Build Your Dreams (BYD)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.821
Reaction score
30.749


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.849
Reaction score
84.942
Το θέμα αφορά μόνο το software του cruise control από όσα καταλαβαίνω.
Δεν με εκπλήσσει που σιγά σιγά θα αρχίσουμε να βλέπουμε μικρά και μεγάλα προβλήματα από τα κινέζικα. Κινέζικα είναι. Προβλήματα θα έχουν. Αναμενόμενο.
Αλλα το συγκεκριμένο ίσως να διορθώνεται εύκολα με κάποιο update.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.290
Reaction score
10.917
Το Atto 3 είχε δοκιμαστεί το 2022 από το EuroNCAP και είχε αξιολογηθεί, εκτός από τα πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης, με 74% όσον αφορά την απόδοση των συστημάτων πρόληψης ατυχήματος. Αυτά αξιολογούν την ικανότητα του οχήματος να κρατά τη λωρίδα κυκλοφορίας στην ευθεία και να φρενάρει μόνο του όταν σταματήσει το μπροστινό όχημα ή διασταυρωθεί μαζί του ή με κάποιο πεζό/ποδηλάτη.
Τα αναλυτικά αποτελέσματα και βίντεο από τις δοκιμές υπάρχουν εδώ.
Από τα βίντεο του EuroNCAP πάντως, φαίνεται να αποφεύγει πλήρως την πρόσκρουση σε όλα τα σενάρια, εκτός από αυτό όπου ένα ομοίωμα παιδιού πετάγεται ξαφνικά πίσω από σταθμευμένο όχημα, όπου το Atto δεν προλαβαίνει να ακινητοποιηθεί εντελώς.

Όσον αφορά την απόδοση των Adaptive Cruise Control και Lane keep έχω άποψη, καθώς τα χρησιμοποιώ πάντα όταν μπλέκω στην κίνηση ή ταξιδεύω στην εθνική.
Όσον αφορά το ACC μπορώ να πω ότι λειτουργεί άριστα: επιταχύνει και επιβραδύνει ακολουθώντας ιδανικά τη ροή της κυκλοφορίας, ενώ διαθέτει και δυνατότητα ρύθμισης της απόστασης από το μπροστινό όχημα. Ούτε μια φορά δε με έχει φέρει σε δύσκολη θέση και το μόνο που θα ήθελα, είναι μεγαλύτερος από 3 δευτερόλεπτα χρόνο ακινητοποίησης του οχήματος, μετά από τον οποίο απαιτείται ένα "τσίμπημα" στο γκάζι για να ξεκινήσει πάλι.

Όσον αφορά το Lane keep, τα έχω γράψει και νωρίτερα: είναι εντελώς βασικό, καθώς οι ικανότητες του περιορίζονται στο να κρατά τη λωρίδα στην ευθεία, εφόσον υπάρχουν ευδιάκριτες γραμμές στο δρόμο. Self driving ούτε για αστείο.

Πάμε λοιπόν στα πρόσφατα αποτελέσματα του EuroNCAP.
Όσο ο οδηγός έχει τα χέρια στο τιμόνι, εάν τα ACC και Lane keep είναι ενεργοποιημένα, συνδυάζονται σε ένα σύστημα που λέγεται Intelligent cruise control. Αν ο οδηγός αφήσει το τιμόνι, το σύστημα "διαμαρτύρεται" παράγοντας ένα διακοπτόμενο ήχο και εμφανίζοντας στον πίνακα οργάνων ένα μεγάλο κόκκινο τιμόνι που αναβοσβήνει, με την οδηγία να κρατάμε το τιμόνι.
Αυτό που καταλαβαίνω διαβάζοντάς το πόρισμα του EuroNCAP, η βασική ένστασή τους -για την οποία δίνουν το χαρακτηρισμό Not recommended- είναι ότι το όχημα δεν απενεργοποιεί το ACC σε περίπτωση που ο οδηγός συνεχίσει να μην κρατάει το τιμόνι, κάτι που -ίσως- υποδηλώνει ότι είναι λιπόθυμος. Παράλειψη ίσως από πλευράς των σχεδιαστών του αλγορίθμου, αλλά πραγματικά είναι μια γραμμή κώδικα, εφόσον κρίνεται ότι αυτή είναι η επιθυμητή λειτουργία.

Άλλη μικρότερη ένσταση που διαβάζω, είναι πως όταν η κάμερα διαβάσει ένα προσωρινό σήμα μειωμένης ταχύτητας λόγω έργων, το σύστημα περιμένει να ξαναδιαβάσει κάποια άλλη πινακίδα για να επαναφέρει την κανονική ταχύτητα. Αυτό βέβαια έχει σημασία μόνο αν έχεις ενεργοποιήσει το σύστημα που περιορίζει διαρκώς την ταχύτητα στα όρια που έχει ο δρόμος. Σημαντικό; Ναι, καλά...

Αυτά βλέπω και συμπεραίνω ότι η όλη υπόθεση εντάσσεται μάλλον στα... μέτρα περιορισμού πωλήσεων των κινέζικων αυτοκινήτων στην Ευρώπη. :biggrin:
 
Last edited:

Μηνύματα
1.265
Reaction score
1.899
όταν ο EuroNCAP δίνει καλές βαθμολογίες στα κινέζικα λέμε πόσο γαμ@τοι είναι οι κινέζοι,
όταν οι βαθμολογίες δεν είναι καλές, ο EuroNCAP "κάνει πολιτική για να σώσει την ευρωπαϊκή βιομηχανία από τους γαμ@τους κινέζους"
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.290
Reaction score
10.917
Ηλεκτροκίνηση: ανώτερη ποιότητα αυτοκίνησης, φιλική προς το περιβάλλον

Λιμάνι Καρύστου 2.jpg


Στην πρόσφατη εκδρομή μας για το τριήμερο στην Κάρυστο, διαπιστώσαμε ξανά την τεράστια πρόοδο που έχει επιφέρει η ηλεκτροκίνηση στις μετακινήσεις. Η έλλειψη θορύβων και κραδασμών από τον κινητήρα και τη μετάδοση, η απουσία τρανταγμάτων κατά τις αλλαγές ταχυτήτων, η ομαλή επιτάχυνση και η συνολικά βελούδινη λειτουργία, είναι εμφανείς διαφορές σε σύγκριση με ένα όχημα με θερμικό κινητήρα και κιβώτιο διακριτών σχέσεων, χειροκίνητο ή αυτόματο.

Αν σε αυτά προσθέσουμε την άνεση της ανάρτησης του Atto η οποία εξομαλύνει τις συνεχείς μικροανωμαλίες των κακοσυντηρημένων δρόμων και την πανοραμική ηλιοροφή που προσφέρει "αέρα" ευρυχωρίας στην καμπίνα, το αποτέλεσμα είναι οι επιβάτες να απολαμβάνουν τη διαδρομή και να φτάνουν ατσαλάκωτοι στον προορισμό τους. Ακόμα πιο επωφελημένος είναι ο οδηγός, απαλλαγμένος από την αγγαρεία των συνεχών αλλαγών ταχυτήτων στις ορεινές διαδρομές και με τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα διαθέσιμη εν αφθονία ανά πάσα στιγμή.
Η ηλιοροφή μπορεί επίσης να προσφέρει και... κυριολεκτικά αέρα όταν ανοιχτεί, κάτι που αξιοποιήσαμε σε τμήμα της εξοχικής διαδρομής όπου κινούμασταν με χαμηλότερες ταχύτητες. Είναι ενδεικτικό της προσοχής των σχεδιαστών ότι ο μηχανισμός περιλαμβάνει διάτρητη αεροτομή, η οποία εκτείνεται αυτόματα όταν ανοίγει η ηλιοροφή ώστε να μειώνονται οι αναταράξεις στο εσωτερικό της καμπίνας.

Αεροτομή 2.jpg


Επιβεβαιώθηκε επίσης ότι ο μεγαλύτερος εχθρός της αυτονομίας στα ηλεκτρικά είναι οι ψηλές ταχύτητες, ειδικά αν πρόκειται για ψηλά SUV όπως το Atto.
Έχω μετρήσει μέση κατανάλωση 21 kWh/100km στην -όχι τόσο επίπεδη- εθνική οδό με 120km/h και κλιματισμό.
Η πεντάωρη διαδρομή εμπρός-πίσω τη μισή Εύβοια (συν κάποιες μικρές διαδρομές στην Κάρυστο) έγινε με μέση κατανάλωση 15kWh/100km, παρά τα 1180 μέτρα ανόδου/καθόδου. Το Atto επέστρεψε στη βάση του με 34% μπαταρία, χωρίς να χρειαστεί φόρτιση. Βέβαια, η μέση ωριαία ταχύτητα ήταν μόλις 50km/h, παρόλο που υπήρξαν και μικρά κομμάτια που πήγαινα με +120km/h.
Η επιστροφή είχε λίγο μεγαλύτερη ειδική κατανάλωση (15,5kWh/100km έναντι 14,5). Αυτό εν μέρει γιατί γυρίσαμε από τον -ακόμα πιο δύσκολο- ορεινό δρόμο μέσω Ζωοδόχου Πηγής και εν μέρει λόγω της πυκνής επιστροφής των εκδρομέων του τριημέρου, από το Αλιβέρι και μετά: κάθε λίγο συναντούσαμε κονβόι πίσω από κάποιο αργό οδηγό. Κατά την προσφιλή μου τακτική, είχα το ACC διαρκώς ενεργοποιημένο ώστε να κρατά μόνο του απόσταση από το μπροστινό όχημα και προσπερνούσα όπου ήταν ασφαλές. Ευτυχώς, δε λιποθύμησα ούτε μια φορά! :biggrin:

Η προσπέραση είναι, μια που το έφερε η κουβέντα, ένα άλλο τεράστιο πλεονέκτημα των ηλεκτρικών: στα θερμικά πρέπει να κατεβάσεις ταχύτητα, να υπολογίσεις διπλά, να συγχρονίσεις τη φόρα σου και να αγχώσεις τους επιβάτες με τα μουγκρητά του... θηρίου. Στο ηλεκτρικό απλά πατάς το "γκάζι" και η διαδικασία γίνεται χωρίς άγχος και μελοδράματα, σε χρόνους που για θερμικά αντίστοιχου ή και μεγαλύτερου κόστους αποτελούν όνειρο θερινός νυκτός. Είναι γνωστό σε όλους πλέον ότι τα ηλεκτρικά "σκίζουν" στην επιτάχυνση από στάση. Αυτό που μπορεί όμως να γίνει αντιληπτό μόνο όταν τα δοκιμάσεις, είναι το πόσο γρήγορα κινούνται σε ενδιάμεσες επιταχύνσεις και πόσο λίγο κόπο και άγχος απαιτεί αυτό.
Πάρτε ηλεκτρικό, κάνει καλό σε εσάς και στο περιβάλλον!

Ανεμογεννήτριες 2.jpg
 

Μηνύματα
16.700
Reaction score
23.678
Είναι ενδεικτικό της προσοχής των σχεδιαστών ότι ο μηχανισμός περιλαμβάνει διάτρητη αεροτομή, η οποία εκτείνεται αυτόματα όταν ανοίγει η ηλιοροφή ώστε να μειώνονται οι αναταράξεις στο εσωτερικό της καμπίνας.
Αυτό είναι κοινός τόπος τουλάχιστον 20 χρονια πίσω που είχα το πρώτο μου όχημα με ανοιγόμενη οροφή
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.290
Reaction score
10.917
Αυτό είναι κοινός τόπος τουλάχιστον 20 χρονια πίσω που είχα το πρώτο μου όχημα με ανοιγόμενη οροφή
Δεν αντιλέγω, αλλά το Honda CRV που είχα παλιότερα με κλασσική ηλιοροφή-τρύπα στη λαμαρίνα, δεν τη διέθετε.
 

Μηνύματα
16.700
Reaction score
23.678
Αν δεν ήταν ανασυρόμενη δεν χρειαζόταν, στο hrv που δεν άνοιγε τελείως μόνο σηκωνόταν πίσω επίσης δεν είχε.
Το περίεργο πάντως θα ήταν να μην είχε σποιλερ.
 


MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.290
Reaction score
10.917
PXL_20241101_075443404~4.jpg


1.jpg


2.jpg


Νέα ΟΤΑ αναβάθμιση πριν λίγο, η τέταρτη μέσα στους τρεις μήνες που έχω το αυτοκίνητο. Προηγήθηκε η μεγάλη σε 1.7.0 και δύο μικρότερες σε 1.6.Χ.
Αναφέρει βελτιστοποίηση και στα συστήματα ICC, TSR, ELK που σχετίζονται με το επίμαχο τεστ του EuroNCAP. Μάλλον είναι χρονική σύμπτωση όμως, καθώς είδα ότι το ACC εξακολουθεί να μην απενεργοποιείται όταν αφήσεις τα χέρια από το τιμόνι.
Πάντως, τα ELK/ICC φαίνονται να έχουν όντως μεγάλη βελτίωση, καθώς σε μια-δυο στροφές που το δοκίμασα, πλέον ακολουθεί το δρόμο.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.283
Reaction score
137.940
Νέα ΟΤΑ αναβάθμιση πριν λίγο, η τέταρτη μέσα στους τρεις μήνες που έχω το αυτοκίνητο
Εύγε BYD.

Στα χνάρια της Τέσλα!

Αυτά τα βλέπουν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές και κλαίνε.

Στο iD.3 είχα μια αναβάθμιση χθες, η προηγούμενη ήταν πριν 1,5 χρόνο περίπου, ειλικρινά ούτε που θυμάμαι, νομίζω έπρεπε να πάει στην αντιπροσωπεία! Χαχαχαχαχαχαχαχαχα
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.574
Reaction score
8.075
@MaxHeadroom

Δεν ξέρω αν το έχεις αναφέρει ξανά, αλλά έχεις βάλει wallbox ή φορτίζεις με τον granny του αυτοκινήτου;

Σε κάθε περίπτωση η ερώτησή μου είναι, τι ταχύτητα πιάνει ο granny; Φτάνει τα 16Α ή όχι;

Έβαλα και δεύτερο φίλο να παραγγείλει το Atto αλλά λέει από την αντιπροσωπεία του έλεγαν ότι με τον granny το αυτοκίνητο μπορεί να φορτίσει μέχρι 1.6kW και να παραγγείλει wallbox (1.400€ θέλουν μέσω συνεργάτη τους). Ισχύει; Ή βλακείες του έλεγαν;

Γιατί εγώ του είχα πει να κάτσει με τον granny προς το παρόν (που θα φορτίζει όμως στα 16Α) και αργότερα το βλέπει για εγκατάσταση.
 

Μηνύματα
6.925
Reaction score
5.454
From factory the Atto comes with a Type 2 10A charger that will charge at 8 amps. They call this an emergency charger as it will take the standard range model 28 hours to charge from 0 to 100%.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.290
Reaction score
10.917
@MaxHeadroom

Δεν ξέρω αν το έχεις αναφέρει ξανά, αλλά έχεις βάλει wallbox ή φορτίζεις με τον granny του αυτοκινήτου;

Σε κάθε περίπτωση η ερώτησή μου είναι, τι ταχύτητα πιάνει ο granny; Φτάνει τα 16Α ή όχι;

Έβαλα και δεύτερο φίλο να παραγγείλει το Atto αλλά λέει από την αντιπροσωπεία του έλεγαν ότι με τον granny το αυτοκίνητο μπορεί να φορτίσει μέχρι 1.6kW και να παραγγείλει wallbox (1.400€ θέλουν μέσω συνεργάτη τους). Ισχύει; Ή βλακείες του έλεγαν;

Γιατί εγώ του είχα πει να κάτσει με τον granny προς το παρόν (που θα φορτίζει όμως στα 16Α) και αργότερα το βλέπει για εγκατάσταση.
Με το granny φορτίζω, καθώς είναι θέμα μηνών η μετακόμιση στο καινούριο μας σπίτι και δεν αξίζει να βάλω τώρα οικιακό φορτιστή. Στην περίπτωσή μου το κόστος του φορτιστή είναι μόλις το ένα τρίτο της εγκατάστασης, καθώς και το σπίτι που μένουμε τώρα είναι πολύ μεγάλο, οπότε θέλει πάνω από 25μ. καλωδίωση.
Σε ερώτησή μου στην αντιπροσωπεία μου πρότειναν κάποιο εξωτερικό συνεργάτη. Σε συνομιλία μαζί του μου φάνηκε να ξέρει τη δουλειά του. Όσον αφορά το συνολικό κόστος της εγκατάστασης, έχει να κάνει πάρα πολύ με τις εκάστοτε συνθήκες, όπως προανέφερα.

Στην πράξη είναι όπως τα λέει ο flash παραπάνω: η φόρτιση γίνεται με 1,7kW -κατά διαστήματα μπορεί να δω και 1,8kW στο app- που σημαίνει πραγματική φόρτιση με 8Α (8A*220V=1,76kW).
Ουσιαστικά, αυτό σημαίνει ότι σε 10 ώρες (πχ 10 το βράδυ με 8 το πρωί) φορτίζει 10h*1,76kW/60,5kWh=29% της μπαταρίας. Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 90-120km αυτονομίας σε μια ολονύκτια οικιακή φόρτιση, ανάλογα με την ταχύτητα μετακίνησης. Όποιος καλύπτει μέχρι τέτοιες αποστάσεις ημερησίως, μάλλον δεν έχει λόγο να εγκαταστήσει άλλο φορτιστή.

Τι κάνω εγώ πρακτικά; Όποτε η μπαταρία πέσει στο 40%, το μεσημέρι που γυρνάω από τη δουλειά (που είναι αρκετά κοντά), το βάζω για φόρτιση κι όσο πάρει. Επιπλέον, καθώς τα Σαββατοκύριακα είναι αρκετά πιθανό να πάμε κάπου πιο μακριά, κάθε Παρασκευή μεσημέρι το βάζω να φορτίσει μέχρι 100%: ακόμα κι αν τύχει να έχει 40% ξεκινώντας, μέχρι τις 10 το πρωί του Σαββάτου θα είναι πλήρως φορτισμένο.
Στην απίθανη περίπτωση που χρειαστεί μεσοβδόμαδα να κάνω απρογραμμάτιστο μεγάλο ταξίδι, έχω κοντά μου ταχυφορτιστή στον οποίο η φόρτιση 40%-70% είναι υπόθεση λίγων λεπτών. Με 70% πάω κι έρχομαι Αθήνα, άνετα. Δε μου έχει χρειαστεί, αλλά είμαι καλυμμένος και γι' αυτό το ενδεχόμενο.

Συμπέρασμα: κανένα άγχος ούτε περιττά έξοδα! Στο καινούριο σπίτι ίσως βάλω οικιακό φορτιστή, αλλά -με βάση τη μέχρι τώρα εμπειρία- είναι χαμηλά στις προτεραιότητές μου.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.574
Reaction score
8.075
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες!

Κρίμα πάντως που ενώ δίνουν φορτιστή, είναι 8άρης. Αλλά σε κάθε περίπτωση αν κάποιος βρει να αγοράσει έναν φθηνό granny 16άρη θα μπορεί να κάνει τη δουλειά του ικανοποιητικά και χωρίς wallbox.

Ή βασικά (αυτό που θα του προτείνω εγώ) να πάρει έναν φορτιστή/καλώδιο όπως έχω κι εγώ και με αντάπτορα να τον βάζει στη σούκο (αφού τον ρυθμίσει σε χαμηλότερη ισχύ). Και αν και όταν αργότερα θέλει, φωνάζει ηλεκτρολόγο να του βάλει μια γραμμή/πινακάκι με βιομηχανική πρίζα.

Το ερώτημα είναι, αν πάρει φορτιστή/καλώδιο τριφασικό 11kW θα μπορεί να του δίνει ρεύμα (από τη σούκο) μόνο στη μία φάση και να φορτίζει με 16Α; Ή αν δεν παίρνει ρεύμα και στις 3 φάσεις δεν θα δουλεύει; Ίσως θα πρέπει να δούμε ποιος φορτιστής θα είναι αυτός και να ρωτήσουμε τον πωλητή/κατασκευαστή.

Αλλιώς μονοφασικός 7άρης, απλά χάνεις ταχύτητα.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.290
Reaction score
10.917
Οτιδήποτε πάνω από τον granny είναι αυτονόητο ότι θέλει καλή γραμμή.
Αυτός που δίνει η BYD είναι πάντως αρκετά έξυπνος ώστε να λειτουργεί και ως ελεγκτής γραμμής: είχα βάλει να φορτίσω δοκιμαστικά στο εξοχικό ενός φίλου με μια ταλαιπωρημένη μπαλαντέζα 3Χ1,5mm2 που είχε και μου έβγαλε μήνυμα λάθους. Κοιτάω τον κωδικό στο πίσω μέρος και αντιστοιχούσε σε πρόβλημα στη γείωση. Ανοίγω το φις της μπαλαντέζας και όντως είχε φύγει το καλώδιο από το αντίστοιχο τερματικό. Το επανασύνδεσα και, μετά από έλεγχο στο άλλο φις, την ξανασύνδεσα. Φόρτιζε στα 1,4kW, προφανώς γιατί ο granny έκρινε ότι μέχρι αυτό το φορτίο μπορούσε να σηκώσει η γραμμή.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.283
Reaction score
137.940
Έχετε υπ'οψιν πως όσο πιο χαμηλή η ισχύς φόρτισης, τόσο μεγαλύτερες οι απώλειες ισχύος, οι οποίες στη σούκο μπορούν να ξεπερνούν το 15% ανέτως.

Εν ολίγοις, τζάμπα καίει η λάμπα.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.290
Reaction score
10.917
Σωστό, όχι ότι οι ταχύτεροι φορτιστές δεν έχουν απώλειες όμως. Όταν δεν κάνεις πάρα πολλά χιλιόμετρα, η διαφορά είναι εντελώς αμελητέα ως χρηματικό ποσό. Στα ΕV μεγαλύτερη σημασία έχει η κατανάλωση κατά την κίνηση, όχι μικροδιαφορές κατά τη φόρτιση.

ΥΓ Από 41% χθες το μεσημέρι, 92% σήμερα το πρωί, με ένα ενδιάμεσο "ξεκούμπωμα" το απόγευμα για βόλτα. No trouble at all. :)
 
Last edited:

Μηνύματα
6.925
Reaction score
5.454
Το ερώτημα είναι, αν πάρει φορτιστή/καλώδιο τριφασικό 11kW θα μπορεί να του δίνει ρεύμα (από τη σούκο) μόνο στη μία φάση και να φορτίζει με 16Α; Ή αν δεν παίρνει ρεύμα και στις 3 φάσεις δεν θα δουλεύει; Ίσως θα πρέπει να δούμε ποιος φορτιστής θα είναι αυτός και να ρωτήσουμε τον πωλητή/κατασκευαστή.
Ναι, έχω τον 22άρη τριφασικό Go-Ε charger και λειτουργεί και σε μονοφασική παροχή και μπορεί να λειτουργήσει και ως granny με schuko adapter από 1.4 μέχρι 3.7kW ρυθμιζόμενο σε βήματα του 1Α μέσω app.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.840
Μηνύματα
2.953.887
Members
38.248
Νεότερο μέλος
Alexx
Top