ΟΙ ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.046
Reaction score
60.008
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: ΟΙ ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ

Βρε συ, από την παραπάνω σπαρταριστή και 100% αλήθινή ιστορία (post #190) αυτό είναι το μόνο παράλογο που είδες;
Παρεμπιπτόντως, τι θα γινόταν αν οι τόνοι τεστ δίνονταν σε phon και όχι σε dB;
Πόσο "flat" θα έβγαινε το ακουόγραμμα τότε;
Αν δε βαριέσαι, ρίξε μια ματιά εδώ:
http://en.wikipedia.org/wiki/Equal-loudness_contour
Πολύ πιθανό βέβαια, όπως προκύπτει από τα γραφόμενά σου, να είσαι ήδη υποψιασμένος για τα παραπάνω.
Έχεις χάσει επεισόδια καρδιά μου...:612:
 

Μηνύματα
10.380
Reaction score
6
Δεν χρειαζεται να εισαι ηχολήπτης, να ξέρεις από κονσόλες, από ηχογράφηση, κλπ. κλπ, για να ξέρεις τί εστί στερεοφωνική εικόνα, βάθος σκηνής και φυσικότητα!!!
Άλλα χρειάζεται να ξέρεις. Αλήθεια ξέρεις;; Διερωτώμαι.
Τα ηλεκτρικά όργανα αξιολογούνται όπως ακούγονται, από το ηχείο και τον ενισχυτή τους. Τρόπος άλλος δεν έχει εφευρεθεί προς το παρόν.
Η ντραμς αξιολογείται όπως κάθε άλλο όργανο ή μήπως δεν σε κατάλαβα!!
Εγώ δηλαδή που είμαι άσχετος από ηχογραφήσεις, κονσόλες κλπ δεν μπορώ δηλαδή να ξέρω τί εστί στερεοφωνική εικόνα και σίγουρα ξέρει ο κάθε "ηχολήπτης"!!!!
Λέω να αρχίσω τις ηχοληψίες, έχω και δύο Studer C-37.
Νόμιζα ότι η στερεοφωνική εικόνα, το βάθος κλπ υπάρχουν όταν ακούμε μουσική και παίζουν τα όργανα μπροστά μας και δεν νομίζω ότι μας χρειάζεται κάποιος που να μας την φτιάξει αφού υπάρχει από μόνη της. (Εκτός αν εννοείς να μας τη χαλάσει). Ιδιαίτερα νομίζω σε μια συναυλία ακουστικών οργάνων χωρίς μικρόφωνα, ηχεία και 'κάποιους' φρικτούς ηχολήπτες, υπάρχουν όλα αυτά.
Αν δεν σε κατάλαβα συχώρεσέ με. Λ.Σ.
Δεν έχεις ιδέα από panning ή από μίξη οπότε ό,τι και να πω τσάμπα θα πάει. Ούτε εγώ είμαι ηχολήπτης. Αλλά αν σε άκουγε ένας ηχολήπτης θα γέλαγε μέχρι τα βαθιά γεράματα. :143:

Αφού νόμιζες ότι η στερεοφωνική εικόνα υπάρχει εξ' αρχής και αφού πιστεύεις ότι ένα ηλεκτρικό όργανο αξιολογείται ως έχει, εξήγησέ μου πως υπάρχει το panning στο spiral του Παπαθανασίου;

Πάντως αφού ακούς μόνο συγκεκριμένο είδος ηχογραφημένης μουσικής, μην το παίζεις και πολύ audiophile... γιατί πολύ απλά δεν είσαι.

Η άγνοια συγχωρείται πάντοτε.

Θα συμφωνήσω και θα το ξαναπώ!

Η φυσική σκηνή είναι η αναφορά και όχι το στούντιο και ο ηχολήπτης και το μόνο που πανάρει στην πραγματικότητα είναι ή ο τραγουδιστής που περπατάει πάνω σε μια μουσική σκηνή ή κανένας κιθαρίστας ροκ που περιφέρεται.

Η εικόνα πρέπει να είναι ίδια με την εικόνα της μουσικής μπάντας που ηχογραφήθηκε γιατί λέω πάλι αυτό είναι η αναφορά. Επίσης τα όργανα δεν τοποθετούνται τυχαία πάνω σε μια σκηνή και ειδικά σε κλασικές ορχήστρες που είναι 10αδες.


Τα πράγματα είναι απλά ή ξέρεις πως είναι το πραγματικό όργανο ή όχι γιατί όπως λένε:

"Κάθε αντίγραφο είναι και κακέκτυπο" και σε καμία περίπτωση δεν θα μπέρδευα ποτέ μια ζωντανή ορχήστρα με ένα ηχοσύστημα και κανένας μουσικος δεν θα τη μπέρδευε εδώ που τα λέμε.

Τα ηλεκτρικά όργανα τα ακούμε όπως το θέλησε ο δημιουργός τους γιατί αυτό είναι το αυθεντικό ενώ στην περίπτωση της ντραμς δεν χρειαζόμαστε ενισχυτη απαραίτητα.


Το θέμα είναι ότι ακόμα και τα όργανα διαφέρουν μεταξύ τους και π.χ. δεν ακούγονται όλα τα πιάνα το ίδιο καθώς υπάρχουν και καλά και κακά ανάλογα με την υλοποίηση. Αν λάβουμε υπ'όψιν και το κούρδισμα περιπλέκεται ακόμα περισσότερο το θέμα.
Λάθος και μάλιστα μεγάλο. Στο careless whispers το σαξόφωνο έχει reverb. Έτσι το θέλησε ο δημιουργός. Το καλό το σύστημα οφείλει να το αναπαράγει όσο γίνεται καλύτερα.

Hi-Fi είναι η όσο το δυνατόν καλύτερη αναπαραγωγή της ηχογράφησης.

Εκτός κι αν πιστεύετε ότι το σύστημά σας "παρακάμπτει" την ηχοληψία. :142:

Μετά μην απορείτε γιατί φτηνότερα συστήματα από το δικό σας ακούγονται καλύτερα. Αφού τα ταΐζετε λάθος...
 

Μηνύματα
10.380
Reaction score
6
Ηχογραφεί λοιπόν ο ηχολήπτης μια μπάντα.

Μπαίνει ο κάθε μουσικός ξεχωριστά και ηχογραφεί το μέρος του κομματιού που συμμετέχει.

Σύμφωνα με ορισμένους, η αναφορά λοιπόν είναι αυτή. Να ακούσουν ξεχωριστά τον κάθε ένα την ώρα που ηχογραφήθηκε... :138:

Καλά εμένα θα μου επιτρέψετε να ακούσω την τελική μίξη. Τη θεωρώ καλύτερη. :137:
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Re: ΟΙ ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ

Φίλε Alex...
Για να καταλάβεις πώς λειτουργεί η κα@$%τα της προόδου.
...
Το αποτέλεσμα είναι οτι ο καταναλωτής έχει μέτρια ποιότητα-όπως και κάποτε με τους νεοεισερχόμενους στο cd- και βέβαια βρίζει το πρωτόκολλο γι αυτό.
...
Εγώ πραγματικά δέν θεωρώ οτι αυτοί που δέν έμειναν ικανοποιημένοι απο το αποτέλεσμα φταίνε.
...
Το αποτέλεσμα είναι τελικά ο κόσμος να φτάσει να βρίζει τη νέα τεχνολογία χωρίς όμως να βάζει αυτή την "ανάλυση" σε ένα κουτί και να δεί τι φταίει.
Επειδή λοιπόν θα εμφανιστεί πολύς κόσμος που θα τα χώνει στο ψηφιακό καλό είναι να μήν τους ονομάσουμε κομπλεξικούς ή ό,τι άλλο, όπως έγινε με τους χαιφιντελάδες.
Πολύ ενδιαφέρουσες οι παρατηρήσεις σου.
Ας σημειώσω ορισμένα πράγματα:
1. Το πέρασμα από μια παλιά τεχνολογία σε μια νέα δε γίνεται σχεδόν ποτέ χωρίς προβλήματα (μεγάλα ή μικρά).
Καλό θα είναι να μη βιαζόμαστε να αποφανθούμε σχετικά με τις συγκριτικές δυνατότητες των δύο τεχνολογιών βασιζόμενοι μονάχα στα προβλήματα αυτά.
Η σύγκριση αυτή μπορεί να γίνει έγκυρα μονάχα αν διαθέτουμε ικανό τεχνικό υπόβαθρο, μονάχα δηλαδή αν κατέχουμε σε ικανό βάθος το θέμα.
Τονίζω εδώ ότι δεν έχω άποψη για τη DIGEA στη Θεσσαλονίκη.
Δε γνωρίζω το ζήτημα. Οι παρατηρήσεις μου είναι γενικές.
2. Καλό θα είναι να μη συγχέουμε μια τεχνολογία με την εκάστοτε υλοποίησή της.
Αν δηλαδή εγώ που είμαι π.χ. άσχετος, αποφασίσω αύριο να γίνω Hypex στη θέση της Hypex και τα κάνω, φυσικά, μαντάρα τότε θα φταίει η διακοπτική τεχνολογία ή ο Bruno Putzeys που οι "υλοποιήσεις" μου θα έιναι για τον putz...;
Ο Κώστας Κόγιας έχει κράξει κατ' επανάληψη διαφόρους χαϊεντο-λαμπατο-κατασκευαστές με χαρακτηριστικό παράδειγμα το λαμπάτο phono stage της Ύψιλον.
Αυτό δεν τον εμπόδισε να συμπεριλάβει τους αδελφούς Τσακιρίδη στους καλύτερους κατά τη γνώμη του κατασκευαστές ενισχυτικών.
3. Τα 2 ως άνω σημεία δε σημαίνουν ότι δεν υπάρχουν ουσιώδεις ποιοτικές διαφορές ανάμεσα στις διάφορες τεχνολογίες.
Ποιοτικές διαφορές με την έννοια του ότι μια, συνηθέστατα, νεότερη τεχνολογία μπορεί να παρουσιάζει μικρότερους και λιγότερο δεσμευτικούς εγγενείς περιορισμούς.
4. Όπως είπα και παραπάνω, αν θέλουμε να μιλάμε με επιχειρήματα και να προάγουμε έτσι τη συζήτηση, τότε είμαστε υποχρεωμένοι να "βάζουμε την ανάλυση σε ένα κουτί".
5. Προσωπικά, δεν αποκάλεσα κανέναν κομπλεξικό, παρότι, εμμέσως, αποκάλεσαν έτσι εμένα.
Απλά κατέθεσα την κρίση μου για διάφορες συσκευές και για τη νοοτροπία των κατασκευαστών τους.
6. Από το γεγονός ότι ανέφερες πως διάβαζες για ΣΗΕ, υποθέτω πως όπου να'ναι θα "δίνεις" και το μάθημα Εργαστηριακή και Βιομηχανική Ηλεκτρονική.
Στα πλαίσια του 1ου σκέλους του μαθήματος αυτού, αντικείμενο της τελευταίας εργασίας, όταν τουλάχιστον "έδινα" το μάθημα εγώ, ήταν το να κατασκευάσουμε και να μετρήσουμε (στοιχειωδώς) ένα ενισχυτάκι ακουστικών συχνοτήτων.
Εσένα θα σου πέρναγε ποτέ από το νου να βάλεις το παραπάνω σκατουλάκι σε ένα χλιδάτο κουτί και να το πουλάς 2000 Ευρώ (και λίγα λέω...);
Και να έρχονται μετά και διάφοροι Κωτσήδες και να μιλούν για "...ιδιοφυία της απλότητας...", "...καθαρότητα της σχεδίασης...", που οδηγούν σε "...αιθέριες αρμονικές...", "...διαυγή και ηλιόλουστα ηχοτοπία..." και άλλα τέτοια ψυχεδελικά (γ... το λυσεργικό μου οξύ γ...);
Ε, όχι φίλε μου, για τέτοιες πρακτικές δε μπορεί να υπάρξει ποτέ ούτε αρκετή κοροϊδία ούτε αρκετά κοσμητικά επίθετα.
Παρεμπιπτόντως, στα πλαίσια του 2ου σκέλους του παραπάνω μαθήματος, της Βιομηχανικής Ηλεκτρονικής δηλαδή, είχα και την πρώτη μου έμπρακτη επαφή με την PWM τεχνολογία όταν και έπρεπε να κατασκευάσουμε μια πλακετούλα ελέγχου των στροφών ενός dc ηλεκτροκινητήρα.

Τέλος, κάτσε να "ανασάνω" λίγο και θα κανονίσω να τα πούμε και από κοντά.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.947
Reaction score
23.017
Απάντηση: Re: ΟΙ ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ

Το θέμα είναι ότι ακόμα και τα όργανα διαφέρουν μεταξύ τους και π.χ. δεν ακούγονται όλα τα πιάνα το ίδιο καθώς υπάρχουν και καλά και κακά ανάλογα με την υλοποίηση. Αν λάβουμε υπ'όψιν και το κούρδισμα περιπλέκεται ακόμα περισσότερο το θέμα.
Ε! Καλά! Το κούρδισμα δεν είναι πρόβλημα, σιγά τώρα! Λίγο παραπάνω PRAT και το σύστημα "έρχεται" μια χαρά. Βέβαια, προκύπτει το εύλογο ερώτημα, πού θα βάλεις αυτό το λίγο παραπάνω PRAT, στο ηχείο, τον ενισχυτή ή την πηγή; Ή μήπως στο καλώδιο; Και σε ποιο καλώδιο; Στο καλώδιο του ηχείου ή το interconnect; Κι αν έχεις προ και τελικό, τότε τα interconnect είναι δύο, ακόμα πιο δύσκολο. Αχχχχ, δύσκολο πράμα να στήσει κανείς ένα σύστημα...
 

Μηνύματα
1.208
Reaction score
59
Δεν έχεις ιδέα από panning ή από μίξη οπότε ό,τι και να πω τσάμπα θα πάει. Ούτε εγώ είμαι ηχολήπτης. Αλλά αν σε άκουγε ένας ηχολήπτης θα γέλαγε μέχρι τα βαθιά γεράματα. :143:

Αφού νόμιζες ότι η στερεοφωνική εικόνα υπάρχει εξ' αρχής και αφού πιστεύεις ότι ένα ηλεκτρικό όργανο αξιολογείται ως έχει, εξήγησέ μου πως υπάρχει το panning στο spiral του Παπαθανασίου;

Πάντως αφού ακούς μόνο συγκεκριμένο είδος ηχογραφημένης μουσικής, μην το παίζεις και πολύ audiophile... γιατί πολύ απλά δεν είσαι.

Η άγνοια συγχωρείται πάντοτε.
Όντως η άγνοια συγχωρείται!
Κατάλαβα από τα λεγόμενά σου πόση άγνοια ή γνώση έχεις περί ηχογραφήσεων, αφού για σένα η ηχογράφηση γίνεται μόνο όπως την περιγράφεις. Δεν ξέρω ποιος γελάει με ποιον, τελικά αυτό δεν είναι το ζητούμενο.
Υπάρχουν και άλλες ηχογραφήσεις πέραν αυτής που νομίζεις.
Μιλάμε για διαφορετικά πράγματα. Εσύ μιλάς για μουσικούς κλεισμένους σε διαφορετικά δωμάτια που θα χρειαστεί να γίνουν αυτά που λες για να *κατασκευαστεί* η ανύπαρκτη στερεοφωνική εικόνα και εγώ μιλάω για μουσικούς που παίζουν στον ίδιο χώρο και ηχογραφούνται ως έχουν αφού έχουν τοποθετηθεί τα μικρόφωνα μπροστά τους από 2 [δική μου προτίμηση] ή και περισσότερα. Λ.Σ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.287
Reaction score
144.028
Απάντηση: Re: ΟΙ ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ

Η άγνοια συγχωρείται πάντοτε...
Ναι, η άγνοια συγχωρείται, ιδίως σε αγύριστα κεφάλια, που όσο και να προσπαθείς, δεν υπάρχει πρόοδος. Είναι αυτό που λεν, πως το λεν, πως το λεν... α! το βρήκα: στου κουφού την πόρτα...:143:


Hi-Fi είναι η όσο το δυνατόν καλύτερη αναπαραγωγή της ηχογράφησης.

Εκτός κι αν πιστεύετε ότι το σύστημά σας "παρακάμπτει" την ηχοληψία. :142:
πες τα χρυσόστομε! :126:

Εσένα θα σου πέρναγε ποτέ από το νου να βάλεις το παραπάνω σκατουλάκι σε ένα χλιδάτο κουτί και να το πουλάς 2000 Ευρώ (και λίγα λέω...);
Εμένα πάντως μου πέρασε πολλές φορές.... Αλλά δυστυχώς δεν έχω το κατάλληλο ηθικό υπόστρωμα για τέτοιες κινήσεις. Δυστυχώς.

Και να έρχονται μετά και διάφοροι Κωτσήδες και να μιλούν για "...ιδιοφυία της απλότητας...", "...καθαρότητα της σχεδίασης...", που οδηγούν σε "...αιθέριες αρμονικές...", "...διαυγή και ηλιόλουστα ηχοτοπία..." και άλλα τέτοια ψυχεδελικά (γ... το λυσεργικό μου οξύ γ...);
Μου φαίνεται ότι δεν εκτιμάς την ποίηση στο χάλι-έντ...
Βρε συ, χωρίς τέτχια και τέτχιους, θα καταντήσει πολύ πεζό το σπορ μας... Ξανασκέψου το!

Αχχχχ, δύσκολο πράμα να στήσει κανείς ένα σύστημα...
Ναι, σα το στιφάδο!
 

Μηνύματα
3.469
Reaction score
150
Δεν έχεις ιδέα από panning ή από μίξη οπότε ό,τι και να πω τσάμπα θα πάει. Ούτε εγώ είμαι ηχολήπτης. Αλλά αν σε άκουγε ένας ηχολήπτης θα γέλαγε μέχρι τα βαθιά γεράματα. :143:

Αφού νόμιζες ότι η στερεοφωνική εικόνα υπάρχει εξ' αρχής και αφού πιστεύεις ότι ένα ηλεκτρικό όργανο αξιολογείται ως έχει, εξήγησέ μου πως υπάρχει το panning στο spiral του Παπαθανασίου;

Πάντως αφού ακούς μόνο συγκεκριμένο είδος ηχογραφημένης μουσικής, μην το παίζεις και πολύ audiophile... γιατί πολύ απλά δεν είσαι.

Η άγνοια συγχωρείται πάντοτε.



Λάθος και μάλιστα μεγάλο. Στο careless whispers το σαξόφωνο έχει reverb. Έτσι το θέλησε ο δημιουργός. Το καλό το σύστημα οφείλει να το αναπαράγει όσο γίνεται καλύτερα.

Hi-Fi είναι η όσο το δυνατόν καλύτερη αναπαραγωγή της ηχογράφησης.

Εκτός κι αν πιστεύετε ότι το σύστημά σας "παρακάμπτει" την ηχοληψία. :142:

Μετά μην απορείτε γιατί φτηνότερα συστήματα από το δικό σας ακούγονται καλύτερα. Αφού τα ταΐζετε λάθος...
Μάλλον πρέπει να διαχωρίσουμε μια μουσκή παράσταση με φυσικά όργανα και την αναπαραγωγή της με την φιταχτή στουντιακή μουσική. Άλλο το έναν κι άλλο το άλλο.

Π.χ. ΑΝ μιλάμε για μια παράστασης κλασσικής μουσικής που συγνώμη αλλά είναι και οι πιο δύσκολες, αυτά δεν γίνονται. Η ορχήστρα παίζει ολόκληρη ως ένα και έχουμε και το μαέστρο του οποίου ο ρόλος είναι εξίσου σημαντικός και δεν μπορεί να τον αναλάβει κανένας μηχανικός ήχου.

Για παράδειγμα ο τρόπος που κατασκευάζονται κάποια μουσικά κομμάτια στο στούντιο δεν είναι έχει καμία σχέση με το πως θα τα έπαιζαν live.

Μπορεί το αποτέλεσμα να είναι ωραίο για κάποιους αλλά φυσικό δεν είναι και ένα μουσικά εκπαιδευμένο αυτί, όχι του high-end βέβαια, το στημένο το καταλαβαίνει.

Και όταν λέω εκπαιδευμένο να αναφέρω ότι η μουσική είναι παιδία η οποία είτε ξεκινά σε μικρή ηληκία (πολύ μικρή) είτε δεν ολοκληρώνται ποτέ.
Ο εγκέφαλος ευαισθητοποιείται και διαμορφώνεται στο μπροστινό τους μέρος εντελώς διαφορετικά όταν δέχεται μουσικά ερεθίσματα στις κρίσιμες ηλικίες 4-6 ετών και μετά και γι'αυτό τα μεγάλα μουσικά ταλέντα ξεκινούν από τέτοιες ηλικίες.

Αλλάζει ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε τη μουσική όσο πιο αργά αρχίσουμε να έχουμε επαφή με αυτή και αυτό είναι κάτι το οποίο δεν αλλάζει μετά. Αν ενδιαφέρεται κάποιος ας το ψάξει είναι φυσικά επιστημονικά αποδεδειγμένο.

Η μουσική δεν είναι ούτε κονσόλα ούτε ενισχυτής και έχει και επίπεδα δυσκολίας με την πιο δύσκολη την κλασσική φυσικά ή οποία είναι και αστείο να πιστεύουμε ότι μπορούμε να την αναπαράγουμε στο σπίτι μας και να έχει το αποτέλεσμα σχέση με την πραγματικότητα. Τώρα αν μερικοί έχουν αυταπάτες ότι το πετυχαίνουν με γεια τους με χαρά τους. Σε μίκροτερης κλιμακας ορχήστρες η λίγα όργανα κάτι γίνεται αλλά και πάλι η ζωντανή εμπειρία είναι αλλού.


Όσα συστήματα κι αν έχω ακούσει και των 500,000 ευρώ ακόμα παραμένω σταθερός στα παραπάνω.

Τέλος δεν απορώ γιατί ένα σύστημα φθηνότερο άπό ένα ακριβότερο μπορεί να παίξει καλύτερα αλλά τα πάντα είναι σχετικά οπότε μην μπούμε σε αυτή τη συζήτηση γιατι δεν θα τελειώσουμε ποτέ.
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Re: ΟΙ ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ

Όντως η άγνοια συγχωρείται!
Κατάλαβα από τα λεγόμενά σου πόση άγνοια ή γνώση έχεις περί ηχογραφήσεων, αφού για σένα η ηχογράφηση γίνεται μόνο όπως την περιγράφεις. Δεν ξέρω ποιος γελάει με ποιον, τελικά αυτό δεν είναι το ζητούμενο.
Υπάρχουν και άλλες ηχογραφήσεις πέραν αυτής που νομίζεις.
Μιλάμε για διαφορετικά πράγματα. Εσύ μιλάς για μουσικούς κλεισμένους σε διαφορετικά δωμάτια που θα χρειαστεί να γίνουν αυτά που λες για να *κατασκευαστεί* η ανύπαρκτη στερεοφωνική εικόνα και εγώ μιλάω για μουσικούς που παίζουν στον ίδιο χώρο και ηχογραφούνται ως έχουν αφού έχουν τοποθετηθεί τα μικρόφωνα μπροστά τους από 2 [δική μου προτίμηση] ή και περισσότερα. Λ.Σ.
Ο ένας μιλάει για το σήμερα και το "χθες" και ο άλλος για πριν τον πόλεμο....:137:
Ο ένας μιλάει για το 90% της μουσικής και ο άλλος για το 2%.
Ο ένας νομίζει και ο άλλος γνωρίζει.
κτλ..
 

Μηνύματα
10.380
Reaction score
6
Όντως η άγνοια συγχωρείται!
Κατάλαβα από τα λεγόμενά σου πόση άγνοια ή γνώση έχεις περί ηχογραφήσεων, αφού για σένα η ηχογράφηση γίνεται μόνο όπως την περιγράφεις. Δεν ξέρω ποιος γελάει με ποιον, τελικά αυτό δεν είναι το ζητούμενο.
Υπάρχουν και άλλες ηχογραφήσεις πέραν αυτής που νομίζεις.
Μιλάμε για διαφορετικά πράγματα. Εσύ μιλάς για μουσικούς κλεισμένους σε διαφορετικά δωμάτια που θα χρειαστεί να γίνουν αυτά που λες για να *κατασκευαστεί* η ανύπαρκτη στερεοφωνική εικόνα και εγώ μιλάω για μουσικούς που παίζουν στον ίδιο χώρο και ηχογραφούνται ως έχουν αφού έχουν τοποθετηθεί τα μικρόφωνα μπροστά τους από 2 [δική μου προτίμηση] ή και περισσότερα. Λ.Σ.
Ό,τι νάναι, τονα τ'άλλο τα πάντα όλα!

Ποιος σου είπε ότι εγώ γνωρίζω μόνο ένα τύπο ηχογράφησης; :121:

Εσύ είσαι αυτός που δεν γνωρίζει από ηχογραφήσεις γιατί έχεις αγιοποιήσει ένα τύπο ηχογράφησης ο οποίος είναι προπολεμικός.

Για πες μου πως ηχογραφείται η ηλεκτρονική μουσική; Με μικρόφωνα; :142:

Ή μήπως αυτή η μουσική δεν είναι Χάι Ενδ; :143:

Να που μάθαμε και κάτι σήμερα. Υπάρχει και Χάι ενδ μουσική... !!!!!!!
 


Μηνύματα
10.380
Reaction score
6
Μάλλον πρέπει να διαχωρίσουμε μια μουσκή παράσταση με φυσικά όργανα και την αναπαραγωγή της με την φιταχτή στουντιακή μουσική. Άλλο το έναν κι άλλο το άλλο.

Π.χ. ΑΝ μιλάμε για μια παράστασης κλασσικής μουσικής που συγνώμη αλλά είναι και οι πιο δύσκολες, αυτά δεν γίνονται. Η ορχήστρα παίζει ολόκληρη ως ένα και έχουμε και το μαέστρο του οποίου ο ρόλος είναι εξίσου σημαντικός και δεν μπορεί να τον αναλάβει κανένας μηχανικός ήχου.

Για παράδειγμα ο τρόπος που κατασκευάζονται κάποια μουσικά κομμάτια στο στούντιο δεν είναι έχει καμία σχέση με το πως θα τα έπαιζαν live.

Μπορεί το αποτέλεσμα να είναι ωραίο για κάποιους αλλά φυσικό δεν είναι και ένα μουσικά εκπαιδευμένο αυτί, όχι του high-end βέβαια, το στημένο το καταλαβαίνει.

Και όταν λέω εκπαιδευμένο να αναφέρω ότι η μουσική είναι παιδία η οποία είτε ξεκινά σε μικρή ηληκία (πολύ μικρή) είτε δεν ολοκληρώνται ποτέ.
Ο εγκέφαλος ευαισθητοποιείται και διαμορφώνεται στο μπροστινό τους μέρος εντελώς διαφορετικά όταν δέχεται μουσικά ερεθίσματα στις κρίσιμες ηλικίες 4-6 ετών και μετά και γι'αυτό τα μεγάλα μουσικά ταλέντα ξεκινούν από τέτοιες ηλικίες.

Αλλάζει ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε τη μουσική όσο πιο αργά αρχίσουμε να έχουμε επαφή με αυτή και αυτό είναι κάτι το οποίο δεν αλλάζει μετά. Αν ενδιαφέρεται κάποιος ας το ψάξει είναι φυσικά επιστημονικά αποδεδειγμένο.

Η μουσική δεν είναι ούτε κονσόλα ούτε ενισχυτής και έχει και επίπεδα δυσκολίας με την πιο δύσκολη την κλασσική φυσικά ή οποία είναι και αστείο να πιστεύουμε ότι μπορούμε να την αναπαράγουμε στο σπίτι μας και να έχει το αποτέλεσμα σχέση με την πραγματικότητα. Τώρα αν μερικοί έχουν αυταπάτες ότι το πετυχαίνουν με γεια τους με χαρά τους. Σε μίκροτερης κλιμακας ορχήστρες η λίγα όργανα κάτι γίνεται αλλά και πάλι η ζωντανή εμπειρία είναι αλλού.


Όσα συστήματα κι αν έχω ακούσει και των 500,000 ευρώ ακόμα παραμένω σταθερός στα παραπάνω.

Τέλος δεν απορώ γιατί ένα σύστημα φθηνότερο άπό ένα ακριβότερο μπορεί να παίξει καλύτερα αλλά τα πάντα είναι σχετικά οπότε μην μπούμε σε αυτή τη συζήτηση γιατι δεν θα τελειώσουμε ποτέ.
Jargon, δεν αμφισβητεί κανείς την αξία οποιουδήποτε πράγματος.

Αυτό που λέω εγώ είναι πολύ απλό. Δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για αναπαραγωγή της φυσικότητας γιατί αυτή δεν υπάρχει.

Πείτε μου σας παρακαλώ γιατί μια ηχογράφηση που δεν έγινε με συγκεκριμένο τρόπο αλλά με άλλον δεν μπορεί να θεωρηθεί σωστή;

Επίσης, υποθέτω ότι γνωρίζετε πως η ηχογράφηση μιας ηλεκτρικής κιθάρας ή ενός synth δεν γίνεται με μικρόφωνο και ενισχυτή.

Θέλω εδώ και τώρα να μου πει κάποιος γιατί το tubular bells δεν είναι Χάι ένδ. :144:
 

Μηνύματα
3.469
Reaction score
150
Re: Απάντηση: Re: ΟΙ ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ

Ε! Καλά! Το κούρδισμα δεν είναι πρόβλημα, σιγά τώρα! Λίγο παραπάνω PRAT και το σύστημα "έρχεται" μια χαρά. Βέβαια, προκύπτει το εύλογο ερώτημα, πού θα βάλεις αυτό το λίγο παραπάνω PRAT, στο ηχείο, τον ενισχυτή ή την πηγή; Ή μήπως στο καλώδιο; Και σε ποιο καλώδιο; Στο καλώδιο του ηχείου ή το interconnect; Κι αν έχεις προ και τελικό, τότε τα interconnect είναι δύο, ακόμα πιο δύσκολο. Αχχχχ, δύσκολο πράμα να στήσει κανείς ένα σύστημα...

Μπα εγώ την βρήκα την άκρη μου...B&W, Electrocompaniet ΝΕΜΟ, Belden καλώδια, PC Source για όλα, και να πάρω και κανένα προ κι ένα DAC κι έκλεισα για μουσική.

Τα υπόλοιπα τα βρίσκω ένα πολύ ωραίο "παιχνίδι" το οποίο απόλαμβάνω όποτε μπορώ.

Λίγη φαντασία και 1-2 ποτά να βάλει κάποιος πάντως, κοινώς να χαλαρώσει, μπορεί να απολαύσει τη μουσική του στο συστημά του σαν να του έκανε τη μεγαλύτερη αναβάθμιση ποτέ.

Τι σου είναι ο άνθρωπος!:140:
 

Μηνύματα
3.469
Reaction score
150
Jargon, δεν αμφισβητεί κανείς την αξία οποιουδήποτε πράγματος.

Αυτό που λέω εγώ είναι πολύ απλό. Δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για αναπαραγωγή της φυσικότητας γιατί αυτή δεν υπάρχει.

Πείτε μου σας παρακαλώ γιατί μια ηχογράφηση που δεν έγινε με συγκεκριμένο τρόπο αλλά με άλλον δεν μπορεί να θεωρηθεί σωστή.

Επίσης, υποθέτω ότι γνωρίζετε πως η ηχογράφηση μιας ηλεκτρικής κιθάρας ή ενός synth δεν γίνεται με μικρόφωνο και ενισχυτή.

Θέλω εδώ και τώρα να μου πει κάποιος γιατί το tubular bells δεν είναι Χάι ένδ. :144:

To tubular bells το έχω σε διάφορες εκτελέσεις και μου αρέσει αλλά μέχρι εκεί. Δεν είναι και αποτέλεσμα ιδιοφυούς σκέψης ούτε και κανένα αριστούργημα που θα το ακούν οι ρομποτανθρωποι του μέλλοντος και θα γίνονται άνθρωποι. Εγώ όμως το έχω αγοράσει δυο φορές.

Η πιο δύσκολη μουσική στη σύλληψη της και τη σύνθεση της είναι η κλασσική - μακράν, πάνω στην οποία στηρίζεται και η υπόλοιπη μουσική.
Σκεφτείται πόσο σύνθετη είναι μια μεγάλη κλασσική ορχήστρα και θα το καταλάβεται. Είναι πραγματικά θαυμαστή η συνεργασία όλων αυτών των οργάνων και το τελικό αποτέλεσμα.

Μπορει πλέον να μην έχω δυστυχώς επαφή με τα ωδεία, αλλά το γεγονός ότι πέρασα 12 χρόνια εκεί καθώς και τα 3 χρόνια Αρμονίας (μετά τη θεωρία) στο τέλος, μου έδωσαν την ευκαιρία να δω τη μουσική με άλλο μάτι. Ακόμα με εκπλήσει η δημιρουργία των μεγάλων κλασικών έργων ξέρωντας έστω και στο ελάχιστο τι θα πει να γράφεις μουσική. Και πόσο μάλλον αυθεντική γιατί έχουμε βρωμίσει στις αντιγραφές και τα ανακατασκευάσματα.

Φυσικά και δεν ακούω συνέχεια και μόνο κλασσική μουσική μιας και πέφτει βαριά αλλά πάντα θα θαυμάζω το μεγαλείο της και θα κοντοστέκομαι μπροστά της.


Σε τελική ανάλυση όμως η μουσική είναι διασκέδαση και θαυμάζω και κάθε σωστή προσπάθεια οποιούδήποτε μουσικού με ταλέντο. Γιατί ασχέτου με το είδος της μουσικής το ταλέντο και η μουσική ιδιοφυία ξεχωρίζουν.
Προσώπικά όμως έχω μια προτίμηση στα μουσική που προέρχεται στην πληοψηφία της από φυσικά μουσικά όργανα και λιγότερο ηλεκτρονικά.

Επίσης μια κακοκατασκευασμένη μουσική σκηνή από στούντιο με ενοχλεί αφάνταστα όπως και σας φαντάζομαι. Να ακούς τώρα το πιάνο ας πούμε να κόβει βόλτες στη σκηνή ή την ντραμς να έχει φάρδος 5-6 μέτρα ε δεν μπορώ.

Το θέμα είναι ότι όλα παίζουν ρόλο, από το μουσικό υλικό μέχρι το χώρο μας οπότε περαστικά σε όλους μας που ψάχνουμε την άκρη.
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Re: ΟΙ ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ

....

Μπορει πλέον να μην έχω δυστυχώς επαφή με τα ωδεία, αλλά το γεγονός ότι πέρασα 12 χρόνια εκεί καθώς και τα 3 χρόνια Αρμονίας (μετά τη θεωρία) στο τέλος, μου έδωσαν την ευκαιρία να δω τη μουσική με άλλο μάτι.
....
Πες μου κάτι αν θέλεις, που με ενδιαφέρει...
Πόσοι από τους μουσικούς που γνώρισες εκεί ασχολούνται με το Hi-End ?
...(γιατί δεν τους αρκεί το Hi-Fi)
 

Μηνύματα
10.380
Reaction score
6
Και η ακουστική μουσική μπορεί να ηχογραφηθεί με τον τρόπο που περιέγραψα. Δηλαδή ξεχωριστά ο τραγουδιστής, ξεχωριστά η ακουστική κιθάρα και ξεχωριστά τα φωνητικά.
Ακούστε το Candle in the wind στην ακουστική version και μετά ελάτε να μου πείτε για εικόνα και στερεοφωνία.

Το θέμα είναι το εξής: Όταν κάποιος θεωρεί ότι μόνο ένας τρόπος είναι ο σωστός και καλός και τσαμπουνάει ότι έχει εμπειρία από ηχογραφήσεις θυμίζει κάποιον που λέει ότι έχει εμπειρία από γυναίκες, έχοντας γνωρίσει μόνο μία στη ζωή του. :116:

Αλλά είπαμε, δεν είναι όλες Χάι Ενδ... :142:

Την τελευταία φορά που έγραψα σε studio τη μελωδία του synth σε ένα κομμάτι, ο ηχολήπτης δεν είχε μπροστά μου μικρόφωνο πάντως... τώρα το πως πέρασε στο μάστερ η μελωδία είναι ένα ανεξήγητο μπλουμλέιν φαινόμενο... :142::142:
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: ΟΙ ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ

Ρε cs ξεκολλάτε με τους ηχολήπτες, τις τεχνικές ηχογράφησης, το "αληθινό+το ψεύτικο" και τα στουντιακά μόνιτορ.
Εδώ λέμε ότι δοκιμάζουν τα μιξ (-ες -πληθυντικός:137:) ακόμα και στο αυτοκίνητο....

Σιγά μην καταλήξουμε να λέμε ότι αναγνωρίζεις μια ηχογράφηση ως καλή μόνο αν την ακούσεις από B&W επειδή με τέτοια τα έφτιαξε ο ηχολήπτης.....:121:

Πληζ...
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
14.361
Reaction score
37.175
To tubular bells το έχω σε διάφορες εκτελέσεις και μου αρέσει αλλά μέχρι εκεί. Δεν είναι και αποτέλεσμα ιδιοφυούς σκέψης ούτε και κανένα αριστούργημα που θα το ακούν οι ρομποτανθρωποι του μέλλοντος και θα γίνονται άνθρωποι. Εγώ όμως το έχω αγοράσει δυο φορές.

Η πιο δύσκολη μουσική στη σύλληψη της και τη σύνθεση της είναι η κλασσική - μακράν, πάνω στην οποία στηρίζεται και η υπόλοιπη μουσική.
Σκεφτείται πόσο σύνθετη είναι μια μεγάλη κλασσική ορχήστρα και θα το καταλάβεται. Είναι πραγματικά θαυμαστή η συνεργασία όλων αυτών των οργάνων και το τελικό αποτέλεσμα.

Μπορει πλέον να μην έχω δυστυχώς επαφή με τα ωδεία, αλλά το γεγονός ότι πέρασα 12 χρόνια εκεί καθώς και τα 3 χρόνια Αρμονίας (μετά τη θεωρία) στο τέλος, μου έδωσαν την ευκαιρία να δω τη μουσική με άλλο μάτι. Ακόμα με εκπλήσει η δημιρουργία των μεγάλων κλασικών έργων ξέρωντας έστω και στο ελάχιστο τι θα πει να γράφεις μουσική. Και πόσο μάλλον αυθεντική γιατί έχουμε βρωμίσει στις αντιγραφές και τα ανακατασκευάσματα.

Φυσικά και δεν ακούω συνέχεια και μόνο κλασσική μουσική μιας και πέφτει βαριά αλλά πάντα θα θαυμάζω το μεγαλείο της και θα κοντοστέκομαι μπροστά της.


Σε τελική ανάλυση όμως η μουσική είναι διασκέδαση και θαυμάζω και κάθε σωστή προσπάθεια οποιούδήποτε μουσικού με ταλέντο. Γιατί ασχέτου με το είδος της μουσικής το ταλέντο και η μουσική ιδιοφυία ξεχωρίζουν.
Προσώπικά όμως έχω μια προτίμηση στα μουσική που προέρχεται στην πληοψηφία της από φυσικά μουσικά όργανα και λιγότερο ηλεκτρονικά.

Επίσης μια κακοκατασκευασμένη μουσική σκηνή από στούντιο με ενοχλεί αφάνταστα όπως και σας φαντάζομαι. Να ακούς τώρα το πιάνο ας πούμε να κόβει βόλτες στη σκηνή ή την ντραμς να έχει φάρδος 5-6 μέτρα ε δεν μπορώ.

Το θέμα είναι ότι όλα παίζουν ρόλο, από το μουσικό υλικό μέχρι το χώρο μας οπότε περαστικά σε όλους μας που ψάχνουμε την άκρη.
!!! Σωστοοοςς!!:107::107:
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Απάντηση: Re: ΟΙ ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ

Εμένα πάντως μου πέρασε πολλές φορές.... Αλλά δυστυχώς δεν έχω το κατάλληλο ηθικό υπόστρωμα για τέτοιες κινήσεις. Δυστυχώς.
Εννοείς πως δε διαθέτεις το αντίστοιχο με αυτούς ανύπαρκτο ηθικό υπόστρωμα και την ανάλογη πνευματική άβυσσο.
Ε, τι να κάνουμε όλοι πρέπει να ζήσουμε με τις "ελλείψεις" μας...:126:

Μου φαίνεται ότι δεν εκτιμάς την ποίηση στο χάλι-έντ...
Βρε συ, χωρίς τέτχια και τέτχιους, θα καταντήσει πολύ πεζό το σπορ μας... Ξανασκέψου το!
Σα να έχεις δίκιο...
Με δεδομένο μάλιστα ότι είμαι από τον Πύργο Ηλείας, ορισμένοι τέτοιοι "ποιητές" θα μπορούσαν κάλλιστα να είναι πελάτες μου...:142:
Όχι τίποτα άλλο, θα αξιοποιούσα και το καμμένο μου λιοστάσι...
http://mnodaros.blogspot.com/2007/07/blog-post_9494.html

Παρακαλώ διαβάστε όλο. Έχει πλάκα. Ειδικά η δήλωση - διαφήμιση του προ-προηγούμενου Νομάρχη.
Έτσι... Για να σκάσει απ' το κακό του ο Κώστας Φ.:142:
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Απάντηση: Re: Απάντηση: ΟΙ ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ

.... (πχ) η SONY έχει μερικές εκατοντάδες χιλιάδες φορές περισσότερη τεχνογνωσία από (πχ) τον von πως τον λεν, είναι σαν να προσπαθείς να πείσεις ένα μοσχάρι να σκουπίζει τα πόδια του πριν μπει στον στάβλο.....
Λέω να το αλλάξουμε και αντί για "οι κορυφαίοι κατασκευαστές" να βάλουμε το "κορυφαίος κατασκευαστής".

Η SONY όχι απλός είναι μπροστά εκατοντάδες χιλίαδες φορές στην τεχνογνωσία, αφού ίδη έχει στα συρτάρια της τη τεχνολογία του 2020 που θα μας την προωθεί με το σταγονόμετρο, αλλά και χιλιάδες χρόνια μπροστά στην επιχειρηματικότητα αφού κατάφερε τα τελευταία χρόνια με δύο κινήσεις να γίνει ο "παντοκράτωρ" και να κάνει όλους τους άλλους (συμπεριλαμβάνονται καταναλωτές και ανταγωνιστές) να χορεύουν στον ρυθμό της.


Δηλαδή τι κάνεις

Αγοράζεις μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες παραγωγής κινηματογράφου του κόσμου (λέγε με Columbia Pictures) για να μπορείς να ελέγχεις τα μελλοντικά forma οικιακής αναπαραγωγής εικόνας και να μην την ξαναπάθεις όπως παλιά με το BETAMAX.

Μπαίνεις μέτοχος 50/50 στη μεγαλύτερη δισκογραφική εταιρία του κόσμου (λέγε με BMG) για να ελέγχεις και τα forma του ήχου.

Πας αγκαλιά με την Philips και την Panasonic για να σφίξουν λίγο οι
Κ@λοι της Toshiba (που πίστευε ότι το HD-DVD της ήταν το μέλλον) και αφήνεις τους υποστηρικτές της (Hitachi, LG, Sharp, Samsung και Pioneer) να αγοράζουν δικαιώματα χρήσης Blu-Ray και να τρέχουν σαν τρελοί να προλάβουν να βγάλουν μηχανάκια στην αγορά.

Αμα κάποιος σου κουνιέται του δίνεις καμιά 400.000.000 δολλάρια (Warner Bros) για να φτύσει κάποιο ανταγωνιστικό forma και μετά λες.......

Το DVD πέθανε!! ΖΗΤΩ το Blu-Ray
Το CD πέθανε!! ΖΗΤΩ το Blu-Ray audio (ή πως θέλει να το πει η SONY)

Οπότε η SONY είναι ο ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ κατασκευαστής και όχι μόνο
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.887
Μηνύματα
3.032.542
Members
38.515
Νεότερο μέλος
Alebut
Top