Build Your Dreams (BYD)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.300
Reaction score
30.113


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.381
Reaction score
83.534
Το θέμα αφορά μόνο το software του cruise control από όσα καταλαβαίνω.
Δεν με εκπλήσσει που σιγά σιγά θα αρχίσουμε να βλέπουμε μικρά και μεγάλα προβλήματα από τα κινέζικα. Κινέζικα είναι. Προβλήματα θα έχουν. Αναμενόμενο.
Αλλα το συγκεκριμένο ίσως να διορθώνεται εύκολα με κάποιο update.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.191
Reaction score
10.573
Το Atto 3 είχε δοκιμαστεί το 2022 από το EuroNCAP και είχε αξιολογηθεί, εκτός από τα πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης, με 74% όσον αφορά την απόδοση των συστημάτων πρόληψης ατυχήματος. Αυτά αξιολογούν την ικανότητα του οχήματος να κρατά τη λωρίδα κυκλοφορίας στην ευθεία και να φρενάρει μόνο του όταν σταματήσει το μπροστινό όχημα ή διασταυρωθεί μαζί του ή με κάποιο πεζό/ποδηλάτη.
Τα αναλυτικά αποτελέσματα και βίντεο από τις δοκιμές υπάρχουν εδώ.

Ευτυχώς δεν έχει χρειαστεί, στα 3.000 που έχω ήδη διανύσει με το δικό μου Atto, να ενεργοποιηθεί το αυτόματο σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης. Μπορώ να πω όμως ότι σταματά αποτελεσματικά το αυτοκίνητο όταν πλησιάσει πχ πολύ κοντά σε κάποια κολόνα στις μανούβρες μέσα στην πιλοτή του σπιτιού μου. Δεν περιορίζεται δηλαδή σε οπτική ένδειξη στην οθόνη (που εκείνη τη στιγμή δείχνει αυτόματα εικόνα birds-eye με ολόκληρο τον περιβάλλοντα χώρο) και ηχητική από όποιο ηχείο είναι πιο κοντά στο εμπόδιο, αλλά επίσης φρενάρει μόνο του λίγο πριν υπάρξει επαφή.
Από τα βίντεο του EuroNCAP πάντως, φαίνεται να αποφεύγει πλήρως την πρόσκρουση σε όλα τα σενάρια, εκτός από αυτό όπου ένα ομοίωμα παιδιού πετάγεται ξαφνικά πίσω από σταθμευμένο όχημα, όπου το Atto δεν προλαβαίνει να ακινητοποιηθεί εντελώς.

Όσον αφορά την απόδοση των Adaptive Cruise Control και Lane keep έχω άποψη, καθώς τα χρησιμοποιώ πάντα όταν μπλέκω στην κίνηση ή ταξιδεύω στην εθνική.
Όσον αφορά το ACC μπορώ να πω ότι λειτουργεί άριστα: επιταχύνει και επιβραδύνει ακολουθώντας ιδανικά τη ροή της κυκλοφορίας, ενώ διαθέτει και δυνατότητα ρύθμισης της απόστασης από το μπροστινό όχημα. Ούτε μια φορά δε με έχει φέρει σε δύσκολη θέση και το μόνο που θα ήθελα, είναι μεγαλύτερος από 3 δευτερόλεπτα χρόνο ακινητοποίησης του οχήματος, μετά από τον οποίο απαιτείται ένα "τσίμπημα" στο γκάζι για να ξεκινήσει πάλι.

Όσον αφορά το Lane keep, τα έχω γράψει και νωρίτερα: είναι εντελώς βασικό, καθώς οι ικανότητες του περιορίζονται στο να κρατά τη λωρίδα στην ευθεία, εφόσον υπάρχουν ευδιάκριτες γραμμές στο δρόμο. Self driving ούτε για αστείο.

Πάμε λοιπόν στα πρόσφατα αποτελέσματα του EuroNCAP.
Όσο ο οδηγός έχει τα χέρια στο τιμόνι, εάν τα ACC και Lane keep είναι ενεργοποιημένα, συνδυάζονται σε ένα σύστημα που λέγεται Intelligent cruise control. Αν ο οδηγός αφήσει το τιμόνι, το σύστημα "διαμαρτύρεται" παράγοντας ένα διακοπτόμενο ήχο και εμφανίζοντας στον πίνακα οργάνων ένα μεγάλο κόκκινο τιμόνι που αναβοσβήνει, με την οδηγία να κρατάμε το τιμόνι.
Αυτό που καταλαβαίνω διαβάζοντάς το πόρισμα του EuroNCAP, η βασική ένστασή τους -για την οποία δίνουν το χαρακτηρισμό Not recommended- είναι ότι το όχημα δεν απενεργοποιεί το ACC σε περίπτωση που ο οδηγός συνεχίσει να μην κρατάει το τιμόνι, κάτι που -ίσως- υποδηλώνει ότι είναι λιπόθυμος. Παράλειψη ίσως από πλευράς των σχεδιαστών του αλγορίθμου, αλλά πραγματικά είναι μια γραμμή κώδικα, εφόσον κρίνεται ότι αυτή είναι η επιθυμητή λειτουργία.

Άλλη μικρότερη ένσταση που διαβάζω, είναι πως όταν η κάμερα διαβάσει ένα προσωρινό σήμα μειωμένης ταχύτητας λόγω έργων, το σύστημα περιμένει να ξαναδιαβάσει κάποια άλλη πινακίδα για να επαναφέρει την κανονική ταχύτητα. Αυτό βέβαια έχει σημασία μόνο αν έχεις ενεργοποιήσει το σύστημα που περιορίζει διαρκώς την ταχύτητα στα όρια που έχει ο δρόμος. Σημαντικό; Ναι, καλά...

Αυτά βλέπω και συμπεραίνω ότι η όλη υπόθεση εντάσσεται μάλλον στα... μέτρα περιορισμού πωλήσεων των κινέζικων αυτοκινήτων στην Ευρώπη. :biggrin:
 

Μηνύματα
1.219
Reaction score
1.815
όταν ο EuroNCAP δίνει καλές βαθμολογίες στα κινέζικα λέμε πόσο γαμ@τοι είναι οι κινέζοι,
όταν οι βαθμολογίες δεν είναι καλές, ο EuroNCAP "κάνει πολιτική για να σώσει την ευρωπαϊκή βιομηχανία από τους γαμ@τους κινέζους"
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.202
Μηνύματα
2.932.803
Members
38.155
Νεότερο μέλος
PiterPan
Top