακκούβες?
Η γνώμη μου είναι ότι σε 14αρα ζάντα μπορείς να βάλεις αξιολογο λάστιχο για 1400αρι. Εγώ στο Πεζό 206 της γυναίκας μου έβαλα Pilot της Michelin (πριν της το δώσω να το κυκλοφορεί)! Μια χαρά! Αν και στο δικό μου είχαν 13αρες οι απαράδεκτοι!
 

Nick Arvanitakis

Audio Pro
Μηνύματα
46.961
Reaction score
23.743
Αν βαλεις 15'' ζαντα θα πρεπει να βαλεις λαστιχα χαμηλοτερου προφιλ.Σιγουρα θα δειχνει ομορφοτερο αλλα...Εγω στην θεση σου θα αφηνα τις σιδερενιες 14αρες για να μην υπαρχουν προβληματα με πεζοδρομια και λακουβες και θα εβαζα το φαρδυτερο λαστιχο που επιτρεπει ο κατασκευαστης (see manual).Η σιδερενια ζαντα με 2 σφυριες επανερχεται ,η αλουμινενια ομως σπαει.Think!!
 

Μηνύματα
904
Reaction score
239
Katarxin tha diapistwsi diafora stin anesi, kathws tha ginei pio skiliri i simperifora tou aftokinitou. Vazontas pio megales zantes tha valeis anagkastika kai mikroterou ipsous elastika, me apotelesma ligotero aera kai ligoteri anesi
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Ολοι μαζί γράφαμε...για πάρτη σου Θεμιστοκλή!!

Μεγάλο θέμα άνοιξες :)
Εγώ μπορώ να σου πω τη γνώμη μου μόνο για το τεχνικό κομμάτι, το 'αισθητικό' είναι ιδιαίτερο στον καθένα.

Αν θες να μεγαλώσεις τη ζάντα, πρέπει να προσέξεις να κρατήσεις ίδια τη συνολική διάμετρο της ρόδας, δηλαδή να μικρύνεις το προφίλ των ελαστικών. Αλλιώς θα έχεις αλλαγές στον λόγο ταχυτήτων του αυτοκινήτου, καθώς και στην επιτάχυνση, τελική ταχύτητα, κατανάλωση, επιβάρυνση του συστήματος διεύθυνσης, μπέρδεμα στα ηλεκτρονικά κλπ.

Το ίδιο και με το φάρδος του ελαστικού, να μην πας πολύ παραπάνω από ότι έχεις τώρα, γιατί επιβαρύνεις αρκετά το σύστημα διεύθυνσης.

Αν μικρύνεις το προφίλ, τότε σίγουρα θα 'χαλάσεις' και την άνεση, θα κοπανάει το αυτοκίνητο περισσότερο στους ωραίους ελληνικούς δρόμους.

Οι σιδερένιες ζάντες δεν είναι απαραίτητα κακές. Ο λόγος που βάζουμε ελαφρού κράματος είναι για μείωση του βάρους (ξεκίνησαν από αγωνιστικά), αλλά στα αυτοκίνητα πόλης που δεν βάζουν φωτιά στο δρόμο, δεν έχει και τόση σημασία. Αντίθετα, μια ζάντα σιδερένια έχει μεγαλύτερες αντοχές στις στρεβλώσεις αν π.χ. χτυπήσεις πεζοδρόμιο (που είναι πολύ κοινό στις πόλεις), ή λακούβες κλπ. Οι αλουμινίου ή ελαφρού κράματος στραβώνουν πιο εύκολα, σε σημείο που να έχω δει σχεδόν ελλειπτικές ή τετραγωνισμένες από το πολύ χτύπημα.

Τώρα το ότι δεν είναι όμορφες, συμφωνώ εν μέρει, αλλά προσωπικά πάντα τείνω να θεωρώ όμορφο αυτό που έχει πολύ σκέψη από πίσω, δηλαδή το μηχανικά και επιστημονικά τέλειο για κάθε περίπτωση.

Για τα ελαστικά, εγώ Michelin θα προτιμούσα, είναι γενικά τα καλύτερα της αγοράς αυτή τη στιγμή- εκτός αν έχεις συγκεκριμένες πληροφορίες για κάποιον τύπο άλλης μάρκας που είναι καλύτερος στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Αν δεν ξέρω δηλαδή, Michelin θα έπαιρνα.

Το ότι μπορεί να είναι σχετικά μαλακά και να 'καίγονται' γρήγορα, είναι συνάρτηση του τι θες από το λάστιχο. Για να πιάνει καλά το δρόμο, πρέπει να είναι μαλακό. Για να κρατάει πολλά χιλιόμετρα πρέπει να είναι σκληρό. Αν υποθέσουμε ότι γίνονται 2 αλλαγές σε μια 5ετία, με τα μαλακά μπορεί να θες και 3η, ενώ με τα σκληρά 2 είναι μια χαρά. Αλλά πρέπει να αποφασίσεις τι θα προτιιμούσες, να έχεις καλύτερο κράτημα/φρενάρισμα/στρίψιμο για 5 χρόνια, ή σύνολο 300 ευρώ παραπάνω στα 5 χρόνια;

Τέλος (επιτέλους :D) δες εδώ για τα διαφορετικά ελαστικά που φοράνε στα C3 στην Αγγλία από τη μαμά, μπορεί να σε βοηθήσει να διαλέξεις.
 

Μηνύματα
507
Reaction score
41
15άρα ΜΗΝ βάλεις. Ζάντες ΜΗΝ βάλεις. Άλλαξε μόνο λάστιχα ίσως και διάσταση.

Κράτα τα λεφτά για να φτιάξεις λίγο το δικό σου. Οι γυναίκες δεν δίνουν τόση σημασία ή καθόλου σε αυτά. Λες και θα το χώνει στις στροφές και τέτοια?
Βάλε ένα καλό λαστιχάκι και καθάρισες.
 

Μηνύματα
10.483
Reaction score
5
Να βαλω "μεγαλυτερα" ελαστικα-ζαντες σε ενα C3 που οδηγει γυναικα?
Εγω θα μεινω στον τιτλο....
Γινονται αυτα; :lol:

Ο Αρβανιτακης ξερει τι λεει... για τις σφυριες... και εγω ξερω εδω που τα λεμε....
 

Μηνύματα
5.784
Reaction score
14
Στην Alfa που είχα παλιά άλλαξα τα 185/60/14 σε 195/50/15.
Σίγουρα δεν είχε την ίδια άνεση και ήθελε μεγαλύτερη προσοχή. Σαφώς ποιό όμορφο στο μάτι. 2 κομμένα από λακούβες λάστιχα και μάλιστα κάποια λεγόμενα σκληρά (Ρ6000). Στο αυτοκίνητο που έχω τώρα δεν αλλάζω ούτε και θα αλλάξω.
 

Μηνύματα
130
Reaction score
0
To δικο μου C3 pluriel 1.6 SencoDrive των 110 ΗΡ "φοραει" Μichelin Energy  185/65 R15 και ειμαι ευχαριστημενος και σε επιπεδο ανεσης και ασφαλειας. Τωρα στα 45.000 χιλιομετρα θα παω για αλλαγη τοποθετοντας τα ιδια αν και υπαρχει ακομη αρκετο ενεργο πελμα και το αυτοκινητο ειναι 28 μηνων. Και δεν εχουν αισθητικο προβλημα ουτε "απο μπροστα ουτε απο πισω" :mrgreen:
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
Na έχουμε βαθειά στο μυαλό μας ,ότι ο κατασκευαστής που έβαλε τις συγκεκριμένες ζάντες ,τα συγκεκριμένα λάστιχα,δεν το έκανε αυθαίρετα.Εκανε μετρήσεις επί μετρήσεων και βρήκε το μέσο όρο με σκοπό την άνεση,την αξιοπιστία,και την οικονομία. :wink:
 

Μηνύματα
1.895
Reaction score
786
Μπραβο συμμετοχη... Ειμαστε ολοι -και- του βαβαβουμ τελικα! :)

Αν χρησιμοποιουσα εγω το οχημα, σε καμια περιπτωση δεν θα αφηνα επανω τις σιδερενιες. Μπορει να εχουν μεγαλυτερη αντοχη αλλα... δεν ξερω ρε γαμωτο, το τασι στο αυτοκινητο με χαλαει. Σαν να εχεις προβολεα των 5.000 Ε και να προβαλεις στον τοιχο, ενα πραγμα.

Οπως ειπα, δεν ειμαι της υπερβολης (αν και στο Cooperακι μου με πολυ ζορι κρατηθηκα και δεν εβαλα 13αρες και τωρα το εχω μετανιωσει) και κατανοω την αντιστοφως αναλογη σχεση προφιλ/ανεση, αλλα νομιζω οτι η επιλογη του εργοστασιου στα οικονομικα μοντελα ειναι κυριως θεμα κοστους παρα οτιδηποτε αλλο. Tο πιο ακριβο 1.6 "παταει" καλυτερα, τουλαχιστον στο ματι αλλα φανταζομαι και στον δρομο. Το σασι ειναι το ιδιο, αντε να εχουν βαλει λιγο σκληροτερα αμορτισερ, δεν νομιζω ομως να εχουν διαφορετικες ρυθμισεις στην γεωμετρια...

Δεκτη η παρατηρηση περι οικονομιας, οπως και το οτι οι γυναικες δεν καταλαβαινουν απο τετοια πραγματα - ξεχωριζουν ομως 7 δισεκατομμυρια αποχρωσεις κραγιον. Οπως και το γεγονος οτι τα πεζοδρομια ειναι μεγαλος εχθρος των ζαντων. Οπως και το οτι οι δρομοι μας ειναι για ερπυστριες. Αλλα αυτα τα τασια μου καθονται στο στομαχι!

Οποτε μετα απο ολα αυτα, μαλλον θα βαλω 14αρες αλουμινιου με ιδια διασταση λαστιχου, απλα για να μην μου περασει τις 15αρες κολλάρο αν διαπιστωσει οτι βαρυνε το τιμονι στο παρκαρισμα - το οποιο παντως στο C3 ειναι "αερας". Σιγουρα δεν προκειται να μπαινει με τις πορτες στα λιμανακια, αν και το καλυτερο κρατημα και φρεναρισμα ποτε δεν ενοχλησε κανεναν. Το θεμα μαλακο-σκληρο λαστιχο απ' την αλλη, σηκωνει πολυ συζητηση, με τις θερμοκρασιες και την κακη ασφαλτο που εχουμε...

ak1s merci για το χρησικο link, αν και αναφερεται στο facelift μοντελο φανταζομαι οι πληροφοριες -γενικα- ισχυουν και για το "παλιο"
 

Μηνύματα
30.533
Reaction score
41
Θεμιστοκλή, αν επιμένεις τόσο πολύ βάλε 14άρες αλουμινίου και ίδια (ή ένα κλικ ) φαρδύτερα ελαστικά.
Προσοχή στις νέες διαστάσεις που θα πρέπει να έχουν συνολική διάμετρο παραπλήσια (+,- 10mm) με τα αρχικά......

Πως υπολογίζεις την διάμετρο?

Απ' τον τύπο:

[ 2 x πλάτος ελαστικού(σε mm) x προφίλ / 100 ] + [ διάμετρος ζάντας(ίντσες) x 25,4 = ? ]  


Το αποτέλεσμα θα βγει σε mm!!

Παράδειγμα:
Ελαστικό διαστάσεων 185/60R14

Το 185 είναι το πλάτος σε mm

Το 60 είναι το προφίλ (ουσιαστικά μας δείχνει ότι το "μάγουλο" του ελαστικού, από το πέλμα ώς την ζάντα, είναι το 60% του φάρδους, εδώ τα 185mm)

& το 14 είναι η διάμετρος της ζάντας σε ίντσες


Άρα: 2 x 185 x 60 / 100 + 14 x 25,4  =  222  +  355,6 =  577,6 mm


Θεμιστοκλή, αν βαριέσαι τους υπολογισμούς, δες τις διαστάσεις των ελαστικών που φοράει ήδη (αν θυμάμαι καλά πρέπει να είναι 165/65R14) και να υπολογίσω τι άλλη διάσταση μπορείς να βάλεις!!!! :roll:  :wink:
 

GTX

Μηνύματα
3.813
Reaction score
39
Πιστεύω και γω οτι πρέπει να μείνεις στη ζάντες και τη διάσταση που έχεις. Τώρα όσον αφορά τη μάρκα των ελαστικών δεν είμαι σίγουρος. Έγω πέρσι το Φθινόπωρο έβαλα στο δικό μου (Focus 1.6 το παλιό οχι το καινούργιο) Michelin pilot και ενώ στην αρχή τα λάστιχα ήταν άψογα τώρα ένα χρόνο μετά γλιστράει και σπινιάρει πολύ (πολύ ομως) και δε ξέρω τι φταίει γιατί το αμάξι ούτε πολλά χιλιόμετρα έχει κάνει (10.000 το πολύ) ούτε το πέλμα τους έχει φαγωθεί ιδιαίτερα και ελέγχω τις πιέσεις πολύ τακτικά. Είναι φυσιολογικό να θέλω καινούργια λάστιχα απο τώρα?
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Σε αυτές τις περιπτώσεις, δύσκολα φταίει το αυτοκίνητο. Υποθέτω ότι έβαλες και τα 4 μαζί, γιατί αν κάποια είναι διαφορετικά ή παλιότερα, το πράγμα αλλάζει.

Εγώ θα έλεγχα:

1. Χρονική διάρκεια από κατασκευής του ελαστικού: Υπάρχει πιθανότητα τα ελαστικά να ήταν ήδη παλιά. Δηλαδή μπορεί ο έμπορος να τα είχε αρκετούς μήνες να καθόντουσαν σε καμμιά αποθήκη. Μπορείς να διαβάσεις την ημερομηνία παραγωγής τους επάνω τους. Σωστό θα ήταν να μετράμε το χρόνο από τότε, όχι από τότε που τα βάλαμε πάνω στο αυτοκίνητο.

2. Πιέσεις: Σιγουρέψου (πάλι) ότι είναι οι ενδεικτικές που λέει η Ford για το όχημα, και για τον καιρό (χειμώνα-καλοκαίρι). Θα πρότεινα γενικά να παίξεις λίγο, δηλαδή να ξεφουσκώσεις ελάχιστα και να παρατηρήσεις συμπεριφορά.

3. Περιβάλλον: Αν το αυτοκίνητο μένει για μεγάλα χρονικά διαστήματα έξω, μπορεί να έχει σκληρύνει το ελαστικό από τον δυνατό ήλιο που έχουμε εδώ. Αυτό δυστηχώς δεν φτιάχνεται, θέλει αλλαγή.

4. Ευθυγράμμιση: Αν έχεις χρόνο, μπορεί μια ευθυγράμμιση να βγάλει κελεπούρι. Βέβαια δύσκολα χάνουν ευθυγράμμιση τα αυτοκίνητα πλέον, αλλά αν δεν σου κάνει κόπο, γιατί όχι.
 


Τελευταια Μηνυματα

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.532
Μηνύματα
2.943.168
Members
38.194
Νεότερο μέλος
led106
Top