Build Your Dreams (BYD)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.541
Reaction score
30.445
Καλά οκ. Ανάμεσα σε αυτά τα δύο ΑΒΒ χωρίς δεύτερη σκέψη.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.782
Reaction score
136.654
Να ένα παλιό, με iD.3:

6683.jpg


Σχεδόν 20% απώλειες με σούκο στα 2,3 kW.

Στο ~9% οι απώλειες στα 5,5 kW.

Και σχεδόν 7% απώλειες με 11-ρη.


Στην πράξη, εάν το αυτοκίνητό μας βγάζει μέση κατανάλωση πχ 15 kWh/100 km στις διαδρομές μας, αυτό σημαίνει πως με σούκο η πραγματική συνολική κατανάλωση είναι 18,75 kW/100 km, ενώ με 11-ρη θα είναι 16,1 kWh/100km.

Νομίζω πως είναι σημαντική η διαφορά.

Από 11-ρη και πάνω, είναι ασήμαντη.
Παρόλα αυτά, είναι μετρήσιμη, και όσο υψηλότερη είναι η ισχύς φόρτισης, τόσο μικρότερες οι απώλειες.


ΥΓ. Για οικιακό φορτιστή πραγματικά της προκοπής, πάρτε Τέσλα και μη το συζητάτε καν.
Ούτε κουβέντα όμως. Κιχ. 😎
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.541
Reaction score
30.445
Καλός χρυσός ο Tesla αλλά από smart features αν δεν έχεις και Tesla όχημα δεν δουλεύει τίποτα όπως λένε.
 

Μηνύματα
6.853
Reaction score
5.395
Dumb charger επομένως με τεράστιο μήκος καλωδίου μόνιμα κουλουριασμένο στον τοίχο.
Τουλάχιστον το καλώδιο δικαιολογεί ένα μέρος της τιμής των 535 ευρώ.

1731055756225.png
 

TGD

Μηνύματα
8.586
Reaction score
8.599
Δεν βγαίνει το καλώδιο; Πότε θα το απαλλοτριώσουν οι ευπαθείς;
 

Μηνύματα
6.853
Reaction score
5.395
"they are a single unit with the handle fully filled and bonded to ensure security and safety"
Στις φωτογραφίες όμως ξέρουν ότι ένα δίμετρο καλώδιο φαίνεται πιο όμορφο:

2.jpg
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.488
Reaction score
7.871
Στην πράξη, εάν το αυτοκίνητό μας βγάζει μέση κατανάλωση πχ 15 kWh/100 km στις διαδρομές μας, αυτό σημαίνει πως με σούκο η πραγματική συνολική κατανάλωση είναι 18,75 kW/100 km
Όχι, δεν σημαίνει αυτό, για δύο λόγους.

Πρώτον, γιατί "με σούκο" μπορείς να φορτίζεις και στα 16Α και όχι μόνο στα 10 στα οποία αφορούν οι απώλειες του 19,5%. Και είμαι σίγουρος ότι από τα 10 στα 16 θα έχει σημαντική μείωση στις απώλειες.

Δεύτερον, αυτές οι απώλειες ισχύουν για το VW και μπορεί να είναι χαμηλότερες για άλλο αυτοκίνητο.

Οπότε είναι λάθος να λέμε "αν έχεις ηλεκτρικό και φορτίζεις με σούκο υπολόγιζε 20% απώλειες". Δεν ισχύει.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.782
Reaction score
136.654
Όχι, δεν σημαίνει αυτό, για δύο λόγους.

Πρώτον, γιατί "με σούκο" μπορείς να φορτίζεις και στα 16Α και όχι μόνο στα 10 στα οποία αφορούν οι απώλειες του 19,5%. Και είμαι σίγουρος ότι από τα 10 στα 16 θα έχει σημαντική μείωση στις απώλειες.

Δεύτερον, αυτές οι απώλειες ισχύουν για το VW και μπορεί να είναι χαμηλότερες για άλλο αυτοκίνητο.

Οπότε είναι λάθος να λέμε "αν έχεις ηλεκτρικό και φορτίζεις με σούκο υπολόγιζε 20% απώλειες". Δεν ισχύει.
Η προδιαγραφή του βύσματος σούκο, δεν υποστηρίζει 16Α συνεχή τέτοια κατανάλωση για πολλές ώρες, είναι η μέγιστη ονομαστική.
Θα ζεσταθεί, είναι αδύνατον να μη ζεσταθεί στα 16Α.

Για να καταλάβεις, το παρακάτω δίνουν για συνεχή χρήση στα 16Α:


Και υπάρχουν όμοια στην εμφάνιση τέτοια βύσματα, για 32Α και κάπως δύσκολα βρίσκεις για 64Α, έως 125 Α:


Έχω πάρει ένα τέτοιο, με πιστοποίηση για 32Α, και με νέα γραμμή από τον πίνακα, το έχω στο χωριό.

Αυτό θα ήταν το μίνιμουμ που θα έκανα για φόρτιση κατ'οικον από μονοφασική εγκατάσταση, κι αυτό έκανα.

Ταυτόχρονα, οι συνήθεις εγκαταστάσεις οικιακών παροχών για μπρίζες σούκο μέσα και έξω από το σπίτι, είναι στα 10 Α.

Εάν τώρα τραβήξεις νέα καλωδίωση για να βγάλεις όσο γίνεται πιο "καρδαμωμένο" σούκο, πιθανώς να παίζει στα 16Α εντελώς απροβλημάτιστα. Προσοχή θέλει στις πολύ ζεστές μέρες του καλοκαιριού.

Δεν είναι όμως αυτή η τυπική προβλεπόμενη χρήση του βύσματος αυτού.
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.488
Reaction score
7.871
Η προδιαγραφή του βύσματος σούκο, δεν υποστηρίζει 16Α συνεχή τέτοια κατανάλωση για πολλές ώρες, είναι η μέγιστη ονομαστική.
Για δείξε μου αυτή την προδιαγραφή, γιατί με έβαλες τώρα να χάνω χρόνο να ψάχνω και τέτοιο πράγμα δεν βρίσκω. 16Α είναι η προδιαγραφή της σούκο για AC (και 10 για DC), πουθενά δεν είδα να λέει "αλλά όχι για πολλή ώρα". Μόνο ανεκδοτολογικές αναφορές, να αναφέρεται δηλαδή αλλά χωρίς πηγές (όπως το λες κι εσύ εδώ καλή ώρα 😝).

Σίγουρα αν είχα σκοπό να φορτίζω σε μόνιμη βάση από σούκο θα φρόντιζα να πάω να αγοράσω μια "μπαμπάτσικη" πρίζα από καλό κατασκευαστή και να τη συνδέσω όσο πιο σωστά μπορώ. Δεν θα έβαζα να τραβήξω 16Α από μια τυχαία πρίζα που έβαλε ο ηλεκτρολόγος. Αλλά αν είναι καλή η πρίζα και η σύνδεση δεν υπάρχει θέμα, το έχω δοκιμάσει.

Τώρα αν η καλωδίωση του σπιτιού είναι παλιά ή η ασφάλεια μικρή, αυτά είναι άλλες κουβέντες.

Υ.Γ. Και σε κάθε περίπτωση ας έβαζε στον πίνακα με τις απώλειες τουλάχιστον 12Α και όχι 10! Ακόμα και αυτό θα έκανε διαφορά.
 

TGD

Μηνύματα
8.586
Reaction score
8.599
Δηλαδή έχετε πρίζα Σούκο που σηκώνει 16Α, με καλώδιο 16Α, που καταλήγει σε δίκη της ασφάλεια 16Α; Εγώ μια έχω και είναι μέσα στον κεντρικό πίνακα!
 

Μηνύματα
16.517
Reaction score
23.403
εγώ έχω πολλές, με 3χ2.5 και 16άρα ασφάλεια στον πίνακα.
βασικά έχω και με 3χ4 με 20άρα ασφάλεια , αλλά το βύσμα είναι ένα θέμα όντως
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.782
Reaction score
136.654
Έχω φτιάξει μπαλαντεζα 12-μετρη με 3*2,5mm καλώδιο εξωτερικής χρήσης, και έχω βάλει τα πιο "μπαμπάτσικα" βύσματα σούκο που έχω βρει, για επαγγελματική χρήση και για εξωτερικές συνθήκες χρήσης.

Η δικιά μου εμπειρία λέει πως το καλοκαίρι τα βύσματα σούκο αν τα βάλω στα 16Α τότε σηκώνουν σημαντική θερμοκρασία ακόμα και υπό σκιά, ενώ στον ήλιο θεωρώ επίφοβο ακόμα και το καλώδιο, το οποίο καίει κανονικά, οπότε για λόγους ασφαλείας κατεβάζω τα αμπέρ στα 10.

Με μπλε βύσμα σαν αυτό που έδειξα, με πιστοποίηση για 32Α, και με καλώδιο 12-μετρο 3*4mm, δεν έχω κανένα πρόβλημα και κάτω από τον καυτό ήλιο του καλοκαιριού, δουλεύει άριστα στα 7,5 kW στο Τέσλα, με το δικό του φορτιστή (αυτός, ζεσταίνεται αρκετά, αλλά δε χαλάει ακόμα και στον ήλιο, αν χαλούσε θα τον είχα χαλάσει ήδη).
 



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.541
Reaction score
30.445
Κάποια μικρά videos από teardown ενός BYD Seal που έκαναν Ιάπωνες το 2023.

 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.541
Reaction score
30.445

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.734
Reaction score
42.875
από το παραπάνω,
....Αξίζει να σημειωθεί ότι η BYD χρειάστηκε 15 χρόνια για να κατασκευάσει τα πρώτα 5 εκατομμύρια NEV. Τα επόμενα 5 εκατομμύρια ήρθαν σε μόλις 15 μήνες....
...
Ιδρυθείσα το 2003, η BYD Auto είναι η θυγατρική αυτοκινήτων της BYD, μιας πολυεθνικής εταιρείας υψηλής τεχνολογίας με στόχο την αξιοποίηση των τεχνολογικών καινοτομιών για μια καλύτερη ζωή. Στοχεύοντας στην επιτάχυνση της πράσινης μετάβασης του παγκόσμιου τομέα μεταφορών, η BYD Auto επικεντρώνεται στην ανάπτυξη καθαρά ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων plug-in. ....
Η εταιρεία είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο που σταμάτησε την παραγωγή οχημάτων που κινούνται αποκλειστικά με ορυκτά καύσιμα για την αλλαγή στα ηλεκτρικά οχήματα και παραμένει στην κορυφή των πωλήσεων επιβατικών Οχημάτων Νέας Ενέργειας στην Κίνα για 11 συνεχόμενα χρόνια.


Οπότε μαλ@κίες έγραφα πιο πάνω κάπου, την έχει ξεπεράσει την Tesla εδώ και καιρό. BYD rules.


Tesla was founded in July 2003 by Martin Eberhard and Marc Tarpenning as Tesla Motors. Its name is a tribute to inventor and electrical engineer Nikola Tesla. In February 2004, Elon Musk joined as Tesla's largest shareholder; in 2008, he was named chief executive officer. In 2008, the company began production of its first car model, the Roadster sports car, followed by the Model S sedan in 2012, the Model XSUV in 2015, the Model 3 sedan in 2017, the Model Y crossover in 2020, the Tesla Semi truck in 2022 and the Cybertruck pickup truck in 2023.
 

Μηνύματα
1.796
Reaction score
890
Η πρίζα σούκο ασφαλίζεται με ασφάλεια θερμομαγνητική έως 16Α (μπορείς αν θες να βαλεις μικρότερη για δικούς σου λόγους - π.χ. γιατί τροφοδοτείς μόνο ένα router από αυτήν), άρα αντέχει συνεχή παροχή 16Α και ανάλογα με την θερμική καμπύλη της ασφάλειας, μπορεί να αντέξει για κάποια δευτερόλεπτα έως λίγα λεπτα πολύ περισσότερα Α.
Με 15 μέτρα καλό ηλεκτρολογικό καλώδιο 2,5mm2, έχουμε 2% πρώση τάσης (λόγω αντίστασης του αγωγού χαλκού) που σημαίνει 70Watt στα 230Vac. Οπότε, ναι, θα ζεσταίνεται. και πρεβλέπεται να αντέχει. Επίσης στις ενώσεις προβλέπονται ακροχιτώνια και καλά φις/πρίζες αν έχουμε πολύκλωνα καλώδια (π.χ. NYF).

Οι φορτιστές έχουν την εξής δουλειά:
1) μετατροπή AC (μιας ή παραπάνω φάσεων) σε DC 400V ή 450V με συνημίτονο 1 (ρεύμα ανάλογο της τάσης - χωρίς διαφορά φάσης μεταξύ των γωνιών τους). Αυτό ονομάζεται Active PFC κύκλωμα.
2) Μετατροπή της τάσης του PFC στην μέγιστη τάση που απαιτεί η συστοιχία μπαταριών του αυτοκινήτου.
3) Χρήση παλμών μεταβλητού πλάτους για φόρτιση της συστοιχίας χωρίς να υπερθερμανθούν ή να υπερφορτιστούν οι μπταρίες.

Όλα τα παραπάνω έχουν απώλειες και αυτές δεν είναι σταθερές σε όλη τη διάρκεια φόρτισης. Σκεφτείτε π.χ. τα τροφοδοτικά των PC. Παίρνετε το πιο τέλειο σουπερ γουαου πλατινουμ τροφοδοτικό με 97% απόδοση (max) και σας λέει πόσο ακριβώς ρεύμα πρέπει να τραβάτε για να μετρηθεί (αν μετρηθεί) το 97%. Το 97% μάλιστα δεν θα είναι ούτε όταν αυτό δουλεύει στο 90% της ισχύος του όυτε όταν θα δουλεύει στο 30%.

Επίσης, θεωρώ απίθανο όοοολοι οι φορτιστές από 230Vac να είναι το ίδιο χάλια π.χ. με 20% απώλεια ενώ όλοι οι σουπερ ντούπερ DC/fast να έχουν π.χ. 8% απώλεια. Προφανώς μπορούν να έχουν και φορτιστές πρίζας σούκο βέλτιστη απόδοση. Αν όμως ο κατασκευαστής είναι τσίπης, σου λέει κύριοι αυτόν σας τον δίνω για μια στο τόσο να φορτίζετε, όταν δηλαδη δεν βρίσκετε αλλού κανέναν σοβαρό.

Συμπέρασμα: πάρτε καλά καλώδια. Πουλάω ένα τέλειο καλώδιο για πρίζες σούκο με 20ευρώ το μέτρο
π.χ. καλώδια 4mm2 ηλεκτρολογικά ή τα καλώδια των φοτοβολταϊκών τα οποία είναι πολύ καλα και αντέχουν σε υψηλές τάσεις και έχουν καλές διατομές και κάνουν λίγο πάνω από 1 ευρώ το μέτρο. Κάνουν και για ηχεία! :biggrin:

Για ηχεία όμως θα τα πουλάω 50ευρώ το μέτρο. Αμ πως!
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.532
Μηνύματα
2.943.168
Members
38.194
Νεότερο μέλος
led106
Top